ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 404 405 406 407 408 409 410 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:27

CROSSROAD317 schreef:
Tis geen schaap met witte "voetjes" Clown smiley

[/quote]

Daar heb je gelijk in, zijn pootjes zijn bruin. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:28

CROSSROAD317 schreef:
Zou voor Rell ook een stuk sneller gaan als zijn kalender op de juiste datum zou staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley
(Maar goed, ik ben zelf ook niet zo goed met kalenders en dagen, vergat zelfs mijn trouwdag 6-2-9)

6 februari van het jaar negen AD? Dan ben je al heel lang getrouwd (geweest)!

Laatst aangepast door
IMRE695
op donderdag 8 april 2010, 15:30
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:32

MARIJAN072 schreef:
Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken? Knipoog smiley Lachende smiley

Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Gefrustreerde smiley Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem. Lachende smiley

Speel 'Hints', laat iemand van de kids het bijbelverhaal voorlezen, laat ze daarna stil lezen, schrijf de sommen op het bord en laat ze die overschrijven en uitrekenen en als ze ondeugend zijn, dan is jouw blik ws. voldoende om ze weer tot de orde te roepen! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:39

CROSSROAD317 schreef:

[/quote]

Misschien kan 'ie een wit voetje halen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:45

CROSSROAD317 schreef:
je bent een parel in Zijn hand

http://www.youtube.com/watch?v=rFvuWy_Arag

als je een nummer als dit hoort, kun je er weer de hele dag tegen... Lachende smiley Thanks!

het volgende nummer zegt het ook: Beautiful to Me...

http://www.youtube.com/watch?v=1rftrg2iCak&feature=related

Laatst aangepast door
ARIENNEZ498
op donderdag 8 april 2010, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 17:07

CROSSROAD317 schreef:
Omdat het voor velen een "ver van mijn bed show" is geworden. Onder het mom van "ik verwacht Hem elke dag" is het toch niet nodig om naar de tekenen der tijden te kijken..... !!!!! Of ook een hele mooie uitspraak om er onderuit te komen, "alleen de Vader weet de tijd en de ure, zelfs de Zoon weet het niet" hoe moeten wij het dan wel weten.....!!!!!

idd ken alle uitsprakenen ze worden dan idd verkeerd en als smoes gebruikt gebruikt
denk dat t juist heel belangrijk is om op de tekenen der tijden te letten en anderen te mogen waarschuwen dat nu nog de tijd is om keuze te maken om God gehoorzaam te zijn en Hem in je leven toe te laten ,straks kan het te laat zijn en dan zijn er geen excuses dat je t niet wist de tekenen gaven het aan

(wel of topic ivm verbeterpunten) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 8 april 2010, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 17:28

IMRE695 schreef:
Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.

Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).

Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.

't Blijft boeiend hé, taal. Lachende smiley

In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.

Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 april 2010, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:32

THOMAS968 schreef:
In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.

Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren.

"Hun hebben gezegd" is al Nederlands toch? Het mag gebruikt worden tegenwoordig.....
Dus dat wordt aardig zuchten voor je Thomas!

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:38

De C van Cuba, war deze single is gemaakt;

http://www.youtube.com/watch?v=kKaTCUYbIzw
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:49

CROSSROAD317 schreef:

Ja, prachtig lied hè, bedankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:05

[quote=CROSSROAD317][/quote

je bent me steeds voor met je reacties
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:08

Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:08

GRACE585 schreef:

ik ben Gods originele creatie
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:35

ROBBEDOES873 schreef:
Vorig jaar heb ik gebed gevraagt voor mijn vader nu in dit nieuwe jaar gaat het nog steeds niet hoed met hem... en is hij weer verscheidene keren in het ziekenhuis geweest....
Helaas weten ze nu nog steeds niet wat er precies aan de hand is,
Gister weer uitslag gekregen van vele onderzoeken,
Het vermoeden is nu dat het helaas wel om kanker gaat, en waarschijnlijk zelfs al verspreid door het hele lichaam,
Binnenkort word hij weer opgenomen voor verder onderzoek en worden er uit verschillende organen stukjes weggehaald om op kweek te zetten...
Daarom mijn vraag willen jullie bidden voor mijn vader en mijn moeder dat ze deze tijd goed doorkomen... en dat de uitslag uit eindelijk toch mee mag vallen,
Of dat er uit eindelijk toch duidelijkheid mag komen zodat er iets gedaan kan worden... Helaas gebeurt er tot op heden niets...

Heel veel sterkte lieve Robbe.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:39

Who am i

KLIK HIER
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:49

BEA505 schreef:
Heftig zeg ,
Misschien moeten we het goede nieuws maar eens in Nl brengen , aan de buren etc .
We hebben de wereld tenslotte wat te vertellen dat Jezus leeft !

ja hebben ons eigen land wat te zeggen en hoopen op een gezegende ned.zingtdag a.s.zaterdag.en hoopen dat iedereen het hoort later op tv .er gebeurt genoeg in eige land zo heb je de IZB die zomer dabar op de campings doen in eigen land
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:53

MARY052 schreef:
Heel veel sterkte lieve Robbe.

Jammer, dat wij niks meer van Lilian horen, hoe het met haar vader gaat Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:13

Laten we de discussie weer samenhangend maken. Mijn conclusie over ds. Vos in datgene wat hij beschrijft, is dat hij vanuit zijn verleden dermate veel geconfronteerd is geweest met homoseksueel gedrag, dat het als een molensteen om zijn nek heen hing. Hij kon niet anders meer dan eraan denken, werd er helemaal door geobsedeerd.
Het traumatische voor hem, dat hij er niet meer onderuit kon. Zijn bevrijding lag in erkenning van deze begeerte, eraan toegeven. Dat doet me denken aan
Rom 1 schreef:
Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald
Ik geloof dat veel homoseksuelen deze weg gekozen hebben. Niet door hun aanleg, maar door de begeerte, aangewakkerd door anderen, waardoor ze in harstocht zijn ontbrand voor de ander.
Daarom geloof ik ook in bevrijding. Het beest wat ze in hun hebben is weg te halen door gebed, voorbede en door een lange strijd. Maar het is te doen. Zoals vele van jullie hebben getuigd, is het een moeilijke haast onbegaanbare weg, om los te komen van je verleden. Maar uiteindelijk komt die bevrijding wel.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:30

Eh... laatste bijdrage dateert van een week geleden.
Is het voeltbalseizoen al voorbij dan? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:34

CROSSROAD317 schreef:
Hm, dat valt nog mee dan, ik heb soms het idee dat er iets niet klopt aan Inka Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

vertel ... ben érrrg benieuwd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:36

Het duurt waarschijnlijk tot na het WK, daarna hebben we een maand vakantie en daarna wordt Feyenoord lanskampioen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

ik zag gisteren voor de tv hoe een voetbal speler werd genoemd..
ik stoorde mij er erg aan.

de desbetreffende speler heet messi....
door zijn aantal goals in een wedstrijd werd hij messias genoemd.

ik vind het geen vergelijking.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

CROSSROAD317 schreef:

[/quote]

ik als schapen kenner noemt dat een duo penotti cross
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:37

MARISKA601 schreef:

Zo werd JC toch ook genoemd. Gefrustreerde smiley (Johan Cruijff)

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 9 april 2010, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:47

IMRE695 schreef:
Eh... laatste bijdrage dateert van een week geleden.
Is het voeltbalseizoen al voorbij dan? Clown smiley

nu nog 4 speel rondes... boven in is het spannend wordt het twente of ajax of toch nog PSV...
en onderin RKC is zo goed als zeker gedegradeerd... maar dan volgen voor 2 clubs na comepetietie en wie dat worden?
sja dat zijn van boven naar beneden Vitesse (arnhem) VVV-Venlo (venlo) NEC (nijmegen) Sparta Rotterdam (rotterdam) ADO Den Haag (den haag) en Willem II (Tilburg) deze strijden nog om na comeptietie te onlopen waarvan ADO en WillemII de meeste kans maken om nacompetiete te spelen...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:48

[
Daarom geloof ik ook in bevrijding. Het beest wat ze in hun hebben is weg te halen door gebed, voorbede en door een lange strijd. Maar het is te doen. Zoals vele van jullie hebben getuigd, is het een moeilijke haast onbegaanbare weg, om los te komen van je verleden. Maar uiteindelijk komt die bevrijding wel.[/quote]

Heterosexualiteit kan zich net zo goed als beest uiten. Om dat te zien en mee te maken hoef je niet zo ver te reizen, voorbeelden te over op CM. Iemand die hetero is bevrijdt zich niet daarvan en homosexuele mannen en vrouwen ook niet. Sexuele gerichtheid is een nagenoeg onveranderlijk gegeven waar je niet los van komt. Het is in de menselijke hersens aantoonbaar. Ik zal hetero blijven en daar kan niemand wat aan veranderen. Ik wil daar ook niet van bevrijd worden. Het aanpraten van schuldcomplexen en dreigen met hel en verdoemenis heeft niet gewerkt en zal niet werken. Voor veruit de meeste mensen is ereknning, begeerd worden en beminnen met daarin sexualiteit een basisbehoefte. En iedereen die het nieuws volgt weet dat het celibaat niet alleen een groot kwaad kan zijn, maar ook is. Ondanks beloften met verwijzingen naar God is het meestal niet vol te houden. Elke biechtvader kende het verschijnsel wat men onder priesters eufemistisch de noodsexualiteit noemde. Het is ook onnatuurlijk. Het zou voor veel mensen pas een bevrijding zijn, zeker in onze kring, sexualiteit niet in een sfeer van zonde of schuldgevoelens te trekken.

Thomas, die andersgeschapenen ook liefde gunt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 april 2010, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:49

De D van Duitsland:

http://www.youtube.com/watch?v=4q8JYr0Vz0Q&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:49

MARISKA601 schreef:

Ik ook niet! Dit slaat kant noch wal. Ook hoor ik sportverslaggevers wel eens termen gebruiken, die ontleend worden aan de Bijbel. Dat kan niet, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:54

THOMAS968 schreef:
Heterosexualiteit kan zich ook als beest uiten. Om dat te zien en mee te maken hoef je niet zo ver te reizen. Iemand die hetero is bevrijdt zich niet daarvan en homosexuele mannen en vrouwen ook niet. Sexuele gerichtheid is een nagenoeg onveranderlijk gegeven waar je niet los van komt. Het is in de menselijke hersens aantoonbaar. Ik zal hetero blijven en daar kan niemand wat aan veranderen. Ik wil daar ook niet van bevrijd worden. Het aanpraten van schuldcomplexen en dreigen met hel en verdoemenis heeft niet gewerkt en zal niet werken. Voor veruit de meeste mensen is ereknning, beggerd worden en beminnen met daarin sexualiteit een basisbehoefte. En iedereen die het nieuws volgt weet dat het celibaat niet alleen een groot kwaad kan zijn, maar ook is. Ondanks beloften met verwijzingen naar God is het meestal niet vol te houden. Elke biechtvader kende het verschijnsel wat men onder priesters eufemistisch de noodsexualiteit noemde. Het is ook onnatuurlijk. Het zou voor veel mensen pas een bevrijding zijn, zeker in onze kring, sexualiteit niet in een sfeer van zonde of schuldgevoelens te trekken.

Thomas, die andersgeschapenen ook liefde gunt.

Ik denk dat het voor veel mensen, ook in onze kring, pas een bevrijding is als we üperhaupt niet meer over zonden praten. Twijfelende smiley Dat past wel in ons straatje. Maar ja, wat zegt de Bijbel (Gods Woord) ons dan nog Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 8 april 2010, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:59

Dit stukje is een citaat uit de CIP nieuwsbrief. Ik vond het wel een mooie gedachte over seksualiteit en passend in deze discussie...

Quote:
Voorproefje van de hemel
Seks wordt in deze maatschappij direct gelinkt met lust, terwijl God het juist gemaakt heeft als het meest intieme moment tussen man en vrouw. Bijzet (hulpverlener bij De Driehoek, een instelling voor christelijke psychosociale hulpverlening) stelt zelfs dat seks een ' voorproefje' van de hemel is. " Het is niet laagdunkend bedoeld, maar in Efeze 5 wordt het huwelijk tussen man en vrouw vergeleken met de relatie tussen Christus en Zijn gemeente en seks hoort ook bij het huwelijk. Het gevoel dat bij seks komt kijken, de diepe intieme band die je als man en vrouw hebt, het verlangen naar en het opgaan in elkaar, juist daarvan denk ik dat het wijst naar de relatie tussen Jezus en Zijn gemeente, maar ook naar de relatie tussen Jezus en mij. Als er iets op aarde zou zijn wat een klein beetje vergelijkbaar is met de passie die Jezus voor ons heeft, dan komt seks erg dichtbij!"

Voor wie het hele artikel wil lezen... http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=15435
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 404 405 406 407 408 409 410 ... 6194 Volgende
Pagina 407 van 6194