ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:35

Deze is geweldig gelukt, voor één persoon, half uur werk.
Kwijlende smiley krieltjes met schil ruim tien minuutjes laten koken;

Lachende smiley krieltjes halveren en in bakpannetje met olijfolie en een uitje laten sputteren
Clown smiley stukjes kip met zout en peper, een sjalotje in vieren en een handje champignons in vieren en een teentje knoflook in een ander bakpannetje met olijfolie laten sputteren
Verliefde smiley rode kool met appeltjes uit een zakje van ah in een pannetje op een klein pitje langzaam warm laten worden

klodder mayonaise op je bord en de inhoud van je pannetjes er om heen draperen en spitten maar!!!!!
Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:37

WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/I0YjuWzmkqg

Dat ik dit nu als digibeet kan doen....... Knipoog smiley
Maar Mieke, prachtig!

ja he en dank voor je digihulp, ik weet het nóg niet, erg he? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:39

MIEKE364 schreef:
Deze is geweldig gelukt, voor één persoon, half uur werk.
Kwijlende smiley krieltjes met schil ruim tien minuutjes laten koken;

Lachende smiley krieltjes halveren en in bakpannetje met olijfolie en een uitje laten sputteren
Clown smiley stukjes kip met zout en peper, een sjalotje in vieren en een handje champignons in vieren en een teentje knoflook in een ander bakpannetje met olijfolie laten sputteren
Verliefde smiley rode kool met appeltjes uit een zakje van ah in een pannetje op een klein pitje langzaam warm laten worden

klodder mayonaise op je bord en de inhoud van je pannetjes er om heen draperen en spitten maar!!!!!
Coole smiley met zonnebril

Verraste, verbaasde smiley Dat zijn 2 gerechten die je hebt klaargemaakt. Ik ben al aangekomen door het lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:39

MIEKE364 schreef:
ja he en dank voor je digihulp, ik weet het nóg niet, erg he? Geschokte, onthutste smiley

Welnee, je had gewoon even een seniorenmoment Knipoog smiley
Je moet het nummer even blauw maken en dan op url en ok drukken.....sprak zij wijs........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:46

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dat zijn 2 gerechten die je hebt klaargemaakt. Ik ben al aangekomen door het lezen Knipoog smiley

Je kunt er ook twee dagen eten maar dat raad ik niet aan; zó uit de pannetjes op je bord kieperen is 't lekkerst en niet meer dan van een diep bordje de bodem goed bedekken, njah kan je wel hebben, hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:48

FRANKT627 schreef:

....stukje kip voor Floshke...stukje kip voor Frank....stukje kip voor Floshke...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 19:51

WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, je had gewoon even een seniorenmoment Knipoog smiley
Je moet het nummer even blauw maken en dan op url en ok drukken.....sprak zij wijs........ Engeltje smiley

Nou, die komen steeds vaker voor, nee hoor, geintje

volgens mij deed ik dat ook, kan je nagaan hoe erg het al is?! Smiley die vol vragen zit

het t opgeschreven, zucht

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 3 april 2011, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 20:39

Waauw Lisa
ik heb je verhaal gelezen. Je bent open en eerlijk hierin. Ik bid voor jou een goede christenman. God heeft voor jouiets speciaals in petto. Vertrouw op Hem en Hij zal je geven de wensen an je hart. Sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:22

FRANKT627 schreef:
Als je je haast mag je de afwas nog doen...die foto is van de Belgische kust... Lachende smiley

No.....de ZEEUWSE kust en om precies te zijn , bij Domburg.

http://www.youtube.com/watch?v=kzKOYUhPjOg

Maar ja, wat dat te maken heeft met lekker eten?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:28

VISSER278 schreef:
No.....de ZEEUWSE kust en om precies te zijn , bij Domburg.

http://www.youtube.com/watch?v=kzKOYUhPjOg

Maar ja, wat dat te maken heeft met lekker eten?

Dat het niet ver is van België en daar vind je lekker eten...
ik ga toch eens kijken of ik hondshaai kan kopen en dan het recept maken dat ik eerder op de topic heb gezet...ik eet heel graag vis Kwijlende smiley Dat is veel lekkerder dan zo'n rond ding van de Italiaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:51

MARIA576 schreef:
Aanstaande zondag wordt ik gedoopt door onderdompeling. Een voor mij, en voor de mede-dopelingen, bijzondere dag, bijzonder moment!
In eerste instantie wilde ik hier geen ruchtbaarheid aan geven maar nu het zo dichtbij gekomen is en ik zowel geestelijk als praktisch volop in de voorbereidingen zit, wil ik dit mooie moment toch met jullie delen. Vooral ook...omdat dit forum van C.M, de duidelijke uitleg van bijvoorbeeld Chautuliem, mij geholpen heeft om deze keus te maken en deze stap te zetten. Ik geloof persoonlijk dat God dit forum, de mensen hier heeft gebruikt om mij te laten zien welke weg ik moet gaan en ik ben dan ook zielsgelukkig dat het bijna zover is!
God zegt: Kom maar...je oude leven is dood, je krijgt een nieuw leven door MIJ. En daarvan wil ik getuigen en dát wil ik met jullie delen!
Ik dank God...dat ook een forum op Internet..een instrument kan zijn in Zijn handen.

Omdat ik komend weekend ter voorbereiding niet thuis zal zijn en waarschijnlijk niet over een comp. kan beschikken en dus niet kan inloggen, zet ik 't nu op het forum... en zeg ik: tot zondagavond dan maar! Lachende smiley

Lieve Maria.. zo leef je er een hele tijd naar toe en zo is het ineens zo ver, je bent gedoopt. Ik hoop dat het voor jou net zo'n fantastische ervaring is als het voor mij was in september 2010. Ik kan er nog altijd niet over uit hoeveel er is veranderd, juist ook na mijn doop. Ik hoop dat jij hetzelfde zult mogen ervaren en wens je Gods rijke zegen toe bij alles wat op jou pad komt. Heel veel liefs, Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:53

MAUREEN217 schreef:
Waauw Lisa
ik heb je verhaal gelezen. Je bent open en eerlijk hierin. Ik bid voor jou een goede christenman. God heeft voor jouiets speciaals in petto. Vertrouw op Hem en Hij zal je geven de wensen an je hart. Sterkte

Hi Maureen. Bedankt voor jou hele lieve woorden. Ja, ik weet dat God iets heel speciaals voor mij in petto heeft en dat ik helemaal op Hem mag vertrouwen. Maar toch is het ongelofelijk lief van je dat je dat nog even zegt. Bedankt. Knipoog smiley Ik wens jou Gods zegen toe en bid dat Hij ook tegemoet zal komen aan de wensen die in jou hart leven. Liefs, Lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:00

Vanavond een prachtige praisedienst beleefd waar Sela aan meewerkte. En ja, natuurlijk zijn er heel veen prachtige liederen gezongen, waaronder deze:

http://www.youtube.com/watch?v=kRXQCxwv6Ro&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:07

FRANKT627 schreef:
Smiley die vol vragen zit bedoel je dat Marijan niet gaat verlengen? Net nu er die lente aanbieding er is. Zou wel spijtig zijn...

Geschokte, onthutste smiley Ja, ik keek net en ik zie dat haar poppetje grijs is...

geen idee, zag alleen dat ze grijs is...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:16

SUSANNAH475 schreef:
geen idee, zag alleen dat ze grijs is...

Ach misschien was ze effe verstrooid en vergat ze te betalen. Ze zou het anders wel aangekondigd hebben dat ze niet zou verlengen.
Misschien is ze er morgen weer met haar droge humor Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:19

FRANKT627 schreef:
Ach misschien was ze effe verstrooid en vergat ze te betalen. Ze zou het anders wel aangekondigd hebben dat ze niet zou verlengen.
Misschien is ze er morgen weer met haar droge humor Lachende smiley

Het positieve van ineens grijs zijn is dat je gemist wordt he? Ze is er vast morgen weer Frank..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:21

WILLEMIJN232 schreef:
Het positieve van ineens grijs zijn is dat je gemist wordt he? Ze is er vast morgen weer Frank..... Knipoog smiley

je zou op den duur zelf grijs worden van al dat grijs... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:23

FRANKT627 schreef:
je zou op den duur zelf grijs worden van al dat grijs... Geschokte, onthutste smiley

Bij mannen is dat wel charmant maar vrouwen lijken gelijk tig jaar ouder........ Verraste, verbaasde smiley , gelukkig ben ik niet grijs...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:29

WILLEMIJN232 schreef:
Bij mannen is dat wel charmant maar vrouwen lijken gelijk tig jaar ouder........ Verraste, verbaasde smiley ,

gelukkig ben ik niet grijs...... Knipoog smiley

...hummm, ik dacht gisteren iets gelezen te hebben van een ka... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 22:42

KATHY142 schreef:
Bastiaan, dit laatste stukje van jou sprong er voor mij uit.
En ik ben eerlijk gezegd wel heel benieuwd naar je uitleg over het geestelijk Israël dat "wij" zouden zijn.

Valt de term “Israël” volkomen samen met degene die biologisch van Israël afstammen?
Klaarblijkelijk niet, want Paulus zegt:
“niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël” (Rom.9:6)

En paulus citeert hiervoor vervolgens Genesis 21:12.
“Noch omdat zij Abrahams zaad zijn, zijn zij allen kinderen,
maar: In Izak zal u het zaad genoemd worden.” (Rom.9:7)

En in het daarop volgende vers herhaalt Paulus dit opnieuw:
“Dat is, niet de kinderen des vleses, die zijn kinderen Gods; maar de kinderen der beloftenis worden voor het zaad gerekend.” (Rom.9:8)

Dus,
- Israël valt niet volkomen samen met degene die afstammen van Israël
- Kinderen van Abraham, valt niet volkomen samen met het zaad van Abraham.
- Maar diegene zijn kinderen, die de kinderen der beloftenis zijn, en niet de kinderen van het vlees.

Het gaat om het Geloof.
“En de Schrift, tevoren ziende dat God de heidenen uit het geloof zou rechtvaardigen, heeft tevoren aan Abraham het Evangelie verkondigd, zeggende: In u zullen al de volken gezegend worden. Zo dan, die uit het geloof zijn, worden gezegend met de gelovigen Abraham.” (Gal.3:8,9)

En dan kom je dus uit op:
“Zo verstaat gij dan, dat degenen die uit het geloof zijn, Abrahams kinderen zijn.” (Gal.3:7).

Wij zijn dus kinderen van Abraham. Zo je wilt, om verwarring te voorkomen, we zijn geestelijk kinderen van Abraham. We zijn geestelijk Israelliet.
Niet door afstamming maar gezegend in Christus mogen we kinderen van onze Hemelse Vader zijn, tot zijn volk gerekend worden.
Niet door de besnijdenis van het vlees, maar de besnijdenis van het hart; allen die in waar Geloof Christus aanneemt.

Wellicht ten overvloede, maar zo staat dit ook in Romeninen 2:
“Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is, noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
Maar die is een Jood, die het in het verborgene is; en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.”

“En de vreemde die zich tot de HEERE gevoegd heeft, spreke niet, zeggende: De HEERE heeft mij gans en al van Zijn volk gescheiden; en de gesnedene zegge niet: Zie, ik ben een dorre boom (..). Ik zal hen ook in Mijn huis en binnen Mijn muren een plaats en een naam geven, beter dan der zonen en dan der dochteren; een eeuwigen naam zal Ik een ieder van hen geven, die niet uitgeroeid zal worden.
Die zal Ik ook brengen tot Mijn heiligen berg, en Ik zal hen verheugen in Mijn bedehuis; (..) Mijn huis zal een bedehuis genoemd worden voor alle volken. De Heere HEERE, Die de verdrevenen Israëls vergadert, spreekt: Ik zal tot Hem nog meer vergaderen, nevens hen die tot Hem vergaderd zijn.” (Jes. 56:6-8)

“Daarom, gedenkt dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt van degenen die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;
Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld. Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.” ( Ef.2:11-13)

Ten slotte
Paulus geeft in Rom.11 aan dat Israel te vergelijken is met een olijfboom, en dat wij die uit de heidenen bijgekomen zijn te vergelijken als geënt op die boom.
En betreft onze houding, om ons niet boven de Joden te verheffen Zie de argumenten in Rom 11:11-24.

Wij zijn het geestelijke Israel, op weg naar het geestelijke Jeruzalem (Openb.21:2).

“Daarin is noch Jood noch Griek (..), Want gij allen zijt één in Christus Jezus.
En indien gij van Christus zijt, zo zijt gij dan Abrahams zaad, en naar de beloftenis erfgenamen.” Gal. 3:26-27.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zondag 3 april 2011, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

CHATULIEM619 schreef:
Het is heel jammer, dat je bijdragen van anderen, die het zelf hebben meegemaakt aan de kant schuift.
Waar heb ik dat gedaan?

Bovendien,
Bij elke reactie gaf ik aan: ik ZIE ze niet aangetoond.
Als die er wel was dan had je toch een datum en tijdstip kunnen noemen? Ik ZIE ook wel eens iets over het hoofd.

Merk op dat je spreekt over CALVIJN, en over CALVINISTEN:
Daarom herhaal ik:

Quote:
CHATULIEM schreef:
Je kunt duidelijk zien dat Calvijn niet de lijn van de bijbel volgt.
Tot dusver niet getoond zien worden.
Quote:
CHATULIEM schreef:
Het valt me steeds meer op hoe gemakkelijk er dingen uit de bijbel op een andere manier uitgelegd worden, dan dat er staat.
Tot dusver niet getoond zien worden.
Quote:
CHATULIEM schreef:
En toch beroept men zich op het zuivere woord van God. Gaat het om Gods woord, of gaat het om de interpretatie van Gods woord. Want voor veel dingen is er maar één uitleg mogelijk, de calvinistische uitleg.
Tot dusver zie ik deze karikatuur niet aangetoond zien worden.
Quote:
CHATULIEM schreef:
En die is vaak eenzijdig en heeft het karakter van een dogma.
Tot dusver zie ik deze conclusie niet aangetoond worden.
Quote:
CHATULIEM schreef:
En dat is iets wat veel schade aan mensen heeft gebracht,
Behoorlijke stevige uitspraak voor iets wat ik nog niet aangetoond heb zien worden.
Quote:
CHATULIEM schreef:
geen oog voor de mens,
Deze subjectieve interpretatie bevat een vrij ernstig oordeel gebaseerd op vermeende feiten die niet aangetoond zijn.
Quote:
CHATULIEM schreef:
alleen oog voor de strenge dogma"s van de kerk.
Vele ernstige verwijten, conclusie die zelfs gaan over vermeende intenties (“alleen oog voor hebben”), en zonder dat ik het aangetoond heb zien worden.

Quote:
CHATULIEM schreef:
Er valt op deze manier niet goed met je te praten. (..).
o.
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

MARIAN519 schreef:
Ik geloof dat er een zekere spraakverwarring heerst?
Hier staan ervaringen die iemand meegemaakt heeft in haar persoonlijke leven en er staan opvattingen over Calvijn, zijn leer en zijn leven.

Ik denk zelf dat die twee los van elkaar staan, want als je vader je iets aandoet wat volgens zijn Bijbelse opvattingen correct is hoeft dat niet persé als calvinisme uitgelegd te worden...

Wat als je vader ( en nu denk ik aan de mijne die mij persoonlijk ook heel veel leed berokkend heeft ) zijn eigen interpretatie aan het gelezene geeft?

En volgens mij probeert Bastiaan dit duidelijk te maken.. Smiley die vol vragen zit
Inderdaad.
Dankjewel Marian!
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

ANNETTE050 schreef:
.
(...) Maar ik sta voor wat ik zeg en ga dat niet anders invullen omdat Bastiaan aan mijn intenties om het te plaatsen leek te 'twijfelen'.
Beste Annette,
Ik meen nergens geschreven te hebben dat ik aan je intenties twijfel!
Maar hoe het ook zij, een forum is een gebrekkig communicatie medium, laat ik daarom duidelijk stellen: Ik twijfel en twijfelde niet aan je intenties!

Ik schreef zelfs al in een andere context aan je, dat ik jouw situatie niet ken en daarom terughoudend wil betrachten daarin. Ik wil bij deze toevoegen, dat ik het waardeer dat je zo’n persoonlijk verhaal met ons deelt!
Als er een klimaat bestaat die compleet de bijbelse balans tussen liefde en straf uit evenwicht brengt, door disproportioneel het accent alleen te leggen op een straffende God. Dan is dat verschrikkelijk dat daar mensen onder moet lijden. Dat is onrecht niet alleen naar mensen maar naar God. Als in dat proces slachtoffers vallen die eruit gebonjourd worden, dan geeft dat plaatsvervangende schaamte.

Maar hoe hier in deze draad in het algemeen over het calvinsme wordt gesproken is buitengewoon. Ik kies er nu voor om er geen verdere bijvoeglijke naamwoord aan te hangen.

Laat ik met het volgende beginnen,
Ik heb wel eens bezoeken gehad van een Jehovah Getuige. Hij deed zijn relaas over het feit dat in zijn optiek er geen hel bestond. En dat daarom in alle Christelijke kerken de mensen een angstgeloof aangepraat worden.
Snap je dat ondanks zijn getuigenis, ik meen dat met zijn verhaal niet is aangetoond dat in alle Christelijke kerken een angstgeloof zou heersen?

Verder,
De bijbel kent zeker wel een God die ook straft, die toornt over zonde. En ook een God die wil dat wij ons aan Zijn geboden houden.
Het gaat er om, om de bijbel na te spreken; en geen accenten te benadrukken die de bijbel niet legt. Dus de bijbel als uitgangspunt en toetsteen.

Nu terug naar je getuigenis,
Er zitten een aantal stappen tussen calvijn en jouw verhaal ( ik zeg niet dat je niet sommige delen al gedeeltelijk beantwoord hebt, maar voor de volledigheid noem ik ze allen)
- Ten eerste, welke onderwerp (denkbeeld of voorbeeld) ging tegen de bijbel in.
- Ten tweede, is dit onderwerp typerend voor de heel de plaatselijke gemeente en heel die kerk.
-Ten derde is dit onderwerp typerend voor de meeste of alle Calvinistische kerken?

Ben je met me eens dat dit Calvijn-draadje: vele zeer ernstige beschuldigingen bevat aan het calvinsime als geheel. Mag ik je als mijn getuigenis meegeven dat ik uit een calvinistische kerk kom maar het beeld totaal niet herken als geldend voor de calvinistische stroming?
Mag ik je vragen of die ernstige beschuldigingen in zorgvuldigheid zijn gedaan, zie bijvoorbeeld m’n 3 genoemde stappen? Je weet uit eigen ervaring hoe uiterst verderfelijk het is als lichtzinnig oordelen worden geveld, oordelen buiten of boven Gods Woord. Laten we waken voor zo’n klimaat.

Ik twijfel er niet over dat bepaalde denkbeelden onbijbels zijn, althans gezien vanuit het perspectief vanuit bijvoorbeeld de evangelische hoek. En omgekeerd zal dat ook zo zijn.
Dan zou het bijvoorbeeld niet constructief zijn om te verwijten (ik zeg niet dat jij dat doet), dat die denkbeelden niet bijbels zijn omdat ze gewoon van Calvijn overgenomen zijn.
Terwijl ik duidelijk stelde dat ik als Calvinist het principe van Sola Scripture aanhang, dus terug naar Gods Woord, ook als dat ten koste gaat van welk heilig huisje dan ook, ook als dat ten koste gaat van leerstellingen die derden als calvinstisch typeren.

Wij allen erkennen onze verlosser Jezus Christus; De liefde van God die zijn kinderen wou vergaderen zoals een hen haar kuikens.
Dat is onze gemeenschappelijke basis.
Het vlees geworden Woord, verwees naar het Schriftgeworden Woord: Gods Woord, onze Bijbel. Daarop zijn we onderling aanspreekbaar.
Je had het voorbeeld genoemd over ziektezalving, die heb ik beantwoord. Ik weet niet of ik nog iets vergeten heb.

Ik hoop niet dat ik je ergens onnodig aanstoot gegeven heb.
Vriendelijke groeten, B.

(
p.s.
Ik ben me bewust van stromingen die mijn inziens niet het anker werpen op de vaste rots van Gods Woord, op Zijn beloften die we mogen aannemen in vol vertrouwen. Maar die het anker werpen op het gevoel, en op uiterlijke kenmerken of je wel echt een zondig hartje hebt. En daarmee twijfel wekken, en ontmoedigen zij dit willen aangaan tot de maaltijd van onze Here Jezus Christus. Dit is m.i. niet naar de Schrift.
Maar ik zie niet in waarom dit Calvinistsich genoemd zou moeten worden.
)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:06

Het is vandaag toch nog een mooie dag geweest. De zon was van de partij en voelde heerlijk aan. Aan de kikkerdril te zien ga ik binnenkort veel gekwaak horen en vrees ik dat Floshke me wel meerdere malen zal trakteren op een kikker.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:09

Maria: laat je ons nog even weten hoe jouw doopdienst is geweest?
Heb je er van kunnen genieten?

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:14

mooi gebed

http://www.youtube.com/watch?v=sASfv9EEhrw
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:24

BASTIAAN161 schreef:
p.s.
Ik ben me bewust van stromingen die mijn inziens niet het anker werpen op de vaste rots van Gods Woord, op Zijn beloften die we mogen aannemen in vol vertrouwen.
Voor alle duidelijkheid zou ik graag lezen wat dan die beloften zijn ....
Maar die het anker werpen op het gevoel, en op uiterlijke kenmerken of je wel echt een zondig hartje hebt.
Hoe bedoel je dit, "gevoel, uiterlijke kenmerken en echt zondig hart hebben" ??
En daarmee twijfel wekken, en ontmoedigen zij dit willen aangaan tot de maaltijd van onze Here Jezus Christus.
Welke twijfel wekken ze op, en in welk verband zie je dat dan, met het ontmoedigen van het aangaan aan het Heilig Avondmaal ??
Dit is m.i. niet naar de Schrift.
Dan zou ik ook graag de bijbelgedeeltes willen weten waarin datgene staat, wat volgens jou niet naar de schrift is??

Alvast bedankt .... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:33

Gelukkig, weer één die nog niet droog achter de oren is .... Lachende smiley

Opwekking 630, Vader U bent goed.

http://www.youtube.com/watch?v=B_XasXr0Iq8
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 00:03

Lieve allemaal....ik ben er weer en wat kan ik zeggen? zijn er woorden om zoiets moois te beschrijven? Ik kan alleen maar zeggen dat ik óntzettend gelukkig ben, me totaal vernieuwd voel en gedragen wordt en ben door onze God.
Een geweldige dag! een geweldige dienst en een geweldig moment. Het meest tedere, emotionele, échte moment van mijn leven. Ik dank God...mijn hart is er vól van!!!!!!!

Maria..die nu trilt van alle emoties en ook wel van vermoeidheid..en dus nu een paar uur lékker gaat slapen! Lachende smiley

enne ..Cross? nat zijn achter de oren voelt érrug prettig, 'k laat het lekker zo! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 00:19

BASTIAAN161 schreef:
Beste Annette,
Ik meen nergens geschreven te hebben dat ik aan je intenties twijfel!
Maar hoe het ook zij, een forum is een gebrekkig communicatie medium, laat ik daarom duidelijk stellen: Ik twijfel en twijfelde niet aan je intenties!

Ik schreef zelfs al in een andere context aan je, dat ik jouw situatie niet ken en daarom terughoudend wil betrachten daarin. Ik wil bij deze toevoegen, dat ik het waardeer dat je zo’n persoonlijk verhaal met ons deelt!
Als er een klimaat bestaat die compleet de bijbelse balans tussen liefde en straf uit evenwicht brengt, door disproportioneel het accent alleen te leggen op een straffende God. Dan is dat verschrikkelijk dat daar mensen onder moet lijden. Dat is onrecht niet alleen naar mensen maar naar God. Als in dat proces slachtoffers vallen die eruit gebonjourd worden, dan geeft dat plaatsvervangende schaamte.

Maar hoe hier in deze draad in het algemeen over het calvinsme wordt gesproken is buitengewoon. Ik kies er nu voor om er geen verdere bijvoeglijke naamwoord aan te hangen.

Laat ik met het volgende beginnen,
Ik heb wel eens bezoeken gehad van een Jehovah Getuige. Hij deed zijn relaas over het feit dat in zijn optiek er geen hel bestond. En dat daarom in alle Christelijke kerken de mensen een angstgeloof aangepraat worden.
Snap je dat ondanks zijn getuigenis, ik meen dat met zijn verhaal niet is aangetoond dat in alle Christelijke kerken een angstgeloof zou heersen?

Verder,
De bijbel kent zeker wel een God die ook straft, die toornt over zonde. En ook een God die wil dat wij ons aan Zijn geboden houden.
Het gaat er om, om de bijbel na te spreken; en geen accenten te benadrukken die de bijbel niet legt. Dus de bijbel als uitgangspunt en toetsteen.

Nu terug naar je getuigenis,
Er zitten een aantal stappen tussen calvijn en jouw verhaal ( ik zeg niet dat je niet sommige delen al gedeeltelijk beantwoord hebt, maar voor de volledigheid noem ik ze allen)
- Ten eerste, welke onderwerp (denkbeeld of voorbeeld) ging tegen de bijbel in.
- Ten tweede, is dit onderwerp typerend voor de heel de plaatselijke gemeente en heel die kerk.
-Ten derde is dit onderwerp typerend voor de meeste of alle Calvinistische kerken?

Ben je met me eens dat dit Calvijn-draadje: vele zeer ernstige beschuldigingen bevat aan het calvinsime als geheel. Mag ik je als mijn getuigenis meegeven dat ik uit een calvinistische kerk kom maar het beeld totaal niet herken als geldend voor de calvinistische stroming?
Mag ik je vragen of die ernstige beschuldigingen in zorgvuldigheid zijn gedaan, zie bijvoorbeeld m’n 3 genoemde stappen? Je weet uit eigen ervaring hoe uiterst verderfelijk het is als lichtzinnig oordelen worden geveld, oordelen buiten of boven Gods Woord. Laten we waken voor zo’n klimaat.

Ik twijfel er niet over dat bepaalde denkbeelden onbijbels zijn, althans gezien vanuit het perspectief vanuit bijvoorbeeld de evangelische hoek. En omgekeerd zal dat ook zo zijn.
Dan zou het bijvoorbeeld niet constructief zijn om te verwijten (ik zeg niet dat jij dat doet), dat die denkbeelden niet bijbels zijn omdat ze gewoon van Calvijn overgenomen zijn.
Terwijl ik duidelijk stelde dat ik als Calvinist het principe van Sola Scripture aanhang, dus terug naar Gods Woord, ook als dat ten koste gaat van welk heilig huisje dan ook, ook als dat ten koste gaat van leerstellingen die derden als calvinstisch typeren.

Wij allen erkennen onze verlosser Jezus Christus; De liefde van God die zijn kinderen wou vergaderen zoals een hen haar kuikens.
Dat is onze gemeenschappelijke basis.
Het vlees geworden Woord, verwees naar het Schriftgeworden Woord: Gods Woord, onze Bijbel. Daarop zijn we onderling aanspreekbaar.
Je had het voorbeeld genoemd over ziektezalving, die heb ik beantwoord. Ik weet niet of ik nog iets vergeten heb.

Ik hoop niet dat ik je ergens onnodig aanstoot gegeven heb.
Vriendelijke groeten, B.

(
p.s.
Ik ben me bewust van stromingen die mijn inziens niet het anker werpen op de vaste rots van Gods Woord, op Zijn beloften die we mogen aannemen in vol vertrouwen. Maar die het anker werpen op het gevoel, en op uiterlijke kenmerken of je wel echt een zondig hartje hebt. En daarmee twijfel wekken, en ontmoedigen zij dit willen aangaan tot de maaltijd van onze Here Jezus Christus. Dit is m.i. niet naar de Schrift.
)

Dankjewel voor je reactie.
Daar ik veel benaderd wordt over mijn persoonlijke inbreng, deze is alleen bedoeld als illustratie/getuigenis.
Er is ook nergens een klacht over mijn lippen gekomen naar de Here God.
en voel me ook geen slachtoffer ofzo. Ik heb een fantastische tijd gehad bij de zendelingen en later in India-Bombay.

Je stelt veel vragen....
Veel heb ik m.i. al beantwoord.
Eén ding steekt voor mij boven alles uit en dat is dat de uitstorting van de Heilige Geest in de Vrijgemaakte kerken een m.i. niet bijbelse invulling heeft gekregen.
Het boek Handelingen staat er vol van hoe de Heilige Geest steeds werkt.
God heeft ervoor gekozen, om samen met Zijn Kinderen te werken.
Jezus is bruidegom, de kerk zijn Bruid...samen alles doen....geestelijke éénwording.
Hij, in al Zijn Glorie, heeft ervoor gekozen om ons actief in te zetten in dienstbaarheid door de Kracht van de Heilige Geest.
In het beginstuk werd de ziekenzalving aangehaald, m.i. is de olie van de zalving een teken dat het lichaam van de zieke gevuld is door de Heilige Geest, meer niet...tenzij je de werking toe wilt schrijven aan magische machten....ik in ieder geval niet. Dat Jezus dit niet deed is erg makkelijk te verklaren...de Heilige Geest was nog niet uitgestort.
Waarom is er in vrijwel geen enkele vrijgemaaakt gereformeerde kerk ruimte voor de werking van de Heilige Geest, waarom worden de gaven die Hij geeft aan de kant geschoven?
Wie zijn wij, om Hem in een box te stoppen en te bepalen welke van Zijn Gaven wel en welke niet kunnen.
Er wordt dan wel gezegd dat de Heilige Geest niet meer werkt nadat de Bijbel door één of ander concilie is vastgesteld.....

Ik had het eerder over het bestraffen van de koorts (zie eedere bijdrages)...jij vroeg of het wel in nederigheid gebeurd was enz.
Ik wil het andersom stellen...was dit niet juist een daad van gehoorzaamheid, nederigheid?
En is het geen vorm van hoogmoed om de Heilige Geest zo te beknotten, in een box te zetten en alle Zijn gaven maar te negeren, om wat voor redenen dan ook maar?
De Heilige Geest is volgens de Bijbel een Persoon en ik denk dat het in de wil van God past de Heilige Geest te erkennen als een Persoon, deeluitmakende van de Drie-enige God.
(P.s. ik heb het hier niet over het uitnodigen, welkom heten van de Heilige Geest, want Hij nodigt ons juist uit).

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 april 2011, 11:16
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2150 2151 2152 2153 2154 2155 2156 ... 6194 Volgende
Pagina 2153 van 6194