ChristianMatch
 


Forum

Cranio sacraal therapie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 17:44
 
PIETER649 schreef:
jullie zijn zo ying dat chatuliem wel kan yangken... Clown smiley





Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 18:22
 
[quote=JOEY284]Zoals iemand al eerder heeft aangehaald lijkt het weer een verschil te zijn in geloofsrichtingen ...

Maar bedenk wél dat wij in een samenleving leven die voor ons christenen enorm moeilijk is. Zelfs tussen de verschillende christelijke strekkingen blijkt er soms een onmogelijkheid tot samenleving te zijn. Heb ik vandaag nog vernomen wat me enorm droevig stemt want waar is dan het begrip gebleven.

Wij christenen denken erg ik-gericht en egocentrisch. Verraste, verbaasde smiley Dat heb ik bij mezelf en bij vele andere mannen en vrouwen -waarmee ik een bepaalde levenswijze deelde- zo niet ervaren...

De meeste geloofsverschillen gaan over de marges van geloofszaken en we vergeten de kern van het evangelie.
Als we die marges loslaten en een open discussie aangaan voorkomen we al die scherpe meningen. Zie daar alle kerken, kerkmuurtjes, geloofsrichtingen, enz enz
Daar ben ik het erg met je eens... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 18:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja hoor, en alles wat met kosmische genezing, ying en yang en inner healing te maken heeft valt onder New Age, de moderne vlag van het occultisme. Lijkt me een vrij duidelijke definitie toe.


Welnee, new age is helemaal niet occult, dat is wat jij er van maakt........
Wees toch niet zo beperkt in je denken en probeer eens los te laten dat alles wat volgens jou visie niet in het leven past occult is......
Lastig leven zo.....het is maar net -maar dat is ook met godsdienst- in hoeverre je er door mee laat slepen.......
Ik bekijk gelukkig niet alles wat er gebeurd met het idee dat het wel eens zondig zou kunnen zijn..........dan heb je toch geen leven?
Soms zijn dingen niets voor mij, nou prima dan maar om het dan gelijk maar te veroordelen en als zondig te zien????


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 30 oktober 2010, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 19:13
 
[quote=FRANKT627]

Nou FRANKT ... zijn we het over het belangrijkste eens Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:17
 
als alle "christenen" zich nu eens op Jezus richten en op wat Hij voor ons gedaan heeft en Hem volgen in woord en daad zouden we deze discussies niet eens hebben !
dan zouden de "christenen"het nl niet nodig hebben om op zoek te gaan naar allerlei vormen van genezingen ,herstel of wat dan ook.

wat is belangrijker????
dat je naam geschreven staat in het Boek des Leven en dat je een hoopvolle toekomst hebt in een eeuwig leven bij God
of dat je in dit korte aardse leven voor je eigen gevoel alles perfect hebt maar schade lijdt aan je ziel

wie een oor heeft die hore!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 10:06
 
alternatieve geneeswijze zijn vaak niet zo onschuldig als ze lijken.
wil niet gelijk beweren dat alles occult is ... maar ook niet dat alles maar kan.
zelf heb ik wat bijbelstudie over gevolgd en daar veel van geleerd.
de stichting promise zoals hier al eerder benoemd is zeker een mooi referentiekader om dingen aan te toetsen.
maar belangrijkste referentiekader is toch god.
leg het aan hem voor en vraag hem om wijsheid.
en als je twijfelt over iets ... zegt dat vaak in mijn ogen wel voldoende.
het voor mij dan zeker een reden om iets te vermijden.
de meningen lopen hier uiteen ... maar dat is ook logisch met veel verschillende mensen.
maar de mening van god is altijd de waarheid ... en richt je daar op.
succes!

groet saskia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 16:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, new age is helemaal niet occult, dat is wat jij er van maakt........
Wees toch niet zo beperkt in je denken en probeer eens los te laten dat alles wat volgens jou visie niet in het leven past occult is......
Lastig leven zo.....het is maar net -maar dat is ook met godsdienst- in hoeverre je er door mee laat slepen.......
Ik bekijk gelukkig niet alles wat er gebeurd met het idee dat het wel eens zondig zou kunnen zijn..........dan heb je toch geen leven?
Soms zijn dingen niets voor mij, nou prima dan maar om het dan gelijk maar te veroordelen en als zondig te zien????
Wie is er nu eigenwijs? De bewijzen zijn te over, dat hier een verkeerde bron wordt aangeboord. Ik benoem niet alles occult, maar ik benoem wel New Age occult en alle vormen die daaruit voortkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 23:23
 
FRANKT627 schreef:
Het kan misschien dom zijn Chat in jouw en waarschijnlijk in vele anderen, hun beleving. Ik vind het dom dat er achter elke daad maar dan ook echt achter elke daad die enigzins afwijkt van (bepaalde) christelijke geloofsovertuigingen steeds het woord occult of satan er aan te pas moet komen. Dit is een vorm van paranoia. Op de duur zou je zelfs een vreemde geen hand meer durven geven uit angst dat hij of zij zo een 'kracht' in je zou brengen die satanistisch is. Dit leven moet dan toch ontzettend vermoeiend zijn voor sommige onder ons? Dat kan toch niet anders.

Frank (moe en ook wel triest omwille van de verschillen tussen de geloofsbelevingen)

Ik zou zelf niet zo gauw het occult of satanplaatje eraan vast willen koppelen.
Wel vind ik het belangrijk uit welke bron iets komt.
Zo'n therapie kan heel onschuldig lijken, maar eerlijk gezegd zou ik me (al was het helend voor mijn psychische gezondheid) me hier niet aan wagen.

Ook juist christenen moeten denk ik afwegingen maken en het is -omdat je christen bent- niet uitgesloten dat je ook dan verkeerde keuzes kunt maken.
Het lijkt mij dus zeker van belang alvorens je je ergens inlaat te onderzoeken wat het precies inhoudt en het bij twijfel bij God te brengen...
Dat er alternatieve geneeswijzen zijn die goed kunnen helpen is duidelijk, maar voor mij niet de garantie dat het dan maar kan.

En ja, denk dat hier op aarde een satan rondzwerft die van dat soort dingen gebruik maakt, juist van dingen die op het eerste gezicht onschuldig lijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 12:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Wie is er nu eigenwijs? De bewijzen zijn te over, dat hier een verkeerde bron wordt aangeboord. Ik benoem niet alles occult, maar ik benoem wel New Age occult en alle vormen die daaruit voortkomen.

Mm new age ff opgezocht in wikipedia:
De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]

hoezo niet occult?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 12:29
 
ZIVAATJE309 schreef:
Mm new age ff opgezocht in wikipedia:
De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]

hoezo niet occult?

Smiley die vol vragen zit is er ook een verklaring in een 'normale' taal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 12:30
 
FRANKT627 schreef:
Smiley die vol vragen zit is er ook een verklaring in een 'normale' taal...

ja dat kon ik niet vinden.
Best moeilijk he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 18:04
 
ZIVAATJE309 schreef:
Mm new age ff opgezocht in wikipedia:
De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]

hoezo niet occult?


Als ik op mijn Yogales ben en mij concentreer op mijn oefeningen waardoor ik heerlijk ontspannen raak denk ik ook wel vaak.....Hoezo occult??????? gewoon lekker......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 19:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik op mijn Yogales ben en mij concentreer op mijn oefeningen waardoor ik heerlijk ontspannen raak denk ik ook wel vaak.....Hoezo occult??????? gewoon lekker......


als "heerlijk ontspannen" het criterium is.... zul je er ook geen moeite mee hebben als je een vriend krijgt die zo af en toe ff een heerlijke ontspannende thaise euh..."massage" gaat halen zeker?
t mag dan overspel zijn... het is in ieder geval NIET occult Lachende smiley

Wat het criterium ook mag zijn... het simpele feit dat jij het ook doet, is geen geldig criterium. ( tenzij u zonder zonde bent netuurlijk, dan trek ik deze bijdrage acuut in Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik op mijn Yogales ben en mij concentreer op mijn oefeningen waardoor ik heerlijk ontspannen raak denk ik ook wel vaak.....Hoezo occult??????? gewoon lekker......

ik raak wel eens overspannen... Woedende smiley volgens mij is dat occult...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 23:11
 
PIETER649 schreef:
als "heerlijk ontspannen" het criterium is.... zul je er ook geen moeite mee hebben als je een vriend krijgt die zo af en toe ff een heerlijke ontspannende thaise euh..."massage" gaat halen zeker?
t mag dan overspel zijn... het is in ieder geval NIET occult Lachende smiley

Wat het criterium ook mag zijn... het simpele feit dat jij het ook doet, is geen geldig criterium. ( tenzij u zonder zonde bent netuurlijk, dan trek ik deze bijdrage acuut in Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

dan ga jij zeker ook geen pilsje in de kroeg halen want dat is ook ontspannend natuurlijk............ik heb een wat andere visie op ontspannen dan dat jij die hebt geloof ik......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 09:15
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja, ken ik! Helaas is mijn lijf nog steeds niet van plan zich eraan te houden Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Heb je je dan wel afgevraagd 'waarom' deze therapie juist nu voorbij komt??
Ik geloof niet in toeval, dingen gebeuren en komen op je pad met een bepaalde reden..en als andere therapie niet afdoende is Tess..mss dan toch uitgaan van het positieve?
En ja, het klopt dat als blokkades opgeheven worden er sterke emoties naar boven komen, dat is echt niet wereldvreemd.

Marieke (jaaaaaaaaaaaa komt u maar Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:35
 
MARIEKE897 schreef:
Heb je je dan wel afgevraagd 'waarom' deze therapie juist nu voorbij komt??
Ik geloof niet in toeval, dingen gebeuren en komen op je pad met een bepaalde reden..en als andere therapie niet afdoende is Tess..mss dan toch uitgaan van het positieve?
En ja, het klopt dat als blokkades opgeheven worden er sterke emoties naar boven komen, dat is echt niet wereldvreemd.

Marieke (jaaaaaaaaaaaa komt u maar Clown smiley )

Ben het zeker met je eens, Mariek...vandaar ook dat ik er over na aan het denken ben. Maar ik ben, net als vele anderen, de verleidingen van de Satan ook niet vreemd en ben dus erg voorzichtig.
Doe iig alles om de optie zorgvuldig af te wegen maar ga zeker niet over 1 nacht ijs! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 2 november 2010, 13:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 17:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
dan ga jij zeker ook geen pilsje in de kroeg halen want dat is ook ontspannend natuurlijk............ik heb een wat andere visie op ontspannen dan dat jij die hebt geloof ik......



we zijn het over wel meer onderwerpen niet eens... maar er zijn ook weer zat dingen waarover we het wel eens zijn Knipoog smiley

Ik ben niet tegen ontspannen op zich, integendeel...

Wat ik probeerde aan te geven is dat omdat jij toevallig iets wel doet, of vind, of er achter staat, dat niet een garantie is dat het niet occult kan zijn.

Is het overigens mogelijk dat eenzelfde activiteit voor de een wel maar voor n ander niet occult is....? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 17:54
 
PIETER649 schreef:
we zijn het over wel meer onderwerpen niet eens... maar er zijn ook weer zat dingen waarover we het wel eens zijn Knipoog smiley

Ik ben niet tegen ontspannen op zich, integendeel...

Wat ik probeerde aan te geven is dat omdat jij toevallig iets wel doet, of vind, of er achter staat, dat niet een garantie is dat het niet occult kan zijn.

Is het overigens mogelijk dat eenzelfde activiteit voor de een wel maar voor n ander niet occult is....? Smiley die vol vragen zit

Daar heb je wel gelijk in....maar weet je? Als ik op yoga ben en mij in een ingewikkelde houding probeer neer te zetten denk ik bij mijzelf wat is hier nu occult aan? Het is meer omdat ik het niet begrijp......
Ik realiseer me ook dat er diverse soorten yoga zijn en dat mijn hot yoga meer met het lijf te maken heeft dan met de geest maar toch.......ik ga ook mee met de flow van de oefeningen en dat ontspant mij....
Geloven ontspant niet, dat zet je aan het denken over goed en kwaad en dat is af en toe hard werken en zoals je zelf ook wel weet zijn daar ook veel stromingen.....en wat is goed en wat is fout? Dus in mijn beleving helemaal niet met elkaar te vergelijken.....
Ik realiseer me ook goed dat het mijn beleving is en niet die van iemand anders maar ik vind het dan zo jammer dat er negatief over wordt gedaan.....net als jij het vervelend vind dat ik er positief over doe.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 17:59
 
als jij negatief had gedaan, was ik positief geweest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:45
 
PIETER649 schreef:
als jij negatief had gedaan, was ik positief geweest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Daarom, kan nooit kwaad dat nog eens te benoemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daarom, kan nooit kwaad dat nog eens te benoemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


daten? Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:04
 
PIETER649 schreef:
daten? Kussende smiley


nee, je bent te jong....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
nee, je bent te jong....... Knipoog smiley

En ik had je zoon kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:07
 
MARIO216 schreef:
En ik had je zoon kunnen zijn.


Zo kan het wel weer heren....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
nee, je bent te jong....... Knipoog smiley


Daten??? Dat vraagt dan een man die een heel lief mooi vrouwtje heeft en een net een lieve dochter...ergens begrijp ik het niet zo goed meer... Smiley die vol vragen zit

maar goed wie ben ik??? Te gevoelig, niet het juiste geloof...Neen, ik doe niet zielig, ik ben realistisch... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:58
 
FRANKT627 schreef:
Daten??? Dat vraagt dan een man die een heel lief mooi vrouwtje heeft en een net een lieve dochter...ergens begrijp ik het niet zo goed meer... Smiley die vol vragen zit

maar goed wie ben ik??? Te gevoelig, niet het juiste geloof...Neen, ik doe niet zielig, ik ben realistisch... Geschokte, onthutste smiley

Sommige mensen moet je niet eens willen begrijpen frank Knipoog smiley
En wees gerust, als hij date mag ik gewoon mee hoor Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:18
 
ANNETTE792 schreef:
Sommige mensen moet je niet eens willen begrijpen frank Knipoog smiley
En wees gerust, als hij date mag ik gewoon mee hoor Lachende smiley



tja..... Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:43
 
PIETER649 schreef:
tja..... Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Of heb je dan liever je Engel weer mee, Pieter Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:46
 
HENK710 schreef:
Of heb je dan liever je Engel weer mee, Pieter Knipoog smiley Clown smiley

Daar gaat tie nog naar terug verlangen als hij straks met jankende baby op de achterbank rondrijd Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4