ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 00:44
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
ZEELAND736 schreef:
Waarom moet er dan weer een topic over geopend worden???

Komt er straks 1 over wie er wel of niet leggings dragen???

(Ik verzin terstond deze onzin vraag)


Juist ik heb zo snel ff berekend dat er al zo rond de 8000 onderwerpen zijn.
Heb je ergens gereageerd, is het moeilijk om soms terug te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 14:44
BerichtOnderwerp: Laat de doden hun doden begraven.
 
Wat is het belangrijkste van alles?

Juist Jezus volgen.

Hij geeft aan,dat als Hij ons vraagt te volgen,we niet meer bekommernis moeten hebben om wat ons persoonlijk aangaat, maar Zijn belang boven alles stellen.

Dat Hij dat zei,was naar aanleidng welke excusses men bedacht alvorens Hem te willen volgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:53
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
Ben je bereid om alles op te geven om Jezus te volgen, Alles op te offeren voor Hem?

Abraham werd op de proef gesteld en slaagde met vlag en wimpel, puur op vertouwen wat hij had in God. Er zit in dat verhaal een paar wijze lessen.
Wllen wij zelfs onze kinderen (het meest kostbaarste) opofferen voor God?

God vraagt geen onmogelijke dingen, maar wel de bereidheid, pas dan kan Hij vol op gaan zegenen, gelijk Hij wil.

Er zijn wel christenen die zeer rijk zijn, maar hun last is vele malen groter dan die van ons. Zo is er iemand die loopt in Armanie pakken, omdat zijn cliënten dat vragen. Hij heeft succes met zijn bedrijf, wil het wel verkopen, maar dan is alles wat hij weggeeft eenmalig, nu kan (en doet hij ook) hij veel meer goed doen voor hen di edat nodig hebben elk jaar weer opnieuw.


Christen zijn is moeilijk, maar we hebben gelukkig Hulp, daarom is het voor mij een feest om christen te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:39
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft het toch niet op een forum met elkaar eens te zijn? het is juist het leuke van een forum om eens van gedachten te wisselen......Mensen moeten zich ook niet zo gauw aangesproken voelen door de mening van de ander...het is en blijft de mening van die ander en dat kan je nemen of laten.....
Als ik het niet met Flowerful eens ben is totaal wat anders als dat ik haar veroordeel.....Wie ben ik omdat te doen? En dat is wederzijds....
Ik krijg altijd de indruk dat hier al gauw iets in de persoonlijke sfeer wordt getrokken terwijl het daar helemaal niet omgaat...Het is een uitwisselen van meningen en ja, dat kan wel eens pittig zijn maar dat is toch niet voor iemand persoonlijk...dat is de mening en de visie van iemand die je verder vaak helemaal niet kent.....

Dat klopt maar tegen iemand zeggen dat hij of zij naar de hel gaat, vind ik dat je op Gods troon gaat zitten. Iemand kan nog zo fout zijn geweest, en op het laatste moment berouw krijgen, gelijk die ene misdadiger naast Jezus aan het kruis. Jezus overwinnig is niet te bevatten voor ons, maar misschien is het om Satan een hak te zetten wel voor alle zonden geweest, zelfs de niet beleden zonden.

God zal niet loslaten wat Hij begonnen is. Dit is onbevattelijk voor ons. Men kan wel aangeven wat iemand verkeerd doet, aan de hand van Bijbelteksten, maar bedenk wees niet veroordelend. De bijbel is een leerboek van God, Hij heeft er Zijn regels in gezet. De beloning voor het kiezen voor Hem (bijvoorbeeld op het sterfbed) zal het zelfde zijn als iemand die al op zeer jonge leeftijd bewust een keuze heeft gemaakt.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 6 juni 2012, 09:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 09:28
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
 
Dan ook geen bier meer tenzij er geen arsenicum in zit. Een grote bierbrouwer doet dus arsenicum in zijn bier, wil je wel het merk dan moet je dus de groene flesjes nemen, dat is bier voor de export dan mag het er niet in, 't Is maar even dat je het weet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:25
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
Sorry,inderdaad dubbel geplaats dus deze verwijderd, maar pc aan boord doet weleens moeilijk Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 5 juni 2012, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:03
BerichtOnderwerp: EA, VPE en RRK starten dialoog
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet het project met de Glossy waarmee je kan evangeliseren in je buurt? De titel van de glossy is toch: Er is meer?
Ik vind zo'n Glossy wel een mooi gegeven maar het evangeliseren weer wat minder in dit verhaal.....
Ben benieuwd wat ze er in jouw kerk nu precies mee gaan doen?

Ik hoop dat ze het wel oppakken, ik meende dat de Unie hier wel hun medewerking aangegeven heeft, maar dan is het nog aan de individuele gemeenten om er aan mee tewerken, het word hun dus niet opgelegd.

Ik wil best wel zo'n glossy bij mijn buren in de bus stoppen, ik hoop dat men de verspreiding van die glossy wel zo doet, zoals men het bedacht heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 12:55
BerichtOnderwerp: EA, VPE en RRK starten dialoog
 
Er werd gisteren mij gevraag dom een dvd te branden omdat die gebruikt ging worden bij het project "ER IS MEER"van kerk.nl bij hun kring.

Daarom mag en kan men welleens wat halen of kopiëren van een site en hier neerzetten.

Mischien voor geïnteresseerden hier staan de video's

http://kerk.nl/project-meer-videos


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 4 juni 2012, 12:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn zieke nicht.
 
HERMAN388 schreef:
Het is alleen als God dat wil.
Paulus zegt duidelijk in zijn eerste brief voor Thessalonicenzen 5 vers 17 en 18

Bidt zonder ophouden
Dankt God in alles; want dit is de wil van God in Christus Jezus over u.

Ik bid ook voor degene die moeilijkheden hebben, in de rouw gedompeld en ook voor die de examen gedaan hebben en wachten voor de uitslag

Als God het niet wilde had het niet in de Bijbel gestaan, Jezus is geen leugenaar. Mede daarom is bidden op welke manier dan ook niets mis mee, maar wanneer bidden we proclamerend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nu snap ik het! Ik dacht al waar heeft hij het over.......wij hebben sinds kort in de kerk een beamer dus ik dacht gelijk daaraan......
Ik ben duidelijk niet evangelisch...... Knipoog smiley Engeltje smiley Grappige misverstanden krijg je zo!

ja maar het zou eigenlijk wel kunnen , bijvoorbeeld gebedspunten op een beamer zetten voor of na een dienst, kan men het overschrijven en thuis voor bidden.

Bij ons draaien we voor de dienst een powerpoint met informatie daar staan du sook zieken bij waar men voor kan bidden bijvoorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
 
JOSINA022 schreef:
Het is geen Engels hoor, Willemijn, er hoort eigenlijk een streepje tussen: be-amen, door tijdens het gebed "amen" te zeggen.

klopt, bedankt voor de uitleg, steepje was ik vergeten


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 2 juni 2012, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu precies Pieter met de zin: je kan het gebed van een ander eigen worden door het tebeamen? Bedoel je dan dan het met een beamer op een scherm komt om het te lezen? Of schrijf ik nu iets heel doms?????
Pfff al die Engelse termen, ik heb er niets mee.....we kunnen geen zin meer gewoon in het Nederlands schrijven.....maar dat is off topic....

Nee besilst niet, ik bedoel dat als iemand een gebed uitspreekt en je zegt er amen op (omdat je het er mee eens bent) het eigenlijk ook jou gebed word. Je bekracht zo ook het gebed van eeen ander, zo gaat het dan eigenlijk al dubbel op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn zieke nicht.
 
"Bid en u zal gegeven worden", natuurlijk bid ik ook voor haar en voor hen die het ook aangaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: variatie en hoe het vormgeven van gebed
 
Mede omdat ik graag zie dat er biddende gemeeenten komen, ben ik op zoek gegaan naar wat bidden werkelijk inhoud.

Bidden in communicerren met God, op wat voor manier dan ook.
Bidden op vaste tijden is heel goed omdat je dan sowieso bewust gaat bidden.
Bidden is ook als je bijvoorbeeld op je fiets of lopend door de natuur gaat en Gods pracht en praal ziet en Hem daar op dat moment (gewoon met ogen open) de eer er voor geeft, soms alleen al door er van te genieten, beseffend dat het Zijn werk is.

We hadden vrijdag, avond van gebed (nacht van gebed is geen mens voor te porren). Ik vind het jammer dat men op zo'n moment het laat afweten. Zo de Heer zegt het minste wat u voor hen doet (dat is in ons geval bidden) , heb u aan Mij gedaan.

Er zijn veel vooroordelen over bidden en dat i sook een reden waarom men niet komt denk ik. Ik had deze week iemand op bezoek, die kan ook niet "luid op"bidden in gezelschap. Ik zei tegen hem, als je op gebeds bijeenkomst komt, hoef je ook niet luid op te bidden, als je het aangeeft zal niemand je er op aanzien, en je kan het gebed van een ander je eigen laten worden door het tebeamen. hij en nog iemand waren wel op de nacht van gebed.

Zingen is 2 x bidden, er zijn pracht liederen die je met je hart zingt en zo ook al een gebed zijn.

Je mag zelfs bij d ekleinste zaken God er bij halen, zo van Heer help mij, als het even tegen zit (helpt beter als een GVD tje), maar vergeet Hem dan niet te danken als alles eens een keer meezit Knipoog smiley

Bidden kan dus op zo veel manieren dat ik hier er maar iets van neer heb gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:11
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is toch wel echt uit de oude doos Pieter......
Knipoog smiley

Dat klopt, ik vind alle mooie muziek leuk om te horen, hangt ook wel wat van de stemming af soms wat rustig
http://www.youtube.com/watch?v=RTQDkK43ohk&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&index=25&feature=plpp_video , soms wat meer rock http://www.youtube.com/watch?v=TEGUdKYxASI , maar niet heavy metal gelijk mijn zoon leuk vind en mee speelt op zijn gitaar, http://www.youtube.com/watch?v=1KsIDgOzrkY , kom ik benden en zeg soms zet die herrie wat zachter, krijg ik (metgrote grijns) als antwoord dit is ook christelijke muziek hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:55
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
WILLEMIJN232 schreef:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs Knipoog smiley [/url]


Pieter, ik wilde je even helpen...... en deed het dus dubbel....staat er nu drie keer op, nou als er nu niet geluisterd wordt weet ik het niet meer..... Knipoog smiley

Vriendelijk dank, soms wil de URl niet in één keer als ik hem plaats, nu heb ik de link met extra spatie vrij gezet met d eUrl er bij en toen deed hij het wel

Terwijl ik dit typ ff Jim Reeves er op

http://www.youtube.com/watch?v=jD81hw-uZTA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:10
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
De wet naleven moet gewoon gebeuren. God heeft de relatie man vrouw heilig gemaakt, 1 man met 1 vrouw, anders had hij Adam gelijk een harem gegeven. Het is de mens geweest die er zelf wat anders van gemaakt heeft.

Zoals hier al eerder gezegd Jezus kwam niet om de wet overbodig te maken maar juist om Hem te vervullen.
Hij geeft het GROTE GEBOD en van daaruit moeten we leven, daarnaast ook gehoorzaam aan de anderen.

We kunnen en mogen niet klakkeloos alles naar eien hand zetten, maar God geeft wel uitwegen juist door het GROTE GEBOD. Jezus geeft zelf aan dat God om bepaalde reden toestemt in een scheiding, vandar de scheidbrief.

Vandaag de dag word helaas het eigen ik gevoed en willen we ons best niet doen om een huwelijk in gede banen te leiden.

LETWEL, er zijn hier veel gescheiden mensen die hun best hebben gedaan om alles toch goed te krijgen in hun relatie ten (soms zwaar) koste van hun zelf, maar uiteindelijk toch de keus hebben gemaakt om te scheiden. Ook dat men ondanks alle inspanning alsnog in de steek werd gelaten.

Als men een relatie aangaat moet het op de juist basis gebeuren en dat is de liefde. Jezus heeft one voorgeleefd hoe lief te hebben namelijk, alles opofferende leifde, wij echter vinden vaak dat liefde een kwestie is van geven en nemen. Is dat het geval dan loopt het stuk. Maakt men er gelijk Jezus voorleefde, geven en krijgen van, veranderd er veel in een relatie.

Geven en krijgen is, naar kunnen liefde geven, en de ander zal als hij/zij dat doet nooit gaan eisen ik wil dit of dat. Helaas gaat het meestal stuk door ik wil of ik moet, ik hou niet meer van jou zonder na te gaan wat er nu werkelijk aan schort, want we geven ons niet zo gauw bloot als het om emotie gaat.

Desalnietemin, wens ik een ieder dat toe wat hij/zij graag ziet in overeenstemming met wat God met ons voorheeft. Hij wil ons gelukkkig zien. daar ben ik van overtuigd en hertrouwen mag dan ook.

Dat voor hen die zoeken en weer een goede liefdevolle relatie zoeken hier of op andere manier God dat zgeenen mag, Als kleinne bemoediging de volgende clip

http://www.youtube.com/watch?v=qLNfjatLgZs


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 1 juni 2012, 12:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 10:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=wtU5Q81FBNI&list=WL38D75FA81E92C389&index=2&feature=plpp_video
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 14:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PAULUS636 schreef:
Kennen jullie onderstaand christelijk lied?
Ik kwam het zonet tegen op You Tube.
Ik heb veel moeite moeten doen om de lyrics
van het lied Lord I want to know You more te vinden,
maar ik heb ze dan uiteindelijk toch gevonden:

Ik kon geen versie vinden welke met christelijke plaatjes was,
dus ik heb deze versie voor jullie opgezocht:

http://www.youtube.com/watch?v=a28-Zb7Twf0




Hoi Paulus, je kunt als je een link hebt, deze met Met linkermuisknop vasthoudend en er over de link te gaan, tot de link zwart is, muisknop loslaten en daarna rechtsboven op URL te klikken, er een link van maken die iedereen gewoon kan aanklkken.

Meestal als je de titel van een lied hebt kun je bij, You Tube er veel clips van vinden bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=emZyman_jic of http://www.youtube.com/watch?v=YNmTVGli_P4


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:56
BerichtOnderwerp: voetbal
 
Soms denk ik weleens dat voetbal een afgod is geworden, nu weer het EK en je word weer dood gegooid met reclames en tv-specials over het EK of wat dan ook. De ene tv maatschappij probeerd weer een andere af te troeven. Weer een hele tijd groene tv schermen als je door dorp of stad fietst.

Toch even voor hen die niet begrijpen Knipoog smiley wat voetbal inhoud

http://www.youtube.com/watch?v=krpb45K-oGk


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
GLORIA404 schreef:
dank je voor je zwaarwegende Knipoog smiley bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk.
bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is....
blijf aub bidden tot 10 juni!

dank jullie wel!


Het is jou dag en geniet er van, en je neus dichtknijpen mag gerust. Wij projecteren op 2 zijschermen https://picasaweb.google.com/baptistenkoudum/OpenDag#5703098458135223234 grote scherm word meesatl voor presentaties gebruikt. Nogmaals neem van mij aan neus dichtknijpen mag, doe je het niet dan heb je, omdat je het niet gewent bent, kans op water in je neus en de gevolgen daarvan zijn hoesten en proesten en dat staat nog slechter op beeld.

Leg al uw bekommernissen in Zijn hand, je doet het om Jezus te volgen, Hij geeft wat nodig is als je Hem er om vraagt dus ook de rust. Praat er over met anderen in je gemeente waarvan je weet dat ze gedoopt zijn en dat die serieus antwoord geven over wat je benauwd, ze zullen je allemaal zeggen dat het mee valt.

Nogmaals sterkte en Gods zegen


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 00:36
BerichtOnderwerp: Geert Wilders: de Jager is een Eurofiel! LOL!
 
MARIO216 schreef:
We hebben al een topic over politiek gebruik die a.u.b.

Geheel mee eens, er zijn nu in totaal al 2636 onderwerpen, bij het forum, dus kan men eerst even opzoeken of er al iets is over een bepaald onderwerp.

Het is nu door de bomen het bos niet meer kunnen zien, dus maar nieuw onderwerp.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 25 mei 2012, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 00:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=eu2jVHsld1w
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:59
BerichtOnderwerp: een hand vol..klachten
 
Prachtig verhaal. Zo ken ik ook mesne die ondanks wat hun overkomt getuigen van d egoedheid van d eHeer omdat er zoveel meer mesne zijn die het slechter hebben dan zij. En men wil absoluut niet meemaken wat zij hebben meegemaakt neem dat maar van mij aan.

Ik denk dat we soms vaker eens moeten danken. Als ik bid en dank vraag ik weleens om mij in te laten zien wat vooor zegeningen ik allemaal krijg, dit omdat er heel veel zo "gewoon" geworden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Ten eerste van harte gefeliciteerd met deze stap.

Natuurlijk wil ik er voor bidden, mijn ex had het zelfde als jij, maar je mag je neus wel dichtknijpen als het zover is. Ik weet hoe ze het bij jullie doen maar bij ons gaat de dominee en nog iemand mee het water in en die hebben je beide vast en helpen je weer overeind. Bij mij zelf was het alleen de dominee en hij kreeg mij ook overeind ondanks dat ik toen ook al een "gewichtig" figuur was.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 21 mei 2012, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:31
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
TINEKE986 schreef:
ik heb geen tv dus kon family 7 niet ontvangen. heb nooit aan uitzending gemist gedacht. grappig.

sommige preken komen van het vrij-zijn weekend. andere programma's ken ik er niet van, maar ga eens kijken, zo via de computer dan Lachende smiley

bedankt voor de vermelding Pieter.

Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.

Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket.
Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:18
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
Ons behoud is d eerkenning van Jezus en wat Hij hier heeft gedaan en waarom Hij het heeft gedaan. In Lucas staat dat de ene gekruisigde tegen Jezus zegt: "Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.’ 42 En hij zei: ‘Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.’ 43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn." Hieruit kan men opmaken dat de erkenning het belangrijkste is.

Desalniettemin kunnen wij door onze belijdenis, en dat kan het niet zonder in te zien dat we fout zijn geweest (gelijk die ene mede gekruisigde), ons laten dopen als symbool voor het afleggen oude leven en een nieuw hemels lichaam mogen berven.

Voor de één is de doop afwassing van zonden en voor de ander met Hem begraven zijn en weer opgestaan en zo het eeuwig leven te mogen beërven. Beide manieren zijn reinigingsrituelen, welke Jezus ons heeft/is voorge(d)(g)aan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 16:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=Hl78UgVRGUU&feature=autoplay&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 16:37
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 16 mei 2012, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 35 van 39