ChristianMatch

Forum

Eénheid is ons doel !!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 535 536 537 538 539 540 541 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:09

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:09

CHATULIEM619 schreef:
Eenheid in verscheidenheid misschien? Anders wordt het wel heel erg saai hier.

Saai....??? lees dan eens wat Jezus van ons verwacht en opdraagt....druk zat hoor

joh. 17: 1 Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen. 2 Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken. 3 Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus. 4 Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt. 5 Vader, verhef mij nu tot uw majesteit, tot de grootheid die ik bij u had voordat de wereld bestond.
6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. 8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden.
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor de mensen die u mij hebt gegeven, omdat zij van u zijn 10 – alles wat van mij is, is van u, en alles wat van u is, is van mij – en omdat in hen mijn grootheid zichtbaar geworden is. 11 Ik ben al niet meer in de wereld, ik ga naar u toe, maar zij blijven wel in de wereld. Heilige Vader, bewaar hen door uw naam, de naam die u ook aan mij gegeven hebt, zodat zij één zijn zoals wij één zijn. 12 Zolang ik bij hen was heb ik hen door uw naam, die u mij gegeven hebt, bewaard en over hen gewaakt: geen van hen is verloren gegaan behalve hij die verloren moest gaan, opdat de Schrift in vervulling ging. 13 Nu kom ik naar u toe, en ik zeg dit terwijl ik nog in de wereld ben, opdat zij vervuld worden van mijn vreugde. 14 Ik heb hun uw woord gegeven. De wereld haat hen, omdat ze niet bij de wereld horen, zoals ook ik niet bij de wereld hoor. 15 Ik vraag niet of u hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of u hen wilt beschermen tegen de duivel. 16 Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor. 17 Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid. 18 Ik zend hen naar de wereld, zoals u mij naar de wereld hebt gezonden. 19 Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn.
20 Ik bid niet alleen voor hen, maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven. 21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden. 22 Ik heb hen laten delen in de grootheid die u mij gegeven hebt, opdat zij één zijn zoals wij: 23 ik in hen en u in mij. Dan zullen zij volkomen één zijn en zal de wereld begrijpen dat u mij hebt gezonden, en dat u hen liefhad zoals u mij liefhad.
24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd. 25 Rechtvaardige Vader, de wereld kent u niet, maar ik ken u, en zij weten dat u mij hebt gezonden. 26 Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’

1 kor 1: 10 Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus roep ik u op om allen eensgezind te zijn, om scheuringen te vermijden, om in uw denken en uw overtuiging volkomen één te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:13

CHATULIEM619 schreef:
Misschien ben ik de enige die hokjes niet als negatief, maar als positief ervaart. In de stad waar ik kerk, zijn er geloof ik 22 kerken, waar allemaal op een verschillende manier over het geloof gesproken en beleefd wordt. Ik zie daar een veelzijdigheid in, die mooi is.
Als je in een hokje zit, waar je je goed voelt, hoef je je toch niet schuldig te voelen? Per slot van rekening mogen we ons ergens bij horen voelen. En ik geloof dat het goed is te blijven zoeken naar dat hokje dat het beste bij je past.
Daarin vind ik de omschrijving op het profiel tekort schieten. Er zijn mensen, die graag ergens in een hokje willen voelen, gemeenschap willen ervaren met gelijkdenkenden. Deze mensen denken wel in hokjes, maar ze zijn op zoek naar een geestelijk huis.
Anderen durven zich niet aan een bepaalde kerk te binden, en zeggen dan voor het gemak dat ze niet in hokjes denken. Met name met deze groep heb ik moeite. Als men moeite heeft om zich ergens bij aan te sluiten, in hoeverre zijn ze dan wel in staat om zich toe te wijden aan een partner? Beiden zijn immers een principe van trouw, ondanks fouten???

Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is...
Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet...
Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan...
Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...

Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 2 mei 2010, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:13

Heb vandaag een politiek getinte preek gehouden. Zelfs een lied laten zingen met een politiek/vrijzinnige inhoud.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:16

CHATULIEM619 schreef:
Heb vandaag een politiek getinte preek gehouden. Zelfs een lied laten zingen met een politiek/vrijzinnige inhoud.......

vertel....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:17

CHATULIEM619 schreef:
Hoe komen ze op die gedachte?

Dat is de juiste vraag welke je jezelf stelt.

"Hoe kom ik bij een ander over"

Daar kun je wat mee.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 2 mei 2010, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:34

MARISKA601 schreef:
vertel....
Heb stilgestaan bij de jodenvervolging, ivm 4 en 5 mei. Link gelegd vanuit het verhaal van Haman, de grootste jodenhater in de bijbel.
Thema dienst: Gods volk is niet te vernietigen, wat mensen ook willen.

Afgesloten met het lied: "door de wereld gaat een woord". Vrijzinnig lied, met als onderliggend thema de bevrijdingstheologie, maar wel op de melodie van het Israëlisch volkslied. En met name het laatste ging erom.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:38

CHATULIEM619 schreef:
De meeste voetballers in het NL elftal hebben een Ajax verleden. We houden van het NL voetbal, juist omdat het zo van de Ajax doctrine is. Johan Cruijff heeft het NL voetbal tot dit hoge niveau verheven.
euhm van perssie kuyt marcellus van hooydonk, alle geen ajax....dan hebben we nog affelay en zo kan ik wel doorgaan met geen ajax spelrs die niet voor ajax hebben gespeeld of gespeeld hadden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:43

SUSANNAH475 schreef:
Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is...
Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet...
Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan...
Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...

Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !!
Het is jammer dat men juist die link legt. Jouw bezoek aan een kerk zegt toch niets over wat je van een andere kerk denkt?
Op koninginnedag was er een braderie, waarbij een gospelgroep speelde uit een andere gemeente. De voorganger van die gemeente stond erbij. Ik heb hem een compliment gegeven, dat God hem hiervoor gebruikt had. Zijn bediening zegt toch niks over mijn bediening? Dat mensen vergelijken, betekent niet meteen dat God vergelijkt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:43

RELLOK036 schreef:
euhm van perssie kuyt marcellus van hooydonk, alle geen ajax....dan hebben we nog affelay en zo kan ik wel doorgaan met geen ajax spelrs die niet voor ajax hebben gespeeld of gespeeld hadden...

Quote:
.....Hans van Breukelen, Joop Hiele....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:53

RELLOK036 schreef:
Er staat toch de meeste, niet alle dus.
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:56

SUSANNAH475 schreef:

Dat laatste, ja daar ben ik het van harte mee eens.

Maar voor een relatie vind ik het wel relevant om te weten bij welke gemeente iemand is aangesloten. In een gezin behoor je te één te zijn in de uitoefening van je geloof. Voor al voor kinderen is dat belangrijk, omdat je een voorbeeld functie hebt.

Dit betekent niet dat ik met andere christenen niet wil communiceren, hier of in het dagelijks leven. Ik spreek velen. En dat gaat goed. Dus ik denken dat we goed moeten nadenken wat we bedoelen in onze reacties: Een relatie of een goed gesprek met iedereen...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:02

DANIEL777 schreef:
dan zouden de wonderen de wereld nog niet uit zijn als dat waar is Twijfelende smiley

...Zegt iemand met een heel kort lontje...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:10

ARJAN007 schreef:
Op zich ben ik het helemaal met je eens, cross.
Probleem is alleen dat wanneer ik moet kiezen tussen de volgende drie kwaden:
a) boeddhabeeldje in huis halen
b) motorrijders die van de dijk afvliegen omdat ze met te hoge
snelheid proberen de bocht te nemen
c) dronken man die verplegend personeel met de dood bedreigt

dan ben ik toch geneigd om voor het boeddhabeeldje te kiezen. Het risico dat er grote narigheden met zo'n beeldje gebeuren is in de regel veel kleiner dan de ongelukken die motorrijders en dronken mannen veroorzaken. Zeker als zo'n beeldje niet is ingestraald is het risico op rottigheid klein. Ik heb zelden of nooit in de krant gelezen dat iemand die een boeddhabeeldje in de tuin had staan, ernstige ongelukken had veroorzaakt....

Kiezen tussen het kwaden?

Je kiest voor God, of je kiest niet voor Hem... Er zijn maar 2 wegen!

Goed antwoord, Cross!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:21

wat moet ik met het beeldje van bartje? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:34

CROSSROAD317 schreef:
[qoute=DONQ022]Het gaat om afgoden en het aanbidden daarvan en het aanbidden van een beeld wat om het zacht te zeggen moeilijk ligt bij onze God , maar zolang er dus geen aanbidding plaats vind en de budda niet als een God beschouwd is niets aan de hand.
Of je moet de verwijzing naar het niet maken van een gesneden beeld wel erg letterlijk nemen.

Daar kan ik het niet mee eens zijn, het is satan zelf die de oorsprong is van het boedha beeld, een leer die niet gericht is op het leren kennen van de Ene God, en juist daardoor zijn ingang weet te vinden in je huis/hart.
DONQ022 schreef:
Allemaal heel mooi maar wat geen afgod beeld is kan ook geen afgod beeld zijn , ongeacht wat anderen vinden, het blok beton wat in mijn huis staat wat volgens mijn Indiaans/Pakistaanse vriend een budda is is voor mij een vorm waar ik als kunstenaar graag naar kijk .
Bovendien als we allemaal echt letterlijk zouden nemen kunnen we een groot deel van onze westerse cultuur wel weggooien en een groot aantal musea sluiten.
Het ten val brengen van een ander is geen afgod beeld toe in staat , dat doet de ander zelf .
Ook hier zie ik iets van "het is niet zo erg, en we leven in een andere tijd" en dus praten we het maar goed. Vergis je niet in de kracht en listigheid van satan, de bedrieger van de beginne. Satan doet zich heel vaak voor als een engel des lichts, een wolf in schaapskleren, en zelden als een brullende leeuw..... Dus waarom iets goed praten wat fout is, waarom niet de bijbel ernaast leggen en accepteren dat het woord van God zaligmakend is. Waarom zou je jezelf inlaten met zoiets als een boedha beeld, ook al denk je dat het geen waarde heeft??
Er werd eerder gezegd, lees je bijbel, bidt elke dag, opdat je groeien mag. Groeien mag in geloof en de gave van onderscheiding van geesten mag ontvangen. Dan en alleen dan kun je in Jezus naam, afstand doen van datgene wat satan zo listig in je huis/hart neerlegt.

Heb je God de Vader gevraagd of Hij het goedvind dat jij een boedha beeld in je huis neemt / nam / hebt staan ?
Het is voor mij geen aaval op mensen, wel een waarschuwing om alert te zijn, en te blijven, voor de listigheden van satan !!! Boze smiley[/quote]

Ben het helemaal met je eens Cross!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:39

http://www.youtube.com/watch?v=z-R7Yu27Ba8&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:43

LEANNE226 schreef:
Och meissie........ Twijfelende smiley
{{{{{{KNUFFEL}}}}}}}

tnx Leanne... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:48

MARISKA601 schreef:
wat moet ik met het beeldje van bartje? Knipoog smiley

Vooral niet voor bidden, want daar hield Bartje ook niet van Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:49

HENK710 schreef:
Vooral niet voor bidden, want daar hield Bartje ook niet van Clown smiley

Barje bad vooral niet voor bruine bonen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:54

NISHA834 schreef:
...Zegt iemand met een heel kort lontje...

...een kort lontje heeft Daniel misschien wel....
maar zeer zeker is het iemand die zich houd aan zijn principes, en dat kan niet van iedereen gezegd worden hier... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezegd door Pieter649 die dankbaar gebruik maakt van het abo van zn wettige echtgenote en van meerdere cm-ers ook het verhaal achter het profiel en chat/forumbijdrages kent Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MAATJES468

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:57

MAR907 schreef:
Ach, ik weet niet wat jou bedoeling is?
Maar sinds een 1 en 1/2 maand, heb iemand leren kennen op deze site waardoor ik mij wilde beschermen voor verdere contacten zolang mijn lidmaatschap op deze site loopt.

De enige keuze die technisch gezien deze site geeft is: "in relatie".

Bij jou geeft het waarschijnlijk een verkeerde beeld, maar ik vraag mij wel af wat doe jij op mijn profiel? om mij een hak te zetten???

Waarom zou ik niet op jou profiel mogen komen???
Beetje vreemd je profielfoto sprak me aan en wou em graag wat beter bekijken vandaar dat ik op je profiel was... En zag daar idd staan dat je in relatie was....
Verder heb ik geen bedoelingen of bij bedoelingen, beetje jammer dat je het zo oppakt,
Ik reageerde enkel omdat ik het idee kreeg dat je Arjan min of meer verweet dat hij hier op CM is ondanks dat hij getrouwd is...
Vandaar dat ik ook vroeg om een verklaring, maar helaas wens jij het negatief op te pakken, heel jammer.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:58

BEREND677 schreef:
ik geef een afscheidsknuffel aan iedereen die hem hebben wilt, ik ga 3 mei cm verlaten ik verleng niet meer ..
ik wens via deze weg iedereen veel succes en Gods zegen toe

berend Kussende smiley Kussende smiley

Jij ook veel succes Berend
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:58

MARISKA601 schreef:
Barje bad vooral niet voor bruine bonen.
Is dit een serieuse opmerking of wil je hiermee iets zeggen Mariska?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:59

HENK710 schreef:
Ja, haar blindgeborene is verbannen... Knipoog smiley

Hele dikke knuf voor Robbedoes!

ook een knuffel van mij Doessie... dat je maar snel weer beter mag worden...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:00

CHATULIEM619 schreef:
Is dit een serieuse opmerking of wil je hiermee iets zeggen Mariska?

een flauwe vraag tussendoor.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:01

SUSANNAH475 schreef:
ook een knuffel van mij Doessie... dat je maar snel weer beter mag worden...

Zal hem doorgeven Sus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:02

CROSSROAD317 schreef:
Met wie kun je het beste een relatie krijgen??

De laatste tijd vraag ik me steeds vaker af hoe ik dat moet en wil invullen.
Mijn verlangen is om mijn band met God de Vader verstevigen, en dan vanuit dat leven, een relatie te vinden met een vrouw, om dan daarmee een drievoudig snoer te vormen.
Komt de vrouw dan op de 2de plaats, JA !!!! maar we staan wel samen voor God Lachende smiley
Zou ik dan minder van haar houden, NEE !!!! want we gaan samen voor en met God Lachende smiley
Is er dan wel ruimte om als man en vrouw van elkaar te houden, JA !!!! want het mag naast elkaar bestaan Verliefde smiley

Mooi stukje cross
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:05

HENK710 schreef:
Zal hem doorgeven Sus Knipoog smiley

Ow ja, tnx Henk !! haha was ff vergeten dat ze niet meer op C.M. was ha... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:06

CROSSROAD317 schreef:
En hier zie je al een uitwerking van satan Arjan, hij spiegelt je iets voor. De gevogen zullen in de regel kleiner zijn dan optie B of C ..... Maar is dat ook zo ??
In alle drie de opties die je geeft, zie je dingen die niet van God zijn, waarom zou je dan willen kiezen ?? Jouw keuze heb je toch al gemaakt?? Je hebt toch gekozen voor het Licht, het Goede ??
Iets wat in het donker is, is kwaad, en vanuit het kwaad komt niets wat goed is. En de verpersoonlijking van satan (het kwaad) kan in vele gedaanten komen.....

En elders zie ik een andere uitwerking van de satan, dat veel mensen zich niet meer druk maken over verkeersongevallen, maar wel over zaken die (veel) minder kwaad kunnen..... sja.
Tot mijn grote verbazing lees ik zowat elke (!) week op nu.nl over mensen die op hun motor of in hun auto scheuren als was de snelweg een race-circuit. Hun motto: "verkeersregels zijn geen regels."

Natuurlijk kies ik niet voor boeddhabeeldjes, dat wist je allang, cross.
Maar ik vind het zo vreemd dat er wel heftige discussies over boeddhabeeldjes plaatsvinden terwijl (bijna) iedereen zwijgt over doden en gewonden in het verkeer........
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 535 536 537 538 539 540 541 ... 6194 Volgende
Pagina 538 van 6194