ChristianMatch

Forum

Alpha cursus
Ga naar pagina Vorige 1 ... 920 921 922 923 924 925 926 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:48

PAULUS505 schreef:
Beste Cm leden,

ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen.
Ik vind dit best spannend.
Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus?
Hebben jullie deze al eens gevolgd?
Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?

Groeten van Paulus

oeps...
Mensen zijn verschillend he' dus wat de ene beleeft hoeft de ander nog niet te beleven...
Ikzelf heb een Alpha cursus gedaan, maar ben op een gegeven moment ermee gestopt, voor mij was er te weinig tijd voor mijn persoonlijke vragen, maar blijkbaar was ik een uitzondering want ik was g'loof ik de enige van de groep die niet door ging.

De Alpha cursus begint met een (simpele) uitleg over de kern van de bijbel... elke week behandel je dan een thema.
En voor de cursus begint is er eerst een gezamenlijke maaltijd, heel gezellig !
Daarna hadden wij een spreker tot de pauze, en na de pauze dat je in groepjes uiteenging om hetgene wat voor de pauze aan de orde kwam te bespreken. Dat groepje was bij ons altijd hetzelfde groepje.
Nou, hoop dat het bij jou op een positieve manier zal bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:58

CARIN303 schreef:
Vraagje....zien jullie uit naar de Hemel?

eerder naar de nieuwe hemel en de nieuwe aarde... Knipoog smiley
God die bij de mensen gaat wonen... wat wil je nog meer ?
God die zo weet wat mij bezighoudt en zo weet van mijn liefde voor een bijzonder persoon, ja ! om zo dichtbij God te zijn, daar kijk ik naar uit !!
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 12:17

Beste CM leden.

Ik heb de film The Touch leren kennen omdat ik geabonneerd ben op de geloofshop.net nieuwsbrief. Daar heb ik onderstaande film besteld en deze film heb ik inmiddels al gekeken. Wat een prachtige en zeer ontroerende ontroerende film.

Ik zou het leuk vinden om te horen of jullie deze film kennen en/of al gezien hebben.

Om jullie kennis te laten maken stuur ik hierbij de web link om de trailer van de film The Touch te kennen kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=Hip7vSZSql4

The Touch

Hannah Moore heeft een moeilijk leven. Ze is in het verleden seksueel misbruikt door haar vader, in de gevangenis terecht gekomen en heeft al meerdere malen geprobeerd
zelfmoord te plegen… Ze kan geen kant op, maar gelukkig start de lokale kerk op dat moment met hun nieuwe experiment, namelijk het bieden van onderdak aan vrouwen.

Het is geen gemakkelijke opgave voor de kerk om vrouwen als Hannah in hun armen te sluiten. De dominee reikt uit naar de behoeften van zijn gemeenschap, wat resulteert in
iets opmerkelijks. De mensen voelen zich tot elkaar en elkaars verhalen aangetrokken.

The Touch volgt de strubbelingen in het leven van Hannah en haar ontwikkeling naar een mooi, zinvol nieuw leven.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 12:30

Ik heb ervaring als deelnemer en als groepsleider met de Alpha.

Als deelnemer is misschien wel het belangrijkste om te vertellen aan je, Paulus.
De volgorde, zoals Susannah beschrijft, klopt ook met mijn ervaring.
Zelf vond ik het erg dicht bij komen en heb ik Jezus ook echt ontmoet in de cursus, wat een mooie ervaring.
Mijn geloof is van mijn hoofd naar mijn hart gegaan en heb er daarnaast ook vrienden aan overgehouden.

Als leider zie ik ook dat mensen het soms erg moeilijk hebben in een cursus, de manier waarop de vragen gesteld worden en sommige praatjes maken dat je enorm gaat nadenken over jezelf en je relatie met God.
Dat maakt dat soms mensen afhaken om die reden of om een reden zoals Susannah, wij probeerden juist wel dat mensen hun persoonlijke vragen kwijt konden aan de groep en als het erg veel werd, dan maakten we er soms privè tijd voor maar ja, dat is de keuze van elk team uiteraard.

Kortom...ik kan het je ernstig aanbevelen en hoop dat je Alpha cursus je tot zegen mag zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 12:47

Vorig jaar meegedaan met de cursus en vond het erg leuk.
Bij ons was juist heel veel ruimte om te komen met eigen inbreng.
Het aansluitende weekend was ook heel gaaf en daar zijn mooie dingen gebeurd, o a veel onderling gebed en sávonds veel gezellige gesprekken
Wat mij betreft aanradertje Knipoog smiley
Willie
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:01

MARIEKE897 schreef:
Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..

Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan!
Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd!
Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?

Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?

hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld..
het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!

succes ermee!

Wat een wijze tips , mooi Marieke, spreekt veel liefde en wijsheid uit!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:06

Gefrustreerde smiley Regelmatig kom ik onderwerpen tegen, waarbij mega lappen tekst worden gebruikt, om dingen duidelijk te maken.

Om eerlijk te zijn vind ik dit vervuiling van het forum.

Het komt me nl. erg opdringerig over, door complete boekwerken aan bijbelstudies op het forum te plaatsen.
Zijn het niet hele lappen tekst, dan zijn het anderzijds mega grote koeie-letters die gebruikt worden om iets duidelijk te maken. Kotsende smiley

Alsjeblieft, houd je onderwerpen wat kort, zodat meer mensen het forum interessant genoeg vinden om het te lezen.

Wees kort, krachtig en duidelijk!

Dat leest wel zo prettig en is effectiever... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:10

MARISKA601 schreef:
is goed.. kom je grace dan ook halen?

enne waar woont grace dan?
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:10

Helemaal mee eens.
Ik vind ook dat de lappen tekst te groot zijn.
Hierdoor vind ik het forum ook veel minder aantrekkelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:16

MARISKA601 schreef:
de volgende personen hebben zich opgegeven:

Johanneke 817 32 jaar, met kinderen
Hannah810 37 jaar met kind
Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud}
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar
Lielie304
Erika 129 35 jaar
Grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)(grace zou graag met iemand meerijden.)
Trijnie 48 jaar
Miekjes285 41 jaar
Angelique 49 jaar
Mariska 50 jaar zoekt vervoer naar de picknick

Cor299 49 jaar
Martien579 41 jaar (onder voorbehoud)
Visser278 43 jaar
Henduk729 40 jaar
Timo 194 25 jaar
Geholi 202 50 jaar
Rob325 52 jaar
Andre671 33 jaar
Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede.
Henk546 (onder voorbehoud)
Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.)
Billy701 48 jaar

Sorry maris maar ik mis Johanna598 nog op de lijst heeft zich ook opgegeven. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 21 juli 2010, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:20

Hoi Lepeltje, ik snap je bezwaar wel maar soms hebben mensen dat nodig om hun mening te verduidelijken.
Niet iedereen is zo kort en krachtig als jij hè Knipoog smiley .

En ik sla ze ook regelmatig over hoor, misschien een idee voor je? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:30

CARIN303 schreef:
Hoi Lepeltje,

...

Niet iedereen is zo kort en krachtig als jij hè Knipoog smiley .

En ik sla ze ook regelmatig over hoor, misschien een idee voor je? Lachende smiley

Misschien dat ik er zelf ook wat van kan... Laat ik het bij deze ook aan mezelf schrijven Knipoog smiley

Uiteindelijk sla ik de meeste '(groot-letter)boekwerken' over, maar soms begin je er toch aan en kom je bij het scrollen er pas achter, dat er nog veel meer komt aan tekst. en dan is bij mij de intresseboog geknapt...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:32

ERIKA129 schreef:
enne waar woont grace dan?

Als het goed is logeert grace dan bij mij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:38

CARIN303 schreef:
Wat een wijze tips , mooi Marieke, spreekt veel liefde en wijsheid uit!

dank je ook niet in één dag geleerd hoor Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 21 juli 2010, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:01

JONATHAN890 schreef:
"Je zegt niet 'ja' tegen de kerk maar 'ja' tegen God"
Je zegt niet ‘ja’ tegen de kerk, maar ‘ja’ tegen God," zegt dr. W. van Vlastuin over het doen van belijdenis. "Er was een tijd waarin het vanzelfsprekend was om binnen de kerk belijdenis te doen. Nu leeft steeds meer het besef dat dit niet zo is. Vooral wanneer hele groepen besluiten belijdenis te doen, ontstaat het beeld alsof het er gewoon bij hoort." Belijdenis is vooral een gebruik binnen de christelijke traditie waarbij een christen in het openbaar getuigenis aflegt van zijn of haar geloof.

"Vanuit de doop is het een roeping om belijdenis te doen," vervolgt Van Vlastuin, auteur van het boek Mag ik belijdenis doen? <http://www.izb.nl/boekhandel/details.php?artikelID=27410>. De Hersteld Hervormde predikant erkent dat belijdenis onder jongeren "spanning" met zich mee brengt. "Men vraagt zich af: meen ik het nou echt en geloof ik oprecht? We moeten ons goed realiseren dat je door de doop al in relatie met God staat. Hij heeft ervoor gekozen met jou in verbondsrelatie te treden."

Hoogspanningskabel
Van Vlastuin wijst op het gevaar van automatisme. "We dienen te beseffen dat Gods kerk heilig is. Deze hoogspanningskabel op een kerkelijke gemeente geeft veel energie, maar misbruik daarvan is dodelijk. Een kerk is niet een clubje mensen, maar de gemeente van God." Vlastuin wijst op Handelingen 5 "waarin beslag op de gemeenschap werd gelegd, terwijl de kerk daardoor tegelijkertijd groeit. Dat besef van heiligheid is nodig in de prediking en opvoeding van onze jongeren."

"In Mattheüs 10:32-33 staat 'Iedereen die mij zal belijden bij de mensen, zal ook Ik belijden bij Mijn Vader in de hemel. Maar wie Mij verloochent bij de mensen, zal ook Ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel'. Het doen van belijdenis wordt direct verbonden met zaligheid. Uit je gedrag en levenswandel moet naar buiten komen dat je een volgeling van Christus bent." Van Vlastuin vergelijkt belijdenis met trouwen. "Op je trouwdag is niet alles voor elkaar, het echte huwelijk moet nog volgen, maar die dag is wel een belangrijke drempel die je overgaat."

Belijdenis is beginpunt
De predikant noemt drie kernpunten op die van belang zijn: berouw hebben, de betekenis van Christus voor je leven en je levenswijze. "Dat zijn drie zaken waar het om draait. Ik moet weten dat ik tegenover God een zondaar ben, dat ik heb ontdekt dat alleen Christus mij kan redden en een geschikte Zaligmaker is, en dat ik Christus wil volgen om te strijden tegen de zonde." De predikant voegt toe dat belijdenis doen "niet het eindpunt is, maar het beginpunt". "Het is de taak van de gemeente om daar alert op te zijn. Je bent als gezin voor elkaar verantwoordelijk."

Vorming
Hoe moeten we onze jongeren voorbereiden op het doen van openbare belijdenis? Volgens Van Vlastuin zijn drie dingen van belang. "In de eerste plaats zijn we vanuit de doop geroepen belijdenis te doen. Ten tweede kunnen we niet zomaar belijdenis doen. Net zoals we op de huwelijksdag geen jawoord kunnen uitspreken zonder dat we het menen, zo kunnen we onze relatie met God niet erkennen zonder hart. Ten derde mogen we elkaar erop wijzen dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt."

"In de doop heeft Hij beloofd alles te willen doen voor onze zaligheid. Zo mogen we van Hem veel verwachting hebben. Dan wordt de openbare geloofsbelijdenis een mooi moment in ons leven waarin we onze overgave aan de Heere uitspreken. Zo krijgt ons hele leven iets van een belijdenis van de Heere voor de mensen. Dat mag ons verlangen zijn: 'Leer mij o God van zaligheden, mijn leven in Uw dienst besteden'," aldus Van Vlastuin.

Ik las vandaag dit stukje op CIP.nl

Dit roept voor mij een aantal vragen op:

Wanneer weet je nou of je belijdenis moet doen?
Ik weet uit mijn verleden nog wel dat we thuis huisbezoek kregen. Eén van de ouderlingen vroeg/zei toen tegen mij “is het niet eens tijd om belijdenis te gaan doen?” Nee, voor mij kon ik op dat moment geen belijdenis doen, omdat ik mij helemaal geen christen voelde in mijn hart. Het geloof raakte mijn hart helemaal niet.

Wat goed van je Jonathan dat je daarin zo eerlijk was.
Ik vind het raar als een ouderling het heeft over... “is het niet eens tijd”...
Belijdenis doen is idd. een heel serieuze zaak en ik vind zelf dat je dat niet zomaar moet doen omdat je toch als kind gedoopt bent.
Zo werd er zover ik weet bij ons thuis wel naar gekeken, zover ik weet dan...

Ikzelf heb heel bewust belijdenis gedaan, God liet mij zien wie Hij was en ik wilde voortaan met Hem door het leven gaan.

Ds Vlastuin haalt de tekst uit Math. 10 erbij…..Ieder die mijn naam…etc. Maar heeft dit wel met de belijdenis te maken? En is dit niet veel meel een waarschuwing, om altijd getuigenis te kunnen/moeten afleggen van je geloof?

De tekst uit Mattheus gaat over de beslissende keuze van de mens, voor of tegen Jezus Christus.
Daarmee denk ik ook dat de uitverkiezing niet zozeer gaat om wie God uitkiest maar dat de mens zelf die keuze hier op aarde maakt, voor of tegen Christus.
Het is ook een oproep om onbevreesd te prediken.
Ik zie er zelf ook in dat je openlijk voor Jezus uitkomt (en waar kan dat beter dan in de kerk ?).

Wat heeft het doen van belijdenis te maken met zaligheid?

Wat het doen van belijdenis te maken heeft met zaligheid ? Dat je kiest voor Jezus en als je Jezus belijdt, Jezus zelf is het die als Zoon van God mag aangeven wie er mag zijn op de nieuwe aarde en wie niet..
Hoe jouw toekomst eruit ziet heeft te maken met jouw keuze, voor of tegen Jezus en die keuze maak je hier op deze aarde.

Ds Vlastuin stelt dat in de doop God belooft heeft alles te doen voor onze zaligheid. Maar wat heeft dat dan weer te maken met de zin daarboven? dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt? En is dat wel zo? En heeft God de mensheid sowieso alles al gegeven voor onze zaligheid , immers Jezus is de weg naar onze zaligheid.

De doop is geen teken en zegel van ons geloof, maar van Gods beloften (zie ook Gal. 3(:17)).
God heeft ons uitgekozen en wij mogen antwoorden. Eerst is het God Zelf die met Zijn beloften komt, maar dan is het aan ons mensen om ook te geloven, om die keus te maken.

En verder… God vindt ons mensen zo waardevol dat we op Hem mogen vertrouwen, dat we niet bang hoeven te zijn, dat wil echter niet zeggen dat het ons voor de wind gaat. Blijkbaar is er iets positiefs te halen uit de moeite, nl. volharding. Als je ondanks moeilijkheden stand houdt blijkt hoe standvastig je geloof is.
Jezus is idd. de weg naar zaligheid, maar hoe zwaar kan dat soms zijn in het dagelijkse leven. Maar de strijd van dit leven zal straks de overwinning betekenen !
Die hoop mag een christen hebben !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:15

MARIEKE897 schreef:
Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..

Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan!
Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd!
Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?

Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?

hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld..
het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!

succes ermee!

Ik ben helemaal voor jouw aanpak, Marieke...en ben dus ook al maanden bezig deze toe te passen, maar het helpt niet! Twijfelende smiley
Probleem is dat mijn zoon bepaalde "gedragsproblemen" heeft...(weet enkel nog niet welke, lijkt op een vorm van autisme)...en dit soort dingen dus een enorme angst kunnen veroorzaken waar echt niets tegen gedaan kan worden.
Ben er al maanden mee bezig en weet ff geen andere aanpak meer...dit is mijn laatste strohalm zeg maar...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:16

PAULUS505 schreef:
Wat dachten jullie van de Vlamingen,

zij hebben het over kuisen.
Wat zou dat toch kunnen betekenen?
Ik weet het, maar ik laat jullie graag eerst raden wat het woorden kuisen in het Vlaams betekent.

Kuisen = poetsen (schoonmaken)

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:47

CARIN303 schreef:
Vraagje....zien jullie uit naar de Hemel?

Ik zie uit naar de dag dat Hij de zijnen komt ophalen.

Dat we dan op die plaats zullen zijn waar geen onderscheidt meer is, waar geen hokjes of vakjes meer zijn, waar Zijn kinderen geen stempel opgedrukt krijgen. Waar we één zijn in Hem, waar geen rouw, pijn en ziekte meer zal zijn. Naar die dag kijk ik uit ..... Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ck4I0gGFxOI

JEZUS LEEFT IN EEUWIGHEID (Opwekking 71)

Refrein:
Jezus leeft in eeuwigheid,
zijn sjaloom wordt werkelijkheid.
Alle dingen maakt Hij nieuw.
Hij is de Heer van mijn leven.

Straks als er een nieuwe dag begint,
en het licht het van het duister wint,
mag ik bij Hem binnengaan,
voor zijn troon gaan staan.
Hef ik daar mijn loflied aan:

Refrein:
Jezus leeft in eeuwigheid,
zijn sjaloom wordt werkelijkheid.
Hij is de Heer van mijn leven.

Straks wanneer de grote dag begint,
en het licht voor altijd overwint,
zal de hemel opengaan,
komt de Heer er aan.
Heffen wij dit loflied aan:

Jezus komt in heerlijkheid,
zijn sjaloom wordt wereldwijd.
Hij is de Heer van ons leven.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:48

Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 16:38

CARIN303 schreef:
Wat maakt dat je twijfelt dan Jolan?

Niets in dit leven is zeker Carin, ook het geloof van mensen niet.
De een gelooft zus, de ander zo en ik accepteer en respecteer een ieders geloof, maar wat ik zelf geloof??? af en toe heb ik daar geen idee van.

Ik zie geen enkele reden waarom God mij in Zijn hemel wil hebben, en bovendien.... Wat heb ik daar te zoeken als ik Hem hier al zo vaak vergeet?
Maar om daar te zijn, zonder een hart wat nooit wil wat God wil....zonder zonden....dat moet geweldig zijn

Laatst aangepast door
JOLAN931
op woensdag 21 juli 2010, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 16:42

Met een beetje mazzel....

Zit ik morgen weer aan een overheerlijke tulband Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 16:54

TESSYBEAR731 schreef:
Kuisen = poetsen (schoonmaken)

Ik ben kuis* dus een goeie schoonmaakster= de ideale huisvrouw........??

*en ik lieg zelden Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 16:58

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben helemaal voor jouw aanpak, Marieke...en ben dus ook al maanden bezig deze toe te passen, maar het helpt niet! Twijfelende smiley
Probleem is dat mijn zoon bepaalde "gedragsproblemen" heeft...(weet enkel nog niet welke, lijkt op een vorm van autisme)...en dit soort dingen dus een enorme angst kunnen veroorzaken waar echt niets tegen gedaan kan worden.
Ben er al maanden mee bezig en weet ff geen andere aanpak meer...dit is mijn laatste strohalm zeg maar...

Oef,tja als hij een vorm van autisme heeft zit er maar 1 ding op ben ik bang......een grote emmer saus kopen.........die angst krijg je er nl.niet zomaar uit.
Je kunt nog de "monsterspray" proberen.Men neme een spuitflesje,vult het met water en noemt het het ultieme middel tegen enge dingen.Zelf op zn kamer geven,zonodig even sprayen en alle enge dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon......eg woar,ik hoop dat je hem kunt overtuigen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:03

ERIKA129 schreef:
Willen degene die komen mij even laten weten of ze zelf eten meenemen of voor €10,- het bbq pakket willen hebben met 5 soorten vlees, salades, stokbrood met kruidenboter. Pakket is €8.95 BBQ huur is €15,- wordt geleverd en gaat vies retour Lachende smiley
dus kom je op €10,- pp.
graag voor 5 augustus.
Barbecuepakket COMPLEET

2 Satéstokjes

Gemarineerde schouderkarbonade

Barbecueworstje

Gemarineerde speklap

Hamburger

3 Soorten salade:

Rundvleessalade

Kartoffelsalade

4 Jaargetijden salade

3 Soorten saus:

Satésaus

Knoflooksaus

Zigeunersaus

Stokbrood met kruidenboter

klinkt heel gezellig en leuk, doe graag mee, maar neem dan wel mijn zoon van 14 mee. (evt. is er daarna nog plek voor max. drie personen in mijn bolide)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:10

LEANNE226 schreef:
Oef,tja als hij een vorm van autisme heeft zit er maar 1 ding op ben ik bang......een grote emmer saus kopen.........die angst krijg je er nl.niet zomaar uit.
Je kunt nog de "monsterspray" proberen.Men neme een spuitflesje,vult het met water en noemt het het ultieme middel tegen enge dingen.Zelf op zn kamer geven,zonodig even sprayen en alle enge dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon......eg woar,ik hoop dat je hem kunt overtuigen Knipoog smiley

Das een goeie Lean, die gaan we proberen Knipoog smiley
We hebben in elk geval alle "losse" beesten weg gehaald, en heb evt. in de winkel een leuke effen behangetje gevonden voor een klein prijsje...ik vermoed namelijk dat er een vorm van HSP in uk zit...(heeft ie niet van een vreemde)...en denk dus dat "rust" een heleboel zal doen...niet te veel prikkels in zen kamertje!
We komen er wel uit, zolang mams der portemonnee het er ook mee eens is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:12

MARISKA601 schreef:
Als het goed is logeert grace dan bij mij.

oke prima geen probleem.

Heb grote auto Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:29

SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

[color=00FFFF]Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

[color=FF0000]
[/color][/color]

De mensen die ik ken, die wekenlijks mensen hierover aanspreken, komen heel zelverzekerd over. Blijkbaar doet het iets me je. Denk er eens over na. Het is natuurlijk wel een rare ervaring. De wereld zegt: 'Jij doet dingen fout!' God / Jezus zegt: 'Zelfs jouw fouten zijn vergeven.' Oef. Dat is wel andersom.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 21 juli 2010, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:30

SUSANNAH475 schreef:

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ben benieuwd...

Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.

Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.

Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:40

LEANNE226 schreef:
Ik weet het,ik kreeg vandaag weer bloemen Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley (ik kan het ook niet helpen dames!)

zeker zelf geplukt lean Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt je zij dat je koppig was Clown smiley maar wel de bloemen aangepakt Knipoog smiley zijn er toch nog goeie en zachte mannen op cm Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt waar zon contact advertentie al niet goed voor is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:52

HENDUK927 schreef:
zeker zelf geplukt lean Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt je zij dat je koppig was Clown smiley maar wel de bloemen aangepakt Knipoog smiley zijn er toch nog goeie en zachte mannen op cm Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt waar zon contact advertentie al niet goed voor is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Clown smiley Clown smiley

We zijn nu een maand verder maar ik krijg nog steeds bloemen Dukkie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 920 921 922 923 924 925 926 ... 6194 Volgende
Pagina 923 van 6194