| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:42
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | GOD zet ons soms even stil....ook de vliegtuigen even....kunnen wij mensen al dat lawaai nog wel aan??  |
Ik zag het weekend die mooie lucht boven het water en dacht even bij mezelf........Zo is de lucht door Gods schepping bedoelt.......... Het viel gewoon op hoe helder het was.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:43
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Eh.... op de konijnen af, bedoel je?  |
Mooi weer he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:47
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=EcYQa_xKuqg 
http://www.youtube.com/watch?v=8HHqaVEx6hg&feature=related
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 21 april 2010, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:47
|
|
|
|
| PIETER515 schreef: | Ik heb sinds kort via msn kontakt met een meisje/ jonge vrouw van 24 die ernstig ziek is. Ze komt uit Belgie en woont in Brasschaat en ligt in het ziekenhuis van Brugge met niet al te beste vooruitzichten. Ze heeft van de doktoren te horen gekregen dat ze nog ongeveer 9 maanden als alles meezit te leven heeft. Het is een diep gelovig meisje wat haar vertrouwen op God stelt. Ze laat zich ook met olie zalven. Zoals dat te lezen is in Jacobus 5. Willen jullie meebidden dat ze deze moeilijke zware tijd goed mag doorstaan. Ze is ook voor anderen in haar omgeving op de zaal een groot getuige. Laten we samen bidden voor een WONDER. Lynneke heeft een naar het zich nu laat aanzien er een beginnende longontsteking bij gekregen en wordt daardoor langdurig in slaap gehouden. De verwachting is dat ze binnen niet al te lange tijd naar een ander Ziekenhuis in Calais zal gaan waar ze intensiever kan worden behandelt.
Alvast heel erg bedankt .
Pieter515 |
Wat is dit erg Pieter, ik bid voor haar, maar ook voor jou en iedereen die om jullie heen staan, kom ook eens als je wilt naar de Gebedsroom op donderdagavond, daar bidden we samen voor deze mensen doe je mee? Wens haar Gods kracht en Zegen toe, blijf bidden, bij GOD is niets onmogelijk!.
Liefs van Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:02
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | | kan misshien daar onder een shirt voor het geval dat he... voor als het zonnig wordt... |
Okeej ... een strak plan van je. De korte broek maar thuis laten dan zeker? en munne zonnebrand ook maar mee nemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Gewoon naturel??????????? Veel te droog. Frkandel spec. oke. Maar, nogmaals............ hoe krijg ik dat sneetje dicht zodat niet alles er uit loopt?????????????????? |
dicht naaien? je hebt een vis haak en snoer he...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:04
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Okeej ... een strak plan van je. De korte broek maar thuis laten dan zeker? en munne zonnebrand ook maar mee nemen?  |
of onder je gewone broek aan he... je weet het nooit en voor de zekerheid een plu mee... scheeld ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:05
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | eh......dat je t met een onbekende doet, ipv met je partner?? of moet diegene zich eerst voorstellen aan je partner??  | euhm welke partner? ben alleen... maar was bedoeld als een geintje..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:06
|
|
|
|
| ROELTJE813 schreef: | | Vrouwen het zwakkere geslacht? Echt niet! De dodelijkste streken worden uitgehaald, terwijl die arme mannen keer op keer het onderspit delven. |
'Aardbeving veroorzaakt door vrouwen'
TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen. Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. "Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt", aldus de hoge imam.
Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: "We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes."
President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:07
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | sommige mense mis je gewoon . knuffel aan alle superslanke dames hier. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:07
|
|
|
|
vandaag een lekker kleikje van gister: indiaase curry met rijst en kipfilet en wat sla mee gebakken. en als toetje milde room joghurt met perzik-maracuja...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. | Wat is er negatief aan het meedelen dat je je christen zijn op jouw manier beleefd, maar dat je beseft dat dit voor een ander anders kan liggen, ook al heb je wel dezelfde Bijbel en Dezelfde God als basis?
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. | Is dit werkelijk wat er met de opmerking over het niet in hokjes denken wordt bedoeld? Er wordt enkel aangegeven met die opmerking dat je anderskerkelijken wel wilt erkennen als broer/zus in Christus.
| CHATULIEM619 schreef: | | Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens. | Hoezo geeft het niet in hokjes denken verkeerde info? Wordt er mee ontkend dat iemand een bepaalde achtergrond en vorming heeft gehad? In mijn ogen is het juist een duidelijke mening waar je voor uitkomt, namelijk dat je net als Gods Geest bereid bent door menselijke grenzen heen te breken.
| CHATULIEM619 schreef: | | Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan. | Dit is nogal een aanmatigend oordeel over iemand. Want juist iemand die zegt niet in hokjes te (willen) denken, is in mijn ogen met toewijding bezig. Het getuigt in mijn ogen van meer toewijding om te erkennen dat er elders broers/zussen in Christus zijn dan dat je je helemaal stort op je 'eigen' kring. De 'eigen' kring is immers maar een beperkt deel van Gods Volk!
| CHATULIEM619 schreef: | | Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn. | En weer ben je aanmatigend. Want zoals aangegeven zegt de opmerking over het niet in hokjes denken zeker níet dat je niet weet waar je voor staat. Veelal is het eerder een getuigenis van het tegengestelde!
| CHATULIEM619 schreef: | | Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. | Dat staat de opmerking over het niet in hokjes denken ook, zoals ik ondertussen hopelijk heb weten duidelijk te maken.
Het is jammer dat je in je referaat doet alsof degenen die de opmerking op hun profiel hebben staan een negatieve houding hebben, waar je zelf niet anders dan negatief bent naar die mensen en ook direct alweer naar de mensen die hier reageren met een andere mening...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 21 april 2010, 19:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:21
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | ik herhaal: ik denk zonnig met hier en daar een bui en kan ook nog hier en daar bewoling zijn... let wel hier en daar he.... kan dus net bij jouw zijn dat die bui er is en de bewolking... |
Ge lijkt Piet wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:22
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | | of onder je gewone broek aan he... je weet het nooit en voor de zekerheid een plu mee... scheeld ook |
Zal ik heel mn garderobe maar mee nemen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:26
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Is dit werkelijk wat er met de opmerking over het niet in hokjes denken wordt bedoeld? Er wordt enkel aangegeven met die opmerking dat je anderskerkelijken wel wilt erkennen als broer/zus in Christus.... |
Of degene die die optie aanvinkt wil zijn/haar privacy beschermen door niet meteen met alle details te komen. Als iemand werkelijk geïnteresseerd is in een profiel kunnen de details alsnog aan bod komen. Het is nogal wat om met een gedetailleerd profiel op internet te staan...... Kortom: er kunnen meerdere redenen zijn om aan te vinken dat men niet in hokjes denkt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nee, Mar. Dit klopt niet. Deze engel was Michaël. Men zegt wel dat de Engel des Heren Jezus was. Maar dit was een gewone engel. |
De woorden van de engel -. "Ik ben Gabriël die voor Gods aangezicht sta", (Luk.1:19) tonen aan dat hij in de hemelse hoven een zeer eervolle positie bekleedt. Toen hij met een boodschap naar Daniel kwam, zei hij : "Niet één staat mij vastberaden tegen hen terzijde, behalve uw vorst Michael (Christus)". (Dan.10:21) De Here Jezus spreekt over Gabriël in de Openbaring, wanneer Hij zegt : "Welke Hij door de zending van Zijn engel aan Zijn dienstknecht Johannes heeft te kennen gegeven". (Openb.1:1) En aan Johannes verklaarde de engel : "Ik ben een mededienstknecht van u en van uw broederen de profeten".(Openb.22:9) Dat de engel die in eer na de Zoon van God komt, degene is die werd uitgekozen om Gods plannen aan de zondige mensen te openbaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens. Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan. Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn. Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. Het valt me op, dat de meeste mensen die niet in hokjes denken ook niet trouw naar een kerk gaan. |
Chatuliem,
Ik lees met enige verbazing je stukje. Meen je dit nu echt? Jij denkt in een bepaald hokje en dat is voor jou prettig, duidelijk en overzichtelijk. Is ook helemaal niets mis mee. Maar ik denk breder en dus niet in hokjes. Ik ben geinteresseerd wat andere mensen vinden en geloven en denk dat je ook altijd kritisch moet kijken naar wat je gelooft en hoe je daar instaat. Meekijken in andere "hokjes" kan je daarom ook inzicht geven hoe anderen hun geloof beleven. Ik ga ook niet iedere zondag naar de kerk, zit op zondag ook wel gezellig op een terrasje maar wil dat zeggen dat ik een slechtere christen ben dan jij bent? Ik hou zelf niet van evangeliediensten omdat ze mij te onrustig zijn, ik hou meer van de stilte.....Maar ik veroordeel het niet, heb ik ook absoluut geen reden toe en kom er ook wel eens bij sociale verplichtingen.... Ga ook heerlijk naar yoga en geniet er zelfs van! Maar ben ik een slechtere christen dan jij bent? Probeer ook eens over de grenzen van je eigen kerk te kijken zonder te oordelen.........
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:42
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | sommige mense mis je gewoon . knuffel aan alle superslanke dames hier. |
Ow.... dus niet voor mij bestemd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:50
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | hmmm hokjes... dan euhm heb ik ene probleem qua kerkelijke achter grond... nl het volgende: - Ik ben katholiek gedoopt (limburg he) - heb me kinder jeugd door gebracht in een baptisten gemeente - me pubertijd was bij de vergadering van gelovigen - me jong volwassen was bij een baptisten/ evangelische gemeente - en nu heden ten dage euhm momenteel kerken loos wel hokje pas ik nu in??  |
hokje van de kerkelozen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief. Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk. Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens. Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan. Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn. Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving. Het valt me op, dat de meeste mensen die niet in hokjes denken ook niet trouw naar een kerk gaan. |
Je hebt volkomen gelijk. Ik leefde in mij geloof/opvoeding in een hokje, maar ben daar uitgestapt. Waarom? Om uit de babylonische leer/wetten te stappen.
Rev 18:4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:57
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ligt er aan. Als de haas van melk houdt en de koe van worteltjes, dan heb je toch iets gemeen!  |
zo is dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:01
|
|
|
|
IMRE
| Quote: | | En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch? |
Helaas is hier in de omgeving ieder stukje groen, waar ik de hond uitliet, volgezet met kantoorpanden waarop staat in koeienletters te huur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:02
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Heb je weer aan de rode wijn gezeten vóór het eten?  |
ik drink uberhaupt geen wijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:03
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | ik word gek de ene keer 100 berichten de andere keer 3
het is een setje  |
verstand komt met de jaren Imke, goed kijken heb je een bril voor nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:05
|
|
|
|
|
en toen was er koffie met een peuk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:08
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | | schat zullen we vanavond weer eens? |
zeg ehhhhhhhhhh ga je lekker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | en toen was er koffie met een peuk. |
Wel vroeg voor koffie maris, ik heb net gegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | en toen was er koffie met een peuk. |
koffie zonder peuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:12
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Weerman..... wat krijgen we zaterdag voor weer? Ik ga dan varen en weet niet wat ik aan moet trekken voor kleding  |
Ik zou zeker rubber laarzen meenemen, stel je voor dat de kapitein een rietkraag in vaart
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 21 april 2010, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |