ChristianMatch

Forum

Retraite
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:02

WILLEMIJN232 schreef:
Confronterend kan heel positief zijn Chatuliem..........maar het is niet de juiste benaming voor wat jij doet........ Verraste, verbaasde smiley

en als n ander het had gezegd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:05

ZIVAATJE309 schreef:
hoe denk jij over de vrije wil van de mens?
Als God alles al van tevoren weet hoe zit het daar dan mee?
Dan heb ik toch eigenlijk maar 1keuze nml datgene te doen wat God voor mij heeft uitgestippeld

God kent de grote lijn van de (heils)geschiedenis. Binnen dit kader heeft Hij de mens eigen levensruimte en daarmee verantwoordelijkheid gegeven om keuzes te maken...
...en zo te groeien in relatie tot Hem en tot onze medemens.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:12

PIETER649 schreef:
Allemaal geneuzel die retraite, yoga etc.

Zorg gewoon dat je een gezonde geest in een gezond lichaam houd.
Heb het naar je zin!!

Of werk er aan dat je het naar je zin krijgt... wedden dat je het dan ook al naar je zin hebt!! Lachende smiley

Dus omdat jij het niks vindt mag het maar geneuzel genoemd worden, en jij verwijt mij een eigen mening te hebben?!!
Verder alles goed, Pieter?!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:17

CHATULIEM619 schreef:
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.

Het zijn je eigen woorden die je gebruikt, Chatuliem, niet de mijne. Je zet jezelf op de kast in deze, mij niet, hoor.

Wat jij doet is niet doorvragen, Chatuliem, het is denigrerend bedoeld en dat druipt ervan af. Denk niet dat jouw mening de enige juiste is, dan zal je toch echt die balk eens uit je eigen oog moeten halen, he.
Wanneer heb je nog in de brieven van Paulus gelezen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:18

MARIO216 schreef:
Iedereen weer lekker aan het werk na de vakantie Clown smiley

Natuurlijk! Lachende smiley

Echt weer genieten, vakanties zijn veel te lang en te saai. Knipoog smiley Wie dat toch ooit heeft uitgevonden Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 16 augustus 2010, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:23

CHATULIEM619 schreef:
Wordt het soms te confronterend? Ik geloof nl dat het evangelie altijd confronterend werkt. En dat we in die zin te lief zijn geworden voor mensen. Je kunt jezelf christen noemen hoewel je niet gelooft in de bijbel God of Jezus. Eerlijk gezegd heb ik behoefte aan nieuwe definities...

Heeft niet met confronteren te maken, Chatuliem. Wel met respectloos over mensen schrijven zoals hierboven weer.
Steek je hand eens in eigen boezem voordat je dingen over anderen impliceert zonder ook maar enige grond dan je eigen achterdocht.
Ik geloof niet dat jij in de positie bent om het geloof van een christen in twijfel te trekken, ook al ben je ervan overtuigd - blijkens in je spreken - dat dat wel zo is. Een respectloze en denigrerende houding ten aanzien van je broeders en zusters is opbouwend noch terechtwijzend.
Paulus wijst ons christenen erop onderling de vrede te bewaren, stoken en respectloos spreken over en met je broeders en zusters werkt dat tegen. Aan de vruchten herkent men de boom, Chatuliem.
Vrede zij met u.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:24

MARIO216 schreef:

Neeeeeeeeee.........mijn vakantie is BEGONNEN
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:24

MIEKE364 schreef:
Het zijn je eigen woorden die je gebruikt, Chatuliem, niet de mijne. Je zet jezelf op de kast in deze, mij niet, hoor.

Wat jij doet is niet doorvragen, Chatuliem, het is denigrerend bedoeld en dat druipt ervan af. Denk niet dat jouw mening de enige juiste is, dan zal je toch echt die balk eens uit je eigen oog moeten halen, he.
Wanneer heb je nog in de brieven van Paulus gelezen?
Het is juist een verdiepingsvraag, de vraag waar alles om draait. Zoals ik in mijn eerdere bijdrage de tekst van Paulus geciteerd heb, de rechtvaardige zal leven door geloof alleen. De vraag is volkomen legitiem, omdat jij vindt dat je God ook kunt vinden door yoga en andere religies. Mijn vraag blijft daarbij rechtovereind: Ken je God? En daar is niks verwijtends of denigrerends aan.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:25

PIETER649 schreef:

Kinderachtig, Pieter, het gaat hier duidelijk over de inhoud en niet op de man.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:28

MARIO216 schreef:

Ben ik net weer lekker aan het werk... heb ik bijna wéér twee weken vakantie.... Coole smiley met zonnebril

En toch, reken maar dat ik ervan geniet!!!

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 16 augustus 2010, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:34

Einde van de vakantie betekent ook een einde aan het uitslapen... Slapende smiley
En een einde aan het uitslapen betekent dus ook weer op tijd men mandje in!

Bij deze wens ik u dus een goede nacht! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 16 augustus 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:36

JONATHAN890 schreef:
@Zinga

Ik vind je artikel goed om te lezen, maar dan heb ik toch aan jou een vraag.
als je de tekst uit 1 joh 5: 19 leest '' We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is ''
Gen 3: 17 waarin God de akker vervloekt.
Jezus bestraft zelf de wind.....Hij was er dus boos op, knipte dus niet met zijn vingers of regelde het anders, nee hij bestraft
Matteüs 8: 23-27
Hij stapte in de boot en zijn leerlingen volgden hem. Plotseling begon het meer enorm te kolken, zodat de boot bijna door de golven werd verzwolgen. Maar Jezus sliep. Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Heer, red ons toch, we vergaan!’ Hij zei tegen hen: ‘Waarom hebben jullie zo weinig moed, kleingelovigen?’ Toen stond hij op en sprak de wind en het water bestraffend toe, en het meer kwam geheel tot rust. De mensen zeiden vol verbazing: ‘Wat is dit toch voor iemand, dat zelfs de wind en het water hem gehoorzamen?’

Er zijn inderdaad mensen die die vraag bevestigend beantwoorden. Ik geloof niet dat God de mensheid straft door welbewust rampen of andere ellende te sturen. De bijbel is er duidelijk over dat het oordeel is uitgesteld.

Ik ben er niet zeker van of ik je vraag goed begrijp. Bedoel je of ik denk dat alle rampen door God als straf worden bewerkt?
Waar lees jij trouwens dat het oordeel is uitgesteld? Ik denk wel dat je gelijk hebt; maar ik vraag me af of het ook zo expliciet in de bijbel staat. Dat betwijfel ik eigenlijk.

Als je naar de zondvloed kijkt dan zie je dat God wel in staat is om te straffen d.m.v. natuurrampen. En de straffen in het OT voor het volk Israël waren ook niet mis. En dan hebben we natuurlijk Openbaringen nog. Maar daar tussenin?

Ik vind het moeilijk om een zinnig antwoord te geven op het waarom van natuurrampen (voor zover ze niet het gevolg zijn van menselijk ingrijpen..!) Wel denk ik dat ze niet zouden gebeuren als God het niet wilde. Want wie doet het dan? De duivel kan niets meer doen dan dat God hem toestaat. Dus dan staat God het toe met een bedoeling. En die bedoeling past dan weer in dat plan dat Hij met deze hele wereld heeft. En dat plan omvat zoveel dat het ons begrip ver te boven gaat. Ik denk ook dat God dwars door bijv. die natuurrampen heen, dingen bewerkt die wellicht niet op een andere of betere manier tot stand zouden kunnen komen. Ik ga nu geen voorbeelden noemen, maar die zijn wel te bedenken. Mss zou je het zo kunnen zien: door de vloek die God over de aardbodem heeft gesproken worden o.a. natuurrampen veroorzaakt. En wellicht dat God de natuurrampen die Hij kan gebruiken om iets goeds uit voort te brengen (dat past in Zijn plan met deze wereld) toelaat. En andere tegenhoudt(?)

Bovendien zou het wreed en willekeurig zijn. Waarom zou de een wel gestraft worden en de ander niet? We leven in genadetijd, wat wil zeggen dat door het offer van Jezus ieder mens het met God in orde kan maken. Als God nu rechtstreeks zou straffen, dan zou Hij het offer van Jezus veronachtzamen.

Ja, daar zit wel wat in. Het punt is alleen dat die rampen wél gebeuren. Als ik jouw gedachtegang volg dan zou je denken dat alle mensen evenlang zouden moeten leven, en evenveel kans zouden moeten hebben om zich te bekeren en gered te worden zonder dat rampspoed deze tijd zou bekorten. En dat is niet de realiteit. Want of het nu wel of geen straf is: feit is dat hele bevolkingsgroepen op aarde het onevenredig zwaar hebben in vergelijking met ons.

Maar ik denk weleens dat wij God niet goed kunnen begrijpen omdat wij zozeer vanuit ons eigen perspectief de dingen bekijken. Ik wil een paar bijbelteksten aanhalen: Titus 2:14, 1 Petrus 2:9 en Openbaring 5:9. Als je deze teksten naast elkaar zet dan kun je hieruit opmaken wat Gods bedoeling is met de redding van de mens: "en voor Zich te reinigen een eigen volk" God wil dat de hemel vol wordt met Zijn eigen volk dat Hij heeft gekocht met Zijn bloed, vanuit elke stam, taal, volk en natie. Ik denk dat Hij daar nu mee bezig is: op de aarde dingen bewerkt om van elke stam, taal, volk en natie zoveel mogelijk mensen te redden. En dat doet Hij volgens een uitgewerkt plan met een strategie. Want God is een strateeg die het geheel overziet. En dat terwijl wij vaak heel detaillistisch bezig zijn terwijl ons verlangen nog steeds om ons eigen 'ik' cirkelt.

Daarom beantwoord ik deze vraag, of de ramp een oordeel van God is, ontkennend.

Indirect gezien zou iedere ramp een 'oordeel' van God zijn, nog daterend vanaf de zondeval. De schepping is in barensnood, maar dat is ze; door de consequentie die zonde met zich meebracht.
God oordeelt en straft in de bijbel wel d.m.v. natuurrampen en ik wil die mogelijkheid ook niet uitsluiten hoewel volgens mij ieder volk op aarde dezelfde straf verdient. Dat zegt Jezus ook in het verhaal over de gevallen toren. Maar, om zo'n uitspraak te kunnen doen of iets een straf van God is moet je een directe openbaring van God zelf hebben gehad. Hij is degene die dit duidelijk kan maken. Zoals bijvoorbeeld in Israël in het OT gebeurde. En ik denk dat in de tijden die in Openbaringen beschreven staan dit soort taferelen wel weer gaan plaatsvinden. (lees bijv. ook de 2 getuigen die macht over de regen hebben).

Soms denk ik weleens dat wij de zaken beter zouden moeten omkeren. Wij vragen ons af waarom er zoveel ellende in de wereld is. Maar misschien zouden wij ons beter kunnen afvragen hoe het toch kan dat er nog zoveel goeds in de wereld is?? Als je ziet en weet waar de duivel toe in staat is, wat zijn plan met de mensheid is, wetende dat hij op dit moment de heerser over deze aarbol is. De duivel krijgt overigens zijn autoriteit van de mens. Niet van God. De duivel krijgt niet meer speelruimte op deze aarde als de mens hem toestaat, maar helaas krijgt hij van veel mensen bijna alle speelruimte. Ik denk eigenlijk dat God hem nog heel vaak en veel tegenhoudt op vele fronten en dat we er anders nog veel slechter aan toe zouden zijn geweest.

Ook heb ik de indruk na het lezen van dat artikel , dat doet voorkomen alsof alle dingen die een mens doet geplande acties van God zijn. Hier weiger ik dus in te geloven. Hitler, Stalin en zovelen ander machthebbers die zoveel leed op aarde hebben uitgestort zijn geen dingen waar God enige vorm van verantwoording voor heeft. Dat Nebukadnezar wordt aangehaald, blijf ik ook lezen in het feit dat hij deel uitmaakte van het plan wat God uitvoerde met Zijn volk Israel.

Ja God's wil gebeurt altijd, God weet alles, ben ik het allemaal mee eens, maar de dingen die op aarde geschieden zijn geen dingen die God allemaal doet.

Dat blijft het moeilijkste; de combinatie van Gods almacht en alwetendheid en zijn plan/ bemoeienis met ons, en onze vrije wil. Ik vergelijk dit weleens met een ouder die weet hoe zijn / haar kind in elkaar steekt. Als volwassene kun je het gedrag van je kind soms haarfijn voorspellen. En soms kun je fout gedrag laten gebeuren omdat je denkt dat daar iets goeds uit voort kan komen. In dit geval van en voor je kind, maar het kan ook over iets of iemand anders gaan.

Nog even over Job. Dit verhaal kreeg voor mij pas betekenis toen iemand mij wees op Job 42:5. Job zegt hier dat hij eerst slechts van horen zeggen van God had vernomen, maar dat hij nu God heeft aanschouwd. Het allermooiste dat een mens van God kan ontvangen is een openbaring van Hemzelf. Er is niets op deze aarde dat kan wedijveren met een ontmoeting met God. (Lees maar eens over Mozes op de berg met Hem).
Een uitleg van het boek Job (waarmee ik kan leven) is dat God Job (uiteindelijk) wilde zegenen met het kostbaarste dat Job kon ontvangen: een openbaring en ontmoeting met God zelf. Maar om dit te kunnen ontvangen moest Job eerst worden voorbereid om dit kunnen ontvangen. En deze weg ging dwars door het lijden heen.
Is denk ik voor ons ook heel herkenbaar. Voor mij in ieder geval wel. Ik heb dwars door moeilijke tijden heen God veel beter leren kennen en dat is mij dierbaarder dan welke andere ervaring dan ook.

Tot zover. GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 16 augustus 2010, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:37

Dierenpantoffels!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 16 augustus 2010, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:39

LIESBETH326 schreef:
Ben ik net weer lekker aan het werk... heb ik bijna wéér twee weken vakantie.... Coole smiley met zonnebril

En toch, reken maar dat ik ervan geniet!!!

Dat is geluk hebben! Maar je hebt het vast en zeker dik verdiend. Geniet ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:45

PIETER649 schreef:

Dan was het niet anders geweest............
Gaat niet om de persoon maar om wat iemand zegt of schrijft.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GOUDELSJE426

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:47

AMEN!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:48

TESSYBEAR731 schreef:
Einde van de vakantie betekent ook een einde aan het uitslapen... Slapende smiley
En een einde aan het uitslapen betekent dus ook weer op tijd men mandje in!

Bij deze wens ik u dus een goede nacht! Knipoog smiley

Begin van de vakantie betekent: uitslapen . En aan het eind van het uitslapen, op het gemakje wakker worden, heel voorzichtig er uit komen, ontbijtje met bak koffie en krantje. Pc opstarten. Gefrustreerde smiley Dan constateren dat er in de tuin schade is ontstaan door de regen en de wind, Heel mn vlinderstruik naar de mallemoeren( dus opruimen die boel). Huilende smiley, smiley in tranen
En............... absoluut NIET op tijd de mand in.

Een mand is voor een hond Lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op maandag 16 augustus 2010, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:53

TESSYBEAR731 schreef:
Dierenpantoffels!

Van welk dier gemaakt? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:58

GRIFFIN748 schreef:
wat voor ham?

schouderham, beenham?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Hamka's
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:04

Tot dan iig. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:09

Zo waar !!!!
Zonder het lijden van Jezus had ik nu niet echt vrij kunnen zijn, en dat is iets wat je nooit mag vergeten.
Gr. Willie
(b t w gelukkig vergeten ze dat in hoop evangelische/pinkster gemeenten ook niet hoor)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:17

[quote=WILLIE400]Aantal malen geweest erg leuk moet ik zeggen.

Zaterdag weer?? Komen we mekaar misschien wel tegen.
Nooit gedacht om op mosseldag CMers tegen te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:36

LEPELTJE037 schreef:
Tot dan iig. Knipoog smiley

Ik krijg van Carin de vraag (haar PC blijft geen beeld geven) of ik even op t forum wil zetten, dat zij vanuit haar werk, er al om ongeveer 17.45uur is.
Ik begreep dat jullie om ongeveer 18.30uur hebben afgesproken.

Dus om kwart v 6 is er gesprek stof aanwezig in de wok, geen reden dus om er pas om 18.30 uur te zijn.

lijst tot zover is:

Motormuis
Anoniempje
Carin
Wadriaan
Mario
Lepeltje
Adrianne
Gift

Wie nog meer mee wil, graag dit op t topic melden.

@Mario...neem aan dat jij t aantal deelnemers tov de reservering in de gaten houdt??

@anoniempje...... ik ga er vanuit dat jij meegaat, jij leest vast dit topic, je had je aangemeld bij Carin, maar zij kan niet op CM komen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:38

nee zaterdag naar flevofestival.
maar als mensen niets te doen hebben die dag is zeker aanrader.
Alleen die mossels he Clown smiley
In ieder geval jij veel plezier gewenst in Yerseke en doe ze de groeten Knipoog smiley Heb daar in verleden nog wel een 1 of 2 pilsjes gedronken Knipoog smiley
Gr Willie
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:48

VISSER278 schreef:
Neeeeeeeeee.........mijn vakantie is BEGONNEN

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:49

CHATULIEM619 schreef:
He t is eigenlijk vreemd dat een volkomen gewone vraag als kwetsend beschouwd wordt. Terwijl het toch een belangrijk gegeven is. In je bijdragen laat je zien dat er in jouw ogen ruimte is om je open te stellen voor andere religies en godsdiensten. En je verwijt ons dat we dat niet doen en dat we bekrompen denken. Er is in mijn ogen een duidelijk verschil in opvatting en dan mag ik best wel doorvragen en ik hoop dat je nu eens duidelijke antwoorden geeft.

Omdat het een gewone vraag is, stel ik mijn vraag dan ook maar direct, in eerste instantie aan Chatuliem en Pieter: Zijn jullie gelovig, wie is Jezus Christus voor jullie, wat houdt het geloof voor jullie persoonlijk in ?? Voor alle andere lezers dezelfde vraag.

Om zelf dan maar als eerste, van de rest, een antwoord te geven, ja ik ben gelovig, Jezus Christus is voor mij mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, in Hem weet ik mij geborgen voor de eeuwige eeuwigheid. Mijn geloof is Jezus te volgen, en Zijn naam te verkondigen aan de mensen die nog in de duisternis leven, ik wil zoutend zout zijn, een ambassadeur van God hier op aarde. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:50

MIEKE364 schreef:
Kinderachtig, Pieter, het gaat hier duidelijk over de inhoud en niet op de man.
Als het om de inhoud gaat, waarom geef je dan gewoon geen antwoord???
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:52

Maandag 16 augustus:

BID EN VERLOOCHEN JEZELF!

Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.
Matth. 17:21

Om anderen te kunnen redden moet je een leven leiden van gebed en gemeenschap met MIJ.
Neem MIJN woorden als een opdracht, die voor jou bestemd is: Door gebed en vasten.
Bid en verloochen jezelf en je zult wonderbaarlijk gebruikt worden om anderen te redden en te helpen.

Laatst aangepast door
EVA685
op maandag 16 augustus 2010, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:52

4100 Lachende smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 16 augustus 2010, 23:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:55

CROSSROAD317 schreef:
Omdat het een gewone vraag is, stel ik mijn vraag dan ook maar direct, in eerste instantie aan Chatuliem en Pieter: Zijn jullie gelovig, wie is Jezus Christus voor jullie, wat houdt het geloof voor jullie persoonlijk in ?? Voor alle andere lezers dezelfde vraag.

Om zelf dan maar als eerste, van de rest, een antwoord te geven, ja ik ben gelovig, Jezus Christus is voor mij mijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, in Hem weet ik mij geborgen voor de eeuwige eeuwigheid. Mijn geloof is Jezus te volgen, en Zijn naam te verkondigen aan de mensen die nog in de duisternis leven, ik wil zoutend zout zijn, een ambassadeur van God hier op aarde. Lachende smiley

Dit is mijn belijdenis:

Fil. 3 schreef:
Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus. 10 Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, 11 in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan.
12 Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. 13 Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 ... 6194 Volgende
Pagina 1085 van 6194