ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 462 463 464 465 466 467 468 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ga er maar van uit dat je het niet zo bedoelt Knipoog smiley maar ik vind het er wel erg makkelijk staan: áls je eens in de fout gegaan bent, je daar ook GEWOON vergeving voor kunt vragen.......
Waar doe je dan toch nog zo moeilijk over?
Ikn probeer een principe neer te leggen. En vreemd genoeg denken mensen dat de seksuele zonden niet te vergeven zijn. Dat als je daar de fout ingaat, je je leven lang ervoor moet boeten. De term voor God getrouwd zijn werkt vaak beknellend en negatief en ik geloof daar niet zo in. Ik heb te vaak meegemaakt dat jongeren tot elkaar veroordeeld werden, terwijl je wist dat de relatie geen kans had.
Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet.
Met de term voor God getrouwd zijn, sta je deze ontwikkeling in de weg. Want dan is er geen weg meer terug. En dan te bedenken dat de beslissing om met elkaar naar bed te gaan vaak in the heat of the moment genomen wordt.
En ik geloof dat God zeer vergevingsgezind is. Ik wou dat we als mensen dat meer waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:20

LEANNE226 schreef:
Zieke smiley

'T zonnetje is vandaag niet lekker Huilende smiley, smiley in tranen

Een waterig zonnetje schijnt ook Leanne Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:21

MARISKA601 schreef:
Nee ik helaas niet.

Dan maar een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=wNHVno6G6D0
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:21

CROSSROAD317 schreef:
Een waterig zonnetje schijnt ook Leanne Lachende smiley

Ik kan wel een knuffel gebruiken.......... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:22

Of toch maat deze:

http://www.youtube.com/watch?v=r8rnFKo4PAE
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:23

MARISKA601 schreef:
Ik ben geen dominee, en ik hou niet van moeilijk doen.
Het is jullie keuze.
God zou niet willen dat wij door bepaalde belemmeringen
ongelukkig door het leven gaan.
Belemmeringen door de keuzes die we vroeger gemaakt hebben.

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:29

LEANNE226 schreef:

Daar hebben we een ander topic voor. Knipoog smiley

Hier wordt alleen gekust!

Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:30

JONATHAN890 schreef:
De mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, zijn mensen die open staan voor anderen hun mening, beleving, gevoel, indruk of wat dan ook.
Ik hang niet vast aan mijn hokje waar ik t fijn vind, waar ik mijn plek heb.
En als ik iemand zou leren kennen die in een ander hokje zit, dan ben ik oud en wijs genoeg om daar over te praten.
Er zijn zoveel dingen die komen kijken bij een relatie, ongelukkig wordt je niet alleen van hetgeen dat de ander in een ander hokje zit.
Een relatie aangaan is mekaar zoeken in de dingen die jezelf hebt, waar je er kan zijn voor de ander, waar de ander er voor jou kan zijn.
Dingen die je binden aan je huidige leven, en dat zijn er wat hoor, zijn dingen waar je samen een weg in moet zoeken. Hier wat laten, daar wat geven.
En ik geef je gelijk dat iemand die naar een Hersteld Gereformeerde Kerk gaat, best wel op lastige dingen kan stuiten met iemand die naar een pinkster gemeente gaat. Maar dan heb ik t ook over wat behoorlijke tegenstellingen. Die tegenstellingen uiten zich echt niet alleen in de kerkelijke belevingswereld. Die mensen zullen veel meer vlakken hebben waar men een behoorlijke water bij de wijn actie zullen moeten uitvoeren.

Al met al....ik denk niet in hokjes, sta open voor meer dan mijn hokje
En jij vindt het anders, en daarom moet je lekker vissen in je eigen vissenkom. Die ook graag binnen zijn/haar hokje vist , vist daar.
Het gaat niet alleen om wat je denkt Jonathan, het gaat er meer om of het ook werkt. En aangezien je met een nieuwe relatie toch aan de ander moet wennen, is het ook belangrijk duidelijkheid te hebben op dit gebied.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:30

Als je in een relatie met elkaar naar bed bent geweest, en je gaat, om welke reden dan ook, niet met elkaar verder. Vraag je dan alleen God om vergeving, kun je ook vergeving vragen aan de ander of vergeving geven aan die ander. Per slot van rekening heb je wel een band gehad met elkaar die dieper gaat dan alleen maar handjes geven.....
Ik ga er nu wel gemakshalve vanuit dat, je niet eerder met elkaar naar bed gaat dan dat er een gemeende wens is om samen "oud" te worden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:31

MARIO216 schreef:
Dan maar een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=wNHVno6G6D0

Zuidlaren een wereldplek? Smiley die vol vragen zit

Ik weet er nog wel eentje over Zwolle anders. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:31

IMRE695 schreef:
Daar hebben we een ander topic voor. Knipoog smiley

Hier wordt alleen gekust!

Kussende smiley Kussende smiley

Geschokte, onthutste smiley
Even aan mn moeder vragen........

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:33

LEANNE226 schreef:

dan krijg jij, juist omdat dit het off-topic topic is, een knuffel Leanne Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:34

LEANNE226 schreef:

oke vooruit
een dikke knuffel voor je dan
moet je hem wel ff komen halen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:36

CROSSROAD317 schreef:
dan krijg jij, juist omdat dit het off-topic topic is, een knuffel Leanne Lachende smiley

Ik kan niet kiezen.........Brabantse zoenen of Drentse knuffels?????? Twijfelende smiley

Oke,ik kies renske,die kan ik met gemak aan haha
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:36

Ik zit momenteel niet in een relatie maar wil wel weten hoe jullie er allemaal over denken.
En hoe jullie denken als je sex wil voor het huwelijk.
Ik heb het er neer gezet zodat ik mijn mening kan bij schaven.
Niet dat ik geen eigen mening heb, maar tijdens mijn vorige relatie is mijn mening toch wat aan het veranderen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:40

LEANNE226 schreef:
Ik kan niet kiezen.........Brabantse zoenen of Drentse knuffels?????? Twijfelende smiley

Oke,ik kies renske,die kan ik met gemak aan haha

Boze smiley
Woedende smiley

geen knuffels meer voor leanne dus
maak ik er wel een ander blij mee

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:46

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat niet alleen om wat je denkt Jonathan, het gaat er meer om of het ook werkt. En aangezien je met een nieuwe relatie toch aan de ander moet wennen, is het ook belangrijk duidelijkheid te hebben op dit gebied.

Helemaal mee eens ! Gewoon open zijn, voor je eigen dingen opkomen, vertellen wat voor jou belangrijk is in je leven, en daar kijken of je met een ander verder kunt bouwen aan iets moois, waar je mekaar kan invullen.
En je zal mekaar nooit in alles kunnen vinden, maar de raakvlakken moeten er zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:47

GRACE585 schreef:
nawrijven met prop krantenpapier, Knipoog smiley
is ouderwets maar helpt geweldig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad Knipoog smiley

Ik pak altijd een schone droge handdoek om na te wrijven, gaat ook geweldig !
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:52

JONATHAN890 schreef:
De mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, zijn mensen die open staan voor anderen hun mening, beleving, gevoel, indruk of wat dan ook.
...
Al met al....ik denk niet in hokjes, sta open voor meer dan mijn hokje
En jij vindt het anders, en daarom moet je lekker vissen in je eigen vissenkom. Die ook graag binnen zijn/haar hokje vist , vist daar.

1. Er zijn mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, mensen zijn die open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc.

2. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen en alleen vissen in de eigen vissenkom.

3. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die niet alleen vissen in hun eigen vissenkom, maar wel verwachten (soms zelfs eisen) dat de gevangen vis in de eigen kom (over)komt.

4. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die ook open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc. En die bereid zijn om met de gevangen vis te zoeken naar een kom waar beiden zich in thuis voelen.

Ik maak de inschatting dat het merendeel zich kan vinden in categorie 1 of 4, misschien wel iedereen die in dit topic tot nu toe gereageerd heeft. Ik zou bijna zeggen... zoek de verschillen tussen 1 en 4... Engeltje smiley

Vandaar dat ik het ook met Robbedoes eens kan zijn dat dit eigenlijk niet echt een zinvolle discussie is...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:01

LEANNE226 schreef:
Weet je hoeveel ramen ik heb??? Geschokte, onthutste smiley
Dan maar streepjes Knipoog smiley

Hoe gaat het met de eitjes in de broedmachine???

heb je al gemaild Knipoog smiley

gefeliciteerd de kuikens zijn geboren Clown smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 22 april 2010, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:08

IMRE695 schreef:
Het klinkt, hoe zal ik het zeggen, allemaal erg oud-testamentisch. Onheilsprofetisch. Wee de wereld! Als jullie je je niet bekeren, dan....

En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch?

Sja... weet jij wat beters dan een onheilprofetische boodschap?
Het gáát nl. een keer mis als de "wereld" op deze voet door blijft gaan, alleen ik weet niet op welke manier het mis gaat.

Natuurlijk mag de natuur blijven. Maar als het regelmatig langdurig droog blijft, dan mag de politiek een verband zien tussen de activiteiten van de mensheid en de bosbranden. Daar gaat het me dus om.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:11

LIESBETH326 schreef:
1. Er zijn mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, mensen zijn die open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc.

2. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen en alleen vissen in de eigen vissenkom.

3. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die niet alleen vissen in hun eigen vissenkom, maar wel verwachten (soms zelfs eisen) dat de gevangen vis in de eigen kom (over)komt.

4. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die ook open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc. En die bereid zijn om met de gevangen vis te zoeken naar een kom waar beiden zich in thuis voelen.

Ik maak de inschatting dat het merendeel zich kan vinden in categorie 1 of 4, misschien wel iedereen die in dit topic tot nu toe gereageerd heeft. Ik zou bijna zeggen... zoek de verschillen tussen 1 en 4... Engeltje smiley

Vandaar dat ik het ook met Robbedoes eens kan zijn dat dit eigenlijk niet echt een zinvolle discussie is...

precies....iedereen kan zich wel vinden in 1,2,3 of 4

vind t ook niet veel zinvols meer.... wens iedereen succes met vissen !!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:13

LIESBETH326 schreef:
Ik ben christen,
ik denk niet in hokjes
en ik ben lid van een pkn-gemeente...

Beste mensen, het één sluit het ander niet uit.... Dat is wat ik probeer(de) aan te geven, maar wat me blijkbaar niet lukte... Boze smiley

Daarbij zet jij dus dan blijkbaar bij voorkeur PKN in je profiel, waar een ander juist het christen zijn, het niet in hokjes denken centraal stelt. Je bent het dan dus gewoon met die ander eens, alleen je zegt het even anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:14

CHATULIEM619 schreef:
In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden.

Ik vind ook dat bij mijn 2de en dit keer zelfs 3de huwlijk geen kerkelijkhuwlijk hoeft...Dit is heel persoonlijk, Wel wil ik graag een zegen over men huwlijk maar dit hoeft van mij niet per defenitie in de vorm van een kerkelijkhuwlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:15

CHATULIEM619 schreef:
Geloof is iets wat je met je partner moet kunnen delen. En als dat niet kan, omdat de ander dat anders beleeft, kun je je enorm eenzaam gaan voelen. Om deze situatie te voorkomen, vind ik het belangrijk dat je van tevoren al weet uit welke richting de ander komt. In mijn ogen geeft dat veel meer duidelijkheid vooraf en weet je wat je kunt delen met elkaar.
Dat is ook echt wel iets wat ter sprake komt in de contacten, ook bij de mensen die in hun profiel hebben staan niet in hokjes te denken. Er is dus blijkbaar geen probleem Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:17

de gedachte naar puur geluk
geluk dat zich hier of daar zich bevind.
soms moet je zoeken soms ligt het voor je
soms vind je het in een kind.

soms heel soms vind je het in de bloemenveld om je heen
soms vind je het ook puur bij iemand alleen.

mooi is dat de wolken de bloemen het gras
ja ik droom er van dat ik bij jouw was

de gedachten van niet meer alleen
je gaat met zen 2e naar andere heen
delen in vreugde en verdiet
das mooi vergeet dat niet

de gedachte hmmm ik droom al weg
ik droom over een huis daar langs die heg
zwevend langs de wolken die voorbij drijven
zwevend over bos en heide over zon gebrande lijven

de gedachte van vers gras waar de dauw nog met een druppel in zit
de gedachte van iemand die van je houd das mooi beter dan dit
lekker dromen lekker zweven ff los van de aardbol
lekker los lekker dol

tekst: rellok036
muziek: moet ik nog maken
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:20

NISHA834 schreef:
Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest...

Bij zulke reacties kunnen mensen gaan twijfelen of ze er wel goed aan doen om een partner te zoeken.
En hoeveel leden telt cm en hoeveel mensen zitten wel niet in het zelfde schuitje als ik?
Als het waar is , dat men nog steeds getrouwd zou zijn,, dan kan cm met ingang van vandaag wel stoppen met het bestaan.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 22 april 2010, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:25

Wil toch nog even reageren...
Weet alleen voor de verandering weer eens niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, Maar ga het toch proberen...
Mijn eerste huwlijk ben ik ingegaan omdat MEN ( met name mijn ouders) vonden dat het moest, Ik had immers sex voor het huwlijk gehad(woonde samen) Zelf hoefde ik niet per defenitie te trouwen... Ik was nog "jong"en vond samenwonen destijds ook prima... Mijn 2de huwlijk ben ik wederom in gegaan omdat MEN vond dat ik moest trouwen...zelf stond ik er ergens kompleet niet achter...Maar wederom wou ik men ouders niet teleurstellen,
Ik was immers christelijk opgevoed en dan moest ik toch eigenlijk wel trouwen...
Vaak heb ik het toch moeilijk gehad met de keuzes die ik destijds gemaakt heb...Want wat wou ik nu eigenlijk zelf??
Ik deed wat MEN vond wat ik doen moest...
Nu met mijn 3de huwlijk in het verschiet...Durf ik eindelijk zeggen JA ik wil dit JA ik sta hier volledig achter!! En ookal stonden men ouders niet bepaald te trappelen dat ik nu ging trouwen... want wat zou MEN wel niet zeggen van een 3de huwlijk...dit keer heb ik er voor de verandering geen twijfel over...Dit keer trouw ik omdat IK het wil, omdat het GOED voelt en NIET omdat het MOET.
Dus ja ergens is het hele vehaal over sex voor het huwlijk best moeilijk...
Want ergens weet je dat het niet goed is, (dat je zondig bezig bent) Maar zoals Cross al zei.. Je gaat niet zomaar met iemand naar bed...tenminste ik niet...En zoals Rell al zei meer Bloot dan dat kun je je niet geven...
Ik heb het nooit zomaar gedaan...en denk achteraf dat het ook niet goed was om te gaan trouwen omdat MEN vond dat het moest...Of omdat het MOEST omdat ik christelijk ben...
Of je nu wel of niet sex voor je huwlijk hebt gehad...Je MOET pas gaan trouwen als je er zelf volledig achterstaat en NIET omdat het MOET omdat je sex hebt gehad... en dat is wat ik toch wel een beetje proef hier en daar en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer, Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:28

RELLOK036 schreef:
Euhm ik heb een aardbeving meegemaakt in nederland... was in de jaren 90 epic centrum lag in Roermond... sja das een paar km bij mij vandaan was een kracht van 5,6 op de schaal van richter...

Zie je wel Rel, je moet echt elders gaan zoeken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:30

ROBBEDOES873 schreef:
Wil toch nog even reageren...
Weet alleen voor de verandering weer eens niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen, Maar ga het toch proberen...
Mijn eerste huwlijk ben ik ingegaan omdat MEN ( met name mijn ouders) vonden dat het moest, Ik had immers sex voor het huwlijk gehad(woonde samen) Zelf hoefde ik niet per defenitie te trouwen... Ik was nog "jong"en vond samenwonen destijds ook prima... Mijn 2de huwlijk ben ik wederom in gegaan omdat MEN vond dat ik moest trouwen...zelf stond ik er ergens kompleet niet achter...Maar wederom wou ik men ouders niet teleurstellen,
Ik was immers christelijk opgevoed en dan moest ik toch eigenlijk wel trouwen...
Vaak heb ik het toch moeilijk gehad met de keuzes die ik destijds gemaakt heb...Want wat wou ik nu eigenlijk zelf??
Ik deed wat MEN vond wat ik doen moest...
Nu met mijn 3de huwlijk in het verschiet...Durf ik eindelijk zeggen JA ik wil dit JA ik sta hier volledig achter!! En ookal stonden men ouders niet bepaald te trappelen dat ik nu ging trouwen... want wat zou MEN wel niet zeggen van een 3de huwlijk...dit keer heb ik er voor de verandering geen twijfel over...Dit keer trouw ik omdat IK het wil, omdat het GOED voelt en NIET omdat het MOET.
Dus ja ergens is het hele vehaal over sex voor het huwlijk best moeilijk...
Want ergens weet je dat het niet goed is, (dat je zondig bezig bent) Maar zoals Cross al zei.. Je gaat niet zomaar met iemand naar bed...tenminste ik niet...En zoals Rell al zei meer Bloot dan dat kun je je niet geven...
Ik heb het nooit zomaar gedaan...en denk achteraf dat het ook niet goed was om te gaan trouwen omdat MEN vond dat het moest...Of omdat het MOEST omdat ik christelijk ben...
Of je nu wel of niet sex voor je huwlijk hebt gehad...Je MOET pas gaan trouwen als je er zelf volledig achterstaat en NIET omdat het MOET omdat je sex hebt gehad... en dat is wat ik toch wel een beetje proef hier en daar en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer, Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen.

Heel duidelijk does.. ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 462 463 464 465 466 467 468 ... 6194 Volgende
Pagina 465 van 6194