ChristianMatch
 


Forum

opwekkingsliederen ok?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 06:31
 
HDBAS635 schreef:
ik was bij de dienst opd e zondag voor de begrafenis van dat complete gezin uitRidderkerk. De dienst en de gezongen psalmen waren puur en met beleving. En dat was toch een traditionele kerk. Ik zing met beleving en zoveel mensen met mij. En ja,er zullen ook een hoop mensen zijn,die niet met hun hart zingen.

Condoleance...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 08:14
 
BEHAPPY332 schreef:
Condoleance...
ikk kende die familie niet,maar het kwam zo uit,dat ikj daar kerkte en rolde zo in die indrukwekkende dienst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 20:37
 
DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:



Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"


http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm

ER STAAN BEST EEN PAAR MOOIE LIEDEREN IN, MAAR MIJN HAREN GAAN RECHT OP STAAN ZOALS ER TIG X HETZELFDE GEZONGEN WORDT, IK BEN TOCH NIET DEMENT.. EN DAN SOMS DE VROMIGHEID ER OVER... STAAN FIJNE LIEDEREN IN, MAAR...VERDER NIETS VOOR MIJ..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:16
 
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:38
 
DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........

ik begrijp je..
Lachende smiley
wij hebben een eigen bundel, staat van alles in, en ook met veranderde teksten.
niet dat ik ze daarvan ook allemaal mooi vind hoor!!
ik speel gitaar bij ons in de gemeente, enne....als ik zou willen, dan steek ik mijn hand nog niet op. Clown smiley
liederen die zo diep gaan, zo intens...
ik luister/zing elke avond een lied voor het slapen gaan, ik kan me zo verheffen , en me verblijden in mijn ziek zijn..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:01
 
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik deze hele discussie niet.

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur voor bepaalde liederen met de bijbehorende argumenten. Wie heeft al onderzocht hoe God graag aanbeden wil worden? Heeft Hij ook voorkeur voor 'diepgang'? Heeft Hij een hekel aan 'oppervlakkigheid'? Gebruikt Hij deze termen ook en doet Hij daar uitspraken over?

Mijn mening.... ik vind alles mooi. Alles op zn tijd. Het geloofsleven kent periodes en bij verschillende periodes passen verschillende muziekstijlen. Alles heeft z'n tijd.

Ik vraag me weleens af wat 'men' in de hemel van zo'n discussie moet denken. Is onze muziek van nu, ongeacht welke bundel, niet nog hopeloos imperfect bij de hemelse eeuwige muziek? Waar maken wij ons dan druk over?

Er zijn liederen die ik niet mooi vind. Maar ik kan er intens van genieten als ik zie dat anderen deze met hart en ziel meezingen en erdoor worden opgebouwd. Dan genieten we dus toch samen.

Als er iets is waar de tegenstander van God een hekel aan heeft dan is het dat God aanbeden wordt. De duivel wil namelijk zelf aanbeden worden. Laten we hem dit geluk toch niet gunnen en laten we ons (of een ander) niets in de weg leggen om God en Jezus Christus de lof toe te zingen die Hen toekomt. Want de mens is gemaakt om God te aanbidden en ik denk dat wij dit in alle verscheidenheid mogen doen.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:11
 
DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Ik vind dit niet echt een argument tegen de opwekkingsliederen, want ook in de kerken waar vooral psalmen en/of liederen van Johannes de Heer worden gezongen is wel sprake van die zgn. groepsdruk als je bijvoorbeeld kijkt naar de sta-momenten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:19
 
HENK710 schreef:
Ik vind dit niet echt een argument tegen de opwekkingsliederen, want ook in de kerken waar vooral psalmen en/of liederen van Johannes de Heer worden gezongen is wel sprake van die zgn. groepsdruk als je bijvoorbeeld kijkt naar de sta-momenten...


je mag ook blijven zitten... dan ben je in ieder geval op tijd voor de volgende dienst Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:20
 
ZINGA672 schreef:
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik deze hele discussie niet.

Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur voor bepaalde liederen met de bijbehorende argumenten. Wie heeft al onderzocht hoe God graag aanbeden wil worden? Heeft Hij ook voorkeur voor 'diepgang'? Heeft Hij een hekel aan 'oppervlakkigheid'? Gebruikt Hij deze termen ook en doet Hij daar uitspraken over?

Mijn mening.... ik vind alles mooi. Alles op zn tijd. Het geloofsleven kent periodes en bij verschillende periodes passen verschillende muziekstijlen. Alles heeft z'n tijd.

Ik vraag me weleens af wat 'men' in de hemel van zo'n discussie moet denken. Is onze muziek van nu, ongeacht welke bundel, niet nog hopeloos imperfect bij de hemelse eeuwige muziek? Waar maken wij ons dan druk over?

Er zijn liederen die ik niet mooi vind. Maar ik kan er intens van genieten als ik zie dat anderen deze met hart en ziel meezingen en erdoor worden opgebouwd. Dan genieten we dus toch samen.

Als er iets is waar de tegenstander van God een hekel aan heeft dan is het dat God aanbeden wordt. De duivel wil namelijk zelf aanbeden worden. Laten we hem dit geluk toch niet gunnen en laten we ons (of een ander) niets in de weg leggen om God en Jezus Christus de lof toe te zingen die Hen toekomt. Want de mens is gemaakt om God te aanbidden en ik denk dat wij dit in alle verscheidenheid mogen doen.

GrZing!

Helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 13:18
 
TESSYBEAR731 schreef:
Helemaal mee eens!

precies!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:23
 
DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........

Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen.
In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:16
 
AANGENAAM334 schreef:
Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen.
In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen


als het maar in hele noten is Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 20:53
 
AANGENAAM334 schreef:
Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen.
In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen



En wat vind je dan van Taizé liederen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 20:59
 
PIETER649 schreef:
als het maar in hele noten is Boze smiley


Volgend mij beperkt jouw muzikaal talent zich alleen maar tot het zingen in de douche ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Vraag me trouwens af wat hele noten zijn. (walnoten en hazelnoten zeker) Gefrustreerde smiley
Kan me indenken dat die zwaar op de maag, in het gehoor liggen Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 21:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat vind je dan van Taizé liederen?
'K weet daar te weinig vanaf, hoewel ik tijdens mn middelbare school godsdienstles heb gekregen van bestuurslid van de wereldraad van kerken die frevent Taizeenthousiast was en zo het e.e.a. daarvan meegekregen heb, om daar een inhoudelijk oordeel over te hebben. Maar het is bepaald niet zo dat ik iets afwijs omdat ik het niet ken want in de bijbel staat op verschillende plaatsen de Heer een nieuw lied te zingen. Bijvoorbeeld ps 96:1 1 Zing voor de HEER een nieuw lied.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 22:54
 
PIETER649 schreef:
als het maar in hele noten is Boze smiley

Zowel door het zingen van een opwekkingslied als door het zingen van psalm (zelfs op hele noten!) of een ander chr. lied, kun je God loven en prijzen. Als je maar zingt, vanuit je hart. Daar gaat het uiteindelijk om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 09:51
 
MARIJAN072 schreef:
Zowel door het zingen van een opwekkingslied als door het zingen van psalm (zelfs op hele noten!) of een ander chr. lied, kun je God loven en prijzen. Als je maar zingt, vanuit je hart. Daar gaat het uiteindelijk om.

Heel goed samengevat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 21:43
 
Psalm 96 schreef:
Zingt de HERE een nieuw lied,
zingt de HERE, gij ganse aarde.
2 Zingt de HERE, prijst zijn naam,
boodschapt zijn heil van dag tot dag.
3 Vertelt onder de volken zijn heerlijkheid,
onder alle natiën zijn wonderen.
4 Want de HERE is groot en zeer te prijzen,
geducht is Hij boven alle goden;
5 want alle goden der volken zijn afgoden,
maar de HERE heeft de hemel gemaakt;
6 majesteit en luister zijn voor zijn aangezicht,
sterkte en glorie in zijn heiligdom.

Eerlijk gezegd vind ik dat de Bijbel weer het beste antwoord geeft. Zing een nieuw lied, dat betekent in mijn ogen dat we niet alleen nieuwe liederen mogen zingen, we kunnen er zefs uit opmaken dat het een opdracht is. En eigenlijk is dat iets heel natuurlijk, liederen maken en zingen voor de Heer. Dat is iets wat eeuwen gedaan is, en ook altijd gedaan zal worden, omdat Hij ons de creativiteit geeft om uiting te geven aan onze liefde voor Hem.
De veronderstelling dat alleen psalmen goede liederen zijn,is natuurlijk absurd, want God geeft nog steeds nieuwe liederen aan mensen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 21:58
 
zie je hoe dit op God is gericht en niet je mens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:04
 
DAVID923 schreef:
zie je hoe dit op God is gericht en niet je mens?

Dus...opwekkingsliederen zijn er net zo goed om de Heer groot te maken! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:05
 
Ik ben het in deze volledig met Chat eens!


GrZing (op Tess der account)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat de Bijbel weer het beste antwoord geeft. Zing een nieuw lied, dat betekent in mijn ogen dat we niet alleen nieuwe liederen mogen zingen, we kunnen er zefs uit opmaken dat het een opdracht is. En eigenlijk is dat iets heel natuurlijk, liederen maken en zingen voor de Heer. Dat is iets wat eeuwen gedaan is, en ook altijd gedaan zal worden, omdat Hij ons de creativiteit geeft om uiting te geven aan onze liefde voor Hem.
De veronderstelling dat alleen psalmen goede liederen zijn,is natuurlijk absurd, want God geeft nog steeds nieuwe liederen aan mensen...

Of het een opdracht is, vraag ik me af. Het is eerder een oproep van een medemens om God te blijven loven. Verder sluit ik me geheel aan bij je reactie, vooral wat betreft het natuurlijke element, ofwel de door God ingelegde behoefte om te musiceren om zo uiting te geven aan een uitlaatklep...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOORTJE072





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:34
 
Ik denk dat er veel vormen zijn om God groot te maken en te prijzen,

maar waar ik persoonlijk een allergie voor heb is het constante herhalen van liedjes, het brengt mensen in een soort trance, naar mijn mening, en je ziet dat mensen elkaar gaan nadoen...
maar dat is vooral in de erg charismatische kringen...
Mensen daar ervaren dit als 'mooi en zalving enzo' maar ik denk dat je jezelf dan soms gewoon met de groep opzweept, en zit er niks van zalving bij...

Al is dat niet altijd zo, maar daar heb je onderscheid voor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACIE674





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 12:07
 
DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:



Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"


http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 18:39
 
GRACIE674 schreef:

Hier wordt ik zooooooooooo verdrietig van.........
Elke zondag mag ik zingen tot eer van GOD vanuit mijn hart en inderdaad opwekkingsliederen..........
Waarom zoveel veroordeling en vooroordelen????

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 05:07
 
GRACIE674 schreef:


Op je profiel lees ik, 'je houd van gospel'.

Houden zo!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 19:06
 
MARY052 schreef:
Hier wordt ik zooooooooooo verdrietig van.........
Elke zondag mag ik zingen tot eer van GOD vanuit mijn hart en inderdaad opwekkingsliederen..........
Waarom zoveel veroordeling en vooroordelen????

Mary

en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker?
en waarom dan niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 19:21
 
DAVID923 schreef:
en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker?
en waarom dan niet?

De heer Bakker reageert zelf nogal gevoelig,tikje pissig en over the top........deze meneer wil in enkele zinnen zijn gelijk halen,is daarbij neerbuigend,subjectief,bouwt niet op maar breekt af en is dus niet bepaald christelijk bezig.
........."volgens hem"......... is toch niet volgens jouw richtlijnen David,jij bent toch een man die vanuit de Bijbel denkt en niet vanuit de gevoelens van mensen zoals de heer Bakker?Follow the leader.......maar dan wel de juiste Knipoog smiley

Deze mensen zingen niet vanuit een beschadiging,een onvervuld verlangen,een leegte maar vanuit hun liefde voor God,een allesvervullend iets.

Gr.Leanne *refo,die tot voor een jaar zelfs nog geen opwekkingsbundel had aangeraakt* Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 19:29
 
DAVID923 schreef:
en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker?
en waarom dan niet?

Nee, die zit er niet in. Henk Bakker is hier subjectief en volstrekt inhoudsloos bezig.

Moeten we deze discussie echt weer voeren? Vertel me liever met bijbelse argumenten wat jij tegen de liedbundel Opwekking hebt. Dat zie jij anderen ook liever doen. Henk Bakker is tenslotte geen lid van CM. Net zo min als al die andere vage figuren van wie ongevraagd telkens ellenlange epistels komen langsvliegen.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 21:34
 
DAVID923 schreef:
en nu even zonder emotie en inhoudelijk reageren, zit er geen kern van waarheid in de punten van Bakker?
en waarom dan niet?


wat is het nut van het afzeiken van (een gedeelte van) een ander zn geloofsbeleving?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6