| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 18:45
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Als we tot geloof gekomen zijn, moeten we in die positie gaan staan. Jezus heeft ons vrijgekocht, we zijn niet meer gebonden. Dat is niet voor straks in de hemel, maar we mogen nu al leven in die positie. Als je de brieven van Paulus leest, dan lees je niets anders. In Christus zijn wij....., door Hem zijn wij ...etc In die positie te gaan leven, dat is wat God van ons wil.
|
Ben het met je eens dat wij nu al in deze positie moeten gaan staan. Maar ik vraag me af, waarom wij hier (nog) op deze aarbodem ronddolen. Immers; wij hebben hier geen "blijvende stad". Moet evangelisatie (ieder op zijn eigen wijze) niet de prioriteit hebben in ons leven? Is er uberhaupt iets belangrijker dan dat?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 18:54
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb erover nagedacht dat we gaan op zaterdag 8 januari 2011 te varen en wandelen. Om lekker ontspannend na drukke decembermaand. Dan kunnen we ook voor elkaar nieuwjaar wensen, dat is toch wel handig, niet dan? Het eten moet je voor jezelf meenemen of kies je liever voor restaurantje? Laat ons maar eens weten. Degene die op zaterdag werken moet, kun je ruilen met je collega, er zijn enkele onder ons die op zaterdag werken,
zie informatie hieronder
http://www.biesbosch.org/detail_event.phtml?act_id=25618&username=gast@nationaalpark.nl&password=9999&publish=Y&username=gast@nationaalpark.nl&password=9999&groups=BIESBOSCH&app_search=&ftsearch=varen&list_mode=&orderby=&sortorder=&publish=Y&categories=&keywords=&lang=nl
Ik hoop dat velen aanwezig te zijn bij het mooie 1e nieuwjaarweekend op de Biesbosch |
Lijkt me errug leuk. k Weet nog niet of ik kan; maar ik houd het in mn achterhoofd.
Rare uitdrukking trouwens; iets in je achterhoofd houden Zit daar soms een cluster hersencellen die nog niets beters te doen hebben??
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 18:56
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag was vanavond in de kerk.... Het zou te lang duren het allemaal uit te leggen.... Maar het leek net of de dominee alleen voor mij preekte, of hij van al mijn moeite en zorgen afwist... Daarna ging hij ook nog voor me bidden; om overgave...zodat ik rust zal krijgen...iets waar ik zelf nog zoveel moeite mee heb.... En dan te bedenken dat ik eerst geen plannen had om te gaan.... God's wegen zijn wonderlijk!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 19:39
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik ben pas in Den haag geweest bij Marlies Dekker, ook een hele mooie zaak daar.  |
waar zit marlies dekkers in den haag dan????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 19:50
|
|
|
|
Vah harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. ..heel veel gezondheid,liefde en geluk wens ik jullie.... 
groetjes mieke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 19:51
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ben het met je eens dat wij nu al in deze positie moeten gaan staan. Maar ik vraag me af, waarom wij hier (nog) op deze aarbodem ronddolen. Immers; wij hebben hier geen "blijvende stad". Moet evangelisatie (ieder op zijn eigen wijze) niet de prioriteit hebben in ons leven? Is er uberhaupt iets belangrijker dan dat?
GrZing! |
Leven met en voor God en onze naaste, dat is waar we voor op deze aardbodem rondlopen. Dat is een geweldige leerschool om mee te maken, hoe zwaar het soms ook kan zijn.
En ja, evangeliseren is in die levenstaak een wezenlijk onderdeel. Maar zoals je zelf al aangeeft, wel ieder op de manier die bij hem/haar past...en dat kan dan dus heel ruim zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 20:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En daar is ze dan:
 |
Annette wat een geweldig mensje zeg,
Van harte gefeliciteerd, met je poppetje
en heel veel beterschap met jezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 20:33
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: |  |
Wat een geluk, prachtig om te zien. Een heel voorspoedig huwelijk toegewenst en Gods zegen op jullie allen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 21:21
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | 'Gisteren hoorde ik via via een prachtig verhaal over iemand met het Down-syndroom. Een groep mensen van een GVT ging met z’n allen een dagje uit naar de dierentuin in Amersfoort. Ze genieten er allemaal volop van en komen tevreden thuis, waar een feestelijke maaltijd op ze wacht. Een man met het syndroom van Down is wat dwars, hij wil zijn rugzak persé bij zich houden. De leiding maakt er geen probleem van, al vinden ze het wel vreemd. Na het eten wordt er tegen hem gezegd, dat hij wel vast naar boven kan gaan om zich te gaan douchen. Later zal iemand komen, om hem te helpen. De rugzak gaat mee. Een poosje later besluit iemand te gaan kijken en ziet tot zijn grote verbazing een…….pinguin in de doucheruimte lopen. Hahaha ……wat blijkt? Deze man vond de pinguins zo geweldig, dus heeft er maar een in de tas gestopt. Je begrijpt dat de leiding hier heel veel plezier om gehad heeft. Ze hebben natuurlijk wel de dierentuin opgebeld, uiteindelijk is het beestje weer thuisgekomen. Wat een geweldig waargebeurd verhaal is dit hè! Ik zie het helemaal voor me. Hoe krijgt iemand het voor elkaar om zo’n beest in de tas te krijgen? Zou zo’n beest geen geluiden maken? |
Dit noemen ze nu een broodje AAP verhaal. Neemt niet weg dat het leuk verzonnen is. Maar Pinguins werden afgelopen jaren echt niet gestolen in dierentuin Amersfoort . Check maar eens op het WWW.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 21:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Leven met en voor God en onze naaste, dat is waar we voor op deze aardbodem rondlopen. Dat is een geweldige leerschool om mee te maken, hoe zwaar het soms ook kan zijn.
En ja, evangeliseren is in die levenstaak een wezenlijk onderdeel. Maar zoals je zelf al aangeeft, wel ieder op de manier die bij hem/haar past...en dat kan dan dus heel ruim zijn! |
Wat vind je dan van de kreet: "God wil dat wij gelukkig zijn..." Ik ken mensen die ervan overtuigd zijn dat God beslist niet wil dat wij narigheid meemaken. Waarom dat dan toch gebeurt is ze eigenlijk een raadsel.
Ik ben bang dat je met zo'n instelling veel te veel op jezelf focust en je zo hard moet werken aan je eigen geluk dat je aan evangelisatie (of werken aan het levensgeluk van iemand anders) niet meer toekomt.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 21:36
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
WILLIE511
|
op zondag 17 oktober 2010, 21:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUUS869
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 21:44
|
|
|
|
Lieve Renske en Bull

Liefs, Suus
Laatst aangepast door
|
SUUS869
|
op zondag 17 oktober 2010, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 21:54
|
|
|
|
alvast via deze weg, Van Harte gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:05
|
|
|
|
Maar het is toch ook Gods wil dat wij Hem liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf? dus eerst onszelf liefhebben..gelukkig zijn met jezelf, vanuit jezelf...als reactie op Gods liefde. en als je zelf gelukkig bent kun je dat toch ook uitstralen..naar de ander? en zo de ander een stukje geluk meegeven alleen al doordat jij gelukkig bent? Is het niet zo dat wie goed doet goed ontmoet? Of zoals Jezus zei..behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden? Wat zou alles er niet anders uitzien hier op aarde als we zo met elkaar zouden omgaan... En God zag dat het goed was...het lijkt er dus op dat dat Zijn doel was...dat het goed is.alles met Hem en uit Hem en tot Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:11
|
|
|
|
 |
Echt een schatje en ja, omvat door Gods Vaderhand, je leven lang... het beste wat je kan overkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:18
|
|
|
|
Heel mooi, mijn moeder hield hier zo van. Gods kracht boven onze zwakheid..wat een rijke belofte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:20
|
|
|
|
Het gaat weer een beetje off topic en dat is niet de bedoeling. Ik wil jullie graag nog iets anders vragen hoe jullie er over denken. Ik wil jullie mening weten over samenwonen. Niet veroordelen, omdat ik er over nadenk.
Groetjes Marianne
Laatst aangepast door
|
MARIANNE378
|
op zondag 17 oktober 2010, 23:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Alcohol is je vijand, maar in de bijbel staat: "Heb je vijand lief" Proost!
Zo, dan ga ik nu een (vijandig) olske drinken...
Frank |
Grapjas.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:24
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Het gaat weer een beetje off topic en dat is niet de bedoeling. Ik wil jullie graag nog iets anders vragen hoe jullie er over denken. Ik wil jullie mening weten over samenwonen. Niet veroordelen, omdat ik er over nadenk betekent niet dat ik het doe hoor!!!!
Groetjes Marianne | het is misschien handiger als je dan een nieuw topic er over begint.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:26
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Mijn abbo loopt op 7 november af en ook ik ga niet verlengen!
Tjonge, als ik zie wie er meer mee stoppen blijft er weinig van de harde kern over . |
Mijn abbo loopt af op 24 oktober...........deze week dus al........enne ik ga ook niet verlengen........
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MUTSJE418
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:49
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Hallo is het alleen in Epe? Of ook elders in het land?
Groeten van Katja. |
Helaas alleen in Epe, maar zeker de moeite waard om eindje te rijden hoor :) En dichtbij de snelweg dusse
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:54
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | het anders is groeneveld 12 in baarn.  |
zijn er nu al 2 mafkezen op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MUTSJE418
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:55
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Hoi Loes,
Het concert heet this is my story, dus ik denk dat het die cd is die gebracht wordt. De meeste liederen op die cd zijn nederlandstalig maar er staan ook een aantal engelse op. Ik vind de cd schitterend en mijn verwachtingen voor het concert zijn dus best wel hoog.
Groetjes Joëlle |
Wat leuk om hier enthousiaste reacties te lezen over Remco Hakkert. Om te reageren op wat je kunt verwachten: (ook in ben in Hoogeveen geweest, en ik vond het geweldig ) Qua genre gelijk aan de cd "This is my story" Er worden ook enkele nummers gezongen die ook op de cd staan, maar verder ook veel andere nummers. Het is namelijk een nieuwe tour. De cd "This is my story" is het programma zoals dat in 2009/2010 werd uitgevoerd. Nu is er een nieuw programma voor 2010/2011. Maar helemaal leuk dus hoor!!
Verwacht alleen niet teveel nederlandstalige, lees nederlandzingt-achtige, nummers. Het is wat vlotter, hoewel er ook heus wel een paar mooie ned.talige nummers bij zitten.
Geniet er van!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 22:58
|
|
|
|
 |
lijkt op ... ... tip ... maak veel foto's voor in de kerstboom is érrrg leuk ... en uuuh, mag ik ze een weekendje lenen? ... of noem je dat oppassen weet er wel raad mee hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:01
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | lijkt op ... ...  |
Jep...dr pa, gelukkig was hij als baby ook al zo'n lekker ding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:09
|
|
|
|
waaauw bull en renske ... wat súper dat jullie hier elkaar op cm ontmoet hebben, en in het huwelijk zijn getreden, {oeps wat officieel} ... maar ik meen het echt ... wens jullie heel veel geluk samen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:26
|
|
|
|
GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !)
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing) 
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!
opgave is alleen mogenlijk door mij te mailen (grace585) wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden degene die zich straks opgegeven hebben krijgen een lijst (dit ivm prive van adres etc wat we nl niet op het forum willen hebben)
het wordt nl gehouden bij een cm-er die het huis beschikbaar steld en het is in de omgeving van Gorichem op de grens van brabant / gelderland.
wij rekenen op veel gezellige mensen
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 18 oktober 2010, 00:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:33
|
|
|
|
Over een 3 weken staat het weekend bidden en vasten op t programma.
Deze informatie onderstaand is bedoeld als informatie voor diegene die het ook leuk zouden vinden mee te gaan. Kritiek, bevindingen, reacties van diegene die niet mee gaan......graag achterwege laten....topic vervuiling is niet gewenst. Ik weet dat je misschien wel vanalles hebt, allerlei ideeen, maar meld je dan aan en doe je inbreng op het weekend zelf.
Voor diegene die wel interesse hebben staat reageren natuurlijk vrij.
INFORMATIE wat betreft het weekend
Laatste week ben ik mij er eens in gaan verdiepen waar we het allemaal over kunnen gaan hebben en hoe de indeling er uit kan gaan zien.
Vanaf Vrijdagavond kan iedereen arriveren.
Invulling Vrijdagavond Iemand van de deelnemers had het idee opgevat een introductie spel te gaan spelen.
Het heet kaarten op tafel en bestaat uit 2 dozen elk met 1 spel
1 bestaat uit kaartjes met geloofsvragen en de 2e bestaat uit kaartjes waar men elkaar beter leert kennen in relaties/vriendschappen en persoonlijkheden. Ze zijn beide bijbels georiënteerd.Leuk als opener om elkaar beter te leren kennen en oriënteren hoe een ander in zijn geloof staat.
Voor de vrijdag avond lijkt ons dit een heel goed idee om mee te starten.
Verder die avond kunnen we dan verder globaal de andere dagen kunnen doornemen, wat we verder willen, wat we verder doen en stilstaan bij God en ons geloofsleven. Daar een gesprek over hebben en God bidden voor zegening, Hem danken en lof prijzen.
Wat betreft het eten. Ik heb van meerdere begrepen dat zij geheel vasten niet tot een reëel doel zien dat weekend, maar meer zien in soberheid wat het eten betreft. Dit is voor ieder wel haalbaar. Graag verneem ik van jullie wat meer duidelijkheid hierover en inbreng wat betreft boodschappen die gedaan moeten worden.
Invulling Zaterdag Beginnen met gebed, toewijding en bezinning.
Ontbijten met zijn allen.
Tijd voor bezinning door een stuk met z'n allen buiten te gaan wandelen. Tijd voor gesprek, tijd nemen voor overdenking met zijn allen, tijd voor gebed.
's Middags het onderwerp verder uitdiepen en ook daarin gebed, stilte en bezinning een plaats geven. Verder met elkaar de tijd nemen voor verdere verdieping omtrent het onderwerp en elkaar tot steun zijn in gebed en toewijding.
's Avonds weer een eenvoudige maaltijd
Na de maaltijd tijd nemen voor mekaar of tijd voor jezelf.
De avond weer afsluiten met God in gebed, het onderwerp en bezinning.
Invulling Zondag Beginnen met gebed, toewijding en bezinning.
Ontbijten met zijn allen.
Ik denk dat het goed is met zijn allen een kerk te bezoeken in de buurt. Wie heeft er een goede suggestie voor iets in de buurt. graag rekening houden met het feit dat we allen verschillende kerkelijke achtergrond hebben. Iets in het midden lijkt mij het meest voor de hand liggende.
Na de dienst met zijn allen doorpraten over wat God ons heeft willen zeggen in de dienst.
Weer een lekker stuk buiten wandelen en tijd voor gesprek.
's Middags weer met ons onderwerp aan de slag gaan.
's Avonds afsluiten met een eenvoudige maaltijd en ieder daarna vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil.
Onderwerp Wat denken jullie van : Onze positie op aarde
Wat ik daarmee wil zeggen is: - Wat betekent het dat we geloven - Wat doet dat met ons leven, wat heeft het gedaan met ons leven - Waar heeft God wel een plaats en welke plaats houden we liever voor onszelf, of vinden we moeilijk om los te laten. - Waar mogen wij vanuit gaan wat onze positie is - Waar wil God ons zien, wat doen we met dit? Waar liggen onze mogelijkheden en waar onze beperkingen? - Hoe kunnen we meer zegen van God krijgen en ervaren? - Wat ziet de wereld van ons, wat doen we met ons geloof, ons kind zijn van God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 17 oktober 2010, 23:36
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Het gaat weer een beetje off topic en dat is niet de bedoeling. Ik wil jullie graag nog iets anders vragen hoe jullie er over denken. Ik wil jullie mening weten over samenwonen. Niet veroordelen, omdat ik er over nadenk.
Groetjes Marianne |
| CHATULIEM619 schreef: | | het is misschien handiger als je dan een nieuw topic er over begint. |
Hoeft toch niet perse?? In feite komt het op hetzelfde neer toch. Samenwonen is bij mekaar in bed kruipen buiten een huwelijk om.
Of zie ik dat verkeerd??
|
|
| Naar boven |
|
|