ChristianMatch

Forum

Wokken
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5185 5186 5187 5188 5189 5190 5191 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:29

Hallo lieve mensen,

Er is wat onduidelijkheid hier gekomen lees ik,

Gisteren heeft sybren zich terug getrokken wat het uitje betrof en heeft hierover een mailtje gezet op dit topic.
Ik vond dit jammer en heb toen aangeboden het wel op me te nemen om de rest te organiseren, anders had dit uitje niet door kunnen gaan.
Vandaag bleek door contact tussen mij en joop dat sybren zonder joop ervan in kennis te stellen de boel heeft gecanceld.
Joop en ik doen nu gezamelijk de organisatie van dit uitje, er is dus niet veel veranderd wat het uitje betreft, ja er zijn mensen bij gekomen en er komen er waarschijnlijk nog een paar mensen bij dat is alles, verder blijft het hetzelfde.

We willen dus as Zaterdag 9 februari gaan Wokken in Amersfoort bij Www.wokhetoosten.nl, tijd geven we morgenavond door op het forum.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal Knipoog smiley

En Erika, ik begreep dat jij onder voorbehoud meeging, wanneer denk je dat zeker te weten?
Ivm het reserveren wat we uiterlijk morgenavond willen doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:32

ALTJE848 schreef:
Anita
ik ging al mee en moet mee dus ja keuze ? ha grapje maar ga wel mee.

En eh margriet ging toch ook mee weet niet of ze al gereageerd heeft maar er zijn mensen die op de lijst stonden gewoon weg gelaten nu op de nieuwe lijst ?
Hoop dat ze op de hoogte is gebracht door mensen die organiseren,
weet niet of de lijst nu wel klopt kan dat niet volgen tot zover wel dacht ik .

Anita

Ja Margriet is op de hoogte gebracht door Joop, ik begreep dat zij nog niet zeker wist wat ze zou doen.
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:36

hoi allemaal,ik ga ook nog graag mee,

groet bert168

Hier de nieuwe lijst die meegaan;

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Chris078 onder voorbehoud
Erika129
Joop430
Ilona689
Sybren542
Bert168
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:38

KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:39

Leuk Bert, welkom!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:43

KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Even iets rechtzetten over dat meisje in meppel, ik woon hier nl, zij pleegde zelfmoord dus sprong bewust voor de trein, maar ondanks dat was het haar tijd, God heeft dit zo beschikt, ja dat is mijn mening op grond van de bijbel.

Hoe wil jij anders psalm 31 vers 16 verklaren uit de bijbel; Mijn tijden zijn in Uw hand?

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 4 februari 2013, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:46

MAMALOE463 schreef:
Hallo lieve mensen,

Er is wat onduidelijkheid hier gekomen lees ik,

Gisteren heeft sybren zich terug getrokken wat het uitje betrof en heeft hierover een mailtje gezet op dit topic.
Ik vond dit jammer en heb toen aangeboden het wel op me te nemen om de rest te organiseren, anders had dit uitje niet door kunnen gaan.
Vandaag bleek door contact tussen mij en joop dat sybren zonder joop ervan in kennis te stellen de boel heeft gecanceld.
Joop en ik doen nu gezamelijk de organisatie van dit uitje, er is dus niet veel veranderd wat het uitje betreft, ja er zijn mensen bij gekomen en er komen er waarschijnlijk nog een paar mensen bij dat is alles, verder blijft het hetzelfde.

We willen dus as Zaterdag 9 februari gaan Wokken in Amersfoort bij Www.wokhetoosten.nl, tijd geven we morgenavond door op het forum.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal Knipoog smiley

En Erika, ik begreep dat jij onder voorbehoud meeging, wanneer denk je dat zeker te weten?
Ivm het reserveren wat we uiterlijk morgenavond willen doen.

kijk maar even in je mailbox Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:49

MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.

Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:52

JOL252 schreef:
Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?

Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:56

hoi allemaal,ik ga ook nog graag mee,

groet bert168

Hier de nieuwe lijst die meegaan;

BerendJan590
Anna415
Marielle690
Lonneke695
Mamaloe463
Chris078 onder voorbehoud
Erika129 onder voorbehoud
Joop430
Ilona689
Sybren542
Bert168
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:02

ERIKA129 schreef:
kijk maar even in je mailbox Knipoog smiley

Gelezen Knipoog smiley

Je hebt mijn antwoord Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:03

PETRA373 schreef:
voor anita:

soms op momenten dat je effe niet meer kan
rust in gods armen dan
als je gaat slapen
laat hem over je waken
doe je ogen dicht en zeg in jezus naam heer
mag ik in uw armen slapen weer
heel mijn wonden en mijn pijn
laat me heel dicht bij u zijn

liefs voor je en sterkte met de dingen die je nu door maakt. Kussende smiley

Dankjewel Petra

Mooi mens met weet bijna zeker de zelfde wens.
Hij gaat ook met jouw mee op de levens zee.
Hoge golven eb en vloed HIJ weet wat HIJ doet.
Pak Zijn hand maar kind vertrouw maar op Hem
Hij zal je leiden naar grazige weiden .
En Hij laat de zon schijnen over alle mensen ,
met zoveel wensen.
Of je nu bedroeft bent bang ,eenzaam en alleen
Hij alleen weet onze weg waar heen .

Ik wens jou heel veel kracht toe voor je gezin,
want ik heb voor jou heel veel bewondering.
En las ergens dat je kleine stappen neemt,
dat is goed zo kom je daar waar je wezen moet .
De grote stappen zorgen er vaak voor dat je te ver gaat naar benee
en weer moet beginnen op de onderste tree.

Nee blijf maar staan waar je staat
Hij zorgt dat je veilig over gaat naar de volgende tree
gaat God ook met je mee ,
Over een jaar kijk je even om dat mag en weet ik zeker
dat je breed uit lacht en zegt dank U Heer wat bent U goed voor mij
Eindelijk ben ik in mijn leven weer blij

Dan lacht de wereld je weer tegemoet
Ja liever Petra omdat je het zelf doet.
Voor jou komt ook de tijd dat je weer kan genieten
én weer plukt als vroeger die mooie margrieten.
zittend op het gras als een kind de zon door je haren de wind.
Een krans makend van margrietjes zo mooi zo fijn zo klein .
zet dat maar op je hooft en dans met de mooie krans
Het leven tegemoet je doet het hartstikke goed

Lieve groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:04

MAMALOE463 schreef:
Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.

Ja. Maar was niet de essentie van mijn reactie.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:07

JOL252 schreef:
Ja. Maar was niet de essentie van mijn reactie.

Nee dat weet ik, we denken over dit punt allebei anders, maar datgeeft niet, jij hebt jou mening hierin, en ik heb een andere mening hierover dat kan, en mag.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:08

MAMALOE463 schreef:
Hoe wil jij anders psalm 31 vers 16 verklaren uit de bijbel; Mijn tijden zijn in Uw hand?

Het is het beste om niet alleen naar deze tekst te kijken, maar naar de Psalm in zijn geheel, omdat David het heeft over zijn gehele leven. Dus niet alleen de tijd dat God bepaald wanneer het einde daar is voor David, maar ook de tijden gedurende zijn hele leven.

Volgens mij wil David hiermee aangeven dat hij vertrouwde op God en zich zo volledig overgaf in handen van God.

Voor mij betekent dit vers dus dat ik, net als David, mijn gehele leven in Gods handen leg, mij laat leiden door God, wetend dat wat Gods plan met mijn leven is, goed is.
Ook al begrijp ik Gods weg niet altijd!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 4 februari 2013, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:15

MAMALOE463 schreef:
Gelezen Knipoog smiley

Je hebt mijn antwoord Knipoog smiley

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:20

MAMALOE463 schreef:
Nee dat weet ik, we denken over dit punt allebei anders, maar datgeeft niet, jij hebt jou mening hierin, en ik heb een andere mening hierover dat kan, en mag.

Mijn mening is een aftastende... hoe zit het werkelijk. Ik denk namelijk dat er soms geen antwoorden of verklaringen zijn behalve die van de zondeval en de gebrokenheid van de schepping.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:22

marielle690 gaat niet meer mee toch?
(staat aan het begin van pagina 5..)

staat nog wel in de lijst zie ik...

Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 4 februari 2013, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
SWEETLADY000

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:27

TINE010 schreef:
Al scrollend over de pagina's, vallen mij een aantal dingen op waarvan ik denk: zou nou nog nooit iemand dit of dat tegen deze leuke jongen gezegd hebben? Bijv. zinnen die niet in je voordeel werken of foto's waar je voordeliger op zou kunnen staan.
En aangezien ik vind dat ik ook iets moet doen met deze gedachten, zet ik er maar een forum over op. Wie weet kunnen andere dames mij aanvullen. Uiteraard kunnen de mannen ons ook tipsch geven!

Tip1: zorg dat je niet op de foto staat net een leuke dame... Wij vrouwen denken dat we nooit aan haar kunnen tippen, dus zullen je minder snel mailen...

ik zou idd niet reageren als ik een man op fot ziet met een dame, hij weet niet wat hij mis loop
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:28

Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand.
En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd.
Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid.
Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:29

MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

misschien afdeling gereformeerde prietpraat maar val mij er verder niet meer mee lastig, je hebt je energie ook nog wel nodig op het moment dat je erachter komt dat het écht wel heel anders zit
en btw; uit piëteit met de gemoedstoestand van het meisje uit meppel destijds kun je ook zeggen: voor de trein gekómen, het een sluit het ander niet uit, dat was trouwens ook ooit een onderwerp hier: pesten, daar wordt ook heel erg besmuikt over gedaan, zowel op dit forum als daarbuiten, pesten bestaat ook niet hè, dat is maar een verzinsel joh! we noemen het gewoon: "het was haar tijd" (gekwezel dus) dan hoeven we ook niet de pesters aan te pakken, makkelijk toch!? Tóch gewoon de dingen maar bij hun naam blijven noemen mamaloe en er geen sprookjes omheen verzinnen, zachte heelmeesters en zo Knipoog smiley

PS, stuk van jans hierboven is gelukkig weer wat reëler met een correctietje op: een bepaalde ruimte, ik zie dat nog ruimer: God heeft ons álle ruimte gegeven voor de dingen die wij doen en nog zouden willen gaan doen om Zijn koninkrijk, Zijn wil en onze omgang met elkaar - vriendelijk als het kan, hard als het moet - zo volledig mogelijk vorm en inhoud te geven enz

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:29

LIES146 schreef:
Mijn zus ik gelukkig getrouwd met een man die zestien jaar ouder is. Centen vielen er niet te halen en een george-clooney look-a-like is ie ook niet. Ze hebben het goed samen, en dat is prima toch? Ik ben zelf ook wel geneigd te vallen op mannen die iets ouders zijn, moet ik eerlijk zeggen.

Leeftijd is uiteindelijk maar een samenstelling van cijfertjes die niet zoveel zegt. Als 27-jarige heb ik genoeg meegemaakt in mijn jeugd en recente verleden om gevoelsmatig best wat ouder te funcioneren. Ik zou mezelf dus ook niet snel met iemand van mijn eigen leeftijd zien lopen, laat staan jonger. Je bent zo oud als je je voelt enzo
Smiley die vol vragen zit

Ik sluit me hier bij aan. Toch heb ik ook ervaren dat verschil in leeftijd wel dégelijk een obstakel kan zijn. Ik denk dat het vooral gaat om de manier waarop beiden in het leven staan.

Tess, verwisselt zelfs wel eens mannen en vrouwen als ze niét dronken is..

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 4 februari 2013, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:30

ERIKA129 schreef:
Okidokie ik snap hem....
Toen ik reageerde stond jou reactie er nog niet he dus vandaar dat ik jou echt totaal niet snapte...

Ik weet nog steeds niet wat ik doe dat kan ik pas kort van te voren zeggen Knipoog smiley

Geeft niet meid hoop dat als je gaat heel veel plezier hebt en er van geniet .
Dat is wat de HEER ook gegeven heeft, dat je mag genieten van het leven.

Groetjes Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:36

JANS221 schreef:
Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand.
En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd.
Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid.
Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.

mooi... hier kan ik wel wat mee.
Ik denk ook aan wat in de Corinthebrief staat: hier kennen wij nog onvolkomen... en zijn er raadselen. Dat geeft ruimte voor het hebben van vragen..
Naar boven

Auteur Bericht
SWEETLADY000

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:38

MAMALOE463 schreef:
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.

Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou.
Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen.
Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood.
Maar jij leeft!
God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet.
Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d.
Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.

Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?

ik geloog idd dat God mensen op juiste monte op je pad sturen heb zelf meerdere malen mogen meemaken als hun taak erop zitten gaan ze dan weer weg
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:42

SWEETLADY000 schreef:
ik geloog idd dat God mensen op juiste monte op je pad sturen heb zelf meerdere malen mogen meemaken als hun taak erop zitten gaan ze dan weer weg

Hier wil ik even op reageren want deze reactie verbaasd me!

Wil je nu zeggen dat je ervaart dat er mensen op je pad geplaatst worden ze je helpen en dan weer gaan!!! Geschokte, onthutste smiley

Ben toch echt blij dat ik dat niet zo ervaar!!
Heb ervaren dat God idd mensen op mijn pad plaatste toen ik het nodig had maar ik ze nu echte vrienden mag noemen die ik niet meer wil en kan missen!!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 4 februari 2013, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:45

PETRA373 schreef:
niet te lang weg blijven he Knipoog smiley
ik een rommel in huis heb, ook te veel achter pc heb gezeten......
morgen de koningin ofz o op bezoek komt en ik nog eh effe beetje moet opruimen en wenkbrouwen epileren enzo, dus maar weer van me pc af ga

en lukt het opruimen al wat ?

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:46

"Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: Laat u niet misleiden, mijn dierbare broeders en zusters!
Geliefde broeders en zusters, laat u niet misleiden: elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. Elke goede gave, ieder volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader, de schepper van de sterren aan de hemel. Hij kent geen verandering en vertoont geen schaduwzijde. Elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader van de hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling. Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping."

We kunne elkaar beter bouwen ipv ons gelijk weer gaan halen met enkele Bijbelteksten omdat die naar eigen inzicht worden geïnterpreteerd.
God neemt niet zomaar mensen weg van hier omdat Hij dat zo leuk vind, maar Hij geeft wel de zekerheid, dat als iemand iets ergs overkomt, Hij de Trooster zend en dat die gene die dan door Hem wel word thuis gehaald, we afscheid kunnen gaan nemen met een tot ziens ipv een vaarwel, dit alles mogelijk gemaakt door Jezus
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:48

BERENDJAN590 schreef:
en lukt het opruimen al wat ?

Lachende smiley

hmmmmmm tuurlijk niet, zit nog steeds achter pc Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:50

KEITH722 schreef:

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, vind ik jou opmerking ook maar kort door de bocht, er gaat er maar één over leven en dood.
En of Hij alleen maar mensen tussen de 90 en 95 weg zou halen al helemaal.
Het leven en de dood, daar kunnen wij mensen alleen onze vraagtekens bij zetten.
Je hebt ook mensen en mensen, de één leeft heel verantwoordelijk, de ander heel erg onverantwoordelijk.
Maar ze zijn overal, die het overleven en niet, je kan er alleen je vraagtekens bij zetten, en je er bij neerleggen, en anders niet.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5185 5186 5187 5188 5189 5190 5191 ... 6194 Volgende
Pagina 5188 van 6194