ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:06

Wow heftig zeg MVV.
Heel veel sterkte!

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:10

MARY052 schreef:
Wow heftig zeg MVV.
Heel veel sterkte!

Mary

Dank je Mary. Knipoog smiley Het is inderdaad wel heftig en zwaar.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:23

ik ga over een half uurtje beginnen met kokkerellen Lachende smiley

macaroni di Graciella Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
oftewel macaroni zoals alleen mama dat kan Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 19 april 2011, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:36

echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok....
Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.

Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word.

1 Kor 15,33
Misleidt uzelf niet; slechte omgang bederft goede zeden.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 19 april 2011, 16:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:43

LISA610 schreef:
Beste Leonard, ik heb nog een poging ondernomen om het stuk te lezen, maar als ik nog niet eens halverwege ben heb ik het al gehad. Volgens mij had je ook gewoon de link kunnen plaatsen voor degenen die dit artikel graag volledig willen lezen, in plaats van alles te kopiƫren en plakken op het forum. En om eerlijk te zijn, mis ik nog steeds jou persoonlijke mening hierover.

Dat mensen soms heel moeilijk kunnen los komen uit hun verleden is inderdaad een feit. Ik weet niet of je ze dan echt verder helpt met zo'n lang verhaal op het forum. Voor diegenen die de moed hebben en de moeite nemen om het hele verhaal te lezen treedt in sommige gevallen wellicht een stukje herkenning op. Maar dan? Wat moeten ze er dan mee? Wat hebben ze hier dan aan?

Tegelijkertijd vraag ik me af wat dit over jou zelf zegt. Heb jij wellicht moeite om dingen uit jouw verleden los te laten? In hoeverre helpt het lezen van dit stuk jou daar dan bij?

Beste Lisa,

De psychologische kant van de mens, boeit mij enorm en zo kom je ook veel van jezelf te weten.
Je vraag betreffende het verleden, of je dat los kunt laten .. moet eerlijk bekennen dat het mij soms ook moeite kost. Blijf inderdaad wel bij tijd en wijlen zitten, met de vraag waarom, of hoe had het anders kunnen of moeten lopen.
Als ik vele jaren terug overzie, dat een relatie stuk loopt op simpelweg onverwerkte emoties van de partner, dan liep ik te tobben, waarom ik niet in staat was te helpen en of de verkeerde beslissingen nam. Wat in het artikel kenmerkend was m.n. de spanningen die kunnen ontstaan in het ontmoeten van mensen en dat lijkt zeer logisch. Tevens realiseer je terdege dat het rugzakje wat wij velen nu hebben opgebouwd de belastende factor is in de ontmoetingen onderling tussen mensen op b.v. CM tot nu toe.
Het leerpunt van mij althans is de communicatie en probeer daar hard aan te werken. zodat de toekomstige partner, een andere Leonard mag aantreffen dan uit het verleden. Een goede c.q. nieuwe relatie kan in veel opzichten werken aan herstel van je eigen gemoedsrust.
Wat je al opmerkte in een eerder stukje, dat ik moeilijk mensen teleur wil stellen, door de stelling van Calvijn jo/jo effect en dat klopt en dit geeft juist aan dat dit soort dingen moeilijkheden kunnen veroorzaken in een relatie.
Maar op de kritiekpunt van te lange (kopie) bijdrage was alleen bedoeld om datgene te trachten op gang te brengen wat anders op het forum bleef liggen. Leek mij althans bijzonder interessant onderwerp.

Groeten,

Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:57

LEONARD480 schreef:
Kan van alles zijn Mariska .....interne problemen Smiley die vol vragen zit
Uit je bijdrage lees ik dat er een herstelinstallatie heeft plaats gevonden en tevens nog niet alle drivers. Maar die kun je toch makkelijk downloaden.

Er heeft geenn herinstalatie plaatsgevonden.
Ik kreeg een bijna totaal lege desktop.
En met interne problemen bedoel ik, dat de progamma's die ik gedownload heb, het nog niet doen zoals ik het wil.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:14

Boze smiley ik heb vandaag ook weer veel last met CM. Soms krijg ik weer die Cookies-melding. Dan kan ik geen mails versturen of lezen of chatten. Dan lukt het me wel om in te loggen maar als ik dan de babbelroom binnenga sluit de site weer plots. Ik wil geen firefox of Chrome. Dat is me te ingewikkeld en niet zo gebruiksvriendelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:18

Weet je wat ik een beetje spijtig vond? Dat er picknickers aankwamen terwijl er al een grote hoop CM-ers aanwezig waren. Die pas aangekomen pn-ers gingen dan bij voor hun bekende mensen zitten zonder dat ze zich voorstelde aan de anderen. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Christelijkheid en beleefdheid zijn blijkbaar niet altijd met elkaar verbonden.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:20

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik heb vandaag ook weer veel last met CM. Soms krijg ik weer die Cookies-melding. Dan kan ik geen mails versturen of lezen of chatten. Dan lukt het me wel om in te loggen maar als ik dan de babbelroom binnenga sluit de site weer plots. Ik wil geen firefox of Chrome. Dat is me te ingewikkeld en niet zo gebruiksvriendelijk.

Je privacy instellingen Frank ...of is het misschien, dat we teveel blozen naar de dames Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:42

FRANKT627 schreef:
Weet je wat ik een beetje spijtig vond? Dat er picknickers aankwamen terwijl er al een grote hoop CM-ers aanwezig waren. Die pas aangekomen pn-ers gingen dan bij voor hun bekende mensen zitten zonder dat ze zich voorstelde aan de anderen. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Christelijkheid en beleefdheid zijn blijkbaar niet altijd met elkaar verbonden.

Frank

Volgende keer staan ze je op te wachten ...de dames in het voorste gelid en met een paar klapzoenen als gevolg. Clown smiley Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:46

LEONARD480 schreef:
Ja hoor Kathy als daar behoefte voor is ..wil ik dat best doen.

Eventjes voorstellen Dr. Leonardus

Aangenaam kennis te maken Dr. Leonardus.

Je hebt wel gelijk dat de psyche van de mens heel interessant en boeiend is. Dat kan ik gezien mijn werk alleen maar beamen.
Tegelijkertijd vraag ik mij wel af of een forum de plek is om "oud zeer" naar boven te halen of om de therapeut te gaan spelen.
Want zoals Lisa ook al schreef "maar dan". Dat bedoelde ik dus ook met de nazorg.

Laatst aangepast door
KATHY142
op dinsdag 19 april 2011, 17:58
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:50

DAVID923 schreef:
echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok....
Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.

Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word.

1 Kor 15,33

Waar is de grens van kennis of vriendschap David ...wil een voorbeeld geven dat een buurvrouw jaren bij mijn moeder over de vloer kwam ...en hoorde van de blijde boodschap ..om vervolgens jaren er niets mee te doen om vervolgens op haar sterfbed tot bekering kwam. .
Ze was dankbaar van de blijde boodschap.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:57

KATHY142 schreef:
Aangenaam kennis te maken Dr. Leonardus.

Je hebt wel gelijk dat de psyche van de mens is heel interessant en boeiend is. Dat kan ik gezien mijn werk alleen maar beamen.
Tegelijkertijd vraag ik mij wel af of een forum de plek is om "oud zeer" naar boven te halen of om de therapeut te gaan spelen.
Want zoals Lisa ook al schreef "maar dan". Dat bedoelde ik dus ook met de nazorg.

Ook aangenaam kennis te maken zuster Kathy, ja als je het zo benoemd ..kan ik ook daarin mee gaan. Maar laten we wel wezen het forum brengt in velen opzichten meer dingen naar boven. En Therapeut ben ik wel met de plantjes.

Planten chirurg Dr. Leonardus
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:08

LEONARD480 schreef:
Nou Chat ik wist het wel hoor, als alle vrouwen bij mij zo zouden reageren...... Smiley die vol vragen zit

Gefrustreerde smiley Wat zei ik nou Leonard? Laat hem toch gewoon met rust, hij is toch zelf meer dan duidelijk geweest. Respecteer dat dan ook. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:12

Ja, Mar.
Het is ook moeilijk, maar voor iemand bidden is toch niet oordelen, je gaat op de bres staan voor iemand. Je hoeft ook niet altijd te gaan werken met de teksten uit het Woord voor die persoon, want zij vatten het niet,hun ogen zijn gesloten hiervoor, daar kunnen zij niets aan doen en jij zeker ook niet, maar wij hebben de genade ontvangen, en het is gewoon onze plicht voor onze medemens te bidden, dat is ook een opdracht van de Heer, bidt voor elkander, weet je hoeveel kracht er zit in het gebed??
Zie jezelf niet als een lauwe christen, dat is wat de vijand wil dat je dat denkt, en dan gaan alle deuren geestelijk dicht, laat negatieve gedachte geen invloed op je krijgen. De Here is niet voor niets gestorven aan het kruis, Hij heeft geleden voor ieder mens, onthoud dat goed voor ieder mens, wij zijn verplicht om te vechten voor de ander, die de Here nog niet heeft aangnomen. Weet dat bij God is er geen grote of kleine zonde, het is gewoon zonde, zijn wij soms meer dan een homo, ook wij hebben onze ding, enmoeten dagelijks bij God belijden, waar wij in de fout zijn gegaan, en dat is de genade die wij hebben ontvangen, prijs God, Hij is liefde en Hij is zeer groot, Amen
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:14

LEONARD480 schreef:
Ook aangenaam kennis te maken zuster Kathy, ja als je het zo benoemd ..kan ik ook daarin mee gaan. Maar laten we wel wezen het forum brengt in velen opzichten meer dingen naar boven. En Therapeut ben ik wel met de plantjes.

Planten chirurg Dr. Leonardus

Dat zal vast heeeeeel fijn zijn voor je plantjes.

Mocht je trouwens het opereren van de plantjes als chirurg een keer zat zijn.....en wat willen lezen over de psyche van de mens, Willem van der Does heeft een "leuk" en interresant boek hierover geschreven "Zo ben ik nu eenmaal".
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:14

DINI968 schreef:
Enne wat luisterd gij goed naar tante Dini Verraste, verbaasde smiley gij hebt mijn naam gelijk veranderd in EriKa Kussende smiley

Eindelijk respect voor mij Lachende smiley De heide heeft me goedgedaan.............
Alleen met cross viel geen contract af te sluiten Gefrustreerde smiley[/quote]

Dat klopt Dini, maar ik had al een contract afgesloten met iemand anders, en dat contract heeft Eeuwigheidswaarde .... Ik heb zelfs geen handtekening gezet, mijn ja was al voldoende .... En voor dit contract geldt, "resultaten uit het verleden, geeft zekerheid voor de toekomst" Knipoog smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 19 april 2011, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:28

LISA610 schreef:
Gefrustreerde smiley Wat zei ik nou Leonard? Laat hem toch gewoon met rust, hij is toch zelf meer dan duidelijk geweest. Respecteer dat dan ook. Boze smiley

Begrijp de hele commotie niet zo Lisa, op zich is de keuze wel of niet gaan een persoonlijke kwestie..neemt niet weg, wat de reden hiertoe is. Tevens of er CM leden zijn die het naatje van de kous willen weten, ach ik zal me heel nederig opstellen in deze kwestie. Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:36

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 03:13
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:53

We weten nu onderhand wel hoe Chat over de picknicks denkt. Laat maar rusten. En nu weer on-topic, laat ik niet merken dat jullie dat niet lukt, anders zie ik me genoodzaakt mijn abonnement te verlengen!

Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Duiveltje smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 19 april 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 19:32

DAVID923 schreef:

1 Kor 15,33

Persoonlijk denk ik dat een echte vriend je ook accepteert als je gelooft, maar accepteer je ook je vriend als die niet gelooft .... Twijfelende smiley

Hoe ga je met zijn ongeloof om, probeer je hem elke dag te bekeren? Of vrienden die van elkaar weten wat ze aan elkaar hebben, en elkaar daarin respecteren?

De tekst die je noemt, vind ik hier totaal niet op zijn plaats, het geeft een onjuist beeld van wat echte vriendschap is.
Ik ga zelfs een stap verder, in deze context, zie ik die tekst als volgt:
Ik kan geen omgang (meer) met jou hebben, ook niet als christen, want jij bent niet gelovig of gaat naar een andere kerk cq gemeente waar ze een andere leer aanhangen. Die leer is namelijk misleidend en bederft de goede zeden.
Dit vers is namelijk heel vaak misbruikt om andere stromingen binnen het christelijk geloof, te bestempelen als fout.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 19:49

annete waar zie ik bij jouw de houding terug van sterven aan jezelf? zelfverloochening en navolging? lees veel over wat jij wel en niet wilt..
weet je dat je niet van jezelf bent? dat je bent gekocht?

een voorbeeld hoe radicaal het is:

mat 10:

37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

mat 16:

24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 19:50

Een dag te laat maar goed. De krant viel vanmorgen in de bus met maar liefst 22 rouwadvertenties voor de agent die omgekomen is in Baflo
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:14

CHATULIEM619 schreef:
Een dag te laat maar goed. De krant viel vanmorgen in de bus met maar liefst 22 rouwadvertenties voor de agent die omgekomen is in Baflo

Vandaag weer een paar chat . ja bijna alle politiekorpsen uit het noorden dan heb je er snel veel , morgen zijn alle politiebureaus dicht , ze verwachten een grote begrafenis .
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:16

MVV749 schreef:
Echte vrienden/vriendinnen zijn in mijn opzicht zeldzaam. Uiteindelijk is het altijd een oppervlakkig iets gebleken. Van een hele groep vrienden en vriendinnen zijn er nog maar een paar over die ik als echte vriend of vriending kan bestempelen. Over het algemeen is wel gebleken dat ik meer vriendinnen als echte vriend kan noemen. Geen idee wat daarvan de reden is.

Het noemen van Jezus als vriend vind ik in mijn geval ongepast. Ik zou Hem graag als vriend willen, maar ik aanvaard helaas niet dat dit zo is. En dat heb ik helemaal aan mijn eigen (on)geloof en levenswijze te danken.

Hoi MVV,
Bedoel je te zeggen dat je "ervaart" dat dit niet zo is ? En kun je dit nader verklaren hier ? of is dat te prive' voor op het forum ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:19

FRANKT627 schreef:

Frank

Hee Frank, dit viel mij ook wel op...
Maar weet je, stel dat er 100 mensen zouden komen, dan zou je toch echt niet als laatsten aan willen komen haha, want dat wordt namen onthouden en handjes schudden... Knipoog smiley
Dus ergens kan ik het ook wel begrijpen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:24

HANNAH810 schreef:
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
- stoelen zijn van harte welkom

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:34

DAVID923 schreef:
annete waar zie ik bij jouw de houding terug van sterven aan jezelf? zelfverloochening en navolging? lees veel over wat jij wel en niet wilt..
weet je dat je niet van jezelf bent? dat je bent gekocht?

een voorbeeld hoe radicaal het is:

mat 10:

37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

mat 16:

24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden.

Ik vind dit eerlijk gezegd een rare reactie op die van Annette David... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:38

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:39

37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig;

Een wrede tekst als je hem fout interpreteert.

Thomas, die vindt dat we zo niet met Gods Woord om mogen gaan. Radicaal in liefde en vergeving lijkt me beter.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 14 augustus 2011, 19:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 ... 6194 Volgende
Pagina 2217 van 6194