ChristianMatch
 


Forum

Homoseksualiteit
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:17
 
CHATULIEM619 schreef:
God is niet alleen een knuffeldier hoor, die jij ervan wil maken. Die liefde waar je over spreekt uit zich het beste in het kruis, dat Jezus gedragen heeft. Als je ervan uit gaat, dat zonde niet bestaat ontken je gelijkertijd de noodzaak van het offer van Jezus aan het kruis, en maak je de opstanding tot een mythe.


Dit vind ik een vreemde reactie, Chatuliem. Je impliceert dat ik God iets wil maken, namelijk een knuffeldier. Daarmee geef je aan niets te weten van mijn Godsbeeld maar die in te vullen naar jouw believen; respectloze handeling.
Je impliceert dat ik ervan uitga dat zonde niet bestaat. Daarmee geef je uiting aan het feit dat je denkt te weten hoe ik over zonde denk; respectloos.
De opdracht van het christen zijn is niet elkaar als zondaar aan te wijzen maar elkaar te verdragen. Het oordeel is niet aan ons. Aan ons is wel verdraagzaamheid en vergevingsgezindheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:48
 
Het gaat nu niet om de mening van Chatuliem denk ik.....het gaat over homosexualiteit........
En dat Chatuliem daar een uitgesproken mening over heeft is wel bekend denk ik......
Volgens mij is het dus wat handiger om het een beetje centraal te houden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 00:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
an kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in


Wat is nu de meerwaarde van deze opmerking????? Natuurlijk is het zo maar dat weet toch iedereen mag ik hopen????? Knipoog smiley

Deze opmerking heeft dus echt geen meerwaarde, waar reageer je nu inhoudelijk op, in wat jij denkt wat een ander misschien bedoeld Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 00:31
 
deze is eingenlijk voor Jasmijn zelf...

ik ben eigenlijk benieuwd waarom je wilt weten wat onze mening hierover is jasmijn?
heeft dat invloed op jouw standpunt dan,vraag ik me af?
een bepaald inzicht of mening ergens over is beinvloedbaar lijkt me,
maar dit gaat om een diep gevoel wat van binnenuit komt toch?

hoop je op een soort van bevestiging van dat wat je voelt okay is?
de een vind dat het wel kan en de ander niet,maar je gevoel blijft gewoon
hetzelfde toch?
ook al zouden we met 100 mensen tegen jou ingaan,dan nog zou je je gevoelens niet kunnen uitschakelen!
heb je ook een tijd gehad dat je gewoon met een man geprobeerd hebt?
misschien kun je daar iets meer over vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 11:36
 
BERT168 schreef:
deze is eingenlijk voor Jasmijn zelf...

ik ben eigenlijk benieuwd waarom je wilt weten wat onze mening hierover is jasmijn?
heeft dat invloed op jouw standpunt dan,vraag ik me af?
een bepaald inzicht of mening ergens over is beinvloedbaar lijkt me,
maar dit gaat om een diep gevoel wat van binnenuit komt toch?

hoop je op een soort van bevestiging van dat wat je voelt okay is?
de een vind dat het wel kan en de ander niet,maar je gevoel blijft gewoon
hetzelfde toch?
ook al zouden we met 100 mensen tegen jou ingaan,dan nog zou je je gevoelens niet kunnen uitschakelen!
heb je ook een tijd gehad dat je gewoon met een man geprobeerd hebt?
misschien kun je daar iets meer over vertellen?


Mijn gevoelens blijven, deze zijn zuiver, gevoelens heb je niet onder controle. Maar ik interpreteer de bijbel op de manier waar ik het in wil lezen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de meeste mensen vinden dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen kan gaan omdat dat in de bijbel staat... Maar ik lees het niet in de bijbel, ik wil met jullie terug gaan naar het woord, waar uit welke teksten halen jullie dat dan, ik wil vertellen wat ik er uit haal, om op die manier hier samen naar te kijken. Tot nu toe ben ik er nog steeds van overtuigt dat de bijbel een homoseksuele relatie niet tegen spreekt, dus God ook niet.

Mijn seksuele geaardheid is blijvend, ik heb mijzelf geaccepteerd, maar de manier hoe ik er invulling aan wil geven in een christelijk leven, daar kan ik mijn mening natuurlijk over bijstellen, wanneer ik ervaar dat ik aan het kortste eind trek.

Ja, ik heb gedate met jongens, ik heb gedacht dat ik misschien door juist meer met jongens om te gaan, mijn gevoelens voor meiden te vergeten. Maar juist hoe meer toenadering ik tot jongens zocht, hoe meer verwijdering ik voelde van mijn eigen indentiteit. ik heb nog nooit een seksuele relatie gehad, niet met mannen maar ook niet met vrouwen. Ik wil leven op dezelfde manier hoe God een relatie tussen man/vrouw bedoelt heeft. Ik wil wachten op de ware voor mij. Ik zie zelf ook in dat een christelijke levenswijze, zeer zelden voorkomt binnen de homoseksuele wereld, maar dat is ook niet de wereld waar ik mij in wil omgeven. Ik ben christen, God heeft mij uitgekozen, God heeft mijn hand gepakt en zal deze nooit loslaten. Ik heb helemal geen behoefte om mij in die wereld te omgeven. Ik zie mijn toekomst als christen en hopelijk met een lieve vrouw rooskleurig te gemoed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 12:37
 
JASMIJN197 schreef:
Mijn gevoelens blijven, deze zijn zuiver, gevoelens heb je niet onder controle. Maar ik interpreteer de bijbel op de manier waar ik het in wil lezen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de meeste mensen vinden dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen kan gaan omdat dat in de bijbel staat... Maar ik lees het niet in de bijbel, ik wil met jullie terug gaan naar het woord, waar uit welke teksten halen jullie dat dan, ik wil vertellen wat ik er uit haal, om op die manier hier samen naar te kijken. Tot nu toe ben ik er nog steeds van overtuigt dat de bijbel een homoseksuele relatie niet tegen spreekt, dus God ook niet.

Mijn seksuele geaardheid is blijvend, ik heb mijzelf geaccepteerd, maar de manier hoe ik er invulling aan wil geven in een christelijk leven, daar kan ik mijn mening natuurlijk over bijstellen, wanneer ik ervaar dat ik aan het kortste eind trek.

Ja, ik heb gedate met jongens, ik heb gedacht dat ik misschien door juist meer met jongens om te gaan, mijn gevoelens voor meiden te vergeten. Maar juist hoe meer toenadering ik tot jongens zocht, hoe meer verwijdering ik voelde van mijn eigen indentiteit. ik heb nog nooit een seksuele relatie gehad, niet met mannen maar ook niet met vrouwen. Ik wil leven op dezelfde manier hoe God een relatie tussen man/vrouw bedoelt heeft. Ik wil wachten op de ware voor mij. Ik zie zelf ook in dat een christelijke levenswijze, zeer zelden voorkomt binnen de homoseksuele wereld, maar dat is ook niet de wereld waar ik mij in wil omgeven. Ik ben christen, God heeft mij uitgekozen, God heeft mijn hand gepakt en zal deze nooit loslaten. Ik heb helemal geen behoefte om mij in die wereld te omgeven. Ik zie mijn toekomst als christen en hopelijk met een lieve vrouw rooskleurig te gemoed.


Is het niet prettiger en rustiger om het hier bij te houden? Je vind in je hele leven voor en tegenstanders van homosexualiteit, praktizerend of niet... Als jij voelt datGod jou uitgekozen heeft en jouw hand vast houdt bij alles wat je doet is dat toch goed? Probeer dat vast te houden zou ik zeggen...en iedereen heeft weer een andere interpretatie over Bijbelteksten dus een antwoord vind je ook op CM niet.......
Ik geloof trouwens niet dat een christelijke levenswijze zelden voorkomt in de homowereld, integendeel gelukkig wordt ook in de kerken er juist wel aandacht aan besteedt en dat was hard nodig ook.....
Er zijn natuurlijk ook kerken die het veroordelen maar het is met kerken net als met mensen.....nooit alle neuzen staan dezelfde kant op........
Dat is dan niet de kerk voor jou moet je maar denken..... Knipoog smiley
Ik vergelijk het dan maar even met het feit dat er kerken zijn waar geen vrouwen in het ambt mogen.....ik zou nooit lid van zo'n kerk kunnen zijn.....dus is het geen kerk voor mij......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 13:35
 
Kijk, daar kunnen we mee met zo'n mening!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 11:36
 
MARISKA601 schreef:
Dit is mijn visie, ik leef naar de bijbel zover het mogelijk is.
Maar ik ga de bijbel niet aanpassen aan mijn levensstijl.

Iedereen past de bijbel aan. Want we leven niet meer in de tijd van de bijbel. God is de enige die niet verandert. Mensen en samenlevingen veranderen.
We oordelen maar al te gauw over anderen. Wat staat er daarover in de bijbel?
En we zitten zeker ook elke maand in een hutje op de hei vanwege onze "onreinheid"

Hoeveel voorbeelden willen we van wat God allemaal als gruwel bestempeld?
Zoek het maar es op via de concordantie.
Denk dat we dan geen mens meer onder ogen durven te komen en God al helemaal niet meer.
Gelukkig heeft Hij daar een oplossing voor.

aangepast omdat het te persoonlijk werd opgevat en ik dat niet zo bedoeld heb, sorry daarvoor


Laatst aangepast door
MOMO697
op maandag 6 februari 2012, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 11:39
 
MOMO697 schreef:
Oh nee?
Je oordeelt maar al te gauw over anderen. Wat staat er daarover in de bijbel?
En je zit zeker ook elke maand in een hutje op de hei vanwege je "onreinheid"

Hoeveel voorbeelden wil je van wat God allemaal als gruwel bestempeld?
Zoek het maar es op via de concordantie.
Denk dat je dan geen mens meer onder ogen durft te komen en God al helemaal niet meer.
Gelukkig heeft Hij daar een oplossing voor.
Kijk niemand ontkent hier zonde te hebben. Maar jij vraagt in feite om zonde niet als zonde te zien, daar zit een heel groot verschil in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 14:22
 
Verwijderd door mij!

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 16 februari 2012, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 16:07
 
YES356 schreef:
Knap van je!! Dat je tussen alle reacties,meningen(voor)oordelen, zo dicht bij je zelf en de bijbel blijft!
En er zo open over blijft delen. Wie zijn wij om te denken in goed of fout? Je zit ergens mee en dat is heel kwetsbaar om dat hier te delen. Wat je vraagt is wat wij er van vinden dat de bijbel er van zegt. Wat je er mee bereikt hebt is dat ik daar over ben gaan lezen in de bijbel. maar ik kan je geen antwoord geven. Ik hoop dat het meer mensen aanzet om over dit onderwerp in de bijbel te gaan lezen! Wat ik wel lees in de bijbel is dat God van mensen houd!(omdat Hij zelf je gemaakt heeft) En niet van brave nette kerkmensen met regeltjes en wetten (of is dat wel een erg moderne vertaling van farizeers en schriftgeleerden) Knipoog smiley

Welke (voor) oordelen dan? waarschijnlijk bedoel je opvattingen of andersdenkenden.
Vooral mensen die er niet veel of helemaal niets er mee te maken hebben denken toch anders.
Maar dat zou ik toch geen vooroordelen willen noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 16:21
 
verwijderd door mij!

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 16 februari 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:41
 
JASMIJN197 schreef:
Maar ik interpreteer de bijbel op de manier waar ik het in wil lezen.

Je geeft zelf aan waar het om gaat, namelijk je ikje en je wil.
Maar niet de wil van God!!!!

Quote:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de meeste mensen vinden dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen kan gaan omdat dat in de bijbel staat... Maar ik lees het niet in de bijbel, ik wil met jullie terug gaan naar het woord, waar uit welke teksten halen jullie dat dan, ik wil vertellen wat ik er uit haal, om op die manier hier samen naar te kijken.


Hier heb jij vijf keer je ikje genoemd en niet hetgeen dat God zegt.

Je wil weten wat de Heer erover zegt?

Lees het volgende:

Rom 1:24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Rom 1:25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
Rom 1:26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
Rom 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Rom 1:28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
Rom 1:29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid,

Rom 1:31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
Rom 1:32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Dus hetgeen dat in Sodom en Gomora deed omkeren wordt ook in het NT werderom genoemd door God.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:44
 
Het gevaar bij dit topic dat we elkaar veroordelen en dat we niet spreken in liefde. Ok, de bijbel veroordeelt wel homoseksualiteit. Maar ik meen wel dat Jasmijn echt is en dat ze om haar gevoelens niet liegt.

Dan mag ze toch wel een volgeling van Jezus zijn????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:45
 
YES356 schreef:
ENCYCLO: vooroordelen
Zelfst. Naamw. Meervoud van vooroordeel mening die je hebt over een zaak of persoon die je niet goed kent

Als mijn woordkeuze afleid van de inhoud denk het dan maar weg!
er is nog al wat geschreven !

zou het mooi vinden als het bij de inhoud blijft! zoals de auteur doet!En dan dicht bij zich zelf en dicht bij het Woord!

Bedoel ik, wat hebben dan die brave kerkmensen er mee te maken?
Encyclo daar heeft ook J het niet over. En doe je uiteindelijk zelf ook met een wijzend vingertje richting en bepaalde bevolkingsgroep.
Wat ik wil, mag ook niet dus ik doe het niet, en dat terwijl wij in een wereld leven waar alles kan, en mag, zelfs dat, voor de wereld dan.
En dan los van dat, Jasmijn ik hoop dat je heel gelukkig wordt. om bij het onderwerp te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:53
 
MARIO216 schreef:
Het gevaar bij dit topic dat we elkaar veroordelen en dat we niet spreken in liefde. Ok, de bijbel veroordeelt wel homoseksualiteit. Maar ik meen wel dat Jasmijn echt is en dat ze om haar gevoelens niet liegt.

Dan mag ze toch wel een volgeling van Jezus zijn????

Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:57
 
MAR907 schreef:
Geschokte, onthutste smiley


Eigenlijk moet ze gestenigt worden.
Hoe durft ze... te weten dat ze in zonde leeft en daar nog mee door willen gaan ook, terwijl de bijbelteksten voor t oprapen liggen!

Indien jij zonder zonde bent, gooi jij dan maar de eerste steen Mar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:11
 
.
Ik las dit topic... en de eerste woorden die bij mij opkwamen, waren

......GOD HUILT!!!!....

Waarover........dat mag jezelf invullen.

Sorry mensen, ik moest dit even kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:14
 
LIEKE000 schreef:
.
Ik las dit topic... en de eerste woorden die bij mij opkwamen, waren

......GOD HUILT!!!!....

Waarover........dat mag jezelf invullen.

Sorry mensen, ik moest dit even kwijt.

Tja, dat God huilt is misschien waar maar durf je je eigen mening niet geven omtrent dit onderwerp want dat is beter dan zelfs iets in te vullen van wat misschien waar is. Heel vaag dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:18
 
LIEKE000 schreef:
.
Ik las dit topic... en de eerste woorden die bij mij opkwamen, waren

......GOD HUILT!!!!....

Waarover........dat mag jezelf invullen.

Sorry mensen, ik moest dit even kwijt.




Wat bedoel je nu te zeggen? God huilt? Maar waarom???
Omdat iemand vind dat God haar bij de hand neemt? Is toch mooi?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:19
 
PIETER649 schreef:
Eigenlijk moet ze gestenigt worden.
Hoe durft ze... te weten dat ze in zonde leeft en daar nog mee door willen gaan ook, terwijl de bijbelteksten voor t oprapen liggen!

Indien jij zonder zonde bent, gooi jij dan maar de eerste steen Mar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Was al gegooid Kussende smiley

1 Jhohannes_3:9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Een kind van God (welke de Heer volgt) weet wie hij/zij is in de Heer en heeft de kennis der waarheid.....

Dus kan stenen gooien.. Clown smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:29
 
LIEKE000 schreef:
.
Ik las dit topic... en de eerste woorden die bij mij opkwamen, waren

......GOD HUILT!!!!....

Waarover........dat mag jezelf invullen.

Sorry mensen, ik moest dit even kwijt.

Volgens mij heb je helemaal gelijk, althans niet alleen dit topic hoor, maar meer over geheel CM,
Die C mogen ze wel weghalen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:41
 
Hoi Jasmijn,

Zoekende naar jou vraag kwam ik deze site tegen op het internet.
Heb me er nog niet helemaal in verdiept maar het gaat over lotgenoten contact om het maar zo te noemen en bijbelstudie's hierover!
[/url]http://www.chjc.nl/geloof-en-homo/wat-de-bijbel-zegt-over-homoseksualiteit[url]

Vind het wel knap van je om er zo open voor uit te komen.

Groetjes Erika
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk niemand ontkent hier zonde te hebben. Maar jij vraagt in feite om zonde niet als zonde te zien, daar zit een heel groot verschil in.

Hoe kom je tot deze conclusie Chat?
Dat ik zonde niet als zonde zie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:59
 
Jammer dat het onderwerp nu een beetje afglijdt. Ik vind dat er geen sprake is van zonde maar kennelijk vinden mensen het nodig het zo te benoemen. Ik sluit me wel aan bij wat Mieke zei, laten we het oordelen maar aan God over. Dan ben je beter af dan bij veroordelende mensen. Gooi maar stenen jongens, het staat er toch? Die Hippie, hoe heette Hij ook alweer, kon vast niet goed lezen en begreep er dus natuurlijk niks van.

Om te huilen is het inderdaad wel. Ik vind Jasmijn een moedig meisje. Het is wel erg dat je moed moet hebben om in christelijke kring uit te spreken dat je andersgeaard bent en je je een kind van God voelt - wat je zonder meer bent.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 6 februari 2012, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 21:18
 
MAR907 schreef:
Geschokte, onthutste smiley

Wie weet hield Jezus wel van alle mensen, ja incl jouw met jouw veroordelende mening. Daar heeft hij misschien wel ontzettend meedlijden mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 21:57
 
MAR907 schreef:
Was al gegooid Kussende smiley

1 Jhohannes_3:9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Een kind van God (welke de Heer volgt) weet wie hij/zij is in de Heer en heeft de kennis der waarheid.....

Dus kan stenen gooien.. Clown smiley

ehhhmmmm...........
intepreteer ik je goed als ik zeg dat mar907 vrij is van zonden?
en dus een heilig-man? Verraste, verbaasde smiley





hannah.......zondig in woorden, daden en gedachten = onheilig in het kwadraat, zou graag eens gewoon gezellig een bakkie koffie drinken met moedige jasmijn.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 6 februari 2012, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 22:03
 
HANNAH810 schreef:
ehhhmmmm...........
intepreteer ik je goed als ik zeg dat mar907 vrij is van zonden?
en dus een heilig-man? Verraste, verbaasde smiley





hannah.......zondig in woorden, daden en gedachten = onheilig in het kwadraat, zou graag eens gewoon gezellig een bakkie koffie drinken met moedige jasmijn.





Dat maak ik er ook uit op Hannah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 22:23
 
HANNAH810 schreef:
ehhhmmmm...........
intepreteer ik je goed als ik zeg dat mar907 vrij is van zonden?
en dus een heilig-man? Verraste, verbaasde smiley





hannah.......zondig in woorden, daden en gedachten = onheilig in het kwadraat, zou graag eens gewoon gezellig een bakkie koffie drinken met moedige jasmijn.


Wie veroordeeld nu wie?
Als johannes het zegt hoe het zit, hoe is het dan bij "Jasmijn" wanneer zij beleid dat ze een kind van de Heer is???

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 22:29
 
MARIO216 schreef:
Wie weet hield Jezus wel van alle mensen, ja incl jouw met jouw veroordelende mening. Daar heeft hij misschien wel ontzettend meedlijden mee.


Tja, als jij het woord van God wil veroordelen prima hoor...
Is niet mijn mening zij vroeg om een antwoord over wat er in de bijbel staat. er staat geschreven.

Dat heb ik voor haar gedaan en dan veroordeel je mij??? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Het zou je beter staan om de moed te nemen om Haar op "Het Waarheid" te brengen, zodat ze mag weten wie ze is in de Heer.
Of ben je iemand welke een ander aanmoedigd om te gaan roken enz!!!!

Zelf zie ik dit liever gebeuren:

Rom_12:2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.

wat is de wil van God? Dat wij tot volmaking (volwassen in het geloof) komen.

Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;

De rest van de teksten hierna geven aan wat de Heer de mensen leerde waarvoor Hij gekomen is.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5