ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TALLGUY817
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Berichten van TALLGUY817
Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
 
Weet je wat ook zo'n probleem is met die vrouwen.. dat ze menen dat ze de baas over je kunnen spelen, en meteen suggereren dat je Hem smaad terwijl Hij de humor heeft gemaakt. De kwestie in deze is niet dat God benadeeld wordt, maar dat "Truus" zich in het kruis getast voelt als vrouw.

Whoe.. en zijn hier alle velen van het andere geslacht die zich in het kruis getast voelen. Kortom de concurrentie wordt niet gedoogd.


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op dinsdag 24 juli 2012, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:51
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
MARIO216 schreef:
Heeft er iemand een pc probleem?
Ik heb altijd een hamer en beitel naast mijn pc.. en als ik het daar niet mee kan oplossen, dan gooi ik 'm weg en koop ik een nieuwe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Alleen voor de MANNEN!!
 
Hebben jullie ook zo'n problemen met die vrouwen, je weet nooit wanneer ja nou ja is en nee, nee. Volgens mij doen die vrouwen dat expres, om de indruk te wekken dat ze slim zijn, maar vergeten dat God eerst de man maakte, maar omdat deze nogal eens niet de juiste sokken aantrok, alsof ons dat een ruk kan schelen, laat staan of het witte of rode sokken zijn, nam hij een rib van de man - dat is spreekwoordelijk natuurlijk.. want het kost een vermogen om een vrouw te onderhouden, en smeerde daar wat bulten enzo aan, waardoor dus toch het verschil kon worden gemaakt wie of je voor je had. Dat komt omdat staat geschreven: "God is geen man". Dus blijkt Hij een vrouw te zijn!" Kun je nagaan dat God ook gestrest van die wezens werd, dat Hij Zijn eigen identiteit verwarde met die van de vrouw... Hij moet een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
ANNA415 schreef:
Nee vrouwen hebben geen gat, maar een wonderschoon bipsje Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ken 'r die hebben een batterij!! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
ERIKA129 schreef:
Heerlijk dat warme weer Coole smiley met zonnebril maar steeds dat scheren he pffffff Gefrustreerde smiley
Scheren? geen last van... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
 
SHANITA130 schreef:
Ik tien klilo, of twaalf...
Ik iets meer.. zo'n 100 kilo nog wat er af moet. Kun je dat niet effe voor mij doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:10
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
 
MARIA830 schreef:
Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen..
Wel eens van 'çornsugar' gehoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: Dieren en hun 'ziel'
 
MARIO216 schreef:
Er was een vraag over bij van alles wat. Of dat dieren een ziel hebben?
Ze hebben zituigen en prikkels die iets waarnemen. Dieren hebben pijn dat ze wel of niet kunnen uiten.

Dus....................... ik denk dat dieren wel een soort van ziel hebben.
Natuurlijk hebben dieren die... maar ze komen er niet mee in de hemel.. immers als wie Zijn Naam zal aanroepen woef woef, miauw, piep...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 20:03
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?
 
CHATULIEM619 schreef:
De bedelingenleer is iets wat mensen er zelf in gelegd hebben. Er is in geen enkele bijbelse tekst te lezen dat genezingen opeens zouden ophouden en bij een bepaalde tijd zouden horen. Bovendien is het bidden voor zieken met handoplegging en zalving nog eeuwen lang door gegaan.
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in der eeuwigheid (Hebr. 13: ). Maar als lichamelijke genezing inderdaad kenmerkend is voor Gods werk in deze tijd, dan blijft er maar één verklaring over voor alle ziekte, pijn en nood, waaraan verloste zondaars in onze dagen lijden en dat is onvergefelijk en flagrant ongeloof. Nee, meer nog, niet alleen ziekten en lichamelijke kwalen waren aan Zijn Woord onderworpen, maar zelfs de dood vlood voor Zijn aangezicht. Als wij er ons op beroepen, dat Hij Dezelfde is, dan mogen wij in onze dagen ook dezelfde resultaten verwachten. Waarom dan in onze tijd ook geen doden opgewekt, zoals eens Lazarus en het dochtertje van Jairus? De vraag stellen is haar beantwoorden, want geen enkele "geloofsgenezer", welke richting hij overigens ook is toegedaan, blijkt bij machte, om ook maar één enkel persoon uit de doden op te wekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
SHANITA130 schreef:
Jaaahaa...maar dat valt toch weleens gelijk met pinksteren Smiley die vol vragen zit
Oh je bedoelt toen Paulus de handen oplegde bij hen die vroegen: "Is er een heilige Geest dan" omdat ze door Johannes de Doper waren gedoopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach wat een onzin zeg. De leer van de bedelingen en de symboliek van de schepping erbij...bijbels gezien grote onzin.
Heb jij je loon al?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:03
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
MANNA420 schreef:
De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.

Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.

Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?
Het is je goed recht te doen, als je tegelijkertijd een maagdekijn zoekt, kijk eens bij moslimvrouwen, maar voordat je er zee mee ingaat, moet je ze wel even het Evangelie vertellen wat of staat geschreven in de Bijbel dat je niet ruw tegen vrouwen moet zijn en haar moet beschouwen als broos aardewerk, als ze wedergeboren zijn kun je er desgewenst mee huwen of whatever je met haar wilt doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:54
BerichtOnderwerp: Hoe groot (klein) zijt Gij?
 
SHANITA130 schreef:
20 seconden Smiley die vol vragen zit : ik wou er net voor gaan zitten.
Ga zitten meis.. ik heb wel iets langers voor je.


Zo, jij bent voorlopig zoet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:50
BerichtOnderwerp: Hoe groot (klein) zijt Gij?
 
SHANITA130 schreef:
Praise of Mantra'sStukje cabaret is altijd wel leuk, heb even een aanklikbare link gemaakt.(ben ik goed in Clown smiley

Ik lig voor Pampus door de warmte maar als een link op moet komen

Zakdoekje nodig? Of een schouder?


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op dinsdag 24 juli 2012, 18:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:47
BerichtOnderwerp: Waarin Jan Zijlstra het spoor bijster is
 
http://youtu.be/k1N7W9TktIw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: Hoe groot (klein) zijt Gij?
 
jezus voor, jezus achter
Alsof Hij Die hemelen en aard' en al wat daarop is wordt uitgemaakt tot een of andere nietswaardige boerel*l.


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op woensdag 25 juli 2012, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:36
BerichtOnderwerp: Praise of mantra?
 
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=YlKrXaNK7U8&NR=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:21
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
SHANITA130 schreef:
Iets met eieren ofzo, geloof ik... Smiley die vol vragen zit
\Dat was Pasen, lieverd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:25
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
Bert? Wie is dan de vrouw die het knechtje gebaard heeft/ of futuristisch benaderd die het knechtje zal baren.. vervolgend dat de draak mishapt en het knechtje foetsie is.

De vrouw vlucht in de woestijn en vraagt in Zacharia 14 (meen ik) hoe of deze komt aan die wonden in zijn handen en voeten. Waarom huilen zij dan over een eerstgeborene als zij de gemeente zouden zijn?

De bruid is de vrouw, de vrouw baart een Zoon, het hoofdje is er al (Christus) zij die het Hoofd hebben aangenomen, de ezel die instemmend reageerde en eruit zag als de discipelen, zijn Man, in de Zoon gezet, dus de bruidegom. bij het nalezen van vruchten vindt men nog een vrouw die door Grote verdrukking en het aanschouwen van Mozes en Elia die gedood worden en na drie dagen hun taak hebben volbracht, gelijk aan Thomas die de Weg niet wist en eerst in Zacharia moest voelen (zien). Zij is het gelovig overblijfsel wat vlucht naar Jordanië, Petra en wat volgens de Koninklijke weg zal terugkeren, de zoutzee heeft deze naam in het Hebreeuws: de Koninklijke weg, en wanneer zij in het verwoeste Jeruzalem wederkeren met allen die in geloof aldaar samenscholen, zullen uit de twaalf stammen van uit elke stam 12000 man worden verzegeld en het Evangelie verkondigen in de Grote verdrukking die voor de wereld, en dus niet Israël, nog 33 jaar van kracht is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:12
BerichtOnderwerp: Jesaja 61
 
Wie profeteert moet waarheid spreken, anders kan deze gestenigd worden. Profetie is niet van deze tijd. De Here Jezus Christus heeft geprofeteerd en dat moet ons meer dan genoeg zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:06
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat betekent Pinksteren voor jou.. Waarom denk je dat we dat zo vieren?
't Mooiste feest wat er is, Hij liet ons niet als wezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:56
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Het valt me op dat discussies vaak ontstaan vanuit een verschil in het interpreteren..

Interpreteren?

Discussies ontstaan dus door ONGELOOF!

Staat er niet geschreven dat de Trooster, Christus in de verborgenheid, ons in heel de Waarheid, de Bijbel, zou leren?

Hoezo dan interpretatie?

Gaan wij de schrift beredeneren vanuit wat ons hart ingeeft, terwijl de Bijbel zegt dat al wat uit het hart voorkomt troep is. We zijn uit de aarde aards, en wij kunnen niet anders dan zondigen, de schepping in Genesis betrof immers niet over het doen ontstaan van de wereld, want die was er al. Het betreft een restitutie omdat alles wat onder de wateren werd bedolven vuil was.

Mocht je bovenstaande niet verstaan, lees dan:
1Co 3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus.
1Co 3:2 Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet.
1Co 3:3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?
1Co 3:4 Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:46
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
Wie in-gaat sluit een huwelijk, zonder dat je daar een boterbriefje bij nodig hebt. Een homorelatie? Homofilie komt in de Bijbel als zodanig voor dat een ongelovige hetero er door God wordt overgegeven, zoals mannen met mannen en vrouwen met vrouwen. In Sodom gaven de hetero's zich eveneens over. Sodomie is verkeerd vertaald en zou fitelijk niets van doen hebben met homofilie omdat Sodom werd veroordeeld op het feit dat de Sodomieters het aan hun niks ontbrak maar dat ze armen die tot de rijken kwamen voor brood, rustig lieten sterven. Volgens de overleveringen zouden zij hen de stad niet eens laten uitgaan en plezier aan hun sterven hebben. De wereld is niet veel verandert.. nog sterven er mensen van de honger terwijl er genoeg voedsel is om heel de aardse bevolking te voeden. Hal Lindsey had het er kortgeleden nog over dat in de United States nu velden vol staan met mais, niet voor consumptie maar als brandstof. Vorig jaar zag ik een spotprent met een schamel mager Afrikaans jochie die zo dun was dat je z'n graten kon tellen, en had in zijn hand een maiskolf met daarnaast een dikke volgevreten Amerikaan die zegt: "I need that for my car!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:29
BerichtOnderwerp: bidden naar overledenen
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me de laatste tijd op, dat je merkt dat mensen bidden tot hun overleden familieleden.... Valt je dat ook op en wat vind je daar dan van? Doe je het zelf wel eens en hoe denk je dat het eruit zal zien als je zelf eens zal overlijden...
De RKK loven eveneens de doden, gelijk als de Mexicanen iets met de dood van doen hebben, want, heel gruwelijk, daar hebben ze suikergoed in de vorm van doodskopjes e.d.

De Bijbel is duidelijk, de doden zijn niet meer. Dus toetsen gaat niet, noch er voor te bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:21
BerichtOnderwerp: Laat de doden hun doden begraven.
 
De doden = zijn de ongelovigen. Dus de ongelovigen begraven de ongelovigen. De Heere Jezus Christus is opgestaan uit de dood, wie dat gelooft gaat pas leven, erft het met Hem.

Bovendien, als de bruidegom (de Heere Jezus) aanwezig is, ga je je niet bezighouden met wat er in de wereld is.

Mat 26:11 Want de armen hebt gij altijd met u, maar Mij hebt gij niet altijd.

Als Hij er is, dan ga je je toch niet bezighouden waar rouw is? Bovenstaande vers gaat weliswaar over de armen, maar Hij wil er mee zeggen dat wanneer Hij er nu is, dat ze begeren aan Zijn voeten te zitten, zoals Maria het goede deel had gekozen, en Martha spreekwoordelijk de doden aan het begraven was. Zij hield zich bezig met wat er in de wereld was i.p.v. Gods Woord.

Het is echter ook een aanwijzing voor het NU! We hebben de Bijbel en we zouden deze onderzoeken door Schrift met Schrift te gaan vergelijken, want alles wat we in dit leven, in dit nieuwe leven, kunnen leren van Hem, dat staat voor de eeuwigheid. In de eeuwigheid kun je er niks meer aan toevoegen. In de hemel is een zelfder heerschappij als bijv. in het leger. Hoeveel God door jou heeft kunnen doen bepaald je aanzien aldaar.

Hoe kan God iets door jou doen? Als jij Hem kent, en dus Zijn Woord, kan Hij je gebruiken voor Zijn doel. Vele mensen trekken onvoorbereid de wereld in en kunnen geen vragen beantwoorden omdat ze geen Schriftkennis hebben.

Denk maar aan Paulus die eerst als Saulus de G4emeente heeft vervolgd, die N.B. in de leer was geweest bij Gamaliël, maar toen God hem op de weg naar Damascus in zijn nekvel greep, ging hij eerst naar de berg.. hij kreeg een volledige herscholing om nu niet vanuit wet te leven maar vanuit de genade!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TALLGUY817
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7