| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:52
|
|
|
|
Hopelijk vind je hier een stukje invulling van die leegte. In elk geval geef je daartoe al opening door het plaatsen van deze oproep. Blijf delen, dan kun je ook groeien. Heel veel sterkte in de strijd, die je zeker niet alleen hoeft te doen! 
Zie onze steun hier ook zo! Ook als het gaat om de waarschuwingen rond de muziek en dergelijke. Want ja, dat kan je wel extra in nood brengen, omdat je erdoor in verwarring gebracht kunt worden! Houd je sterk!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 9 mei 2010, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:53
|
|
|
|
ook ik wil van deze gelegenheid gebruik maken je heel veel sterkte toe te wensen en inderdaad ben ook erg geschrokken van je foto's, muziek, ik zal er niet teveel over zeggen wil je zeker niet veroordelen maar ik ben van mening dat death metal niet samen gaat met de LIefde waar Christus voor staat.... Ik zal voor je bidden dat je werkelijk in Gods Licht mag komen en bevrijd mag worden van dat wat je in zijn greep houdt. en dat je leegte mag gevuld worden met de kracht van de Heilige Geest.
wens je Gods onmisbare troost en zegen toe...
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:02
|
|
|
|
Vanmorgen in de dienst werd er gedankt voor een 3-tal stellen die al 60 en 50 jr getrouwd waren, maar er werd ook gebeden voor de mensen die problemen hadden in hun huwelijk. En gebeden voor de gebroken huwelijken. Dat raakte mij weer zo diep van binnen, mijn hele lichaam verkrampte van het verdriet. Over mijn scheiding die al 3.5 jr geleden was, verdriet om het bidden al die jaren die niet goed waren tijdens het huwelijk, verdriet om het waarom.
Na de dienst ben ik naar mensen van het gebedsteam gegaan, we hebben gebeden voor die dingen, voor t verdriet, de onmacht, maar ook voor het leven van nu. En we stonden daar onder het kruis wat aan de muur hangt. En tijdens het gebed, was ik zo dicht onder dat kruis, zo dicht aan de voet van het kruis, zo dicht bij Jezus die ook van die dingen weet , ook voor die dingen de pijnlijke weg gegaan is, tot de dood aan dat kruis.
Maar alleen zegen is daar aan het kruis, omdat Hij ook overwonnen heeft. Mensen met Zijn Geest bewerkt, mensen gaven geeft, zodat ze kunnen bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PREMNATH106
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:06
|
|
|
|
Bedankt voor jullie steun,een paar foto's zijn trouwens bandfoto's ,dat hoort een beetje bij de stijl......daarnaast maak ik zelf heel wat andere soort muziek,heel rustgevende piano muziek,dus niet alleen metal.
Ik kamp al jaren met de gedachte om uit het leven te stappen bij moeilijke situaties en daar wil ik heel graag van af,sinds ik doelbewust voor Jezus heb gekozen,heb ik die gedachtes nog steeds.Ik ben wel christelijk opgevoed,te streng christelijk trouwens,maar gelukkig is dat voorbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:19
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Ik zal ze heus in hun waarde laten... Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.
Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen... ... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.
Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek? |
Ik vind dat je hier echt te ver in gaat. Je doet hier mensen veel verdriet mee om zoiets te zeggen. Zelf nooit geen erge dingen mee gemaakt zeker? Laat aub een ieder in zijn of haar waarde, en oordeel niet zo .
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 9 mei 2010, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
Ik las van iemand het volgende over een jongetje: Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk. Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus. De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer. Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. ..... (ik wil je ze ook wel toesturen) Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen? Antwoord: Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je) Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden. God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.
Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama. Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid. Wat doet dit met je zelfbeeld? Wat is het effect op je lichaamsbeleving? Welke gevoelens gaan overheersen? Wat leert je over autoriteit?
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd. Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd. Tegelijkertijd is er ook een beginnend bewustzijn bij een bijzondere groep te behoren. Een groep waar mijn ouders deel van zijn en die over iets heel bijzonders beschikt: de eeuwige waarheid. En dat geeft me toch wel een speciaal gevoel. Dan zijn wij toch wel beter. Dat is dan wel weer een zondige gedachte, maar toch ontleen ik daar een soort veilig gevoel aan. Ik heb in ieder geval de zekerheid bij de juiste groep te behoren. Dat verschaft mij een duidelijk kader van waaruit ik kan oordelen over anderen. Dat veilige gevoel heb ik dan uiteindelijk toch weer te danken aan God die zo barmhartig is geweest om ervoor te zorgen dat ik bij de juiste ouders met het juiste geloof geboren ben. Want mijn ouders zijn mijn alles en die weten wat goed is voor mij. Uiteindelijk is God nog belangrijker dan mijn ouders, want die zijn er tijdelijk en die zijn ook zondig, en God is er eeuwig en Hij weet en ziet alles. Ook al ziet niemand wat ik doe of denk, dan nog heeft God het in de gaten. En Hij ziet vooral hoe slecht ik ben. Als mensen toch eens zouden zien wie ik werkelijk ben….. Maar, wee je gebeente(neem deze uitdrukking voor de verandering ook eens letterlijk) wanneer ik God niet gehoorzaam. Dan wacht mij eeuwige straf. God is ook een wreker. Dat wil hij wel niet, maar hij moet wel omdat ik zo slecht ben.
Zeker in de pubertijd. Ik voelde me zeer aangetrokken tot de wereld van de rock`n roll. Die wereld vertegenwoordigde voor mij levenslust. Die levenslust gierde door mijn lijf. Ik had geleerd die te kwalificeren als slecht, maar hoe was het dan toch mogelijk dat het zo`n heerlijk gevoel was. En dat is nou precies wat de duivel je influistert! Dat zijn de verleidingen waardoor je uiteindelijk verloren gaat. Verdringen dus, niet voelen. En telkens wanneer je opgewonden raakt wordt je eraan herinnerd hoe zondig je eigenlijk bent. Dat bracht ook momenten met zich mee dat ik dacht, O.K als ik dan toch al slecht ben, kan ik er ook best eens aan toegeven. En dat bracht vervolgens weer schuldgevoelens met zich mee. Om dat niet meer te hoeven/willen voelen ging ik splitsen. Er ontstond een verborgen wereld. Gelukkig werd in de loop van mijn pubertijd mijn levenslust sterker dan de leer. hoewel het schuldgevoel altijd onderhuids bleef. Gedurende mijn pubertijd ontdekte ik ook duidelijke verschillen in de godsbeleving tussen mijn ouders. Mijn vader was strenger in de leer dan mijn moeder. Omwille van de eenheid en de vrede was zij met mijn vader meegegaan naar zijn kerk. Nu wij ouder werden gaf zij zichzelf meer ruimte voor haar eigen geloofsbeleving. Ik ontleende daar de ruimte aan om ook zelf meer na te gaan denken. Gaandeweg werd de catechismus minder bepalend in het dagelijks leven. Het zaad van extreem schuldbewustzijn was echter vrucht gaan dragen en dat zou nog lang doorwerken. Wat had ik geleerd: Ik ben slecht en er kan niets goeds uit mijzelf komen Mijn lijf is een bron van zondige impulsen en het is belangrijk daar niet naar te luisteren en er zeker niet aan toe te geven. Ik kan niet op mijzelf vertrouwen Ik ben volledig afhankelijk van een externe autoriteit die van mij houdt wanneer ik mij volledig onderwerp en die genadeloos straft wanner ik niet aan zijn voorwaarden voldoe…. En dat is liefde. Mijn geweten wordt gevormd door wat God goed en slecht vindt. Ik weet dus ook wat goed en slecht is, dat vertelt mijn geweten mij. Wanneer ik niet naar dat geweten luister ben ik verloren, word ik voor eeuwig verstoten en dat is dan mijn eigen schuld. Er bestaat zoiets als een eeuwige waarheid. Die te kennen geeft veiligheid en zekerheid. Er is verlossing mogelijk Ik hoor bij de “goeden”, die de waarheid kennen, anderen zijn” verloren”. Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.
en ............................... herken je dit ? Hoe sta jij in het leven ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:12
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik vind dat je hier echt te ver in gaat. Je doet hier mensen veel verdriet mee om zoiets te zeggen. Zelf nooit geen erge dingen mee gemaakt zeker? Laat aub een ieder in zijn of haar waarde, en oordeel niet zo . |
Tsja, ik wilde enkel aangeven hoe ridicuul ik het vind, een martelwerktuig om je nek te dragen. Maar goed, blijkbaar vind iedereen het de normaalste zaak van de wereld.
PUNT!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:13
|
|
|
|
Caravans willen helemaal niet op vakantie. Vandaar dat die auto's zo hard moeten trekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:41
|
|
|
|
| DRUIFJE096 schreef: | Tja ik heb het artikel gelezen en wat is wijsheid? Ik kreeg wel even een schuldgevoel, ben ik dan te egoistisch geweest dat ik voor mezelf heb gekozen en een scheiding heb ingezet? Nee dat vind ik niet, ik heb het bijna 17 jaar geprobeerd, trouw geweest aan die huwelijks belofte. Vaak het gevoel hebben het alleen te moeten doen, niet opgeven, want "mensen scheiden tegenwoordig zo snel"en "ze vechten er niet meer voor". Niet scheiden want dat mag niet van de kerk. Dan komen er kinderen en het is niet goed voor de kinderen om te scheiden. Uiteindelijk ben je zelf helemaal kapot en reageer je al je frustraties af op iedereen om je heen (inclusief de kinderen) zodat het voor hun ook niet meer goed is om bij elkaar te blijven. Wat er allemaal gebeurt is maakt verder niet uit, maar sinds de scheiding (nu 2 jaar geleden) ben ik helemaal opgebloeid, ik kan weer mezelf zijn. Tja ik heb dus meer dan 16 jaar geprobeert voor die belofte te gaan, maar als je het alleen moet doen dan hou je het niet langer vol. Het moet van 2 kanten komen. |
Dank je wel voor deze eerlijke en kritische bijdrage, Druifje! Je hebt gelijk dat je de vraag stelt 'Wat is wijsheid?'. Die vraag kan niemand anders voor jou beantwoorden. Dan gaat het om afwegingen die je denk ik zelf moet maken. En idd, door bij elkaar te blijven kun je meer stuk maken dan door toch te scheiden...
Ik denk overigens niet dat het de essentie van het artikel is om trouw boven eerlijkheid te plaatsen. Dat zou veels te kort door de bocht zijn. De kern was juist denk ik om niet te snel op je gevoel af te gaan, maar geef iets (in dit geval je relatie) ook de tijd om evt. te herstellen.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zondag 9 mei 2010, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:44
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | ............ herken je dit ? Hoe sta jij in het leven ? |
Tja...Jos.... ik herken dit volledig. Heb gelijke dingen meegemaakt.
De dingen die je schrijft over schuldig voelen, als je bijvoorbeeld een cafe inging om te gaan drinken, de schuld die je voelde als je eens een disco inging... En dan het moment dat ik uit die kerk ben weggegaan. Altijd maar de kerk uitkomen en me rot, slecht, tot niets goeds in staat...... MAAR waar is de verlossing...ZE VERTELLEN DE HELFT MAAR....Als ik zelf in God's woord las, las ik andere dingen. De jaren erna ben ik naar een andere kerk gegaan, en de God en Jezus horen preken zoals ik Hem ook las in de evangelieen. Maar toch...loskomen van dat schuld gevoel, als je iets deed wat niet mocht, volgens hetgeen je ingestampt is in opvoeding en kerkelijke opvoeding. En een aantal jaren heb ik dingen gedaan, die echt niet goed waren, geblowd, veel te veel gedronken enz....maar God bleef trekken. Echt door mega diepe duistere dalen gegaan, waarin ik echt niet meer wist waar IK was en waar ik God kon vinden. Momenten dat ik diep de grens van het levensbesef naderde. Gelukkig kreeg ik vrienden, waarin ik de liefde voor Jezus zag, maar die mij ook de liefde van Jezus lieten zien.
Ik ben God dankbaar voor die vrienden die Hij op mijn weg heeft gebracht. En God dankbaar dat Hij mij genade heeft geleerd. De schuldgevoelens zijn er niet meer, ik weet dat God daarin ook bevrijding kan geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:54
|
|
|
|
This train is going nowhere It's better that you don't go there At next station you can step out This train is going to a thundercloud
Come back I'm begging you please Come back Fall down on your knees Come back
When you follow that way I can't come to you to say
Come back I'm beggin' you please Come back Fall down on your knees Come back
Oh I won't force you But it drives me to do I wish, if I could Oh I pray, I surely would Stop, make it stop Oh stop that train Come out, come back Come out, come in
Ik schreef dit een hele tijd geleden eens, maar t kwam in mij naar boven toen ik voor je bad, om je dit te laten weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:03
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond. |
Dit heeft zeker grote gevolgen in het leven nadien, zo merk ik ook nog elke dag. Het heeft me gevormd, ook al heb ik later wel handvatten gekregen om anders met bepaalde dingen om te gaan, het blijft moeilijk om oude patronen geheel los te laten, waardoor ik met bepaalde emoties niet altijd goed uit de hoek kom. Denk dat dit wel een patroon is dat voor velen met bepaalde traumaervaring geldt.
Een en ander heeft overigens voor mijn geloofsleven niet direct gevolgen gehad, althans niet ten negatieve. Juist in mijn relatie met God heb ik gemerkt dat het vertrouwen in God steviger is geworden in al die dingen. En ja, daarbij merk ik wel dat ik vaak mezelf enorm voor de kop kan slaan op de momenten dat ik mijn emotie weer niet goed weet te kanaliseren, juist ook omdat ik weet hoezeer ik God verdriet doe en die ander tegenover mij. Want het zijn vaak ook de mensen om wie ik het meest geef waarbij het snelst het kanaliseerprobleem optreedt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:07
|
|
|
|
Voordat iedereen hier zijn negatieve ervaringen en eigen ongenoegen m.b.t de reformatorische kerken gaat spuien, wil ik toch dit opmerken...
1. Ook deze kerken zijn onderdeel van Gods wereldwijde kerk op aarde. Net als in welke willekeurige kerk dan ook, geloof ik dat God ook daar Zijn kinderen heeft. Laten we dus met respect over deze kerken praten.
2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen.
3. Anderzijds is het zo dat bijv. de meer evangelische kringen ook wel iets in zich hebben van eenzijdigheid. Het aannemen van Jezus lijkt daar soms wel heel gemakkelijk te gaan... Hoe ernstig / serieus nemen we het leven met de Heere?
Ik denk, er is geen sprake van goed of fout, er is wel sprake van als gemeente tekort schieten op bepaalde punten. Tegelijkertijd denk ik wel eens, wat een veelkleurigheid in Gods wereldwijde kerk! Ik vind dat iets om dankbaar voor te zijn!
Ik hoop dat dat ook de grondtoon mag zijn in dit topic en niet zozeer het zwartmaken van de reformatorische kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:13
|
|
|
|
EEN DIKKE KNUFFEL VOOR ALLE ALLEENGAANDE MOEDERS HIER.
Want die hebben het niet altijd makkelijk met alles wat er op hen afkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:22
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Het kwartje begint te vallen hier (ben nog niet zo lang wakker)
Dus ik begrijp er nu uit dat Doesie weer terug komt?
Zo zie je maar weer.... we kunnen elkaar niet missen.
Welkom terug Doesie.  |
Nu begrijp ik het ook. Welkom terug. Hoop dat je goed hersteld ben van je operatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEN698
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:26
|
|
|
|
*
Laatst aangepast door
|
JEN698
|
op dinsdag 7 september 2010, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:28
|
|
|
|
Heel heel erg mooi tnx...
En Henk en Does nog een paar daagjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:34
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Voordat iedereen hier zijn negatieve ervaringen en eigen ongenoegen m.b.t de reformatorische kerken gaat spuien, wil ik toch dit opmerken...
1. Ook deze kerken zijn onderdeel van Gods wereldwijde kerk op aarde. Net als in welke willekeurige kerk dan ook, geloof ik dat God ook daar Zijn kinderen heeft. Laten we dus met respect over deze kerken praten. Niemand ontkent dit door dit topic lijkt me.
2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, Nee het is niet jammer, het is ronduit fout want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen. Precies, vernieuwd, leven vanuit hoop en niet vanuit schuld
3. Anderzijds is het zo dat bijv. de meer evangelische kringen ook wel iets in zich hebben van eenzijdigheid. Het aannemen van Jezus lijkt daar soms wel heel gemakkelijk te gaan... Hoe ernstig / serieus nemen we het leven met de Heere? Wijzen naar anderen maakt niet de eigen leer en invulling van geloven stiekum een beetje goed Liesbeth.. nee dat zeg je ook niet maar noem gewoon fout wat fout is zonder andere stromingen daarvan ook te betichten. Ik denk, er is geen sprake van goed of fout, er is wel sprake van als gemeente tekort schieten op bepaalde punten.
Tegelijkertijd denk ik wel eens, wat een veelkleurigheid in Gods wereldwijde kerk! Ik vind dat iets om dankbaar voor te zijn!
Ik hoop dat dat ook de grondtoon mag zijn in dit topic en niet zozeer het zwartmaken van de reformatorische kerken. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:35
|
|
|
|
| JEN698 schreef: | | Over slachtoffers van seksueel misbruik geeft Deuteronomium 23 vanaf vers 22 een 'antwoord' |
Dit staat in deutronomium 23 vers 22 Maar als gij nalaat te beloven, zo zal het geen zonde in u zijn.
Sorry ik zie het niet helemaal... Kun je me uitleggen wat je hier mee bedoeld? Want ik raak ergens het spoor een beetje boel bijster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:38
|
|
|
|
| PREMNATH106 schreef: | Bedankt voor jullie steun,een paar foto's zijn trouwens bandfoto's ,dat hoort een beetje bij de stijl......daarnaast maak ik zelf heel wat andere soort muziek,heel rustgevende piano muziek,dus niet alleen metal.
Ik kamp al jaren met de gedachte om uit het leven te stappen bij moeilijke situaties en daar wil ik heel graag van af,sinds ik doelbewust voor Jezus heb gekozen,heb ik die gedachtes nog steeds.Ik ben wel christelijk opgevoed,te streng christelijk trouwens,maar gelukkig is dat voorbij. |
http://www.youtube.com/watch?v=o9wNDNQYwKM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:38
|
|
|
|
Het is denk ik ook niet alleen een stukje kerk danwel leer.... Maar ook een stukje opvoeding, Dat is wat ik heel erg merk vanuit mijn opvoeding en het geloof van mijn ouders die overigens niet reformatorisch zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEN698
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:47
|
|
|
|
*
Laatst aangepast door
|
JEN698
|
op dinsdag 7 september 2010, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:50
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | LIESBETH326 schreef: Voordat iedereen hier zijn negatieve ervaringen en eigen ongenoegen m.b.t de reformatorische kerken gaat spuien, wil ik toch dit opmerken...
1. Ook deze kerken zijn onderdeel van Gods wereldwijde kerk op aarde. Net als in welke willekeurige kerk dan ook, geloof ik dat God ook daar Zijn kinderen heeft. Laten we dus met respect over deze kerken praten. Niemand ontkent dit door dit topic lijkt me. |
Daar heb je gelijk in gezien de reacties die er tot nu toe zijn, laten we dat dus zo houden...
| INEZ910 schreef: | LIESBETH326 schreef: 2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, Nee het is niet jammer, het is ronduit fout want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen. Precies, vernieuwd, leven vanuit hoop en niet vanuit schuld |
'Het is ronduit fout' vind ik een veel te sterk waardeoordeel.
| INEZ910 schreef: | LIESBETH326 schreef: 3. Anderzijds is het zo dat bijv. de meer evangelische kringen ook wel iets in zich hebben van eenzijdigheid. Het aannemen van Jezus lijkt daar soms wel heel gemakkelijk te gaan... Hoe ernstig / serieus nemen we het leven met de Heere? Wijzen naar anderen maakt niet de eigen leer en invulling van geloven stiekum een beetje goed Liesbeth.. nee dat zeg je ook niet maar noem gewoon fout wat fout is zonder andere stromingen daarvan ook te betichten. Ik denk, er is geen sprake van goed of fout, er is wel sprake van als gemeente tekort schieten op bepaalde punten. |
Het is niet mijn bedoeling om iets goed te praten door te wijzen op de tekorten van een andere gemeente, maar voor mijn gevoel deed ik dat ook niet, zette ik het alleen met elkaar in verband.
| INEZ910 schreef: | LIESBETH326 schreef: Tegelijkertijd denk ik wel eens, wat een veelkleurigheid in Gods wereldwijde kerk! Ik vind dat iets om dankbaar voor te zijn! Ik hoop dat dat ook de grondtoon mag zijn in dit topic en niet zozeer het zwartmaken van de reformatorische kerken. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:54
|
|
|
|
deut 22
28 Wanneer een man een meisje ontmoet, dat nog maagd is en niet ondertrouwd, haar aangrijpt en gemeenschap met haar heeft, en zij worden betrapt – 29 dan zal de man, die bij haar gelegen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar onteerd heeft; hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:54
|
|
|
|
| JEN698 schreef: | Sorry het is Deuteronomium 22 vanaf vers 22 Maar over deze verzen van dit bijbelboek is al uitgebreid gediscussieerd zag ik! |
Tnx... Ik blijf het een beetje wrang vinden zeker het laatste vers.... moet er eerlijk gezegd niet aan denken
[22] Als een man wordt betrapt met een getrouwde vrouw moeten beiden ter dood gebracht worden, zowel de man als de vrouw met wie hij geslapen heeft. Zo moet u het kwaad dat zich bij de Israëlieten aandient in de kiem smoren. [23] Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft, [24] dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. [25] Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf [26] en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade: [27] de man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen. [28] Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, [29] dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:00
|
|
|
|
| DIRKJAN078 schreef: | | de 22e kom ik ook Nisha. |
Gezellig DirkJan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, Nee het is niet jammer, het is ronduit fout want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen. Precies, vernieuwd, leven vanuit hoop en niet vanuit schuld
Waarom wordt God daarmee tekort gedaan?? Hij is een Liefdevolle God maar ook een rechtvaardige God. God wil ook dat je besef hebt van je zondige aard, hoe kun je anders wedergeboren worden, als je toch al "goed" zou zijn in Zijn ogen?? Juist vanuit je zondige aard, kun je uitzien naar een Leven met Hem, nu hier op aarde, en straks bij Hem in de hemel. Maar als je wedergeboren bent, een kind van God, dan hoef je niet steeds weer bepaald te worden bij je zondige aard, dan mag je leven in vrijheid, door genade, in Jezus Christus !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:23
|
|
|
|
Goede keuze! We bewonderen -wederom- je smaak!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Voordat iedereen hier zijn negatieve ervaringen en eigen ongenoegen m.b.t de reformatorische kerken gaat spuien, wil ik toch dit opmerken...
1. Ook deze kerken zijn onderdeel van Gods wereldwijde kerk op aarde. Net als in welke willekeurige kerk dan ook, geloof ik dat God ook daar Zijn kinderen heeft. Laten we dus met respect over deze kerken praten.
2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen.
3. Anderzijds is het zo dat bijv. de meer evangelische kringen ook wel iets in zich hebben van eenzijdigheid. Het aannemen van Jezus lijkt daar soms wel heel gemakkelijk te gaan... Hoe ernstig / serieus nemen we het leven met de Heere?
Ik denk, er is geen sprake van goed of fout, er is wel sprake van als gemeente tekort schieten op bepaalde punten. Tegelijkertijd denk ik wel eens, wat een veelkleurigheid in Gods wereldwijde kerk! Ik vind dat iets om dankbaar voor te zijn!
Ik hoop dat dat ook de grondtoon mag zijn in dit topic en niet zozeer het zwartmaken van de reformatorische kerken. |
Ik zie het niet als negatieve verhalen maar meer als levensverhalen........ Toevallig zijn het twee verhalen uit de reformatorische kerk maar het hadden net zo goed verhalen uit een andere kerk of geloofsgenootschap kunnen zijn want het zijn verhalen van mensen..........en die beleven dingen natuurlijk heel persoonlijk.....
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|