| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ?? |
He Pieter ik begrijp wat je schrijft, maar niet iedereen is in de gelukkige omstandigheden dat de dingen die je overkomen gevolg zijn van eigen stomme beslissingen. Soms gebeuren er dingen van buitenaf waar je totaal geen invloed op hebt maar waar je wel mee moet dealen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:38
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:39
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | zo zou het moeten zijn Chat, de realiteit is jammer genoeg ook zo dat liefhebben jezelf kost, dat je je helemaal voor de ander geeft maar dat je later moet constateren dat dit niet wederzijds was! Toegegeven het was een relatie in de tijd dat ik nog niet naar God kwam. Maar zelfs niet zo lang geleden tegengekomen met een vriendin! (lees wel gewone vriendin hé, ben niet lesbisch) |
is iedere relatie tussen ongelovigen per definitie fout dan??? naar mijn mening heeft al dan niet geloven daar niets mee te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:51
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | 'i feel fine, it's a flesh wound...'
'Good evening....infidel'
 Ahmed, the dead terrorist Jeff Dunham
 |
Good evening...Walter! I blow you up with jingle bombs....from achmed....
"It's the end? of the world...yaaayy" ... grijns..
ups my "molar teeth"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 17:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:59
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Willemijn, ik ben gestopt met alle CM-ers te begrijpen. Soms schiet mijn inlevingsvermogen tekort.
'k Zou soms bijna aan mezelf gaan twijfelen. |
begrijp soms mezelf niet eens meer hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | is iedere relatie tussen ongelovigen per definitie fout dan??? naar mijn mening heeft al dan niet geloven daar niets mee te maken |
Zo zie ik het ook..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:04
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: |
Dank je Mar
Een avondje heen en weer is nie handig voor ons
ik weet het geen excuus
er komen vast andere mogelijkheden |
Ik mail je wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:04
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | begrijp soms mezelf niet eens meer hihi  |
het mooie is, ik heb mezelf nooit begrepen. als ik ik is, dan ben ik niet muis. maar als ik muis is, is ik niet ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:06
|
|
|
|
Kan mijn mannen sturen......
sorry er waren dames te weinig
zie ik net lol in ieder geval bodyguards genoeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:09
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | zo zou het moeten zijn Chat, de realiteit is jammer genoeg ook zo dat liefhebben jezelf kost, dat je je helemaal voor de ander geeft maar dat je later moet constateren dat dit niet wederzijds was! Toegegeven het was een relatie in de tijd dat ik nog niet naar God kwam. Maar zelfs niet zo lang geleden tegengekomen met een vriendin! (lees wel gewone vriendin hé, ben niet lesbisch) | Hoe meer liefde, hoe meer pijn...maar als ik weer voor de keuze zou staan, zou ik het zo weer doen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Weet je, jij schrijft vaak: het zou kunnen dat....en dan kan je van alles invullen natuurlijk...... En natuurlijk het zou kunnen, dat is waar........maar het kan ook zo zijn dat het niet zou kunnen......snap je hoe ik het bedoel? Je kan niet altijd iets schrijven zonder dat mensen zich op een of andere manier aangesproken kunnen voelen...... Als dat wel zo is kan je op dat moment er zelf actie op ondernemen..... Ik ga er in ieder geval vanuit dat niemand hier wat neer schrijft zonder iemand moedwillig te willen kwetsen........en ja, bij een discussie kan het er wel eens fel aan toe gaan, dat klopt......maar is dat erg??? Ik vind zelf een goede discussie zinvol omdat je dan de andere kant ook eens hoort, en die hoeft niet goed of fout te zijn maar geeft wel een andere blik van kijken...... | Willemijn, met jou kan ik praten...hoewel met Hannah ook wel, wat nu???
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 17 januari 2011, 18:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:13
|
|
|
|
|
Ze zijn nu weg.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:14
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hannah heeft het niet over goed en fout.... In haar reactie lees ik meer een vraag van haar zelf.... Waarbij er een eerste gedachtengoed geuit wordt in de vorm van "het zou kunnen dat".... Daar is toch niks mis mee?  |
Er is helemaal niets mis mee, maar ik vind het een beetje vaag...... Het zou natuurlijk altijd kunnen dat iemand het verkeerd oppikt maar dat weet je toch niet? het is een beetje invullen vind ik........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Willemijn, met jou kan ik praten...hoewel met Hannah ook wel, wat nu???
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
Om heel eerlijk te zijn Chatuliem, doordat je deze zin nu in elke reactie van je opneemt / meeneemt, geloof ik niet dat er nog sprake is van enig, gemeend, respect jegens andersdenkenden.
Zoals gisteren in de chatbox / lobby al werd gezegd; in een discussie is het belangrijk dat je ook laat merken dat je respect hebt voor elkaars mening en voor elkaar. Je zou dan kunnen schrijven, ik heb je uitleg gehoord / gelezen, het steekt goed in elkaar, alleen ik kan het niet onderschrijven, ik leg het naast me neer, ik doe er niets mee !!!! Daarna kun je je eigen "betere" argumenten op tafel leggen. Het risico van die manier van discussieren is wel, dat als je goed naar elkaar luistert (leest) je ook kunt gaan inzien dat de ander betere argumenten heeft dan jij, je daardoor van inzicht kunt wijzigen ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Prachtig..........sneeuw is weg. Lekker vakantie vieren .  |
Carien....Zet hem aan het werk!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je bent dit topic wel begonnen. En overtuigend zijn....wees gewoon jezelf. Jij loopt rond met de gedachte van onbetrouwbaar zijn.. en jij vraagt je af hoe je dat kan doorbreken. Ieder heeft zijn eigen manier van harten veroveren. |
Ach die Chat toch .....weet je Mariska (wees gewoon jezelf) ben ik het roerend mee eens en we kunnen nog wat van de dames leren hoor!!
Leonard (die code lukt ook niet helemaal bah Bah)
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 17 januari 2011, 18:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ze zijn nu weg....... |
scherpzinnig opgemerkt, mn waarde Sherlock
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Prachtig..........sneeuw is weg. Lekker vakantie vieren .  |
En dat had jij zeker gedacht Visser..de vakantie is wel voorbij als jullie op de boerderij komen.
De eerste dag mag je uitslapen tot 6 uur
De volgende nachten mag je er om de 3 uurtjes uit...om te kijken of er geen schaap aan het lammeren is. Is dit zo dan roep je Chat of Mar..Chat heeft toegezegt dat hij het leuk vind om bevallingen te doen. Krijgen de heren het niet voor elkaar, dan pas mag je mij roepen...het liefst na 8 uur.
Ik wil jullie wel ergens voor waarschuwen....de EO is met de camera aanwezig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:13
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | En dat had jij zeker gedacht Visser..de vakantie is wel voorbij als jullie op de boerderij komen.
De eerste dag mag je uitslapen tot 6 uur
De volgende nachten mag je er om de 3 uurtjes uit...om te kijken of er geen schaap aan het lammeren is. Is dit zo dan roep je Chat of Mar..Chat heeft toegezegt dat hij het leuk vind om bevallingen te doen. Krijgen de heren het niet voor elkaar, dan pas mag je mij roepen...het liefst na 8 uur.
Ik wil jullie wel ergens voor waarschuwen....de EO is met de camera aanwezig.  |
De eigenlijke boodschap van Carien is dan ook: Gedraag jullie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er is helemaal niets mis mee, maar ik vind het een beetje vaag...... Het zou natuurlijk altijd kunnen dat iemand het verkeerd oppikt maar dat weet je toch niet? het is een beetje invullen vind ik........ |
Het is niet zozeer verkeerd opvatten denk ik, maar tussen de regel heen kijken bij iemand....
Het hart spreekt altijd ergens doorheen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:22
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | nu denk ik gewoon als je met je eventuele partner, je relatie bij God gaat en je stelt je vertrouwen op Hem, dat je meer kans hebt om gelukkig te zijn. Mijn mislukkingen uit het verleden wijt ik aan een leven zonder God. of ben ik nu naïef?
Ik denk dat een relatie tussen een gelovige en een ongelovige sowieso moeilijk is (hoe kan wie niet gelooft je begrijpen met je geloof?), inderdaad er zijn ook gelukkige goede relaties tussen ongelovigen, maar wat mijn leven betreft denk ik er nu zo over. |
Ik weet niet of je dat naief moet noemen, ik dacht zelf 10 jaar terug ook zo, maar de ervaring leerde anders.
Mijn ouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd, mn moeder is gelovig en mn vader niet,voor hen geen probleem. Ik wilde dat zelf absoluut niet, en trouwde op mn 20ste met iemand uit een totaal andere richting. En dat is niet de reden van de scheiding geweest, maar leverde vaak genoeg flinke meningsverschillen op.
Voor mij reden om na mn scheiding te zeggen: nog liever een ongelovig met respect voor mijn geloof dan iemand van een totaal andere richting. En zo hebben we allemaal een reden waarom wel of niet denk ik.
Ik hoop enkel niet dat je denkt dat je in een leven met nooit mislukkingen mee zal maken. Want we blijven mensen en zullen nooit perfect worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:36
|
|
|
|
ik denk dat je als partners totaal transparant zouden moeten zijn en dat je verkeringstijd daar een groeiproces van is als je niet transparant durft te zijn bij je partner heb je dus angst en ga je dingen verbergen, dan heb je mijns inziens geen vertrouwen maar wantrouw en dat maakt een huwelijk cq relatie vroeg of laat kappot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | MEDEDELING
Ondanks het feit dat wij op CM forum verketterd gaan worden als heidenen, hebben Annette en ik besloten onze dochter die op 10 oktober 2010 geboren is, binnenkort te laten dopen.
Voor ons heet dit de HEILIGE DOOP en is een bewuste keuze.
Wij hopen dat Esther op volwassen leeftijd zelf de beslissing gaat nemen belijdenis te gaan doen. |
Een mooi moment om naar toe te leven, Pieter en Annette! Geniet ervan en wees inderdaad dankbaar dat je haar dit mee mag geven in haar prille leven in Gods Hand...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Om heel eerlijk te zijn Chatuliem, doordat je deze zin nu in elke reactie van je opneemt / meeneemt, geloof ik niet dat er nog sprake is van enig, gemeend, respect jegens andersdenkenden.
| Je interpreteert weer. En in dit geval niet goed. Respect in een discussie is voor mij een axioma, anders discussieer je niet. Aangezien mensen dat verschil nog steeds niet kunnen maken eindig ik dus maar voortdurend met
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:42
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik denk dat je als partners totaal transparant zouden moeten zijn en dat je verkeringstijd daar een groeiproces van is als je niet transparant durft te zijn bij je partner heb je dus angst en ga je dingen verbergen, dan heb je mijns inziens geen vertrouwen maar wantrouw en dat maakt een huwelijk cq relatie vroeg of laat kappot. |
idd. Grace, denk dat blijven communiceren en eerlijk zijn van cruciaal belang is in een relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:50
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | | He Pieter ik begrijp wat je schrijft, maar niet iedereen is in de gelukkige omstandigheden dat de dingen die je overkomen gevolg zijn van eigen stomme beslissingen. Soms gebeuren er dingen van buitenaf waar je totaal geen invloed op hebt maar waar je wel mee moet dealen. | Idd Mary snap je boosheid volkomen...zit zelf momenteel ook vol boosheid en verdriet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:53
|
|
|
|
Maandag 17 januari:
GOD WIL GRAAG SPOEDIG GEVEN!
Zwijg, wees stil voor MIJ, tracht in alle dingen MIJN wil te kennen en dan ook te doen. Blijf in MIJN liefde, een sfeer van liefdevol begrijpen voor alle mensen. Dit is jouw deel om te doen en dan omring IK je met een bescherming, die alle kwaad van je weert.
IK wil je alle dingen geven, een goede, gedrukte, overlopende maat, leer deze lessen spoedig. Je verstaat nog maar weinig van het Goddelijk ongeduld, dat zo graag snel wil geven. Komt er een zorgelijke gedachte in je op? Een gedachte van ongeduld? Bestrijd die dan meteen.
Liefde en vertrouwen zijn de middelen, waardoor de bezorgdheid en zorgen en ergernissen van een leven worden opgelost. Pas dit direct toe!.
Jullie zijn kanalen en hoewel het kanaal misschien niet helemaal verstopt zit, kunnen ergernis en ongeduld en bezorgdheden het aanvreten en op de duur onherstelbaar maken.
Volhard, o volhard!
Verlies nooit de moed, alles is goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:55
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | uit dit probleem blijkt dus dat vrouwen oneerlijk zijn. al dat gezeur over vertrouwen dat beschaamd is door een vorige echtgenoot/ partner... schei es uit, moet de nieuwe echtgenoot/ partner dat weer opbouwen???
Het simpele feit dat een levend wezen met dezelfde chromosonencombinatie als ik er toevallig een zootje van gemaakt heeft, kan en mag nooit de reden zijn dat ik daarop aangekeken word!!
Wellicht zouden vrouwen ook es in de spiegel moeten kijken en de reden zoeken waarom hget gedrag van de vorige echtgenoot/ partner ging veranderen... kan zeer verhelderend zijn namelijk 
Kortom, ik ga geen moeite doen te bewijzen dat ik beter ben dan mn voorganger... ik heb RECHT op een onbevangen benadering omdat ik die persoon niet ben. Zo simpel is het!!  |
soms heb je wel rake opmerkingen Pieter, dit is er 1 van...
|
|
| Naar boven |
|
|