| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
lekker he imre?  |
Tja, ik weet het niet zo goed....
Je bent wat je eet....
bal gehakt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:54
|
|
|
|
En nu ga ik slapen, want ik word hier heel erg melig van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:55
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Tja, ik weet het niet zo goed....
Je bent wat je eet....
bal gehakt....
 |
ja een balgehakt ben jij
doet me denken aan die comedyserie all in the family.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | En nu ga ik slapen, want ik word hier heel erg melig van....  |
Zal tijd worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vaak werkt het andersom, Sus. Je gaat naar een gemeente omdat je het fijn vindt om daar te komen. Dan komen die andere dingen vanzelf wel op hun plaats. |
Dat is dus niet waar wat je schrijft... zou ik me thuisvoelen in de Baptistengemeente kom ik bijv. vroeg of laat toch op dat punt dat ik of gastlid zou blijven of dat ik me zou moeten laten dopen, terwijl ik al belijdenis gedaan heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:56
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | En nu ga ik slapen, want ik word hier heel erg melig van....  |
trusten balgehakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:57
|
|
|
|
Hij vond wel meer steden leuk: Jaffa, Rome, Wenen, Madrid, Moskou...
Hij is zelfs een keer in Amsterdam geweest. Ja, daar kijk je van op, hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
trusten balgehakt  |
Truste pumpkin (uit die andere serie 'Married with.....' juist!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Omdat ik gedoopt ben en belijdenis heb gedaan, zou ik geen eens lid willen worden van een baptistenkerk, of evangelische kerk. Zij erkennen de kinderdoop niet dus ook het belijdenis doen niet. En dat vind ik jammer als als je volwaardig lid wilt zijn van die gemeente. Als ik de geloofsdoop moet ondergaan, zie ik het dat ik mijn kinderdoop verloochen en mijn belijdenis doen. |
Volgens mij bestaan er zelfs gemeenten die beide erkennen... dat vind ik nog eens iets... Kerkregels wil nog niet zeggen dat het regels zijn van God. De genade van Jezus Christus (Gods liefde) en dat mensen Zijn opstanding uit de dood erkennen, dat vind ik van wezenlijk belang, maar vind dat je hier ook een punt hebt Mariska.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 4 mei 2010, 23:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
Nog 18 nachtjes aftellen en dan is het zover !!! Whoeij
Wie neemt allemaal instrumenten mee dan kunnen we op de heide ook mooie en leuke liedjes zingen ?
Liedjes als Opwekking of Johannes de Heer liederen !!!
Neem wel je bundels dan mee he !!
Samen vormen we dan 1 koor whoeij
Alle vogelstemmen hebben een mooie stem dus je hoeft niet bang te zijn Alle harten worden gehoord door God de Vader
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 4 mei 2010, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:08
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | We hadden jullie gewoon aan België moeten laten in 1839....  | ach... dat ene jaartje?  kiek moar ich bin weem ich bin he doar kinse nieks aan doön maar ja wie moeten jullie kuch nederlanders dan voor schut zetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:09
|
|
|
|
|
Willen we zingen op de hei???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:19
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | haha heerlijk al die verschilende reacties over de geheimen van de man...wat maakt het uit of ze kloppen of niet...zo blijft er tenminste wat te ontdekken aan elkaar en blijft het spannend...en worden wij vrouwen niet te makkelijk..niks zo erg als een vrouw die vindt dat als ze eenmaal een man aan de haak geslagen heeft niks meer aan haar uiterlijk doet...wij hebben geheimen en mannen ook en als je elkaa beter leert kennen in een relatie worden in de loop der jaren de geheimen steeds minder hahaha!!!!  |
helemaal mee eens Miek.
Gewoon onder ogen zien, en mekaar bevragen. En open durven zijn naar mekaar. Ook je diepste gedachten vertellen. Je hebt ze beiden en niets is te gek. Weet je wat ik geleerd heb, dat als je open en eerlijk bent, niet eigenlijk te gek is om met mekaar te bespreken. Weet je wat raar is....... als je de dingen die je eigenlijk wilt gaan vertellen op een rare kromme manier gaat proberen duidelijk te maken. Dat gedraai om de uiteindelijke boodschap die je wilt brengen.....ken je dat???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:22
|
|
|
|
heyy limanderrrrrrrrrr las dat je wegging het beste rellok we zullen je missen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:32
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | Ik had ook 43% score, zouden jij en ik de vragen allemaal hetzelfde beantwoord hebben??? (op de keuze tussen man en vrouw na ) |
Haha... wie weet...
Ik heb er nog 'ns over nagedacht waarom m'n score lager was dan ik had verwacht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk teveel aan het relativeren ben gegaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:34
|
|
|
|
zelfs dan zijn er nog mensen die de ruiten kunnen laten springen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOUWRENS662
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:37
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zelfs dan zijn er nog mensen die de ruiten kunnen laten springen...
 |
Zitten er zulke slappe ruiten in een Gaap?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:37
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Nog 18 nachtjes aftellen en dan is het zover !!! Whoeij
Wie neemt allemaal instrumenten mee dan kunnen we op de heide ook mooie en leuke liedjes zingen ?
<span style="font-size: 18px; line-height: normal;">Liedjes als Opwekking of Johannes de Heer liederen !!!
Neem wel je bundels dan mee he !!
Samen vormen we dan 1 koor whoeij
Alle vogelstemmen hebben een mooie stem dus je hoeft niet bang te zijn Alle harten worden gehoord door God de Vader </span> |
Zingen? Kan ik me nog afmelden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:42
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Zou het voor de Heere God uitmaken of je nu als nuljarige gedoopt wordt of als volwassene? Ik denk dat Hij blij is met ìedere dopeling, ongeacht de theologische filosofie er achter of welke traditie dan ook. |
Ik denk het niet dat het de Heere God iets zou uitmaken. Wat voor Hem van belang is dat je hebt gekozen, met je hart, voor Jezus Christus. Dat je hebt ingezien dat geen enkele zonde de hemel kan binnengaan, en dat je zonder Hem verloren bent. Met andere woorden, Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven (niet de doop), en wie niet geloofd is alrede veroordeeld (veroordeeld tot een plek genaamd de hel) Geld dit ook voor de zuigelingen en kinderen, nee, Jezus zegt laat de kinderen tot mij komen, en ik denk dat dat voor alle kinderen geldt, waar ook ter wereld. Niet door de ouders maar door kinderlijke onschuld zullen ze gered zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:45
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Dan is de orthodoxe kerk dus ook een gruwel van binnen??
Wat blijft er dan nog over? Alleen calvinistisch nederland, en wat calvinistisch overgestoken gewoonten naar de VS. De kerk is wel erg smal dan? | De beelden zijn een gruwel in mijn ogen. Ik doe geen uitspraak over de kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heyy limanderrrrrrrrrr las dat je wegging het beste rellok we zullen je missen  |
sja er is een tijd van kome nen een tijd van gaan...maar me eerste liedje zegt veel van andre hazes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:46
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Wat wel zo is dat er criteria worden gesteld, en dat is prima. In mij geval houd dat dus in dat ik niet in de hervormde kerk aan het aan het avondmaal kan. Maar ik kies ervoor om lid te zijn van de hervormde kerk en ik kies er ook zelf voor om geen belijdenis te doen, dan moet je dus ook niet zeuren dat dit niet kan, zo zijn de regels en als je daar niet tegen kan moet je geen lid worden. |
Werkelijk, Annette? Zou het niet bespreekbaar zijn met de kerkenraad dat je door omstandigheden ervoor hebt moeten kiezen om je als volwassene te laten dopen? Dat is dan toch een geloofsdoop en ook een belijdenis geweest? En daarmee krijg je toch toegang tot het Heilig Avondmaal binnen een hervormde gemeente?
Ik weet het niet hoor, maar ik schat in dat in de hervormde gemeente waarvan ik lid ben, dat best bespreekbaar is en een oplossing gevonden kan worden, zonder dat je opnieuw belijdenis hoeft te doen...
Ook al zeur je er dus niet om, ik vind het gewoon jammer dat je daarom geen deel mag hebben aan het Avondmaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:46
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | sja de dag moest eens komen he en vandaag is het zo ver...... En het lijkt wel ee ntraditie om dan als je gaat ffkes laat weten dat je gaat... kee dan bij dees: De ballen en tabé... enne een liedje hoort er ook bij zelf dacht ik aan dees: http://www.youtube.com/watch?v=ZW-Fi9N_zIc&feature=related |
dag Rell... wens je het allerbeste...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gewoon even als open vraag: hoe denken we dan over beelden in de katholieke kerk? Ik ben zelf wat traditioneel en om eerlijk te zijn anti-katholiek opgevoed. De kern was: katholieken hebben beelden en knielen daarvoor. Het was dus in strijd met het gebod van gesneden beelden. Ik heb inmiddels wel ontdekt hoe het echt zit maar bovenstaande opvatting was toen nog stevig vertegenwoordigd, mogelijk nog wel, denk ik. De katholieke kerk is rijk aan symboliek en aan handelingen met een symbolische betekenis. De huidige katholiek is bewust met geloof en liturgie bezig, is mijn indruk. Eerlijk gezegd hou ik er ook wel van om naar een Latijnse mis te gaan en de hele liturgie vind ik rijk en heerlijk rustgevend. Honderden miljoenen Christenen ervaren en beleven in deze kerk hun geloof. Er hangen beeltenissen van Christus en Maria met name maar deze beelden worden zeker niet als (af-)goden aanbeden.
Hoe verhoudt zich dit dan in de discussie zoals die tot nu toe gevoerd is? Ik ervaar dat ik, ook als behoorlijk gereformeerd opgevoed jongetje, nooit zie dat er van enige aanbidding van een beeld sprake is. Katholieke pastores bevestigen dit ook. Veel protestanten echter hebben dit lang voor waar aangenomen.....
Thomas, die graag naar gregoriaanse muziek luistert. | buiten de symboliek thomas, vroeger heb dan het over de middeleeuwen kon men niet lezen of schrijven.... dus met beelden enschilderijen en glas-in-lood kon men toch weten wat het christelijk geloof betekende....
Rellok een limburger met oa katolieke achtergrond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zingen? Kan ik me nog afmelden? |
Sorry Leann, maar dat gaat niet hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Omdat ik gedoopt ben en belijdenis heb gedaan, zou ik geen eens lid willen worden van een baptistenkerk, of evangelische kerk. Zij erkennen de kinderdoop niet dus ook het belijdenis doen niet. En dat vind ik jammer als als je volwaardig lid wilt zijn van die gemeente. Als ik de geloofsdoop moet ondergaan, zie ik het dat ik mijn kinderdoop verloochen en mijn belijdenis doen. |
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik deze uitspraak heel jammer. Dan is het net alsof dit hele topic geen zin heeft gehad. Ik had gehoopt dat er op zijn minst begrip voor elkaar standpunten was, maar zo ongemotiveerd naar elkaar uithalen heeft toch ook geen enkele zin. |
Chat, wat Mariska hier zegt is wel heel wezelijk! Mariska heeft (toen onbewust) met de kinderdoop een verbond met God gesloten, en dat zelf later bewust dat verbond bekrachtigd met haar belijdenis doen. Het verbond tussen God en een persoon is er dus al. God heeft al tegen de persoon gezegd; Ik wil je Hemelse Vader zijn, wees mijn geliefde kind. Als je dan de kinderdoop (en belijdenis) van een persoon niet erkent, wat doe je God (en de persoon in kwestie) dan aan met het verbond wat hij bij de kinderdoop aan die persoon gegeven heeft. Dan zeg je toch; God, leuk dat U al een verbond hebt met deze persoon, maar wij vinden dat verbond niet goed, het moet overnieuw gedaan worden. Is dat aan de mens om te bepalen of een verbond met God goed, dan wel niet goed is. Hand 10 en 11, en specifiek 10:15 en 11:9, vind ik hierin wel toepasselijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:04
|
|
|
|
Ik heb vorig jaar serieus overwogen of ik lid zou kunnen worden van een baptistengemeente. Ik had een relatie met iemand die baptist was en dan ga je toch op een gegeven moment nadenken over toekomst en hoe je samen tot bepaalde keuzes kunt komen. Ik kom zelf uit een behoudende pkn gemeente, van oorsprong hervormd gereformeerde bond. Ik ben tot de conclusie gekomen (eigenlijk pas toen de relatie al voorbij was....) dat ik prima baptist zou kunnen worden... De kinderdoop ligt me na aan het hart, maar ik moet zeggen dat ik ook de geloofsdoop mooie kanten vind hebben. Omdat ik als kind gedoopt ben en als volwassene belijdenis heb gedaan, zou ik me niet opnieuw willen laten dopen. In de baptistengemeente waar ik toen dus vaak kwam, was dat ook niet een voorwaarde om lid te worden (daarin waren ze wel vrij uniek geloof ik).
Vervolgens dacht ik ook al verder na... stel dat er kinderen komen... die worden dan niet gedoopt, maar opgedragen. Ja, ook daar, dacht ik, zou ik mee kunnen leven, hoewel ik het opdragen een wat schrale 'vervanging' van de kinderdoop vind. Tenslotte is de doop niet zaligmakend, maar een voorrecht om heel speciaal op 'Zijn erf' gezet te zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:14
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Haha... wie weet...
Ik heb er nog 'ns over nagedacht waarom m'n score lager was dan ik had verwacht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk teveel aan het relativeren ben gegaan... |
Doe hem dan nog eens een keer maar dan zonder relativeren, misschien haal je de 100% score dan wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:16
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | Doe hem dan nog eens een keer maar dan zonder relativeren, misschien haal je de 100% score dan wel  |
Ben je mal zeg.... Ik heb 'm idd nog een keer gedaan en kwam uit om 61% geloof ik... Dus ja, dan ben ik toch nog wat fundamentalistischer dan Thomas...
|
|
| Naar boven |
|
|