ChristianMatch

Forum

bbq
Ga naar pagina Vorige 1 ... 800 801 802 803 804 805 806 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
JOY050

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:22

Huilende smiley, smiley in tranen helaas de BBQ gaat niet door ivbm te weing aanmeldingen

Kussende smiley groetjes en de volgende keer beter

Joy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:24

Zaterdag 26 juni:

VOEL JE RIJK!

Vertoef in MIJN schuilplaats en daar voel je je tenvolle bevredigd, je moet je rijk voelen.
De voorraadschuren van GOD zijn meer dan vol, maar je moet dit in gedachten voor je zien.
Je moet dit heel zeker weten, voordat het in materièel opzicht tot werkelijkheid kan worden.
Bedenk, dat je rijk bent, zie jezelf als dochters van een KONING.
Dat heb IK je al eerder gezegd.
Wees overvloed voor jezelf en voor allen, voor wie je zorgt en die je verlangt te helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:30

RENSKE067 schreef:
ik doe mee Knipoog smiley
susannah Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

aaah, thanks meiden... van mij een dikke knuffel terug... ! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:30

CARIN303 schreef:
Klinkt erg leuk en gezellig, Marianne!
Is dat niet iets om gezamenlijk te gaan afspreken via het forum?

kan ik hieruit opmaken dat je ook komt? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:34

GRIFFIN748 schreef:
hoi Esthna,
leuk dat je ook meegaat. eten en drinken is als volgt: ieder voor zich (en evt. kids), je hoeft dus niet méér mee te nemen dan je zelf (en je kids) op kan qua eten en drinken.

het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
beter bekend als 'juffrouw Tok'
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

verzamelen is daar tot 12 uur. daarna steekt de hele meute de weg over en loopt langs de schaapskooi, over het zandpad de Ginkelse hei op. na plm. 1.5km (naar het schijnt) vind je aan de linkerhand een bos(je) met een grasveld eronder. en daar speelt het zich allemaal af.

wees wellekom!

loopt of rijdt ? Clown smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:37

SUSANNAH475 schreef:
loopt of rijdt ? Clown smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley

jullie lopen, ik rijd.. Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:37

Maar staat niet in openbaringen dat als de HEER komt dat alle gelovige dode op zullen staan en HEM tegoed gaan??
Dat heb ik zo begrepen dus inderdaad volgens mij zijn de dode op een tussen vaasse.
En als ik het verkeerd zie dan hoor ik dit ook weer graag.

Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:50

ZINGA672 schreef:
Zeker nooit in Siberië geweest? Lachende smiley met blinkend witte tanden

T is daar erg koud altijd volgens mij.
Knipoog smiley
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:55

Een dikke knuf van Annette en mij voor alle cm-ers die vanavond hier gezellig waren op onze BBQ
Jongelui, t was keigezellig!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:03

Armoe is geen schande...
Rijkdom ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:09

RENSKE067 schreef:
lieve susannah

ik herken vaak dingen van mezelf in jouw stukjes
ook in dit geval weer
ik durf mezelf niet zo kwetsbaar op te stellen als jij
daarom waardeer ik jouw bijdrage
jij verwoord soms wat ik ook voel maar niet zeg
ook al zijn we 2 totaal verschillende personen en zal onze situatie en beleving ook anders zijn waarschijnlijk
laat je niet ontmoedigen door anderen want er zijn er genoeg die jou echt wel waarderen
en idd kunnen anderen heel makkelijk oordelen en veroordelen helaas
en ook al denk je ik trek me er niks van aan toch raakt het je
dat is denk ik ook een van de redenen voor mezelf om me niet meer kwetsbaar op te stellen
en dat maakt het er soms niet makkelijker op
blijf lekker jezelf want je mag er zijn Knipoog smiley

liefs renske

Dank je Renske... het is idd. wel eens lastig, wat zet je op het forum... wat niet... ik nam eerst ook het zekere voor het onzekere (dat betekende eerder iets niet schrijven dan wel), maar inmiddels kies ik er voor om meer van mijzelf te laten zien; en ja, daardoor heb je ook kans dat mensen het niet met je eens zijn, dat kan natuurlijk, maar wat ik zelf niet vind kunnen is dat sommigen blijkbaar iets voor een ander willen invullen wat ze niet in kunnen vullen.
Jammer vind ik het als mensen het voor jou in gaan vullen en het beter denken te weten.

En zoals Carin al aanreikte is het voor mij op dit moment een leerproces dat ik een andere mening over mij me vooral niet laat beinvloeden in wie ik ben... en dat is lastig daar ik altijd gedaan heb wat me geleerd was, namelijk me aan te passen aan de ander. Daardoor is het voor mij erg lastig om (negatieve) kritiek te ontvangen van iemand die het beter denkt te weten. Juist als het over geloof en identiteit gaat, ben ik daar nog erg kwetsbaar in... maar ik heb goede hoop dat ik daar steeds sterker in ga worden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 juni 2010, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:19

Opgeven betekent niet altijd dat je te zwak bent om door te gaan.
Het kan ook betekenen dat je sterk genoeg bent om het los te laten.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:26

GRIFFIN748 schreef:
jullie lopen, ik rijd.. Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley

zo'n end ? Verraste, verbaasde smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:37

BRAZEEVEL772 schreef:
Opgeven betekent niet altijd dat je te zwak bent om door te gaan.
Het kan ook betekenen dat je sterk genoeg bent om het los te laten.

Deze vind ik mooi Brazeevel!!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:53

Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:15

PIETER649 schreef:
er zijn wel honderd tussenwegen...zoals Anid al aangaf, iedereen heeft zn favoriete winkels en of merken.
daarom vind ik het vreemd dat er gezegd word in een bijdrage " doe maar normaal...."
als je op zoek bent naar iemand met dezelfde kledingsmaak, zeg dat dan gewoon en val een ander niet aan op kledingkeuze of smaak.
over smaak valt niet te twisten.

Vind je dat ik een ander aanval op kledingkeuze of smaak ? of bedoel je dit in het algemeen ??
Naar boven

Auteur Bericht
ANID014

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:23

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij was het niet bedoeld als een vloek, maar gebruiken ze in het westen gewoon wat hardere taal... dat is wat ik ervan begrepen heb...
(en ook ik kon het niet laten om dit nog ff toe te voegen... Knipoog smiley )

Heel mijn leven woon ik al in het westen. Daarvan leefde ik ook nog 25 jaar in het Haagse.
Het is gewoon onzin om te stellen dat we hier zgn. harde taal accepteren. Ook hier zijn wij de beschaving toegedaan!

En ............... laten we ons wachten voor de schijn des kwaads.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:29

MARIANNE866 schreef:
weet je Susannah juist omdat het christenen zijn komt het zo hard aan omdat je anders (mag) verwachten van je medechristen.
daarom van deze christen geen woorden maar een virtuele arm om je heen....

en een dikke knuffel...

Marianne

Dank je Marianne...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:30

MARTIN695 schreef:
Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen en ook GOD.s zegen
Martin

thanks Martin.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:46

CARIN303 schreef:
Misschien ook een brilletje nodig? Knipoog smiley

Ik eet iedere week een bos worteltjes, dus daar aan kan het niet liggen. Misschien wel, anders had ik haar wel gevonden. Knipoog smiley

Mario, die voor 1 keer off-topic gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 02:40

ZINGA672 schreef:
Helaas klopt het volgens mij niet. Er zijn voor zover ik weet zeker 2 mensen ten hemel gevaren vóór Jezus; namelijk Henoch en Elia. En waarschijnlijk ook Mozes; dat is dan de derde. Of zij een verheerlijkt lichaam kregen weten we natuurlijk niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in dit, aan bederf onderhevige, lichaam de hemel ingaat.

Tis off topic.... maar wat betreft Mozes staat het volgende in Jozua 1:1 Na de dood van Mozes, de dienaar van de HEER, zei de HEER tegen Jozua, de zoon van Nun en de rechterhand van Mozes: 2 ‘Nu mijn dienaar Mozes is gestorven, moet jij je gereedmaken om met heel dit volk de Jordaan over te trekken. Ga naar het land dat ik het volk van Israël zal geven
[color=#0000FF]Of doel je op

Markus 9:4-5 Toen verscheen Elia aan hen, samen met Mozes, en ze spraken met Jezus. Petrus nam het woord en zei tegen Jezus: ‘Rabbi, het is goed dat wij hier zijn; laten we drie tenten opslaan, een voor u, een voor Mozes en een voor Elia.’[/color]

Ik bedacht me ook dat je het zou kunnen interpreteren dat Jezus de enige is geweest die ten hemel is opgevaren op 'eigen kracht'. Zijn voorgangers werden door God opgenomen.
Maar dan blijft nog het tijdsaspect: Jezus spreekt niet in de toekomende tijd, maar in de verleden tijd. Hij zou dan vóór zijn lijden en sterven al eens naar de hemel moeten zijn opgevaren???

Lastige kwestie... Smiley die vol vragen zit Ik heb het gevoel dat hier iets gezegd wordt waar alleen Jezus en Nicodemus en wellicht hun tijdgenoten, de bedoeling van kennen. Dat wij essentiële informatie missen waardoor we niet weten waarover het gaat.

Maar ja... dat zijn allemaal speculaaaasies hé Clown smiley

GrZing!

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 27 juni 2010, 02:42
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:03

(even stukje gecopieerd van iets wat tijd geleden al in t CM forum stond....http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=643&start=0)

Na zijn sterven is de Here Jezus in het dodenrijk geweest (Ps 16: 10; Hd 2: 31). Hij is echter niet aan het dodenrijk overgelaten, maar is opgestaan.
Deze afdeling van het dodenrijk wordt in Lk 23: 43 het paradijs genoemd.
Door het niet onderscheiden van het dodenrijk van de hel heeft men in de belijdenisgeschriften het zo geformuleerd dat onze Heer Jezus neergedaald is ter helle. Dat is echter fout. Hij is naar het dodenrijk gegaan en heeft de Satan te niet gedaan die de macht over de dood had (zie Hb 2:14).

Het begrip 'dodenrijk' of 'rijk van de doden' staat in contrast met het begrip 'rijk van de levenden'. Als iemand sterft verlaat hij het rijk of gebied van de levenden hier op aarde en gaat hij naar het rijk of gebied van de doden.
In het Hebreeuws wordt gesproken over de 'sjeool'. De betekenis van dit woord kennen we niet. In het Grieks wordt het woord 'hades' gebruikt. De betekenis daarvan wordt wel weergegeven als 'het niet-geziene'.
Het dodenrijk is dus de plaats waar de gestorvenen heengaan in hun ontlichaamde staat.
In het Oude Testament wordt deze plaats getekend als een plaats van rust en stilte. De Israëliet is dan afgesneden van het volk van God op aarde en aan de dienst van God heeft de afgestorvene geen deel.
In het Nieuwe Testament wordt meer licht over de toestand van de doden ontstoken. Dat is ook te begrijpen, want totdat Christus kwam was de dood het terrein van Satan. Christus heeft echter 'hem te niet gedaan die de macht over de dood had, dat is de Satan' (Hb 2:14). Hij heeft de dood van zijn kracht beroofd en onvergankelijk leven aan het licht gebracht (2 Tm 1:10). Reeds bij zijn leven heeft de Heer Jezus onthuld, dat er na de dood twee toestanden, twee plaatsen zijn. Er is de plaats van de pijn waar de ongelovigen vertoeven en er is de plaats 'in Abrahams schoot' (een term die de Joden ook al gebruikten) waar de gelovigen verblijven (Lk 16:19-31). Tussen die twee is een kloof, die niet te overbruggen is.De plaats van zaligheid wordt later 'het paradijs' genoemd (Lk 23: 43; 2 Ko 12: 4). De gelovigen ervaren daar de gemeenschap met Christus (Fp 1: 23). De doden leiden dus een bewust bestaan. Voor de gelovigen betekent het rust en verkwikking, voor de ongelovigen wroeging.
Deze toestand duurt tot de opstanding. Dan ontvangen de gelovigen een verheerlijkt lichaam en komen ze in de volmaakte hemelse toestand. De ongelovigen herkrijgen hun lichaam en worden geworpen in de hel.
De tijd tussen het sterven en de opstanding wordt wel de 'tussentoestand' genoemd. Voor de gelovigen is het het voorportaal van de hemel, voor de ongelovigen is het het voorportaal van de hel.

De vraag waar het dodenrijk is, kun je niet met ons aardse ruimtebegrip aangeven. Het dodenrijk wordt als onder de aarde voorgesteld, er wordt gesproken over: afdalen in het dodenrijk. Maar dat betekent niet dat het dodenrijk ergens in een spelonk of grot op aarde zich bevindt. Net zomin bevindt de hemel zich ergens binnen ons sterrenstelsel, zodat als je maar voldoende brandstof zou hebben, je de hemel met een shuttle zou kunnen bereiken. We spreken dan over de ongeziene wereld die niet aan onze ruimte gebonden is.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:09

LEANNE226 schreef:
Helemaal mee eens Jonathan,ik wil er nog 2 dingen aan toevoegen:
Jaloezie en claimend gedrag

pfff....ja inderdaad...hoe kon ik die vergeten.
Jaloezie is mits het in lichte mate naar voren komt helemaal niet verkeerd, het getuigt immers toch ook van liefde en betrokkenheid, binding en gewoon een simpel .....- jij ben t van mij -
Maar als dit doorslaat, wordt het een vervelend gedrag, waar het claimen dan ook ineens bij komt. De ander geen enkele ruimte meer dulden, geen vertrouwen meer hebben, continue de ander controleren..etc

dan wordt mijn lijstje (hahaha) dus

niet vrouwelijke uitstraling
veroordelend
geen begrip voor anders situatie
geen inlevingsvermogen
jaloezie en claimend gedrag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:16

JONATHAN890 schreef:
(even stukje gecopieerd van iets wat tijd geleden al in t CM forum stond....http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=643&start=0)

Na zijn sterven is de Here Jezus in het dodenrijk geweest (Ps 16: 10; Hd 2: 31). Hij is echter niet aan het dodenrijk overgelaten, maar is opgestaan.
Deze afdeling van het dodenrijk wordt in Lk 23: 43 het paradijs genoemd.
Door het niet onderscheiden van het dodenrijk van de hel heeft men in de belijdenisgeschriften het zo geformuleerd dat onze Heer Jezus neergedaald is ter helle. Dat is echter fout. Hij is naar het dodenrijk gegaan en heeft de Satan te niet gedaan die de macht over de dood had (zie Hb 2:14).

Het begrip 'dodenrijk' of 'rijk van de doden' staat in contrast met het begrip 'rijk van de levenden'. Als iemand sterft verlaat hij het rijk of gebied van de levenden hier op aarde en gaat hij naar het rijk of gebied van de doden.
In het Hebreeuws wordt gesproken over de 'sjeool'. De betekenis van dit woord kennen we niet. In het Grieks wordt het woord 'hades' gebruikt. De betekenis daarvan wordt wel weergegeven als 'het niet-geziene'.
Het dodenrijk is dus de plaats waar de gestorvenen heengaan in hun ontlichaamde staat.
In het Oude Testament wordt deze plaats getekend als een plaats van rust en stilte. De Israëliet is dan afgesneden van het volk van God op aarde en aan de dienst van God heeft de afgestorvene geen deel.
In het Nieuwe Testament wordt meer licht over de toestand van de doden ontstoken. Dat is ook te begrijpen, want totdat Christus kwam was de dood het terrein van Satan. Christus heeft echter 'hem te niet gedaan die de macht over de dood had, dat is de Satan' (Hb 2:14). Hij heeft de dood van zijn kracht beroofd en onvergankelijk leven aan het licht gebracht (2 Tm 1:10). Reeds bij zijn leven heeft de Heer Jezus onthuld, dat er na de dood twee toestanden, twee plaatsen zijn. Er is de plaats van de pijn waar de ongelovigen vertoeven en er is de plaats 'in Abrahams schoot' (een term die de Joden ook al gebruikten) waar de gelovigen verblijven (Lk 16:19-31). Tussen die twee is een kloof, die niet te overbruggen is.De plaats van zaligheid wordt later 'het paradijs' genoemd (Lk 23: 43; 2 Ko 12: 4). De gelovigen ervaren daar de gemeenschap met Christus (Fp 1: 23). De doden leiden dus een bewust bestaan. Voor de gelovigen betekent het rust en verkwikking, voor de ongelovigen wroeging.
Deze toestand duurt tot de opstanding. Dan ontvangen de gelovigen een verheerlijkt lichaam en komen ze in de volmaakte hemelse toestand. De ongelovigen herkrijgen hun lichaam en worden geworpen in de hel.
De tijd tussen het sterven en de opstanding wordt wel de 'tussentoestand' genoemd. Voor de gelovigen is het het voorportaal van de hemel, voor de ongelovigen is het het voorportaal van de hel.

De vraag waar het dodenrijk is, kun je niet met ons aardse ruimtebegrip aangeven. Het dodenrijk wordt als onder de aarde voorgesteld, er wordt gesproken over: afdalen in het dodenrijk. Maar dat betekent niet dat het dodenrijk ergens in een spelonk of grot op aarde zich bevindt. Net zomin bevindt de hemel zich ergens binnen ons sterrenstelsel, zodat als je maar voldoende brandstof zou hebben, je de hemel met een shuttle zou kunnen bereiken. We spreken dan over de ongeziene wereld die niet aan onze ruimte gebonden is.

dank je dat is een mooi duidelijk stuk..
ik ben er zelf van overtuigd dat het zo is.
ik denk zelfs dat wij als gelovigen straks pas in "beeld" komen als de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er is
Er is nu nog een "smet" op aarde maar ook in de hemel tenslotte heeft Satan er ook voor gezorgd dat de hemel "besmet" is door zijn toedoen.

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:29

Heer,
Vaak heb ik mijn vragen, wil ik zo graag weten hoe mijn leven eruit komt te zien. Ik heb ook mijn eigen ideeen hierover, soms vraag ik ze wel eens aan U, omdat ik ze wel heel graag zo zou willen zien.

U heeft mij echter ook geleerd, dat de dingen die U ons wilt geven, wel nuttig moeten zijn voor ons. U heeft een bepaald doel met ons leven, voor iedereen een taak.
U geeft de antwoord op onze vragen, in het licht van die doelen/taken die U in ons leven wilt leggen. Wij willen soms zoveel meer, willen soms helemaal die taak niet, willen dat doel in ons leven niet uitvoeren. Ons vragenlijstje is anders/langer, meer op ons zelf gericht.

Heer, maar er zijn dingen die ik zo graag zou willen, U weet van die dingen.

U weet ook dat U de taak/doel in mijn leven mag geven, Heer maak die maar bekend, ook als ik vragen heb wil ik daar mijn weg in vinden. Ook al is het misschien dat ik offers zal moeten brengen, Heer U mag die weg gaan.

Maar graag zou ik eens met U praten. Hoe ziet mijn leven er volgend jaar uit? Een tijd geleden zei ik, zoals het nu gaat, wil ik niet meer, volgend jaar wil ik het anders, een invulling in mijn leven, een aanvulling bij mijn leven. Maar het jaar kabbelt voort. En ik voel me goed de laatste tijd. Ik ervaar U zo sterk in mijn leven. Ik ben hier zo dankbaar voor. En toch zou ik wat meer zegening willen zien.
God wilt U dit gesprek met mij aangaan??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:31

MARIANNE866 schreef:
dank je dat is een mooi duidelijk stuk..
ik ben er zelf van overtuigd dat het zo is.
ik denk zelfs dat wij als gelovigen straks pas in "beeld" komen als de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er is
Er is nu nog een "smet" op aarde maar ook in de hemel tenslotte heeft Satan er ook voor gezorgd dat de hemel "besmet" is door zijn toedoen.

Marianne

Openbaring 20 :De eerste opstanding en de tweede dood

1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:33

Openbaring 21: Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde

1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’

Openbaring 22:
12 ‘Ik kom spoedig, en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.’
14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken en zullen de stad door de poorten binnengaan. 15 Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.
16 ‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’
17 De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:39

Zondagochtend...net wakker...kind is bij papa...zometeen naar de kerk...
en tis hier heeeeeerlijk...stil!

Even genieten... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:40

Heer, vind U dat ik het een beetje goed doe?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:48

TESSYBEAR731 schreef:
En toch heb k em nog niet voorbij zien komen hoor...
die perfecte man! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bestaat de perfecte man eigenlijk wel,
ik denk dattie nog geboren moet worden. Clown smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op zondag 27 juni 2010, 09:48
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 800 801 802 803 804 805 806 ... 6194 Volgende
Pagina 803 van 6194