| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:42
|
|
|
|
vrees niet, gelooft alleenlijk (wees niet bang, maar heb vertrouwen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:46
|
|
|
|
Woensdag 5 januari, Gen. 4; 1-10; Jaloezie.
Kaïn kan het niet hebben. Kaïn is jaloers. God houdt blijkbaar meer van Abel dan van hem. En daarom is hij boos. Woedend. Zo boos is hij dat hij zijn broer vermoordt. En als God hem vraagt waar Abel is, dan geeft hij een brutaal antwoord: Dat weet in niet! En het kan me niet schelen ook! Moe ik soms op mijn broer passen? Het is op aarde nog niet veel anders. Nog altijd zijn wij jaloers op elkaar. Nog altijd kunnen we het niet hebben dat de één wat meer heeft dan de ander. Soms is dat trouwens niet eens waar. Soms denk je alleen maar dat de ander iets meer heeft. En voor je het weet ben je boos. Woedend. Dan zou je er op los willen slaan. En dan kan het opeens niets meer schelen dat die ander je broer is – of je zus. Zo zijn er al heel wat oorlogen ontstaan. Kleine en grote. Uit jaloezie. Dan worden we steeds bozer – totdat we zó kwaad zijn dat we onze medemensen wel vermoorden kunnen. Zó gevaarlijk is jaloezie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:47
|
|
|
|
Woensdag 5 januari:
NIETS OPPOTTEN!
Heb MIJ lief en doe MIJN wil, geen kwaad zal je overkomen, maak geen zorgen voor de dag van morgen! Als je rust in MIJN tegenwoordigheid brengt dat innerlijke vrede. GOD zal je helpen, je verlangen zal vervuld worden. Vrede reinigt als een stil stromende rivier en spoelt alle prikkels weg.
Je zult onderricht worden, ga door deze tijden van gebed, ook al schijnen ze vruchteloos, de duivel zal op alle mogelijke manieren trachten er een eind aan te maken, sla geen acht op hem, hij zal zeggen, dat er zo boze geesten kunnen binnenkomen, let er niet op.
Laat je zenuwen tot rust komen, vermoeide zenuwen weerspiegelen GODS kracht niet, maar geven weer, dat zij GODS kracht tegenwerken. Blijf onder alle omstandigheden hoopvol, wees niet bang voor armoede, laat je geld vrijelijk rollen, IK zal het laten binnenstromen, maar jij moet het weer uitgeven, IK zend nooit geld om het te laten liggen, maar IK geef het slechts aan hen, die het doorgeven. Houd niets voor jezelf, pot niets op, bezit allèèn wat je nodig hebt en gebruiktt. Dit is MIJN wet voor het dicipelschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | vrees niet, gelooft alleenlijk (wees niet bang, maar heb vertrouwen) |
Amen Hannah, bij God is niets onmogelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Refrein: Je mag er zijn! Wie ik? … Ja jij! Je hoort er helemaal bij! Wie ik? … Ja jij! [split] Had je zeker niet gedacht? Wie ik? … Ja jij! Je hoort er helemaal bij! Wie ik? … Ja jij! Ook al ben je wat verlegen, al lijk je een beetje stug. Ook al heb je vieze handen of je navel op je rug. (refrein) Ook al flap je met je oren of ben je enig kind. Of in een kippenhok geboren of heb je altijd tegenwind. (refrein) Ook al kan je niks onthouden, is je geheugen net een zeef. Ook al heb je rooie haren en staan al je tanden scheef. (refrein) Ook al heb je slechte ogen en een hele dikke bril. Ook al heb je een hond die maar niet luisteren wil. (refrein) © Opwekkingsliederen voor kinderen 180 |
Chat mag ik je een tip geven ???
Wees en blijft gewoon jezelf.
simpel eigenlijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:57
|
|
|
|
| BART817 schreef: | ik weet niet of ik het wel echt met je eens ben. laat ik het proberen uit te leggen: spreken in een tong: is ofwel persoonlijk, of ter opbouw van de gemeente als deze wordt vertaalt. (afhankelijk van de plaats en situatie) profetie: belofte voor de toekomst, is een mededeling, ter info mogelijk mbt betrokkenen. is niet persoonlijk, maar een openbaring. kort gezegd: lijkt me deze twee niet 123 verenigbaar, of komt dit in sommige gemeenten voor? beiden zijn voor misinterpretaties vatbaar, en beiden soms mogelijk gesproken uit/door een andere geest... (komt t toch aan op t beproeven van geesten...) | In dit geval is het meer dan een mening Bart. Zo werkt het nl. in de praktijk. En geloof me, het is heel mooi om God nog steeds zo te zien werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:04
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Chat mag ik je een tip geven ???
Wees en blijft gewoon jezelf.
simpel eigenlijk!! |
En simpel is ook OK ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:04
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Susannah, wees voorzichtig met Ibuprofen hé!!! vooral als je denkt dat de kans bestaat dat het psychosomatisch is, Ibuprofen kan maagbloeding, ulcus, gesprongen ulcus veroorzaken, kan hele ernstige gevolgen hebben als je dit regelmatig inneemt!! |
Maak je maar geen zorgen Marylien, ik weet dat paracetamol minder kwaad kan, dus probeer ik altijd eerst paracetamol te slikken, en heel af en toe (als paracetamol niet genoeg blijkt te werken) ibuprofen. Zou me daarom maar geen zorgen maken als ik jou was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:05
|
|
|
|
| BART817 schreef: | ik weet niet of ik het wel echt met je eens ben. laat ik het proberen uit te leggen: spreken in een tong: is ofwel persoonlijk, of ter opbouw van de gemeente als deze wordt vertaalt. (afhankelijk van de plaats en situatie) profetie: belofte voor de toekomst, is een mededeling, ter info mogelijk mbt betrokkenen. is niet persoonlijk, maar een openbaring. kort gezegd: lijkt me deze twee niet 123 verenigbaar, of komt dit in sommige gemeenten voor? beiden zijn voor misinterpretaties vatbaar, en beiden soms mogelijk gesproken uit/door een andere geest... (komt t toch aan op t beproeven van geesten...) |
Klopt, de satan weet ook dat hij weinig tijd heeft. Dus hij weet meer als wij en kan de mens zeker heel goed misleiden...ook de onderwerp tongentaal....is een misleiding... kwam al voor in de Babylonische tijd.... De profetessen spraken toen al in gebrabbel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:06
|
|
|
|
|
WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:07
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En simpel is ook OK ....  |
ik ben het helemaal met je eens .... blijf jezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:18
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Dat ik vandaag hoorde, dat er vele daklozen uit m.n kennissenkring, vanwege m.n vrijw. werk, op nieuwjaarsdag doelloos over straat hebben gelopen, niets was er open, waar ze wel terecht konden??? Cafeshops, waarin drugs wordt gehandeld, hoe raakt iemand verslaafd??? Wat doe je, als je verr.... van de kou? |
pfff, dat is wat Eva... Ik zat het net nog te denken op de fiets dat ik blij ben dat ik weer in een warm huisje terecht mag komen... (ik vind het 3x niks die kou).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Klopt, de satan weet ook dat hij weinig tijd heeft. Dus hij weet meer als wij en kan de mens zeker heel goed misleiden...ook de onderwerp tongentaal....is een misleiding... kwam al voor in de Babylonische tijd.... De profetessen spraken toen al in gebrabbel.... | Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:48
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Om negen uur deze morgen het verlossende telefoontje van de dokter , dat ik me geen zorgen meer hoefde te maken , dat de uitslag van het onderzoek positief is ... pffff spannende dagen achter de rug ... en nu oprecht dankbaar voor degene die voor mij hadden gebeden en natuurlijk voor Hem die dit wou aanhoren .... Ik voel me dus weer super .....  |
'k Ben blij voor je Sofie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:58
|
|
|
|
|
het orakel van Delphi... ook een voorbeeld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout???? |
Het maant in elk geval tot voorzichtigheid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:04
|
|
|
|
en de Geest en de bruid zeggen: kom. en die het hoort, zegge: kom. en die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om NIET.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:09
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Jesaja 41:13 Want ik ben de HEER, je God, ik neem je bij je rechterhand en zeg je: Wees niet bang, ik zal je helpen.
Dit is mijn favo tekst heeft me op momenten dat ik het even niet zag zitten of dat ik me echt alleen voelde altijd erg bemoedigd
Gr Willie |
Da's ook 1 van mijn favorieten Willie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:21
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | en de Geest en de bruid zeggen: kom. en die het hoort, zegge: kom. en die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om NIET. |
Heel mooi....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout???? |
iets om over na te denken Chat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Het maant in elk geval tot voorzichtigheid! |
Gelukkig herkennen "de schapen", (Gods kinderen) de stem van de Herder ....
En de dan heb je ook nog de gave "onderscheiding van geesten"
1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!! |
dat van mars komt is OK.......OK ........OK......

Van Venus nog beterder.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 16:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig herkennen "de schapen", (Gods kinderen) de stem van de Herder ....
En de dan heb je ook nog de gave "onderscheiding van geesten"
1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil. |
Precies Cross...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:57
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Mij is verteld, dat als je in tongen spreekt, je rechtstreeks contact met GOD hebt, de boze kan daar niet tussen komen. |
letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In dit geval is het meer dan een mening Bart. Zo werkt het nl. in de praktijk. En geloof me, het is heel mooi om God nog steeds zo te zien werken. |
gelukkig wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je bent gewoon jaloers..... En je begrip van vrouwen is ook niet optimaal geloof ik...........  |
Huh? Kennen wij elkaar? Blijkbaar niet! Hoezo bevooroordeeld? Maar hoezo is mijn begrip van vrouwen niet optimaal? Daar heb ik graag een antwoord op zodat ik m'n leven kan beteren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:00
|
|
|
|
nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:03
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Huh? Kennen wij elkaar? Blijkbaar niet! Hoezo bevooroordeeld? Maar hoezo is mijn begrip van vrouwen niet optimaal? Daar heb ik graag een antwoord op zodat ik m'n leven kan beteren! |
Als eerste tip zou je eens kunnen doen dat je BZV wel leuk vind.......in ieder geval even de details aanhoort....... Dat vinden de meeste vrouwen leuk en lief Arend........ Behalve Elske dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:08
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig. | Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein.
|
|
| Naar boven |
|
|