| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:28
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | als de visboer maar dan niet sloom is met visbakken he  |
thuis bakken kan ook.. dat deed mijn vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:32
|
|
|
|
gekookte aardappels. rode bietjes. gehakt bal.
geen toetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:38
|
|
|
|
Stamppot andijvie met spekjes en rookworst.......
en nu is het nog niet op
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op donderdag 22 april 2010, 20:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:39
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Dat geloof ik ook niet zo erg want anders had Jezus niet als Kind op aarde geboren hoeven te worden |
Dat heeft m.i. niets met elkaar te maken Daniel....
De Heer MOEST hier op aarde IN HET VLEES GEBOREN WORDEN, om HET VLEES JUIST TE VEROORDELEN, en daardoor de mens dus te verlossen van HUN ZONDEN.........hun vleselijke natuur, die in adam gevallen was.
Hij werd daardoor de levendmakende GEEST, die in het vlees gekomen is aan dat van de mens gelijk......anders had Jezus nooit voor ONZE ZONDEN kunnen sterven.......
Engelen zouden nooit dat offer hebben kunnen brengen en Jezus als engel dus ook niet MAAR WEL ALS GOD, GEBOREN IN HET VLEES AAN DAT VAN DE MENS GELIJK. Daar gaat het juist om!!!!!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 20 april 2010, 17:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:43
|
|
|
|
Gebed voor elke dag
Voor allen, Heer, die eenzaam zijn, Voor allen, die U zijn vergeten, Voor allen, die zichzelf zo klein, zo hooploos onbelangrijk weten, Voor ieder , die geen blijdschap kent, Voor elk, die onder druk moet leven, Voor ieder, wie Gij EEN talent, Geen tien hebt gegeven, Voor allen, die met scherpe tong de ander ondoordacht bezeren, Voor ieder, die in lang niet zong, Voor elk, die het liefste moet ontberen, Maar ook voor allen, die zich rijk beschouwen, op zichzelf vertrouwen, Voor allen, die een sterke dijk van haat rondom hun harten bouwen.... Voor allen bid ik U, o Heer, Vooral voor hen, die ZELF niet vragen; En voor mijzelf bid ik steeds meer of ik blij en dapper het kruis mag dragen
uit Gouddraad uit vlas van Nel Benschop
Hoi allemaal,
Weer een week voorbij, tijd gaat zo snel, Natuur op zn mooist, vogels die het druk hebben met nestjes bouwen, Wat is er weer veel om voor te danken
Maar nood is er ook, evenals ziekten , problemen, sterfgevallen etc.
Wat is het dan heerlijk dat we alles bij Hem mogen brengen in gebed.
We nodigen je uit om donderdag mee te doen in gebedsroom, samen bidden en danken, ja, ook zingen, we typen de woorden in, en zingen hardop mee, soms met muziek , we downloaden het lied dat we gaan zingen op you tube, en zingen mee.
Sommigen komen enkel een kort gebed vragen, anderen bidden heel even mee, of blijven het hele uur....je bent vrij om te komen, en mee te doen.
Warme lentegroetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Eva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:53
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Ik ken het boek niet maar heb wel de preek gehoord en die vond ik zeer opbouwend! IK heb de preek via internet geluisterd een tijdje terug.
Vind dat ze bij bevrijdings pastoraat hele op bouwende dingen hebben, jammer genoeg is er geen kinderopvang dus kan ik daar helaas niet heen.
Greets.
Peacedove |
Je kan bijna de hele serie gewoon via internet beluisteren, daarom had ik t hier ook neergezet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:54
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Idd Jonathan ben t helemaal met je eens dat een man en een vrouw een aanvulling op elkaar behoren te zijn! Alleen in het echte leven gaat dat helaas niet op anders zouden er hier op cm en in t echter leven niet zo veel gescheiden mannen en vrouwen zijn....
Greets, Peacedove |
tja, ik weet t....... zucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:56
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | We hebben hier vanochtend gebak bij de koffie gehad om het te vieren
Ik ben trots. 
En dankbaar vanwege jullie goede beoordelingen.
We gaan er zeker nog wat leuks mee doen, ook om jullie te bedanken. |
gefeliciteerd Chris, wel ff de link openen.....
http://www.youtube.com/watch?v=us3dQ0nnlHY
(en nee ik ben niet in love .... maar in love hoort wel bij deze site.... )
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 20 april 2010, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:07
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | tja, ik weet t....... zucht |
Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:10
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Hap hap hap, heb je de link geopend en gekeken ?? Wel doen hoor 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:18
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | nee cross dat werkt ook niet en is veel te inspannend... gooi gewoon wat dinamiet in het water (wel eerst aan steken anders doet ie het niet) dan boem en kan je met een schep net de vissen opvissen dat kan, of wat ook kan is euhm gewoon geduld hebben net zoals het geduld is met het vissen naar een relatie , moet je ook geduld voor hebben het andere geslacht wil niet altijd bijten he, en daar werkt dinamiet denk ik niet krijg je alleen maar kleine stukjes partner van das niet de bedoeling.... |
Maar als je dan een heleboel partners heb, heb je wel voor het uitzoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:22
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Je kan bijna de hele serie gewoon via internet beluisteren, daarom had ik t hier ook neergezet |
Mooi Jonathan en heel bevrijdend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Hoe kom je erbij dat ik er veslaafd aan ben? Ik kan smorgens niet zonder die 2  |
Wel even melden hoor! Anders ga ik me zorgen maken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:30
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | dan motte ge ook 's ochtends komen  |
Ze lust het 's avonds ook wel, denk ik. Samen met de frikandellen, bitterballen en loempia's. Om maar te zwijgen over ijs....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:31
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie. |
Vind dat je uit moet kijken met deze uitspraak Eva, je verplaatsen in een ander is niet altijd mogelijk, in sommige gevallen kun je je beter niet verplaatsen in een ander... juist omdat dit negatief gedrag is waar je soms niks mee kunt. Ze zeggen wel eens waar 2 vechten hebben 2 schuld, of "no matter how flat a pancake is it always has two sides", maar ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Sommige dingen kunnen gewoon niet door de beugel en als er geen liefde meer is en van 1 kant komt, houdt het ook gewoon op, hoe zeer je je ook in de ander zou gaan verplaatsen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 20 april 2010, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:35
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie. |
hm...verplaatsen in bepaald gedrag van de ander???? ach ik weet dat ik ook niet op mijn best ben geweest in mijn huwelijk, maar als de ander een ander heeft verandert de ander in een ander dan dat je je had voorgesteld en gewild.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dank je suus; en wanneer kom je 'm brengen??  | Mis je me nu al dan ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:58
|
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd Robbedoes met je verjaardag en met jullie voorgenomen huwelijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 19:01
|
|
|
|
Iedereen heel erg tnx voor alle felicitaties...via het forum en via de mail... Echt super dikke kus voor iedereen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 19:02
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Dat heeft de Grote Boze Wolf uit het sprookje Roodkapje ook! |
Ook die zal ergens wel iets goeds in zich hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 19:06
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Dat geloof ik ook niet zo erg want anders had Jezus niet als Kind op aarde geboren hoeven te worden |
Het eerder verschijnen als engel staat in mijn ogen los van Zijn geboorte als mensenkind. Als Engel des Heren kon Hij al verschijnen (al is dus niet 100% zekerheid te geven of Hij dit is), zonder dat daarmee zijn latere vleeswording teniet gedaan zou zijn. Immers als engel kon Hij niet doen wat Hij als mens wel heeft kunnen doen. Solafide heeft hier ook al een en ander over uiteengezet. Jezus' menswording was nodig voor de verlossing van de schepping! Als engelenverschijning heeft Hij hier mogelijk al een voorproefje van laten zien...
Maar of het Jezus was...da's niet zeker...maar ook niet echt van belang.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 20 april 2010, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 19:55
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Wel even melden hoor! Anders ga ik me zorgen maken!
 |
Bij deze meld ik:
Thee met een sigaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:02
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het is een tijdje pijn,verdriet ,het steekt ,het scheurt ff je zieleleven maar ik houd me altijd vast aan t volgende motto ; als dit het niet was dan heeft mijn hemelse Vader nog iets beters in petto voor mij dus dan kan ik weer verder in vertrouwen in Hem  dus blijf uitzien naar t nieuwe wat God voor je bereidt  |
Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace... En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he' Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Maar als je dan een heleboel partners heb, heb je wel voor het uitzoeken | ligt eraan wt oa je doelgroep is en je rede voor je verblijf op cm....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:06
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Maar als je dan een heleboel partners heb, heb je wel voor het uitzoeken |
Kun je de restanten dan teruggooien,net als ondermaatse vis?
Heb je voor het vissen al eens het ouderwetse broodballetje geprobeerd?Daarmee lukt het de kinderen altijd,dan zou een grote vent er toch ook een vissie mee moeten kunnen vangen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:12
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Toch beurt dat mij voor geen meter op Grace... En bovendien bedenk ik me dan ook nog eens... ben geen twintiger meer he' Ik heb persoonlijk meer iets aan een luisterend oor dan iemand die zegt, ach gaat wel weer over en "God heeft iets beters in petto"... |
en nu ik dit geplaatst heb, denk ik opeens... Jezus gaf ons toch een heel ander voorbeeld ? Neem nu Lazarus, Jezus had tegen Maria kunnen zeggen, ach joh, heb vertrouwen, Ik wek hem weer op... Nee, Jezus weent met Maria (en Martha) mee... dat vind ik nog eens bij een ander staan... compassie met een ander.... denken jullie niet dat die houding ons veel beter zou passen ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 20 april 2010, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Lees deze tekst eens goed: 10 Toen raakte een hand mij aan en deed me al bevend op handen en knieën steunen. 11 Hij zei tegen me: ‘Daniël, geliefde man, luister naar de woorden die ik tot je spreek en sta op, want ik ben naar je toe gestuurd.’
dit was een engel een boodschapper die gestuurd is. Die zegt:
Maar de vorst van het Perzische koninkrijk heeft mij eenentwintig dagen tegengehouden voordat Michaël, een van de voornaamste vorsten, mij te hulp schoot toen ik daar, bij de koningen van Perzië, zo alleen stond.
De veschijning van Daniël was Michaël, welke in de NT de Here Jezus zou zijn. Waarom omdat in de O.T. Zijn naam nog niet gegeven was door God onder de Hemelen. Pas toen er een engel bij Maria kwam en tegen haar heeft gezegd hoe haar kind zou gaan heten. | Nee, Mar. Dit klopt niet. Deze engel was Michaël. Men zegt wel dat de Engel des Heren Jezus was. Maar dit was een gewone engel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:16
|
|
|
|
Ik las in Trouw een interview met een stel dat toegetreden was tot de Nederlands Gereformeerde kerk. Deze kerk is een afscheiding van de Geref. Kerk Vrijgemaakt. De reden van die afscheiding lag behalve in wat verschillen in opvatting ook aan de vrijmakingsideologie, grofweg de opvatting dat alleen vrijgemaakten in de hemel zouden komen en mogelijk wat anderen die net zo leefden.
Deze kerk heeft zich ontwikkeld tot een weliswaar orthodoxe geloofsgemeenschap maar eentje die toch wel openstaat voor vernieuwingen, denk aan de New-Winekerk in Houten.
Maar nu de reden waarom dit echtpaar voor deze kerk had gekozen. Ze kwamen uit de evangelische hoek maar vonden deze gemeenten vaak wat rommelig, onoverzichtelijk en een groot aantal mensen met een probleemachtergrond herbergen. Ook hadden ze wat moeite met cultuur- en etnische verschillen. In de NGKerk was alles rustiger, overzichtelijker en meer voorspelbaar. Een dienst duurde gewoon een uur en werd niet eindeloos gerekt door medegelovigen die dingen wilden delen. Wat ook naar voren kwam dat ze zich in een blanke middenstandskerk meer op hun gemak voelden.
Voor de mensen met een leesbril: ik verdedig het niet maar vraag me af of dit een trend is. De groei is uit de evangelische gemeenten en er is veel grensverkeer met andere evangelischen. De orthodoxe kerken lopen langzaam terug, de middenkerken fors. De politieke correctheid staat onder druk, de individualisering in opvattingen neemt toe, men zegt dingen ook openlijker.
Ik vraag me af wat de bandbreedte is van de opvattingen hierover binnen CM. Kan en mag dit? Is er begrip? Hoe (on)genuanceerd is hun oordeel?
Thomas, die wel benieuwd is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 26 april 2010, 11:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |