ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 03:02

Coole smiley met zonnebril
t leukste aan niet goed kunnen slapen is als je om deze tijd op t forum reageert, er bovenaan bij actieve onderwerpen alleen jouw naam staat
haha. Echt een gek gezicht. Maar toch ook een beetje een gevoel van alleen op de wereld.
Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
LOES550
op woensdag 6 oktober 2010, 03:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 03:19

LOES550 schreef:
Twee snoepjes van de week kan toch ook!
Mijn oma zei altijd tegen ons als we een snoepje van t schaaltje
pakten: pak er maar nog één. Op één been kan je niet lopen.

Dus Chat en Frank: De snoepjes van de Week Clown smiley

Neen neen, dank je wel. Ik voel me er niet zo goed bij om een snoepje te zijn. Als de eter me niet lust doet ze zo Kotsende smiley en dat is erg genant...

Frank Slapende smiley -loos
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 03:51

FRANKT627 schreef:
Neen neen, dank je wel. Ik voel me er niet zo goed bij om een snoepje te zijn. Als de eter me niet lust doet ze zo Kotsende smiley en dat is erg genant...

Frank Slapende smiley -loos

haha nee dat is ook niks.
het snoepje van de week was ook een gratis kadootje van de Gruyter
Dat kan natuurlijk niet hè, hoewel.......een verrassing van de week...

en ik doe met je mee hoor ook Slapende smiley loos
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 07:30

JOSINA022 schreef:
Hahaha, jullie zijn geweldig Clown smiley Heb hem bijna over de streep.....

Zeg maar tegen hem dat zo`n eerste date met ons minder erg is dat met zn aanstaande schoonfamilie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 07:33

JONATHAN890 schreef:
Mijn mooiste moment was gister dat mijn huis eens behoorlijk opgeruimd was. Moet wel weer ff zoeken naar wat spulletjes die ik nu zelfs niet meer kan vinden.

Mijn kinderen vonden het leger in huis, dachten dat ik een nieuw boekenkast had. Heerlijk opgeruimd dus.
Container zit vol met afval en dergelijke. Morgen is hij weer leeg, kan ik weer verder gaan met opruimen. Binnenkort de schuur eens een flinke beurt geven en wat kinderfietsen op marktplaats zetten.

Ik kan iemand erg blij maken met een kinderfiets, ruilen voor een bak koffie?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 07:55

LEPELTJE037 schreef:
Wie zegt dat ik m'n naaste niet liefheb als mezelf?

Hoezo veroordelend? Smiley die vol vragen zit

Geloof zonder meer dat je je naasten lief hebt!
Maar...enige felheid van jouw kant in de discussie is wel zeer goed merkbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:00

SMULPOTJE144 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Okee, kun je me even uitleggen wat er het nut van is om een twee maanden oud topic naar boven te halen en dan te reageren met een paar loze smileys Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:13

LOES550 schreef:
Coole smiley met zonnebril
t leukste aan niet goed kunnen slapen is als je om deze tijd op t forum reageert, er bovenaan bij actieve onderwerpen alleen jouw naam staat
haha. Echt een gek gezicht. Maar toch ook een beetje een gevoel van alleen op de wereld.
Huilende smiley, smiley in tranen

Ga je wel om jezelf denken.....en rust nemen waar nodig
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:26

[quote=JONATHAN890]Nee God is genadig, geduldig.

De straf voor onze zonde stond op Golgoltha. God straft de mens niet, wij straffen onszelf zoals je goed geformuleerd liet zien.

Bij kinderen zie je dit ook zo vaak gebeuren. Ze hebben iets fout gedaan. Toegeven en om vergeving vragen is er niet bij. Wat wel gebeurt is dat ze van de ene leugen de andere in gaan. Van kwaad tot erger. Als ouder ben je daar meer boos en verdrietig over dan van de 1e fout zelf.

Tja, een waarheid als een koe he. Zou Jezus ons ook daarom God laten zien als Vader? Eigenlijk gedragen "volwassen" mensen zich toch nog net als die hele kleine kinderen (met inderdad wat ander taalgebruik) die als eerste roepen: ja maar hij/zij .....

Het is soms ook zo moeilijk he? Toegeven dat je gewoon een mens bent, met al je fouten en tekortkomingen. Toegeven dat je niet alles alleen kunt, dat je niet alwetend bent, maar af en toe gewoon een giga blunder kunt maken.

Verder is het denk ik ook enorm waar dat je jezelf het meest straft door je te verstoppen als je een misstap hebt begaan. Het kan enorm lang blijven knagen aan je geweten, en dan geeft het alleen maar lucht wannneer je je fout(en) hebt toegegeven.
Dit werkt vaak heel goed, behalve dan voor mensen die zich verhard hebben (zoals farao in Egypte), of zoals dat tegenwoordig heet, hij/zij lijkt wel geen geweten te hebben. Maar dan is er natuurlijk wel een straf van God, misschien nu nog niet direct, maar zo zou ik niet graag voor Zijn troon verschijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:35

CARIN303 schreef:
Ik kan iemand erg blij maken met een kinderfiets, ruilen voor een bak koffie?

hoeveel groot is ie, jonathan?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:39

zou annet nu nog steeds zo hard aan t werk zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:57

TESSYBEAR731 schreef:
Okee, kun je me even uitleggen wat er het nut van is om een twee maanden oud topic naar boven te halen en dan te reageren met een paar loze smileys Smiley die vol vragen zit

Dat vraag ik me ook al af. Misschien zijn er mensen, die het leuk vinden om te stoken onderling? Twijfelende smiley Sfeerbevorderend is het niet. Zelf heb ik erg veel moeite met deze smiley Kotsende smiley , zeker als het tegen personen gebruikt wordt. Dat vind ik van heel weinig respect getuigen. Het wordt ook wel gebruikt door mensen die zichzelf erg goed (gelovig) vinden, terwijl ze hardop durven te zeggen dat ze daar bij anderen aan twijfelen.

Ik vraag me af of Jezus zo'n smiley, op deze manier zou gebruiken. Vast niet!

Marijan, kan niks met zulke reacties
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:59

HANNAH810 schreef:
zou annet nu nog steeds zo hard aan t werk zijn?

Ik loop er ook de hele tijd aan te denken. Smiley die vol vragen zit
Zelfs toen ik om 3uur wakker werd,
d8 ik gelijk van ..hoe zou het met Annet zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 09:05

LOES550 schreef:
Hoe heb je dit gevonden? Geweldig!
Nou geef mij de laatste maar.

Dat ben ik helemaal met je eens. Afgelopen zaterdag was ik bij een concert van Kees Kraayenoord. Het thema van de avond was De liefde wint. Ik heb erg genoten van de avond.

Nog een lied van hem, heb ik overigens eerder geplaatst, die gaat over Zijn Amazing Love voor ons! Speciaal voor jou, Loes!

http://www.youtube.com/watch?v=iDi7uYYxz48&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 09:51

EVA685 schreef:
We kunnen wel zeggen....hoe staan we erin, als het ons overkomt.
3 dingen:

Woede
Accepteren/berusten
relativeren.

Welke houding kies jij?

Dus nog steeds geen antwoord waarom je dingen overkomen, denk eens
aan vermisste kinderen, dat wachten is toch onmenselijk, wil GOD dan dat wij een wrak worden?

Leuk gedichtje.

Maar bij de 3 genoemde houdingen zie ik volgens mij niet degene staan die God van ons vraagt, namelijk: Overgave. Aan God uiteraard. Alleen overgave impliceert een uit handen geven van jezelf met in alle eerlijkheid al je vragen en gevoelens die op dat moment in je leven. En een uit handen geven van het probleem aan Degene die alles weet en die nog altijd de 'touwtjes in handen heeft'. In het volste vertrouwen dat Hij er weg mee weet.

In dit opzicht is het boek: "Van Kramp naar Kracht" een aanrader als je in zwaar weer belandt.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 09:56

LEPELTJE037 schreef:
Ok, bij deze een reactie op de teksten die jij hebt aangehaald...:

[i]Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:01

FRANKT627 schreef:
Ja hoor, van harte proficiat met dat lieve kleine wezentje. Lachende smiley

Maarre, als het een meisje is, ben je dan geen tante geworden... Smiley die vol vragen zit

Frank Smiley met dichtgeplakte mond

FRANK , alsjeblief denk eens aan onze nationale reputatie die we hier moeten hoog houden .... Boze smiley het is al zo moeilijk ... Verraste, verbaasde smiley
amaai , ik moet je toch steeds in de gaten houden hé landgenoot ... Knipoog smiley
Alléé , even een tikje op je vingers en het gaat alweer hé ...
fijne dag nog ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:03

Mijn gebed.....

Kees Kraayenoord - God be in everything

http://www.youtube.com/watch?v=YnTilxNH334&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:05

ZINGA672 schreef:
Leuk gedichtje.

Maar bij de 3 genoemde houdingen zie ik volgens mij niet degene staan die God van ons vraagt, namelijk: Overgave. Aan God uiteraard. Alleen overgave impliceert een uit handen geven van jezelf met in alle eerlijkheid al je vragen en gevoelens die op dat moment in je leven. En een uit handen geven van het probleem aan Degene die alles weet en die nog altijd de 'touwtjes in handen heeft'. In het volste vertrouwen dat Hij er weg mee weet.

In dit opzicht is het boek: "Van Kramp naar Kracht" een aanrader als je in zwaar weer belandt.

GrZing!

Wie is de schrijver van dit boek, Zinga?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:13

MARIJAN072 schreef:
Wie is de schrijver van dit boek, Zinga?

Merlin R. Carothers

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:14

Uitslapen tot 7.30 uur vandaag en dan toch nog lekker een x omdraaien omdat ik een vrije dag heb. Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:18

GERT856 schreef:
Even 1 heel belangrijk punt, het is niet , meneer Wilders (voor jou) alleen , maar nog eens 1,5 miljoen stemmers en de nog wat vage medestanders.
+ het feit dat er inmiddels meer dan te veel van die onzin kapellen staan wij er vooral eens van bewust zijn dat we hier een niet Christelijk en barbaars geloof zijn gang maar laten gaan.
Het mag dan niet tegen de wet zijn, maar wel tegen de profeten (de onze) Mozes moest tenslotte ook het goude kalf vernietegen.
Dat ze die ondingen hebben staan hebben ze wel te danken aan de voor ons zijnde ongelovigen.
Trouwens heb ie wel eens dicht bij zo,n kreng gestaan, wat een takke herrie, je zal er maar wonen, maar de meeste die er zo hoog oplopen dat ze gebouwt mogen worden wonen op het platte land, zo kan ik het ook Knipoog smiley

Jullie begrijpen mij allemaal verkeerd. Het gaat erom dat Pieter suggereert dat Wilders alle moslims en andere allochtonen laat inburgeren en ze hier dan prima mogen komen leven. En dat Wilders alleen de parasieten weg wil hebben. (Daar ging ik op in!) NEE, Wilders wil, wat Wilma zegt, de hele Islam uit Nederland weg hebben, niet alleen de slechten ook de goeden. Het is niet zo dat ik blij ben dat ons hele land volzit met mensen met hoofddoekjes en een geloof dat mensen KAN aanzetten tot terrorisme. Ik ben ook de moskeeën liever kwijt dan rijk.
Waar het mij nu even omging is dat Pieter mij iets in de schoenen schoof en hij zelf ongelijk heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:20

Wie kan mij vertellen hoe ik WAV bestandjes (geluidsopnames met de MP3-speler) omzet in MP3 bestanden? k heb inmiddels de AVS Audio Converter gedownload maar dat is een niet-geactiveerde versie dus die plakt een spraaklogo aan mijn bestandjes... Woedende smiley

Help Smiley die vol vragen zit

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:32

Je komt eens in een snoepwinkel en kijkt naar allerlei snoepjes
Zo zijn er snoepjes waar de verpaking weg is of de verpaking nog om is
Soms zien we een lekker snoepje en denken hoe zou dat smaken
We likken er even aan of proeven het als de smaak niet bevalt
Leggen we het snoepje weer terug in de schappen niemand die het ziet
Lopen weer uit de snoepwinkel en gaan weer verder op naar de volgende winkel

Voor de ander de snoepwinkel in gaat waar zou die naar kijken?

Waarbij niet de verpaking is afgehaald en aangesnoept is
Want teveel snoepen en likken maakt het snoepje zo goedkoop
Het kleeft en plakt aan alle kanten of het is de helft gebroken

Uniek is om naar te kijken naar de mooie verpaking van het snoepje
Zodat je bijdrage levert bij de kassa om het snoepje te kopen
Met kostbare van inhoud van dit dure snoepje die nog in de verpaking zit

Wat langer meegaat en niet gebroken is van dit dure kostbare snoepje
Ook snoepjes kunnen slijten en dat je ze verliest je behoud de smaak
Zoek je dezelfde smaak van het mooie snoepje van je herinderingen

Eens kom je die kostbare snoepje tegen waarvan je de prijs betaalt Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:34

Laten we de zaak nu eens uit de principiële hoek halen. Omdat je daar nl. niet goed uitkomt. Laten we eens de existentiële aspecten behandelen. In een andere discussie heb ik vermeld wat de gevolgen van zonde zijn in je leven. Het lijkt me logisch om dit eens hierop toe te passen.

Voel je je vrij om anderen te vertellen dat je met iemand naar bed bent geweest. Dat je je vriendschap voor het huwelijk hebt omgezet in een sekuele relatie? Zodra je je schaamt voor datgene wat je gedaan hebt, zou je je moeten afvragen of het goed geweest is.

Durf je tot God te bidden, of heb je het idee dat dat niet belangrijk is en dat je het zelf wel kunt uitzoeken. Durf je naar Zijn gemeente te gaan of ontwijk je Hem? Ben je bang voor Hem, dat Hij je straft?

Neem je verantwoordelijkheid voor je daden, of heb je de houding dat je er zelf niks aan kunt doen? Zoek je rechtvaardiging bij mensen of weet je zeker dat je in vrijheid staat tegenover God.
Durf je aan het Avondmaal te gaan?

Op deze vragen hoef ik zelf geen antwoord. Wat ik wel weet, is dat als je een van deze vragen bevestigend beantwoordt, je de kans loopt dat het wel zonde is wat je gedaan hebt. Wat ik ook weet, is dat je een heleboel kunt wegredeneren, maar dat deze vragen heel essentieel zijn voor je geloof.

Wat heeft je gedrag voor invloed gehad op je relatie met God? Is het verdiept of verkild? Is dat niet de meest essentiële vraag die je jezelf moet stellen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 6 oktober 2010, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:51

Wel hier en daar een beetje schokkend.

http://www.youtube.com/watch?v=6zNm69NTeSU&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
WIM727

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:56

CHATULIEM619 schreef:
Laten we de zaak nu eens uit de principiële hoek halen. Omdat je daar nl. niet goed uitkomt. Laten we eens de existentiële aspecten behandelen. In een andere discussie heb ik vermeld wat de gevolgen van zonde zijn in je leven. Het lijkt me logisch om dit eens hierop toe te passen.

Voel je je vrij om anderen te vertellen dat je met iemand naar bed bent geweest. Dat je je vriendschap voor het huwelijk hebt omgezet in een sekuele relatie? Zodra je je schaamt voor datgene wat je gedaan hebt, zou je je moeten afvragen of het goed geweest is.

Durf je tot God te bidden, of heb je het idee dat dat niet belangrijk is en dat je het zelf wel kunt uitzoeken. Durf je naar Zijn gemeente te gaan of ontwijk je Hem? Ben je bang voor Hem, dat Hij je straft?

Neem je verantwoordelijkheid voor je daden, of heb je de houding dat je er zelf niks aan kunt doen? Zoek je rechtvaardiging bij mensen of weet je zeker dat je in vrijheid staat tegenover God.

Op deze vragen hoef ik zelf geen antwoord. Wat ik wel weet, is dat als je een van deze vragen bevestigend beantwoordt, je de kans loopt dat het wel zonde is wat je gedaan hebt. Wat ik ook weet, is dat je een heleboel kunt wegredeneren, maar dat deze vragen heel essentieel zijn voor je geloof.

Wat heeft je gedrag voor invloed gehad op je relatie met God? Is het verdiept of verkild? Is dat niet de meest essentiële vraag die je jezelf moet stellen.

Dit is een heel wijze en verstandige conclusie chatuliem!! Hier kunnen we allemaal wat mee!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:04

CHATULIEM619 schreef:

Een mooie, andere manier van benaderen. Toch zou ik er aan willen toevoegen dat je eigen gevoelens en geweten geen graadmeter kunnen zijn. Sommige mensen durven alles, leven in zonde en denken dat ze ook nog een relatie met God hebben, hoewel ze Hem helemaal niet kennen.

Bovendien kan een verkilling of verwijdering van God zo geleidelijk aan gaan dat je het niet merkt en je je van geen kwaad bewust bent. Het objectief Paslood van Gods Woord heeft de mens gewoon nodig.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:12

CHATULIEM619 schreef:

Ik weet niet hoe jouw relatie is met je familie/buren/vrienden/kerkleden maar zulke dingen zijn wat mij betreft prive hoor!Heeft niets met schaamte te maken maar meer met gezond verstand en privezaken gescheiden kunnen houden van algemene zaken.
Je beschaamt het vertrouwen van je partner als je zulke dingen in de openbaarheid gooit.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 11:17

ZINGA672 schreef:
Een mooie, andere manier van benaderen. Toch zou ik er aan willen toevoegen dat je eigen gevoelens en geweten geen graadmeter kunnen zijn. Sommige mensen durven alles, leven in zonde en denken dat ze ook nog een relatie met God hebben, hoewel ze Hem helemaal niet kennen.

Bovendien kan een verkilling of verwijdering van God zo geleidelijk aan gaan dat je het niet merkt en je je van geen kwaad bewust bent. Het objectief Paslood van Gods Woord heeft de mens gewoon nodig.

GrZing!
Ik denk dat het geweten bij iedereen nog goed werkt, alleen mensen willen er vaak niet naar luisteren. Wat mensen vaak onderschatten is, dat als je seks met een ander hebt, je iets van jezelf geeft aan de ander. En als dat niet goed is, dan heeft dat gevolgen voor je geloofsleven. Seks is niet vrijblijvend. Seks heeft te maken met je hele persoon. Sommigen zijn zo gehard dat ze hun gevoelens uit kunnen schakelen, maar dan ben je al een heel stuk van je identiteit kwijt geraakt.
Het gemak waarmee er hier over gepraat wordt, gaat voorbij aan de essentie van seksualiteit. Je geeft jezelf, je opent je diepste gevoelens voor de ander, je bindt je geestelijk, lichamelijk en emotioneel aan de ander. Dat kan alleen maar als de relatie het waard is en je bereid bent je hele leven met de ander te delen.
Hier krijg ik af en toe het gevoel dat het een koffiegesprekje aan het worden is, alsof we over voetbal praten. (Libelle)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 ... 6194 Volgende
Pagina 1343 van 6194