ChristianMatch

Forum

hoedt u voor de wolven in schapendracht
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:24

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:24

ADELAAR559 schreef:
dank jullie wel voor alle reacties !!

Zo te merken is er weinig goeds te zeggen van de Islam. Enkel slechte en negatieve berichten hier. Kom op.... er moet toch ook iets positiefs over te vertellen zijn ???

Ik heb een erg slechte indruk gekregen van dit geloof en ik heb de rillingen over mijn lijf lopen. Door alle dingen die ik tegenkom en door alle dingen die ik aan het onderzoeken ben, worden die rillingen alleen maar erger. Ik hoop dat er ook mensen zijn die nog goede dingen weten te zeggen over het de Islam zodat dit vervelende gevoel iets minder wordt!

Nou dan ga ik daar eens even mee beginnen postitief zijn over moslims Lachende smiley
Heb hele lieve buren die moslim zijn, en niet vergeten moslims zijn ook mensen, zou willen zeggen moslims zijn ook mensen Knipoog smiley

God bless,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:29

HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

Zoals je zelf al aangeeft en wat ook bijbels is..Jezus is onze Redder..wij mogen getuigen van...
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:32

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

@Hannah
Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!

@Adelaar
Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten:
moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave';
de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 4 oktober 2010, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

CARIEN982 schreef:
Slapen doen we s nachts Gert Slapende smiley

vrouwen ook Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:34

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:36

[quote=CROSSROAD317]Sabbath is iets wat niks met "Joodse traditie" te maken heeft. Het was al in de schepping vast gelegd voordat er een zgn "Joodse traditie" was.

Het was een dag die God erbij gegeven heeft na zes dagen werken, omdat YHWH de schepper is. Hij heeft die (zevende) dag gegeven voor de mens.....

Diegene die zegt dat "zondag (eerste dag van de week)" Gods

rustdag is, die aanbid een andere god dan YHWH......

Dat is wat deze topic aan feiten zegt.

En wat betreft (gelukkig, en recht) heeft niks met de "persoon" te maken....het was al recht voordat!!!!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:39

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:40

HENK710 schreef:
@Hannah
Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!

@Adelaar
Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten:
moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave';
de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven.

Zijn jullie ook zo slecht dan Smiley die vol vragen zit hier niet dus Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:41

HAICO485 schreef:
jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden

je raaskalt wel een beetje Haico........
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:42

HAICO485 schreef:

Maar als je mensen wilt "redden" is het net wel belangrijk om rekening te houden met gevoel van de andere. Ik kan je bedoelingen nog enigzins een beetje begrijpen. De motivatie die erachter schuilt is me vreemd want je licht niets toe. Komen aandraven met citaten uit de Bijbel of die je ergens hebt opgepikt op het internet is wel makkelijk. Maar wat heb je zelf te vertellen??? Is het dan zo dat mensen die steeds met citaten spreken eigenlijk niets te zeggen hebben??? Je komt aandraven met een kromme beweringen zonder enige toelichtingen alsof we die one-liners gewoon als waarheid moeten slikken en in angst moeten gaan leven.

Wat je schrijft over Hannah is gewoon brutaal, ondoordacht en weinig getuigend van mensenkennis. Misschien liet je je leiden , Haico, door s...neen, ik schrijf het woord niet...

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 4 oktober 2010, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:46

mogen we alleen maar op kraambezoek komen als we het geslacht en de naam raden? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HAICO485

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:50

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7839133/___Seks_met_de_vijand_is_kosjer___.html

In Het Oude Testament is er doodstraf op overspel.

"Gij zult niet echtbreken" (Exodus 20:14).

"En een man, die echtbreuk pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster" (Leviticus 20:10).

"Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven: de man, die met de vrouw gemeenschap gehad heeft, en ook de vrouw. Zo zult gij het kwaad uit Israël wegdoen" (Deut. 22:20).
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:50

MAR907 schreef:
Diegene die zegt dat "zondag(eerste dag van de week)" Gods de rustdag is die aanbid een andere god als YHWH......
Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Knipoog smiley
Al zal hij hem vast elke dag aanbidden Coole smiley met zonnebril

Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:54

FRANKT627 schreef:
Het woord satan wordt op deze site ongelofeliijk veel gebruikt. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik er van moet denken. Bij als wat je doet of niet doet bij elke tegenslag bij elke niet gelijk-gezinde komt dat woord satan op de proppen. Ik vind dit een zo ongezonde woordkeuze. Het is net alsof satan een persoon is die niets anders doet dan hier en daar onheil zaaien. Zou het niet gewoon iets kunnen zijn dat in de mens zit? De ene heeft een goed karakter en de andere dan weer niet. De ene heeft een geweten en je hebt mensen die gewetenloos zijn. Misschien heeft ieder van ons wel eens een satan-dag of moment. Een dag dat we zaken doen die we nadien niet zo fraai vinden Ik weet dat het geen gemakkelijk onderwerp is om te verklaren maar contstant met die term staan zwaaien vind ik ook maar niks.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Frank

Ben ik helemaal met je eens. T is ook zo lekker makkelijk om satan de schuld te geven van fouten door jezelf gemaakt of als reden op te gevendat waarom je hebt laten verleiden tot een zonde, hoef je geen eigen verantwoording meer af te leggen he.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 4 oktober 2010, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:56

Psalm 32 schreef:
Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,
als in zijn geest geen spoor van bedrog is.

3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,
kreunend leed ik, de hele dag.
4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,
mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela

5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela

6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden
als zij in zichzelf een zonde vinden.
Stormt dan een vloed van water aan,
die zal hen niet bereiken.

7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding.

Straft God ons als we zondigen? Het is een vraag die me al een tijdje bezighoudt. Temeer omdat je zo vaak hoort dat de angst voor God de levens van mensen zo beïnvloedt. Om goed antwoord te kunnen geven op deze vraag moeten we eerst een nagaan, wat zonde is.

De eerste definitie die vaak gebruikt wordt, is de vertaling van het woord hamartia, wat het doel missen betekent. En inderdaad je kunt daar een heleboel mee. Het geeft de reden aan waarom we als mens niet zouden moeten zondigen, omdat het ervoor zorgt dat we het doel missen in ons leven. Dus eigenlijk zou je bij alles je de vraag moeten stellen: in hoeverre ondersteunt mijn gedrag het doel van mn leven en in hoeverre belemmert het dat.
Maar voor veel mensen is dit veel te abstract. Bovendien is het te subjectief. Wij als mens kunnen immers niet goed bepalen wat verstandig is of niet. Wij zouden geneigd zijn alles weg te redeneren en goed te praten, ook al weten we diep in ons hart wel, dat het niet zo is….

Gelukkig heeft God ons de Bijbel gegeven. De Bijbel staat niet alleen vol met regeltjes en wetten, maar Gods woord laat ook voorbeelden zien van mensen hoe ze leven met God. Wat voor invloed dat heeft voor hun dagelijks leven, hoe ze geholpen worden, hoe ze gered worden. De bijbel is in hoge mate een voorbeeld boek. En in dit boek lezen we ook dat mensen fouten maken, de mensen in dit boek zijn ook echt mensen met hun fouten en tekortkomingen.

Gen 3 schreef:
De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren. Daarom regen ze vijgenbladeren aan elkaar en maakten er lendenschorten van.
8 Toen de mens en zijn vrouw God, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar God, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ 10 Hij antwoordde: ‘Ik hoorde u in de tuin en werd bang omdat ik naakt ben; daarom verborg ik me.’ 11 ‘Wie heeft je verteld dat je naakt bent? Heb je soms gegeten van de boom waarvan ik je verboden had te eten?’ 12 De mens antwoordde: ‘De vrouw die u hebt gemaakt om mij terzijde te staan, heeft mij vruchten van de boom gegeven en toen heb ik ervan gegeten.’ 13 ‘Waarom heb je dat gedaan?’ vroeg God, de HEER, aan de vrouw. En zij antwoordde: ‘De slang heeft me misleid en toen heb ik ervan gegeten.’

Wat gebeurt er als mensen zondigen? De eerste reactie die je ziet, is dat Adam en Eva vervuld werden met schaamte voor elkaar. Ze moesten zichzelf bedekken voor elkaar. En dat is een duidelijk gevolg van zonde. Het is ook de grootste kracht van zonde, omdat de schaamte ervoor zorgt dat de zonde in stand blijft. We bedekken liever onze zonde, dan dat mensen erachter komen dat we zondigen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ons niet meer veilig voelen bij de ander, we hebben immers wat te verbergen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ruimte geven aan andere zondes. En zo komen we langzamerhand in een vicieuze cirkel terecht. We schamen ons voor wat we gedaan hebben, we proberen het in ons hart goed te praten, we proberen de ander de schuld te geven en zo worden we prooi van onze eigen zonde en glijden we steeds meer af van het doel wat God ons gegeven heeft.

Een tweede aspect lezen we in dit gedeelte: vluchtgedrag. Adam en Eva durfden God niet meer onder ogen te zien. Ze waren bang voor Hem geworden. Ook dit zien we vaak in de praktijk gebeuren. Als mensen gevangen zijn in zonde, gaan ze God uit de weg. Ze bidden niet meer, ze zoeken niet meer de samenkomsten op. Omdat ze bang zijn geworden voor Zijn oordeel. Is God de wrede God die mensen zich voorstellen? Of is Hij juist degene die hun kan bevrijden? Niet God straft de mens, maar de mens straft zichzelf door te zondigen. Want omdat hij zondigt, komt hij onder invloed van de duisternis en is hij niet vrij. Terwijl het de wil van God is, dat de mens vrij komt….

Een derde aspect is afschuiven van verantwoordelijkheid. Adam gaf de schuld aan Eva, Eva gaf de schuld aan de slang…Terwijl ze alledrie verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Ook dit is een patroon wat we zien bij zonde. Hoe vaak wordt niet de duivel aangehaald als schuldige voor onze zonde? Of dat het aan de ander lag, dat die uitdaagde of verleidde. Of het lag aan de omstandigheden, of het lag aan te weinig slaap…We kunnen tal van redenen noemen om onszelf niet verantwoordelijk te stellen voor onze daden. Maar het wegschuiven van onze verantwoordelijkheid gaat aan ons knagen. Diep in ons hart weten we dat we fout bezig zijn. In het bovenste gedeelte hebben we gelezen dat de zonde ervoor zorgde dat zijn botten wegteerden.
Zonde kan leiden tot ziektes, depressies, migraine en overspannenheid. Uiteindelijk kan het je hele wezen vernietigen. Vooral mensen die moeite hebben met vergeven, weten wat voor invloed dat kan hebben op hun leven.

Vierde aspect: Zondaars zoeken bondgenoten. Mensen die ook zondigen, mensen die hun gedrag goedpraten. Onder het mom van: gedeelde zonde is halve zonde. Of als hij/zij het ook doet kan het niet zo erg zijn. Adam dacht dat immers ook. Eva had het gedaan en ze was niet meteen dood gegaan, dus hem zal ook wel niks gebeuren. Vaak zoeken we de rechtvaardiging van ons gedrag bij anderen, omdat we zelf wel weten dat we niet goed bezig zijn.

Op de bijbelschool gaf een leraar een wijze les: de ergste straf van de zonde is de zonde zelf. Ik heb in dit stukje kort weergegeven wat de gevolgen van zonde zijn. Waarom wil God niet dat we zondigen? Omdat we onszelf ermee straffen. We verliezen onze vrijheid tegenover elkaar. We gaan de ander liever uit de weg, we kunnen er zelfs ziek van worden, we zoeken verkeerde vrienden. En de vrijheid en de vrede waarin God wil dat we wandelen, is vervangen door gebondenheid, onvrede en duisternis.

God wil ons niet straffen. Hij wil dat we bevrijd worden van zonde. En Hij heeft daarvoor de Weg geopend. Dat vereist de volgende stappen: allereerst verantwoordelijkheid nemen voor je daden, vergeving vragen. De schuld op je nemen, zodat de last van de schuld overgenomen kan worden door Jezus. Ten tweede aanvaarden dat je niet alleen in staat bent om Zijn doel te volbrengen, en de hulp van God accepteren. Niet uit eigen kracht maar uit Zijn kracht zijn we in staat de zonde te overwinnen. Ten derde aanvaarden dat Jezus de Heer van je leven is. Dat Hij je mag leiden naar het eeuwige leven.
En met deze vraag wil ik eindigen: wil je leven in gebondenheid of wil je leven in de vrijheid die Christus geeft?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 4 oktober 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:57

HENK710 schreef:
Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Knipoog smiley
Al zal hij hem vast elke dag aanbidden Coole smiley met zonnebril

Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc.

Henk, de jaarlijkse feestdagen zijn iets anders dan de sabbat.

Jaarlijkse feestdagen vallen onder "SABBATTEN".
Sabbat is de wekelijkse rustdag.

Vandaar ook dat in de nieuwe vertalingen"sabbat" staat in plaats van sabatten. Daardoor worden ook diegene die luisteren naar de nieuwe vertaling ook misleid zoals Eva.............

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
HAICO485

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:58

denk je dan dat satan niet bestaat frank?
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:58

HAICO485 schreef:
De christendemocratische Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft moslims in Duitsland opgeroepen zich volledig te richten op de Duitse kernwaarden en de grondwet.

waarom roept ze hun niet op Jezus als redder aan te nemen
en christen te worden ???????

Alweer een water naar de zee dragen, gebed zonder eind geval, Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:00

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
SMULPOTJE144

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:01

GERT856 schreef:
Niemand is te vertrouwen, zelfs IK niet Engeltje smiley

Helemaal mee eens...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:03

JONATHAN890 schreef:
vul de lijst maar aan.

carin 303.......zoon pieter jr.
mario216.......dochter annie
grace585........zoon sam
griffin748 .......meisje eva
jonathan890......meisje helga....spreek uit als ''hèlkaa'' van Allo Allo
Tess731........meisje Petra
Marijan072........meisje Marijan (de wens is de vader van de gedachte
Loes550............meisje Yoninah (hebreeuws: kleine duif)
inka401.........tweeling meisjes anniebal en anniebol
martin695.....tweelingmeisjes
visser278....tweeling jan en saar
jolan931 ....jongen cm
eva685 ....tweeling heidi en peter
Josina022..........meisje Jeanette
Carien .....zoon Cornelis Marinus (CM) roepnaam Harm
Leanne226 ......meisje Emma
frankt627......een meisje Ruth (...het zal wel een jongen worden zeker..)
Zinga672...... meisje/jongetje en heet natuurlijk Remy
sofie807..... een schattig meisje :Cathleen gezegend, puur, heilige schoonheid
susannah475..... een jongen Apie hihi (A van Annette, Pie van Pieter... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:04

TESSYBEAR731 schreef:
Wow! Das inderdaad wat ik gestudeerd heb Gert, hoe zie je dat toch? Lachende smiley

Voor poes heb k toch maar even een lekker stukkie vis gekookt...
blijkbaar doe k dat niet vaak genoeg want op het moment dat k het haar voorschotelde keek ze me wel heeeeeel vreemd aan! Verraste, verbaasde smiley

Wat leuk een echte eeneiege tweeling Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HAICO485

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:04

juist!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:06

Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!!

Hoe slim zijn de bischoppen van de baaal vereerders....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 4 oktober 2010, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:08

HAICO485 schreef:

Ik begrijp niet wat je met de term "goede" mensen bedoeld Haico.

Mat 9:13 Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.” Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Mar 2:17 Jezus hoorde dit en zei tegen hen: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel; ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

Luc 5:32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’

Als je vanuit je eigen ik mensen wilt redden van satan, dan begeef je je op een zeer gevaarlijk terrein Haico ..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:08

Een atheïst is één ding, maar tegenwoordig hebben we al heuse anti-theïsten!
Moeten we daar dan van denken?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:09

MAR907 schreef:
Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!!

Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Knipoog smiley
Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima!
Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus!
Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:14

Sjonge, hier wordt ik nou een beetje verdrietig van.
Stop met mensen persoonlijk aan te vallen Smulpotje, en stuur anders een prive berichtje, dit is erg vervelend op deze manier.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 ... 6194 Volgende
Pagina 1330 van 6194