| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:51
|
|
|
|
| GERDA928 schreef: | sorry, maar ik word er een beetje ziek en heel boos als ik lees hoe je over homofilie denkt. Weet wat je deze mensen aandoet!!!! Weet jij hoe het voelt als men van je walgt en je afkeurt om iets waar je niks aan kan doen, waar je mee geboren bent. Weet jij hoeveel homo's of lesbo's geprobeert hebben zichzelf van het leven te beroven omdat ze het niet aan konden. Gelukt of niet. En ook weet ik heus wel dat er onder homo's mensen zijn die het om de sex te doen is en dat keur ik niet goed. Maar zijn er ook geen hetero's waar het allemaal om sex te doen is? En ben jij zo sterk dat je nooit gedachten heb over vrouwen die sexueel getint zijn enz. |
Prima reactie Gerda, gelukkig zijn er steeds meer christenen die liefde en begrip voor andersgeschapenen tonen. Geen wonder dat homofiele christenen vaak met de gedachte aan zelfmoord spelen als hun zusters en broeders zo liefdeloos zijn.
Thomas, die zich vaak schaamt voor zijn medechristenen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:51
|
|
|
|
|
Dank jullie wel! Het is een gesprek met iemand verwoord als gedicht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:59
|
|
|
|
Thx Cross. heerlijk om deze nummers weer te horen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:02
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | hahaha zou ze wel willen maar NEE dus ,wel rijkleding,lol |
Gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag Grace.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik hoorde dat open vuur in bossen en heide verboden is. Op dit moment is het code oranje, in het weekend gaat code rood in. |
En het is nog lang geen 31 juli.
Code bbq.
frikandellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:06
|
|
|
|
Vrijdag 7 Juli: Esther 4:1-15. Lekker makkelijk.
'Hoe gaat het?' 'Ach, zijn gangetje.' Geen bruisende conversatie maar wel lekker neutraal. Soms net als op vakantie. Je neemt geen deel aan het productieve leven. Een boek, een plons, een toetje met slagroom. En je speelt de toeschouwer. Het overwegende gevoel daarbij is onbeduidendheid, en dat is precies waar je vakantie voor neemt. Even niks aan je hoofd. Ester was in een eindeloze vakantie terecht gekomen. Ze zat gebeiteld. Een sprookje. Ze was mooi, rijk en de first lady van een onmetelijk gebied. Ze was ook nog Jodin. Nou ja, dat was nu even spectaculair. Alsjeblieft geen kopzorgen. Lekker makkelijk graag. En dan is er plotseling de Jodendoder Hamman. Ze wordt door haar oom gesommeerd die man tegen te houden. Maar Esther ziet haar geluk wankelen en sputtert tegen. 'Iedereen weet toch dat het bloedlink is om mijn heer gemaal ongevraagd onder ogen te komen?'Oom Mordachai maakt korte metten met haar tegenwerping, en waagt het erop zijn argument zwaat te overdrijven. 'Denk je nou werkelijk dat jij er werkelijk dat jij er levend vanaf afkomt als toeschouwer? Spring jij er niet tussen, dan doet een ander het wel, en jij bent er geweest, wat ik je brom!'Esther knakt als een rietje. Het vege lijf is in het geding. Het sprookje walmt uit. Ze smeekt hem bevend drie dagen voor haar te vasten. Maar wacht, Mordachai zei nog iets belangwekkends: 'Wie weet...' Dat is een cruciale opmerking. Want die onbeduidendheid van ons lijkt maar schijn. Wie weet waarvoor we ingezet kunnen worden, elke dag van ons leven. Het leven als deelnemer mag dan soms moeilijk zijn, het is wel boeiend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:10
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]jammie , jammie.... [/quote
Iedereen, bedankt voor de felicitaties. Wat betreft de bolussen: deal, zorg dat je de 31e erbij bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:11
|
|
|
|
In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.
Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.
Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken. Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:14
|
|
|
|
Shanita Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?
Shanita: In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken valt. Dit nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen, is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.
De theorie waarmee ik begon, is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die daarmee 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is wel zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.
Thomas, die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 9 juli 2010, 04:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:14
|
|
|
|
A Dieu - Nel Benschop Je bent niet dood - de Heer heeft je geroepen bij Hem te wonen in Zijn glanzend huis Je hoeft geen rust en vrede meer te zoeken, Je hebt ze nu - want je bent veilig thuis. Je bent niet dood - je mag voor eeuwig leven, Je bent verlost van onvolkomenheid, van pijn en van verdriet. God zal je geven een onbegrensd geluk in onbegrensde tijd - Je bent niet dood. – Maar ach, ik zal je missen zoals een mens de meest-geliefde mist. De jaren van geluk zijn nooit meer uit te wissen, En ik geloof: God heeft zich niet vergist.
Zachtaardige Arjan,rustig,bedachtzaam,ik zal je missen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:15
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Willemijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag.... |
Hoi Liesbeth,
Zie het nu pas........maar bedankt voor je felicitaties. Aardig dat je er aan dacht en ja, ik heb een leuke dag gehad met de mensen die me lief zijn om me heen...... Jij een fijne vakantie! Ben benieuwd hoe IJsland is... Hoort hier even niet, ik weet het, maar toch.......
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.
Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken. Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar. |
Wat vreselijk Mariska. Een milde, bruggenbouwende en doorleefde christen waar we in respect aan kunnen terugdenken. Ik wist niet van zijn ziekte maar wens zijn vrouw Gods nabijheid toe bij het verwerken van het verlies van dit nog zo jonge leven.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:34
|
|
|
|
Wat een schokkend nieuws is dit, Mariska. ‘k Miste hem de laatste tijd al.
Mijn herinneringen aan hem zijn vooral positief, al kende ik hem niet persoonlijk. ‘k Heb hem wel regelmatig gesproken in de chatbox, waar hij op mij overkwam als een positief christelijk, warm en betrokken iemand.
Ook ik wens zijn vrouw en alle mensen die bij hem horen, Gods kracht en liefde en nabijheid toe om dit grote verlies te verwerken.
Marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:34
|
|
|
|
|
een dikke knuffel voor hannah gewoon omdat ze het nu nodig heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
tja daar schrik ik ook van......en dan word je even stil..............
Ik wil zijn vrouw waar hij zo trots op was! en zijn familie heel veel sterkte toewensen en de nabijheid van onze liefdevolle Vader!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:40
|
|
|
|
Soms schieten woorden te kort, Nu ook... Veel sterkte gewenst voor zijn familie en iedereen rondom Arjan, en bovenal Gods kracht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:41
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | | een dikke knuffel voor hannah gewoon omdat ze het nu nodig heeft |
Kweenie waarom, maar als ie nodig is dan zeker ook eentje van mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:42
|
|
|
|
Wat een verdriet voor allen die hem liefhebben.........
Moge jou vergezellen al het goede dat je gedaan hebt, moge het met je meegaan in het onbekende in het goed wijd land dat ons is toegezegd
Moge zijn Aangezicht over jou lichten
Huub Oosterhuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK546
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:42
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:43
|
|
|
|
tot tranen geroerd over dit droeve nieuws. ik heb hem slecht 1 keer mogen ontmoeten bij de eerste picknick en kwam op mij over als een sympathieke, ietwat 'broze' man.
mijn gedachten gaan uit naar zijn vrouw en allen die hem zullen missen.
Heer, blijf bij ons, want het is avond en de nacht zal komen, Blijf bij ons en bij Uw ganse kerk aan de avond van de dag aan de avond van het leven aan de avond van de wereld. Blijf bij ons met Uw genade en goedheid met Uw troost en zegen met Uw Woord en Sacrament. Blijf bij ons, wanneer over ons komt de nacht van beproeving en van angst de nacht van twijfel en aanvechting de nacht van de strenge, bittere dood. Blijf bij ons in leven en in sterven in tijd en eeuwigheid! Amen
Luthers avondgebed, LvdK blz. 563
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:44
|
|
|
|
hier worden we ff stil van,woorden schieten dan te kort. wens zijn familie en vrouw waar ie zo trots op was veel sterkte en troost toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:45
|
|
|
|
Oh menn...ik schrik me echt rot!
Ongeloofelijk...
ik weet niet wat ik anders moet zeggen!
Ik heb Arjan en zijn vrouw even kort gesproken op de picknick en kan alleen zeggen dat het me allebei enorm lieve mensen leken... Via deze weg in elk geval heel veel sterkt voor zijn vrouw en verdere naasten...op CM zullen we hem zeker nooit vergeten!
We zullen je missen Arjan...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:46
|
|
|
|
[quote=VISSER278] Iedereen, bedankt voor de felicitaties. Wat betreft de bolussen: deal, zorg dat je de 31e erbij bent
ohhhhhhhhhhhhhh..dan ben ik er zeker bij!! de bakker verkoopt die dingen niet meer hier in het dorp...
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:49
|
|
|
|
Zouden we op de een of andere manier niet onze steun kunnen betuigen aan Arjan's vrouw en familie? Zoals een kaartje bijvoorbeeld...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN040
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:51
|
|
|
|
Laten we Arjan en zijn vrouw gedenken en hun verder familie.
Met dank wat hun voor ons hebben betekend,
Sterkte van ons allen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:51
|
|
|
|
tjonge.......wat een bericht. pfff 22 mei nog met hem zitten kletsen.
Laten we bidden voor zijn vrouw en familie en naasten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:52
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | Dank jullie wel! Het is een gesprek met iemand verwoord als gedicht... |
tjoh....wat een mooie gesprekken voer jij dan !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:57
|
|
|
|
Wat een vreselijk nieuws, woorden schieten tekort. Ik miste Arjan al een tijdje hier op cm. Ik wens zijn vrouw en familie heel veel sterkte en Gods troost en nabijheid in deze moeilijke tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:04
|
|
|
|
Lieve Arjan,
Jouw eigen hoekje blijft nu voorgoed leeg
Rust in vrede
http://www.youtube.com/watch?v=IbPKaIozS-c
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 8 juli 2010, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:04
|
|
|
|
iedereen een dikke knuffel ... ik was de laatste tijd al niet zoveel meer op cm ... veel te druk met alles wat groeit en bloeit en natuurlijk mijn vriendin mijn abbo loopt af, en verlengd het even niet ... iedereen een fijne tijd hier op cm, en als je op vakantie gaat ... geniet ervan
groetjes inka
ps. als het gras niet meer gemaaid hoeft te worden word ik wel weer nieuwsgierig naar jullie ... tja ... cm heeft wel wat ...
|
|
| Naar boven |
|
|