ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:52
 
MARIAN519 schreef:
Jes. 45 vers 23 en Rom. 14 vers 11

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Hoe zie jij dit gebod van God?

Verraste, verbaasde smiley Is dat dan een gebod???
Ik dacht van niet hoor.
Maar waarom wijk je nu af van de tekst die Cross en ik schreven? Ik zie niet goed het verband tussen wat je eerst schreef en waar je een paar reacties op kreeg en het citaat dat je hierboven plaatste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:16
 
FRANKT627 schreef:
marian519 schreef:

MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.


frankT627 schreef:

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Crossroad schreef:

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??



Als God pas zou komen als iedereen bekeert is, en nu duid ik op de zin van Marian; dan denk ik dat Hij nooit zal komen. Dat weet ik dan wel eigenlijk heel zeker. Want niet iedereen, als we het letterlijk moeten interpreteren, zal zich tot Hem wenden en zich bekeren. Dat is een feit overduidelijk is.

We kunnen wel, zoals Cross verwijst naar Johannes, de niet-gelovige mensen met volle overtuiging over Jezus vertellen. Toch zal steeds de keuze bij de aanhoorders blijven liggen of ze wel of niet meegaan in ons geloof. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat we niemand kunnen dwingen om ons geloof aan te nemen.

Moeten we het zo letterlijk nemen wat er geschreven staat? Of zou het toch niet alleen duiden op diegene die zich bij het christelijk geloof hebben aangesloten en er eigenlijk te weinig aan doen om de weg van Jezus te gaan? Ik denk dat er nog vele generaties zal moeten gewerkt worden om de verdwaalde christenen weer tot bij Hem te brengen. Misschien is het dat wat men bedoelde.

Maar Frank,

Waarom is het een feit dat niet allen tot geloof in onze God komen en waarom is het ook nog eens een overduidelijk feit?
Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en dan lees ik gewoon allen, niet een uitgezonderd.
Hoe en wat weet ik zo niet, ik lees ook maar wat er staat.
dat er bij God wonderen mogelijk zijn weet ik wel en dat God dat op Zijn tijd kan doen is voor mij ook een feit.
Al staan er wel meer teksten in de Bijbel over het behoud van alle mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:14
 
MARIAN519 schreef:
Maar Frank,

Waarom is het een feit dat niet allen tot geloof in onze God komen en waarom is het ook nog eens een overduidelijk feit?

Omdat we nu eenmaal een wil hebben gekregen om te doen of niet te doen wat we willen. Of om ergens in te geloven of nergens in te geloven. Zo simpel is het gewoon. We kunnen wel steeds het beste hopen en we kunnen dat ook wel ergens bewerkstelligen om die hoop werkelijkheid te laten worden maar dat lukt niet altijd binnen ons eigen kring laat staan met de wereldbevolking. We mogen wel hopen maar we moeten ook realistisch blijven.


Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en dan lees ik gewoon allen, niet een uitgezonderd.

Natuurlijk zou Hij graag willen dat iedereen tot bekering komt. Dat is toch heel normaal. Maar de andere moeten ook willen mee werken. En je weet zo goed als ik dat dat nou net niet zal lukken. Dat is spijtig want waarom zouden we het goede niet nastreven?

Hoe en wat weet ik zo niet, ik lees ook maar wat er staat.
dat er bij God wonderen mogelijk zijn weet ik wel en dat God dat op Zijn tijd kan doen is voor mij ook een feit.
Al staan er wel meer teksten in de Bijbel over het behoud van alle mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.

Wat ik begrijp is dit.
Dat als JEZUs terug komt HIJ met een ijzere staf zal heersen en dat na die 1000 jaar je nog de mogelijkheid heb om te kiezen zo heb ik die dingen begrepen.
Want eerst zullen de levende die geloven opgenomen worden

Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:28
 
HENK710 schreef:
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...
tjonge, de alverzoeningsleer? Ik verbaas me hierover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 12:31
 
HENK710 schreef:
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...

Kiezen voor God zonder te erkennen dat je zonder Hem en Zijn geboden hebt geleefd kan niet. Volgens mij kun je alleen voor God kiezen wanneer je erkend dat je zondaar bent en Zijn Genade nodig hebt.
Wel weet ik dat er in de Bijbel staat dat eens elke knie zich zal buigen voor God omdat ze tot erkenning komen van zijn Heerlijkheid en Almacht. Ik denk dat dat bij het laatse oordeel zal zijn. Maar of er dan geen veroordeling meer zal zijn voor hen die Jezus, en Zijn verzoenend sterven, hebben afgewezen.......weet ik niet. Dat is geheel in Zijn hand.

Wat ik me wel eens afvraag, op aarde willen veel mensen niets van God weten, maar ze willen wel een eeuwigheid met Hem in de hemel doorbrengen...... Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 1 juni 2011, 12:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:47
 
CHATULIEM619 schreef:
tjonge, de alverzoeningsleer? Ik verbaas me hierover.

Hoe is die precies Chatuliem?
De alverzoeningsleer?
Ik heb het ooit wel gehoord, ben er ook voor gewaarschuwd, maar dat was toen..ik nam aan..nu onderzoek ik meer..
Als je wilt?
thx. Marian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:01
 
MARIAN519 schreef:
Hoe is die precies Chatuliem?
De alverzoeningsleer?
Ik heb het ooit wel gehoord, ben er ook voor gewaarschuwd, maar dat was toen..ik nam aan..nu onderzoek ik meer..
Als je wilt?
thx. Marian
Deze leer gaat ervan uit dat uiteindelijk iedereen behouden wordt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze leer gaat ervan uit dat uiteindelijk iedereen behouden wordt..

Maar wat zie jij als uiteindelijk? Echt aan het hele eind van alle dingen? Met de nieuwe hemel en de nieuwe aarde? wanneer denk je aan?
Waar staat het in de Bijbel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 10:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Deze leer gaat ervan uit dat uiteindelijk iedereen behouden wordt..


Wie zijn iedereen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 01:01
 
gewijzigd

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 7 juni 2011, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 17:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.

Toch nog een nadenkertje voor jullie allemaal voordat ik vertrek:
http://www.slideshare.net/hhgputten/mondex-chip

Ik kreeg deze link vandaag per mail toegestuurd en heb ook even de woorden "verichip" en "mondex smartcard" gegoogled. Op zich was dit geen nieuws voor mij, want ik heb al eerder gehoord over het implementeren van chips. Bekijk ook even deze link:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-6stappenplan-voor-acceptatie-van-de-VeriChip/

Dit is dus geen science fiction, want het is al aan de gang. Geeft toch wel even wat reden tot nadenken lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dus zal proberen de reacties wel een beetje te blijven volgen de komende weken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 19:21
 
LISA610 schreef:
Toch nog een nadenkertje voor jullie allemaal voordat ik vertrek:
http://www.slideshare.net/hhgputten/mondex-chip

Ik kreeg deze link vandaag per mail toegestuurd en heb ook even de woorden "verichip" en "mondex smartcard" gegoogled. Op zich was dit geen nieuws voor mij, want ik heb al eerder gehoord over het implementeren van chips. Bekijk ook even deze link:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-6stappenplan-voor-acceptatie-van-de-VeriChip/

Dit is dus geen science fiction, want het is al aan de gang. Geeft toch wel even wat reden tot nadenken lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dus zal proberen de reacties wel een beetje te blijven volgen de komende weken. Knipoog smiley

Op mij komt het vreselijk angstig over.
We hebben straks allemaal een merkteken of we het willen of niet..
Het is de profetie van Openbaringen..waarin staat:

Het beest uit de aarde
11 En ik zag een ander beest opkomen uit de aarde en het had twee horens als die van het Lam, en het sprak als de draak. 12 En het oefent al de macht van het eerste beest voor diens ogen uit. En het bewerkt, dat de aarde en zij, die daarop wonen, het eerste beest zullen aanbidden, welks dodelijke wond genezen was. 13 En het doet grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel doet nederdalen op de aarde ten aanschouwen van de mensen. 14 En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen, die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest, dat de wond van het zwaard had en (weer) levend geworden is. 15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden. 16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

Het is ook de belofte van God..volhard tot het einde..Ik zal met u zijn.
Het gaat erom of we dat beest gaan aanbidden.
Tenminste, zo lees ik het..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 19:38
 
LISA610 schreef:
Toch nog een nadenkertje voor jullie allemaal voordat ik vertrek:
http://www.slideshare.net/hhgputten/mondex-chip

Ik kreeg deze link vandaag per mail toegestuurd en heb ook even de woorden "verichip" en "mondex smartcard" gegoogled. Op zich was dit geen nieuws voor mij, want ik heb al eerder gehoord over het implementeren van chips. Bekijk ook even deze link:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-6stappenplan-voor-acceptatie-van-de-VeriChip/

Dit is dus geen science fiction, want het is al aan de gang. Geeft toch wel even wat reden tot nadenken lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dus zal proberen de reacties wel een beetje te blijven volgen de komende weken. Knipoog smiley


Heel duidelijk ... jammer dat sommige christenen het niet willen zien of ze vinden het alleen maar bangmakerij ... Maar Gods woord is duidelijk genoeg, let op de tekenen der tijd, we leven nog steeds uit Genade door Genade.
We mogen/kunnen nu nog vertellen van Gods Liefde ... hoe meer zielen hoe meer vreugd ...

En bemoedigen ... zeker ... zie onderstaande link ... Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 20:07
 
CROSSROAD317 schreef:
Heel duidelijk ... jammer dat sommige christenen het niet willen zien of ze vinden het alleen maar bangmakerij ... Maar Gods woord is duidelijk genoeg, let op de tekenen der tijd, we leven nog steeds uit Genade door Genade.
We mogen/kunnen nu nog vertellen van Gods Liefde ... hoe meer zielen hoe meer vreugd ...

En bemoedigen ... zeker ... zie onderstaande link ... Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
Cross, beste vriend. ik geloof net zoals jij dat de Heer terugkomt. Het enige wat ik niet doe, is voortdurend naar tekens te lopen zoeken. Sommige mensen leggen zo'n absolute waarde in bepaalde tekens, dat ze helemaal vergeten wat het eigenlijke doel is van die teksten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 09:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Cross, beste vriend. ik geloof net zoals jij dat de Heer terugkomt. Het enige wat ik niet doe, is voortdurend naar tekens te lopen zoeken. Sommige mensen leggen zo'n absolute waarde in bepaalde tekens, dat ze helemaal vergeten wat het eigenlijke doel is van die teksten...


Dat klopt, sommige mensen doen dat zeker, die gaan aan het eigenlijke doel voorbij ...
Gelukkig maar dat de meeste christenen, net als jij, niet voortdurend bezig zijn met het "lopen zoeken naar tekenen". Het is goed om niet je ogen te sluiten voor dat wat er gebeurt en dat te durven zien in het licht van de bijbel ...
Een goed voorbeeld daarvan gaf Lisa met haar beide links, deze actuele gebeurtenissen staan echt letterlijk beschreven in de bijbel, en daaraan kun je dus zien dat we in de eindtijd leven ...
Dat het eng is, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, het is niet "niks" dat deze actuele gebeurtenissen zo letterlijk in de bijbel beschreven worden.
En de eindtijd zie ik niet als bangmakerij, maar veel meer als een tijd waarin we nog de kans hebben om de mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, en daarnaast om elkaar te bemoedigen en te vertroosten met wat "ons" deel straks zal zijn, als we Jezus in Heerlijkheid mogen aanschouwen ...

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:00
 
MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.

Dan zou God eeuwig moeten wachten, want dat gebeurt niet en velen zijn al onbekeerd gestorven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:04
 
MARTIN695 schreef:
Wat ik begrijp is dit.
Dat als JEZUs terug komt HIJ met een ijzere staf zal heersen en dat na die 1000 jaar je nog de mogelijkheid heb om te kiezen zo heb ik die dingen begrepen.
Want eerst zullen de levende die geloven opgenomen worden

Sjalom.
Martin

Diegenen moeten opgenomen worden, die 1000 jaar met die staf zijn bewerkt?????????? grapje..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:07
 
CROSSROAD317 schreef:
Dat klopt, sommige mensen doen dat zeker, die gaan aan het eigenlijke doel voorbij ...
Gelukkig maar dat de meeste christenen, net als jij, niet voortdurend bezig zijn met het "lopen zoeken naar tekenen". Het is goed om niet je ogen te sluiten voor dat wat er gebeurt en dat te durven zien in het licht van de bijbel ...
Een goed voorbeeld daarvan gaf Lisa met haar beide links, deze actuele gebeurtenissen staan echt letterlijk beschreven in de bijbel, en daaraan kun je dus zien dat we in de eindtijd leven ...
Dat het eng is, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, het is niet "niks" dat deze actuele gebeurtenissen zo letterlijk in de bijbel beschreven worden.
En de eindtijd zie ik niet als bangmakerij, maar veel meer als een tijd waarin we nog de kans hebben om de mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, en daarnaast om elkaar te bemoedigen en te vertroosten met wat "ons" deel straks zal zijn, als we Jezus in Heerlijkheid mogen aanschouwen ...

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A

..
Nuchter, nuchter, kinderen het is de laatste ure, schrijft Johannes al, dit is het laatste tijdsdeel, en blijf op je post en waakt, want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 18:14
 
MARIAN519 schreef:
Op mij komt het vreselijk angstig over.
We hebben straks allemaal een merkteken of we het willen of niet..
Het is de profetie van Openbaringen..waarin staat:


Ik meen dat we een eigen keuze hebben hierin.
De bijbel is er haarscherp over.
Geen chip laten implanten dus!!

Als de Heere het manna kan laten regenen in de woestijn,
zal Hij Zijn kinderen zonder chip dan laten verhongeren??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:56
 
CHRISTEN307 schreef:
Nuchter, nuchter, kinderen het is de laatste ure, schrijft Johannes al, dit is het laatste tijdsdeel, en blijf op je post en waakt, want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....


Ja ik ben redelijk nuchter, ik kan goed de dingen die om me heen gebeuren relativeren, zeker aan de hand van de bijbel ...

Maar mijn sterfbed ??

Als Hij komt, dan is het op de wolken, en niet om me op te halen via mijn sterfbed ... want staat er niet, dat als je sterft, je lichaam terugkeert in (tot) de aarde maar je ziel, voor diegenen die Hem kennen als Verlosser, Redder en Zaligmaker, die zal terugkeren naar zijn Schepper ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:53
 
...........want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....

Hoezo sterfbed?

Wanneer komt de Zoon des mensen op de wolken des hemels?
Moeten we eerst allemaal sterven en dan Jezus komen?

Dan heb je niet goed lezen Christen.
Want de dag des Heeren komt als een dief in de nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:34
 
Goed, de Heer komt als een dief in de nacht. Hoe zou onze houding moeten zijn? Het valt me op dat het zo vaak gebruikt wordt als een soort bedreiging: pas op, de Heer komt spoedig terug en dan zal Hij je straffen.

Jaren geleden was er iemand die naar de bioscoop wilde. Hij was christen en zijn medebroeder vroeg hem: Wat doe je als Jezus terug komt. Schaam je je dan niet dat jij in de bios zit? Zijn antwoord was: als Jezus terugkomt, dan rijd ik hem op Bambi tegemoet...

Eindtijdverwachting wordt heel vaak gekoppeld aan angst en bedreiging. "Memento mori" (gedenk te sterven!) was jaren lang het motto van de RK kerk. En met de gereformeerden was het ook niet al te best. Die hebben het nog uitgebreid en de wil van de mens zelfs helemaal proberen weg te drukken.
En dan heb ik tenslotte het nog niet eens gehad over de evangelische benadering, die zoeken tekenen in de krant en die voelen zich superieur aan iedereen die verloren gaat. Met een houding van zie je wel, ik heb toch gelijk, benaderen ze dit onderwerp.
Is dat misschien de oorzaaak waarom ik altijd zo'n vieze smaak krijg als mensen over dit onderwerp praten???


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 26 juli 2011, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:21
 
ROADY641 schreef:
Ik meen dat we een eigen keuze hebben hierin.
De bijbel is er haarscherp over.
Geen chip laten implanten dus!!

Als de Heere het manna kan laten regenen in de woestijn,
zal Hij Zijn kinderen zonder chip dan laten verhongeren??

De Heere Jezus zal terugkomen zoals een Bruidegom Zijn Bruid ophaalt. Ik denk dat het niet goed is om te kijken naar al die nare dingen , maar dat het beter is de Heere te vertrouwen.
Zonder vlek of rimpel zal ze zijn als Hij haar komt halen. Al deze genoemde dingen zijn alleen maar tekenen dat Jezus terug gaat komen.
Ik kijk daar liever naar uit dan te gaan stressen of Hij Zijn Bruid wel zal helpen als het moeilijk wordt.

http://youtu.be/1zo3fJYtS-o


Er zijn ook nog hele andere theorien, bijvoorbeeld dat het teken van de antichrist te maken heeft met een band om de arm of een soort band om het hoofd waarin de naam van Allah genoemd wordt als enige ware God.
Zij die zich daar niet bij aansluiten krijgen die band niet en zullen herkenbaar zijn (vergelijk de jodenster).
Ook die versie is niet gezellig, om het zo maar te zeggen, maar ik heb het denken daarover losgelaten.
Angst is totaal en volledig zinloos, vertrouwen is een veel betere optie.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 26 juli 2011, 14:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:06
 
ANNETTE050 schreef:
De Heere Jezus zal terugkomen zoals een Bruidegom Zijn Bruid ophaalt. Ik denk dat het niet goed is om te kijken naar al die nare dingen , maar dat het beter is de Heere te vertrouwen.
Zonder vlek of rimpel zal ze zijn als Hij haar komt halen. Al deze genoemde dingen zijn alleen maar tekenen dat Jezus terug gaat komen.
Ik kijk daar liever naar uit dan te gaan stressen of Hij Zijn Bruid wel zal helpen als het moeilijk wordt.

http://youtu.be/1zo3fJYtS-o


Er zijn ook nog hele andere theorien, bijvoorbeeld dat het teken van de antichrist te maken heeft met een band om de arm of een soort band om het hoofd waarin de naam van Allah genoemd wordt als enige ware God.
Zij die zich daar niet bij aansluiten krijgen die band niet en zullen herkenbaar zijn (vergelijk de jodenster).
Ook die versie is niet gezellig, om het zo maar te zeggen, maar ik heb het denken daarover losgelaten.
Angst is totaal en volledig zinloos, vertrouwen is een veel betere optie.

Mooi verwoord. Het een sluit het ander niet uit.
En wat je zegt over de angst: is inderdaad niet nodig.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst uit; angst houdt verband met straf... (1Joh4:18)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:49
 
angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:51
 
HANNAH810 schreef:
angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool?
Waarom speelt angst dan altijd zo'n grote rol bij de verkondiging???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:17
 
HANNAH810 schreef:
angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool?

Zo zou het moeten zijn Hannah, dat ben ik helemaal met je eens....
Maar als je realistisch kijkt zijn angst en geloof heel erg met elkaar verweven.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:25
 
Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst?
Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6