ChristianMatch
 


Forum

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:25
 
SOLAFIDE630 schreef:
De woorden van Jezus Christus overdenken en je daarbij laten leiden door de Heilige Geest om Jezus Christus te verheerlijken is de enig juiste meditatie voor een Christen, die er m.i. inziens toe doet. Lachende smiley

Precies, dat is het voor jou, dat zeg je goed.
Gelukkig hebben we de vrijheid en de mogelijkheden binnen de christelijke traditie om het anders in te vullen........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:31
 
Yoga.....


Ga er verder niets over zeggen...discussie is gaande door enkelen..

Hier alleen een stukje om te lezen


http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm

Leef je uit en vooral niet Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af waarom mensen gewoon geen verhit debat mogen voeren over belangrijke thema"s. Gaat het hier om de lieve vrede of gaat het hier om het onderwerp. Wees niet zo gauw van streek als het eens heftig te keer gaat. Het is toch ook een heftig onderwerp. En als een topic eens een andere kant uit gaat is dat toch ook niet zo erg. Op het moment dat men denkt dat elke paranormale belevenis van God is, is men gevaarlijk bezig. Dat geldt voor waarzeggerij en het geldt voor yoga. Als men denkt dat het onschuldig is, moeten ze eens goed de bijbel lezen.
Moet je eens in de volgende tekst lezen hoe God Babel veroordeelt vanwege haar occulte achtergrond:

Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:41
 
SOLAFIDE630 schreef:
We veroordelen niet, maar we oordelen, in de betekenis van....een mening hebben over iets, inzicht hebben...beoordelen of iets juist is of niet en daar roept ons de bijbel zelfs voor op, zie onderstaand citaat.

Veroordelen is iets, dat alleen aan God is en Zijn taak..... wij mensen kunnen nu eenmaal niet veroordelen.

Maar de bijbel roept wel op om tot een geestelijke volwassenheid te komen...om inzicht te krijgen wat wel of niet juist is......
Daar heb je als mens verstand voor gekregen en geestelijk inzicht....Waar dient het dan anders toe om de bijbel te bestuderen en tot inzicht te komen over hoe God wil, dat wij zullen leven en meer kennis over God te krijgen........anders ben je m.i. onzinnig bezig.

1 Korintiërs 5 :


6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap



Beetje over de top, Solafide, je mag wat minder hysterisch reageren, hoor, denk aan je hart.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 20:36
 
MIEKE364 schreef:
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:27
 
MIEKE364 schreef:
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.

je zei geloof ik gisteren: en wat je een ander verwijt ben jezelf...toch?

Wat jij hier beweert zegt alleen maar iets over jezelf...de kwaliteit van je eigen gedachtengoed.....is dat het niveau, dat je met je yoga tot nu toe hebt bereikt? Nou....niet erg aantrekkelijk gewoon, het spijt me......

Ik verwacht tenminste van jou wel, dat je je niet meer laat verleiden tot dergelijke lelijke woorden, die jij hier te pas en te onpas gebruikt. Je trapt hier alleen maar wild om je heen.....Jammer hoor....
Je straalt geen liefde uit en ook geen rust.....zouje toch wel van een yogelerares mogen verwachten.....ik krijg nou niet de indruk, dat ik van jou iets kan leren.....

Jezus zei, dat je zelfs je vijanden moet liefhebben....nou...daar ben jij nog niet aantoe....zo te lezen en je wijsheid.......die is volgens mij ook ver te zoeken ....ik kan het bij jou in ieder geval niet ontdekken.

De Heer zei ook.....leer van mij, want mijn juk is zacht en mijn last is licht
en Hij is nederig van hart........
Ik heb eigenlijk alleen maar met je te doen.......Maar je mag weten, dat Jezus Christus voor zondaren is gekomen......Hij houdt van je en bij Hem alleen kun je ECHTE rust vinden Mieke........

Dit is pas echte rust, wat uit onderstaande tekst spreekt......op dit forum elders neergezet in de categorie "Christelijk leven" onder de topic "bemoediging" door YOLANDE556 (32)


Ik zorg altijd voor je.

Als je door het duister moet gaan
hou Ik je nog steviger vast!

Ik laat alles meewerken ten goede.

De diepste pijn en strijd doe ik
meewerken ten goede voor je.
Ik keer het om en breng zegen voort
uit de strijd.

Doe alles vanuit mijn rust.

Vanuit mijn rust zal Mijn Geest
heel sterk gaan werken.

Laat je nooit opjagen!

Ik ben een eeuwige God
en jij hebt het eeuwige leven.
Ik heb alle tijd die er is.

Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.

Ik ben eeuwig.

Dus rust en ontspan in Mij.
In mijn rust komt de kracht
veel meer tot uiting.

Er zijn kleine dingen
die voor mensen onbelangrijk lijken
maar juist daardoor werk Ik heel krachtig
zonder uiterlijk vertoon.

-einde citaat-

Gods zegen Mieke........ Lachende smiley Jezus houdt van je Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:33
 
MIEKE364 schreef:
Beetje over de top, Solafide, je mag wat minder hysterisch reageren, hoor, denk aan je hart.....

Zoals je oordeelt over een ander, ben jezelf

Jezus houdt van je Mieke Verliefde smiley

Gods zegen Lachende smiley


Hierbij nog een keer de link van Jonathan en daaronder geef ik je dan in tekst, de conclusie van dat artikel:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm


Conclusies:
1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalings¬oefeningen.
2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing.
3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoe¬goden te aanbidden.
4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische.
5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld.
Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen
(G. Feller)
Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet
juist zijn.
a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (ver¬keerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie)
b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische over¬vloeiende buik-flank borstademing.
c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen reke¬ning houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!).
d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel).
e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus).
f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid.
g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve.
h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen.
Asana's lichaamsoefeningen
Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belang¬rijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat over¬belast wordt.
Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën.
Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met indivi¬duele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek.
De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden".
Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem.
Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd.
Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krij¬gen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.


Literatuur:
1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358
2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8
3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379
4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2
5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8
I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.

Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:34
 
Mieke en Solafide.... Verliefde smiley

Er moet mij iets van het hart... Verlegen lachende smiley

Toen ik kind was, dacht ik als een kind... snapte ik nog niet alles, dus vroeg ik weleens wat aan anderen, ouderen, mn ouders bijvoorbeeld.
Zo hoorde ik op straat het woord "ouwehoeren"
Ik vroeg mn ma wat dat betekende, ik kreeg een tik voor mn euh.. billetjes en de opmerking dat dat een heel lelijk woord was!

In de loop der jaren hoorde ik het vaker, en tja... ik ben het zelf ook gaan gebruiken Verlegen lachende smiley
Maar jullie 2, senior leden van CM hebben mij de ware betekenis van het woord geleerd Lachende smiley

THANKS Kussende smiley Kussende smiley
(tja.. 2 zoentjes, eerlijk delen hoor en niet over gaan ouw... euh.. ruzie zoeken Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:28
 
Lekker stevig discussieren is helemaal mijn ding hoor, ga geen discussie uit de weg, maar met modder gooien, de ander zijn mening mag best tegen het daglicht gehouden worden, maar niet mekaar verwensen.

Dat draagt geheel niet bij aan het feit dat wij EEN in christus zijn. We mogen best een andere mening, inzicht, ervaring hebben. Getuig daarvan.

De enige die je een bepaald gevoel op je kan leggen of je iets wel of niet kunt is God zelf. God legt zijn wil in je, daar moet je naar luisteren.
En voor de ene legt God dit in zijn hart, en de ander heeft meer vrijspel. Waarom ? Omdat God weet dat de een staande zal blijven, en de ander behoedt Hij.

Natuurlijk zijn bepaalde dingen duidelijk, daarover is God duidelijk genoeg geweest in zijn geboden, maar er zijn dingen die wij meemaken in ons leven, die om nieuw inzicht vragen. God's inzicht.

Hoeveel ruimte mag God niet hebben in ons leven, daar gaat het om.
Zit bij de een iets in de weg, waardoor God je leven niet geheel mag vullen, dan is het niet goed.
Maar wel altijd je af blijven vragen.....is het geen ik doe en denk zo, dat ik Jezus ook zou kunnen uitnodigen in dat stuk van mijn leven.

Val mekaar niet af, maar bid voor mekaar, wees één in Liefde, want daarin zal de wereld zien dat ze Mij liefhebben , sprak eens een heel goede vriend van mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:46
 
JONATHAN890 schreef:
Lekker stevig discussieren is helemaal mijn ding hoor, ga geen discussie uit de weg, maar met modder gooien, de ander zijn mening mag best tegen het daglicht gehouden worden, maar niet mekaar verwensen.

Dat draagt geheel niet bij aan het feit dat wij EEN in christus zijn. We mogen best een andere mening, inzicht, ervaring hebben. Getuig daarvan.

De enige die je een bepaald gevoel op je kan leggen of je iets wel of niet kunt is God zelf. God legt zijn wil in je, daar moet je naar luisteren.
En voor de ene legt God dit in zijn hart, en de ander heeft meer vrijspel. Waarom ? Omdat God weet dat de een staande zal blijven, en de ander behoedt Hij.

Natuurlijk zijn bepaalde dingen duidelijk, daarover is God duidelijk genoeg geweest in zijn geboden, maar er zijn dingen die wij meemaken in ons leven, die om nieuw inzicht vragen. God's inzicht.

Hoeveel ruimte mag God niet hebben in ons leven, daar gaat het om.
Zit bij de een iets in de weg, waardoor God je leven niet geheel mag vullen, dan is het niet goed.
Maar wel altijd je af blijven vragen.....is het geen ik doe en denk zo, dat ik Jezus ook zou kunnen uitnodigen in dat stuk van mijn leven.

Val mekaar niet af, maar bid voor mekaar, wees één in Liefde, want daarin zal de wereld zien dat ze Mij liefhebben , sprak eens een heel goede vriend van mij.

oeps ... Smiley met dichtgeplakte mond
sorry, snap er de helft niet van wat je schrijft ... Verlegen lachende smiley maar 1 ding is wel duidelijk ... beetje respect naar elkaar toe ... discussieren mag, zolang het maar geen gevecht wordt ... Gefrustreerde smiley
Probeer niet af te kraken maar bij te dragen Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:14
 
Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen.
Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden.
Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken.
Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.


Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz
Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy

Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op maandag 8 maart 2010, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.

word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.


MIEKE364 schreef:
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.


ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen

maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?

please
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:27
 
JILL658 schreef:
Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen.
Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden.
Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken.
Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.


Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz
Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy

Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill


Jill,
dat over het glaasje draaien door een juffrouw op school vind ik onvoorstelbaar. Als dat zou gebeuren in de klas waar mijn kind in zat zou ik naar die juffrouw stappen en haar daarover onderhouden als zeer bezorgde ouder. Het oproepen van geesten is wel degelijk gevaarlijk; het is een wereld waarvan wij de machten en krachten niet kennen en ook niet kunnen beheersen. Ik zou zelfs een absoluut verbod op die zaken op die school aanbevelen middels de schoolleiding. Zeker heb je gelijk als het gaat om de onwetendheid van de kinderen die open staan voor wat volwassenen hen willen leren. Onverantwoordelijk en gevaarlijk, ik zou het stevig bestrijden!
De redenen die je hebt omschreven, de reacties van de kinderen zijn meer dan voldoende redenen om het stellig te verbieden. De kinderen ervoor waarschuwen via de leerkrachten zou meer op zijn plaats zijn dan het nota bene voor te gaan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:33
 
JONATHAN890 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.





ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen

maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?

please


Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:37
 
SOLAFIDE630 schreef:
Zoals je oordeelt over een ander, ben jezelf

Jezus houdt van je Mieke Verliefde smiley

Gods zegen Lachende smiley


Hierbij nog een keer de link van Jonathan en daaronder geef ik je dan in tekst, de conclusie van dat artikel:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm


Conclusies:
1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalings¬oefeningen.
2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing.
3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoe¬goden te aanbidden.
4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische.
5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld.
Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen
(G. Feller)
Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet
juist zijn.
a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (ver¬keerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie)
b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische over¬vloeiende buik-flank borstademing.
c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen reke¬ning houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!).
d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel).
e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus).
f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid.
g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve.
h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen.
Asana's lichaamsoefeningen
Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belang¬rijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat over¬belast wordt.
Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën.
Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met indivi¬duele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek.
De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden".
Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem.
Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd.
Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krij¬gen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.


Literatuur:
1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358
2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8
3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379
4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2
5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8
I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.

Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991

kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:54
 
MIEKE364 schreef:
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.
Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere.
Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel.
Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:24
 
.-.-.-.-.-.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:36
 
MIEKE364 schreef:
Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.

Wordt eens bewust van je onderbewustzijn....misschien helpt dat? Je verweet het wel Chatuliem, maar m.i. begrijp je er zelf niet veel van............ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:48
 
MIEKE364 schreef:
kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide.

Smeer jij nou maar eens ogenzalf op je ogen Mieke, die je van de Here Jezus kunt kopen, opdat je ziende moge worden. Je bent GEESTELIJK zo blind als een mol...........en voor de rest zal ik geen woord meer aan je verspillen.......ik heb genoeg gezegd......als onwillige mensen iets niet willen zien, dan is daar verder geen garen mee te spinnen.

En voor je primaire bravourtaal ben ik totaal niet bevattelijk......ik heb eerder met je te doen dan wat anders. Wat jij zegt, slaat ALLEMAAL als een tang op een varken....je lijkt eerder op een onwillige puber dan op een volwassen iemand.

Gods zegen Mieke....ik hoop dat eens je ogen open zullen gaan en daar laat ik het dan nu maar bij.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:27
 
SOLAFIDE630 schreef:
En voor je primaire bravourtaal ben ik totaal niet bevattelijk......ik heb eerder met je te doen dan wat anders. Wat jij zegt, slaat ALLEMAAL als een tang op een varken....je lijkt eerder op een onwillige puber dan op een volwassen iemand.

Gods zegen Mieke....ik hoop dat eens je ogen open zullen gaan en daar laat ik het dan nu maar bij.

Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren?
Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:45
 
t is gewoon tijd voor een rustgevend slaapliedje arjan....
ergert u niet, verwondert u slechts.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere.
Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel.
Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij.


Vind ik goede opmerkingen Chat. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:14
 
ARJAN007 schreef:
Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren?
Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt)
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een onderwerp die hier gewoon besproken mag worden op de manier die nu gedaan wordt. Het is nl. ook een emotioneel onderwerp, omdat je nl. de basis van mensen raakt. Word dan niet zo snel overstuur, en laat het zich gewoon ontwikkelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan? Je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten in de veertig dagen tijd enz.
De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?

Willemijn
Je hebt gelijk als je zegt dat sommige kerken daarnee bezig zijn. Eerlijk gezegd is dat voor mij de aanleiding geweest om hier duidelijk stelling tegen te nemen. Het maakt gelovigen verward, omdat ze hier het voortouw in nemen. Terwijl de Bijbel duidelijk stelling tegen neemt. De reden dat het Thomas evangelie niet in de bijbel staat, is vanwege haar gnositsche invloeden. Dan ligt het juist voor de hand dat ze een feest aan het Thomasevangelie spenderen.
Mensen denken vaak, als het goed voelt, is het goed voor mij. Maar zo werkt het niet. Een sigaretje doet me heel goed, ik voel de stress van me afglijden en ik kan me ontspannen. Maar is een sigaretje goed? Zoals iemand treffend beschreef, is de combinatie met suikerziekte heel gevaarlijk en kan het zelfs levensbedreigend zijn. Maar een sigaretje zelf voelt nog steeds goed. Zonder sigaretje word ik zelfs chagrijnig en ben ik niet te genieten. Maar moet ik er dan mee doorgaan, terwijl ik weet dat ik mijn leven in de waagschaal stel?
Zo zie ik dat ook met yoga. Het voelt goed, maar het leidt uiteindelijk tot je geestelijke dood. Ook al gaan veel kerken je voor, ze zullen je uiteindelijk van de echte weg afhalen.
In de tekst van de Kolossenzen zie je wat het advies van Paulus is. Zoek niet naar allerlei geestelijke waarheden, maar zoek Jezus zelf en Hij zal je leiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:55
 
euhm een vraagje over mediteren.... is bidden vasten en je bijbel lezen ook niet ergens een vorm van meditatie? je legt je dan compleet toe op naar het luisteren naar God dacht ik zo even....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:58
 
RELLOK036 schreef:
euhm een vraagje over mediteren.... is bidden vasten en je bijbel lezen ook niet ergens een vorm van meditatie? je legt je dan compleet toe op naar het luisteren naar God dacht ik zo even....

Dacht ik ook Rel....ben het volkomen met je eens Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:03
 
broeders en zusters wil je dit vertellen ga niet in de waarzegenrij of naar een paranos je maak alles kapot in je .wil je dit vertellen toen ik nog geen chisten was had ik hier een praktijk .De mensen wie hier kwamen misten wat in hun leven ze zochten naar hun ik of ze haden pijn en zochten genezing of naar andwoorden.Hier in mijn huis moest alles gezuiverd woorden maar ook bij mijn zelf .Jezus is de weg HIJ geef je de andwoorden en genees je en geef je liefde .Dus ga niet naar vreemde praktijken wand dan heeft de duivel vrij spel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:50
 
HENK030 schreef:
broeders en zusters wil je dit vertellen ga niet in de waarzegenrij of naar een paranos je maak alles kapot in je .wil je dit vertellen toen ik nog geen chisten was had ik hier een praktijk .De mensen wie hier kwamen misten wat in hun leven ze zochten naar hun ik of ze haden pijn en zochten genezing of naar andwoorden.Hier in mijn huis moest alles gezuiverd woorden maar ook bij mijn zelf .Jezus is de weg HIJ geef je de andwoorden en genees je en geef je liefde .Dus ga niet naar vreemde praktijken wand dan heeft de duivel vrij spel

Geweldig getuigenis Henk.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Je hebt gelijk als je zegt dat sommige kerken daarnee bezig zijn. Eerlijk gezegd is dat voor mij de aanleiding geweest om hier duidelijk stelling tegen te nemen. Het maakt gelovigen verward, omdat ze hier het voortouw in nemen. Terwijl de Bijbel duidelijk stelling tegen neemt. De reden dat het Thomas evangelie niet in de bijbel staat, is vanwege haar gnositsche invloeden. Dan ligt het juist voor de hand dat ze een feest aan het Thomasevangelie spenderen.
Mensen denken vaak, als het goed voelt, is het goed voor mij. Maar zo werkt het niet. Een sigaretje doet me heel goed, ik voel de stress van me afglijden en ik kan me ontspannen. Maar is een sigaretje goed? Zoals iemand treffend beschreef, is de combinatie met suikerziekte heel gevaarlijk en kan het zelfs levensbedreigend zijn. Maar een sigaretje zelf voelt nog steeds goed. Zonder sigaretje word ik zelfs chagrijnig en ben ik niet te genieten. Maar moet ik er dan mee doorgaan, terwijl ik weet dat ik mijn leven in de waagschaal stel?
Zo zie ik dat ook met yoga. Het voelt goed, maar het leidt uiteindelijk tot je geestelijke dood. Ook al gaan veel kerken je voor, ze zullen je uiteindelijk van de echte weg afhalen.
In de tekst van de Kolossenzen zie je wat het advies van Paulus is. Zoek niet naar allerlei geestelijke waarheden, maar zoek Jezus zelf en Hij zal je leiden.

Hallo Chat,

Ik vind het juist heel positief dat we de dogmatische dwang een beetje gaan verlaten. de nadruk lag misschien wel te veel op het Woord, is historisch wel te verklaren maar de kerken zijn nu een beetje aan het zoeken naar een nieuw evenwicht denk je niet?
Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel
een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet alleen vanuit het hoofd.
En kijk naar een kerkdienst, daar is toch ook ruimte voor meditatie en gebed en wat denk je van de opwekkingsliederen waar mensen in overgave zijn?
Hoe wil je dat dan noemen?
Ik denk dat hetjuist belangrijk is om stil te worden in jezelf, om geconcentreerd aandachtig en open te zijn. Waarin je de aanwezigheid kan ervaren van een God in wie wij"leven en bewegen".
Wat het Thomasevangelie treft; dat moet je niet verwarren met een Thomasviering. in een Thomasviering is ruimte voor een persoonlijke zegen, zingen, schilderen of een gesprek.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 maart 2010, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
Pagina 4 van 9