| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:16
|
|
|
|
|
Arjan, we missen je...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | was net op tv... met het analoge signaal zie je het doelpunt eerder dan als je digitaal kijkt. | De ontvangst met de schotel is nog sneller, scheelt een paar seconden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:32
|
|
|
|
Onvoorstelbaar, 22 mei nog gezellig zitten kletsen met hem en zijn vrouw..
Ook ik zal Bond missen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:48
|
|
|
|
Ik heb een enorme angst voor falen. En dan niet in de zin van een examen of iets dergelijks. Maar in de zin van falen in de verwachtingen die anderen kunnen hebben. Deze verwachtingen komen tot stand in mijn hoofd en zijn vaak nooit door anderen hardop uitgesproken.
Het beheerst voor een groot deel mijn leven. Ik kan moeilijk nee zeggen, alles moet perfect worden gedaan, moet overal de controle over hebben en kan moeilijk relativeren. Ik praat ook altijd in de zin van "moeten" en kan eigenlijk van weinig dingen meer genieten.
Deze angst zorgde ervoor dat het afgelopen jaar mis ging. De combinatie van de perfecte werknemer, de perfecte student, de perfecte vriendin, de perfecte dochter, de perfecte gelovige was niet meer vol te houden. Aan alle kanten dwong mijn lijf om gas terug te nemen. Veel ziek, slaapproblemen, extreme vermoeidheid, nekklachten en uiteindelijk kreeg ik in april de diagnose burn-out. Ik werd gedwongen om alles te laten vallen. Alles waar ik zo hard voor gewerkt heb. Toen werd ik geconfronteerd met mijn dieperliggende angst: wat zou iedereen wel niet van me vinden? Ik ben 25 en heb een burn-out.
Inmiddels weet ik wel dat iedereen voor een groot deel opgelucht is dat ik eindelijk leer accepteren wat genoeg is en wie ik zelf ben. Angsten worden langzaam omgezet in acceptatie van wie ik ben en welke tekortkomingen ik heb. Daarnaast komt heel voorzichtig de acceptatie dat als ik straks weer beter ben dat ik anders zal zijn als daarvoor en dat iedereen daar wel weer aan zal wennen. Mijn angsten zijn vaak niet gebaseerd op feiten, maar op veronderstellingen die ik niet durfde te controleren. Nu heb ik weer een angst overwonnen: mijn verhaal durven vertellen aan vreemden zonder me druk te maken wat ze van me vinden.
Het is een ontdekkingsreis naar mezelf en God helpt me daarbij. Al kan ik het nog niet zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:59
|
|
|
|
| ARIANNE566 schreef: | Ik heb een enorme angst voor falen. En dan niet in de zin van een examen of iets dergelijks. Maar in de zin van falen in de verwachtingen die anderen kunnen hebben. Deze verwachtingen komen tot stand in mijn hoofd en zijn vaak nooit door anderen hardop uitgesproken.
Het beheerst voor een groot deel mijn leven. Ik kan moeilijk nee zeggen, alles moet perfect worden gedaan, moet overal de controle over hebben en kan moeilijk relativeren. Ik praat ook altijd in de zin van "moeten" en kan eigenlijk van weinig dingen meer genieten.
Deze angst zorgde ervoor dat het afgelopen jaar mis ging. De combinatie van de perfecte werknemer, de perfecte student, de perfecte vriendin, de perfecte dochter, de perfecte gelovige was niet meer vol te houden. Aan alle kanten dwong mijn lijf om gas terug te nemen. Veel ziek, slaapproblemen, extreme vermoeidheid, nekklachten en uiteindelijk kreeg ik in april de diagnose burn-out. Ik werd gedwongen om alles te laten vallen. Alles waar ik zo hard voor gewerkt heb. Toen werd ik geconfronteerd met mijn dieperliggende angst: wat zou iedereen wel niet van me vinden? Ik ben 25 en heb een burn-out.
Inmiddels weet ik wel dat iedereen voor een groot deel opgelucht is dat ik eindelijk leer accepteren wat genoeg is en wie ik zelf ben. Angsten worden langzaam omgezet in acceptatie van wie ik ben en welke tekortkomingen ik heb. Daarnaast komt heel voorzichtig de acceptatie dat als ik straks weer beter ben dat ik anders zal zijn als daarvoor en dat iedereen daar wel weer aan zal wennen. Mijn angsten zijn vaak niet gebaseerd op feiten, maar op veronderstellingen die ik niet durfde te controleren. Nu heb ik weer een angst overwonnen: mijn verhaal durven vertellen aan vreemden zonder me druk te maken wat ze van me vinden.
Het is een ontdekkingsreis naar mezelf en God helpt me daarbij. Al kan ik het nog niet zien. |
Wat een ontzettend moeilijke reis meid, maar wat goed dat je hem aan het maken bent en er de vruchten van weet te plukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:00
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Helaas heb ik geen oppas kunnen regelen voor Johan, ik zal dus niet kunnen komen, volgende keer beter. |
Jammer meid, we zullen aan je denken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:00
|
|
|
|
Effe naar boven...
Kom op mensen, waar blijven de aanmeldingen nou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:01
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik weet zeker dat zomaar ergens de ster al staat te stralen die al verteld van onze verhalen
sommigen zeggen dat alle dingen in de sterren staan geschreven dingen die nog komen en deel worden van ons leven
maar ik weet dat God's plan omvattender is dan t heelal anders dan wij t zien liefde die komen zal
welke weg zal jij gaan? zal een ster jouw inspireren welke ga ik? waarvan kan ik leren?
ik weet zeker dat zomaar ergens de ster al staat te stralen die al verteld van onze verhalen |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:02
|
|
|
|
Heb het advies gekregen em toch nog even apart te plaatsen...bij deze dus:
Als de golven van de zee dansend op het ritme van de wind Als het licht van de vuurvliegjes dat de ondergaande zon bemind Zo is de warmte van jouw blik wanneer het de mijne vind
Als de eerste ster aan de hemel helder schijnend aan de lucht Als de vogels aan de horizon kalm zwevend in hun vlucht Zo is de stilte van jouw armen wanneer ik stilzwijgend verzucht
Als de rots in de branding aangeraakt door het woeste tij Als de zalm in de stroming trots aan de gevaren voorbij Zo is de kracht van jouw liefde wanneer ik je voel heel dichtbij
Als een schip aan de horizon eenzaam varend in de donk're nacht Als het licht van de vuurtoren krachtig schijnend op haar wacht Zo bewaar ik mijn zee van liefde voor jou, zolang ik op je wacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:05
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  |
Van hetzelfde!
Ik moet zeggen, dat ik nog steeds enorm onder de indruk ben van het nieuws over Arjan... En deze nieuwe dag dus misschien wel heel wat meer waardeer dan alle anderen Laten we er een mooie van maken!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 9 juli 2010, 16:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:25
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heb het advies gekregen em toch nog even apart te plaatsen...bij deze dus:
Als de golven van de zee dansend op het ritme van de wind Als het licht van de vuurvliegjes dat de ondergaande zon bemind Zo is de warmte van jouw blik wanneer het de mijne vind
Als de eerste ster aan de hemel helder schijnend aan de lucht Als de vogels aan de horizon kalm zwevend in hun vlucht Zo is de stilte van jouw armen wanneer ik stilzwijgend verzucht
Als de rots in de branding aangeraakt door het woeste tij Als de zalm in de stroming trots aan de gevaren voorbij Zo is de kracht van jouw liefde wanneer ik je voel heel dichtbij
Als een schip aan de horizon eenzaam varend in de donk're nacht Als het licht van de vuurtoren krachtig schijnend op haar wacht Zo bewaar ik mijn zee van liefde voor jou, zolang ik op je wacht |
Mooi!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:46
|
|
|
|
Als de vrouw van Arjan dit leest, wil ik haar en de familie condoleren met het grote verlies. Woorden schieten tekort om zo n lieve man op een veel te jonge leeftijd te moeten missen. Heel veel sterkte toegewenst, ook voor de komende tijd wanneer er verdriet en gemis zal zijn.
Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:49
|
|
|
|
ik geef de ontvangen knuffies door aan mijn oudste pleegkindje die nu "logeert" in een ander pleeggezinnetje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 11:11
|
|
|
|
Gisteravond weer heerlijk kilometers gewaterskied... Joehoeoe... ik kan het!! Zó gaaf! Nu wil ik weer... maar moet in plaats daarvan aan m'n werkmarathon beginnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 12:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Effe naar boven...
Kom op mensen, waar blijven de aanmeldingen nou?  |
Ja idd kom maar op....... En het wordt natuurlijk heel erug gezellig dus wat let je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:06
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | schreef: Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 gaat mee eten Susannah475 gaat mee eten Tessybear731 gaat mee eten
Crossroad317 Jonathan890 gaat mee eten Brazeevel772 komt om ongeveer 21uur (neemt nog een oud lid mee)
De volgende personen weten het nog niet zeker : Martha018...........onduidelijk of je meegaat Marieke897 denkt ook na .... wel komen hoor....!!!!! |
| CARIN303 schreef: | schreef: Goedemorgen allemaal,
Als wij nou eens gaan eten bij de kabouterhut en daarna of daar iets gaan drinken of toch de stad in gaan? Bekijken we even ter plekke.
Ik zal de kabouterhut dan gaan reserveren om 20:00 uur ! Nu ben ik erg lastig online te bereiken omdat ik 2 dagen weg ben maar zal zorgen voor een contactpersoon die de stand van mee-eters bij gaat houden voor mij. Hoop dat dit een goed plan is! Ik heb er zin in, gezellig!
Het wordt dus de kabouterhut rond 20uur.
http://www.kabouterhut.nl/
Barchman Wuijtierslaan 202 3819 AC Amersfoort Tel.: 033 461 90 92
Degene die niet meegaan eten kunnen mij een mailtje sturen, dan geef ik ze mijn mobiele nummer, om te vragen waar we zitten. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik geef de ontvangen knuffies door aan mijn oudste pleegkindje die nu "logeert" in een ander pleeggezinnetje...  |
Hannah, een dikke knuf... !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:28
|
|
|
|
| ARIANNE566 schreef: | Ik heb een enorme angst voor falen. En dan niet in de zin van een examen of iets dergelijks. Maar in de zin van falen in de verwachtingen die anderen kunnen hebben. Deze verwachtingen komen tot stand in mijn hoofd en zijn vaak nooit door anderen hardop uitgesproken.
Het is een ontdekkingsreis naar mezelf en God helpt me daarbij. Al kan ik het nog niet zien. |
Goed van je Arianne ! Dat is een heel leerproces he', maar je hebt nu een belangrijke stap genomen om je verhaal hier neer te zetten... Ik hoop dat je steeds meer leert ontdekken wie je zelf bent, God houdt van je en vindt jou waardevol... ! hoop dat je dat kunt vasthouden, ongeacht wat anderen van jou denken.
Het is fijn als mensen positief zijn over je, maar er kunnen soms ook mensen zijn die zich niet goed raad weten met de situatie, bijv. als iemand verandert... laat dat je niet weerhouden om die moedige weg te bewandelen die je nu ingeslagen bent... Succes !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:30
|
|
|
|
1 Joh 4,18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Spr 29,25 Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De ontvangst met de schotel is nog sneller, scheelt een paar seconden. |
Radio is nog sneller, de rest verzin je er maar bij dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:37
|
|
|
|
anita, zolang je het pastoraal verantwoord doet en met tact (paulus nam aanknopingspunten en bouwde zo bruggen om het evangelie te vertellen, zie hoe hij dat in griekenland deed met de wijsgeren),dan ben ik het met je eens anita.
recht voor zn raap, onversneden de waarheid vertellen, en ja die is hard, mensen willen niet horen over zonde, toorn, hel en het kruis... wat onlosmakelijk met het evangelie verbonden is, of hebben we het alleen over Gods liefde en wat Hij voor ons kan doen, hoe hij ons kan zegenen, dat is het halve evangelie en dat is klantvriendelijk en sluw te werk gaan.
2tim 4:
1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met beroep zowel op zijn verschijning als op zijn koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:40
|
|
|
|
Ook ik ben geschokt door het overlijden van Arjan, maar ken hem alleen van een pasfoto en over het item politieke discussies op het 'van alles wat' forum en naturlijk van zijn eigen hoekje. Ik wens zijn vrouw heel veel sterkte toe en Gods zegen toe bij dit verlies.
http://www.youtube.com/watch?v=cxqylxfYyQM
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 9 juli 2010, 16:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:42
|
|
|
|
We missen je Arjan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:56
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | 1 Joh 4,18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Spr 29,25 Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar. |
Volgens mij is angst een natuurlijke reactie en kan een nuttige functie hebben, bijv. in een dreigende situatie, het zgn. vechten of vluchten. Pas als het extreme vormen aanneemt en de dingen niet meer in balans zijn wordt het een last en is het zaak er iets aan te doen.
En dan heb je ook nog de ingrijpende dingen die je als (individueel) persoon kan meemaken... op grond daarvan kun je een verkeerd beeld krijgen van de werkelijkheid. Zo heb ik een hele tijd een angst gehad voor God zelf... daar koos ik niet voor, maar het overkwam mij... en ik denk dat het verleden daar een hele grote rol in heeft gespeeld, daar ik ben opgegroeid in een onveilige situatie.
Dus zo'n tekst hier neerzetten, tja... soms is het in praktijk ingewikkelder, maar we mogen weten dat angst niet het laatste woord heeft, maar dat we mogen vertrouwen op God (/Jezus) die ook de angsten heeft overwonnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 14:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik geef de ontvangen knuffies door aan mijn oudste pleegkindje die nu "logeert" in een ander pleeggezinnetje...  |
Doe dat maar meis, en neem er zelf ook één
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 14:52
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | 1 Joh 4,18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Spr 29,25 Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar. |
Je zal het vast goed bedoelen, David...maareh... Iets met plank en ontzettend misslaan zullen we maar zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 15:52
|
|
|
|
Zo zie je maar Arianne, hoe God je bijstaat. Je hoort Hem niet, je ziet Hem niet en toch is Hij zo dichtbij als je eigen ademtocht, subtiel en liefdevol en vol mededogen met elk van ons. Hij is geduldiger dan wij ons kunnen voorstellen en wil dat wij gelukkig zijn. Wat een betekenis hebben die woorden. Ik ben heel blij dat de door mij gekozen tekst jou wat verder heeft geholpen. Moedig dat je die keuze hebt gemaakt en kijk eens hoe warm de reacties daarop zijn. Je kwetsbaar durven opstellen is ook een leerproces, vaak krijg je er veel voor terug en is het zeker de moeite waard. Je bent een leerproces ingegaan en als je je overgeeft aan Zijn Liefde zal je Hem steeds beter leren verstaan met wat Zijn bedoeling is met ieder van ons persoonlijk. Geniet van je spannende, liefdevolle reis en van je nieuwe reisgenoten, een behouden thuiskomst is je al beloofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 15:59
|
|
|
|
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 gaat mee eten Susannah475 gaat mee eten Tessybear731 gaat mee eten
Crossroad317 Jonathan890 gaat mee eten Brazeevel772 komt om ongeveer 21uur (neemt nog een oud lid mee) Martha018 weet nog niet van t eten
Marieke897 moet helaas afzeggen
Als wij nou eens gaan eten bij de kabouterhut en daarna of daar iets gaan drinken of toch de stad in gaan? Bekijken we even ter plekke.
Kabouterhut is gereserveerd om 20:00 uur !
http://www.kabouterhut.nl/
Barchman Wuijtierslaan 202 3819 AC Amersfoort Tel.: 033 461 90 92
Degene die niet meegaan eten kunnen mij een mailtje sturen, dan geef ik ze mijn mobiele nummer, om te vragen waar we zitten.
ik vertrek zelf om ongeveer 18.15.....mocht je daarna nog beslissen 20 uur kabouterhut.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 16:03
|
|
|
|
Veel plezier allemaal!
Ik heb een plekje op een terras gereserveerd,heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 16:08
|
|
|
|
jammer dat je zo reageert... in de praktijk zie je dat het blijkbaar niet zo gemakkelijk is... je zou ook mee kunnen voelen of als dat je iets beter ligt: mee kunnen denken. Vind dit een beetje erg koel en afstandelijk overkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|