ChristianMatch

Forum

God straft de mens niet
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 17:54

I cannot believe I'm this dirty
I'm ashamed to even ask to be clean
'Cause I can't think of anyone less worthy
I have nothing to offer or to bring
I throw myself on Your mercy
I throw myself at Your feet
I throw my filth on the grace
of One who's beauty is beyond me
And I wait
And I wait

I'm not even sure how I got here
Wondered to this darkness from Your light
I still remember walking in the garden with You
Now I'm just stumbling through this night
I throw myself on Your mercy
And I wait
And I wait

Chorus:
I wait for Your rain to fall
The waves of Your grace wash over me
I wait for Your rain to fall
Strange how forgiveness comes so easily
When I call Your name
And wait for Your rain

Lord, this desert is killing me
My throat's dry from screaming Your name
I want to come home but the sands of time surround me
The dirt's finally covered my shame
So I throw myself on Your mercy
And I wait

"Wait for Your rain" door Todd Agnew:

http://www.youtube.com/watch?v=2EiV4yRdw04

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 13 oktober 2010, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:10

Diegene welke binnen de richtlijnen van God leeft, die heeft zijn genade al ontvangen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:11

Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld
De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is omdat de zonde ons schaadt. In mijn eerste bijdrage heb ik weergegeven wat zonde voor onszelf betekent, en daar kunnen we ons het beste bewust van blijven.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind. Als je van tevoren de nadruk alleen maar op straf legt, krijg je dat kinderen bang voor de straf worden. Als ze dan ongehoorzaam zijn, zijn ze bang voor straf, maar hebben ze niet door dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen.
Als je ze uitlegt, dat als ze met bepaalde dingen zichzelf pijn doen, zullen ze veel minder geneigd zijn het uit te proberen.
Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.

Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin God meteen laat zien dat Hij almachtig is. Maar dit oordelend handelen is alleen maar in uiterste gevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:13

SOFIE807 schreef:
Frank Frank Frank.... Boze smiley

Misschien SintMaarten die bij jou langs komt ? Nu ja , ik weet niet precies wie van de twee Willebroek bezoekt .... dus vertel jij het me ?
Hier kom ik gegarandeerd Sinterklaas tegen , maar is nu toch nog een eind weg vooraleer hij zijn bootje hier aanlegt ... Knipoog smiley

Sofie, in Willebroek is het Sint Niklaas die komt. Sint Maarten bezoekt meer West Vlaanderen en dat is ook ergens in november dacht ik.

Hier in Nederland heb ik de Sint nog niet gezien. Ik ben nochtans altijd braaf en ik stuur elkaar een e-mail...helaas nog niets gekregen van die goed heilig man... Huilende smiley, smiley in tranen Misschien dat hij alleen maar naar mensen gaat die een feestje hebben om lekker mee te snoepen...allen naar Zivaa dus ;)

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 13 oktober 2010, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld
De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is omdat de zonde ons schaadt. In mijn eerste bijdrage heb ik weergegeven wat zonde voor onszelf betekent, en daar kunnen we ons het beste bewust van blijven.

Vergelijk het met de opvoeding van je kind. Als je van tevoren de nadruk alleen maar op straf legt, krijg je dat kinderen bang voor de straf worden. Als ze dan ongehoorzaam zijn, zijn ze bang voor straf, maar hebben ze niet door dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen.
Als je ze uitlegt, dat als ze met bepaalde dingen zichzelf pijn doen, zullen ze veel minder geneigd zijn het uit te proberen.
Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.

Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin God meteen laat zien dat Hij almachtig is. Maar dit oordelend handelen is alleen maar in uiterste gevallen.

Als mijn kinderen binnen de richtlijnen (regels in liefde) houden???? Worden ze ook niet "gestraft"..... Maar ze horen mijn richtlijnen wel te kennen....anders zou ik hun onterecht straffen.....
Het gaat om het weten en wat doe ik ermee....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 14 oktober 2010, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
DANIELLA263

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:06

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en het is wel wat moeilijk om je in zo'n onderwerp als nieuweling meteen te moeien. Maar ik wil het toch doen

Bij het lezen van al de reacties lijkt het me toch een beetje of er allerlei uitvluchten gezocht en gevonden worden waarom sex voor het huwelijk ok is.

Jezus zegt het zo :
5 Een man zal zijn vader en moeder verlaten om te trouwen. Hij en zijn vrouw zijn dan aan elkaar verbonden.
6 Zij zijn één. Niet langer twee, maar één. En geen mens mag scheiden wat God heeft samengebracht.

Jullie kennen waarschijnlijk wel het verhaal van Jacob, Lea en Rachel. Jacob ontdekte dat hij met Lea getrouwd was nadat hij de volgende ochtend wakker werd naast haar. Ik maak hieruit op dat het moment waarop je seks hebt het moment is waarop je één wordt voor God En dat je dat als mens niet meer kunt scheiden.

Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat je met één persoon trouwt en met één persoon seks hebt.

Ik vind dat je dan ook eerlijk tegenover jezelf (en enkel tegenover jezelf) moet zijn als je niet meer met die persoon samen bent waarmee je voor de eerste keer seks gehad hebt. En inzien dat je Gods doel hiermee mist.

Ik wil hier niet iemand met de vinger nawijzen want ik heb al werk genoeg als ik naar mezelf kijk. Uit ervaring weet ik ook dat afwijken van Gods plan en bedoeling een pijnlijke ervaring is. Gelukkig kan en wil God herstel brengen. En heeft hij dat ook bij mij gedaan. Maar sommige gevolgen kunnen niet meer hersteld worden.

Om jezelf te beschermen denk ik dat het een goede volgorde is om eerst elkaar goed te leren kennen, dan te trouwen en dan seks te hebben. Zo loop je het minste risico om op een verkeerde manier aan iemand gebonden te zijn.

Ik haal hier seks voor het huwelijk en scheiden door elkaar. Omdat je waarschijnlijk wanneer je verliefd bent op iemand en je seks hebt met iemand je er van uit gaat die je liefde voor altijd zal blijven bestaan. Toch zul je in geval van problemen gemakkelijker met elkaar breken als je nog niet getrouwd bent. En zul je meer gemotiveerd zijn om aan je relatie te werken als je getrouwd bent.

Er werd ook gevraagd : Wat versta je onder seks ? Hoe ver kan je gaan.
Ik denk dat het heel onverstandig is om elkaar op te winden als je geen seks wil hebben. Misschien is het dan zelfs niet verstandig om te zoenen op een afgelegen plek. Het gaat er niet om wat mag, wanneer is het zonde, maar hoe kan ik mezelf het beste beschermen door Gods bedoeling voor mij waar te maken.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:35

Zet mij maar ook op de lijst.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:38

DANIELLA263 schreef:
Jezus zegt het zo :
5 Een man zal zijn vader en moeder verlaten om te trouwen. Hij en zijn vrouw zijn dan aan elkaar verbonden.
6 Zij zijn één. Niet langer twee, maar één. En geen mens mag scheiden wat God heeft samengebracht.

Je hebt vele vertalingen van de bijbel,dit zijn er ook 2 van:
[5] En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden; [6] ze zijn dan niet langer twee, maar één
en
[5] En dat Hij gezegd heeft: Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één zijn? [6] Ze zijn dus niet meer twee, maar één
In deze vertalingen wordt het woord trouwen dus niet gebruikt.......

Jullie kennen waarschijnlijk wel het verhaal van Jacob, Lea en Rachel. Jacob ontdekte dat hij met Lea getrouwd was nadat hij de volgende ochtend wakker werd naast haar. Ik maak hieruit op dat het moment waarop je seks hebt het moment is waarop je één wordt voor God En dat je dat als mens niet meer kunt scheiden.
Een slecht voorbeeld,niet alleen werd Jacob bedonderd door zn schoonvader die hem de lelijke dochter in de maag splitste maar hij wilde zn andere dochter er nog bij geven ook.......Jacob bracht trouwens pas de nacht met haar door na het huwelijksfeest dus was hij voor de gemeenschap getrouwd en niet vanwege de seks.

Ik haal hier seks voor het huwelijk en scheiden door elkaar. Omdat je waarschijnlijk wanneer je verliefd bent op iemand en je seks hebt met iemand je er van uit gaat die je liefde voor altijd zal blijven bestaan. Toch zul je in geval van problemen gemakkelijker met elkaar breken als je nog niet getrouwd bent. En zul je meer gemotiveerd zijn om aan je relatie te werken als je getrouwd bent.
Ik begrijp je redenatie niet goed,scheiden is minder erg dan seks voor het huwelijk omdat je dan getrouwd bent geweest?

Er werd ook gevraagd : Wat versta je onder seks ? Hoe ver kan je gaan.
Ik denk dat het heel onverstandig is om elkaar op te winden als je geen seks wil hebben. Misschien is het dan zelfs niet verstandig om te zoenen op een afgelegen plek. Het gaat er niet om wat mag, wanneer is het zonde, maar hoe kan ik mezelf het beste beschermen door Gods bedoeling voor mij waar te maken.
Het lijkt mij,let wel=mijn mening Knipoog smiley ,niet Gods bedoeling dat er gefrustreerde mensen rondlopen die trouwen om de seks,dat is vragen om problemen,seksuele problemen die pas na het trouwen aan het licht komen kunnen een huwelijk breken..........rustig aan een sterke relatie opbouwen op alle fronten(jaha ALLE frontenKnipoog smiley),een relatie die stormen kan doorstaan is een beter doel,het één lijkt mij niet zondiger dan het ander.....

En nee,dit zijn geen smoesjes,kom met duidelijke bewijzen dat het zondig is en pas dan overdenk ik mijn mening opnieuw Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:39

http://www.youtube.com/watch?v=oTBUGSQg08A&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:40

Woensdag 13 Oktober, Rom. 11: 25-36; Ondoorgrondelijk
Zo hier en daar kom je ze nog wel eens tegen: putten, zo diep, dat je de bodem niet kunt zien. Als je een steen erin laat vallen, moet je heel lang wachten totdat je het geluid van opspattend water hoort. Wat een diepte!
Paules heeft in zijn brief aan de Romeinen drie hoofdstukken lang zijn best gedaan om uit te leggen dat God Zijn volk Israël niet verstoten heeft. Dat moet Paules heel nadrukkelijk zeggen, want er zijn christenen die dat beweren. Door hun ongeloof zouden de Joden hun afspraak op Gods beloften verloren hebben! De kerk, de gemeente van Jezus Christus zou het nieuwe Israël zijn. En alles wat in het Oude Testament over Israël stond, zou nu gelden van de gemeente. Niets daarvan, zegt Paules/ Ondanks al Israëls ongeloof blijft dit Gods volk! De gemeente van Christus moet niet vergeten dat haar geloof min of meer te danken is aan het ongeloof van Israël! Zodoende is de verkondiging uitgewaaierd over heel de wereld. En zou God niet machtig zijn om eens het volk Israël opnieuw te betrekken bij Zijn Koninkrijk? Hij laat niet los wat Zijn hand begon!
Meer kan Paules er niet over zeggen. Hij kan nu niets meer anders doen dan uitbarsten in een loflied. ‘O diepte van rijkdom, van wijsheid en van kennis Gods, hoe ondoorgrondelijk zijn Zijn beschikkingen en hoe onnaspeurlijk Zijn wegen!’
Steeds als je over God praat, is het alsof je in een bijna bodemloze put kijkt. Je denkt: nú komt er een eind aan Zijn geduld. Maar Zijn liefde reikt hoger en Zijn trouw gaat dieper dan wij ooit kunnen vermoeden!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 20:15

Gelukkig is de Bijbel door mannen geschreven Engeltje smiley als het aan vrouwen had gelegen, was de totale verwarring compleet geweest Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 20:26

mijn mooiste moment was toen mijn zwager belde dat ie een goeie auto voor me had en toen ging het zo snel dat we hem vanmiddag opgehaald hebben Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 20:29

each new day is a miracle of progres

iedere nieuwe dag is een wonder in ontwikkelind
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 20:45

CHATULIEM619 schreef:
Gewoon een aantal vragen die bij me opkomen....Je legt een verband tussen zijn gedrag en het gemis van zn moeder...heeft hij daar ooit therapie voor gehad? Want ik denk dat als het met elkaar te maken heeft, waarom pak je het dan niet aan?

Je hebt een lieve vriendin, in hoeverre kan hij dat verwerken? Heeft hij het gevoel dat hij een tweede moeder moet accepteren? En hebben jullie geen plannen om bij elkaar te wonen? Deze situatie werkt ook niet bevorderlijk voor de stabiliteit die hij zoekt.

Je kunt wel een heleboel scharen onder pubergedrag en gedeeltelijk ben ik het met je eens. Maar dingen als brandstichting en wiet roken duiden er wel op dat dit meer is dan pubergedrag.

Ik denk dat je duidelijk aan hem moet maken wat je met je vriendin wil. Dat daar een heleboel van dit gedrag mee te maken kan hebben. Je legt de nadruk op het verlies van zijn moeder, maar ik denk dat deze nieuwe relatie hem ook onrustig en opstandig maakt...

Ik zou eerder een verband zien tussen de manier waarop met het overlijden van moeders word omgegaan en het gedrag van nu.
Word het overlijden van moeder niet continu als kapstok gebruikt waar alle nare en vervelende dingen aan op worden gehangen?
Normaal pubergedrag heeft niks te maken met het missen van een ouder.
Zelf was ik een uitgesproken rotjoch op die leeftijd (volgens velen is dat ook zo gebleven)
Toch was mn ma iedere dag thuis als ik uit school kwam.
Je zoon heeft gewoon de pech dat zn rottigheid aan het licht kwam. Ik had de mazzel dat mn ouders hooguit achter 5% van mn ondeugden kwamen.

Kop op Inka, komt best goed met dat ventje.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:15

TESSYBEAR731 schreef:
Count me in! Lachende smiley

(wel ff onder voorbehoud, moet ff oppas regelen enzo...)

Is goed.

Je staat al op de lijst. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:16

Na wat gepuber in het topic (eindigt de puberteit ooit????) is dan eindelijk de draad weer terug! En met goede opmerkingen van zowel Chat en Pieter. Ik denk dat de door hen genoemde punten zeer noodzakelijke punten van aandacht zijn in het omgaan met elkaar als ouder en puber. Inka, ik hoop echt dat je er wat aan hebt en er wat mee doet. Dat verdienen zowel jij als je kind en de anderen die onderdeel van jullie gezin uitmaken.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:17

ZINGA672 schreef:
Oké. Thanx voor je uitleg. Makes sense.

GrZ!

YW. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:19

GERT856 schreef:
Gelukkig is de Bijbel door mannen geschreven Engeltje smiley als het aan vrouwen had gelegen, was de totale verwarring compleet geweest Coole smiley met zonnebril

Wie weet waren en toen ook al secretaresses die alles opschreven voor de mannen... aan wie is het dan te danken Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:27

Had ik deze al genomineerd??

http://www.youtube.com/watch?v=9_jpWumPnxc

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:45

HENK710 schreef:
Wie weet waren en toen ook al secretaresses die alles opschreven voor de mannen... aan wie is het dan te danken Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben je gek Smiley die vol vragen zit na de zondvloed kwamen pas de blonde vrouwen hoor Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:51

GERT856 schreef:
Ben je gek Smiley die vol vragen zit na de zondvloed kwamen pas de blonde vrouwen hoor Geschokte, onthutste smiley

Wil niet heel veel zeggen maar de bijbel bestaat zowel uit het oude als het nieuwe testament Knipoog smiley !
En buiten dat een man kan toch ook gewoon niet zonder een lieve vrouw aan zijn zijde Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 21:59

PEACEDOVE820 schreef:
Wil niet heel veel zeggen maar de bijbel bestaat zowel uit het oude als het nieuwe testament Knipoog smiley !
En buiten dat een man kan toch ook gewoon niet zonder een lieve vrouw aan zijn zijde Clown smiley
Tipje Smiley die vol vragen zit het nieuwe t.m kwam ook na de zondvloed Knipoog smiley okee dus de blonde nog veel later Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:33

CHATULIEM619 schreef:

Volgens mij was dat ook de aanpak van God in Genesis 2: 16: "En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven."
Bleek toch niet afdoende te helpen...

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:34

carin van harte gefeliciteerd en nog vele jaren in geluk en gezondheid
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:35

ZINGA672 schreef:
Volgens mij was dat ook de aanpak van God in Genesis 2: 16: "En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven."
Bleek toch niet afdoende te helpen...

GrZ!
We moeten "bang" zijn voor de zonde, maar niet voor God.....
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 22:52

MARISKA601 schreef:
Ik heb wel kunststof planten bakken, witte 4kant.
Zijn buitengebruikt , en er zitten dus gaatjes in.

dan krijg ik natte vloer maris dat werkt niet denk ik dat me pup ertegen geplast heeft is niet eerlijk voor kruimeltje,lol Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 23:00

GRACE585 schreef:
dan krijg ik natte vloer maris dat werkt niet denk ik dat me pup ertegen geplast heeft is niet eerlijk voor kruimeltje,lol Clown smiley

Misschien (planten-)schoteltjes eronder zetten Grace... Knipoog smiley
Ergens is dat misschien wel goed voor een plant... krijgt ie ook niet teveel water, althans als je het bijhoudt kun je zien of het schoteltje nat blijft.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 23:12

GRACE585 schreef:
mijn mooiste moment was toen mijn zwager belde dat ie een goeie auto voor me had en toen ging het zo snel dat we hem vanmiddag opgehaald hebben Coole smiley met zonnebril

Zozo, Grace, jij valt wel goed in de prijzen! De ene dag onverwachts een nieuwe pup, de andere dag een auto... Het maakt me benieuwd naar wat je morgen onverwachts al binnen kunt halen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 23:16

LIESBETH326 schreef:
Zozo, Grace, jij valt wel goed in de prijzen! De ene dag onverwachts een nieuwe pup, de andere dag een auto... Het maakt me benieuwd naar wat je morgen onverwachts al binnen kunt halen... Lachende smiley

Tja op een datingsite zou je kunnen denken aan een (relatie)vriend Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 23:26

Woensdag 13 oktober:

BELOOND GELOOF!

Denk veel na over MIJN dienstknechten van vroeger.
Hoe Abraham de belofte geloofde (toen hij nog geen kind had) dat in zijn zaad alle volkeren van de aarde gezegend zouden worden.
Hoe Mozes de Israëlieten door de woestijn leidde, in de vaste overtuiging, dat zij tenslotte het Beloofde Land zouden verkrijgen.
Door de loop der eeuwen zijn er altijd mensen geweest, die gehoorzaamden in geloof zonder het te zien en hun geloof werd beloond.
Dit geldt ook voor jullie!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 ... 6194 Volgende
Pagina 1376 van 6194