| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:18
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Eikels gooien bedoel je  |
Ja inderdaad Herman, en ik herinner me de gooi-prestaties van Cross nog heel goed. Ze kwamen zo hard tegen mijn hoofd aangevlogen dat ik nu nog steeds pijn heb in mijn tenen wanneer ik moet niezen
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 18 maart 2011, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:37
|
|
|
|
Zo daar is wel flink wat tijd in gaan zitten.
Iemand vroeg eens aan Spurgeon hoe hij de uitverkiezing en de menselijke veratnwoordelijkheid met elkaar kon rijmen. Spurgeon gaf als antwoord: Ik wist niet dat 2 vrienden met elkaar verzoend moeten worden.
Persoonlijk geloof ik toch dat God van te voren zonder onderscheid uitverkoren heeft, hoewel ik dat met mijn verstand maar moeilijk begrijpen kan.
Ik geloof niet in uitverkiezing op grond van te voren gezien geloof zoals sommigen leren. Dan spreken we niet meer van vrije genade maar is genade toch nog afhankelijk van de mens.
Of deze uitverkiezing dan voor of na de val zou zijn geweest is niet heel belangrijk.
Ik geloof zelf dat dit voor de schepping gebeurt is en wil me daarbij graag beroepen op Efeze1:4
In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd, ons vol liefde uitgekozen om voor hem heilig en zuiver te zijn. (NBV)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:53
|
|
|
|
|
And UP!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:02
|
|
|
|
prachtig!
maar mensen willen het niet horen... ''voelen ze zich niet lekker bij''
: 2tim 4
3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | And UP!!!!!!!!!!!!! |
Hij is OPgestaan, Hij is OPgestaan
(mag je zelf invullen of dit over jou gaat of over.... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Daarom staat (jou en de persoon) ook tussen haakjes. Maar vergeving is wel verzoening tussen jou en God, juist omdat het een bijbelse opdracht is .... Vergeving is inderdaad loslaten om verder te kunnen, maar dat is menselijk gezien denk ik. Vergeving en loslaten is ook God de mogelijkhed geven om met jou verder te gaan (verzoening), en dat gaat verder dan het menselijk inzicht .... Maar vergeving en verzoening op menselijk vlak is ook zeer goed mogelijk hoor, ik denk dat het in een relatie zelfs noodzaak is ....
(ben bang dat er nu heel veel mensen met zere teentjes lopen) |
Ik ben het met je eens dat vergeving en verzoening op menselijk vlak ook goed mogelijk is; daarbij (en dan bedoel ik bij de verzoening) is dan wel noodzakelijk dat er bij de kant van zeg maar 'de dader' het besef komt van wat verkeerd is gedaan en zeg maar 'het slachtoffer' hieraan tegemoet wil komen, wat soms een hele opgave kan zijn van de kant van 'het slachtoffer'. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat 'het slachtoffer' milder is, omdat hij of zij tevens het belang ziet van een toekomst samen, maar nogmaals dat is zo persoonlijk en heeft niet alleen te maken met de duur en intensiteit van het gebeurde in het verleden, maar ook met het karakter van iemand. Dus idd. is het goed mogelijk.
Het zal ook gemakkelijker zijn naarmate er minder verschil is en de rol van dader en slachtoffer niet zo sterk aanwezig is.
Ik bedoelde de vergeving idd. tussen mensen onderling en ben het daarin ook met je eens dat verzoening tussen jou en God iets anders is en daarom idd. wel van belang is. Het grote verschil is dan wel dat God altijd het goede met een mens voor ogen heeft en dat is nou juist wat er tussen mensen onderling nog wel eens ontbreekt, op zich nog geen probleem, want een fout maken is menselijk, maar wel als die fout bijv. niet ingezien wordt, maar ook hier geldt: vergeving zorgt ervoor dat je niet blijft hangen in het verleden !!
Wat bedoel jij precies met "een relatie" ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 18 maart 2011, 22:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:34
|
|
|
|
| HENK710 schreef: |  |
Wow leuk zeg!!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Weersverwachting voor morgen, Zon en 10/11 graden ....
Kom op mensen, aanmelden  |
Da's buitenland haha, maar ik wens jullie een hele mooie en gezellige wandeling daar in het Friese Bakkeveen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:59
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Da's buitenland haha, maar ik wens jullie een hele mooie en gezellige wandeling daar in het Friese Bakkeveen... |
168,5 km vanaf Ede, valt wel mee, toch? En vandaag was het weer beter dan op de Veluwe hoor.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 18 maart 2011, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:10
|
|
|
|
Toen m'n zoon vanavond vertelde dat ie morgen pas om 8.15 uur wordt opgehaald ipv. 7.15 uur. Voor school een dagje naar Utrecht . En dat op de zaterdag. Verkoopdemonstratie , landelijke wedstrijd in Hoog Catarijne . Dus wie daar morgen komt kan mn zoon tegenkomen samen met nog 45 zeeuwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:17
|
|
|
|
| HENK710 schreef: |  |
Je laat er geen gras over groeien, Henk!
Gefeliciteerd.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:20
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem  |
hé proficiat Henk en Robbedoes! en nu genieten ven de auto hé = ook proficiat!
ps: kan je eens naar belgië komen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:22
|
|
|
|
|
Aan alle mensen van CM , ook mijn hartelijke gelukwensen en een dikke proficiat met deze zesde verjaardag ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:26
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | hé proficiat Henk en Robbedoes! en nu genieten ven de auto hé = ook proficiat!
ps: kan je eens naar belgië komen! |
Weet je waar ik nu zo nieuwsgierig naar ben Henk? Hoevaak heb je afgereden??? Maar van harte hoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Vrijdag 18 maart, 1 Sam. 7: 2-9; Wegdoen.
In het voorjaar komen de meeste vrouwen de grote schoonmaak. Alles krijgt weer een goede beurt. En wat oud is, versleten of kapot, gaat weg. Soms zie je allerlei rommel op de stoep staan is die tijd: kapotte stoelen, verroeste kachels en bergen oud-papier. Weg ermee! Je moet die rommel een keer opruimen. Gewoon: wegdoen! Het volk Israël houdt ook een grote schoonmaak. De richter Samuël roept het volk op zich te bekeren tot God. Dan zal Hij redden uit de macht van de Filistijnen. En zo halen de Israëlieten hun huizen leeg. De beelden van Baäl en Astarte worden op de stoep gezet. Weg ermee! De Heer alleen is God! Die beelden zijn stom. God alleen spreekt. Baäl en Astarte zwijgen in alle talen. De God van Israël – die heeft het eerste en het laatste woord! Het is goed om je van tijd tot tijd eens af te vragen welke goden je aanbidt. Welke machten beïnvloeden mijn leven? Aan wie wijd ik mijn uren, mijn zilver en mijn goud? Aan de goden rook en nicotine? Aan de beelden van de buis? Aan de heb-zucht of de krijg-lust? Aan de goden van geld en geweld? Het is goed om steeds weer grote schoonmaak te houden. Laten we ze opruimen, de goden van deze eeuw! Wegdoen! Vandaag! |
Dank je Mario, is een tekst om eens bij stil te blijven staan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:38
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....[/quot
doet er niet meer toe, ik vind het theekransje een prima idee!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 18 maart 2011, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:42
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: |
Haha ....
Maar dames en heer ...... het was immers ook om polshoogte te nemen
Dank voor de reacties |
Vanavond nog bij Jasmyn gegeten (jawel lieve mensen het gaat goed met haar en ze vermaakt zich prima zonder CM). Zij wil ook wel mee naar een uitje in Groningen.. maar ja.. ook 40+ he. Dus Adelaar... de keus is aan jou: leeftijdsgrens opschroeven of wij gaan gewoon lekker met zijn tweeën op stap in Groningen.. hoewel.. misschien willen er wel meer 40+- ers met ons mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:47
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | | Aan alle mensen van CM , ook mijn hartelijke gelukwensen en een dikke proficiat met deze zesde verjaardag ... |
Ook namens mij, gefeliciteerd met jullie 6 jarig bestaan !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus. |
go go go Chat... In dit topic alweer de 2e reactie van jouw kant waar ik helemaal achter sta...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:00
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | Prima, mee eens, maar waarom zo denigrerend? Dat hoeft mijns inziens helemaal niet en het helpt ook niet echt..wanneer je die waarheid wilt delen met anderen. | Eerlijk gezegd wordt ik doodmoe van mensen die niet op de inhoud reageren maar op de vorm. David is iemand die wat steviger commentaar heeft, en de meeste reacties naar zijn kant zijn alleen maar over de vorm. Ik vind dat iedereen mag vertellen hoe hij of zij er over denkt, en dan is dat gezeur over de vorm alleen maar hinderlijk. Ik lees nl. de bijdragen van David en inhoudelijk vind ik ze goed en duidelijk. Er valt tenminste met hem ergens over te praten.
Dus dames, als u zich irriteert aan de toon, zet dan een kop thee en ga de Libelle lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:02
|
|
|
|
[quote=MARYLIEN613]Xabia, Cross en Marylien, ik meld me ook aan voor het theekransje.. per slot van rekening ben ik ook best wel eens lief.. Neem de Viva wel mee ofzo.. Verder nog andere gegadigden voor t theekransje.. Verder zeg ik namelijk ook ff niets...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan. Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had. Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken. |
Mooi Chat, dat je het op deze manier mocht beleven, temidden van het diepe verlies van je dochter. Temidden van onze nood is Hij daar, een God die er voor ons wil zijn !! Mooie bijdrage.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:06
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Laat Arjan Baan hier nou net over gesproken hebben gisteren:
"Overgrote deel zondagschristenen is naar de hel gegaan"
"Ik geloof liever in een onprettige waarheid, dan in een prettige vergissing. De hel is realiteit en we kunnen voor eeuwig verloren gaan als we weigeren de Heere Jezus in ons hart te laten." Dat stelde Arjan Baan gisteravond op een jongerenavond van Stichting JijDaar tijdens een preek die hier terug te luisteren is.
Baan: "Ik wil eerst graag enkele passages uit een preek van Jonathan Edwards lezen: 'Als je onbekeerd bent, ben je veroordeeld tot de hel. Ieder onbekeerd mens hoort in de hel thuis. Jij gaat beslist naar die plaats als je niet gelooft. De toorn van God brandt tegen jou en de put en het vuur is gereed, de vuuroven is gereed om jou te ontvangen, de vlammen gloeien en woeden, de duivelen staan klaar als gulzige hongerige leeuwen die hun prooi zien. Onbekeerde mensen lopen over de put van de hel die een rot deksel heeft. Het overgrote deel van keurige zondagschristenen die gestorven zijn, is ongetwijfeld naar de hel gegaan'," aldus Jonathan Edwards volgens Arjan Baan.
"Wat een aangrijpende boodschap is dit", betoogt Baan. "We leven in een tijd waarin we het wreed vinden om met mensen te spreken over dit helse vuur. Is het wreed dat ik vandaag deze waarheid verkondig? Als ik over een spoorlijn loop en ik kom bij een ravijn waar ik zie dat de spoorlijn over het ravijn is ingestort, is het dan wreed dat ik bedenk dat er over 10 minuten een trein aankomt met een feestende menigte? Is het dan wreed dat ik terugren en er alles aan doe om die trein te stoppen? Weet je wat wreed is? Als ik die feestende menigte niet waarschuw, maar bij het ravijn blijf staan, de trein het ravijn in zie storten, terwijl ik de wanhopige kreten van de mensen hoor."
Ben je nog steeds ongehoorzaam aan Gods woord? Ben je al tot geloof gekomen? heb je jezelf al overgeven aan de Zoon van God? Zo, niet dan rust de toorn van God nu nog op jou, je hoeft straks maar naar buiten te gaan en er hoeft een hersencel niet te functioneren, of een bloedvat te knappen of een auto van de verkeerde kant te komen en je slaat je ogen op in de eeuwige rampzaligheid. Buiten Jezus rust de toorn van God op jou. Ik roep jou vanavond op: kom tot Jezus, op het zelfde ogenblik zal de toorn van God niet langer op jou rusten. Mensen die niet geloven dreigen om te komen in de hel, maar ook zij die zeggen dat ze geloven maar niet bereid zijn om te breken met de zonde."
"Is er een escape naar de hel? In de hel is geen nooduitgang, daar zullen we moeten blijven voor eeuwig. Hier op aarde is het genadetijd, en die genadetijd gaat voorbij. Ik verkondig jullie dat er maar een ontsnapingsroute is, is er dan een middel om die welverdiende straf te ontgaan en wederom tot genade te komen? Jazeker, daar is een middel, daar is een ontsnappinsroute, een weg tot behoud, een middelaar Gods tussen God en de mensen, Zijn Naam is Jezus, Hij is volkomen God en volkomen mens. Er is er Een die de straf op de zonde heeft gedragen. deze Middelaar, onze Heere Jezus Christus die ons van God tot een volkomen verlossing geschonken is. De Heere Jezus zegt: als jij verloren gaat, is dat niet omdat God je geen genade wilde schenken of omdat je niet uitverkoren was, dan is dat omdat jij niet hebt gewild. Er is echter voor iedereen een Uitweg, die uitweg is de Heere Jezus Christus."
bron: www.cip.nl |
Om Chat maar ff voor te zijn: wat is jou persoonlijke beleving wat betreft de vraagstelling in dit topic Jan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:13
|
|
|
|
[quote=DAVID923]anette en mariska:
en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners
Bah! Wat een verschrikkelijke uitspraak... Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te vinden, laat staan te zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd wordt ik doodmoe van mensen die niet op de inhoud reageren maar op de vorm. David is iemand die wat steviger commentaar heeft, en de meeste reacties naar zijn kant zijn alleen maar over de vorm. Ik vind dat iedereen mag vertellen hoe hij of zij er over denkt, en dan is dat gezeur over de vorm alleen maar hinderlijk. Ik lees nl. de bijdragen van David en inhoudelijk vind ik ze goed en duidelijk. Er valt tenminste met hem ergens over te praten.
Dus dames, als u zich irriteert aan de toon, zet dan een kop thee en ga de Libelle lezen... |
Wel jammer dat ik hier weer het idee heb dat je de plank volledig misslaat... Meningsverschillen niks mis mee, maar dat stukje over lieve dametjes slaat echt helemaal nergens op !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:14
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | | Aan alle mensen van CM , ook mijn hartelijke gelukwensen en een dikke proficiat met deze zesde verjaardag ... |
Hier sluit ik me graag bij aan. Dus ook namens mij van harte gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:16
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wel jammer dat ik hier weer het idee heb dat je de plank volledig misslaat... Meningsverschillen niks mis mee, maar dat stukje over lieve dametjes slaat echt helemaal nergens op !! |
Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | 168,5 km vanaf Ede, valt wel mee, toch? En vandaag was het weer beter dan op de Veluwe hoor. |
Sorry lieve mensen, maar t gaat mij niet lukken.. Mijn beppe (= oma op zijn fries) viert haar 90-ste verjaardag en jullie zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik daar wil zijn... Wens jullie een hele fijne wandeling in die prachtige omgeving. En wees voorzichtig in de klimboom bij de zandvlakte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:22
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja inderdaad Herman, en ik herinner me de gooi-prestaties van Cross nog heel goed. Ze kwamen zo hard tegen mijn hoofd aangevlogen dat ik nu nog steeds pijn heb in mijn tenen wanneer ik moet niezen  |
Neem dan ook schoenen met stalen neuzen .... scheelt een hersenschudding
|
|
| Naar boven |
|
|