ChristianMatch

Forum

Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 530 531 532 533 534 535 536 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:20

JEANFRITS816 schreef:
voor mij was het criterium geen 2012 of in gewoon nederlands iemand die gewoon lief is en dat is prima gelukt. in september al weer 3 jaar getrouwd en in november alweer 4 jaar samen.

en nog steeds gelukkig ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:26

Vandaag vieren we Maibaumfest in Duitsland dus na het zetten van de boom gezellig een bbq met heel de straat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:39

MARISKA601 schreef:
nou dat knechtje heeft anders wel 18 jaar dienst gedaan Clown smiley

Ik ken er één die zeker al 30 jaar langer meegaat Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:40

Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !

Nou ja , er zijn genoeg singles in nederland hoor .....

Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ?
En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ?
Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet.

LIESBETH326 schreef:
Je date niet, maar je maakt wel een gezellig afspraakje... Dat is toch hetzelfde?
Ik date wel, maar ga daar heel ontspannen mee om... Ik ga daar echt heen met de gedachte: we hebben leuk contact gehad via mail en/of chat en ik zou graag hem wel eens in real-life willen ontmoeten... We gaan er een gezellige ontmoeting van maken en we zien wel waar dat op den duur toe leiden zal... Mijn verwachtingen zijn dus zeker niet hooggespannen...

Tja, ik zit niet voor niets op een datingsite... Dat is toch een plek waar veel vrijgezelle mensen te vinden zijn, en dat kan ik van mijn directe leefomgeving niet zeggen...
Ik ga echter niet alleen contacten aan met potentiële kandidaat-partners...

Iemand schreef het al... het is een mooie manier om veel mensen te leren kennen en het liefst doe ik dat zo ongedwongen mogelijk!

Wat past nou bij elkaar? Daar is geen pasklaar antwoord op te geven... Voor mij zijn twee vragen heel belangrijk: wat heb ik te geven aan mijn partner en wat heb ik nodig in een relatie? Als dat matcht bij beiden, dan ben je al een eind in de goede richting denk ik, ervan uitgaand dat ook de nodige wederzijdse gevoelens aanwezig zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:42

SUSANNAH475 schreef:
idd. Hannah, ik geef je helemaal gelijk !!
Wat moet ik nou met een prins ?

Koningskinderen zijn toch prinsen / prinsessen, ben ik prins Willem .... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:43

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:54

JOS689 schreef:
Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !

Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ?
En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ?
Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet.

Ja , hier kan ik mij volledig in vinden .... het gaat volledig over het gevoel ... en dat laat zich nooit dwingen ..... al de rest is bijkomstig ...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:55

CROSSROAD317 schreef:
Koningskinderen zijn toch prinsen / prinsessen, ben ik prins Willem .... Lachende smiley

haha die is wel goed gevonden... zeker als je je echte naam kent Knipoog smiley
Maar ik was niet op zoek naar een prins, weet je nog ?
Misschien ben ik wel helemaal niet meer op zoek... ik zie 't wel... ben date-moe ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:55

JOS689 schreef:

Pardon? Ik vind het jammer dat je op deze manier reageert... Ik vind dat je onterechte conclusies trekt uit datgene wat ik schreef...

Ten eerste, ik wil niet vandaag daten, morgen een relatie en overmorgen trouwen... Misschien las je over mijn woorden op den duur heen?

Ten tweede, als jij in het woordenboek opzoekt het woord date, dan vind je als synoniem afspraakje. Tja, dat het woord date gevoelsmatig anders klinkt, dat is een ander verhaal... Maar objectief gezien is het hetzelfde...

Ten derde, ik weet niet wat het meest telt, ik vind het gewoon allebei belangrijk. Met de vragen wat heb ik te geven en wat heb ik nodig doelde ik absoluut niet op geld of andere materiële dingen. Dan gaat het mij echt om diepere waarden, waardoor je als persoon nog meer tot je recht kunt komen... Men zegt wel eens: in een goede relatie is één en één geen twee, maar drie... Je haalt het beste in elkaar naar boven.. dat kan door bepaalde karaktereigenschappen en door de manier waarop je elkaar aanvult.

Ik hoop dat je nu beter begrijpt wat ik bedoel...

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op zaterdag 1 mei 2010, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:56

SUSANNAH475 schreef:
Mooi gezegd Jonathan...
Echter met Gods ogen kunnen we niet kijken... want we zijn God niet he', we zijn mens... Knipoog smiley

Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... Verraste, verbaasde smiley (doordenkertje)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:02

CROSSROAD317 schreef:
Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... Verraste, verbaasde smiley (doordenkertje)

We trachten te begrijpen wat God denkt, maar weten wat God denkt is iets anders... al kunnen we veel uit de bijbel halen... daarmee leren we God kennen, maar God doorgronden kunnen we niet... vraag me af of we als mens uberhaupt Gods gedachte kennen... Veel is toch denk ik een mysterie...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:13

SUSANNAH475 schreef:
haha die is wel goed gevonden... zeker als je je echte naam kent Knipoog smiley
Maar ik was niet op zoek naar een prins, weet je nog ?
Misschien ben ik wel helemaal niet meer op zoek... ik zie 't wel... ben date-moe ... Engeltje smiley

Lachende smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 1 mei 2010, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:25

ik wil niet zeuren, maar als jullie hier verder over willen praten chat en grif doe dat in de ander topic.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:28

Leuk topic, of kan ik het beter interessant noemen Verlegen lachende smiley

Mijn lidmaatschap loopt over een paar dagen af, en dan ga je jezelf de vraag stellen of je wel lid wil blijven van een datingsite waar 'matches' gemaakt worden op basis van overeenkomsten?

Dat is dus ook niet de reden waarom ik wel lid blijf Knipoog smiley .
Ten eerste vind ik het heerlijk om met 'gelijkgezinden' op een forum/chat te zijn (uit welk hokje dan ook)

Ten tweede natuurlijk de picknick op de hei bij Ede (ja hannah, hier ook even reclame Knipoog smiley ) De ultieme kans om nieuwe vriendschappen te starten, de mensen achter de profielen irl te ontmoeten!

Ten derde ben ik niet zozeer op zoek naar de liefde van mijn leven...natuurlijk hoop ik die persoon wel tegen te komen, maar echt op zoek? Nee. Ik ga liever voor vriendschappen en dan blijkt vanzelf wel of mr. right daar tussen zit hetzij op een wit paard of in een rode auto, of uit de lucht op de trampoline stuitert Clown smiley

Voor mijn persoontje geldt niet alleen dat het liefde zou moeten zijn tussen mij en de partner, maar er zijn ook nog eens kinderen in het spel..wat juist extra uitnodigd tot voorzichtigheid juist uit respect naar hen toe.

Wie droomt er niet van om de prins tegen te komen? Ik ben er van overtuigd dat het niet de bedoeling is om je leven alleen te leven. Ik geloof dat de mens liefde nodig heeft, om te nemen maar zeker ook liefde bezit om te geven!
Daarnaast hebben we allemaal een verleden, een rugzakje (zo genoemd omdat het wel de bedoeling is dat je vooruit kijkt) en zijn daardoor misschien voorzichtiger geworden.

Voor mij geldt trouwens ook dat ik een HSPer ben, dat maakt het er al niet makkelijker op omdat je vaak zo boordevol indrukken bent dat je niet overkomt zoals je eigenlijk bent de eerste keer.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:41

neuh, dat hoeft niet van mij. ik ken mijn plek, en die is niet hier.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 20:35

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 20:50

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:04

laten we elkaar niet op het forum persoonlijk aanvallen.
doe dat svp prive of per mail.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:40

CHATULIEM619 schreef:
... ik denk dat andere mensen dat maar uit moeten zoeken. Deze reactie ...

Ik zou jullie dringend willen verzoeken om het hier on-topic te gaan houden. We hebben er niets aan als straks een heleboel bijdragen worden vervangen door het woordje [offtopic].
Bovendien vind ik dat de redactie - net als vele andere mensen in ons land - moet kunnen genieten van een paar rustige dagen!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:41

MARIJAN072 schreef:
Nog een idee, laat de chatbox en eventueel het forum een poosje voor wat het is. Kan heel verfrissend zijn! Reallife heeft ook zo z'n charmes. Lachende smiley

Ik vind 3 delen van 'onaardig gedoe in chat en forum', een beetje veel van het goede. Twijfelende smiley

Vind ik ook Marijan.
Als ik iedere keer maar weer lees over al dat gedoe in de chatbox, wat zoek je daar dan. Alleen een beetje sensatie?
Het is voor mij ieder geval een reden om die chatbox gewoon niet te bezoeken. Echt geen zin in , na al die berichten te hebben gelezen hier op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:46

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:52

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:53

VISSER278 schreef:
Vind ik ook Marijan.
Als ik iedere keer maar weer lees over al dat gedoe in de chatbox, wat zoek je daar dan. Alleen een beetje sensatie?
Het is voor mij ieder geval een reden om die chatbox gewoon niet te bezoeken. Echt geen zin in , na al die berichten te hebben gelezen hier op het forum.

Sja.... niet iedereen is rijk gezegend met sociale- en communicatieve vaardigheden. Dat is in de samenleving zo en hier in de chatbox is het niet anders.
Toch kan ik er doorgaans prima mee leven. Ook omdat er ook aardige en lieve momenten zijn. In elk geval zit er 's avonds laat in deze chatbox méér leven dan je zo zou vermoeden. 't Is in elk geval niet saai!

Qua karakter en opvattingen pas ik niet zo bij de meeste mensen in de chatbox, maar dat heeft toch ook weer zn voordelen. Altijd met gelijkgestemden kletsen doet het gesprek ook weleens stilvallen......
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:54

VISSER278 schreef:
Vind ik ook Marijan.

Nou ik zal je de hand schudden,..... ik kom dus ook nooit in de chatbox, vorige week per ongeluk...
En chatten doe ik best wel, maar dan gewoon 1 op 1.
Veel leuker en duidelijker, en als je een vraag hebt, krijg je tenminste 1 antwoord. En kan je gewoon zeggen als je iets moeilijk vind of niet snapt.

Ik heb daar weinig te zoek. En t forum vind ik ook maar zo zo. En jullie weten dat ik best wel redelijk wat schrijf in t forum. Maar of t nu echt mij stimuleert tot nadenken of dat t leerzaam is???
Ja er zijn enkelen die mij weten te boeien, door hun bijdragen en hun warmte.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:56

De overgrote meerderheid van het personeel in het basisonderwijs (62%) vindt het op zich een goede ontwikkeling dat kinderen een etiket krijgen wegens een probleem of stoornis. Ook denkt het gros (72%) dat de extra zorg en aandacht voor labelkinderen een positieve invloed heeft op hun leven.

Vier op de vijf docenten (81%) vindt dat labelkinderen tot extra werkdruk leiden. Ruim een derde van de leraren (37%) heeft zo veel probleemkinderen in de klas dat hun werk er onder lijdt. De opleiding is een probleem: die bereidt onderwijspersoneel volgens bijna twee derde van de ondervraagden (63%) onvoldoende voor op de omgang met probleemleerlingen.

Het groeiend aantal kinderen dat medicijnen krijgt wegens leer- of gedragsproblemen, verontrust een deel van het onderwijspersoneel. Een kwart (25%) meent dat gelabelde kinderen te snel medicatie krijgen. Bijna twee derde van de onderwijzers heeft één of meer kinderen in de klas die medicijnen krijgen wegens probleemgedrag.

Het groeiend aantal ‘etikettenkids’ komt vooral doordat kinderen steeds meer prikkels krijgen, menen de ondervraagden. Een andere verklaring voor de toename is dat docenten problemen en stoornissen eerder signaleren. Ook de alsmaar ingewikkelder wordende samenleving en de groeiende druk op kinderen om te presteren spelen een rol. Net als ouders die te weinig tijd en aandacht besteden aan hun kinderen.

CNV Onderwijs is blij met de resultaten van het onderzoek: Voorzitter Michel Rog: ‘Het bewijst dat de bereidheid in de school om kinderen extra zorg te bieden, groot is. Maar het onderzoek toont ook aan dat leerkrachten steeds meer tegen de eigen grenzen oplopen.’ Rog pleit daarom juist voor meer investering in het basisonderwijs in plaats van aangekondigde bezuinigingen, zoals op begeleiders voor kwetsbare leerlingen.

(Bron: Rondom Tien/CNV)

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 1 mei 2010, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
BEREND677

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:59

ik wens je alle goeds toe en gods zegen..
ik ben 3 mei hier weg en verleng ook niet meer
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:00

nou onderwijzers en onderwijzeressen,
ik zal gaar jullie mening hier over willen horen.
en is het nodig om alle kinderen een label mee tegeven?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:02

Wat mij opvalt in dit artikel is de klacht over druk op onderwijspersoneel, waarbij de titel lijkt aan te willen sturen op het overhevelen van probleemetiketkinderen naar speciaal onderwijs. Ik vraag me dus echt af of dit de oplossing is, net als overigens een van de gasten in de uitzending van Rondom Tien van vanavond. Ik denk zelf dat het beter is om meer te investeren in begeleiders en onderwijsassistenten op basisscholen, zodat niemand eronder te lijden heeft. Investeren in onderwijs dus en niet direct parkeren in speciale hokjes!

Verder vind ik het wel goed dat er in het onderzoek gewezen wordt op de maatschappij/omgeving als oorzaak van veel etiketjes. Het is dan altijd jammer dat het kind veelal de dupe is vanwege de medicatie etc., zonder dat dit altijd direct nodig behoeft te zijn. Investeren in betere onderzoeksmethodes is wellicht een optie!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:08

JONATHAN890 schreef:
Ja er zijn enkelen die mij weten te boeien, door hun bijdragen en hun warmte.

Jonathan, je weet toch:
niet het vele is goed,
maar het goede is veel!
Koester de mooie momenten en mensen!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:25

CROSSROAD317 schreef:

wel jammer dan dat al die koningskinderen hier de etikettes niet of nog niet onder de knie hebben Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 530 531 532 533 534 535 536 ... 6194 Volgende
Pagina 533 van 6194