ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 568 569 570 571 572 573 574 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:51

Zo, hoog tijd voor enige slaapdutjes. Het was weer een lange, lange dag. Met veel indrukken. En een goede maaltijd. Mariska, bedankt! Lachende smiley met blinkend witte tanden

(en voor diegenen die denken dat ik echt mee ben geweest vandaag; die laten we maar in die waan, hè Mariska) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:52

SUSANNAH475 schreef:
Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ?
shit, vind dit veels te moeilijk

Lieve Susannah het is niet zo moeilijk als je denkt.
ECht niet JEZUS heeft alles al volbracht voor jou, en als je HEM in je hart hebt aangenomen als je Verlosser dan hoef je eigenlijk juist niets te doen want dan doet HIJ dat in jou. Maak het jezelf ook niet moeilijk hoor, HIJ houdt van je zoals je bent maar houdt teveel van je om je zo te laten. HIJ wil je maken zoals HIJ bedoelt heeft.

Groetjes Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:53

IMRE695 schreef:
Vinnik wel lief, ja... Verlegen lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

dat is em..
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:54

MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....

ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit

Welkom in de wereld van het grootste deel van NL...alle ruimte dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:56

HENK710 schreef:

Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKEA509

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:58

Ik vind het een heel mooi onderdeel van de vragenlijst dat je ook in moet vullen bij welke kerk je hoort. Zonder daar vooroordelen over te hebben, denk ik dat het heel veel over iemand kan zeggen naar wat voor kerk hij of zij gaat. Door een bepaalde kerk in te vullen, vind ik niet dat je zegt dat de andere kerken niet goed zijn of zo. Je kunt dan nog steeds over de kerkmuren heen kijken.
Wat mij betreft is het heel goed om regelmatig jezelf af te vragen waarom je bij een bepaalde kerk hoort. Is dit uit gewoonte of omdat j er zelf voor kiest en je je er thuis voelt. Hopelijk is het het laatste en dan kun je daar toch juist voor staan.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:03

SUSANNAH475 schreef:
Hoezo eigen ik loslaten ? Verraste, verbaasde smiley
Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?

Susannah, bij God mag je juist helemaal jezelf zijn, mag jou eigen ik helemaal tot bloei komen. Hij wil juist dat de mens tot zijn/haar volledige doel komt.
In een ander toppic is al eens geschreven over het boek van Wilkin van der Kamp. God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ik denk dat je het zo goed kunt omschrijven. Zelf het roer uit handen geven, God laten regeren over je leven.
Wanneer je dat doet zul je merken dat je juist helemaal jezelf zult zijn, de mens/vrouw die God in gedachten heeft kan dan tevoorschijn komen.
Dat is wat ik bedoelde met je eigen ik los laten.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:05

MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....

ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit

Welkom bij de club Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:06

HENK710 schreef:
Dat is nu juist de kerngedachte binnen de verbondstheologie. Gods liefde is de start van alles. Vanuit die liefde heeft Hij ons geschapen. Vanuit die liefde wil Hij al vanaf het eerste begin onze Vader zijn. Vanuit die liefde wil Hij ons ook ondersteunen op onze weg vol gebrokenheid. Vanuit die liefde blijft Hij naar ons omzien, hoe vaak we ook vallen. Vanuit die liefde wil Hij ons Zijn Geest geven om zo Zijn Wezen in ons leven weer meer zichtbaar te laten zijn, zoals Hij het ooit bedoeld heeft. Zo werkt God in Zijn Verbond, waarin wij onze kinderen vanaf het eerste begin mogen laten delen.

heel mooi omschreven Henk.

je hebt het geheel omschreven zoals ook in mijn ogen Hij het ooit bedoeld heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:17

ZINGA672 schreef:
Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing

Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:19

LEPELTJE037 schreef:
Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'

Ichtusvisje is inderdaad het oudst bekende symbool dat door de eerste christenen (toen "mensen van de Weg" genoemd) gebruikt werd.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:21

Het kruis is symbool voor verlossing, Leven. Door het kruis heeft Jezus ons verlossing van de dood gebracht. Net zoals de Israëlieten in de woestijn niet zouden sterven, aan een slangenbeet, wanneer ze omhoog keken naar de slang, het symbool van leven. Zo is ook het dragen van een kruisje (zien op het kruis) voor mij een symbool van Leven met/door Hem.

Joh 3,14
De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:23

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik weet niet of dit onderwerp al eerder gepost is, maar ik denk aan het volgende:
Het kan goed voorkomen dat de man of vrouw met wie je een beginnend mail contact zou willen hebben al veel contact heeft met een ander CM lid, of terwijl in een beginnende relatie zich bevind. ik vind het zelf heel fijn als CM leden dat aan zouden willen geven d.m.v. van het Time-out logo. Anders stuur je een mail met de vraag of de ander met jou zou willen mailen, om misschien in de nabije toekomst een vaste relatie te hebben. Dit terwijl je zelf nog niet weet dat de ander inmiddels al in een beginnende relatie zit.
Denken jullie ook zo dat het melden van een Time-out logo bij je profiel foto niet fijn werkt. Je weet dan dat de ander al in een beginnende relatie zit

Ik begrijp het probleem niet zo. Als iemand geen behoefte heeft om te mailen om wat voor reden dan ook, dan geeft deze persoon dit ook wel aan. Dat kan een beginnende relatie zijn, maar er kunnen ook vele andere redenen te bedenken zijn. Dus om dan de time-out knop of een 'beginnende relatie' knop Twijfelende smiley (lijkt me helemaal niks) te gebruiken, lijkt mij wat overdreven. Paulus, volgens mij moet je er niet zo moeilijk over doen als iemand geen contact wil. Probeer er iets ontspannener mee om te gaan, is fijner voor jezelf.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 6 mei 2010, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:30

HENK710 schreef:
God en Jezus zijn toch 1 Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ze hebben aan 1 Troon dus voldoende Knipoog smiley

Jezus is naar de hemel gegaan waar Hij zit aan de rechterhand van God.
Hand 2,33 - Rom 8,34 - Kol 3,1 - 1 Petr 3,22

Laatst aangepast door
IMKE917
op donderdag 6 mei 2010, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:31

MARISKA601 schreef:
dat is em..

Nee, hij lijkt echt niet. Oerang Oetan? Ik?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:32

Nou ja, het is ook jouw dag! Lachende smiley Aap Imre! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:35

MARISKA601 schreef:
dat is em..

Wat een schatje zeg! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:44

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden en moderatoren van CM,

Ik heb onlangs een bericht gepost met een titel. Deze titel was incorrect. Ik heb tot nu toe (nog) geen optie gevonden om op het CM forum de titel wijzigen. weet iemand van jullie of dit wel zou kunnen

ik weet het niet,
maar je kunt natuurlijk ook het geheel opnieuw plaatsen met de goede titel erbij.
e.v.t. kun je in het verkeerd geplaatste de tekst verwijderen en een verwijzing naar het goede neerzetten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:46

ELOY025 schreef:
ik weet het niet,
maar je kunt natuurlijk ook het geheel opnieuw plaatsen met de goede titel erbij.
e.v.t. kun je in het verkeerd geplaatste de tekst verwijderen en een verwijzing naar het goede neerzetten.

Of even mailen naar Chris.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:48

HENK710 schreef:
De onophoudelijke zorg (want dat is wat ik aangeef) bestaat in het steeds weer geven van een nieuwe kans, in het mogen delen in Zijn Geest, in het leven zonder juk. Zeer bevrijdend dus.

Verder vind ik niet dat je omtrent dat schuldgevoel een vraag stelt, maar eigenlijk steeds weer wilt doen voorkomen alsof verbondsdopers mensen een schuldgevoel aanpraten. En ja, daar word ik elke keer weer een beetje moe van...
Henk, als twee mensen op het forum aangeven dat het verbond hun niet geholpen heeft bij het vinden van de liefde van God, is het toch terecht om daar over door te vragen.
En nog steeds krijg ik het gevoel dat ik catechesatielessen terug krijg en niet de persoonlijke beleving. Ik mis een bepaalde logica, maar als ik over bevrijding praat, dan komt het woord zorg niet bij mij boven. Het is niet het eerste waar ik bevrijding aan refereer.
Het zijn theologisch correcte antwoorden, maar wat betekent het in de praktijk. Het blijven kunstmatige antwoorden in mijn ogen.

Voor mij staat bevrijding in eerste instantie voor bevrijding van schuld.
Ten tweede staat bevrijding het ontvangen van het kindschap van God.
Dat betekent heel concreet dat ik in vrijmoedigheid bij hem mag binnen gaan en Zijn liefde voor mij mag ontvangen. Deze vrijheid en vrijmoedigheid vormen de basis van mijn relatie met God. Ik mag Zijn liefde ontvangen en in Zijn liefde leven.
Het betekent ook voor mij, dat ik als kind van Hem mag genieten van Zijn aanwezigheid in mijn leven, de relatie bestaat niet alleen meer als zondaar en Heilige, maar ook als kind en vader.
Later mag ik samen met Hem in de hemel zijn, vrij van alle beperkingen die deze wereld oplevert. En zal de vreugde in Zijn aanwezigheid zijn.
Dit zijn de woorden die bij mij opborrelen als ik over bevrijding spreek.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:49

CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

nou als mensen mijn profiel lezen staat er toch echt....... ik ben christen en denk niet in hokjes...

Maar verderop kan men toch heel goed lezen waar ik wel voor sta
En dat vinden mensen over het algemeen heel fijn, open enz. zoals het er staat.
En ik denk vandaag niet in hokjes, en morgen ook niet
En als iemand wil weten welk hokje ik zondags zit, en doordeweeks bijbelstudie doe, dan zal ik ze dat vertellen
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:51

MAATJES468 schreef:
Aaa oke ik denk ik snap dank dat je het hebt willen uitleggen...Vind het nml erg boeiend

de evangelische gemeente hebben de volwassen doop,maar niet elke evangelische gemeente staat achter het spreken in tongen,dat hoort meer thuis bij de pinkster gemeentes en de volle evangelie gemeentes..

Ik kom zelf al ruim 25 jaar in een evangelische gemeente en daar wordt absoluut niet in tongen gesproken...dus niet alles over 1 kam scheren. hahaha.. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:52

HENK710 schreef:
Maatje, in mijn ogen zijn ook protestanten gedoopt in de Naam van de Heilige Geest. Ik weet dat dit vanuit evangelisch oogpunt niet als hetzelfde gezien wordt, maar ieder christen is gezegend met de gave van de Geest, Die bij ieder mens weer anders doorwerkt.
[persoonlijke aanval]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:12
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:55

IMKE917 schreef:
Susannah, bij God mag je juist helemaal jezelf zijn, mag jou eigen ik helemaal tot bloei komen. Hij wil juist dat de mens tot zijn/haar volledige doel komt.
In een ander toppic is al eens geschreven over het boek van Wilkin van der Kamp. God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ik denk dat je het zo goed kunt omschrijven. Zelf het roer uit handen geven, God laten regeren over je leven.
Wanneer je dat doet zul je merken dat je juist helemaal jezelf zult zijn, de mens/vrouw die God in gedachten heeft kan dan tevoorschijn komen.
Dat is wat ik bedoelde met je eigen ik los laten.

God speelt geen enkele rol in mijn leven.... Hij is de regisseur

ik mag zelf de rol spelen, de hoofdrol van mijn leven, en t verhaal van God is een mooi verhaal, een prachtig verhaal, met een schitterend vervolg ..... the neverending story

Ik mag mijzelf zijn, maar wel God toelaten in je leven, dat Hij zijn wil aan jou mag vertellen, en dat je die ook wilt volgen, met altijd in de gedachte dat God Liefde is......dat God die Liefde aan ons heeft gegeven en gewild heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:56

Dank je wel Robbedoes, dat je je ervaring hebt gedeeld! En Thomas, bedankt voor het stukje uitleg.
Ik steek er weer wat van op!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:56

LEANNE226 schreef:
Kun je mij ook helpen?Ik wil niets ruilen en ik zoek niets,ik wil wat weggeven,waar kan dat?

je kunt het denk ik gewoon aanbieden onder t ruilhoekje en dan bv ipv ruil het zelf ophalen of zo of brengen tegen benzinekosten
het is maar een ideetje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:57

MARIO216 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Amsterdam heeft een beker.

dus mijn dag is weer goed Lachende smiley Knipoog smiley Clown smiley

ik drink er nu eentje op de overwinnig

Laatst aangepast door
RENSKE067
op donderdag 6 mei 2010, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:28

ARIENNEZ498 schreef:
leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch?

Wat brengen fouten je ?
iedere fout wordt steeds meer een beperking ?
Dan is de vraag of wat je toen hebt meegemaakt zo vaak in je leven is voorgekomen dat je er een beperking van moet maken ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:28

MARIJAN072 schreef:
Hahaha, vandaar dat ik nergens van weet. Lachende smiley

Kan ook zijn dat Chris alleen die mensen een aanbieding geeft voor wie het nodig is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:29

heb eens het volgende kaartje met gedicht gekregen en een klein houten kruisje erop;

HET POCKETKRUISJE
het kruisje dat ik bij mij draag
herinnert mij er telkens aan
dat ik als christen leven wil
en op Gods weg wil gaan

het is geen magisch stukje hout
geen toverbrenger van geluk
en het beschermd mij evenmin
voor pijn of ongeluk

ik draag het ook niet als een soort
identiteitsbewijs bij mij
het is een teken van contact
tussen mijn Heer en mij

als ik mijn hand steek in mijn zak
omdat ik geld of sleutel zocht,
voel ik dat kruisje dat mij zegt;
"Hij heeft je vrijgekocht!"

het zegt mij dat ik danken mag
voor zegeningen groot en klein
en dat ik steeds,in woord en daad,
Zijn volgeling moet zijn

't herinnert mij ook aan het feit
dat Christus troost en vrede geeft
aan ieder die zich aan Zijn zorg
en liefde overgeeft

zo draag ik 't kruisje steeds bij mij
als teken van geloof en hoop
dat Christus ook mijn Heer wil zijn
als'k Hem maar niet ontloop.

ik vind het nog altijd een bijzonder treffend gedichtje

verder heb ik zelf een kruisje gezet met bloedkoraal en voor mij is dit erfstukje bijzonder omdat het een geschenk van mijn vader aan mijn moeder was
en het symboliseerd voor mij dat het bloed van Jezus voor mij gevloeit mij rein wast van m'n zonden.en dat door Zijn striemen ons genezing gegeven is.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 568 569 570 571 572 573 574 ... 6194 Volgende
Pagina 571 van 6194