| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:59
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | | heeft het geholpen ??? |
Tis een lange weg Alous, die ik nog steeds aan het volgen ben. Maar gelukkig ben ik al een heel end en tjsa...leren blijven we doen tot onze dood. Dus ja, het heeft zeker geholpen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:02
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | alou,
Ik vind dit een heel aangrijpend iets. Want mijn dochter van 16 jaar heeft dit ook bij haarzelf ontdekt.......vorig jaar....
Ikzelf had er nog nooit bij stil gestaan, totdat zij het zelf bij haar ontdekte via internet. Ze heeft mij het, gelukkig verteld, waardoor ik kon weten vanaf welk moment het in haar leven dat ontstaan is.
Emotioneel begrijp ik hoe jij je voelt en hoe moeilijk het voor jou is. Meer kan ik niet zeggen op het forum...... Richt je op de Here Jezus, Hij is een vriend die jou nimmer verlaat....... |
nee dat heb ik gelukkig vaak ervaren. jullie ook sterkte ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:04
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen! En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden. Dat doen we beiden...dus wat is het probleem?  | God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden?
Misschien moet je toch je bijbeltje nog eens goed lezen...  Exodus 20:8-11 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:07
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Zo, en toen was ik weer thuis .
Dank je wel voor jullie medeleven. Ik heb verplicht bedrust en maandag afspraak maken voor halverwege volgende week in het ziekenhuis om te kijken hoe we dan weer verder gaan. Voorlopig heb ik gelukkig een beetje slaap ingehaald, lopen lukt nog niet, maar schuifelen gelukkig wel. Pijn is weer uit te houden, dat gaat tot het geboren is nu eenmaal niet beter worden, dus we hopen dat ukkie een beetje op wil gaan schieten nu. |
ukkie? ... 2 ukkie's zei ik toch? ... en uuuh pieterrrrr ... je verwent je vrouwtje toch wel hé ... koken, wassen, strijken stoffen, stofzuigen, dweilen, de kids met schone kleren aan naar school, hun verhaal aan horen, info van school bij houden ... tussendoor met hun ff naar de dierentuin, en sávonds annete voorzien van een heerlijke masage ... wil je nog meer weten? ... ff prive dan
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op maandag 4 oktober 2010, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:09
|
|
|
|
| HENKJAN473 schreef: | Hallo mensen,
Ik heb afgelopen vol nieuwsgierigheid afgewacht hoe het CDA uit de onderhandeling met VVD en PVV zou komen en hoe zwaar de standpunten van Wilders wegen in het regeerakkoord.
In zekere zin ben ik teleurgesteld ik ben een potentiele stemmer en de kans dat dit zo blijft word nu zeer klein.
Het lijkt er veel op dat het CDA in paniek is geraakt en op deze manier (de iets rechtsere) katholiek uit het zuiden weer wil terugwinnen. Die veelal nu Wilders hebben gestemt. Het zou mij niet verbazen dat (de iets linksere) protestant het nu af laat weten bij de volgende verkiezingen. Tot deze groep behoor ikzelf, en ik ben nu al uit over mijn volgende keuzes.
Hoe staan jullie hierin? | Het eerste wat ik erop wil zeggen is dat het CDA niet gaat samenwerken met de PVV. Een gedoogconstructie is juist in het leven geroepen om dat te verhinderen. Ik hoop dat we aan het einde van de week een kabinet hebben, die steun zal zoeken voor haar plannen bij diverse partijen. De gedoogsteun is een garantie vooraf, die ervoor zorgt dat dit kabinet er komt. Maar als het er eenmaal is, zal het beleid niet alleen rusten op de gedoogsteun van de PVV. Ik begrijp de commotie ook niet zo goed, want de partijen in de tweede kamer zouden eens blij moeten zijn, want iedereen kan nu veel meer invloed uitoefenen op het beleid. Het feit dat mensen het CDA er zo om veroordelen vind ik gewoon ziekelijk. Het CDA is en blijft dezelfde partij en zal haar principes hooghouden. Hetzelfde geldt voor de VVD. Vooral de pers doet haar best dit verschil zo groot mogelijk te maken, zodat de ruzie alleen maar aangewakkerd kan worden. Ik begrijp Hirsch Ballin ook niet dat hij zich zo laat gebruiken. Als het kabinet er is, verwacht ik een stabiel kabinet dat durft te regeren. Omdat het vertrouwen tussen de partijen onderling namelijk groter is dan bij het vorige kabinet. En beleid staat of valt met vertrouwen tussen onderlinge partijen. Daarom denk ik ook dat het zijn rit uit zal zitten en dat het niet zo hopeloos verdeeld zal zijn als met de PvdA.
Het is ook de meest logische combinatie. De wrijving tussen PvdA en CDA is nog te groot, samenwerking zou in theorie wel kunnen in de praktijk echter niet. Het Uruzgan-debacle heeft diepe wonden achtergelaten bij het CDA. Iets wat de PvdA nu zelf ook wel onderkent dat ze daar verkeerd hebben gehandeld. En bij de VVD is de PvdA evenmin polpulair. Daar is samenwerking ook een moeilijk verhaal. Wat betreft de extremere partijen, een vijf partijen kabinet is ook niet stabiel. Bovendien is de oppositie dan weggewerkt uit de kamer en dat is ook niet bevorderlijk voor de democratie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:10
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | trouwens wel raar dat een snoepje dat barstensvol met suiker zit een z u u r stok wordt genoemd |
Chatuliem is ook best een toffe peer....die soms wel eens wat discussie met zijn reacties te weeg brengt, maar blijft staan dat het een toffe peer is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:12
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | ukkie? ... 2 ukkie's zei ik toch? ... en uuuh pieterrrrr ... je verwent je vrouwtje toch wel hé ... koken, wassen, strijken stoffen, stofzuigen, dweilen, de kids met schone kleren aan naar school, hun verhaal aan horen, info van school bij houden ... tussendoor met hun ff naar de dierentuin, en sávonds annete voorzien van en heerlijke masage ... wil je nog meer weten? ... ff prive dan  |
ja, hij kookt zelfs!!! En nee, geen aviko maar verse kip terayaki vanavond Hij zal ook wel moeten, zn mams belt me 3x per week om te vragen of hij toch wel alles doet in huis. En zo niet staat hem een preek van mama649 te wachten.....en die zijn nogal lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:13
|
|
|
|
| SMULPOTJE144 schreef: | | Deze benaming is mij nog niet bekend, hoe moet ik dit zien...??? |
Antitheïsme (ook anti-theïsme) is het actief bestrijden van theïsme. Antitheïsten zijn van mening dat theïsme schadelijk is voor de theïst zelf, de maatschappij, de politiek, enzovoort en dat theïsme bestreden moet worden om deze schade te beperken.
Antitheïsme wordt ook wel militant atheïsme of atheïstisch evangelisme genoemd, zowel door theïsten als atheïsten.
Hoewel antitheïsme in de praktijk nauw verbonden is met atheïsme, is atheïsme geen noodzakelijke voorwaarde voor antitheïsme. Waar atheïsme een standpunt is inzake de waarheid van theïsme, is antitheïsme een standpunt inzake de schadelijkheid van theïsme. Een theïst die van mening is dat het geloof in God schadelijk is, is een antitheïst.
Het concept biedt een bruikbaar onderscheid tussen het filosofisch verwerpen van theïsme, en een vijandige houding ten opzichte van zulke geloven. Een duidelijk voorbeeld van een antitheïst is journalist Christopher Hitchens. In Letters to a Young Contrarian schrijft Hitchens:
Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is.
Bron:Wikepedia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:13
|
|
|
|
|
Een mooi betoog, Chatuliem, waarin ik me best kan vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:20
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | ja, hij kookt zelfs!!! En nee, geen aviko maar verse kip terayaki vanavond Hij zal ook wel moeten, zn mams belt me 3x per week om te vragen of hij toch wel alles doet in huis. En zo niet staat hem een preek van mama649 te wachten.....en die zijn nogal lang  |
hahaha ... mmmm, heerlijk om te lezen ... ja, die terayaki kennen wij hier al héél lang,en is lekker hoor ... k'heb ál die dosie's van knor algehad hihi ... maar weet je wát lekker is? ... inmiddels ons lievelings gerecht ... mioen van connymex... snel klaar en ó zo lekker ... mmmm jammieeeee ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:23
|
|
|
|
Hoe ik er over denk?
Geweldig! Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat worden, met een dergelijk kabinet. Is er ooit wel een degelijk kabinet geweest?
Zeg nou eerlijk... met Bak-ellende werd het er toch ook niet echt beter op.
Laat ze lekker aanklooien daar in Den Haag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:26
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hahaha ... mmmm, heerlijk om te lezen ... ja, die terayaki kennen wij hier al héél lang,en is lekker hoor ... k'heb ál die dosie's van knor algehad hihi ... maar weet je wát lekker is? ... inmiddels ons lievelings gerecht ... mioen van connymex... snel klaar en ó zo lekker ... mmmm jammieeeee ... |
Anneke leert je nog eens koken he! Waar cm al niet goed voor is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:31
|
|
|
|
er zijn nu dus 2 plaatsen vrij
wie vult deze op en gaat gezellig met ons mee
een weekend van soberheid en de Here zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:32
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden?
Misschien moet je toch je bijbeltje nog eens goed lezen...  Exodus 20:8-11 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die. |
Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:33
|
|
|
|
op dierendag word ik alleen maar herrinerd door mijn zoontje ... er is op school deze dag dan extra aandacht voor de dieren om ons heen ... als je góed voor je beestjes zorgt, en daar hébben wij er hier nog al wat van ... dan is het voor hun élke dag dierendag ... daar moet geen veschil in zijn ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:34
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | op dierendag word ik alleen maar herrinerd door mijn zoontje ... er is op school deze dag dan extra aandacht voor de dieren om ons heen ... als je góed voor je beestjes zorgt, en daar hébben wij er hier nog al wat van ... dan is het voor hun élke dag dierendag ... daar moet geen veschil in zijn ... |
Geen strikjes bij de geitjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier? | Hoe kom je erbij dat het Joods is? Het is de bijbelse manier, alleen de Joden zijn altijd de enigen geweest die zich wat aantrokken van Gods geboden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier? |
Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:43
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal. |
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:48
|
|
|
|
Hmmm begint hier steeds meer een welles nietes onderwerp te worden. Jammer dat sommige reacties ook wat neerbuigend over komen. Volgens mij kan dat wel anders. Ik heb wel een oplossing trouwens zal deze bij mijn baas ook eens voorleggen. Ik houd voortaan rust van vrijdag middag t/m zondag avond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart .....  | Tsja... Daar heb je een punt mee... Misschien toch nog maar 's bedenken om toch die sabbath te houden zoals God die heeft gegeven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:51
|
|
|
|
Hebben jullie nog steeds niet door, dat op het moment dat de baaal vereerder (Farao) tegen Gods volk zei, dat zij op sabbat aan het werk moesten, Mozes tegen hem moest zeggen( in de naam van YHWH) " let MY people go". Dat uiteindelijk Farao het niet na heeft kunnen vertellen????
Het is voor niets dat YHWH(God) zegt Ik heb u verlost uit Egypthe( Zonnegod). Ook in deze tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:52
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart .....  |
Jij zegt het!!!! De Here Jezus is de Heer van de sabbat..... niet van de zondag.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 23:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:54
|
|
|
|
|
Ja, ik vertrouw een atheïst net zoveel als ieder ander mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:58
|
|
|
|
Hallo Allemaal Hier even een berichtje van mij. Morgen ga ik weer voor 114 dagen naar Israël en hoop weer heel veel te zien. Sjalom Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal. |
Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:00
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Hier even een berichtje van mij. Morgen ga ik weer voor 114 dagen naar Israël en hoop weer heel veel te zien. Sjalom Martin |
Ik wens je een hele fijne tijd daar en ik hoop dat je mooie foto;s maakt en hier neerzet op het forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
|
|
|
|
Hmmm dit zet mij even aan het denken. Hoe gezalfd waren degenen door jezus en discipelen gezalfd waren dan??? En verder terug david? lees bijvoorbeeld eens 1 kronieken 16 vers 15 t/m 22 daar is God ook heel duidelijk over gezalfden En die zalving gaat door van geslacht tot geslacht zal ook even verder zoeken maar weet ook volgens mij tekst te herinneren waarin God spreekt over alle gelovigen zijn gezalft. Vind jammer dat zo'n beschuldiging over iemand zonder argumenten word neergelegd. M V G Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten? | Daar komen ze inderdaad vandaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten? |
Heb je de topic niet gelezen????
Het is de "christendom" die de rustdag veranderd heeft en daarvoor verantwoordelijk zijn. Nu nog......
Het staat zelfs in openbaringen beschreven dat het zal gebeuren!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 23:09
|
|
| Naar boven |
|
|