ChristianMatch
 


Forum

Waarom een kruisje dragen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:03
 
LEPELTJE037 schreef:
Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?

Beetje jammer dat je niet op mijn stukje reageert...heel jammer ookwel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04
 
LEPELTJE037 schreef:
Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?


jij vind het een martelwerktuig.... is het ook. Maar ik draag vol trots het kruis. Niet voor het kruis als martelwerktuig, maar vanwege Jezus, die daaraan gehangen heeft.

Maar om nou dat als idioot te betitelen


Het volgende is niet mijn ding : Tatoo's (al zijn er best mooie bij) Hanenkam haren, kaalgeschoren skinheads, Punkers, en zo kan ik nog wel doorgaan..... maar zijn zij idioot???

bijgaand even de betekenis van het woord :

idioot: absurd, achterlijk, belachelijk, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, stom, stompzinnig
synoniemen": klojo, lijpkikker, stommerik, zakkenwasser, botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klootzak, stommeling, sufferd, sukkel, uilskuiken


dus........ Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04
 
PAULUS505 schreef:
Ik vind ook dat een ieder gerespecteerd behoord te worden hierin.
Laten we er dus geen felle discussies over hebben.

Ik draag zelf een Kruisje met corpus (Lichaam) van Jezus. Ik zie het kruis dragen als een teken van onze verlossing. In de H. Schrift staat immers: Zij zullen opzien naar Hem die ze doorstoken hebben.
In de H. Schrift staat ook op meerdere plaatsen dat het Kruis ons tot heil is geworden. Protestantse christenen dragen liever een kruis zonder corpus (lichaam). Ik respecteer dit ten zeerste. Ik zelf vind het echter een prachtige getuigenis om Jezus aan het Kruis te mogen aanschouwen. Hij is inderdaad verrezen, maar het opzien naar Christus aan het Kruis helpt mij om mij eraan te herinneren dat Jezus voor onze zonden aan het Kruis is gestorven.
Ik draag zelf een Kruisje met corpus (lichaam) met daarbij een boog met de woorden: Veni Creator Spiritus en een duif, is de Heilige geest, er op.
Ik ben zelf een charismatische christen. Dit betekent dat ik de Lofprijzing en het werken vanuit de H. Geest op een belangrijke plaats zet in mijn gebed voor mij zelf en voor anderen.
Hoi Paulus,
Ik heb als protestant wel wat aversie tegen een kruis. Dit is waarschijnlijk overgeerfd. Ik dacht dat jullie RKatholieken het Jezus beeld aanbaden. Ik weet niet of de RKK dat leert, maar ik vind in ieder geval hoe jij er mee om gaat, heel goed. Dat je het argument gebruikt, dat het opzien naar Christus aan het kruis,je helpt herinneren, vind ik goed. Want die herinnering is er namelijk ook bij het Heilig Avondmaal (messiaans: de maaltijd van Jesjoea) (bij jullie Eucharistie). Zelf denk ik dat het heel bijbels is om daar aan herinnerd te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:15
 
JONATHAN890 schreef:
Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk.
Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.

dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.

Beste lepeltje Jezus werd niet door het kruis zelf gedood zoals jij schrijft.Hij is gekruisigd/gestorven aan het kruis om het plan te volbrengen,Dat heeft hij gedaan voor jou en mijn zonden.ik heb een klein zilver kruisje met daarin aan de achterkant gegraveerd van mij voor jou..Jezus heeft dit gedaan voor mij.voor mij heeft het dragen hiervan dus emotionele waarde...
dan maar een idioot om in jouw termen te blijven...een idioot koningskind!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:17
 
JONATHAN890 schreef:
jij vind het een martelwerktuig.... is het ook. Maar ik draag vol trots het kruis. Niet voor het kruis als martelwerktuig, maar vanwege Jezus, die daaraan gehangen heeft.

Maar om nou dat als idioot te betitelen


Het volgende is niet mijn ding : Tatoo's (al zijn er best mooie bij) Hanenkam haren, kaalgeschoren skinheads, Punkers, en zo kan ik nog wel doorgaan..... maar zijn zij idioot???

bijgaand even de betekenis van het woord :

idioot: absurd, achterlijk, belachelijk, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, stom, stompzinnig
synoniemen": klojo, lijpkikker, stommerik, zakkenwasser, botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klootzak, stommeling, sufferd, sukkel, uilskuiken


dus........ Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


leuk die betekenissen van idioot... Lachende smiley
Dus blijkbaar val je idd dan onder de catagorie lijpkikker... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tsja en als hanekammen ed ook idioten zijn... Knipoog smiley

Maar goed, ik wilde met mijn stukje enkel aangeven, hoe raar ik het vind, dat mensen een kruisje dragen, wat eigenlijk staat voor een martelwerktuig.

Ik kan niet begrijpen, waarom mensen het kennelijk nodig hebben om iets te dragen als herinnering aan Zijn dood.
Dat weet je toch...? Ik zou veel liever dagelijks herinnerd worden aan de boodschap die Jezus ons gaf, ipv telkens aan zijn dood te worden herinnerd. Daarmee ontken ik absoluut niet Jezus's dood, maar ik probeer het van de andere kant te bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:21
 
LEPELTJE037 schreef:
leuk die betekenissen van idioot... Lachende smiley
Dus blijkbaar val je idd dan onder de catagorie lijpkikker... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tsja en als hanekammen ed ook idioten zijn... Knipoog smiley

Maar goed, ik wilde met mijn stukje enkel aangeven, hoe raar ik het vind, dat mensen een kruisje dragen, wat eigenlijk staat voor een martelwerktuig.

Ik kan niet begrijpen, waarom mensen het kennelijk nodig hebben om iets te dragen als herinnering aan Zijn dood.

misschien dat ik het wel doe om een zelfde reden als Jezus het avondmaal heeft ingesteld ''doe dit tot mijn gedachtenis''
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:30
 
JONATHAN890 schreef:
misschien dat ik het wel doe om een zelfde reden als Jezus het avondmaal heeft ingesteld ''doe dit tot mijn gedachtenis''

Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...

De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Waar komt het dragen van een kruis vandaan?
Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:42
 
LEPELTJE037 schreef:
Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...

De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Waar komt het dragen van een kruis vandaan?
Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden.

Niet???Wel degelijk wordt er in de Bijbel meerdere malen gesproken over het opnemen van je "kruis" en de kracht van het Kruis.
Ik kan me er wel in vinden als mensen dan symbolisch een kruis gaan dragen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:43
 
LEPELTJE037 schreef:
Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...

De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Waar komt het dragen van een kruis vandaan?
Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden.

Dat zal ook niet in de Bijbel gestaan hebben. Kruisigen was een afzichtelijke en afschrikwekkende dood, bedacht voor ontsnapte slaven. En geloof me: het werkte. De eerste Christenen leefden rond de Middellandse Zee en in de Romeinse cultuur. Met dat symbool wilde men zich pas later vertonen, toen het kruisigen niet meer tot de leefwereld behoorde. Het schrijven van de bijbel is afgesloten in de tijd dat de apostelen overleden, binnen honderd jaar na Christus. Gewoon historisch verklaarbaar dus. Wel grappig: de vroege Christenen wilden, net als jij, niet met een martelwerktuig lopen en wilden daar ook niet mee geidentificeerd worden. Zo gek is je gedachte dus niet.

Thomas, blij dat er een liberale wetgeving is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 6 mei 2010, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:27
 
LEPELTJE037 schreef:
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...

Waarom eigenlijk?

Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.

Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen?
Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.

Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen.
Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken.
Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?

Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.

Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden.
Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan?
Dat is toch verre van bijbels!

Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!

Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden.
Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.

Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis!
Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...

Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.

Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!



Ieder mens doet dagelijks nog zonden, en ieder dag hebben we tijd om te vragen of ze worden vergeven.
Door Jezus lijden en sterven en opstanding, is er vergeving van zonden mogelijk, en daar herinnert het kruis ons aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:44
 
LEPELTJE037 schreef:
terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!

Pijnlijk dankbaar feit in elk geval dat Hij dat voor jou en voor mij en voor alle mensen heeft willen ondergaan! Knipoog smiley Probeer nu ook eens die kant van het verhaal te bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:49
 
LEPELTJE037 schreef:
De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Paulus schreef:
Wat mijzelf betreft: het zij verre van mij, op iets anders te roemen dan op het kruis van onzen Heer Jesus Christus, waardoor de wereld voor mij is gekruisigd, en ik voor de wereld.
Bron: Galaten 6:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:56
 
HENK710 schreef:

Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:17
 
ZINGA672 schreef:
Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing

Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:19
 
LEPELTJE037 schreef:
Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'

Ichtusvisje is inderdaad het oudst bekende symbool dat door de eerste christenen (toen "mensen van de Weg" genoemd) gebruikt werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:21
 
Het kruis is symbool voor verlossing, Leven. Door het kruis heeft Jezus ons verlossing van de dood gebracht. Net zoals de Israëlieten in de woestijn niet zouden sterven, aan een slangenbeet, wanneer ze omhoog keken naar de slang, het symbool van leven. Zo is ook het dragen van een kruisje (zien op het kruis) voor mij een symbool van Leven met/door Hem.

Joh 3,14
De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:29
 
heb eens het volgende kaartje met gedicht gekregen en een klein houten kruisje erop;

HET POCKETKRUISJE
het kruisje dat ik bij mij draag
herinnert mij er telkens aan
dat ik als christen leven wil
en op Gods weg wil gaan

het is geen magisch stukje hout
geen toverbrenger van geluk
en het beschermd mij evenmin
voor pijn of ongeluk

ik draag het ook niet als een soort
identiteitsbewijs bij mij
het is een teken van contact
tussen mijn Heer en mij

als ik mijn hand steek in mijn zak
omdat ik geld of sleutel zocht,
voel ik dat kruisje dat mij zegt;
"Hij heeft je vrijgekocht!"

het zegt mij dat ik danken mag
voor zegeningen groot en klein
en dat ik steeds,in woord en daad,
Zijn volgeling moet zijn

't herinnert mij ook aan het feit
dat Christus troost en vrede geeft
aan ieder die zich aan Zijn zorg
en liefde overgeeft

zo draag ik 't kruisje steeds bij mij
als teken van geloof en hoop
dat Christus ook mijn Heer wil zijn
als'k Hem maar niet ontloop.


ik vind het nog altijd een bijzonder treffend gedichtje

verder heb ik zelf een kruisje gezet met bloedkoraal en voor mij is dit erfstukje bijzonder omdat het een geschenk van mijn vader aan mijn moeder was
en het symboliseerd voor mij dat het bloed van Jezus voor mij gevloeit mij rein wast van m'n zonden.en dat door Zijn striemen ons genezing gegeven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 02:10
 
Hoi Lepeltje,
Heb je de volgende optie al een bekeken, het was niet het kruis wat Jezus dood te weeg bracht maar Zijn eigen wil !!!!

Joh.19:28 Toen wist Jezus dat alles was volbracht, en om de Schrift geheel in vervulling te laten gaan zei hij: ‘Ik heb dorst.’ 29 Er stond daar een vat zure wijn; ze staken er een majoraantak met een spons in en brachten die naar zijn mond. 30 Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest.


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 7 mei 2010, 02:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:05
 
LEPELTJE037 schreef:
Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...

De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Waar komt het dragen van een kruis vandaan?
Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden.
Als je dan letterlijk het dragen van kruis wilt nemen dan moet je mattheus 27 doorlezen over de kruisiging. Daar wordt wel degelijk over het kruis dragen gesproken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:34
 
De Romeinen hadden het recht niet om Israel te bezetten. Vele duizenden mensen zijn in Israel gekruisigd. Overal waar kruisigen staat in het Nieuwe Testament staat in het Grieks geexecuteerd (heb ik van horen zeggen). Dus is het heel goed mogelijk dat Jezus aan een paal gestorven is. Het woord Jad (=hand), is in het Hebreeuws ook het woord voor pols (heb ik van horen zeggen).

Ik word er behoorlijk ontroerd van, als Joden die de sjoa/holocaust hebben meegemaakt, net als Jesjoea/Jezus ook psalm 22 reciteren:?Eli Eli lama shavtani. Mijn God Mijn God waarom hebt Gij mij verlaten?
Dank U Here Jezus(Adon Jesjoea) dat U beter dan wie ook kunt invoelen wat zij hebben meegemaakt. tot zover offtopic

@lepeltje Het ging in onze cultuur/geloof toch zoals het ging? Er werd/wordt geloofd dat Jezus aan een kruis dood ging.
Wil je dan dat die mensen die nu een kruisje om hebben, dat vervangen door een paaltje?
Maar dat antwoord heb je eigenlijk al gegeven: "Dat weet je toch, daar hoef je toch niet d.m.v. een symbool aan herinnerd te worden"
Maar is dat zo? dat die oproep voor herinnering aan het lijden van Jezus alleen in de bijbel staat bij het H. Avondmaal?

Maar een symbool voor de opstanding zou ik ook wel aardiger vinden, maar dat is niet zo tastbaar als een Romeins martelwerktuig. En wat zou dat dan moeten wezen. Een kroontje is inderdaad heel aardig. Of een troontje?
Als Israel niet bezet zou zijn geweest, dan zou Jezus gestenigd zijn door de Joden, want zij mochten die doodstraf van de Romeinse bezetter niet uitvoeren. Steniging is gruwelijk, maar in een paar minuten een bekeken zaak.
Zouden de Christenen dan nu een steentje om hun nek hebben? Dan waren de kruistochten vast steentochten geweest. Of het tochtte helemaal niet. nog steeds off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 15:49
 
LEPELTJE037 schreef:
Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'

Ja, daar heb ik ook weleens aan gedacht. Maar ik vond dit symbool toch te weinig zeggen omdat het visje op zich niets van Jezus zegt. Ik bedoel: het visuele gegeven; de vis. Een kroon (met daarin bijvoorbeeld een visje of een kruisje) geeft wel duidelijk weer wie en wat er mee wordt bedoeld. t Is dan eigenlijk een soort 'mini-preekje'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:41
 
Het enige wat ik hier aan toe te voegen heb, ieder heeft recht op zn eigen mening maar of dit nu te koste van een mede broeder of zus moet gaan dat lijkt me niet........

Vind in deze discussie nou niet echt de vruchten van de geest in terug!
Laten we gewoon dankbaar zijn voor wat God geeft en de naaste lief hebben als ons zelf!

Enne God houd van ons allen niet de 1 meer dan de ander!
Wij zijn allen gelijk in Gods koninkrijk

God bless,
Peacedove
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:49
 
PEACEDOVE820 schreef:
Het enige wat ik hier aan toe te voegen heb, ieder heeft recht op zn eigen mening maar of dit nu te koste van een mede broeder of zus moet gaan dat lijkt me niet........

Vind in deze discussie nou niet echt de vruchten van de geest in terug!
Laten we gewoon dankbaar zijn voor wat God geeft en de naaste lief hebben als ons zelf!

Enne God houd van ons allen niet de 1 meer dan de ander!
Wij zijn allen gelijk in Gods koninkrijk

God bless,
Peacedove

Niet gelijk (zou een saaie boel zijn zeg), wel gelijkwaardig...

Snap deze discussie niet echt, ik draag ook een kruis(je) om mijn nek en zie niet in wat daar mis mee is.
Mijn geloof zit in mijn hart, maar ik wil het ook uiten... laten zien !!
Als je maar verder kijkt dan dat kruis(je)...
Het heeft ook z'n voordelen, maak het wel eens mee dat het zo tot een gesprek komt, is het ijs gelijk gebroken en kun je gelijk getuigen van je christen zijn... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:08
 
SUSANNAH475 schreef:
Niet gelijk (zou een saaie boel zijn zeg), wel gelijkwaardig...

Snap deze discussie niet echt, ik draag ook een kruis(je) om mijn nek en zie niet in wat daar mis mee is.
Mijn geloof zit in mijn hart, maar ik wil het ook uiten... laten zien !!
Als je maar verder kijkt dan dat kruis(je)...
Het heeft ook z'n voordelen, maak het wel eens mee dat het zo tot een gesprek komt, is het ijs gelijk gebroken en kun je gelijk getuigen van je christen zijn... Knipoog smiley

Dat was een verkeerde woord keuze bedoelde nl gelijkwaardig Knipoog smiley
Enne mag ik er aan toevoegen dat deze discussie geen enkel nut behoeft behalve mensen onderuit halen.
Dusse laten we vooral dankbaar zijn zie topic en voor de rest in ieder in zijn of haar waarde laten ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:24
 
Weet je...

Het kruis van Jezus betekent alles voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded#!

ik weet dat mijn Heiland is gestorven aan dat kruis, maar ik kan er van zingen omdat ik ook weet dat Hij het voor mij deed, maar ook is opgestaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:29
 
JONATHAN890 schreef:
Weet je...

Het kruis van Jezus betekent alles voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded#!

ik weet dat mijn Heiland is gestorven aan dat kruis, maar ik kan er van zingen omdat ik ook weet dat Hij het voor mij deed, maar ook is opgestaan

Als je dat er maar achteraan ziet he' Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:43
 
JONATHAN890 schreef:
Weet je...

Het kruis van Jezus betekent alles voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded#!

ik weet dat mijn Heiland is gestorven aan dat kruis, maar ik kan er van zingen omdat ik ook weet dat Hij het voor mij deed, maar ook is opgestaan




Daarom draag ik een gewoon kruisje, geen crucifix.
Bij dat laatste heb ik het idee, dat het lijkt alsof Jezus nooit is opgestaan uit de doden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:50
 
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:02
 
Vanmorgen in de dienst werd er gedankt voor een 3-tal stellen die al 60 en 50 jr getrouwd waren, maar er werd ook gebeden voor de mensen die problemen hadden in hun huwelijk. En gebeden voor de gebroken huwelijken. Dat raakte mij weer zo diep van binnen, mijn hele lichaam verkrampte van het verdriet. Over mijn scheiding die al 3.5 jr geleden was, verdriet om het bidden al die jaren die niet goed waren tijdens het huwelijk, verdriet om het waarom.

Na de dienst ben ik naar mensen van het gebedsteam gegaan, we hebben gebeden voor die dingen, voor t verdriet, de onmacht, maar ook voor het leven van nu. En we stonden daar onder het kruis wat aan de muur hangt.
En tijdens het gebed, was ik zo dicht onder dat kruis, zo dicht aan de voet van het kruis, zo dicht bij Jezus die ook van die dingen weet , ook voor die dingen de pijnlijke weg gegaan is, tot de dood aan dat kruis.

Maar alleen zegen is daar aan het kruis, omdat Hij ook overwonnen heeft. Mensen met Zijn Geest bewerkt, mensen gaven geeft, zodat ze kunnen bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 19:19
 
LEPELTJE037 schreef:
Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?

Ik vind dat je hier echt te ver in gaat.
Je doet hier mensen veel verdriet mee om zoiets te zeggen.
Zelf nooit geen erge dingen mee gemaakt zeker?
Laat aub een ieder in zijn of haar waarde,
en oordeel niet zo .


Laatst aangepast door
CARIEN982
op zondag 9 mei 2010, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5