ChristianMatch
 


Forum

eerste date afspraak ,wat doen samen ?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SILVER916





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 12:28
 
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 12:31
 
Wat zou je denken Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 14:48
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

Wat dacht je van gezellig drankje doen, of uit eten?
Gewoon crea bea zijn ben ik ook Clown smiley ..........

Succes der mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 16:49
 
bbq Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 18:02
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley


WANDELEN !!! (what else) Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 18:38
 
CROSSROAD317 schreef:
WANDELEN !!! (what else) Lachende smiley met blinkend witte tanden


en hoeveel sucses heb jij daar al mee geboekt??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 18:41
 
PIETER649 schreef:
en hoeveel sucses heb jij daar al mee geboekt??

Zijn leerlingen waren zeer succesvol maar de grote meester himself???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIANCABB146





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 18:50
 
een hele lange strandwandeling...kleedje mee en dan samen wat drinken op strand.. dat zou ik doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 19:35
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

Met spanning wachten op het moment dat ik in mijn auto kan stappen en er zo snel en op tijd er ben..... Knipoog smiley Lachende smiley

Vervolgens kijken of de vlinders werken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 20:22
 
PIETER649 schreef:
en hoeveel sucses heb jij daar al mee geboekt??


Ligt er maar aan wat je onder succes verstaat .... Twijfelende smiley

Voor mij persoonlijk vind ik het fijn dat ik dan niet alleen hoef te wandelen, aanspraak hebben en een bakkie koffie, eventueel met appelgebak ... Knipoog smiley Maar goed, ik zie wandelen niet als een date...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dus vandaar mijn advies, "wat doe je op een eerste dat afspraak?" ..... WANDELEN!!! (what else)

en al loop je samen van de auto naar het restaurant of waar dan ook heen, lopen is wandelen, toch ?? Lachende smiley met blinkend witte tanden

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 23 januari 2011, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 20:24
 
LEANNE226 schreef:
Zijn leerlingen waren zeer succesvol maar de grote meester himself???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Misschien ook wel, maar zegt hij daar niets over .... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 20:51
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

ga iets doen wat je allebei leuk vindt..klikt het kan je altijd nog voorstellen om wat te gaan drinken of eten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 23:51
 
BIANCABB146 schreef:
een hele lange strandwandeling...kleedje mee en dan samen wat drinken op strand.. dat zou ik doen Knipoog smiley

we gaan weer strandeling doen met ons allemaal
wanneer gaan we weer?
28 augustus was voor het laatst
ergens in mei?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 00:04
 
HERMAN388 schreef:
we gaan weer strandeling doen met ons allemaal
wanneer gaan we weer?
28 augustus was voor het laatst
ergens in mei?


Dan moeten we dat maar weer organiseren Herman, en hopen op een nog zo grote groep natuurlijk .... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 01:57
 
Het zal wel een strandwandeling worden met
allemaal rammelbakkies

Clown smiley Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
LEONARD480
op dinsdag 25 januari 2011, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANDRE701





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 18:39
 
LEONARD480 schreef:
Het zal wel een strandwandeling worden met
allemaal rammelbakkies

Clown smiley Clown smiley Clown smiley

rammelbakkies of niet. Waar kan ik me inschrijven? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 18:45
 
met de linten van men mouw in de saus hangen van het eerste etentje...
glaasje omstoten en meer van dat soort dingen
Clown smiley
het wordt dus weer niks Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 19:05
 
Wij gingen voor een variant op wandelen: puppy uitlaten Verliefde smiley Verliefde smiley


(dr sprong toen enkel een vonk over tussen mij en de pup) Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 25 januari 2011, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SABINE471





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:10
 
Ligt er aan of het een spetter is ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:24
 
SABINE471 schreef:
Ligt er aan of het een spetter is ... Lachende smiley

Dan kom je vast van de regen in de drup.
Om vervolgens te merken dat het de druppel is die de emmer (der liefde) doet overlopen, waardoor het een druppel op een gloeiende plaat (der liefde) wordt.
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 23:13
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

aangenomen dat je elkaar via chat of foon al vrij goed kent,
en er beiden súper naar verlangd om elkaar te ontmoeten ...

je neemt vanzelf sprekend voor je nieuwe liefde een mooie bos bloemen mee ... naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wáár je elkaar ontmoet ... die klik en vertrouwen ... moet er van te vóren al zijn ...
bij de onmoeting hoef je elkaar alleen maar in de ogen te kijken, en de rest gaat vanzelf ... is de klik er nog steeds ... dan vlieg je elkaar om de nek ... en zijn samen blij ... is het ánders ... wees dan éérlijk en ga het gesprek aan wáárom er bij jou de klik er niét is, of andersom ... en gun elkaar de tijd om hier over na te denken ... met elkaar hierover discuseren is hierbij van groot belang ... je vond elkaar immers via chat of foon toch súper leuk? terwijl je elkaar nog nooit ontmoet heb ...

is de verwachte klik van beide kanten er nog steeds, gá er dan voor ... je nieuwe liefde wil niets liever dan leuke dingen met je doen, en beantwoord dan dan ook, ja uuuuh ... mannen?? ... wél initiatief ondernemen hé ... het komt je écht niet toe gewaaid ... vrouwen snappen dit hahaha ...

ga na jullie date samen heerlijk uit eten ... de gesprekken volgen vanzelf, al moet ik er wel bij zeggen, dat jij als man een beetje initiatief moet tonen ... de rest komt vanzelf ... suxes mannen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 09:00
 
ANDRE701 schreef:
rammelbakkies of niet. Waar kan ik me inschrijven? Lachende smiley met blinkend witte tanden


hier andre;
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1769&lastPage=t#btm

alleen, de rammel-ferrari waar griffin het over had, komt niet; dus t kon wel eens een rammel-vrije strandwandeling worden; geniet ervan in elk geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 09:57
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

sssssoene? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op woensdag 26 januari 2011, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:00
 
LEONARD480 schreef:
Het zal wel een strandwandeling worden met
allemaal rammelbakkies

Clown smiley Clown smiley Clown smiley

niet "allemaal" rammelbakkies hoor.....dr is een SAAB bij! (als die dr komt tenminste) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:11
 
Eerste dates vind ik altijd een ramp. Het dieptepunt op dat gebied is het onderstaande verhaal. Dit is mij drie jaar geleden overkomen, en ik vertel dit ter lering ende vermaek. Nu kan ik erom lachen, toen niet:

Hans schreef:
Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaangan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn vrouw heb kunnenex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de meest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment.

Tjonge als ik dit zo lees, iets wat ik twee jaar geleden opgeschreven had, merk ik toch wel dat ik veranderd ben in mijn denken. Wat een drama was dat. Achteraf denk ik, dat als ze zich wel aangetrokken tot mij voelde ze zich er ook wel overheen had kunnen zetten...dus het ligt niet alleen aan het mislukken van die date...

Ten eerste, je moet er altijd van uit gaan dat de eerste date de moeilijkste is. Je ziet elkaar voor de eerste keer en het is voor jullie beiden onwennig. Verwacht ook niet meteen dat de vlam in de pan slaat, want soms kan dat wel een poosje duren. Stel je verwachtingen niet te hoog, want anders wordt de teleurstelling alleen maar groter.
Zorg voor voldoende afleiding, ga eens samen de stad in ofzo, ga bij een restaurantje zitten koffie te drinken. Zorg ervoor dat jullie je kunnen ontspannen, dat is het allerbelangrijkste denk ik.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 26 januari 2011, 11:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SILVER916





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 21:32
 
indoor skydiving Knipoog smiley erg leuk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 21:44
 
INKA401 schreef:
aangenomen dat je elkaar via chat of foon al vrij goed kent,
en er beiden súper naar verlangd om elkaar te ontmoeten ...

je neemt vanzelf sprekend voor je nieuwe liefde een mooie bos bloemen mee ... naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wáár je elkaar ontmoet ... die klik en vertrouwen ... moet er van te vóren al zijn ...
bij de onmoeting hoef je elkaar alleen maar in de ogen te kijken, en de rest gaat vanzelf ... is de klik er nog steeds ... dan vlieg je elkaar om de nek ... en zijn samen blij ... is het ánders ... wees dan éérlijk en ga het gesprek aan wáárom er bij jou de klik er niét is, of andersom ... en gun elkaar de tijd om hier over na te denken ... met elkaar hierover discuseren is hierbij van groot belang ... je vond elkaar immers via chat of foon toch súper leuk? terwijl je elkaar nog nooit ontmoet heb ...

is de verwachte klik van beide kanten er nog steeds, gá er dan voor ... je nieuwe liefde wil niets liever dan leuke dingen met je doen, en beantwoord dan dan ook, ja uuuuh ... mannen?? ... wél initiatief ondernemen hé ... het komt je écht niet toe gewaaid ... vrouwen snappen dit hahaha ...

ga na jullie date samen heerlijk uit eten ... de gesprekken volgen vanzelf, al moet ik er wel bij zeggen, dat jij als man een beetje initiatief moet tonen ... de rest komt vanzelf ... suxes mannen ...

mooie theorie Inka...
Nu de praktijk nog... Zieke smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 01:32
 
SUSANNAH475 schreef:
mooie theorie Inka...
Nu de praktijk nog... Zieke smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mooie theorie? ...

zal dan wel een bofkont wezen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 10:08
 
INKA401 schreef:
mooie theorie? ...

zal dan wel een bofkont wezen ...

Gefrustreerde smiley ik bedoelde het meer in de trant van...
de daad bij het woord voegen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 12:08
 
bakkie koffie met een goudse stroopwafel, frisje omdat we nog moeten rijden....en flink nachtbraken...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3