ChristianMatch
 


Forum

eerste date afspraak ,wat doen samen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SWEETLADY943





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 13:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerste dates vind ik altijd een ramp. Het dieptepunt op dat gebied is het onderstaande verhaal. Dit is mij drie jaar geleden overkomen, en ik vertel dit ter lering ende vermaek. Nu kan ik erom lachen, toen niet:

...

Tjonge als ik dit zo lees, iets wat ik twee jaar geleden opgeschreven had, merk ik toch wel dat ik veranderd ben in mijn denken. Wat een drama was dat. Achteraf denk ik, dat als ze zich wel aangetrokken tot mij voelde ze zich er ook wel overheen had kunnen zetten...dus het ligt niet alleen aan het mislukken van die date...

Ten eerste, je moet er altijd van uit gaan dat de eerste date de moeilijkste is. Je ziet elkaar voor de eerste keer en het is voor jullie beiden onwennig. Verwacht ook niet meteen dat de vlam in de pan slaat, want soms kan dat wel een poosje duren. Stel je verwachtingen niet te hoog, want anders wordt de teleurstelling alleen maar groter.
Zorg voor voldoende afleiding, ga eens samen de stad in ofzo, ga bij een restaurantje zitten koffie te drinken. Zorg ervoor dat jullie je kunnen ontspannen, dat is het allerbelangrijkste denk ik.


Chatuliem, een heel verhaal, dank je om dit zo openlijk met ons te delen.

Als ik een eerste date of eerste ontmoeting met iemand heb, vind ik t het ook t beste in een openbare gelegenheid, iets drinken, misschien met iets erbij.

Wandelen ook leuk en ontspannen, misschien koffie / brunch /diner achteraf als t goed bevalt, maar hoef niet.

Bioscoopje is trouwens ook leuk.

Ik hou t luchtig en vriendschappelijk, en als de klik tussen beide komt, is dat natuurlijk erg leuk Clown smiley

maar nachtbraken!!! weet niet goed wat ermee bedoeld wordt, maar hoe ook, nee niet voor mij, liefst voor t donker thuis, vooral voor n eerste ontmoeting.

Bloemetjes heel leuk, maar als de eerste ontmoeting tegen valt, zou ik zoiets voor n vervolg afspraak houden Verlegen lachende smiley

Succes, Sweets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 14:54
 
Helemaal mee eens...op deze manier..
Meestal vraag ik wat een man leuk vind...(Samen dezelfde gedachte dus)
Dat is dan het gevolg dat er een strandwandeling volgt...als het weer het toelaat!!!
Ook al zijn de mannen zeer gelant ik heb er wel eens moeite mee dat ZIJ dikwijls betalen voor drankjes en eten.
Ik probeer toch ook mijn deel eraan te geven!!!
Al is het dan maar dat ik 10 euro is zijn jaszak zal stoppen en zeg...HET IJS BETAAL IK!!!!
Bloemen hoeven ze helemaal niet mee te nemen...ook al vind ik dat heerlijk!!!

Twee weken terug kreeg ik een doos gigantische bonbons(een plaatselijke specialiteit!!!)

Vond ik ook lief...maar als ze niets meenemen ben ik daar net zo tevreden mee...

En praten...zoek een redelijk rustige gelegenheid uit...voor een drankje en een goed gesprek!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 23:35
 
Gewoon een leuk weekend plannen naar Barcelona of Venetië! Op die manier leer je iemand echt goed kennen! Wordt het een teleurstelling, alla....dan ben ik toch effe lekker weggeweest! Sorry, ik heb het over de tweede ontmoeting! De eerste? Gewoon op neutraal terrein afspreken en degene waarvan je denkt dat hij/zij voor je valt vertellen wat hij/zij wil horen! Simpel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 23:54
 
SUSANNAH475 schreef:
Gefrustreerde smiley ik bedoelde het meer in de trant van...
de daad bij het woord voegen !

ik weet niet hierop te antwoorden sus, mij lijkt het normaal dat je via chat of foon, ook idd zo overkomt zoals je bent, je eigen mooier voordoen als je bent wérkt vogens mij niet ... je bent zoals je bent ... en dat proef je volgens mij écht wel in de beginfase ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 21:14
 
INKA401 schreef:
ik weet niet hierop te antwoorden sus, mij lijkt het normaal dat je via chat of foon, ook idd zo overkomt zoals je bent, je eigen mooier voordoen als je bent wérkt vogens mij niet ... je bent zoals je bent ... en dat proef je volgens mij écht wel in de beginfase ...

INKA401 schreef:
INKA401 schreef:
aangenomen dat je elkaar via chat of foon al vrij goed kent, en er beiden súper naar verlangd om elkaar te ontmoeten ...je neemt vanzelf sprekend voor je nieuwe liefde een mooie bos bloemen mee ... naar mijn mening maakt het helemaal niet uit wáár je elkaar ontmoet ... die klik en vertrouwen ... moet er van te vóren al zijn ...bij de onmoeting hoef je elkaar alleen maar in de ogen te kijken, en de rest gaat vanzelf ... is de klik er nog steeds ... dan vlieg je elkaar om de nek ... en zijn samen blij ... is het ánders ... wees dan éérlijk en ga het gesprek aan wáárom er bij jou de klik er niét is, of andersom ... en gun elkaar de tijd om hier over na te denken ... met elkaar hierover discuseren is hierbij van groot belang ... je vond elkaar immers via chat of foon toch súper leuk? terwijl je elkaar nog nooit ontmoet heb ...is de verwachte klik van beide kanten er nog steeds, gá er dan voor ... je nieuwe liefde wil niets liever dan leuke dingen met je doen, en beantwoord dan dan ook, ja uuuuh ... mannen?? ... wél initiatief ondernemen hé ... het komt je écht niet toe gewaaid ... vrouwen snappen dit hahaha ...ga na jullie date samen heerlijk uit eten ... de gesprekken volgen vanzelf, al moet ik er wel bij zeggen, dat jij als man een beetje initiatief moet tonen ... de rest komt vanzelf ... suxes mannen ...

Ik heb het niet over chat of foon... Inka.
Ik vraag me af of het stukje wat jij schrijft overeenkomt met hoe de ander het beleeft... en hoe reëel het is in werkelijkheid.
Je kunt er zelf een mooie theorie op nahouden, maar is dat dan dezelfde dan dat die ander het ervaart ?


Ik vind persoonlijk dat je niet met teveel verwachtingen een date in moet gaan.
Je kunt elkaar nog zo veel aan de foon hebben gehad en gechat, door mijn ervaringen weet ik dat je pas iemand leert kennen op het moment dat je diegene ontmoet.
Dan leer je diegene mijns inziens pas echt kennen...
Mij leek het ook helemaal super, ik heb tot begin vorig jaar het op die manier gedaan, maar ik vond dat ik daarbij de kans niet kreeg om elkaar beter te leren kennen, alles werd van die dag (of als je geluk had 2 dagen) verwacht en gehoopt.

Persoonlijk heb ik meer met ontmoetingen... wel afspreken, maar iemand leren kennen en kijken of je daar een vriendschap mee kan opbouwen... goede gesprekken en leuke dingen doen... ik denk dat dat voor mij persoonlijk beter werkt...
En tuurlijk, het is altijd mogelijk dat er tijdens die vriendschap meer ontstaat... afhankelijk hoe je daar beiden instaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 21:58
 
INKA401 schreef:
ik weet niet hierop te antwoorden sus, mij lijkt het normaal dat je via chat of foon, ook idd zo overkomt zoals je bent, je eigen mooier voordoen als je bent wérkt vogens mij niet ... je bent zoals je bent ... en dat proef je volgens mij écht wel in de beginfase ...


Dat is niet zo Inka....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 00:56
 
MAR907 schreef:
Dat is niet zo Inka....

niet? ... oké iemand kan zich mooier voordoen in de chat, maar iemand live horen aan de foon is heel wat anders ... dan proef je toch het persoon himself? ... en natúúrlijk ga je dan niet over één nacht ijs ... maar je proefd zéker wel of dit een serieus gesprek is, wel dan niet met een vervolg.
ik kan mij niet voorstellen dat als je zou twijfelen je daar niet doorheen prikt ... jij snap?
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 03:32
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 2 juni 2011, 11:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 03:40
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 2 juni 2011, 11:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 03:45
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 2 juni 2011, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:10
 
MARYLIEN613 schreef:
Eindelijk eens iemand die het op dezelfde manier als ik ziet!
Nu maar hopen dat er ook zulke mannen zijn die het op deze manier willen wagen hé susannah?

Ik ben bang dat veel mannen het geduld er niet voor hebben... ik probeer vriendschappelijke contacten op te bouwen, maar ik kreeg bijv. vandaag een mail dat 1 afhaakt en een andere vrouw gevonden heeft, zo blijkt dat de meesten op zoek zijn naar een langdurige relatie, en als dat is gevonden ben jij er dus 1 kwijt... immers ga je dan je tijd investeren in de langdurige serieuze relatie, heel begrijpelijk, maar de ontmoeting kan ik nu wel vergeten... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927





Berichten: 217

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:32
 
SILVER916 schreef:
wat zou je doen op een eerste date afspraak ? Knipoog smiley

Gezellig samen een nieuw behangetje verfen???

(bij mij goed gelukt, zowel het behang als de date)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:34
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:35
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ben bang dat veel mannen het geduld er niet voor hebben... ik probeer vriendschappelijke contacten op te bouwen, maar ik kreeg bijv. vandaag een mail dat 1 afhaakt en een andere vrouw gevonden heeft, zo blijkt dat de meesten op zoek zijn naar een langdurige relatie, en als dat is gevonden ben jij er dus 1 kwijt... immers ga je dan je tijd investeren in de langdurige serieuze relatie, heel begrijpelijk, maar de ontmoeting kan ik nu wel vergeten... Twijfelende smiley

Er zijn nog wel meer leuke mannen Susannah .... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:52
 
ANGELIQUE327 schreef:
niet "allemaal" rammelbakkies hoor.....dr is een SAAB bij! (als die dr komt tenminste) Knipoog smiley

EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 1 februari 2011, 11:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:05
 
GRIFFIN748 schreef:
EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley


Hmm, nu ken ik de echte reden dat je ons niet KON vinden in Noordwijk ..... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 15:11
 
GRIFFIN748 schreef:
EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley

Van te voren effe laagje was erop smeren Griffy, dan overleeftie ut wel Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:53
 
MARYLIEN613 schreef:
ik zou mij wel gebruikt voelen om jouw werkjes te doen!

Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:47
 
MARIANNE129 schreef:
Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??

Hahaha is het niet zo dat als je samen kunt klussen je alles samen aankan?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:52
 
ROBBEDOES873 schreef:
Hahaha is het niet zo dat als je samen kunt klussen je alles samen aankan?? Clown smiley

aaah , maar nu snap ik het
ik kan al niet klussen met een ander...... Clown smiley
dus......................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:54
 
XABIA794 schreef:
aaah , maar nu snap ik het
ik kan al niet klussen met een ander...... Clown smiley
dus......................

Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:57
 
ROBBEDOES873 schreef:
Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley

met deze moet ik dus op zoek naar iemand die "ALLEEN" kan klussen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:49
 
XABIA794 schreef:
met deze moet ik dus op zoek naar iemand die "ALLEEN" kan klussen Knipoog smiley
haha of niet kan klussen kan ook he Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927





Berichten: 217

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:07
 
ROBBEDOES873 schreef:
Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley

kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:47
 
LEONARD480 schreef:
Er zijn nog wel meer leuke mannen Susannah .... Clown smiley

Laat me raden... daarvan ben jij er 1 zeker ? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:49
 
MARIANNE129 schreef:
Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??

hehe... Knipoog smiley
Ik had de neiging te antwoorden... Smiley met dichtgeplakte mond heb me maar ff gedeisd gehouden...
Knap hè Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:55
 
HENDUK927 schreef:
kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel Clown smiley

Hee Duck, begrijp ik dat nou goed ? Lachende smiley
Ben je toch te huur ? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:07
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:45
 
daaaaaaar kom ik weer hoor...ik blijf knuffelen zolang ik ademhaal...
Deze is voor mijn 'chatzussie" Loretta
Omdat ik zo blij ben voor haar!
Glorie aan Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3