| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 23:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Berichten: 757
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 19:33 MARIJAN072 schreef: Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Is logica... 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.
Jaja die boer GIJSBERT gaar natuurlijk naar Dokkum maar die randstedeling weet natuurlijk niet wat elke elfstedentochtrijder al lang doorheeft als hij in Dokkum komt: binnenkomen, afstempelen en meteen rechtsomkeert maken naar Ljouwert! Komt die arme boer van de mest in het uiteraard steriel schone huis van FEMKE, die zoals de Friezen zeggen schijtschoon is en dat is niet wat je denkt dat het betekent want het is juist dwangmatig schoon. Arme jongen maar ja hij volgt zijn gevoel en dan zwijmelen onze dames! Hij voelt zich in Dokkum een zendeling, nou DAAR WETEN ZE IN DOKKUM WEL RAAD MEE!!! 754 na Chr.
Ook niet friezen kunnen zich in Friesland wel handhaven Thomas, zie je maar weer aan Gijsbert....... Hij verstaat het zelfs........  |
Nee hoor, schoonmoeder zei dat ze haar haar kort(er) had en hij vertaalde het met een kleurtje, wat overigens ook wel zo was, Maar hij was lief voor het kleine mannetje, dus hij redt het wel.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 13 februari 2011, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 23:59
|
|
|
|
|
hij heeft winterslaap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 00:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Twee nieuwe aanmeldingen, Pieter649 met Annette |
Wat nu? Silver is vertrokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 00:09
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Jongens volgens mij ging deze topic over de eerste date en niet over de picknick. So back on-topic. Heb het hele verhaal gelezen en kan hier heel kort over zijn: kom niet met standaardopeningszinnen. Alle zinnen die hier zijn genoemd kennen we nu als CM-vrouwen wel… die gaan dus sowieso geen indruk maken, want dan denken we toch: “Ach die heeft ook het forum gelezen…”
Teveel je best doen om “origineel” te zijn komt ook al snel gemaakt over. Denk dat uit de reacties van de dames hier wel blijkt dat we daar niet op zitten te wachten. Natuurlijk, iedere vrouw krijgt graag een complimentje, maar dan wel oprecht en gemeend. Enne… volgens mij geldt dat net zo goed voor mannen toch? Maar t allerbelangrijkste is volgens mij: wees bij een eerste date gewoon lekker jezelf, leg het er allemaal niet te dik bovenop en heb vooral geen hooggespannen verwachtingen. |
Dus deze gaat niet lukken .... ?? Lisa wat heb je mooie ogen, ik zou er wel in willen verdrinken ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 00:14
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat nu? Silver is vertrokken  | gewoon de datum laten staan...Nog meer aanmeldingen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 00:43
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Jongens volgens mij ging deze topic over de eerste date en niet over de picknick. So back on-topic. Heb het hele verhaal gelezen en kan hier heel kort over zijn: kom niet met standaardopeningszinnen. Alle zinnen die hier zijn genoemd kennen we nu als CM-vrouwen wel… die gaan dus sowieso geen indruk maken, want dan denken we toch: “Ach die heeft ook het forum gelezen…”
Teveel je best doen om “origineel” te zijn komt ook al snel gemaakt over. Denk dat uit de reacties van de dames hier wel blijkt dat we daar niet op zitten te wachten. Natuurlijk, iedere vrouw krijgt graag een complimentje, maar dan wel oprecht en gemeend. Enne… volgens mij geldt dat net zo goed voor mannen toch? Maar t allerbelangrijkste is volgens mij: wees bij een eerste date gewoon lekker jezelf, leg het er allemaal niet te dik bovenop en heb vooral geen hooggespannen verwachtingen. |
‘Applaus is heerlijk en mensen zijn ijdel en worden graag bemind, maar uiteindelijk haal je je schouders erover op.’
Je hebt trouwens een mooie neus....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 00:54
|
|
|
|
Een leuke aflevering deze keer. Ik ben wel verbaasd trouwens dat Annemiek voor Adriaan ging. Zag je hoe lastig Harry het ermee had...?? die baalde flink. Maar in het voorstukje voor volgende week zagen we al even dat zij beiden niet zo heel veel gespreksstof hadden en ze zouden telefoonnummers uitwisselen want dan KONDEN ze nog eens bellen.....wordt dus niet wat met die twee, had ze toch voor Harry moeten gaan
Wat moeten trouwens die schaatsuitslagen hier....das toppic vervuiling !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 02:19
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | He Mar, verklaar je eens nader… Als je de Bijbel erop na slaat zul je zien dat daar veel vaker wordt gesproken over de Heilige Geest in persoonsvorm en mannelijk. Dus wat bedoel je met “ik geloof daar niet in?” |
Hier komt ie.
De Heilige Geest is -zoals bijna iedereen weet- de Geest van God; en God is de hoogste Majesteit in de Hemel waar Jezus aan de rechterzijde naastzit zegt de Bijbel; de Heilige Geest is dus de persoonlijkheid van God…!
1Cor2:11 - De Geest is Gods Eigen Geest/Persoonlijkheid 'Wie weet wat er in een mens omgaat? Dat weet alleen zijn eigen geest. Zo weet ook niemand wat er in God omgaat dan alleen Gods eigen Geest'.
1 Thessalonicen 4:8 - God geeft ons Zijn Heilige Geest 'Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af, maar God, God die u zijn heilige Geest geeft'.
Hebreeën 8:1 - Jezus zit rechts naast God op de troon 'De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel'.
'is die Heilige Geest nou een persoon of niet?!'. Nee dus. De Heilige Geest is weliswaar afgescheiden en werkt afgescheiden, maar is immers de persoonlijkheid van God; niet van zichzelf dus!
Maar wat is de Heilige Geest dan wel???
Je weet uit de Bijbel, dat de Heilige Geest de Macht, Kracht en Zegen van God is; de wijze waarop God werkt. Ook weten je, dat ontvangen van de Geest eigenlijk betekent, dat je weer deelneemt aan de Geest van God.
Efeziërs 3:16 - Gods Geest is Gods Glorie & Kracht 'Ik vraag God dat hij jou door de Geest uit de rijkdom van zijn glorie de kracht geeft om innerlijk sterk te zijn'.
Hebr. 6:4 - Geestesgaven ontvangen = deel krijgen aan de Geest van God 'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest…'.
Lukas 1:35 - De Heilige Geest is de Kracht van de Allerhoogste 'De engel antwoordde haar: ‘De heilige Geest zal over u komen, de kracht van de Allerhoogste zal u als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind aan God gewijd zijn en zijn Zoon worden genoemd'.
2 Corinthiërs 13:4 - Ook Jezus leeft uit Gods Kracht! 'Want toen hij werd gekruisigd, was hij zwak, maar nu leeft hij uit kracht van God. Ook wij zijn zwak als hij, maar wij zullen met hem leven uit kracht van God, en dat zult u merken'.
Colossenzen 2:12 - In Jezus leven ook wij uit Gods Kracht 'In de doop bent u immers met hem begraven, zoals u ook met hem ten leven bent opgewekt door uw geloof in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt'.
1Cor2:11 - De Geest is Gods Eigen Geest/Persoonlijkheid 'Wie weet wat er in een mens omgaat? Dat weet alleen zijn eigen geest. Zo weet ook niemand wat er in God omgaat dan alleen Gods eigen Geest'.
Kortom: je krijgt er niet 'een-persoon-bij', maar je hebt weer een Geestelijke relatie met God gekregen als je de Geestesgaven ontvangt. Je wordt deelnemer aan de Geest van God.
De Heilige Geest is dus de Zegen van God en die gaat waar HIJ wil. Gods Kracht die mensen kan zegenen, die mensen kan verwekken, die Gaven geeft aan mensen en die zo uiteindelijk ook vrucht draagt; de Vrucht van de Geest!
In de Bijbel wordt het volgende over die 'Vrucht' verteld:
Galaten 5:22 - De Geestesvrucht wordt in ons zichtbaar 'Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, welwillendheid, goedhartigheid, betrouwbaarheid zachtmoedigheid, zelfbeheersing'.
Efeze 5:9 - 'want de vrucht van de Geest is alle goedheid en gerechtigheid en waarheid'
De "drie persoonlijkheids leer" heeft zijn eigen achtergrond daarvoor moet ik de geschiedenis in. Het volk van God heeft nooit een drie persoonlijkheids geloof gekend Wel de Egythenaren dat vemengd is geraakt met het evangelie van de Here Jezus en de apostellen...uiteindelijk...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 14 februari 2011, 02:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 07:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | CM'ers??? |
Ik herkende je bijna niet Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 08:45
|
|
|
|
Love is…
two people sharing one heart
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 14 februari 2011, 08:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 09:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hier komt ie.
De Heilige Geest is -zoals bijna iedereen weet- de Geest van God; en God is de hoogste Majesteit in de Hemel waar Jezus aan de rechterzijde naastzit zegt de Bijbel; de Heilige Geest is dus de persoonlijkheid van God…!
1 Thessalonicen 4:8 - God geeft ons Zijn Heilige Geest 'Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af, maar God, God die u zijn heilige Geest geeft'.
Hebreeën 8:1 - Jezus zit rechts naast God op de troon 'De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel'.
'is die Heilige Geest nou een persoon of niet?!'. Nee dus. De Heilige Geest is weliswaar afgescheiden en werkt afgescheiden, maar is immers de persoonlijkheid van God; niet van zichzelf dus!
Maar wat is de Heilige Geest dan wel???
Je weet uit de Bijbel, dat de Heilige Geest de Macht, Kracht en Zegen van God is; de wijze waarop God werkt. Ook weten je, dat ontvangen van de Geest eigenlijk betekent, dat je weer deelneemt aan de Geest van God.
Efeziërs 3:16 - Gods Geest is Gods Glorie & Kracht 'Ik vraag God dat hij jou door de Geest uit de rijkdom van zijn glorie de kracht geeft om innerlijk sterk te zijn'.
Hebr. 6:4 - Geestesgaven ontvangen = deel krijgen aan de Geest van God 'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest…'.
Lukas 1:35 - De Heilige Geest is de Kracht van de Allerhoogste 'De engel antwoordde haar: ‘De heilige Geest zal over u komen, de kracht van de Allerhoogste zal u als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind aan God gewijd zijn en zijn Zoon worden genoemd'.
2 Corinthiërs 13:4 - Ook Jezus leeft uit Gods Kracht! 'Want toen hij werd gekruisigd, was hij zwak, maar nu leeft hij uit kracht van God. Ook wij zijn zwak als hij, maar wij zullen met hem leven uit kracht van God, en dat zult u merken'.
Colossenzen 2:12 - In Jezus leven ook wij uit Gods Kracht 'In de doop bent u immers met hem begraven, zoals u ook met hem ten leven bent opgewekt door uw geloof in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt'.
Kortom: je krijgt er niet 'een-persoon-bij', maar je hebt weer een Geestelijke relatie met God gekregen als je de Geestesgaven ontvangt. Je wordt deelnemer aan de Geest van God.
De Heilige Geest is dus de Zegen van God en die gaat waar HIJ wil. Gods Kracht die mensen kan zegenen, die mensen kan verwekken, die Gaven geeft aan mensen en die zo uiteindelijk ook vrucht draagt; de Vrucht van de Geest!
In de Bijbel wordt het volgende over die 'Vrucht' verteld:
Galaten 5:22 - De Geestesvrucht wordt in ons zichtbaar 'Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, welwillendheid, goedhartigheid, betrouwbaarheid zachtmoedigheid, zelfbeheersing'.
Efeze 5:9 - 'want de vrucht van de Geest is alle goedheid en gerechtigheid en waarheid'
De "drie persoonlijkheids leer" heeft zijn eigen achtergrond daarvoor moet ik de geschiedenis in. Het volk van God heeft nooit een drie persoonlijkheids geloof gekend Wel de Egythenaren dat vemengd is geraakt met het evangelie van de Here Jezus en de apostellen...uiteindelijk... |
Hé Mar,
Ik weet niet precies wat jij op doelt als je het hebt over de "drie persoonlijkheids leer". Volgens mij is er sprake van een drie-eenheid, dus niet van drie verschillende personen. En die drie-eenheid wordt wel degelijk genoemd in de Bijbel:
1 Johannes 5, vers 7: Er zijn drie getuigen in de hemel: De Vader, Christus en de Heilige Geest; Samen zijn Zij één.
Dat is de vertaling uit “het Boek”. Ik weet dat sommigen het een te vrije vertaling vinden, dus nog even een paar andere Bijbelvertalingen erbij gepakt (altijd handig als je meerdere Bijbelvertalingen in huis hebt ha ha ha).
Groot Nieuws: Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en deze drie getuigen stemmen met elkaar overeen.
In de NBV: Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en het getuigenis van deze drie is eensluitend”
In de NBG staat: Want deze drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de heilige Geest; en deze drie zijn één.
Statenvertaling (nee niet de nieuwe herziene): “Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.
Ook wel weer even bijzonder om te zien hoe verschillend het in diverse vertalingen staat. Maar goed, de Statenvertaling, de NBG en ‘Het Boek’ blijven dus vrij dicht bij elkaar (ervan uitgaande dat met “het Woord” Christus wordt bedoeld (Het woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid (Johannes 1: 14), wordt er in de Bijbel zelf dus wel degelijk gesproken over de drie-eenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest.
Naar de rest kijk ik later nog even, moet nu zo eerst aan het werk. Maar wat bedoel je precies met ‘het volk van God’ als je zegt dat zij nooit een drie-persoonlijkheids geloof hebben gekend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 10:27
|
|
|
|
Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is. Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben. Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).
Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.
Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.
Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 10:44
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | 0oooh, de Heilige Geest in persoonsvorm en mannelijk???
Ik geloof er niet in... |
Hoi MAr,
hoe verklaar je de tekst:
Als Jezus zegt: De trooster zal komen ............................................... Wie is dan de Trooster?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:08
|
|
|
|
2,5uur rijden, zou dit wel eens doen om jullie te leren kennen, maar 09 april is de evangelische vrouwendag in België, althans toch hier in oost-vlaanderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:22
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Een leuke aflevering deze keer. Ik ben wel verbaasd trouwens dat Annemiek voor Adriaan ging. Zag je hoe lastig Harry het ermee had...?? die baalde flink. Maar in het voorstukje voor volgende week zagen we al even dat zij beiden niet zo heel veel gespreksstof hadden en ze zouden telefoonnummers uitwisselen want dan KONDEN ze nog eens bellen.....wordt dus niet wat met die twee, had ze toch voor Harry moeten gaan
Wat moeten trouwens die schaatsuitslagen hier....das toppic vervuiling !!  |
eh, Annemarie bedoel je zeker... Adriaan leek me wel een leuke vent, maar Harry vond ik meer bij Annemarie passen... Het lijkt erop dat ze voor de verkeerde heeft gekozen, maar ja, dat haal ik dan uit een heel kort stukje wat de volgende keer komt... afwachten maar...
Ik vermoed dat Frank zijn liefde echt gevonden heeft... ik vond het van haar (Anita) knap dat ze haar studieplannen hierdoor niet veranderde, ik vind hun het leukste stel en als voorproefje op volgende week zie je hen al zo samen dat je denkt... dat zit wel goed !!
Femke vind ikzelf een aparte... wat maakt het nou uit hoe dat bestek ligt... en om Gijsbert dan ook nog een 'boer' te noemen daarom, ik vond het niet nodig... Ik vraag me ook af waarom Femke Gijsbert's vraag niet beantwoorde, waar ze alles opborg....of had ze echt amper spullen ? ...ik vroeg me af waarom Femke eigenlijk die kast heeft met mandjes als er toch niks inzit... Maar ja, iedereen zal er wel een mening over hebben.
Ik denk niet dat ik het iets zou vinden om op die manier aan de man te komen... voor hetzelfde geldt ben je het net niet, lijkt me niet gemakkelijk als er gevoelens ontstaan voor diegene.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 14 februari 2011, 12:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen. Als je jong bent en een eerste relatie aangaat word je samen volwassen,je ontdekt het leven samen,dan gaat delen bijna vanzelf.Als je ouder bent,al een relatie gehad hebt dan denk ik dat het delen langzamer gaat.Sommige dingen uit je oude leven zul je niet willen delen,fouten waarvan je geleerd hebt bijvoorbeeld.Als het goed is dan is je rugzakje leeg voor je er weer aan begint en start je met andere idealen dan voorheen. Ik vind praten ook dé basis voor een relatie en ik deel enorm veel met mijn nieuwe partner,soms komt er iets boven dat ik liever wegdruk en dat "gun" ik mezelf dan ook,misschien komt het op een later tijdstip weer boven en zijn we er dan wel aan toe........alles moet groeien he
Ik wil open zijn tegen mijn nieuwe partner maar ik vind dat ik niet alles kan vertellen uit respect voor mijn overleden partner. |
Hé Leanne. We zitten idd aardig op één lijn. We staat niet meer zo onbevangen en zorgeloos in het leven als toen we 18 waren. En wat die rugzak betreft denk ik dat je het verleden wel kunt los laten, dat je dat juist ook moet doen. Dat is echter niet hetzelfde als het verleden vergeten. Dat hoeft volgens mij ook niet. Want wat er ook is gebeurd in het verleden, welke fouten je ook gemaakt zou hebben, het kan en mag niet zo zijn dat je daarover veroordeeld zou worden, door niemand niet maar zeker niet door een nieuwe partner (waarmee ik uiteraard niet bedoel dat jou nieuwe partner dat doet, want dat is volgens mij ook helemaal niet wat jij aangeeft in jou mail). Wat ik meer bedoel is dat een verleden niet vergeten hoeft te worden, juist omdat je ervan hebt geleerd. En dat is iets wat je op den duur dus wel zou moeten kunnen delen met elkaar. Juist door over die dingen te praten met je nieuwe partner zal er alleen maar meer verdieping van jullie relatie optreden. Maar idd alles moet groeien....
In mijn ogen is openheid over alles wel heel belangrijk in een relatie. Als jij schrijft dat je de neiging hebt om bepaalde dingen weg te drukken hoop ik voor jou en hem dat er een moment komt waarop je er wel met hem over kunt en wilt praten. Neemt niet weg dat het natuurlijk prima is dat je respect hebt voor jouw overleden partner, dat siert je alleen maar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:57
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Een leuke aflevering deze keer. Ik ben wel verbaasd trouwens dat Annemiek voor Adriaan ging. Zag je hoe lastig Harry het ermee had...?? die baalde flink. Maar in het voorstukje voor volgende week zagen we al even dat zij beiden niet zo heel veel gespreksstof hadden en ze zouden telefoonnummers uitwisselen want dan KONDEN ze nog eens bellen.....wordt dus niet wat met die twee, had ze toch voor Harry moeten gaan
Wat moeten trouwens die schaatsuitslagen hier....das toppic vervuiling !!  |
Ik had het er vanochtend even met een vriendin over en we waren het er toch wel over eens dat Adriaan nog niet zo enthousiast is.....ze gaan met elkaar om of het elkaars buren zijn......net dat mooie ontbreekt even.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 14 februari 2011, 13:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:10
|
|
|
|
Dag 1 Vandaag ben ik opgepakt en bij de andere boeken en kleren op de tafel gelegd. Ik kan wel een gat in de lucht springen: Ik ga op vakantie!
Dag 2 Iemand heeft me in een koffer gelegd. Het is hier wel erg donker en een beetje benauwd, maar dat zal niet lang duren. We gaan naar de zon!
Dag 3 Ik heb het niet best, want ik ben behoorlijk door elkaar geschud. De meest vreemde geluiden heb ik gehoord. Auto’s, bussen, een trein, stemmen via luidsprekers over tijden van vertrek. En toen hebben ze de koffer waar ik in zit op een band gegooid en daarna ben ik echt de kluts kwijtgeraakt. Nu hoor ik al uren lang een zacht gezoem; ik geloof dat ik vlieg!!
Dag 4 Oei, wat is het hier warm! Heerlijk! Ik lig hier echt te genieten op m’n plankje in de zon. En een mooie kamer! Te gek! Ze noemen zoiets een appartement geloof ik. Alles staat erin: tv, koelkast, bankstel en ga zo maar door. En een balkon op het zuiden, met uitzicht over een prachtige blauwe zee! Het lijkt wel een sprookje zo mooi. Het liefst zou ik nu een van die Psalmen willen zingen die zo ongeveer midden tussen mijn twee kaften staan: “O Heere, onze Heere, hoe heerlijk is Uw Naam op de ganse aarde!” Nu ja, vanavond als ze terug zijn van het zwemmen, dan zullen ze wel een stukje uit mij lezen, om God te danken voor deze wonderlijke mooie dag ...
Dag 5 Vandaag ben ik een beetje verdrietig. Nee, niet vanwege het weer ofzo. Het is nog steeds stralend zomerweer. Maar omdat nog niemand mij van mijn plankje heeft gepakt. Niemand kijkt naar mij om. Ze laten me maar liggen. Ze lachen en don spelletjes en schrijven hele puzzelboeken vol, maar je moet niet denken dat er nu eens iemand een beetje aandacht voor mij heeft. Jammer nou!!
Dag 6 Vanmorgen dacht ik even: Hoera, van daag hebben ze me nodig: het is zondag en dan gaan ze vast en zeker naar die kerk beneden in het dorp. Ik hoorde al vroeg de klokken luiden! Maar nee hoor, niets daarvan. Ze bleven allemaal urenlang op hun bed liggen. Toen dacht ik: dan zullen ze vanmiddag wel bij het eten wat uit mij lezen! Maar nee, ook dat gebeurde niet. Het lijkt wel alsof ik hier helemaal niet nodig ben. Wat ik daarvan vind? Ik vind het ondankbaar! Hebben zij misschien de zon en de zee geschapen? Een mens kan toch alleen maar echt leven als hij Gods Woord binnenlaat in het huis van zijn hart??
Dag 7 Ik lig hier nog steeds. Er ligt stof op mijn kant.
Dag 8 Vanmorgen voelde ik me opeens heel gelukkig. Iemand nam me van m’n plank, blies het stof van me af, bladerde wat in me ... ik dacht: “Nu gaan ze me lezen!” Maar ik hoorde alleen een stem die zei: “Hier heb ik het: Amos, een profeet met vier letters en de eerste is een A”
Dag 9 Ik ben weer thuis. Ik lig onder de plakboeken op de televisie. Verder ligt iedereen op bed. Doodmoe van de reis. Ik kan wel huilen. Maar toch geef ik de moed niet op! NOOIT !! Want er komt een dag, waarop iemand zal ontdekken hoeveel moois er in mij verborgen zit ... !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:22
|
|
|
|
Misschien is deze al een keer voorbij gekomen, zo niet dan wil ik jullie deze twee zeker niet onthouden.
http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg
En:
http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 14 februari 2011, 13:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ZE ETEN DE PATAT NIET OP!!!!! |
hahaha Chat... Yvon had idd. beter kunnen wachten tot na het eten om de keuze bekend te maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:27
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is. Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben. Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).
Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.
Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.
Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is. |
Dat laatste is in elk geval een verbetering, want nu klopt het niet echt dat de privacy gewaarborgd is en het veel CM-ers niet duidelijk is dat mensen die geen lid zijn toch kunnen meekijken.
Ik vind het heel jammer voor degene die juist doordat mensen van buitenaf (dat is niet alleen oud-CM-ers, maar ook mensen die nieuwsgierig zijn en er niks te zoeken hebben) mee kunnen lezen, het sommige CM-ers remt om meer open te zijn. Echt jammer !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Misschien is deze al een keer voorbij gekomen, zo niet dan wil ik jullie deze twee zeker niet onthouden.
http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg
En:
http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related |
Zo kunnen we het niet horen Lisa, je moet het even selecteren, dan op Url drukken en dan op OK......sprak de digibeet..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:55
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:57
|
|
|
|
Dat is wel mooi geschreven, Mary
Dit is wel bekende dagboek van de Bijbel Hoe vaak lezen we de Bijbel? 1 keer per dag? 2, 3 of meer? De Heere spreekt vanuit de Bijbel door de werking van de Heilige Geest als u/jij de Bijbel open gaat en leest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | ]http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related | [/url][/quote]
Kijk, zo is het goed.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:28
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]] http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg
http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related
Ha ha ha... ik was al bang dat het niet helemaal goed ging, maar ik had geen tijd om er nog even verder mee te prutsen . Fijn dat er iemand anders was die dat even van me overnam. Thx Thomas Het is mij nu ook duidelijk hoe t werkt, dus volgende keer doe ik het in één keer goed
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 14 februari 2011, 14:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:30
|
|
|
|
De nieuwe lijst ziet er nu als volgt uit:
1. Leonard 2. Sabine 3. Willemijn 4. Chat en Nikita/Mickey 5. Imke 6. Gerdi155 7. Fenny 8. Marijan (o.v.) 9. Bert168. 10. Lisa160 (o.v) 11. Jasmyn (o.v.) 12. mar907
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 14 februari 2011, 14:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:36
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | [/b]Dat laatste is in elk geval een verbetering, want nu klopt het niet echt dat de privacy gewaarborgd is en het veel CM-ers niet duidelijk is dat mensen die geen lid zijn toch kunnen meekijken.
Ik vind het heel jammer voor degene die juist doordat mensen van buitenaf (dat is niet alleen oud-CM-ers, maar ook mensen die nieuwsgierig zijn en er niks te zoeken hebben) mee kunnen lezen, het sommige CM-ers remt om meer open te zijn. Echt jammer !! |
Alleen wat heeft dat te maken met privacy-schending ??
In Nederland is het recht op privacy vastgelegd in de artikelen 10 tot en met 13 van de Nederlandse Grondwet. Een belangrijk onderdeel van privacy, de verwerking van persoonsgegevens, wordt sinds 1 september 2001 voor een groot deel nader geregeld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Voordien werd dit in de Wet persoonsregistraties (Wpr) geregeld. Naast de Wbp regelen onder meer de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, de Wet bescherming persoonsgegevens BES, de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES en de Wet Politiegegevens de bescherming van persoonsgegevens.
De organisatie die zich met de privacy van de Nederlandse burger bezig houden is het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).
Volgens mij kun je als buitenstaander nergens op CM persoonsgegevens vinden. Ook als lid is het trouwens niet mogelijk om persoonsgegevens te vinden over iemand anders. De enige gegevens die je ziet, zijn die gegevens waarmee jezelf akkoord bent gegaan dat andere leden ze kunnen inkijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:41
|
|
|
|
[quote=MAR907]De nieuwe lijst ziet er nu als volgt uit:
1. Leonard 2. Sabine 3. Willemijn 4. Chat en Nikita/Mickey 5. Imke 6. Gerdi155 7. Fenny 8. Marijan (o.v.) 9. Bert168. 10. Lisa160 (o.v) 11. Jasmyn (o.v.) 12. mar907 13. crossroad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:42
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | ‘Applaus is heerlijk en mensen zijn ijdel en worden graag bemind, maar uiteindelijk haal je je schouders erover op.’
Je hebt trouwens een mooie neus....
 |
Thx Mar.. geloof ik... Tja jij kunt het weten, want je was erbij in Leeuwarden. Kan me niet herinneren dat er ooit eerder iemand over mijn neus is begonnen dus origineel ben je wel, ha ha ha.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |