| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:45
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Woordenboek Van Dale:echtbreuk : het schenden van de huwelijkstrouw door vreemd te gaan
Exodus 20 [1 v.] Gij zult niet echtbreken.
echtscheiding : ontbinding van een huwelijk
Het woord echtscheiden of een afleiding hiervan is in de bijbel niet te vinden Echtbreken en echtscheiden zijn duidelijk twee onderscheiden zaken, waarvan echtbreuk(dus overspel) in de wet van God verboden wordt. |
Dank je Jolan,het is me nu duidelijk!
En........het was gewoon een vraag,niet bedoeld om een discussie over echtscheiding uit te lokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:45
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het gegeven dat je een ander godsbeeld en een andere niet op angst gebaseerde geloofsbeleving hebt, die dus niet overeenkomt met die van behoudende calvinisten, wil nog niet zeggen dat je God invult naar je eigen gevoel. Het is een andere beleving dan die David heeft vanuit zijn achtergrond. Toch: die beleving is niet de norm voor 1800 miljoen christenen maar voor een relatief kleine groep traditionele calvinisten. De opvatting die David heeft, is net zo goed een beeld van God vanuit de eigen traditie en ook naar het eigen gevoel. Hoeveel bijbelteksten er ook worden aangehaald om de visie te ondersteunen. Ik respecteer ieder godsbeeld als dat vanuit een oprechte houding naar het zoeken van de waarheid voortkomt. Maar mensen moeten hun eigen opvattingen en vooral hun eigen traditie niet tot norm verheffen. Ik denk dat geloof niet samen kan gaan met angst, het lijkt soms wel of Christus voor niets gestorven is als mensen kennelijk eerst een bevinding moeten hebben gehad. Vooral als mensen alleen maar leven in de angst verdoemd te worden en veronderstellen misschien ook als christenen slechts in een enkel geval toch bij God te mogen komen. Ik heb mijn eigen opvattingen maar die zijn daarmee ook niet de norm voor anderen.
Want een ieder die Mij aanneemt....
Thomas, het is een Blijde boodschap. God heeft ons al bevrijd. |
Hallo Thomas Het ging hierom dat mensen het willen invullen naar hun gedachten en wat voor hun een prettig gevoel geeft dat wilde ik duidelijk maken . En wat ik dan begrijp uit het stuk dat het dan niet meer goed uit de bijbel voorkomt. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:59
|
|
|
|
Ik heb net het programma gekeken over de zoektocht van o.a. Gordon op zoek naar GOD. Ben juist erg onder de indruk van hoe GOD bezig met Gordon. En ik vind het knap van Gordon dat hij zich zo kwetsbaar op stelt. God kan elk mens in het hart raken dus ook Gordon. Laten we maar veel voor hem bidden.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:04
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Ik moet helaas afscheid nemen van al mijn ChristianMatch-vrienden. Ik heb besloten om Provident, het bedrijf dat eigenaar is van ChristianMatch, te verlaten. Mijn laatste werkdag zal zijn op 23 december.
ChristianMatch is in 5 jaar uitgegroeid tot iets heel moois, en daar ben ik dankbaar voor. Ik ben ontzettend blij voor de bijzondere band die ik met velen van jullie heb opgebouwd. Daar wil ik jullie allemaal dan ook hartelijk voor bedanken.
Ik wens jullie allemaal Gods onmisbare zegen toe.
Fijne feestdagen en een gezegend 2011 allemaal.
Chris Algra |
[size=18]
hey Chris,
wat jammer dat je christian match gaat verlaten. ik ken je wel persoonlijk,maar mij zul je wel niet meer kennen neem ik aan.
bedankt dat je altijd de boel hebt geregeld hier,wat vast niet altijd even makkelijk was om te doen. het ga je goed verder,en met wat je hierna wilt gaan doen,
vr. groeten Bert168
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op dinsdag 21 december 2010, 23:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:05
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Mischien een tip!!! Hoe kom ik bij een ander over? Dat werkt verhelderend ook voor jezelf... Ene je hoeft mij geen "u" te noemen...je hebt het wel begrepen....
Ik ben ook maar gewoon een "mens".... |
Dat ik het begrepen heb wist ik allang, maar als mensen een verhaal lezen en er een woordje tussen uithalen, en er dan een uitleg over gaan vragen, en weer een ander over een uitleg valt, ben je alweer een eind van de oorsprong vandaan. En dan kom je na 139 pagina,s nog steeds niet tot een oplossing of ontknoping. En hoe een ander over mij denkt? Zal me worst wezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:06
|
|
|
|
Althans ligt er aan wie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Soms is het wel goed dat mensen even een toontje lager zingen Gert.....  |
Ik zing al alt..maarre........hoe weet je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En jij een fijne vakantie toegewenst  |
Dank je! Gaat zeker lukken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:48
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Dank je! Gaat zeker lukken! |
en voor nu.... weltruste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en voor nu.... weltruste  |
Hup Pieter naar oew bedje gij, tis weer veels telaat hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:58
|
|
|
|
Ik ben weer eens begonnen in het boek: De Uitnodiging van W. Paul Young. Ik heb m al eens eerder gelezen maar t blijft me nieuwe inzichten geven in God en ook weer dingen overhoop halen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:07
|
|
|
|
Het moment dat ik naar huis liep na een avond zingen. Ik had nieuwe (superleuke natuurlijk) laarzen aan. Maar door de sneeuw zakte ik zó ver weg. Mn laarzen vingen het nog maar nét op of mn nette broek was vies geworden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:23
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | | Ook prachtige dag vandaag..........de dagen gaan weer lengen.... |
Hierbij wil ik een ieder hartelijk bedanken die aan mijn verjaardag gedacht heeft, via forum of privémail of wat dan ook !! Helemaal geweldig... tnx !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 00:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:24
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:26
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan... |
In mijn leven is het precies andersom... Lang genoeg kind geweest haha... jippie... vrouw... here I come 
Maar hij was wel erg lief hoor...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 22 december 2010, 00:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:52
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @chat, Jazeker wel! ik ben wedergeboren en heb de Geest ontvangen, God heeft van mij een nieuwe schepping gemaakt,erken Hem ook als ABBA. en ken de liefde, wilde alleen wat Bijbels tegengewicht geven.
@THOMAS
Zo zie je maar dat zelf ook van jouw vooronderstellingen en paradigma afgaat, want nee ik kom juist NIET van een traditie als streng gerformeerd/calvinistisch zoals je misschien denkt. Mijn hele punt is juist een evenwichtig BIJBELS beeld. niet eenzijdig of projectie van onze vaderlijke wensen. net zoals die opwekkingsliederen dus onbewust veroorzaken.
edit: God heeft me uit de wereld getrokken, had geen kerkelijke opvoeding what so ever. Puur door de Bijbel te bestuderen en de Leiding van de Geest ben ik waar ik ben, de kerken die ik later bezocht waren eerder eyeopeneres voor de dingen die er fout waeren dan dat ik er groeide. |
Waarom heb je behoefte er een bijbels evenwicht in aan te brengen? Het lijkt wel alsof je reageert in een reflex. Je moet vooral laten zien, dat God ook een oordelend God is. Waarom???
De basis van de relatie met God is liefde. En dat wil heel wat zeggen. Liefde van Hem voor mij, omdat Hij Zijn Zoon gestuurd heeft naar deze wereld. Deze tekst vertelt mij dat we niet bang hoeven te zijn voor God, omdat de Geest in ons woont.
| vers 1 schreef: | | Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld. 2 De wet van de Geest die in Christus Jezus leven brengt, heeft u bevrijd van de wet van de zonde en de dood. |
Dat oordeel van God is verdwenen als we in Christus zijn omdat we bevrijd zijn van de wet. De wet veroordeelt de zonde immers. Het oordeel geldt niet meer voor de verlosten in Christus. We hoeven dus niet te vrezen. De term In Christus zijn beschrijft een status. Je bent in Christus als je een kind van God bent. Verliezen we deze status als we zondigen? Sommigen denken dat wel. Ik denk dat dat pas het geval is, als we Hem de rug toekeren. Zolang we Hem vasthouden, zullen we in Christus zijn. Zeggen we Hem vaarwel, dan zal Hij ons laten gaan. Maar dat heeft niks te maken met de dagelijkse zonde die we doen, die zijn immers betaald door Jezus aan het kruis. Hij is voor onze zonde aan het kruis gegaan, niet omdat we uit onszelf zo perfect waren. Nu leven mensen vaak in een kramp. Aan de ene kant geloven ze wel dat God hun bevrijd en verlost heeft van het oordeel van de wet, maar zodra ze iets verkeerds doen denken ze meteen dat God hen straft. Je kunt niet iemand lief hebben en tegelijk bang voor Hem zijn. Veel mensen hebben dat in hun eigen leven ook gemerkt omdat ze getrouwd waren met een partner die hun overheerste...Dan was er waarschijnlijk wel liefde, maar die liefde werd overheerst door angst om het fout te doen. Hoeveel mensen laten zich in hun geloof leiden door hun angst voor God en hoeveel door hun liefde voor Hem?
Onze status van In Christus zijn houdt nog meer in. We zijn niet alleen verloste zondaars, nee, we mogen ons zelfs kinderen van God noemen. Dat houdt dus in, dat onze relatie verder gaat dan alleen maar genade ontvangen. We mogen dus bij Hem komen en Hem aanspreken als Abba, wat eigenlijk papa betekent. De Geest geeft ons de vrijmoedigheid en de kracht om Hem aan te roepen als papa. Dit geeft de intimiteit van onze relatie met God weer. Een kind houdt van zn Vader, ook al vindt hij Hem nog wel eens streng. Een Vader staat klaar om Zijn kind te helpen. lief te hebben en te vergeven...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 december 2010, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 02:07
|
|
|
|
ja hoi ...
digene die mij kennen weten wel wie ik ben ... ben intussen al zón 5 jaar lid,en heb al veel mensen bij mij thuis gehad ... ik denk zón 40 man ...
maar heb een vraagje, betreft dit topic ... op eerste kerstdag organiseer ik een kerstdiner voor 12 personen ... ik heb er natuurlijk wel over nagedacht, maar er zijn een paar dingen waar ik jullie oproep voor advies ...
het voorgerecht is een runder carpatio, en is geen probleem ... het hoofdgerecht bestaat uit 3 soorten vlees ... een varkenshaasje is geen probleem ... een herten biefstuk óók al niet ... maar weet iemand hoe herten sucade bereid moet worden? ik heb géén iddéé ...
het dessert is een ruime keus uit verschillende soorten ijs ... wil het wel verklappen hoor ... een vannille ijs met knappirige chocolade ... ijs met kersen en dressing ... en een heerlijke stroopwafelijs ... écht aan te raden ... zóó lekker hé ... en vergeet de bavoirwha oeps, schrijf ik dit goed? ... nou ja 3 soorten dus ... oja ... daarna voor de liefhebbers een metaxa ... een heerlijke cognac voor bij de koffie ...
wie kan mij opweg helpen met het bereiden van hertensucade? ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 02:10
|
|
|
|
Ook van mij alle goeds en geluk op je verdere levensweg .... ook ik kan alleen maar zeggen dat ik correcte antwoorden kreeg op men paar mailtjes ... en nog rap ook .... En dat bannen ........... tja dat zal ik wel nooit snappen , dus 'k denk er niet meer over na ... Grtjes uit België ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 08:11
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | ja hoi ...
digene die mij kennen weten wel wie ik ben ... ben intussen al zón 5 jaar lid,en heb al veel mensen bij mij thuis gehad ... ik denk zón 40 man ...
maar heb een vraagje, betreft dit topic ... op eerste kerstdag organiseer ik een kerstdiner voor 12 personen ... ik heb er natuurlijk wel over nagedacht, maar er zijn een paar dingen waar ik jullie oproep voor advies ...
het voorgerecht is een runder carpatio, en is geen probleem ... het hoofdgerecht bestaat uit 3 soorten vlees ... een varkenshaasje is geen probleem ... een herten biefstuk óók al niet ... maar weet iemand hoe herten sucade bereid moet worden? ik heb géén iddéé ...
het dessert is een ruime keus uit verschillende soorten ijs ... wil het wel verklappen hoor ... een vannille ijs met knappirige chocolade ... ijs met kersen en dressing ... en een heerlijke stroopwafelijs ... écht aan te raden ... zóó lekker hé ... en vergeet de bavoirwha oeps, schrijf ik dit goed? ... nou ja 3 soorten dus ... oja ... daarna voor de liefhebbers een metaxa ... een heerlijke cognac voor bij de koffie ...
wie kan mij opweg helpen met het bereiden van hertensucade? ... |
En ook daarvoor heb je internet he
Je kan het zo klaarmaken:
http://www.mundosalentein.nl/recepten/sukade-van-veluws-hert-met-paddenstoelen/
of bijvoorbeeld zo:
http://www.honigprofessional.nl/magazine_detail.php?id=33&
en voor verdere recepten gewoon even googlen, recept hertensucade intoetsen en de recepten komen zo voorbij
Succes en eet smakelijk alvast
(wat serveer je erbij eigenlijk, aviko?? )
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 22 december 2010, 08:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 08:18
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | ja hoi ...
wie kan mij opweg helpen met het bereiden van hertensucade? ... |
http://www.mundosalentein.nl/recepten/sukade-van-veluws-hert-met-paddenstoelen/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 10:32
|
|
|
|
De kleding is op,niet meer mailen please.Ik heb nog wel zomerkleding voor de kids(zo'n 1000 stuks,ik kan beter een graaiparty organiseren ),maar daar is het geen weer voor he.......
De Kitsch kitchen pakketten staan ook klaar,ik kreeg 3 nominaties binnen dus dat komt heeeeel goed uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 10:56
|
|
|
|
gisteren andijvie vandaag eten we spruitjes stampot met blokjes kaas erdoor en een heelijke rookworst echt winterkost dus 
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 22 december 2010, 11:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 11:03
|
|
|
|
het eerste telefoontje in de zeer vroege ochtend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 11:40
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het eerste telefoontje in de zeer vroege ochtend  |
laat ons eens raden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 14:52
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het eerste telefoontje in de zeer vroege ochtend :-
$ |
Het moet niet erger worden Grace, het is vakantie en je kunt niet eens uitslapen?
Ik zou toch maar eens een afspraakje maken..... niet voor 10 uur te bellen.
Hoe ouder hoe gekker zeggen ze hier hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 14:52
|
|
|
|
|
Het ga je goed Chris, voor de afgelopen 5 jaar bedankt, dat je volgende project of werk je net zo goed mag afgaan als hier bij CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 14:57
|
|
|
|
Hoe ouder hoe gekker zeggen ze hier hihi [/quote]
Carientje ...... tja hier zeggen ze ........." 't oud zot " of ook wel " eens een oude kapel in brand staat "..... sorry Grace is grapje hé ben ook oude kapel
Ik schaam me nu al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 15:09
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | " 't oud zot " of ook wel " eens een oude kapel in brand staat "..... sorry Grace is grapje hé ben ook oude kapel
Ik schaam me nu al  |
Oude kapellekes worden weer als nieuw als je ze met flink wat liefde behandeld Sofieke
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 22 december 2010, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 15:12
|
|
|
|
[quote=JOS689]Wat was je mooiste moment vandaag
Dat ik net een telefoontje krijg dat ik vanavond niet hoef te werken.......lekker er niet meer uit hoeven...lekker op de bank met warme koffie en stukje banket bv.
|
|
| Naar boven |
|
|