ChristianMatch
 


Forum

Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 15:24
 
MAR907 schreef:
Ik bekijk het anders.
De eerste date kan een fundering zijn voor beide in de toekomst.
Waarom dan al met allerlei wantrouwen een date aangaan?
Ikzelf zorg ervoor dat er een wederzijds vetrouwen is voordat er een date plaats vind van mijn kant.

Ik vind juist dat een man zijn energie in hoort te stoppen om een gevoel van geborgenheid te geven met diegene waar hij mee gaat daten.
Dat gebeurd al voordat de eerste date plaats vind, als het goed is.

Wantrouwen is een groot woord.... het is alleen slim om bij de 1e date allerlei achterdeurtjes dicht te "timmeren" zodat men de zekerheid heeft dat er geen narigheid van komt. 't Gaat om zekerheid, niet om wantrouwen.

Dat gevoel van geborgenheid moet in principe van beide kanten komen, d8 ik zo. Of de man moet een "jager" zijn en de vrouw willen "veroveren", dat kan natuurlijk ook. Maar normaal gesproken investeren beiden in gevoel van veiligheid en geborgenheid.

Juist dat investeren in een goed contact, veiligheid en geborgenheid, heb ik weleens moeilijk gevonden, vooral toen er na de zoveelste ontmoeting nog geen zicht op een relatie was. kHeb niet zoveel energie, en het investeren in contacten die na de ontmoeting toch weer verloren moesten gaan (!) was behoorlijk frustrerend. kHad inmiddels voldoende vriendschappen verzameld dus een date die niet tot relatie leidde betekende: wég contact, wég investering, wég tijd.......

Maar goed.... daar heb ik sinds augustus 2005 helemaal geen last meer van! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:00
 
MAR907 schreef:
Ik bekijk het anders.
De eerste date kan een fundering zijn voor beide in de toekomst.
Waarom dan al met allerlei wantrouwen een date aangaan?
Ikzelf zorg ervoor dat er een wederzijds vetrouwen is voordat er een date plaats vind van mijn kant.

Onlangs heb ik de mooiste date ooit gehad tot nu toe (tot s`nachts drie uur).
Dat was meer dan koffie drinken en wandelen. Lachende smiley

Ik vind juist dat een man zijn energie in hoort te stoppen om een gevoel van geborgenheid te geven met diegene waar hij mee gaat daten.
Dat gebeurd al voordat de eerste date plaats vind, als het goed is.

Heel mooi dat jij het zo ziet...Maar zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen zijn er hier meerdere dames die helaas niet zulke goede ervaringen hebben en beschadigd dan wel behoorlijk beschadigd zijn...
Maar aan de andere kant denk ik beschadigd of niet een stukje gezond wantrouwen kan geen kwaad, Je "ontmoet" iemand via internet, iedereen kan zich achter een schermpje anders voordoen dan hij of zij daadwerkelijk is... Dus ergens op een neutraal terein afspreken waar meerdere mensen aanwezig zijn, lijkt me toch wel heel gezond.

Het pleit overigens voor je, wat je hier plaatst maar helaas is niet iedereen zo, en niet elke man is te vertrouwen maar ook niet elke vrouw....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:26
 
MAATJES468 schreef:
Heel mooi dat jij het zo ziet...Maar zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen zijn er hier meerdere dames die helaas niet zulke goede ervaringen hebben en beschadigd dan wel behoorlijk beschadigd zijn...
Maar aan de andere kant denk ik beschadigd of niet een stukje gezond wantrouwen kan geen kwaad, Je "ontmoet" iemand via internet, iedereen kan zich achter een schermpje anders voordoen dan hij of zij daadwerkelijk is... Dus ergens op een neutraal terein afspreken waar meerdere mensen aanwezig zijn, lijkt me toch wel heel gezond.

Het pleit overigens voor je, wat je hier plaatst maar helaas is niet iedereen zo, en niet elke man is te vertrouwen maar ook niet elke vrouw....


Ik weet het.
Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is.
Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is.
Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.

Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd.
Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.

Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn.
Dat heb je samen in de hand.

Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten?
Mijn vetrouwen in God is groot.

Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 3 mei 2010, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:53
 
JOS689 schreef:
Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ?

De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft.
Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn.
Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? Hoe kan het dat je twee jaar nadat je haar zag verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.

Thomas, die dit ook niet kon snappen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 mei 2010, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:07
 
THOMAS968 schreef:
De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft.
Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn.
Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? hoe kan het dat je nadat je twee haar verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.

Thomas, die dit ook niet kon snappen.

Heel treffend gezegd, Thomas!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 3 mei 2010, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DRUIFJE096





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:04
 
THOMAS968 schreef:
De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft.
Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn.
Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? Hoe kan het dat je twee jaar nadat je haar zag verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.

Thomas, die dit ook niet kon snappen.

Je hebt helemaal gelijk thomas, liefde is onbegrijpelijk of ongrijpbaar. Niet te doorgronden.
Je kan niet een pasklaar antwoord geven op de vraag wie past bij jou. Je moet blijven zoeken tot je diegene vindt of gewoon je dingen doen en mischien vind je hem of haar wel spontaan.
Een collega van mij is jarenlang bevriend geweest met iemand en heeft er pas 2 jaar een relatie mee. Dus dat kan ook nog.
Ik denk dat een ontmoeting wel van wezenlijk belang is, want van een foto vind ik het moeilijk te beoordelen hoe iemand er uit ziet. Nou wil dat niet zeggen dat de ander super knap moet zijn, maar je moet elkaar leuk vinden en met elkaar kunnen praten.
Ook al kan je nog zo leuk met elkaar mailen, dat is nog geen garantie voor succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:35
 
MAR907 schreef:
Ik weet het.
Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is.
Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is.
Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.

Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd.
Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.

Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn.
Dat heb je samen in de hand.

Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten?
Mijn vetrouwen in God is groot.

Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen.

Heel mooi gesproken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:26
 
MAR907 schreef:
Ik weet het.
Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is.
Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is.
Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.

Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd.
Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.

Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn.
Dat heb je samen in de hand.

Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten?
Mijn vetrouwen in God is groot.

Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:32
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.


Ik denk dat je zowiezo niet te hoge verwachtingen moet hebben van een date...
En waarom zou uit een date meteen een relatie moeten komen?
Eerst vriendschap lijkt me een heel gezonde basis Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.


Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.

Zeer herkenbaar Chat voor mezelf...Ik hoop dat je ooit weer kunt gaan voor een vrouw...moed houden hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:16
 
NISHA834 schreef:
Zeer herkenbaar Chat voor mezelf...Ik hoop dat je ooit weer kunt gaan voor een vrouw...moed houden hoor!

Zie daar de vrouw Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier volgt een verslag wat mij overkwam een paar jaar geleden:

Thuisbezoek.
Een paar weken geleden heb ik een date gehad. We hadden telefonisch zo’n diepgaand contact dat ze het niet moeilijk vond dat ik bij haar thuis zou komen. Als ik praat van diepgaand telefonisch contact, bedoel ik dat ook. Een week lang hebben we tot in het holst in de nacht met elkaar gepraat. En dat ging vaak heel diep. We waren al plannen aan het maken om samen met elkaar verder te gaan en te zien hoe onze gezamenlijke toekomst er uit zag. Ik heb met haar gepraat zoals ik alleen met mijn ex kon praten en eigenlijk was geen onderwerp taboe. We voelden een eenheid zoals je alleen maar tussen man en vrouw kon verwachten, vaak zeiden we tegen elkaar, ik ben zo gelukkig en konden we de telefoon niet neerleggen. Mijn kinderen werden er gek van, want in plaats van dat ik hun aandacht gaf, zat ik alleen maar in gedachten bij haar. Ik verlangde naar het volgende telefoontje, als het na een uur afgelopen was, dan vond ik het kort,tekort. Er zijn momenten geweest, dat ik dacht dat ik Gods zegen kon ervaren, ik wist zeker, zij was de vrouw die God mij zou geven. Alles kon ik voor haar opgeven, zelfs het roken bleek niet zo moeilijk te zijn dan dat ik dacht. Maar dat was helaas een valkuil die er mede voor zorgde dat alles een grote deceptie werd.



Ik kwam bij haar thuis en meteen ging het al mis. Ze zei: jij bent echt blond, en ik vond ook dat ze er heel anders uit zag dan op de foto. De beruchte klik, waar we beiden van overtuigd waren, dat hij er meteen zou zijn bleef uit. Ik klapte dicht, voelde me een gast, soms wel eens een vreemde en ik voelde me gespannen. Wat de zaak ook niet goed deed was dat haar kind erbij was en eigenlij is haar kind er de hele avond bij gebleven. Uiteindelijk is haar kind in slaap gevallen in de kamer. Toen ze sliep, was het alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Geen klik, geen aantrekkingskracht, anders dan dat ik me had voorgesteld.

De dag daarop belde ze me met de mededeling, dat ze totaal geen enkele aantrekkingskracht vond en dat ze het contact wilde beëindigen. Ze verweet me dat ik in het echt heel anders was dan dat ze zich had voorgesteld en ze vond eigenlijk dat ik haar misleid had door zo anders voor te doen.



De reden dat ik dit schrijf, is omdat ik er veel van geleerd heb. Het heeft geen zin om in te gaan op dit persoonlijke verhaal, want elk verhaal heeft twee kanten en ik vertel alleen mijn kant van het verhaal. Het gaat me meer om de lessen die ik eruit getrokken heb.



Ten eerste: Stel nooit te hoge verwachtingen voor een eerste date. Vooral als je elkaar voor het eerst ontmoet is er toch sprake van elkaar wennen. Iedereen is anders dan op de foto. Verwacht niet dat je meteen in elkaars armen valt, verwacht niet dat je meteen smoorverliefd bent, maar geef elkaar de tijd en de ruimte aan elkaar te wennen. Dat kan een kwartiertje zijn, een uur en soms kom je nooit over die spanning heen. Zelf ben ik nooit over mijn gespannenheid heen gekomen. Je kunt nog zo goed met elkaar bellen, als je elkaar ziet is het toch heel anders. Ga je eerste date in met de gedachte: “zou ik hem of haar nog eens een keer willen zien”. De klik hoeft er niet meteen te zijn. De kans dat de klik er meteen is, is eigenlijk heel klein. De tweede keer is nl. veel meer ontspannen en kun je meer jezelf zijn.



Ten tweede: loop niet te hard van stapel. In onze gedachte waren we veel verder dan dat we in de praktijk waren. De teleurstelling was daarom ook zo groot. We bouwden luchtkastelen, dat eigenlijk nergens op gebaseerd was. Stapje voor stapje, luister naar je gevoel, draaf niet voorbij aan je eigen emoties. Ga met nuchterheid en verstand om met elkaar. Want te hoge verwachtingen geven diepe teleurstellingen.



Ten derde: nodig voor de eerste date niet iemand bij je thuis uit. Het is al moeilijk genoeg elkaar te leren kennen, de rol van gast tegenover gastheer/vrouw maakt het des te moeilijker. Ik ben nooit verder gekomen dan de rol van gast en dat maakte me zo anders dan aan de telefoon.

Bovendien weet je toch ook niet wie je in huis haalt. In dit geval ging het ook op. Ze had verwacht een lieve belangstellende man te zien, maar in de werkelijkheid was ik een stille, teruggetrokken, oude man, die zich geen houding wist te geven. Het is geen wonder dat ze zich misschien opgelaten gevoeld heeft.

Ook kan het andersom heel slecht uitpakken. Stel je komt ergens en iemand wil je kwaad doen, voordat je het weet kun je beschuldigd worden van de mest gekke dingen. Gelukkig is daar hier geen sprake van, maar je loopt in feite onnodige risico’s door iemand zomaar thuis uit te nodigen zonder dat je die persoon kent.

Ten vierde: zorg dat je goed in je vel zit als je een eerste date hebt. Ik had ervoor gekozen te stoppen met roken een dag voordat ik de eerste date had. Achteraf was dat niet verstandig. Mijn ontwenningsverschijnselen bestaan nl. uit grote vermoeidheid. Het nicotine tekort zorgt ervoor dat ik moeite heb wakker te blijven. En in dit geval zorgde het er ook voor dat ik niet fit genoeg was.

Ik ben stom geweest. Stom, omdat ik tegen mijn eigen verstand in dingen gedaan heb die niet goed zijn. Ik had niet bij haar thuis moeten komen, ik had me niet zo moeten laten meeslepen in de emoties van dat moment. En mede daardoor heb ik de kans op een lieve vrouw volledig verknoeid. Het vertrouwen is verdwenen en daarmee is de kans verdwenen dat dit goed te maken is.


Bedankt voor je eerlijkheid Chat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:24
 
SUSANNAH475 schreef:
idd. Cross...
Mooi voorbeeld vind ik altijd Adam... God wandelde met Adam... en toch zie ik daarin dan zo die liefde van God he', Hij geeft hem een vrouw...
Ik geloof niet dat de mens geschapen is om alleen te zijn... vind 't alleen maar knap hoor als je dat zou kunnen als bewuste keuze, zonder partner...

We kennen allemaal de woorden uit Genesis. Na elke dag staat er: "En God zag dat het goed was". Dat wordt ook steeds na elke dag herhaald en dat heeft een betekenis. Maar wat was nu het eerste dat niet goed was? Je denkt misschien de eerste ongehoorzaamheid maar nee hoor: En God sprak: "Het is NIET goed dat de mens alleen is."

Thomas, die dit bijzonder vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:29
 
THOMAS968 schreef:
We kennen allemaal de woorden uit Genesis. Na elke dag staat er: "En God zag dat het goed was". Dat wordt ook steeds na elke dag herhaald en dat heeft een betekenis. Maar wat was nu het eerste dat niet goed was? Je denkt misschien de eerste ongehoorzaamheid maar nee hoor: En God sprak: "Het is NIET goed dat de mens alleen is."

Thomas, die dit bijzonder vindt.

Da's inderdaad een bijzonder mooie!
God heeft de mens duidelijk als sociaal, relationeel wezen neergezet...
...ongeacht of dit nu in een man/vrouw-relatie is of anderszins.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:52
 
DIKKIE717 schreef:
weledele heer; chatuliem

als jij adviseur op mijn bedrijf was, dan kunnen we morgen al op vakantie, dan gaan we samen naar de filistijnen. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:47
 
[quote=DRUIFJE096]Je hebt helemaal gelijk thomas, liefde is onbegrijpelijk of ongrijpbaar. Niet te doorgronden.
Je kan niet een pasklaar antwoord geven op de vraag wie past bij jou. Je moet blijven zoeken tot je diegene vindt of gewoon je dingen doen en mischien vind je hem of haar wel spontaan.
Een collega van mij is jarenlang bevriend geweest met iemand en heeft er pas 2 jaar een relatie mee. Dus dat kan ook nog.
Ik denk dat een ontmoeting wel van wezenlijk belang is, want van een foto vind ik het moeilijk te beoordelen hoe iemand er uit ziet. Nou wil dat niet zeggen dat de ander super knap moet zijn, maar je moet elkaar leuk vinden en met elkaar kunnen praten.
Ook al kan je nog zo leuk met elkaar mailen, dat is nog geen garantie voor succes.[/quoteik ben het met ]druifje eens Knipoog smiley ,Het is leuk om met iemand die je leuk/aardig boeiend vindt om beter te leren kennen te mailen,als je dan een tijdje heen en weer hebt gemaild en gechat dan spreek je af om bv te bellen dan heb je al een stem bij de persoon en dan spreek je eens af( laat er geen maanden overheen gaan) gewoon vrijblijvend lekker ontspannen en maak er een leuke tijd van.wat heb je tenslotte te verliezen???en als het leuk/gezellig was spreek je weer af.kleine tip ga niet me te hoge verwachtingen.
zo van o misschien is dit hem de man waarmee ik verder ga..als het namelijk toch niet klikt/het is niet gezellig dan is de teleurstelling minder groot.maar ik denk dat het ook wel belangrijk is dat we ons verlangen bij God brengen.Hij weet tenslotte wat goed voor ons is en een goeie vriendschap is ook heel waardevol maak er geen te groot probleem van laat het niet je leven te veel beheersen..


Laatst aangepast door
MIEKJES285
op woensdag 5 mei 2010, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.


Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....



Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 5 mei 2010, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:44
 
MAR907 schreef:
Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....


Open en eerlijk ben ik en heb een relatie met God de Vader.
Alleen die ware komt niet op de andere dag op je stoep
Zo wil ik blijven geloven van wel en wacht rustig af dat de man
Naar mij toekomt maar dan moet ik wel erg lang wachten
Want tja ik ben vrijgezel en nooit getrouwd geweest
Grote deels zijn hier de mannen gescheiden en vind ik dat ook moeilijk
Geef ik eerlijk toe wat is dan wijsheid en waar moet je op letten
Zo weet ik wel dat als iemand van elkaar gaat voor een ander en de ander is trouw aan hem of haar en men gaat scheiden dan weet ik dat die trouw is dan ook vrij is om met de ander te trouwen. Maar echt waar ik vind het moeilijk en maakt mij tegelijk ook bang om met die persoon wat aan te gaan.
Tja ik heb wel verkering gehad maar ik ben naar God nog rein en dan is het voor mij wel ware liefde wacht ik hoop dat men mij snapt waar ik het over hebt. Smiley die vol vragen zit

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:48
 
MAR907 schreef:
Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....


Psalm 119: 105

Is mijn favorite psalm Verliefde smiley Die ken ik zo uit mijn hoofd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:59
 
ARJAN007 schreef:
Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.

Hij is niet op zijn plaats en ook ontzettend flauw nadat iemand zijn persoonlijk verhaal heeft neergezet.......
Maar Arjan, ik zal de opmerking ook wel niet begrijpen..... Knipoog smiley

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.

Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal.
Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!!
Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!

Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet

Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"

Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:59
 
ARIENNEZ498 schreef:
Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal.
Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!!
Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!

Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet

Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"

Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.

Wat zeg je dit treffend zeg, Ariennez. Geniet van dé Liefde van je leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:00
 
DIKKIE717 schreef:
weledele heer; chatuliem

als jij adviseur op mijn bedrijf was, dan kunnen we morgen al op vakantie, dan gaan we samen naar de filistijnen. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Zo'n reactie raakt kant noch wal. Jammer!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 6 mei 2010, 11:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:55
 
ronduit beledigend zelfs....... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:44
 
ARIENNEZ498 schreef:
Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal.
Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!!
Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!

Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet

Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"

Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.
dit verhaal is me een paar jaar geleden overkomen zoals ik reeds vermeldde. Na die tijd heb ik ook gedate en er kwam zelfs een relatie uit. De reden dat ik dat nu opgeschreven heb, is omdat ik vind dat we kunnen leren van onze fouten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:41
 
MARIJAN072 schreef:
Wat zeg je dit treffend zeg, Ariennez. Geniet van dé Liefde van je leven!


Lachende smiley Dank je wel Marijan! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:45
 
CHATULIEM619 schreef:
dit verhaal is me een paar jaar geleden overkomen zoals ik reeds vermeldde. Na die tijd heb ik ook gedate en er kwam zelfs een relatie uit. De reden dat ik dat nu opgeschreven heb, is omdat ik vind dat we kunnen leren van onze fouten.

leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:47
 
ARIENNEZ498 schreef:
leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch?

AMEN Ariennez
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:28
 
ARIENNEZ498 schreef:
leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch?


Wat brengen fouten je ?
iedere fout wordt steeds meer een beperking ?
Dan is de vraag of wat je toen hebt meegemaakt zo vaak in je leven is voorgekomen dat je er een beperking van moet maken ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5