| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 14:11
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | én Leanne bleek de afslag juist niet gemist te hebben, maar werd niet als haarzelf herkend.. (sorrie meis voor mn blunder ) |
Ik vond het wel geinig,had ik me netjes voorgesteld......hoor ik 10 minuten later:"Leanne zou toch ook komen???"" die waster al maar reageerde zo slecht op die naam Ik was tenminste netjes op tijd,daar kunnen die westerlingen een voorbeeld aan nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 14:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vond het wel geinig,had ik me netjes voorgesteld......hoor ik 10 minuten later:"Leanne zou toch ook komen???"" die waster al maar reageerde zo slecht op die naam Ik was tenminste netjes op tijd,daar kunnen die westerlingen een voorbeeld aan nemen  |
tuh tuh tuh..... ik was er eerder dan jij, met nog een westerling bij mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 15:37
|
|
|
|
Hey Jonathan,
Die hokjes geest lijkt wel of die blijft, over gescheiden mensen bedoel ik! Vanmorgen nog onder een kopje koffie de vraag waar is je man? Toen ik antwoorde dat ik die niet heb omdat ik gescheiden ben zei ze tegen me das onmogelijk want je hebt jonge kinderen, en er achteraan.... o ja ook dan willen mannen nog wel eens weg lopen als ze der geen zin meer in hebben.......
Nou dat wou ik effe der over kwijt, wordt soms best wel oordeel moe en heb het gevoel dat ik me zelf moet verdedigen ookal is dat niet nodig zetten mensen je wel in die positie dat jij fout bent en zo, dat vind ik heel lastig.....
Greets, Peacedove
| JONATHAN890 schreef: | Voor mij is dit net zo geweest. Ik heb ook bevrijding ervaren toen er vergeving was. Boosheid en teleurstelling naar mijn ex toe, belemmerde mij behoorlijk. Ook in de communicatie met mekaar was dit niet bevorderlijk. Een jaar geleden had ik behoorlijk intensieve gesprekken met haar weer gehad over de dingen die in het huwelijk fout zijn gegaan. De ander, mijn beste vriend was het, die in het huwelijk kwam te staan. En natuurlijk ook dingen die ik anders had kunnen doen, maar door de onmacht je vrouw te zien verliezen niet lukten. Al die dingen hebben we uitgesproken. Maar ook mekaar kunnen vergeven. Die vriend hoef ik nooit meer te zien, of te spreken. Heb ook niets tegen hem, ben daar gewoon helemaal klaar mee.
De gemeente waar ik niet meer kwam, bezoek ik nu weer, heb ook de teleurstelling met een aantal mensen uitgesproken, ook met de pastoraal medewerker heb ik een goed gesprek gehad, over die dingen. Over de voordeur die altijd is voorzien van een warm welkom, maar de achterdeur van de kerk die onbewaakt is, waar mensen zo door verdwijnen.
En weet je.... vergeving naar anderen is genezing, genezing maakt vrij. Die dingen hebben bij mij de deuren voor God weer helemaal open gezet, die jaren op een minikier stonden. En de weg die God nu met mij gaat is geweldig.
Wat dan wel jammer is, is dat mensen je nog een bordje opplakken....gescheiden, en nog meer jammer is, is dat t mensen zijn die je broers en zussen zijn. De wereld heeft er geen moeite mee hoor, daar heb ik de jaren na mijn scheiding meer steun gevonden dan bij mede christenen. En dat doet pijn als mensen je nog steeds in hokjes duwen.
Gelukkig heeft God geen bordjes, hokjes,.... alleen maar twee Liefdevolle armen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 15:54
|
|
|
|
Het Christelijke leven
Het christelijke leven gaat niet om U; het gaat om de Heer Jezus Christus! (Fil.1:20-21; Jer.9:23-24). gaat niet om Uw roem en luister; het gaat om Gods roem en luister!(1 Kor.1:31, 10:31). gaat niet om Uw verdiensten en middelen; het gaat om Gods genade en voorzieningen! (Joh. 1:16; Rom. 5:1-2; 1 Kor.15:10). gaat niet om Uw wijsheid; het gaat om Gods Woord! (Jes. 55:8-11; Ps.1:1-3). gaat niet om Uw wil; het gaat om Gods wil! (Matt.26:39; Rom. 12:1-2). wordt niet geleefd door Uw kracht; het wordt geleefd door de kracht van de Heilige Geest! (Rom. 7 & 8; Zach.4:6; Ef. 5:18 ). wordt niet geleefd volgens Uw voorwaarden; het wordt geleefd volgens Gods voorwaarden! (Rom. 6:11-13; 12:1-2). gaat niet om Dienst eerst; het gaat om Geestelijkheid eerst! (Joh. 15:1-5) gaat niet om het behagen van Uzelf; het gaat om het behagen van God! (2 Kor.5:8-10). gaat niet om een wandel door Zien of Voelen; het gaat om wandel door Geloof in de Genoegzaamheid van Jezus Christus! (Kol.2:6; 2 Kor. 5:7; Heb.11:6; Gal.2:20; Jer.17:5-8 ). gaat niet om het toedekken van zonden; het gaat om het belijden van zonden! (1 Kor.11:28-32; 1 Joh. 1:5-10; Spr.28:13). De sleutel tot het Horizontale is het Verticale! (Ps.127:1; Gal. 3:1-5; Joh. 15:1-5; Ef.5:18-6:9). Het Lijden is in Dit leven; de Heerlijkheid in het Volgende! (Rom.8:18-25; 2 Kor. 4:16-18 ). Los van een juiste relatie met de Heer is de mens Miserabel en het leven is Zinloos! (Prediker). Wij moeten onze ogen gericht houden op de Heer en Zijn Getrouwheid; niet op Mensen en hun Gebreken! (Heb. 12:1-2; 2 Tim. 2:13; 1 Thess. 5:24; Klaagl. 3:22-24). Uw grootste problemen zijn Uzelf, uw Onafhankelijkheidszin en uw Ongeloof; het zijn niet uw Omstandigheden of de Anderen! (Rom. 7:14-18; Jak. 1:2-4; 1 Pet. 1:6-7). Ontgoocheld zijn in Uzelf is Geloofd te hebben in Uzelf! (2 Kor. 3:5-6) De weg naar Boven gaat naar Beneden, want Hij moet Meer worden en U moet Minder worden! (2 Kor. 4:8-11; Joh. 3:30) God weerstaat de Hoogmoedigen, maar geeft genade aan de Nederigen! (Jak. 4:6; 1 Pet. 5:5). Gods genade is genoeg voor u, want wanneer u Zwak bent (in uzelf) kan u Sterk zijn (in Hem)! (2 Kor. 12:7-10). Het is beter een aanhankelijke Maria te zijn dan een bezige, vruchteloze Martha! (Luk. 10:38-42).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 15:54
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou Marijan, van boven zie je dat niet zo duidelijk. Ik dacht jou telkens in gezelschap te zien van een kalende man met een baard en pijpje in de mond. Maar misschien was het gewoon een ander. Who can tell?
Een kalende man Marijan? Ik wist niet dat onze mailvriend er ook was .
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:01
|
|
|
|
Lieve Anita,
Ik vraag me soms wel eens af waarom je vaak met van die lappen bijbelteksten komt! Heb je zelf ook een een mening of knip en plak je liever bijbel teksten aan elkaar...... IK begrijp niet zo goed wat je doel hier mee is kan concreet maken wat je doel hiermee is?
Gr, Peacedove
| ANITA324 schreef: | Het Christelijke leven
Het christelijke leven gaat niet om U; het gaat om de Heer Jezus Christus! (Fil.1:20-21; Jer.9:23-24). gaat niet om Uw roem en luister; het gaat om Gods roem en luister!(1 Kor.1:31, 10:31). gaat niet om Uw verdiensten en middelen; het gaat om Gods genade en voorzieningen! (Joh. 1:16; Rom. 5:1-2; 1 Kor.15:10). gaat niet om Uw wijsheid; het gaat om Gods Woord! (Jes. 55:8-11; Ps.1:1-3). gaat niet om Uw wil; het gaat om Gods wil! (Matt.26:39; Rom. 12:1-2). wordt niet geleefd door Uw kracht; het wordt geleefd door de kracht van de Heilige Geest! (Rom. 7 & 8; Zach.4:6; Ef. 5:18 ). wordt niet geleefd volgens Uw voorwaarden; het wordt geleefd volgens Gods voorwaarden! (Rom. 6:11-13; 12:1-2). gaat niet om Dienst eerst; het gaat om Geestelijkheid eerst! (Joh. 15:1-5) gaat niet om het behagen van Uzelf; het gaat om het behagen van God! (2 Kor.5:8-10). gaat niet om een wandel door Zien of Voelen; het gaat om wandel door Geloof in de Genoegzaamheid van Jezus Christus! (Kol.2:6; 2 Kor. 5:7; Heb.11:6; Gal.2:20; Jer.17:5-8 ). gaat niet om het toedekken van zonden; het gaat om het belijden van zonden! (1 Kor.11:28-32; 1 Joh. 1:5-10; Spr.28:13). De sleutel tot het Horizontale is het Verticale! (Ps.127:1; Gal. 3:1-5; Joh. 15:1-5; Ef.5:18-6:9). Het Lijden is in Dit leven; de Heerlijkheid in het Volgende! (Rom.8:18-25; 2 Kor. 4:16-18 ). Los van een juiste relatie met de Heer is de mens Miserabel en het leven is Zinloos! (Prediker). Wij moeten onze ogen gericht houden op de Heer en Zijn Getrouwheid; niet op Mensen en hun Gebreken! (Heb. 12:1-2; 2 Tim. 2:13; 1 Thess. 5:24; Klaagl. 3:22-24). Uw grootste problemen zijn Uzelf, uw Onafhankelijkheidszin en uw Ongeloof; het zijn niet uw Omstandigheden of de Anderen! (Rom. 7:14-18; Jak. 1:2-4; 1 Pet. 1:6-7). Ontgoocheld zijn in Uzelf is Geloofd te hebben in Uzelf! (2 Kor. 3:5-6) De weg naar Boven gaat naar Beneden, want Hij moet Meer worden en U moet Minder worden! (2 Kor. 4:8-11; Joh. 3:30) God weerstaat de Hoogmoedigen, maar geeft genade aan de Nederigen! (Jak. 4:6; 1 Pet. 5:5). Gods genade is genoeg voor u, want wanneer u Zwak bent (in uzelf) kan u Sterk zijn (in Hem)! (2 Kor. 12:7-10). Het is beter een aanhankelijke Maria te zijn dan een bezige, vruchteloze Martha! (Luk. 10:38-42). |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:47
|
|
|
|
THOMAS968 schreef: . Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Thomas, gescheiden.
| THOMAS968 schreef: | De kern van een van de dingen die ik wilde zeggen pak je heel goed: je stelt dat mensen ook wel eens de fout in kunnen gaan, ook al streef je naar sex binnen het huwelijk. Mij betoog is vooral dat mensen het wel stellen maar het in de praktijk al snel verandert. Ik stel ook niet dat het streven fout is maar constateer dat mensen het vaak toch niet doen. En wat dan?
Eerlijk of niet eerlijk daar loopt al een draadje over. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk als mensen andere dingen doen dan ze zeggen na te streven. Ik vind het ook niet eerlijk om te doen alsof, al begrijp ik dat er soms sociale druk is, zeker in de wat behoudende kringen.
De werkelijkheid is weerbarstig, zoals je zelf ook al aangeeft.
Thomas, die met deze reactie wel blij is en ook eerlijk vindt |
Thomas, Of ik begrijp jou niet of jij mij niet denk ik.
Je schrijft eerst dat je denkt dat het niet wijs is om als maagd het huwelijk in te gaan. Daaruit maak ik dus op dat je het wel wijs vind (goed of niet) om voordat je met elkaar trouwt al een seksuele relatie te hebben. Vandaar mijn reactie met de term "uitproberen" wat ik zelf ook een ongelukkig gekozen woord vind maar het toch maar (tussen aanhalingstekens) heb gebruikt omdat ik ook geen ander toepasselijke benaming kon bedenken.
Hierna schrijf je dat je goed begrijpt dat mensen de fout in gaan, en seks hebben voor het huwelijk (waarmee je dus wel aangeeft dat dit waarschijnlijk niet echt goed zou zijn).
Met mijn reactie bedoelde ik overigens niet een schijnheilige vinger uit te steken naar een ieder die voor het huwelijk al seks heeft gehad, al was het maar dat ik net zo hard onderuit ben gegaan en waarschijnlijk weer zal gaan als de meeste. Ik denk alleen wel dat er tegenwoordig vaak te makkelijk over seksualiteit gedaan wordt. Ik denk dat het goed is om te proberen om de geestelijk en de lichaamlijke intiemiteit zo gelijk mogelijk te laten verlopen.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op zondag 23 mei 2010, 16:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:50
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Lieve Anita,
Ik vraag me soms wel eens af waarom je vaak met van die lappen bijbelteksten komt! Heb je zelf ook een een mening of knip en plak je liever bijbel teksten aan elkaar...... IK begrijp niet zo goed wat je doel hier mee is kan concreet maken wat je doel hiermee is?
Gr, Peacedove |
Soms vinden mensen het moeilijk om goed onder woorden te brengen wat ze denken. Ook kunnen bepaalde stukken tekst je soms zo raken dat je het gewoon wilt delen. En soms worden deze beide dingen gecombineerd 
Voor mij spreekt uit de lijst vooral dat er genoeg te werken over is voor ons mensen...het is voor mij in die zin te lezen als een oproep om jezelf nog eens een spiegel voor te houden...maar ja, misschien leest iemand anders er wel iets heel anders in...dat is dan misschien ook wel het mooie van het gewoon plaatsen van zo'n stuk...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 23 mei 2010, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:52
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Een kalende man Marijan? Ik wist niet dat onze mailvriend er ook was . |
Heeft hij inmiddels een baard Rookt hij een pijp? Misschien kun jij dat even uitzoeken, Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:53
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Hey Jonathan,
Die hokjes geest lijkt wel of die blijft, over gescheiden mensen bedoel ik! Vanmorgen nog onder een kopje koffie de vraag waar is je man? Toen ik antwoorde dat ik die niet heb omdat ik gescheiden ben zei ze tegen me das onmogelijk want je hebt jonge kinderen, en er achteraan.... o ja ook dan willen mannen nog wel eens weg lopen als ze der geen zin meer in hebben.......
Nou dat wou ik effe der over kwijt, wordt soms best wel oordeel moe en heb het gevoel dat ik me zelf moet verdedigen ookal is dat niet nodig zetten mensen je wel in die positie dat jij fout bent en zo, dat vind ik heel lastig.....
Greets, Peacedove |
Hee Peace, allereerst wil ik je een hele dikke knuffel geven! Je bent een geweldig mens en moeder!! Ik heb bewondering voor hoe jij de dingen handelt en regelt...jij met jouw 3 prachtige kinderen!!!
Ik heb niet zozeer een wijze raad of overtuigende bijbeltekst die ik hier kan aandragen om mijn mening over scheiden te geven.
Wel heb ik mijn gevoel, mijn intuitie, mijn geloof en mijn luisteren naar Hem. Ook ik lig in scheiding...4 jaar geleden had mijn man een ander...om de kids ben ik gebleven, zodat zij de kans kregen om een band met hun vader op te bouwen.
In al die afgelopen jaren was ik dus nog getrouwd op papier, ben nog (ik hoop nog maar hééééél even) getrouwd! Maar omdat hij mij belazerd heeft, zou ik dan al voor een nieuwe relatie mogen kiezen? Ook dit heeft mij hoofdbrekens gekost..en uiteindelijk is wat Hij mij brengt voor mij doorslaggevend.
Ik denk dat God niet wil dat we in een huwelijk vast blijven zitten waar liefdeloosheid, agressie, haat en elkaar het licht in de ogen niet gunnen de boventoon voert. Zeker als er kinderen in het spel zijn heb je bijna geen andere keus dan kiezen voor hen! Want toen je ze kreeg heb je de belofte gedaan voor ze te zorgen, het beste te doen voor hen!Ze het goede voorbeeld te geven, enz... en als de ene partner dat niet ziet én niet kan of wil veranderen, dan heb je naar mijn mening geen andere keus!
Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!
Marieke (die menselijk oordelen veracht!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:58
|
|
|
|
zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:00
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | De verwachting en normen die het geloof met zich meebrengt, geven je een bepaalde bandbreedte waarbinnen je leeft, ook in de relaties die je aangaat. (...) Het is God die je moet zoeken en meenemen in die relatie. God en Zijn woord die je moet overwegen in de stappen en bandbreedte die je een nieuwe relatie geeft. |
God geeft ons inderdaad LEEFruimte! Ruimte om ons leven te richten op Hem en op ons leven hier en nu. Dát is denk ik de belangrijkste grondhouding als we om willen gaan met mensen die allerlei narigheid mee kunnen maken (iedereen dus). En ja, helaas werkt er dan ook nog wel eens een bepaalde hokjesgeest door, zoals Peacedove ook zo duidelijk beschrijft.
| PEACEDOVE820 schreef: | Die hokjes geest lijkt wel of die blijft, over gescheiden mensen bedoel ik! Vanmorgen nog onder een kopje koffie de vraag waar is je man? Toen ik antwoorde dat ik die niet heb omdat ik gescheiden ben zei ze tegen me das onmogelijk want je hebt jonge kinderen, en er achteraan.... o ja ook dan willen mannen nog wel eens weg lopen als ze der geen zin meer in hebben.......
Nou dat wou ik effe der over kwijt, wordt soms best wel oordeel moe en heb het gevoel dat ik me zelf moet verdedigen ookal is dat niet nodig zetten mensen je wel in die positie dat jij fout bent en zo, dat vind ik heel lastig..... |
Laten we in elk geval hier zorgen dat we elkaar weten te vinden met LEEFruimte voor iedereen, zonder direct een vingertje of een verzameling tralies voor de hokjes... Ik hoop, Peacedove, dat je die LEEFruimte hier op CM, maar zeker ook in je verdere leefomgeving ook mag vinden en niet enkel de door jou beschreven omgang met elkaar...want ja, die is triest...daar mag wel een traantje om weggepinkt worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:07
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee  |
Wat vervelend voor haar Grace en ook voor jou natuurlijk. Hopen dat het weer snel mag genezen!
Sterkte.
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:07
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee  |
Tjonge Grace,
Zo ernstig zag het er op de hei niet uit he, niet dik en/of blauw, en ze kon al haar vinger nog goed bewegen.
Wens haar veel sterkte van me.
En als je me jullie (email) adres even prive laat weten zal ik even een kaartje voor haar maken en versturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben nu pas thuis.......
Ik vond het eeeeeeeeeeeerg gezellig!Zalig weertje,niks moeten,lekker blijven zitten en kletsen! Na afloop konden we met ons drietjes(m,m en l) aanschuiven aan tafel bij een oud-lid,heerlijk gegeten!Daarna de degelijke rok verruild voor een ouwe spijkerbroek en lekker wezen stappen,zo leer je die dames ook van een andere kant kennen Ik heb me uiteraard heel netjes gedragen Het was al licht toen de oogjes dicht gingen Ik ga nu naar een verjaardag en een etentje en dan wil ik 24 uur slapen .........  |
Was wel heel gezellig he, wat vermoeiend maar O zo leuk. Moeten we vaker doen. En ja Leanne we hebben ons keurig gedragen, zeer cm waardig, de bestuurder en bijrijder van de regelmatig langsrijdende politie busjes konden alleen zeer goedkeurend knikken, naar 4 zulke lieve dames dus ook 's-avonds geen spuitende brandweerauto's, of landmijnen nodig gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:16
|
|
|
|
Ik heb ooit overwogen vroedman te worden... maar het politieke klimaat was er niet naar vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:17
|
|
|
|
LEANNE226 schreef:
| Quote: | | Ik was tenminste netjes op tijd,daar kunnen die westerlingen een voorbeeld aan nemen |
| JONATHAN890 schreef: | | tuh tuh tuh..... ik was er eerder dan jij, met nog een westerling bij mij. |
Wat hij zei
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 23 mei 2010, 17:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Heeft hij inmiddels een baard Rookt hij een pijp? Misschien kun jij dat even uitzoeken, Carien.  |
Ow...ik las alleen dat hij een beetje kaal was. Ik zal nog ff voor de zekerheid zijn profiel bekijken. Zou kunnen dat hij nu een baard heeft en pijp rookt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:19
|
|
|
|
Ahh toch?
Jeutje! Nou, heel veel beterschap met je meisje, bah!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:25
|
|
|
|
kiddo met gebroken arm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:47
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | tuh tuh tuh..... ik was er eerder dan jij, met nog een westerling bij mij. |
Hoho,jij hebt zoveel complimentjes van de dames gehad,jouw weekend was al goed,niet meer zeuren nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:47
|
|
|
|
Nee toch!!!!Wens haar veel sterkte,het arme kind!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:49
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | En ja Leanne we hebben ons keurig gedragen, zeer cm waardig, de bestuurder en bijrijder van de regelmatig langsrijdende politie busjes konden alleen zeer goedkeurend knikken, naar 4 zulke lieve dames  |
Rijdt er altijd zoveel politie rond in Zwolle of........... Ik kan me nog 1 liedje herinneren,iets met schudden.....en rokjes? 
Ik heb de afgelopen dagen bijna 600 km gereden,ik geef me nu over.....
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 23 mei 2010, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:53
|
|
|
|
Wow, balen zeg voor haar! Ik leef mee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:55
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Hey Luitjes,
Vond het erg gezellig en heerlijk dat ik af en toe effe mn handen vrij had!
Heb echt genoten en de kids ook liggen allemaal heerlijk op 1 oor te slapen.
Greets, Peacedove |
Zoals ik gister al in de chat zei peace, het waren schatjes! vooral je jongste En dat we er steeds achteraan moesten zorgde alleen maar voor een betere band onderling. Zo konden we allemaal onszelf zijn! En dát maakte het denk ik nóg gezelliger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:04
|
|
|
|
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van sommige reacties enigzins onpasselijk word. Dat ligt geheel aan mij, ben namelijk erg gevoelig op dit punt Wil het daarom eigenlijk over een andere boeg gooien; Echtscheiding: Veroordelen ja of nee? Ik ben ooit, om de verkeerde redenen getrouwd...en zodoende ook om de "verkeerde" redenen gescheiden.Mijn ex is niet overleden, noch is hij naar mijn weten ooit vreemd gegaan. Het is ook helemaal geen verkeerde vent, heeft me op geen enkel mogelijke manier mishandeld of wat dan ook...Maar toch heb ik me altijd diep ongelukkig gevoeld tijdens mijn huwelijk, omdat we gewoon simpelweg hele andere normen en waarden hadden. Ik heb een paar jaar lang een enorme innerlijke strijd geleverd en uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat we gescheiden zijn. In feite ben ik dus zondig en volgens de regeltjes zou ik nooit meer mogen "trouwen" met een ander! Maar, was het niet zo dat er zoiets bestaat als vergeving Ja, ik ben fout geweest...maar die fout die maakte ik al lang voordat ik gescheiden ben. En ik heb mijn fouten ook beleden en om vergeving gevraagd, en gekregen! En die vergeving heeft er voor gezorgd dat IK mijzelf die fouten niet meer aanreken...want vergeet niet, wij als mens zijn onze eigen grootste strafpleiters hoor! Jezus heeft vergeving geschonken maar de mens, en dan vooral wij zelf, blijft ons onze fouten aanrekenen en ervan overtuigd dat we onszelf moeten blijven straffen. Maar het enige dat Hij ons meegegeven heeft met de vergeving was dat we dezelfde fout niet nog een keer zouden maken, toch? En ik weet niet zo heel veel zeker, maar wat ik wel weet is dat ik dat iig nooit meer zal doen! Ik heb namelijk van mijn fouten geleerd... Onze God is een God van barmhartigheid, die gelooft in tweede kansen...waarom dan wel voor een moordenaar, maar niet voor iemand die gescheiden is?? Ik geloof, dat iedere fout die ik in mijn leven gemaakt heb...een les was voor de toekomst! Er zijn een heleboel dingen waar ik toendertijd nooit bij stil stond, die ik nu nooit meer uit het oog zal verliezen, en ervan overtuigd dat ook ik nog een kans krijg in de toekomst om de lering die ik eruit getrokken heb in de praktijk te brengen. Goddank! Want hoewel ik er op dit moment misschien nog niet zo'n behoefte aan heb, word ik toch niet bepaald blij van het idee om de rest van mijn leven "alleen" door te moeten brengen...en dat weet Hij ook!
God kijkt naar het hart, niet naar status! Dus lieve mensen, doe dat zelf dan alsjeblieft ook niet...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 23 mei 2010, 18:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:10
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Vraag: zijn er nog wel typische mannen- en vrouwenberoepen? Of zijn de seksen compleet uitwisselbaar geworden? Is de emancipatie wat de dames hier betreft, geslaagd te noemen?
Imre, die vindt dat vrouwen alles mogen doen, behalve lang achter zijn computer zittten.  |
Je stelt 3 vragen,die apart beantwoordt moeten worden...... 1.ja,maar alleen als het gaat om lichamelijke kracht of "vrouwelijkheid" van het beroep 2.euh.......moet ik er een biologielesje aan wijden,of weet je de verschillen tussen mannen en vrouwen al? 3.heeft dit iets met emancipatie te maken????Of zou het kunnen zijn dat vrouwen ook gewoon de hypotheek moeten betalen????Als je niet gezond bent of je hebt de zorg voor jonge kinderen én je hebt geen financiele buffer dan kom je in aanmerking voor bijstand maar anders niet hoor(heel logisch ook),maar op cm wil dat er bij de mannen niet in geloof ik........
Ik word hier zooooooo moe van he.......we "mogen" alles
(jaaaaaa ik neem het wel met een korreltje zout )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 23 mei 2010, 18:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik moet eerlijk bekennen dat ik van sommige reacties enigzins onpasselijk word. Dat ligt geheel aan mij, ben namelijk erg gevoelig op dit punt
God kijkt naar het hart, niet naar status! Dus lieve mensen, doe dat zelf dan alsjeblieft ook niet... |
Tessybear, ik begrijp je gevoeligheid m.b.t. dit onderwerp. Maar wie bedoel je met deze mensen? Mensen uit je omgeving of mensen die op dit topic reageren? De meeste reacties die ik heb gelezen onder dit topic, zijn naar mijn idee helemaal niet aanvallend of veroordelend bedoeld. Dus ik begrijp je felle reactie niet zo. En je hoeft je wat mij betreft ook niet te verdedigen of je te verantwoorden. Ik begrijp goed dat er redenen kunnen zijn, om te gaan scheiden. Het goedpraten is denk ik weer een stap verder.
Ik vind dat Henk710 het heel mooi verwoord heeft! Zie zijn reactie op vrijdag 21 mei 2010, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:30
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Tessybear, ik begrijp je gevoeligheid m.b.t. dit onderwerp. Maar wie bedoel je met deze mensen? Mensen uit je omgeving of mensen die op dit topic reageren? De meeste reacties die ik heb gelezen onder dit topic, zijn naar mijn idee helemaal niet aanvallend of veroordelend bedoeld. Dus ik begrijp je felle reactie niet zo. En je hoeft je wat mij betreft ook niet te verdedigen of je te verantwoorden. Ik begrijp goed dat er redenen kunnen zijn, om te gaan scheiden. Het goedpraten is denk ik weer een stap verder.
Ik vind dat Henk710 het heel mooi verwoord heeft! Zie zijn reactie op vrijdag 21 mei 2010, 20:15 |
Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander... Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander... Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart  |
Ik snap 't.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|