ChristianMatch
 


Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:10
 
TESSYBEAR731 schreef:
Nu ga je er dus per definitie van uit dat het iets te maken heeft met de ex, terwijl er nog zo veel meer redenen kunnen zijn om bindingsangst te hebben Twijfelende smiley
Nee, maar ik denk dat het hier het vaakste voorkomt. Vooral omdat je merkt in de bijdrages in de chat en op het forum dat veel vrouwen een hartgrondige hekel aan mannen hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee, maar ik denk dat het hier het vaakste voorkomt. Vooral omdat je merkt in de bijdrages in de chat en op het forum dat veel vrouwen een hartgrondige hekel aan mannen hebben....

Nee Chat, sorry maar daar ga ik niet in mee! Dat is wat JIJ er uit haalt en je bent er al vaak genoeg op gewezen dat je daarmee een verkeerde conclusie trekt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMYN704





Berichten: 135

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is wel erg kort door de bocht te verwachten dat de ander dat kan dragen en er niet onderdoor gaat. Het moet van twee kanten komen is mijn ervaring. Je kunt niet voortdurend blijven bevestigen en voortdurend het gevoel hebben dat je het niet goed doet....

Je stelt het wel erg zwart-wit.
Als het echte liefde is, dan kun je samen het geduld en de tijd opbrengen! En als het echt is, dan is er veel meer dan zgn voortdurend bevestiging vragen. Dan zijn er ook hele andere en mooie momenten samen!

Als ik jouw reacties zo lees, dan denk ik dat jij vrouwen tegen gekomen bent die niet echt voor jullie relatie wilden gaan en waar dan niet sprake was van échte liefde. Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:14
 
ANNETTE792 schreef:
Misschien meteen respecteren dat de persoon niet aan een relatie toe is en haar op dat gebied met rust laten? Als iemand toch aangeeft geen relatie te willen of aan te kunnen is dat duidelijk lijkt me, als je dan toch wilt gaan pushen is het in mijn ogen je eigen schuld dat je je aan het lijntje gehouden voelt.
Ik ben in mn tijd als vrijgezel hier altijd heel duidelijk tegen iedereen die me aansprak geweest dat ik geen relatie zocht, dat helemaal niet aan zou kunnen en er ook geen behoefte aan had. En dan toch vol blijven houden dat je even rust nodig had maar daarna waren ze echt helemaal de ware voor me. In zo'n geval hou je dus niet iemand aan het lijntje maar wil iemand graag aan het lijntje gehouden worden.
Volgens mij gaat het niet om vrouwen, die erkennen dat ze nog niet aan een relatie toe zijn, die zijn tenminste eerlijk. Het gaat om vrouwen die het toch fijn vinden de aandacht van een man te hebben maar door hun bindingsangst zich niet aan deze man kunnen toewijden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:15
 
MAR907 schreef:
Klopt geheel Tessybear...

Hoeveel vrouwen beseffen het, dat zij "verlating's" angst hebben???
Heb daar geduld mee, misschien dat het "LATTEN" overgaat in een relatie....
Als het naar Gods wil is, veranderd het.....
Je kunt daar ook voor bidden en/of God er om vragen...
Hij geeft antwoord.....
Ik heb zelf een dochter die het heeft...


Daarmee bedoel ik ook angst, zit verweven in " verlating's" angst....

Je hebt gelijk Mar, ik had je reactie aanvankelijk verkeerd begrepen. Excuus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Je hebt gelijk Mar, ik had je reactie aanvankelijk verkeerd begrepen. Excuus!

Ik had het al begrepen Tess...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:17
 
JASMYN704 schreef:
Je stelt het wel erg zwart-wit.
Als het echte liefde is, dan kun je samen het geduld en de tijd opbrengen! En als het echt is, dan is er veel meer dan zgn voortdurend bevestiging vragen. Dan zijn er ook hele andere en mooie momenten samen!

Als ik jouw reacties zo lees, dan denk ik dat jij vrouwen tegen gekomen bent die niet echt voor jullie relatie wilden gaan en waar dan niet sprake was van échte liefde. Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteer.
in mijn bijdrage staat niet voor niets is mijn ervaring. En de machteloosheid die je dan voelt valt met geen pen te beschrijven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMYN704





Berichten: 135

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:22
 
CHATULIEM619 schreef:
in mijn bijdrage staat niet voor niets is mijn ervaring. En de machteloosheid die je dan voelt valt met geen pen te beschrijven...

Ik begrijp je reacties volkomen. Heb zelf ook ervaringen op dat gebied.
Alleen probeer ik niet te verzanden in bitterheid en probeer ik juist er iets uit te leren en positief naar de toekomst te kijken (in de zin van evt met een partner). In vertrouwen op God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:26
 
CHATULIEM619 schreef:
in mijn bijdrage staat niet voor niets is mijn ervaring. En de machteloosheid die je dan voelt valt met geen pen te beschrijven...

Dat begrijp ik: Liefde is geduldig en verdraagzaam....
Toetst dat op jezelf, wanneer het niet lukt dan is het ook niet goed, ook dat hoor je van jezelf te accepteren en het niet als algemeen te zien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...

wantrouwen en van elkaar houden kan prima los van elkaar staan.
wantrouwen na opgelopen deuken is niet zomaar te herstellen, ook niet met een nieuwe partner. en als er werkelijk echte liefde in het spel is, zal het voor de ander niet zo'n grote moeite zijn om te laten merken cq te bewijzen dat hij/zij juist wel te vertrouwen is. Juist als je van elkaar houd help je de ander uit liefde de angsten te overwinnen ook al gaat dit wat tijd kosten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:29
 
JASMYN704 schreef:
Als het echte liefde is, dan kun je samen het geduld en de tijd opbrengen! En als het echt is, dan is er veel meer dan zgn voortdurend bevestiging vragen. Dan zijn er ook hele andere en mooie momenten samen!

Dat denk ik ook. Als de liefde echt is dan is er ruimte voor beide partners en mag bindingsangst geen overheersende factor zijn.

Om heel eerlijk te zijn zou je spontaan bindingsangst krijgen van de blindelingse haast die veel mannen ten toon spreiden. Waar blijft de romantiek, de omslachtige en voorzichtige aanpak van dit 'broze vaatwerk'?

Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=LT4fkeZpvIc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

herkenbaar Chat...
Ik vraag me soms ook af wat het is dat een ander heeft (ikzelf heb idd. geen bindingsangst Tess... Knipoog smiley ), want het kan bindingsangst zijn, maar voor hetzelfde geldt is degene niet over een vorige relatie heen, dat heb ik ook al eens meegemaakt... en dat is dan ineens toch wat anders dan dat iemand zich niet durft te binden, dacht ik...
Ondertussen krijg jij waar hij bang voor was... hij verlaat je.
Ik denk dat het dan geen echte liefde was... anders zou diegene het geduld er wel voor kunnen opbrengen, toch ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???


Het breekpunt bepaal je zelf...hoe sterk is jouw elastieken koord..
de mijne was 3 jaar........en toen brak het en ik erbij..... dus.....stop zo snel mogelijk als je het idee hebt dat die ander je aan het lijntje houdt.

Als je twijfelt..vraag dan rust en afstand en tijd zodat die ander kan nadenken wat hij/zij nu echt wil..

Maar..hoe raar het wellicht klinkt in chr. nederland: denk aan jezelf.vanuit een lege bron kan je niet meer geven. Oftewel geef jezelf niet leeg maar heb lief zoals je jezelf lief hebt.

en misschien heeeeeel veel en heeeeeeeel lang praten voor je een relatie start???

ik heb de wijsheid niet in pacht maar bindingsangst is heel moeilijk , ook voor de persoon in kwestie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:46
 
SUSANNAH475 schreef:
herkenbaar Chat...
Ik vraag me soms ook af wat het is dat een ander heeft (ikzelf heb idd. geen bindingsangst Tess... Knipoog smiley ), want het kan bindingsangst zijn, maar voor hetzelfde geldt is degene niet over een vorige relatie heen, dat heb ik ook al eens meegemaakt... en dat is dan ineens toch wat anders dan dat iemand zich niet durft te binden, dacht ik...
Ondertussen krijg jij waar hij bang voor was... hij verlaat je.
Ik denk dat het dan geen echte liefde was... anders zou diegene het geduld er wel voor kunnen opbrengen, toch ?

Ja, en toch he...angst kan echt een heleboel doen...
Angst kan er zelfs voor zorgen dat iemand die liefde bij zichzelf inderdaad niet toe durft te laten.
Maar om nu meteen te stellen dat het dan geen echte liefde was? Denk dat het daarmee erg kort afgedaan wordt. Als iemand op de een of andere manier niet de ruimte ervaart...(en dat hoeft echt niet altijd aan de partner te liggen)...om voorzichtig met die angst om te gaan en zo te gaan zien dat het ook anders kan...dan kan die angst zodanig op de voorgrond blijven dat het zelfs die (echte) liefde overschaduwt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 22:39
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja, en toch he...angst kan echt een heleboel doen...
Angst kan er zelfs voor zorgen dat iemand die liefde bij zichzelf inderdaad niet toe durft te laten.
Maar om nu meteen te stellen dat het dan geen echte liefde was? Denk dat het daarmee erg kort afgedaan wordt. Als iemand op de een of andere manier niet de ruimte ervaart...(en dat hoeft echt niet altijd aan de partner te liggen)...om voorzichtig met die angst om te gaan en zo te gaan zien dat het ook anders kan...dan kan die angst zodanig op de voorgrond blijven dat het zelfs die (echte) liefde overschaduwt.

Ik heb in elk geval m'n best gedaan, dat hij zich dan terugtrekt...tja, zie dat in mijn geval dan toch als dat het geen echte liefde was.
Misschien is elke ervaring wel weer anders Tess...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 23:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...


Wat een mooie volzin Chat, maar wat schrijf je nu eigenlijk ??

Waarom zou je een verbinding aan willen gaan met iemand als je niet van hem/haar houdt ??

Stel, u wilt graag een relatie aangaan. Zodra u de man of vrouw van uw dromen heeft veroverd, bent u bang hem of haar te verliezen. Deze angst is zo sterk dat het leidt tot conflicten en uiteindelijk zelfs een breuk (terwijl u dat eigenlijk niet wilt!). Dit noemen we verlatingsangst.

Het omgekeerde komt ook voor: u vindt voor de zoveelste keer een partner en gaat voor de zoveelste keer een relatie aan. Maar zodra de partner te dichtbij komt en de relatie te ‘echt’ wordt, krijgt u het benauwd en maakt u een einde aan de relatie. Dit noemen we bindingsangst.

bron --http://blog.seniorennet.be/verlatingsangst/archief.php?ID=6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 00:14
 
Ik heb mijn andere reactie weggehaald,had geen waarde hier vond ik Knipoog smiley

Er is hier al een paar keer aangegeven dat er veel dingen meespelen,wat weegt voor jullie zwaarder,de praktische zaken of het gevoel?
Als ik hertrouw kunnen mijn kinderen hun erfdeel opeisen,ik geef daarmee dus mijn huis,een groot deel van wat ik/we opgebouwd heb(ben)op,dat was toch een deel van mijn toekomst,een stukje financiele veiligheid.Als ik er om die reden voor kies niet te hertrouwen,is dat dan ook een stukje bindingsangst of vinden jullie dat gewoon realistisch denken?Voor romantiek koop je geen brood en opnieuw opbouwen als je bijna 50 bent is niet realistisch......je kunt een nieuwe relatie/samenwonen ook wettelijk regelen zonder het boterbriefje........

Gr.Leanne(uitgeslapen en lekker nuchterKnipoog smiley)


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 7 december 2010, 07:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 04:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Wat een mooie volzin Chat, maar wat schrijf je nu eigenlijk ??

Waarom zou je een verbinding aan willen gaan met iemand als je niet van hem/haar houdt ??

Stel, u wilt graag een relatie aangaan. Zodra u de man of vrouw van uw dromen heeft veroverd, bent u bang hem of haar te verliezen. Deze angst is zo sterk dat het leidt tot conflicten en uiteindelijk zelfs een breuk (terwijl u dat eigenlijk niet wilt!). Dit noemen we verlatingsangst.

Het omgekeerde komt ook voor: u vindt voor de zoveelste keer een partner en gaat voor de zoveelste keer een relatie aan. Maar zodra de partner te dichtbij komt en de relatie te ‘echt’ wordt, krijgt u het benauwd en maakt u een einde aan de relatie. Dit noemen we bindingsangst.

bron --http://blog.seniorennet.be/verlatingsangst/archief.php?ID=6

duidelijke info. dank! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 04:17
 
ZINGA672 schreef:
Dat denk ik ook. Als de liefde echt is dan is er ruimte voor beide partners en mag bindingsangst geen overheersende factor zijn.

Om heel eerlijk te zijn zou je spontaan bindingsangst krijgen van de blindelingse haast die veel mannen ten toon spreiden. Waar blijft de romantiek, de omslachtige en voorzichtige aanpak van dit 'broze vaatwerk'?

Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=LT4fkeZpvIc


Heet dat muziekje nu: swing, soul, jazz, 't is inclusief brassband, drumstel... Beter dan het origineel! Ja, zo is inderdaad geen berg te hoog... Verraste, verbaasde smiley

De emoties worden door forumleden mooi uitgelegd.

Wat ik mis zijn de praktische zaken. Soms zijn er gewoon bergen als: verhuizen, ander werk enz.. Als je dan lekker je plekje gevonden hebt, wil je gewoon niet weg!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 7 december 2010, 04:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 07:50
 
BEHAPPY332 schreef:
Heet dat muziekje nu: swing, soul, jazz, 't is inclusief brassband, drumstel... Beter dan het origineel! Ja, zo is inderdaad geen berg te hoog... Verraste, verbaasde smiley

De emoties worden door forumleden mooi uitgelegd.

Wat ik mis zijn de praktische zaken. Soms zijn er gewoon bergen als: verhuizen, ander werk enz.. Als je dan lekker je plekje gevonden hebt, wil je gewoon niet weg!

Als je ervan uitgaat dat "Home is where the heart is" dan is je plekje bij je nieuw gevonden partner als je daar echt van houdt. Wat is materie nu vergeleken bij een persoon? Een mooi huis maakt niet gelukkig. Een fijne baan kan dat wel, maar ook maar ten dele en geeft bovendien geen rotsvaste zekerheid. Ik kan ik me niet voorstellen dat je woonplaats, huis of baan je tegenhoudt in een relatie. Tenzij er kinderen in het spel zijn; dan kan het er weer anders uitzien denk ik.

Vandaar dus dat muziekje Knipoog smiley

GrZing!

Of klink ik nu weer te 'homeless'? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:18
 
ZINGA672 schreef:
Als je ervan uitgaat dat "Home is where the heart is" dan is je plekje bij je nieuw gevonden partner als je daar echt van houdt. Wat is materie nu vergeleken bij een persoon? Een mooi huis maakt niet gelukkig. Een fijne baan kan dat wel, maar ook maar ten dele en geeft bovendien geen rotsvaste zekerheid. Ik kan ik me niet voorstellen dat je woonplaats, huis of baan je tegenhoudt in een relatie. Tenzij er kinderen in het spel zijn; dan kan het er weer anders uitzien denk ik.

Vandaar dus dat muziekje Knipoog smiley

GrZing!

Of klink ik nu weer te 'homeless'? Smiley die vol vragen zit

Maar het gaat niet alleen om bezittingen,ook om de mensen er omheen.......je buren,je vrienden,je collega's,waarschijnlijk heb je familie in de buurt wonen,ook dát geef je dan op.Niets in het leven is zeker.......
Tuurlijk ziet het er anders uit als er kinderen in het spel zijn maar ook die willen uiteindelijk het enige waar het in het leven om gaat;dat er van ze gehouden wordt ! Knipoog smiley

Iedere situatie is weer anders,ieder mens is anders.Ik klink altijd erg realistisch maar als puntje bij paaltje komt dan geef ik met liefde mijn bezittingen op voor de ander Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:34
 
LEANNE226 schreef:
Maar het gaat niet alleen om bezittingen,ook om de mensen er omheen.......je buren,je vrienden,je collega's,waarschijnlijk heb je familie in de buurt wonen,ook dát geef je dan op.Niets in het leven is zeker.......
Tuurlijk ziet het er anders uit als er kinderen in het spel zijn maar ook die willen uiteindelijk het enige waar het in het leven om gaat;dat er van ze gehouden wordt ! Knipoog smiley

Iedere situatie is weer anders,ieder mens is anders.Ik klink altijd erg realistisch maar als puntje bij paaltje komt dan geef ik met liefde mijn bezittingen op voor de ander Knipoog smiley
Natuurlijk zijn er een heleboel overwegingen, die het moeilijk maken samen verder door het leven te gaan. Maar echte liefde vindt haar weg door die moeilijkheden heen. Bindingsangst zit echter een niveau dieper, daar gaat het om vertrouwen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 7 december 2010, 08:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk zijn er een heleboel overwegingen, die het moeilijk maken samen verder door het leven te gaan. Maar echte liefde vindt haar weg door die moeilijkheden heen. Bindingsangst zit echter een niveau dieper, daar gaat het om vertrouwen.

Psies Chat! En dan is het heel goed mogelijk dat zelfs echte liefde haar weg niet vind...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:59
 
LEANNE226 schreef:
Maar het gaat niet alleen om bezittingen,ook om de mensen er omheen.......je buren,je vrienden,je collega's,waarschijnlijk heb je familie in de buurt wonen,ook dát geef je dan op.Niets in het leven is zeker.......
Tuurlijk ziet het er anders uit als er kinderen in het spel zijn maar ook die willen uiteindelijk het enige waar het in het leven om gaat;dat er van ze gehouden wordt ! Knipoog smiley

Iedere situatie is weer anders,ieder mens is anders.Ik klink altijd erg realistisch maar als puntje bij paaltje komt dan geef ik met liefde mijn bezittingen op voor de ander Knipoog smiley

Ik ben het met je eens Leanne.
De enige vraag die je je stellen kunt is, worden we er met zn allen gelukkiger van als we gaan samenwonen/trouwen.
Zo niet , en je houd toch van elkaar, dan kan latten een handige oplossing zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk zijn er een heleboel overwegingen, die het moeilijk maken samen verder door het leven te gaan. Maar echte liefde vindt haar weg door die moeilijkheden heen. Bindingsangst zit echter een niveau dieper, daar gaat het om vertrouwen.

Bindingsangst zit meestal vrij diep.
Toch wil ik onderscheid maken tussen 'bindingsangst'uit egoisme, of bindingsangst vanwege pijn uit het verleden.
Het eerste is uiteindelijk niet mee te leven omdat die persoon uiteindelijk voor zichzelf zxal gaan en niet voor de ander, of hen samen.

Het tweede geval zind ik gevoelsmatig veel erger, maar is vaak tijdelijk, en heeft idd te maken met vertrouwen.
Als je genoeg van elkaar houd, zal de een, de ander automatisch helpen deze bindingsangst te overwinnen, uit liefde voor elkaar en geduld met elkaar, ook al kan dit heel wat tijd kosten.

in het eerste geval overwint de bindingsangst, in het tweede geval de liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRENE200





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:08
 
tja leuke dicussie, mooie woorden en gedachtes Weinige hier hebben de ideale relaties gehad blijkbaar anders zaten we hier niet.Een ding weet ik wel dat een relatie veel met je eigen te maken heb .In je keuzes en leg niet teveel bij die andere neer. En op oudere leeftijd is het gewoon niet makkelijk om 2 gezinnnen samen te voegen.
TESSYBEAR731 schreef:
Psies Chat! En dan is het heel goed mogelijk dat zelfs echte liefde haar weg niet vind...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:10
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb mijn andere reactie weggehaald,had geen waarde hier vond ik Knipoog smiley

Er is hier al een paar keer aangegeven dat er veel dingen meespelen,wat weegt voor jullie zwaarder,de praktische zaken of het gevoel?
Als ik hertrouw kunnen mijn kinderen hun erfdeel opeisen,ik geef daarmee dus mijn huis,een groot deel van wat ik/we opgebouwd heb(ben)op,dat was toch een deel van mijn toekomst,een stukje financiele veiligheid.Als ik er om die reden voor kies niet te hertrouwen,is dat dan ook een stukje bindingsangst of vinden jullie dat gewoon realistisch denken?Voor romantiek koop je geen brood en opnieuw opbouwen als je bijna 50 bent is niet realistisch......je kunt een nieuwe relatie/samenwonen ook wettelijk regelen zonder het boterbriefje........

Gr.Leanne(uitgeslapen en lekker nuchterKnipoog smiley)


kunnen ze ook hun erfdeel opeisen wanneer je niet in gemeenschap van goederen trouwt, leanne?
dit is geen angst, dit is de voors en tegens afwegen, denk ik.....
het valt voor mij onder realistisch denken.
bovendien is het voor hen ook goed, als jij een financieel stabiel plaatje voor jezelf hebt, ze zijn immers nog niet volwassen, en je zorgt nog voor hen.
voor mij zou "het trouwen" echter wel heel belangrijk zijn, maar dat zijn persoonlijke overwegingen, die voor jou weer heel anders kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:11
 
JOLAN931 schreef:
Ik ben het met je eens Leanne.
De enige vraag die je je stellen kunt is, worden we er met zn allen gelukkiger van als we gaan samenwonen/trouwen.
Zo niet , en je houd toch van elkaar, dan kan latten een handige oplossing zijn.
En toch weer niet, Jolan. Je wilt per slot van rekening ook nog rekening houden met je christelijke principes.....en volgens mij is eeuwig Latten niet iets wat goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:14
 
CHATULIEM619 schreef:
En toch weer niet, Jolan. Je wilt per slot van rekening ook nog rekening houden met je christelijke principes.....en volgens mij is eeuwig Latten niet iets wat goed is.

ik heb er geen geronde redenen voor chat, maar persoonlijk zou ik idd niet samenwonen of in die zin blijven latten. puur gevoelsmatig is dat voor mij niet goed.

maar latten hoef je dan ook niet verplicht ongetrouwd te doen.
hoeveel getrouwde schippers zijn er niet met een weekend huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:47
 
na alle stellingen te hebben gelezen is er voor mij toch nog een opmerking te plaatsen nl. dat een lat relatie juist in de eerste periode een stuk vertrouwen geeft. Je wilt elkaar goed leren kennen en daar de tijd en de ruimte in geven aan elkaar. Als je geen relatie aandurfd te gaan omdat je nog steeds vergelijkt met je ex dan denk ik dat je eerst maar eens los moet zien te komen van je verleden voor je een nieuwe toekomst op gaat bouwen. Elk mens is verschillend en je kunt kopschuw gemaakt worden door je levenservaring niet vergelijken met echte bindingsangst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
Pagina 4 van 10