ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:36

IMKE917 schreef:
Nog even geduld Frank, 't is nog wat vroeg. Over een paar weken staan al die mooie bloemen, Petunia, Million Bells en Spaanse Margiet enz. bij Intratuin hoor Knipoog smiley

Maar viooltjes waren er toch wel.... Smiley die vol vragen zit

Neen echt niet want ik was van plan om toch al enkele gerariums en viooltjes te kopen omdat ik ze al in enkele tuinen had gezien.
Vorige week zondag was ik ook al eens gaan kijken en toen stond er veel meer maar ik wilde nog niets kopen omdat het inderdaad nog wat vroeg is. Ik zal dan maar wat wachten en het kleine vijvertje eens reinigen. Dan moet ik wel zien dat ik de kikkerdril niet stuk maak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:39

Of gewoon Chrome gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:40

MARIO216 schreef:
Ik heb een probleem gehad met de nieuwe IE9 op CM. Kon van het weekend geen mails meer beantwoorden.
Het probleem zou na het weekend verholpen worden. Je kan ook ook Chrome installeren. Heb ik ook gedaan.

Vind je de Chrome gebruiksvriendelijk? Heb je dan ook 'favorieten'? Ik weet zelfs niet welke versie IE ik heb. Verlegen lachende smiley
Gelukkig kan ik wel strijken...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:45

Ik geloof wel degelijk dat satan als persoonlijkheid bestaat, helaas...

satan die gevallen engel, die zich vermomde als een slang en zo Adam en Eva probeerde te verleiden, nadat hij zelf een mislukte poging had gedaan om aan God gelijk te worden.
Een sluwe 'vos' is het, eh, een sluwe gevallen engel... !!
Ook in Jesaja wordt over hem gesproken.

Jesaja 14:12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. (15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren?)

Ook in het NT. slaat hij zijn slag... hij laat Jezus alle koninkrijken van de wereld zien en wijst Jezus op het feit dat Hij stenen in brood kan veranderen (toen Jezus honger kreeg nadat Hij 40 dagen en 40 nachten gevast had...), (Matt. 4), maar Jezus weet dat satan vanaf het begin aan een bedrieger is en velen wil meeslepen met zijn val.
Door Jezus mogen wij er zeker van zijn dat noch engelen noch machten ons zal kunnen scheiden van de liefde van God.
Want Jezus heeft de dood overwonnen... Goddank !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:48

KATHY142 schreef:
Lisa, in de Tenach staan dezelfde Bijbelboeken als in het Oude Testament. De inhoud van de Bijbelboeken is ook niet anders, wel de volgorde van de boeken.
En in Job en de Bijbeltesten die jij aanhaalde wordt de satan niet anders genoemd dan in het OT.

Tja dat dacht ik ook. Maar aangezien Willemijn aangeeft dat zij het anders ziet, temeer doordat ze de Hebreeuwse Bijbel leest was ik oprecht nieuwsgierig naar hoe zij het dan leest Kathy.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:48

Chrome is best makkelijk.
Hij onthoudt bij mij welke site je bezoekt, op de startpagina. Daar staat dan bijv. de pagina van CM. Als je die bezocht hebt. En wel effe je inlognaam invoeren he, die weet hij niet de eerste keer.

Mario die ook kan strijken, maar meer dan op zijn werk eet dan thuis.

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 11 april 2011, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:50

En ondanks dat de zon scheen, heeft het hier toch gesneeuwd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:51

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind geen evangelie terug in eindtijdboeken of films...alleen maar chr. bangmakerij.

Nou Chat ik ken de boeken die jij gelezen hebt en de films die jij gezien hebt niet. Wel ken ik de films "Left behind". Daar werd ik totaal niet bang van hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:53

Ik heb een nieuwe acculader nodig.

Welke kan ik het beste nemen als ik een universele neem?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:57

FRANKT627 schreef:
In Bels zijn maar enkele CM-ers en den braafste Bels woont dan nog in Nederland Engeltje smiley

Maar wat wordt het nu en waar het gebeurt het allemaal... Smiley die vol vragen zit

Nou voorlopig ga ik zaterdag eerst maar eens naar Ede.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

Maandag 11 april, 2 Kon. 5: 8-14; Moeilijk doen.

Naäman heeft er geen zin in. Is me dat een opdracht: zeven maal baden in dat riviertje, de Jordaan! Dan zijn er in zijn eigen land wel betere rivieren! Hoe haalt die profeet het in zijn hoofd? Komt hij daaarvoor nu helemaal naar Israël? Wat een profeet!
De knechten van Naäman reageren anders. Ze brengen hun heer tot rust en zeggen. Waarom zou u het niet proberen? Als de profeet iets moeilijks had gevraagd, zou u het wel gedaan hebben! Maar nu vraagt hij iets heel eenvoudigs, waarom zou u het dat niet doen?
Moeilijk doen. Het is vreemd, maar daarvoor zijn we vaak wel te vinden. Vooral als het over het geloof gaat. Iets buitengewoons presteren – dat lijkt ons wel. Echt bijzonder goed werk. Bijzonder vroom leven. Lid worden van een kerk of een godsdienstige groep die heel veel van de leden vraagt. Moeilijk doen – ja, dat lijkt wel een kenmerk van het ware! Hoe kan zo iets eenvoudigs nu iets betekenen? Zeven maal baden in de Jordaan?
Gelukkig, ze zijn er nog altijd. De mensen, boodschappers van God, die zeggen: waarom zou je iets moeilijks doen? Doe eenvoudig wat je wordt verwacht! Ga onder in het water! Waag het met de God van Israël! Waag het met zijn beloften! Nee, Hij vraagt niet iets moeilijks, iets buitengewoons. Hij vraagt alleen dat je Hem vertrouwt en je dopen om een nieuw mens te zijn. Door het geloof alleen zul je gezond zijn, eenmaal voor altijd! Geloven – dat is: het wagen met Gods beloften!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

[quote=HANNAH810]laat maar weten hoelaat de koffie klaar moet staan, hoor lisa; gezellig![/quote

Thx meid, dat houd ik graag tegoed. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 11 april 2011, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:06

WILLEMIJN232 schreef:
Antwoord de zot niet in zijn dwaasheid........Mooie uitdrukking toch he? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Heb je zie zelf verzonnen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:13

LISA610 schreef:
Zo doet ie t wel.. prachtig lied trouwens Knipoog smiley Knipoog smiley

ja dank je. indrukwekkend he?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:24

THOMAS968 schreef:
De eindtijd komt per definitie met het voortschrijden van de tijd altijd dichterbij. Hoe definiëren we de eindtijd? En hoe kunnen we zo zeker weten dat die nabij is? God weet toch alleen wanneer? Zo staat het in de Bijbel. Moeten we dan niet wat voorzichtig zijn om het te durven voorspellen dat het dichtbij komt of is? Dat mensen zich tot God wenden is altijd prima natuurlijk. Maar gezien bovenstaande moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. Zekere uitspraken doen hierover, kan dat eigenlijk wel?

Thomas.

Zekere uitspraken over tijdstippen zijn ook niet gedaan, er is wel gekeken, zoals de bijbel ook zegt, naar de tekenen om ons heen. Afgelopen zondag werden trouwens de hoofdstukken 4 en 5 behandelt, de troon, de 24 ouderlingen, de vier wezens/beesten en het lam in het midden. Gewoon een bijbelstudie over het boek Openbaring, waarbij net als elke bijbelstudie wordt gekeken naar de inhoud van de te behandelen hoofdstukken.

Ik ben dankbaar dat ik weet waar mijn zekerheid ligt, in het werk van Jezus Christus, dat ik daardoor straks God in al zijn Volheid en Heerlijkheid mag aanschouwen. Ook dat staat in Openbaring .....
Dat ik de zekerheid heb dat ik door de Liefde van God, in het werk van Jezus Christus, als kind van de Allerhoogste, Hem straks tegemoet ga, voordat de grote verdrukking aanvangt. Ook dat staat in Openbaring.....
Dat ik zeker weet dat het leven in de eindtijd geen angstgeloof is, maar mij veel meer bewust maakt van de Liefde die God mij heeft gegeven, door zijn Zoon Jezus Christus. Ook dat staat in Openbaring ....

Openbaring en nog een aantal bijbelboeken gaan specifiek over wat er staat te gebeuren, het heeft nou eenmaal mijn interesse, maar ik zie het altijd in perspectief waarin Gods Liefde voor mij centraal staat. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:25

MARIO216 schreef:
Heb je zie zelf verzonnen Smiley met dichtgeplakte mond

Volgens mij had ik hem van jou Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:27

LISA610 schreef:
Tja dat dacht ik ook. Maar aangezien Willemijn aangeeft dat zij het anders ziet, temeer doordat ze de Hebreeuwse Bijbel leest was ik oprecht nieuwsgierig naar hoe zij het dan leest Kathy.
Wat ze vertelt is niet helemaal onterecht. Het is opvallend hoe weinig er over satan gesproken wordt in het oude testament. In de eerste hoofdstukken van Genesis, daarna niet zoveel meer.
Dan nog het boek Job, en in Kronieken staat een verwijzing dat David door satan aangegrepen werd....Zelfs bij farao's verharding wordt niet naar satan verwezen.

Het NT vertelt ons echter des te meer, dat we in een geestelijke strijd verwikkeld zijn. Was het in het OT verkapt aanwezig, nu we christenen zijn, hebben we ook geestelijke ogen gekregen, en kunnen we deel worden van de geestelijke strijd.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:28

CHATULIEM619 schreef:
Als je mij kunt aangeven waar de bijbel ons oproept om te onderzoeken welke gaven bij je passen, zal ik mijn standpunt wijzigen. De bijbel roept op ze te gebruiken...

Ja, er wordt opgeroepen ze te gebruiken. Maar hoe gebruiken als je ze niet eerst ontdekt? Knipoog smiley Niet voor niets wordt ook een en ander uiteengezet over Dat alleen al roept op om te ontdekken hoe jij jouw leven kunt stellen in Zijn dienst op de bij jou passende manier zoals God jou gemaakt heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:29

LISA610 schreef:
Nou Chat ik ken de boeken die jij gelezen hebt en de films die jij gezien hebt niet. Wel ken ik de films "Left behind". Daar werd ik totaal niet bang van hoor....
Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:30

HENK710 schreef:
Ja, er wordt opgeroepen ze te gebruiken. Maar hoe gebruiken als je ze niet eerst ontdekt? Knipoog smiley Niet voor niets wordt ook een en ander uiteengezet over Dat alleen al roept op om te ontdekken hoe jij jouw leven kunt stellen in Zijn dienst op de bij jou passende manier zoals God jou gemaakt heeft.
Je ontdekt ze als je bezig gaat met het werk van de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:32

CHATULIEM619 schreef:
Je ontdekt ze als je bezig gaat met het werk van de Heer.

Volgens mij ben je het dan meer eens met Cross dan je in eerste instantie deed blijken vanuit je reactie. Knipoog smiley Er is dus wel degelijk een gegronde basis voor het persoonlijk ontdekken van je gaven en talenten, zonder dat dit direct met zelfverheerlijking te maken heeft, zoals je wel direct veronderstelde...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:32

MARISKA601 schreef:
En ondanks dat de zon scheen, heeft het hier toch gesneeuwd Knipoog smiley

Ik denk dat Muischje Muisch aan bepaalde 'kruiden' heeft geknabbeld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:37

Mijn mooiste moment van vandaag was een uurtje geleden.
Mijn schoonzoon en dochter stonden opeens op de stoep met hun "nieuwe" auto!!!
Zo heerlijk om hen even weer te zien.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:39

Hier vandaag ook een prachtige mooie dag!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:54

DAVID923 schreef:
@ willemijn het topic ging over of satan echt bestond, dus als persoon.
aangezien visie 3 de kijk op de Schrift is die ik onderken, lijkt mijn antwoord me duidelijk. Het antwoord is letterlijk terug te vinden, hoeven we niet voor tussen de regels te lezen, te goochelen met exegese of te bespreken hoe ik me er bij voel.

Dan moet je een ander topci openen, en geef ik graag antwoord op die vragen.

Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?

Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.

Van dat klakkeloos aannemen is wel iets dat terug te vinden in punt 3 van de tekst die je eerder opstuurde: 'Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand.' Het is net of je niet mag nadenken over iets. Of is dat nadenken alleen voor de gewone gelovige verboden terwijl de predikanten wel enige studies deden om zo dan de gewone gelovige onder de knoet te houden? Als dat zo is dan zijn die predikanten niet beter dan paus zoals dan weer te lezen staat in punt 1 van die tekst die je opstuurde. Vind je ook niet dat er toch wel wat tegenstrijdigheden in heel het verhaal zitten? Maar dit was even terzijde want ik zou graag willen weten hoe jij satan ziet. Ziet hij eruit als een persoon? Een man? Is er maar 1 satan. Is hij herkenbaar?

En in de tekst die je stuurde van deze site: http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html vind ik niets terug over satan. Het is eigenlijk een les van hoe je moet lezen en niet moet nadenken en luisteren naar de 'raadgevingen'.

Frank (het is potdorie wel een moeilijke materie)

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 11 april 2011, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:58

Waar stat in de bijbel dat satan een gevallen engel is?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:59

MARY052 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag was een uurtje geleden.
Mijn schoonzoon en dochter stonden opeens op de stoep met hun "nieuwe" auto!!!
Zo heerlijk om hen even weer te zien.

Mary

Verraste, verbaasde smiley met een auto op de stoep??? Of wel heb jij een hele grote stoep of anders hebben zij een hele kleine auto...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:02

LISA610 schreef:
Nou voorlopig ga ik zaterdag eerst maar eens naar Ede.. Knipoog smiley

Ja, ik ook want ik heb het reisschema naar Ede al uit mijn hoofd geleerd. Plots ergens anders naartoe moeten rijden zou voor onaangename verrassingen kunnen zorgen. Ik zie me al mijn dekentje uitrollen in de tuin van Kwien in London. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:07

WILLEMIJN232 schreef:
Hadden wij zaterdag niet gemaild Visser? Verraste, verbaasde smiley , nooit bedacht dat dat jouw mooiste moment was...... Engeltje smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Nee, zaterdag had ik eens een keer géén mail van jou Wilemijn. Knipoog smiley
Te druk met andere zaken ofzo? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 22:09

VISSER278 schreef:
Nee, zaterdag had ik eens een keer géén mail van jou Wilemijn. Knipoog smiley
Te druk met andere zaken ofzo? Smiley met dichtgeplakte mond

Dat weet je heel goed Visser Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2180 2181 2182 2183 2184 2185 2186 ... 6194 Volgende
Pagina 2183 van 6194