ChristianMatch

Forum

weinig lol
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 21:53

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ervaar ik het niet als negatief als we verschil van mening hebben. Wat dat betreft vraag ik me af hoe het in de hemel zou zijn. Het lijkt me niet aantrekkelijk om het overal met iedereen altijd eens te zijn.Een goede discussie is altijd leerzaam voor de betrokkenen.

Als het op basis van argumenten, zonder inlegkunst en in respect voor de ander gebeurt, is er inderdaad niet zoveel mis mee, want dan kan het leerzaam zijn en mensen scherp houden danwel aanscherpen. Maar ja, daar voldoet het niet altijd aan...

Hoe het in de hemel zal zijn (voor als dat van belang zou zijn, aangezien we vooral toeleven naar het leven op de nieuwe aarde volgens mij)? Daar is in elk geval wel de eensgezindheid die nodig is om bovenstaande te bereiken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 22 november 2010, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 22:06

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ervaar ik het niet als negatief als we verschil van mening hebben. Wat dat betreft vraag ik me af hoe het in de hemel zou zijn. Het lijkt me niet aantrekkelijk om het overal met iedereen altijd eens te zijn.Een goede discussie is altijd leerzaam voor de betrokkenen.

Ik vind verschillen in inzicht juist leuk en interessant. Als ik bijvoorbeeld naar eerdere discussies kijk heb ik meer begrip gekregen voor een homoseksueel die zich onthoudt, terwijl anderen meer begrip kregen voor de moeilijkheden die mensen hebben die met deze gevoelens worstelen. Dat is toch alleen maar winst? Ik wil graag van een ander leren hoor. Chat en ik kruisen de degens ook wel eens maar hebben geen hekel aan elkaar. Christenen hebben dezelfde inspiratie maar alle mensen hoeven het geloof toch niet precies zo te ervaren als ik?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 november 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 22:16

FRANKT627 schreef:
Het is te verslavend, Tess. Dus zolang ik niet afgemeld ben blijf ik inloggen. Ik ben een echt zwak wezen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik vind je toch aardig sterk want je weet nog steeds de knoppen te vinden .
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 22:20

CHATULIEM619 schreef:

Zo denk ik er ook over, Chat. Ik leer juist veel van het forum, vooral ook door de verschillende meningen. Het forum is voor mij een verrijking en ook wel een stukje ontspanning. En dat het er af en toe wat negatief aan toe gaat, neem ik voor lief. Dat is in reallife toch niet anders? Voor mij overheerst het positieve.

Wie het forum niet meer als ontspanning kan zien, kan er beter niet meer komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 22:27

Bijzondere tekengaven en wonderen zijn in de Bijbel voor Israël bestemd.
De Joden zijn het volk dat “tekenen en wonderen” begeert: Joh 4:48;
1 Kor 1:22. Ze zijn dan ook voor hén bestemd.
De Joden zullen opnieuw tekenen krijgen
in de Grote verdrukking, na de Opna-me van de Gemeente.

Anita schreef dit maar ik kan het daar niet mee eens zijn omdat ik in Israël gevoeld heb dat de HEER mijn ziekte stil gezet heeft .
En daarbij wij zijn ZIJN gemeente.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 04:56

PIEKIE042 schreef:
steeds minder kom ik in het forum..
lees af en toe wel, en denk ik....zucht..........................................
heeeele pagina s scrollen om lappen teksten,
en de kritiek op elkaar.
voor mij niet oke.
blijken velen niet door 1 deur te kunnen.
Dan heb ik het voor gezien, het trekt mij naar beneden.
Ik hou het maar op af en toe een mailtje..

Net terug van een avond/nacht dienst, met klassieke muziek in de auto nog wat nagenieten... bijna alleen op weg, tot... file! stilstand... wachten, rijden... opnieuw nagenieten met heerlijke muziek. Dan toch nog even midden in de nacht het forum lezen, en berichtjes in de mailbox. Ik kan het niet laten. De vogels beginnen te fluiten... de eerste, steeds vaker hoor ik ze.

Na dit berichtje van jou hier te hebben gelezen, klik ik op 116. Zo veel berichtjes heb jij ondertussen geschreven. Ik besluit ze allemaal te lezen... kijken of het me lukt... één stuk tekst sla ik over, die is me net te lang... Ik lees over 'De Kapper' en 'Het Vogelkooitje'. Ja, mooi. Nee, het was niet jouw tekst. Het was een tekst waar je op had gereageerd, een tekst dus van iemand anders. Mooi. Ik zal het onthouden. Ergens in de lange lijst (ach, het zijn er maar 116) lees ik het bericht, slechtste moment van de dag... als ik het zo schrijf, emotioneert het mij... de 28e september. Je schrijft wat je in je leven allemaal hebt meegemaakt, maar ergens, is het net, alsof het gewoon voorbijvliegt, alsof het langs je heengaat, omdat je eigenlijk innerlijk veel sterker staat en al het andere gewoon langs je heengaat... een paar keer heb ik moeten denken, over de humor van die lange rij wachtenden aan je bed... dat berichtje, waarop een ander reageert met 'een bedscene' en zich tegelijk ook schuldig voelt, wetende, dat het niet nuttig is, voelende, dat het toch zo is.

Het valt me op, dat je in drie berichtjes telkens opnieuw schrijft: 'zonde is je doel missen'. Dat heb ik ooit eens geleerd op een kinderkamp, dat ben ik ook niet meer vergeten. Je doel missen en je doellen hervinden, is voor jou blijkbaar een levensdoel, anders zou je het toch niet drie keer opschrijven? Zo is toch ook het geloof, verliezers worden overwinnaars...

Van het begin af aan, schrijf je heel open. Dat zouden veel mensen niet kunnen. En nu, nu zeg je dat de lol een beetje over is, op het forum. Ja, mensen kunnen scherp zijn. Op het scherpst van de snede. Maar wat gebeurt er in de pijn van het eenzame 'ik heb toch gelijk?' Daar houdt het niet mee op. Mensen hebben behoefte aan vriendschap, elkaars hart zien. Jij hebt je hart wel laten zien. Niet iedereen kan dat. Niet iedereen wil dat. Laat ik dan zeggen, dat jouw berichtjes voor mij de moeite waard zijn geweest om te lezen. Je kopieert niet de teksten van een ander. Je bent authentiek. Daarin ligt je kracht. Dat geeft zeggingskracht.

Ik haal daar inspiratie uit. Ga dus gewoon door!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 05:07

GRACIE674 schreef:

Op je profiel lees ik, 'je houd van gospel'.

Houden zo!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 07:32

De eerste sneeuw is onderweg!!!!! Lachende smiley

Binnenkort horen we "It giet oan"!!! Clown smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 23 november 2010, 07:33
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 07:54

MARTIN695 schreef:
Ik vind je toch aardig sterk want je weet nog steeds de knoppen te vinden .
Sjalom
Martin

Inmiddels is Frank grijs geworden...hijs dus geen lid meer..
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 09:03

[quote=MARTIEN579]Ze is wel ergens in de buurt hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=bXs3Ba79n7U

onze muisch naar mokum Geschokte, onthutste smiley
lijkt me sterk hoor Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 10:40

ANITA324 schreef:
We zullen elkaar toch niet begrijpen ik laat het hierbij.
Ik kom voorlopig even hier niet meer op is voor mij beter.

Shalom,
We zijn het idd fundamenteel oneens, Anita. De reden daarvoor is heel simpel. Ik geloof nl. dat God Zijn geestesgaven geeft voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk. En ik geloof dat dat nog steeds op dezelfde manier gebeurt als in de Bijbel. We hebben immers Zijn kracht nodig voor het bouwen van Zijn koninkrijk. Dat mensen er af en toe niet goed mee omgaan, wil niet zeggen, dat het gereedschap niet goed is of dat we dat gereedschap niet nodig hebben.

1 Kor 2 schreef:
Broeders en zusters, toen ik bij u kwam om u het geheim van God te verkondigen, beschikte ook ik niet over uitzonderlijke welsprekendheid of wijsheid. 2 Ik had besloten u geen andere kennis te brengen dan die over Jezus Christus – de gekruisigde. 3 Bovendien kwam ik bij u in al mijn zwakheid en was ik angstig en onzeker. 4 De boodschap die ik verkondigde overtuigde niet door wijsheid, maar bewees zich door de kracht van de Geest, 5 want uw geloof moest niet op menselijke wijsheid steunen, maar op de kracht van God.
Paulus wist de waarde van de gaven van de Geest ook goed weer te geven: het was nl. de basis voor zijn bediening. Hij wist dat mensen niet alleen met woorden te overtuigen waren, maar dat mensen overtuigd moesten worden door de Heilige Geest. En denk je dat dat veranderd is? Het gemak waarmee je deze woorden wegwuift en maar volhoudt aan je eigen waarheid is heel erg. Als je Gods koninkrijk wilt bouwen, heb je de kracht van Gods Geest nodig....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 23 november 2010, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:24

Op zaterdag 20 November is onze zoon geboren en hij heet Daan.
Na een matige start gaat het nu goed met hem hij woog 7 pond.
Als alles goed gaat mag hij zondag of maandag naar huis.
Met de ouders gaat het ook goed en sas is vooral blij dat ze niet meer misselijk is.

gr aernoudt & Saskia en Daan
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:29

HAAS141 schreef:
Met de ouders gaat het ook goed en sas is vooral blij dat ze niet meer misselijk is.

Van harte gefeliciteeerd met de geboorte van jullie zoon Daan.(leuke naam)
Fijn dat alles goed gaat met moeder en kindje.

Geniet ervan.

Groetjes Carien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:45

HAAS141 schreef:

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zoon!!

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:46

Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Daan , veel geluk toegewenst geniet er van !!
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:46

BEHAPPY332 schreef:
Net terug van een avond/nacht dienst, met klassieke muziek in de auto nog wat nagenieten... bijna alleen op weg, tot... file! stilstand... wachten, rijden... opnieuw nagenieten met heerlijke muziek. Dan toch nog even midden in de nacht het forum lezen, en berichtjes in de mailbox. Ik kan het niet laten. De vogels beginnen te fluiten... de eerste, steeds vaker hoor ik ze.

Na dit berichtje van jou hier te hebben gelezen, klik ik op 116. Zo veel berichtjes heb jij ondertussen geschreven. Ik besluit ze allemaal te lezen... kijken of het me lukt... één stuk tekst sla ik over, die is me net te lang... Ik lees over 'De Kapper' en 'Het Vogelkooitje'. Ja, mooi. Nee, het was niet jouw tekst. Het was een tekst waar je op had gereageerd, een tekst dus van iemand anders. Mooi. Ik zal het onthouden. Ergens in de lange lijst (ach, het zijn er maar 116) lees ik het bericht, slechtste moment van de dag... als ik het zo schrijf, emotioneert het mij... de 28e september. Je schrijft wat je in je leven allemaal hebt meegemaakt, maar ergens, is het net, alsof het gewoon voorbijvliegt, alsof het langs je heengaat, omdat je eigenlijk innerlijk veel sterker staat en al het andere gewoon langs je heengaat... een paar keer heb ik moeten denken, over de humor van die lange rij wachtenden aan je bed... dat berichtje, waarop een ander reageert met 'een bedscene' en zich tegelijk ook schuldig voelt, wetende, dat het niet nuttig is, voelende, dat het toch zo is.

Het valt me op, dat je in drie berichtjes telkens opnieuw schrijft: 'zonde is je doel missen'. Dat heb ik ooit eens geleerd op een kinderkamp, dat ben ik ook niet meer vergeten. Je doel missen en je doellen hervinden, is voor jou blijkbaar een levensdoel, anders zou je het toch niet drie keer opschrijven? Zo is toch ook het geloof, verliezers worden overwinnaars...

Van het begin af aan, schrijf je heel open. Dat zouden veel mensen niet kunnen. En nu, nu zeg je dat de lol een beetje over is, op het forum. Ja, mensen kunnen scherp zijn. Op het scherpst van de snede. Maar wat gebeurt er in de pijn van het eenzame 'ik heb toch gelijk?' Daar houdt het niet mee op. Mensen hebben behoefte aan vriendschap, elkaars hart zien. Jij hebt je hart wel laten zien. Niet iedereen kan dat. Niet iedereen wil dat. Laat ik dan zeggen, dat jouw berichtjes voor mij de moeite waard zijn geweest om te lezen. Je kopieert niet de teksten van een ander. Je bent authentiek. Daarin ligt je kracht. Dat geeft zeggingskracht.

Mooi geschreven Behappy!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 12:54

Van harte gefeliciteerd! Fijn dat het nu goed gaat en fijn dat je je ook weer beter voelt!

Geniet er van samen!

José
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 13:18

BEHAPPY332 schreef:

ook in het alle ander geschrevene bewonder ik jouw leuk mooi wijs schrijven...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 13:19

Heyyyy van harte! Lachende smiley

Heel veel liefde, geluk en zegen met zen drietjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 13:34

PIEKIE042 schreef:
ook in het alle ander geschrevene bewonder ik jouw leuk mooi wijs schrijven...

Behappy heeft het idd erg mooi beschreven! Neem het ter harte, Piekie, want hij heeft gelijk Knipoog smiley

José
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 13:46

Van harte gelukgewenst met jullie wondertje!
Ik hoop op een voorspoedig opknappen van moeder en dat jullie Daan snel thuis mogen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 13:59

als nieuwkomer....2 maanden... met daarin weken niet actief,wegens ziekenhuis en thuis, viel mij het gewoon op zoals ik geschreven had...

als het simpel begin geschrevene door mij, niet opgepakt wordt zoals het er staat....hoe moet dat wel niet als moeilijk leesbare stukken neergekwakt worden..

simpel...viel mij het op, dat er veel onbegrip is, en in hokkies duwerij spelletjes hier is.
en ....als nieuweling mij dat opvel..
verder, is er niets aan de hand.
ik kan ook van vele broerders stukken overtikken..van der Brink, Klaas Goverts, Duurt Sikkens...heeeele preken en boeken..
wat heb je er aan???????
waarom niet naast elkaar staan in gedachten,(waarvoor heb je het ZELF denken gekregen),
zeker niet gelijk moeten denken(doen we bij ons in de gemeente ook niet, ook niet in mijn huis...gelukkig!!! niet..)...
waar wordt dat trouwens uit mijn schrijven gehaald?
dat we gelijk moeten denken?
wie ogen heeft die leest en ziet ook mijn schrijven.

ik ben ziek, heb mijn abonnement verlengt,(kon nooit kwaad om opbouw door anderen/andersdenkend/anderen uit andere kerkelijke kringen enz dacht ik)
leek mij leuk!!! en heb ook leuke mal gehad en heen en weer... Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley
zeker kan ik me enkel bij mail houden..het is...dat ik een forum zo erg leuk vind, en mij dat heeft doen verlengen...

ik hoop dat begrepen wordt zoals ik het bedoel..
en geheel niet persoonlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:05

Ook van mij men hartelijke gelukwensen met jullie mooie babytje ...
Geniet er van ...
Liefs Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIEN579

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:25

TESSYBEAR731 schreef:
Inmiddels is Frank grijs geworden...hijs dus geen lid meer..

Laatst aangepast door
MARTIEN579
op zaterdag 27 november 2010, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:27

SHANITA130 schreef:
Hoi Lieve Anita!

Ik herken dingen.

Toen ik alleen de titel las, herkende ik al dingen die gebeurd zijn uit mijn eigen leven.

Bijvoorbeeld dat ik last had van extreme angst. die angst had niets met demonen te maken, doch met triggers die mij herbelevingen gaven van dingen uit de kindertijd.
Dat werd dan door 'pastorale medewerkers' toegeschreven aan demonen....
Dusz gigne zij met handenoplegging demonen uitdrijven.
En ik had het gevoel opdat moment en ook later, dat er juist demonen werden ingebracht...Wat heb je er mee gedaan?? Als je het idee had dat er juist demonen ingebracht werden dan zou je nu dus demonisch belast zijn .... ??

Voorlopig laat ik mijn reactie even hierbij.
Later ga ik er eventueel verder op in.

Ik zal eerst de rest van het stuk wat je hebt geplaatst verder lezen!

BEDANKT!!!!!

Ik doe de cursus "geboren om vrij te zijn" via Wilkin van der Kamp, en ik heb gemerkt dat het niet (eens zozeer) gaat om demonen. Het gaat er voornamelijk om dat je vrijkomt van die banden die je tegenhouden om je volledig in te zetten voor Jezus Christus. Banden kun je vergelijken met deuren, ingangen waardoor satan, en zijn helpers, invloed kunnen uitoefenen op je denken en doen. Dit kan echt van alles zijn, kijk maar eens op de site.
http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=107

Afgelopen zaterdag hadden we een trainingsdag, met 4 blokken bijbelstudie en 4 blokken praktijk.
Praktijk; bidden en lofprijzing (zang); bidden en zegenen; bidden en banden verbreken; bidden en genezen.
Heerlijk hoe mensen (230 cursisten en 10 cursusleiders) samen God groot mogen maken, vol eerbied en ontzag voor en naar Hem kunnen uitspreken, Heer U bent goed !!!

Leuk om nog te vermelden, de cursus wordt bezocht door mensen van allerlei denominaties, van RK tot Refo, van Pinkster tot Baptist, van Vergadering van gelovigen tot Sabbatisten (ondanks dat het zaterdag was....) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:28

MARTIEN579 schreef:
Ik ben of was maar gewoon een meelezer van dit forum maar ik vond de Belg best wel grappig en soms to the point op andere topics. Waarom hij er niet meer is weet ik niet en eigenlijk ben ik daar wel geinteresseerd in. De achterliggende gedachten die gekoppeld zijn aan een belissing zijn altijd leerrijk.

Ik merkte wel dat het (denk ik) dat het ergens fout liep. Maar waar dan?

Knipoog smiley

Neem maar van mij aan dat het nergens fout gelopen is, en dit een weloverwogen beslissing is van Frank zelf...al word hij zeker gemist Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:50

HAAS141 schreef:

Van harte met jullie zoon!
En hopelijk kunnen jullie snel huis waarts met jullie prachtige parel Knipoog smiley

Blessings,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 15:38

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!

Heel veel geluk met hem.
Geniet ervan samen!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 16:31

HAAS141 schreef:

Gefeliciteerd Aernoudt en Saskia, wat een wonder he zo'n baby... Op wie lijkt ie? Huilt hij veel?
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 16:39

Wat een mooi jongetje, jullie Daan!
Van harte gefeliciteerd, en veel sterkte toegewenst met de opvoeding!
Angy
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 ... 6194 Volgende
Pagina 1548 van 6194