| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:44
|
|
|
|
THANKS
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Als we het dan toch over alcohol hebben.... Hoe denken jullie over alcohol en het besturen van bv een auto?? Las net toevallig een stukje weet even niet meer van wie die zei, Ben meestal de BOB dus maar 2 glazen per avond... Zelf vind ik als je moet rijden helemaal geen drank, Maar ben erg nieuwsgierig naar jullie mening, |
Does...dat stukje had ik geschreven, ik bedoel wel over de hele avond dan heh. Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | Schepping dag 4 tot en met 6
Dag 4 God schiep de lichten aan het hemelgewelf, zon, maan en sterren als markering voor seizoenen, dagen en jaren. Het grote licht (de zon) om over de dag te heersen, het kleine (de maan) om over de nacht te heersen. vraag : mag je dat volgen de lichten aan het hemelgewelf Mag je Gods werk volgen ?
De wijzen uit het Oosten volgden een ster...de ster..het waren sterrenkundigen.. waarom zou je niet mogen volgen? er wijsheid uit denken te halen is iets anders. Ik geloof dat je dan te ver gaat endat dat niet mag..
Dag 5 God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden. Dag 6 God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "
vraag : is God dan zowel vrouwelijk als mannelijk ? vraag: Als wij heerschappij hebben over de dieren zijn wij dan de herders van Gods werk ?
Behalve op dag twee staat er telkens geschreven "En God zag dat het goed was" |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:48
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Does...dat stukje had ik geschreven, ik bedoel wel over de hele avond dan heh. Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water.  | Maar dat ene glaasje geeft wel gedurende een uur of 10 alcohol in je bloed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KAPSTERTJ517
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:49
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | bitter? Een beetje wel. Ik val ook niet zozeer een evangelische of refogemeente aan. Ik heb bezwaar tegen die oudsten en ouderlingen die op het punt van het pastoraal begeleiden van gescheiden mensen de fout ingaan.
Hallo Thomas
Kijk de oudsten hebben niet het probleem maar wij denk ik meer omdat we niet naar het woord leven want het staat zo duidelijk in de bijbel dat je er gewoon niet omheen kan infeiten ligt de schuld gewoon bij ons in mijn optiek . Sjalom. Martin |
Goedenavond, vol verbazing lees ik hier reacties over oudsten van een kerkelijke gemeente, mijn visie hierop is duidelijk mensen die zulke reacties geven hebben zelf niet veel meegemaakt. Zelf ben ik inmiddels al twee keer gescheiden die van huis uit katholiek waren maar nergens aan deden. Naar mijn inzien heb ik in allebei de relaties mijn geloof laten schieten simpel doordat geen van beide er iets mee deed. Op hele bijzondere wijze ben ik door heel veel verdriet en hele diepe dalen zo diep en ver moeten vallen totdat God mijn hand greep en mijzelf terug riep. Inmiddels ben ik qua gevoel al jaren single en leef voor mijn kids en mij geloof, ik heb juist door deze tweede scheiding God ECHT mogen leren. Door mijn laatste scheiding heb ik vele intense angsten gekend en ben alles kwijt wat ik had qua bezit. Maar God heeft mij zoveel rijkdom gegeven en ik ervaar iedere dag van mijn leven zijn nabijheid, dus ik denk dat men niet mag oordelen over scheidingen als mens zijnde maar alleen God dit doet. Juist mijn leven is onvoorstelbaar verrijkt en nu ik leef samen met Hem zou ik graag eens met zulke oudste van een gemeente om de tafel gaan zitten en hun een spiegel voorhouden , wie o wie zijn zij om te mogen oordelen over andere mensen. In mijn geval was het juist God zelf die mij heeft geholpen deze beslissing te nemen en mijn ongelovige leven in te ruilen om nu heel dicht bij Hem te mogen blijven Hij is degene die mijn leven leidt ieder minuut elke dag van de week. Wij mensen maken fouten maar God vergeeft ons als wij naar Zijn wil handelen. Dit wil ik even nog kwijt als ik niet was gescheiden had ik niet geweten hoe het met mij en mijn kids was afgelopen maar vanaf het moment dat God in mijn hart kwam heeft Hij mij keuzes laten maken die ik vanuit mezelf niet had gemaakt hier ben ik zeer zeker van overtuigd. Mijn Heer heeft mij en de kids letterlijk en figuurlijk uit een vreselijke hel getrokken dus ik zou best eens met zulke mensen willen praten die zo afwijzend zijn tegenover mensen die gescheiden zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:49
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | [WILLEMIJN232]Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen.... En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken.
Bert168 die zonnebril heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als zo'n zwart balkje voor de ogen,wat je wel eens ziet bij mensen die niet herkend mogen worden.... ik moet bekennen dat willemijn het wel spannend maakt zo,misschien wel een heel goede tactiek van haar? ik denk dat willemijn gewoon hele mooie ogen heeft,dus als ze die laat zien loopt de site van cm gewoon vast denk ik,zoveel mannen willen haar dan mailen... nu houdt willemijn de mannen nog een klein beetje rustig ...
gr. B. |
Jij begrijpt het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....
Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen.... Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur.... God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij.... |
Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:04
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Mens zijn doe je niet alleen! |
Dat klopt, maar daarom ben je wel altijd "ik"! In de eerste plaats! Zonder jouw gebeurd en veranderd er niks! Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:14
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Dat klopt, maar daarom ben je wel altijd "ik"! In de eerste plaats! Zonder jouw gebeurd en veranderd er niks! Toch? |
Maar het de aanduiding ik-tijdperk heeft vooral te maken met het teveel of zelf enkel en alleen op jezelf gericht zijn. En dat is wat de meeste mensen tegenstaat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 00:14
|
|
|
|
Is er echt niemand van de duizend mensen die hier zitten, die hier verstand van heeft??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 00:22
|
|
|
|
Waarschijnlijk doe je iets verkeerd. Druk op foto's plaatsen en druk op afbeeldingen (de plaats op je pc). En selecteer de foto.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 00:42
|
|
|
|
Tientallen blije tieners op een geweldig georganiseerd kerstgala!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:14
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Tientallen blije tieners op een geweldig georganiseerd kerstgala!  |
Hey geweldig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:20
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Maar dat ene glaasje geeft wel gedurende een uur of 10 alcohol in je bloed  |
Doesie.....maak je maar geen zorgen hoor, ik weet wel wat ik doe ...en ik heb al diverse keren moeten blazen. Ik heb ook feestjes daar ik alleen maar water drink.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:28
|
|
|
|
|
Kwart over elf weggegaan, half vijf vannacht thuisgekomen. Zes auto's in de sloot gezien. meer dan 3 uur 40 km op de snelweg rijden. Bedankt Cross voor het meerijden. Had het voor geen goud willen missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:36
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Doesie.....maak je maar geen zorgen hoor, ik weet wel wat ik doe ...en ik heb al diverse keren moeten blazen. Ik heb ook feestjes daar ik alleen maar water drink.  |
Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kwart over elf weggegaan, half vijf vannacht thuisgekomen. Zes auto's in de sloot gezien. meer dan 3 uur 40 km op de snelweg rijden. Bedankt Cross voor het meerijden. Had het voor geen goud willen missen. |
Fijn te lezen dat jullie ook veilig thuis zijn gekomen Chat, Ik was om iets voor tweeën thuis, inderdaad heel langzaam rijdend. Nog ff Angy op de bus gezet in De Meern (die kwam er net aan, dus hoefde ik niet door naar Gouda).
En het feest, geweldig, en wat een organisatie, geweldig gewoon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:45
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Does...dat stukje had ik geschreven, ik bedoel wel over de hele avond dan heh. Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water.  |
Dat is idd niet veel Carien. Maar heb je er weleens over nagedacht dat het altijd mogelijk is dat zich een ongeluk voordoet. Als je dan gedronken hebt, hoe weinig dan ook, zou je je dan achteraf toch niet schuldig voelen? Met in je achterhoofd de vraag: "Wat, als ik niet gedronken zou hebben?"
Ik ken je natuurlijk verder niet en ik weet niet hoeveel jij kunt hebben, maar de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 10:49
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wie kan mij helpen met het plaatsen van foto.s?
Als ik ga naar toevoegen foto.s, kom ik uit bij m.n hotmail of outloock.
Bedankt alvast!
Groetjes van Eva. |
Eva; wil je een foto op je profiel plaatsen of op het forum?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 11:07
|
|
|
|
In deze donkere dagen voor kerstfeest kunnen de gevoelens zo tegenstrijdig zijn Veel mensen vinden deze tijd wel heel fijn en anderen voelen het gemis dan het meest.
Eenzaamheid,vooral met de kerstdagen wanneer je geliefde er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen.
Voor jou is het met geen groot feest omdat je gedachten bij het verleden zijn hetgeen gepaard gaat met heimwee en pijn het wordt nooit meer zoals het is geweest.
Toch mogen we elkaar het goede wensen want ondanks alle verdriet en zorgen ben ook jij bij God,onze Heer geborgen Hij is op aarde gekomen voor alle mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 11:14
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=uFNUKyNH4aA
Sterkte voor allen die in deze dagen ........ het gemis en de éénzaamheid nog zwaar aanvoelen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 11:27
|
|
|
|
Sorry, de Img, werkt met geen mogelijkheid via mijn pc, dus geen foto
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op zondag 19 december 2010, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:53
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wie kan mij helpen met het plaatsen van foto.s?
Als ik ga naar toevoegen foto.s, kom ik uit bij m.n hotmail of outloock.
Bedankt alvast!
Groetjes van Eva. |
je ga naar toevoegen foto.en dan bladeren in je afbeeldingen en kies er een uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:56
|
|
|
|
| KAPSTERTJ517 schreef: | Goedenavond, vol verbazing lees ik hier reacties over oudsten van een kerkelijke gemeente, mijn visie hierop is duidelijk mensen die zulke reacties geven hebben zelf niet veel meegemaakt. Zelf ben ik inmiddels al twee keer gescheiden die van huis uit katholiek waren maar nergens aan deden. Naar mijn inzien heb ik in allebei de relaties mijn geloof laten schieten simpel doordat geen van beide er iets mee deed. Op hele bijzondere wijze ben ik door heel veel verdriet en hele diepe dalen zo diep en ver moeten vallen totdat God mijn hand greep en mijzelf terug riep. Inmiddels ben ik qua gevoel al jaren single en leef voor mijn kids en mij geloof, ik heb juist door deze tweede scheiding God ECHT mogen leren. Door mijn laatste scheiding heb ik vele intense angsten gekend en ben alles kwijt wat ik had qua bezit. Maar God heeft mij zoveel rijkdom gegeven en ik ervaar iedere dag van mijn leven zijn nabijheid, dus ik denk dat men niet mag oordelen over scheidingen als mens zijnde maar alleen God dit doet. Juist mijn leven is onvoorstelbaar verrijkt en nu ik leef samen met Hem zou ik graag eens met zulke oudste van een gemeente om de tafel gaan zitten en hun een spiegel voorhouden , wie o wie zijn zij om te mogen oordelen over andere mensen. In mijn geval was het juist God zelf die mij heeft geholpen deze beslissing te nemen en mijn ongelovige leven in te ruilen om nu heel dicht bij Hem te mogen blijven Hij is degene die mijn leven leidt ieder minuut elke dag van de week. Wij mensen maken fouten maar God vergeeft ons als wij naar Zijn wil handelen. Dit wil ik even nog kwijt als ik niet was gescheiden had ik niet geweten hoe het met mij en mijn kids was afgelopen maar vanaf het moment dat God in mijn hart kwam heeft Hij mij keuzes laten maken die ik vanuit mezelf niet had gemaakt hier ben ik zeer zeker van overtuigd. Mijn Heer heeft mij en de kids letterlijk en figuurlijk uit een vreselijke hel getrokken dus ik zou best eens met zulke mensen willen praten die zo afwijzend zijn tegenover mensen die gescheiden zijn. |
Knappe debuutbijdrage op het forum, Kapster. En goed geschreven ook! Het leven verloopt meestal anders dan in leerstellingen is in te kaderen. De oudsten die jij hebt gekend, hebben naar in hun ogen naar Bijbelse opvattingen willen handelen maar bleven steken in het farizeïsme. Christus ging met deze mensen tactisch om omdat ze hem in de val wilden lokken maar er ook tegenin omdat de wetten uiteindelijk mensen in de knel brachten. Die tegenstelling van enerzijds mensen die hun zekerheid aan het houden van de wet ontlenen en van mensen die zien dat goed bedoelde voorschriften mensen in de knel brengen, is er vandaag de dag nog steeds. Goed dat je beschrijft hoe je Christus juist hebt gevonden. Geen oudste kan je voorschrijven in een hel te moeten leven omdat dat nu eenmaal de consequentie van een voorschrift is. Een dergelijke oudste schept voor anderen een hel om in te blijven leven, omdat hij de essentie van het Christendom, liefde en vergeving, niet begrijpt of navoelt. Of te bang is het te begrijpen, een angstgeloof doet veel kwaad aan mensen en ook aan hun naasten. Niet de wet maar de liefde is het hoogste gebod.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 19 december 2010, 14:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:57
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.
GrZ! |
Daar heb je nou juist de bob voor he,je moet er op kunnen vertrouwen dat die je veilig thuis brengt. Ik heb jarenlang geen druppel gedronken omdat ik op elk moment in de auto moest kunnen stappen.Ik drink nog niet als ik moet rijden en ik vertrouw er op dat mijn eventuele chauffeur dat ook niet doet(ik wil rustig een paar wijntjes(teveel ahum ) kunnen drinken als ik op stap ben ) Ik begrijp nooit goed waarom een chauffeur met alle geweld die 1 of 2 borreltjes toch wil drinken,dan rijd ik liever zelf.......in het geval van carien is de alcohol echt wel uit haar bloed tegen de tijd dat ze gaat rijden maar je weet nooit zeker op welk moment je in de auto moet stappen,dat is het linke er aan
(jaha ik besef dat ik weer veel braver klink dan ik ben )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:59
|
|
|
|
| IRENE200 schreef: | | je ga naar toevoegen foto.en dan bladeren in je afbeeldingen en kies er een uit. |
Ik kom steeds uit op hotmail, denk een virus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 12:59
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Eva; wil je een foto op je profiel plaatsen of op het forum?
GrZing! |
Op profiel, komt die vanzelf op forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 13:00
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Eva; wil je een foto op je profiel plaatsen of op het forum?
GrZing! |
Ik probeer het op het forum Zing, en het lukt voor geen meter snap er niks van
HELP!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 13:00
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Ik kom steeds uit op hotmail, denk een virus? |
Tja dat is vreemd.weet ik ook niet dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 13:01
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Ik kom steeds uit op hotmail, denk een virus? |
ik denk dat je dan iets verkeerd doet misschien, eva....... op je profiel klik je op "foto's beheren" dan op "foto toevoegen" dan zoek je op dat scherm naar de foto die je wilt plaatsen en dan op ok
en dan staat ie op je lijstje, als cm de foto heeft "gekeurd" is hij voor ieder zichtbaar
|
|
| Naar boven |
|
|