ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:05
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
JOSEF872 schreef:
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?

Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:17
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
ANNA415 schreef:
Dan vind ik het een goed voornemen voor die mannen dat ze eens al die fantastische dames gaan mailen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Ja zou kunnen, maar kan men wel keuze maken uit het eisen pakket wat de dames gesteld hebben Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:11
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
JOL252 schreef:
Oooohhwww ligt het dáár aan!!!

Knipoog smiley Lachende smiley Gefrustreerde smiley

Lachende smiley ja , en eisenpakket "liefste man" man wat minder streng maken en pas bijstellen als men een paar "liefste mannen" gevonden heeft. as simple as that


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 4 januari 2014, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 21:27
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
SAVIOR412 schreef:
Ja je gelooft het of je gelooft het niet.

Het is absoluut geen flut documentaire.
De aanwijzingen in de documentaire zijn duidelijk (als je hem al helemaal bekeken hebt?) en de bewijzen ook.

Tuurlijk probeert deze paus goede dingen te spreken en zieltjes te verleiden, maar of deze paus er ook werkelijk goede bedoelingen mee heeft is een totaal ander verhaal.


Het is voor mij erg duidelijk en we zullen het uiteindelijk wel zien Thomas.


Niet alleen op deze docu afgaan, er zijn dus veel meerderen ook hier in Nederland die studie hebben gemaakt van de eindtijd. wordt lid van Family7 en je kan bij een hele reeks daar over, bij hun uitzending gemist vinden, naar ik meen ook met meerdere persoenen en niet allen Jan van Barneveld.

Leuke bijkomstigheid voor andere topic, ook heeft men diensten van Joyce er op staan, en dat allemaal maar voor 3 euro in de maand, houden we zo ook een echte christelijke zender in de lucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:59
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
Je krijgt dus een geheel nieuwe identiteit als je besluit om bewust Jezus te gaan volgen en probeert om Hem gehoorzaam te zijn.

Van verloren zondaar naar en kind van God is beslist een hele omslag. Pure genade en geen enkele verdienste door Jezus Offer en Overwinning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 01:35
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
SAVIOR412 schreef:
Mijn houding is niks tegenover hen. De profetiën moeten uitkomen.
Het zou raar zijn als ik tegen Gods woord inga, dat mag niet en zal ik dus niet doen.


God wil dat zijn mensen weten wat er gebeurd in de wereld en dat zijn woord gaat uitkomen. Dat mensen weten wat er in de openbaring staat en dat je dat dus ook in de praktijk kan zien dat Gods woord waar is.

Enigste wat ik doe is mensen bewust maken, dat mensen weten hoe de vork in de steel zit.

Waar de Heer wars van is, is zo'n passieve houding. Gelijk achter mensen aanlopen die anderen veroordelen is dus al geheel geen goede instelling.

Al wij gaan geloven dat wat in ons straatje past, hebben totaal geen kaas gegeten van wie Jezus is en wat Hij ons heeft voor geleefd. Hij is het die zei dat wij vooral ook moeten bidden voor en vervoegde terugkomst, maar nee gewoon afwachten want de profetieën staan zo in de Bijbel.

Helaas zijn er ook mensen die toch de tijdspanne niet helemaal goed voor de geest hebben wat eindtijd aangaat. Ben ik bang voor de de eindtijd, nee dankzij wat Jezus voor mij heeft gedaan en heb zo een fantastische toekomst in verschiet.

Wij kunnen nog veel leren van hen die verdrukt worden gelijk in Noord-Korea, die vragen om gebed voor hun vervolgers. Op een nacht voor gebed, vroegen zij om gebed voor hun onderdrukkers. Hun motto was wij zijn gered en hebben door Jezus een prachtige toe komst en zij niet en de Heer wij ook dat zij hun hart aan Hem geven. Dus is bidden voor hen waarvan wij menen dat ze "fout" zijn, beter dan ze te "veroordelen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 22:57
BerichtOnderwerp: Goede voornemens!
 
hadden meerdere dames maar in de gaten dat er gelukkig voor hun, toch meerdere liefste mannen op deze aardbol rondlopen of zitten te CMen Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 22:43
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
MAMY994 schreef:
Even een paar dagen terug op CM!!! Word ik echt heel erg blij van!!!

En natuurlijk al m'n lieve CM-kennissen een heel goed en rijk gezegend 2014 te kunnen wensen. Kussende smiley

Van deze kant ook een gezegend en ook geukkig nieuw jaar gewenst en ik hoop dat je mijn excuses wil aanvaarden dat ik niet vaker contact heb gezocht ik Verlegen lachende smiley mij wel een beetje veel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 2 januari 2014, 09:22
BerichtOnderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
 
Ook nog een gelukkig en gezegend 2014

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 2 januari 2014, 09:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 17:23
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Bij deze onze bijdrage voor het het vuurwerk op het forum voor dit jaar Knipoog smiley

Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

Moderator (+ redactie) CM

Jullie een fijn gezegend 2014 gewenst, trouwens voor een ieder hier op CM wens ik Gods zegen toe en alle goeds
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 11:55
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Bij deze wat meer openheid van zaken: Pieter heeft diverse mails gehad om te reageren binnen dit topic of via de mail zelf. Hij heeft inderdaad het advies gekregen om dit topic te openen, maar verwachtte blijkbaar niet dat de moderator dan zelf ook reageert.

Ik heb een aantal dagen gewacht met reageren vanwege drukte vorige week en om anderen gelegenheid te geven om ook hun zegje te doen. Vervolgens heb ik moeite genomen om een zorgvuldige reactie op te stellen en Pieter zo ook serieus te nemen in zijn mening en frustraties. Vervolgens reageert Pieter met negatief commentaar op mijn reacties. Bij mijn opmerking om verduidelijking neemt hij niet de moeite om via het forum te reageren.

Vervolgens heeft hij diverse mails gekregen om te reageren (op het forum of via de mail), maar ook dat wil hij niet. Binnen de redactie (die uit meerdere mensen bestaat) is overlegd en hebben we besloten dat dit soort negatieve reacties van Pieter op ons handelen verwijderd worden. Als je niet de moeite wilt nemen om fatsoenlijk op iemand te reageren en alleen nog maar negatief wilt zijn, dan kun je beter hier geen reacties meer plaatsen. We willen graag de sfeer goed houden hier.

Wat betreft het topic dat gesloten is: dit topic gaat over de chatbox waar steeds weinig/geen mensen zijn. De titel is: Terug van weggeweest en suggereert dat mensen hier melden dat ze weer terug zijn op het forum. Dat is op zich prima, maar dat was niet de opzet van degene die dit topic startte. Aangezien er al een topic was over de chatbox, mét de titel Chatgroet, leek het ons beter om het andere topic te sluiten. Daar is toch niets mis mee? Mocht dit niet duidelijk zijn, dan kun je dit altijd vragen aan ons via een topic of via de mail.

Aangezien Pieter het nodig vond om weer met negatief commentaar te reageren op ons handelen, is zijn reactie verwijderd. Hij heeft dit kunnen lezen in zijn mail. Voor Jol was dit niet duidelijk, omdat zij dit niet wist. Het leek ons beter om haar reactie ook te verwijderen, omdat zij reageerde op Pieter. Als wij zijn quote weg zouden halen in haar reactie, dan slaat haar reactie nergens meer op. Dit was meer een praktische overweging.

Moderator CM


Heb al uitgelegd (aan CM) waarom ik de mails niet heb beantwoord, maar dat het kwam omdat ik die gisteravond pas zag. Ik hoop dat mijn pas verstuurde mail terharte wordt genomen en daar ben ik wel van overtuigd, mede door de opzet van de CM-mails, die ik kreeg, waren in goed fatsoen geschreven.
Dus kleine miscommunicatie tussen beide partijen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 december 2013, 05:38
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
had hier weer een pittig comentaar staan aangaande het topic gebeuren maar zag in een mail dat de gehele redactie CM een machtsmiddel wil gebruiken om mij het zwijgen op te leggen.

Aangezien mijn halfjaarabonnement een verjaarsdagscadeu was , moet ik mij inbinden en zal mij gedwee laten begeleiden door hen (of een) die het beter weten


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 31 december 2013, 05:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 december 2013, 13:55
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in: de opmerking zette zeker een toon en ging misschien wel over de grens. De vraag is alleen welke gedachte/gevoelens er achter deze opmerking schuilgingen. Je kunt het lezen als een beschuldiging, maar het zou ook een soort reactie uit schrik geweest kunnen zijn: "Lieve help, je gaat toch niet op een forum praten over geslachtsgemeenschap?" Wellicht heeft Foundhim niet het hele topic doorgelezen door zo te ontdekken dat er op een open en integere manier over geschreven werd. Ze reageert op een reactie die al aan het begin van het topic werd gegeven.

Aan ons om dan op een goede manier te reageren op haar. En dat gebeurde in eerste instantie ook door gewoon vragen te stellen. Op die manier houd je het gesprek op gang.

Het is jammer dat er dan toch een reactie bij zit, die het in één keer persoonlijk maakt door te beweren dat er aan die persoon dan een (seksueel) steekje los zit als ze zoiets beweert. Dat is toch niet nodig? Het gaat hier niet om de persoon, maar om haar mening. Door zo'n opmerking haal je iemand naar beneden, die haar mening misschien wel heel ander bedoelt dan je interpreteert.

Helaas heeft Foundhim zelf niet meer gereageerd binnen het bewuste topic. Dat zou wellicht wat meer duidelijkheid geven.

Let wel, dát is dan ook de reden waarom het topic niet meer loopt. Zoals ik al eerder aangaf: er was al een aantal weken niet meer gereageerd binnen dit topic. Door Foundhim werd er weer nieuw leven in geblazen waardoor er diverse reacties kwamen. Aangezien zij niet meer reageert, ligt het topic weer stil. Dat komt echt niet door de reacties vanuit ons.
Op een gegeven moment heeft iedereen gewoon zijn/haar zegje gedaan over een onderwerp en dan is het meestal klaar. En soms reageren nieuwe mensen dan weer op een onderwerp, zodat de discussie weer verder kan gaan. Dat is hier ook het geval.

Moderator CM


zucht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 23:59
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Bij deze een reactie van onze kant.



Ieders mening doet ertoe. Maar ook de manier waarop die mening wordt gegeven. Dat de mening van de moderator boven alles staat en wetgevend is, is onzin. Inhoudelijk geven we geen mening. Alleen over de manier waaróp een discussie wordt gevoerd. We hebben niet voor niets regels ingevoerd. In het verleden liepen discussies uit de hand, werden mensen gekwetst of ronduit beschadigd. Dat kan gewoon niet.



Wij willen graag voorkómen dat iemand gekwetst wordt of persoonlijk aangevallen wordt. Dat is ook onnodig. Je kunt prima een discussie voeren en het compleet oneens zijn met elkaar.



Nee, dat mag niet. Het topic staat centraal, niet de persoon.



Het lijkt erop dat je toch de enige bent die dit zo ervaart. Nogmaals, we proberen zo terughoudend mogelijk te zijn. Ik heb onze reacties op het forum nog eens nagelezen nav dit topic. 9 van de 10 keer gaat het erom dat men niet on-topic is, waardoor een discussie verzandt of ontspoort. Dat is voor de topicstarter en/of de groep vaak niet prettig. Om de gesprekken goed gaande te houden sturen wij bij.
Het is maar de vraag hoe druk je je wilt of moet maken over het feit dat je de naam moderator ziet staan.



Sorry hoor, maar: opperziener, dwangmiddelen... Smiley die vol vragen zit
Het enige wat we vaak roepen, is: blijf on-topic.

Wat betreft het reageren via een ander account: dit heb jij al meerdere keren aangekaart en hier is al vaker op gereageerd door ons. Dit gaan we niet doen. Wij doen namelijk niet mee aan de inhoudelijke discussie, maar we kijken alleen of de discussie zelf goed blijft lopen. Je kunt het compleet niet met elkaar eens zijn, zonder elkaar persoonlijk aan te vallen.
Als we op het forum reageren, dan doen we dat bewust, zodat iedereen weet met wie ze van doen hebben.



Het is maar net hoe je tegen de rol van moderator aankijkt. Er komen vrijwel geen klachten binnen via de mail of op het forum over het modereren. Binnen dit topic wordt ook niet gereageerd met bevestigingen. Het lijkt allemaal wel mee te vallen en het is misschien meer een persoonlijke beleving.

Bovenaan het forum staat het volgende te lezen: Het ChristianMatchforum is een veilige, boeiende en gezellige omgeving waar christenen elkaar kunnen ontmoeten.

Laten we met elkaar zorgen voor een veilige plek waar iedereen zijn mening kan geven. Waar iedereen zich thuis voelt, maar ook bereid is om rekening met andermans mening te houden.

Moderator CM

Laat maar, jammer maar helaas, alweer .....


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 29 december 2013, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 13:26
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
LAURA291 schreef:
Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik
nog steeds zn uitwerking niet te missen. We hebben nog niets geleerd....

Wat ik tot nu toe heb gehoort over Joyce is nog niets mis geweest.

Wist je dat Benny ahw een vloek over mij heeft uitgesproken, en ik nog steeds bewust belijdend christen ben en mij gelukkig prijs dat Jezus boven Benny staat en zo dus de Vader mij door Hem ondanks mijn lek en gebrek erkend als een zoon.

Graag zou ik wel eens willen weten met welk recht Benny een vloek mag uitspreken?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 december 2013, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 december 2013, 00:34
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
ZEELAND736 schreef:
Geliefden,

Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.

Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren....

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.

Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.

Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.

Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.

Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.

Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.

Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.

Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:

Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.

Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.

Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.

Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.

Jezus

Goeie zaak om eens over na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 08:43
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
SHANITA130 schreef:
Helemaal weg van Joyce Meyer


Geachte Rev. Van Pastoorkramp,

Sinds enige tijd hebben wij kabel en kijken we naar Family7. Eerljk gezegd vind ik er niet veel aan, maar mijn man is helemaal weg van Joyce Meyer. En dan bedoel ik ook helemáál weg. Hoewel ik haar erken in haar bediening, gaat me dit toch echt te ver.

Tijdens het vrijen roept mijn man regelmatig dingen als “Oh Joyce” of “Yes Joyce” en dat stoort me toch. Hij mag toch wel weten dat ik Truusje heet na 18 jaar huwelijk!

Kunt u ons helpen?

Truusje uit Ede



Beste Truusje uit Rijnsburg,

Bij ons in de gemeente zijn de oudsten en ik ook geen voorstander van televisiekerken. Kom gewoon naar de gemeente, naar de leider die God over jou gesteld heeft, dat is klare taal en klare taal is bijbels.

Nu zie je wat er van komt als je je eigen samenkomst verzuimt! En laat ik je zeggen dat het niet sommigen zijn, maar velen. Die televisiemakers weten heus wel wat ze doen. Geld roven van de voorraadschuur, bah!

In jouw geval lijkt het me duidelijk. De kabel afzeggen en een kinderslot op Family7.

Daarnaast heb ik gemerkt dat het helpt als je tijdens het vrijen ook een beetje uitkijkt wat je roept. Sommige vrouwen roepen dingen als “Oh God, Oh God! Meer, meer! Bam bam bam!” en dat is toch heel beklemmend voor de man. Lig je je in het zweet te werken en krijgt iemand anders de eer. Het kan dus gewoon een vorm van terugpakken zijn. Dat verdient dan geen schoonheidprijs, maar is wel begrijpelijk!


Bron: Goedgelovig

Zoek ik even wat je link inhoud en zie: Goedgelovig is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’

Aardigheidje mag gerust, maar men is dus niet serieus bezig met dit soort zaken. Natuurlijk kan men met kwinkslagen een mens wel aan het denken zetten


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 24 december 2013, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 december 2013, 00:20
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
BZBJRMP983 schreef:
nee maar mensen die op gaan staan zoals jan zijlsta benny hin veel van die mensen vind je wel krietiek en je hebt gelijk hoor iedereen krijgt er mee te maken

Vooral bij Benny Hinn heb ik grote vraagtekens, vooral op de wijze zo hij zich zelf manifesteert en hij de draad van het kerst evangelie totaal kwijt is. Zo zijn er meer die het "rechte pad kwijt zijn.

Satan weet hoe hij ons moet manipuleren, ooit goed begonnen en nu in "Jezus naam roepend", toch verkeerd bezig. Het zou jammer zijn dat als Jezus terug komt Hij zal zeggen Ik heb u niet gekend. laten we bidden voor hen die de weg kwijt zijn en dat hun de les van Zacheüs hun terharte mag komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 23 december 2013, 13:18
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
ANNA415 schreef:
Toen men elkaar het forum af vocht en CM niet reageerde was het niet goed en nu ook weer niet. Gefrustreerde smiley

Het topic waar jij op doelt zijn 2 personen niet correct in taalgebruik naar elkaar toe. (persoonlijk/op de man). Ik vind het terecht dat CM je er dan op wijst on topic te gaan.

Er wordt correct gereageerd op een reactie dat men een verkeerd vergelijk maakt in die topic en een hier niet te noemen site.
Er zijn velen die bij dit onderwerp serieus reageren en respectvol bezig zijn op Bijbelse waarden. Men kan en mag als men zich vergelijkt voelt met bezoekers verkeerde sites, heus wel op de man/vrouw spelen, mede omdat een ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar bijdragen op de topics.

Ik heb het echter niet alleen hier op die bewuste topic , maa rook op ander topics , waar als ik het forum open al gelijk CM moderator zie staan, denk van nee hè , waarom nou.

Men kan en mag zijn/haar mening geven, ook mag een moderator dat, maar niet als opperziener met dwangmiddelen als dreigend zwaard van Damocles boven de topics, mede daarom stelde ik dus voor, wil men mee doen, doe het onder een naam en niet als CM Moderator. Niet alleen ik maar ook anders is er al aangegeven dat wij niet betutteld hoeven/willen worden.
Zijn wij (dus ook jij) niet mans/vrouws genoeg om te weten wat we wel of niet moeten schrijven? Natuurlijk kan het weleens even net iets te ver gaan, zo heb ik dus via mails, uitleg gegeven en mij verontschuldigd aan een enkeling en zal als men zich gekwetst voelt en van mij verlangen om dat ook in het openbaar toegeven, dat doen. Mijn intenties zijn wel zo dat ik probeer met alle respect hier een ieder te behandelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 20:25
BerichtOnderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
 
Omdat mijn commentaar op de bemoeienissen niet serieus wordt genomen, wordt in een topic dus (eigenlijk terecht) niet meer op gereageerd.
Helaas doet een mening van anderen aangaande bepaalde zaken er soms niet toe, omdat de mening van CM boven alles staat en wetgevend is, althans krijg ik die indruk soms wel.

Ik denk dat het beter zou zijn als iemand zich gekwetst voelt of zich niet gerespecteerd voelt en dat terecht is, aangeeft bij CM er pas indien nodig actie moet worden ondernomen, dus geen eigen inbreng CMmoderator in de topics meer.

Laat de topics aan leden CM over, nu zullen velen niet meer reageren omdat men zich niet door Grote Baas van boven geredigeerd voelen maar door hen eigenlijk dus ook nog veel moeten leren van Zijn Wijsheid of uit eigen levenservaringen gelijk velen hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 17:39
BerichtOnderwerp: Spanje geeft t goede voorbeeld
 
Men brult heel veel over ik heb het recht op een kind of het recht te bepalen of het wel of niet ter wereld mag komen (abortus dus).

Wat te vaak wordt vergeten is het recht van het kind, welke rechten kennen wij hun toe. Als je op tv die kleine meid op de stoep zoet liggen slapen, heb ik een gevoel van grote en diepe machteloosheid en vraag waarom moet dat nu.

De grote mens op zoek naar meer macht, ten koste gaand van kinderen en hun toekomst.

Kinderen welke Jezus verhoogde met Zijn uitspraak over hen, "wie niet wordt als een kind". Zouden wij dan ook niet alle kinderen (zelfs ongeborene) op zo'n voetstuk als Jezus moeten plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
FOUNDHIM704 schreef:
Geschokte, onthutste smiley helemaal waar. Als dat niet meer privé is kan je beter op pornosite gaan kijken. Intimiteit deel je met hem waar je verder mee wilt en etaleert je niet op christelijke site.

De manier waarop je elkaar bemint hoeft hier dan ook beslist niet uit de doeken gedaan te worden, helemaal mee eens.
Maar nu waar draait het eigenlijk om met de vraagstelling van deze topic, wat beïnvloedt ons in een relatie met elkaar, en hoe bepalen wij onze omgangsregelingen.

Voor mij zelf heb ik het verlangen om een vrouw lief te hebben zoals Jezus de gemeente heeft lief gehad, maar hoe in dat doe is en blijft heus wel prive hoor. natuurlijk hebben wij onze behoeftes gekregen, de vraag blijft hoe zijn ze ontstaan en in hoeverre laten we ons daarbij leiden in een relatie. Staven we onze behoeftes aan wat God met ons voor heeft, of aan wat de wereld ons voorhoudt.

Ik heb de behoefte om echt lief te hebben en dat verlangen is heel sterk helaas en altijd geweest ook, maar nooit misbruik gemaakt van situaties en mensen gelukkig
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 13:59
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
Prachtig om te zien hoe er weer druk gerepeteerd wordt en men voor bereidingen treft voor het vieren van kerst. Wat ik bedoel is om God de eer te geven van het schenken van Zijn Zoon.

De kinderen van zondagsschool (HisKids) druk aan het oefenen voor HisKidskerstfeest, dramasplers in verschillende teams voor kerstviering of kerstnachtdienst. Misschien ook wel er zijn, om in diensten Hem de eer te geven die Hem toekomt.

Op zo'n manier heb ik niets tegen kerst vieren, wij gaan als "oud" gezin, met aanhang, genieten van elkaar en eerste kerstdag vieren door diensten te bezoeken, waar men bij wil zijn ,maar dan na HisKidskerstfeest gezellig met elkaar genieten van gewone maaltijd met klein beetje extra misschien en dan avond waar we met elkaar zonder mediazaken (laptop, pc of tablet,ed) leuke dingen te gaan doen.

Kerstfeest het feest van eenwording in Liefde tot elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 december 2013, 13:43
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Beste Pieter,

We reageren niet inhoudelijk op de onderwerpen, maar wel op de manier waaròp gecommuniceerd wordt. Om een goede discussie te voeren, zonder mensen te beledigen of zelfs te beschadigen, is het belangrijk om on-topic te blijven. Het onderwerp moet centraal blijven staan en niet de persoon.

Het is niet de bedoeling steeds weer je frustraties over het modereren van het forum in bepaalde topics te plaatsen. Dan raakt de discussie off-topic, wat deze niet ten goede komt. Al meerdere keren ben je uitgenodigd om een topic te openen binnen het subforum 'Over ChristianMatch' om daar in discussie te gaan over het modereren van het forum. Het topic 'Forum vernieuwd' is inmiddels gesloten, maar je kunt gerust een nieuw topic openen.

Deze moederkloek wenst je een vredige zondag verder
Engeltje smiley

Moderator CM

Wat topic aangaat en het antwoord daarop, denk ik dat het beide is, een behoefte om het verlangen de behoefte van de partner te bevredigen.

Beste moderator , zie de betutteling nu eens in jullie vorige reacties, men helpt dus zo het gehele forum naar de knoppen, misschien is het daarom dat er maar in zeer beperkte mate nog gereageerd wordt.

Misschien dat daarom ook leden opzeggen, men mag zich zelf niet meer zijn. Natuurlijk gaan er zaken fout, maar zo me niets verbazen dat jullie nu maar snel deze discussie op slot zetten, mede omdat het niet meer terzake doet waar nu over gediscussieerd wordt. vraag me af om deze zelfs nog wel geplaatst wordt.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 22 december 2013, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 december 2013, 09:44
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
soms zijn we net keline kleuters die vermanend toe gesproken moeten worden, er is e rmaar eentje die echt bepalen kan wat goed voor ons is en dat is moeder of vaderkloek van CM.

Letwel alles hier geplaatst, valt onder de verantwoording van hun. Men kan du smaar rak schrijven en heeft er dus geen verantwoording meer voor af te leggen, misschien dat daarom dus het zo gigantisch druk is op het forum.

Heb a eens eerder aangegeven dat als men als moderator cq redactie mee wil doen dat beter onder andere naam kon doen en daar waar echt nodig pas op te treden.

Maar wat topic aangaat en het antwoord daarop, denk ik dat het beide is, een behoefte om het verlangen de behoefte van de partner te bevredigen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 december 2013, 08:11
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
ANTA961 schreef:
Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...

De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon.

Als decommercie al begint nog voor dat de paashaas cq Sinterklaas nog niet vertrokken izijn , denk ik ja \ij willen ons misschien wel afhouden van war het werkelijk om behoort te gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 december 2013, 14:29
BerichtOnderwerp: De opgefokte Kerst
 
Kerst: vreten op aarde in des buikje een welbehagen.

Kerst het feest van het verkeerde licht. (paar kaarsen is gezellig en geeft wamte, maar di eoverdadige kerstverlichtingen aan gevels ed, hopeloos.

Kerst: lekker vrije dagen, een beetje veel hypocriet om wel vrij te willen hebben, maar niet aan de slag te gaan met waarom men kerst viert.

Een paar termen die me eigenlijk wel bezig houden.

Kesrt: waar draait het werkelijk om of zijn we dat vergeten, ben natuurlijk wel en voorstander dat we het feest van Jezus geboorte mogen vieren,zelfs met een extraatje. Helaas verstiiert de commercie een pracht mooi feest

Hoop dat we ooit eens elke dag kerst gingen vieren en zo dus meer met elkaar gingen optrekken en dus voor hen die dat zo nodig hebben, tot steun kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 19:58
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
JOL252 schreef:
Het staat er. Ergens anders staat dat de man dat ook mag zijn aan de vrouw. Wordt nauwelijks over gepreekt of gesproken.
Ben benieuwd naar de grondtekst.

Wat ik bedoel en wat hopelijk meerderen met mij eens zzijn is het belangrijkste wat er vanaf vers 25 staat 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.

Als men in liefde één kan zijn, is er geen sprake meer van een "meerdere" in een relatie, althans dat lijkt mij.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 december 2013, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:17
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
ANNETTE050 schreef:
Ik zou met alle plezier onderdanig zijn aan een lieve man, die zijn leven voor me neerlegt.....want dat staat ook in het stuk, de taak van de man....vreemd genoeg hoor je daar niet zoveel over...... Knipoog smiley........

Dat is nu juist het dramatische van het geheel, men (en dan vooral mannen) maakt misbruik van het eerste stukje. As men oprecht van elkaar houdt, is er geen plaats voor misbruik en zal men elkaar tot steun zijn.

Ik heb 27 jaar mijn best gedaan om de dienende liefde voor te even aan vrouw en kinderen. dat had als gevolg dat toen ex opstapte alle 4 tegelijkertijd niet meer naar haar toe wilden gaan.

Gelukkig heb ik hun kunnen overtuigen om wel naar haar toe te gaan en haar verhaal toch ook te horen.
Nu is het zover dat haar moederhart weer boventoon voert en wij als "oud" gezin eerste kerstdag met kids aanhang erbij er een leuke dag van gaan maken. Zelfs media mag niet boventoon voeren die dag, maar oaan we spelletjes doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 14:41
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
Ben het geheel met de stelling eens vrouw wees onderdanig aan de man, het staat in Gods woord en wie zijn wij om te bepalen dat het ouderwets zou zijn en niet meer van toepassing op vandaag de dag.








Lees voor de aardigheid Efeziërs 5 22 t/m 33 eens, kom je er achter dat de man onder geen beding superieur is aan de vrouw. maar dat men gegijk wordt aan elkaar in Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 39 Volgende
Pagina 2 van 39