ChristianMatch
 


Forum

God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 09:41
 
ROOS575 schreef:
Weer zo'n intelligente opmerking 'nog zoveel meer vinden dat.... Weet je dat dit altijd een zwaktebod is in een discussie? Engeltje smiley


Wie bepaald hier het topic slotje? Okee doe het slotje dan maar op je mond Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben bang dat hij een ander slotje bedoelde, iets in de geest van een slot om zijn territorium, daar waar wel alles uit mag, en niets binnen mag komen Geschokte, onthutste smiley
Ach Roosje Lachende smiley zie het maar zo, blaffende ...... bijten niet toch Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:30
 
---

Sorry, mijn verhaal weggehaald, na het voortzetten van de discussie hoe verdraagzaam we hier met ons allen zijn wb elkaars mening cq waarheid ... Zieke smiley

Ik vind het altijd wel lekker om mijn mening te toetsen en nog es wat te leren om het vastroesten te voorkomen. Het leek van de week even op een uitwisseling van ervaringen/weetjes/visie en daar hou ik wel van. Een mens weet ook niet alles en we zijn met elkaar onderweg. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk. Alles is toch al voorbeschikt. ( Smiley die vol vragen zit )

Ik vind: ruimte voor vragen en persoonlijk struggelen samen met God mag er zijn. Zo ook Job, die deed nogal geen uitspraken en dat kon, dat mocht.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 februari 2013, 14:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:38
 
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend.
Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.

Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.

Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.

Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..

Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over.
Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.

Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God.
En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.

Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee.
Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?

Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..

En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:51
 
LYDIA448 schreef:
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend.
Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.

Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.

Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.

Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..

Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over.
Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.

Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God.
En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.

Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee.
Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?

Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..

En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..


Ik deel je mening hierin, het is niet Een waarheid, maar Mijn waarheid, waarvan Ik meen dat die rust op grond van de bijbel, en daar zullen zat mensen zijn die die mening niet delen, dat hoeft ook niet, maar ik blijf staan achter wat ik gisteren geschreven heb.

En wat jij ook zegt Lydia, Hij wil en zal er voor ons zijn als we met ons verdriet tot Hem komen, Hij wil er om gevraagd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:51
 
God beschikt over leven en dood.

Wat ontzettend moeilijk voor ons om te begrijpen, want waarom sterven er baby's, kinderen en jongeren, ouders met jonge kinderen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waarom worden er kindertjes geboren bij ouders die geen ouder kunnen zijn en waarom worden er géén kindertjes geboren bij ouders die wellicht hele goede ouders zouden zijn.

God huilt met ons mee...

We/ik snap(pen) het niet, en gáán het ook nooit snappen.

Hoelang is de mensheid al op zoek naar deze antwoorden?

@ Keith nog een keer:

Ik ben geen gereformeerde prietpraatster, maar een gedoopte baptist, en hieronder zal ik mijn verhaal doen waar God mij heeft behoedt voor foute stappen door een ander op mijn weg te plaatsen


Laatst aangepast door
LYDIA448
op dinsdag 5 februari 2013, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:58
 
Er zijn in mijn leventje nog veel meer momenten geweest waarvan ik zeker weet dat God Zijn hand naar mij uitgestrekt heeft om mij te bewaren, maar ik zag Zijn hand niet, zag Zijn bescherming niet die Hij mij gaf.

Zijn er hier dan geen CM ers die momenten kennen in hun leven dat je zegt, dat was op het nippertje goed gekomen, als die of die persoon er niet was dan had het anders met mij afgelopen.
Dan kun je zeggen, God heeft over mij gewaakt, mij beschermt.

Als God niet over mij gewaakt had en over mijn zoontje, dan was ik er niet meer, en was mijn zoontje in Turkije en werd hij opgevoed door een moslim geloof, toen zag ik het niet, maar achteraf kan ik zeggen, wat is God goed voor mij en mijn gezin geweest!
Wat als?...... Het had zo anders af kunnen lopen allemaal, maar Hij heeft anders beschikt.
Ik vind dit zo bizonder, en wilde dit toch even hier neerzetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:58
 
LYDIA448 schreef:
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend.
Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.

Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.

Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.

Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..

Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over.
Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.

Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God.
En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.

Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee.
Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?

Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..

En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..



*zucht eens diep en haalt slotje even van discussie af*

Jezus was ook "uitlokkend" soms (zie actie jegens geldwisselaars in de tempel) maar hoe je het verder ook allemaal wil noemen, ik volg Jezus en niet Lydia, maar ze mag best mee natuurlijk Lachende smiley Als ik zo'n verhaal lees van Jol over Roemenië en dat glazen potje doperwten op een fluwelen kussentje in de winkel daar (want zowat het enige potje in de hele winkel wsch) en de kinderen die alleen maar een zonnepit hebben als lollie, word ik wél aangeraakt, daar doe ik dan wel wat mee maar als ik al dat overige "christelijk correcte" geneuzel lees hierboven word ik weer niet aangeraakt

*doet slotje weer op echte discussie, Leanne en Jol hebbe eigen sleuteltje geloof ik*

net doos niet-tandbedervende-snoepjes gestuurd naar vriend Roelof Bus van stichting Immanuel Bedum, die nemen dat weer mee naar Roemenie, goed voorbeeld doet volgen, wie oh wie?? 320751163 tnv stichting Immanuel Bedum
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 5 februari 2013, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:19
 
MAMALOE463 schreef:
Er zijn in mijn leventje nog veel meer momenten geweest waarvan ik zeker weet dat God Zijn hand naar mij uitgestrekt heeft om mij te bewaren, maar ik zag Zijn hand niet, zag Zijn bescherming niet die Hij mij gaf.

Zijn er hier dan geen CM ers die momenten kennen in hun leven dat je zegt, dat was op het nippertje goed gekomen, als die of die persoon er niet was dan had het anders met mij afgelopen.
Dan kun je zeggen, God heeft over mij gewaakt, mij beschermt.

Als God niet over mij gewaakt had en over mijn zoontje, dan was ik er niet meer, en was mijn zoontje in Turkije en werd hij opgevoed door een moslim geloof, toen zag ik het niet, maar achteraf kan ik zeggen, wat is God goed voor mij en mijn gezin geweest!
Wat als?...... Het had zo anders af kunnen lopen allemaal, maar Hij heeft anders beschikt.
Ik vind dit zo bizonder, en wilde dit toch even hier neerzetten.

Dat vind ik net zo bijzonder als dat jij dat vindt.

Ik kan ook heel eerlijk en oprecht zeggen:
Als God er niet was geweest, dan was ik er ook niet meer geweest.
Op talloze manieren zie ik Zijn machtige Hand in mijn leventje. En telkens weer geeft Hij een knipoog, een zetje, een persoon op m'n weg, die VERRASSEND goed uitkomt, Hij geeft rustperiodes om te herstellen, etc etc. Het meest mooie is dat Hij er zelf voor zorgt dat ik het leven leef zoals Hij dat bedoelt heeft. Bijzonder. Dat is het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:21
 
ROADY558 schreef:
Dat vind ik net zo bijzonder als dat jij dat vindt.

Ik kan ook heel eerlijk en oprecht zeggen:
Als God er niet was geweest, dan was ik er ook niet meer geweest.
Op talloze manieren zie ik Zijn machtige Hand in mijn leventje. En telkens weer geeft Hij een knipoog, een zetje, een persoon op m'n weg, die VERRASSEND goed uitkomt, Hij geeft rustperiodes om te herstellen, etc etc. Het meest mooie is dat Hij er zelf voor zorgt dat ik het leven leef zoals Hij dat bedoelt heeft. Bijzonder. Dat is het.


Ja Roady dat zie ik bij mij ook, hij geeft rustperiodes na moeilijke verwikkelingen, dan weer tijden van rust en een zetje in de rug richting de juiste weg.


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op dinsdag 5 februari 2013, 17:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:23
 
Ja mooi is dat he?

En het valt me wel steeds meer op dat Hij het op zo'n manier doet, dat ik Hem de eer wel zal MOETEN geven. Ik kan dus nooit prat op mezelf gaan.

Maar mooi, die herkenning :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:04
 
Quote:
Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.

ik wil nog wel een voorbeeld toevoegen aan mijn eigen opmerking ..

Ik zie dat overal de cadeautjes worden benoemd die ons wel heel erg goed uitkomen. Vaak zelfs materieel. Die willen ik zelf ook graag zien.

Maar dit mechanisme (altijd aangeboden krijgen wat ik nu het hardste nodig heb) levert ook dingen op waar ik op het eerste gezicht helemaal niet blij mee ben. Ik zou bijna zeggen, het gaat hier niet om sinterklaas. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit geen kritiek is op wat tot dusver is geschreven ..

Als ik een voorbeeld mag geven dan is het de volgende.

Vorig jaar januari is een zoon van twee van mijn kringleden van een flat gesprongen. In een depressieve bui had hij besloten dat het leven genoeg kwelling was geweest. Daar is op zich veel over te zeggen, ook met het oog op eerdere discussies over Meppel en Putten.
Laat ik het zo zeggen; ik had even een goed gesprek met God nodig. En die heb ik ook gehad. Met dat ik dat verhaal voor mezelf een plaats had gegeven, leerde ik in maart via een andere contactsite een vrouw kennen in Rijnsburg. Net tot geloof gekomen, vol met vragen over het geloof. Het was fijn om haar een paar stapjes verder te kunnen helpen. Na twee weken contact bleek plotseling dat haar dochter van 17 uitval had van haar rechter been. Binnen niet al te lange tijd bleek dat ze ruggemerg kanker had en in november hebben we haar naar het graf gebracht. Een erg moeilijke ervaring en een erg moeilijke periode.

Hoe is dit te koppelen aan het onderwerp? Ik ben ervan overtuigd dat deze vrouw op mijn pad geplaatst is omdat ik bezig was met het thema dood en jeugd. Door mijn thema kreeg ik iemand op mijn pad met een volgende les. En levenslessen zijn over het algemeen niet plezierig, maar wel net wat voor mij nodig was om een stap verder te komen ...
Ik heb in ieder geval veel liefde van God uit mogen delen in die tijd. Voor haar was ik de juiste man op de juiste tijd. En ik weet ook dat ik daar door onze Vader ook voor ben beloond. Niet alleen later, maar ook nu, door dichter bij Hem te kunnen zijn en meer van Hem te begrijpen.

De achterkant van dezelfde medaille ..


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op dinsdag 5 februari 2013, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:21
 
ZOEKER064 schreef:
hmm, ik ben de laatste tijd erg veel met dit onderwerp bezig.

Ik heb tegen Keith eerder vandaag aangegeven dat ik erg twijfel aan het delen van mijn ervaringen in deze.

Als het gaat om wie de tijd in zijn hand heeft, dan is het een geruststellende gedachte dat ultiem God alles zo heeft geschapen dat alles zijn tijd heeft en alles uiteindelijk zal blijken te passen in Zijn grote plan.

Maar op het punt van verantwoordelijkheid denk ik dat christenen vaak hun eigen verantwoordelijkheid onderschatten. Daarop doorgaan zou erg off-topic zijn.

Wat ik wil aangeven is dat in mijn ervaring erg veel buiten mij om geregeld wordt om mij te helpen. Hoe dat precies geregeld is, is een groot raadsel, waar ik alleen maar blij om kan worden als ik daarbij stil sta. 10.000 redenen om te danken ...

De juiste persoon op de juiste plaats is maar een facet daarvan.

Nee, wat ik graag wil meegeven is dat iedere ontmoeting, ieder gesprek iets is wat als antwoord komt op een vraag, een gebed, een wens en vaak een combinatie daarvan.
Ik zou iedereen aan willen moedigen om met de ogen van God naar ieder ander te kijken. Waarom zit jij naast mij in de kerk? of in de trein? Waarom ontmoet ik jou nu op dit congres?
Ik ontdek dat geen enkele ontmoeting toevallig is.

Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.

Leef bewust en je zult zien dat ieder moment een schat in zich meedraagt!!!


Is zo, je ontmoet soms mensen die op dat moment in je leventje niet veel betekenen,maar later blijkt een grote betekenis voor je zullen worden.

Mijn broer had laatst ook zoiets bizonders, hij is afgekeurd en hebben het niet breed, klein inkomen, groot gezin en ze zaten voor het weekend enorm krap, maar zij klagen nooit naar andere mensen toe, maar gaan voor God op de knieeen als ze geen uitweg zien.
Zaterdagochtend word hij wakker en gaat naar beneden kopje koffie maken en oakt de krant van de mat en ziet onder de krant een envelopje liggen, hij maakt die envelop open en er zit 150 euro in, juist op het moment dat hij het zo zo hard nodig had voor zijn gezinnetje komt er hulp. Wat waren ze blij, ze huilden van geluk.
Of laatst toen ze een kinderstoel nodig hadden maar niet het geld ervoor, belde een vrouwtje uit het dorp of ze nog belangstelling hadden in een kinderstoel, dat noem ik geen toeval, maar God ziet de nood die een mens dan heeft en het gebed van een kind van God vermag veel, Hij kan uitkomst geven maar wil er wel om gevraagd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 18:29
 
ZOEKER064 schreef:
hmm, ik ben de laatste tijd erg veel met dit onderwerp bezig.

Ik heb tegen Keith eerder vandaag aangegeven dat ik erg twijfel aan het delen van mijn ervaringen in deze.

Als het gaat om wie de tijd in zijn hand heeft, dan is het een geruststellende gedachte dat ultiem God alles zo heeft geschapen dat alles zijn tijd heeft en alles uiteindelijk zal blijken te passen in Zijn grote plan.

Maar op het punt van verantwoordelijkheid denk ik dat christenen vaak hun eigen verantwoordelijkheid onderschatten. Daarop doorgaan zou erg off-topic zijn.

Wat ik wil aangeven is dat in mijn ervaring erg veel buiten mij om geregeld wordt om mij te helpen. Hoe dat precies geregeld is, is een groot raadsel, waar ik alleen maar blij om kan worden als ik daarbij stil sta. 10.000 redenen om te danken ...

De juiste persoon op de juiste plaats is maar een facet daarvan.

Nee, wat ik graag wil meegeven is dat iedere ontmoeting, ieder gesprek iets is wat als antwoord komt op een vraag, een gebed, een wens en vaak een combinatie daarvan.
Ik zou iedereen aan willen moedigen om met de ogen van God naar ieder ander te kijken. Waarom zit jij naast mij in de kerk? of in de trein? Waarom ontmoet ik jou nu op dit congres?
Ik ontdek dat geen enkele ontmoeting toevallig is.

Soms is het zo duidelijk dat het ons opvalt, misschien pas naar 100 pogingen van buitenaf om ons gebed te verhoren of om onze vraag te beantwoorden. Als we eindelijk onze automaat uitzetten.

Leef bewust en je zult zien dat ieder moment een schat in zich meedraagt!!!

Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.

Die verantwoordelijkheid als gelovige is interessant. God heeft ons als mede-arbeiders bedoeld en autonomie gegeven. Wat nog een groter wonder is, is dat Hij ons (toe)vertrouwd terwijl Hij weet waar de mens allemaal toe in staat is. Als je eigen verantwoordelijkheid hebt is voorbeschikking van elk moment in je leven nog maar de vraag. Dat al die momenten, voorbeschikt of niet, in Zijn Hand en Zijn aandacht zijn staat voor mij buiten kijf. Maar je hebt eigen keuzevrijheden gekregen en niet voor niets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:22
 
LYDIA448 schreef:
Hieronder zal ik mijn verhaal doen waar God mij heeft behoedt voor foute stappen door een ander op mijn weg te plaatsen


Mijn ouders hebben mij laten dopen toen ik een baby was.
Naar ik aanneem hebben ze absoluut het plan gehad om ons kinderen op te voeden zoals ze hebben beloofd bij de doop van hun kroost.
Ware het niet dat er toch iets niet is goed gelopen, want voor mij heeft het nooit geleefd.
Het was een gegeven waar ik mee opgroeide, meer niet.

Ik ben gescheiden van mijn eerste man, op het pad van de scheiding heeft God zich flink met mij 'bemoeid', hij heeft me zeg maar mijn scheiding 'goedgekeurd'.
Hierover zullen de meningen ook weer verdeeld zijn maar is absoluut niet aan de orde.

Later ben ik hertrouwd.

Binnen deze relatie zijn (ja, zoals overal) verschillende zaken voorgevallen.
Maar in 1 jaar tijd zijn er een aantal voor MIJ zeer destructieve aanvaringen geweest waar ik zó de weg bij kwijt raakte dat ik op internet op zoek ging naar....
Tja, naar wat?
Naar geestelijke bijstand, laat ik het maar zo noemen.

En om een lang verhaal kort te maken, kwam ik in contact met iemand en die schreef mij heel simpel een mailtje met 1 zinnetje wat mijn hart diep raakte.

'ik heb een christelijke levensovertuiging'...

En dat zinnetje sloeg binnen, dat maakte dat ik zoiets had van: DAT WIL IK OOK.
Daarmee begon het mosterdzaadje bij mij te ontkiemen, en met een noodgang!

Al met al, God heeft mij hierin behoed voor ernstige misstappen die er gegarandeerd waren gekomen als God niet had ingegrepen, dat is mijn overtuiging.

Dus op de vraag: ' Zet God de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats?' JA!


Laatst aangepast door
LYDIA448
op dinsdag 5 februari 2013, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:29
 
JOL252 schreef:
Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.

Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je tegen eigen verantwoordelijkheid aankijkt in hoeverre dit off-topic is of niet.

Zelf geloof ik dat het mechanisme wat hier werkt (dat je altijd in het nu aangerijkt krijgt wat voor jou nu nodig is) altijd werkt. Voor ieder mens, los van welk geloof ook maar.

Voor mij valt dit onder het thema Law of Attraction, hebben we het al eens eerder over gehad. Werkt net zo zeker als de zwaartekracht ;)
Dat is zo door God geschapen, het is een soort van natuurwet.

Daarmee is alles wat naar je toekomt een antwoord op jouw (heel vaak onbewuste) vraag. In die zin ben je dus altijd verantwoordelijk voor wat zich als antwoord voor doet.

Daar zou ik zeker een ander topic voor openen. Mijn abbo verloopt morgen dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren. Even vanuit eigen verantwoordelijkheid geschreven: ik laat mijn abbo morgen verlopen, dus ik zal dat niet meer starten.

Dat is iets heel anders dan: was het Gods wil dat iemand veel te vroeg sterft ... ik denk dat je ook een topic zou kunnen openen over Uw wil geschiede. Het thema is dan of je gelooft dat God keuzes maakt voor jou ... En is het alleen God of zijn daar nog veel meer partijen in aan het werk ... En is het Gods beslissing en Zijn wil wanneer iemand sterft. In hoeverre zijn we met een dergelijke blik slachtoffer van een wrede God?
Dat ligt iets meer in de lijn van dit topic.

Om af te sluiten met een persoonlijk voorbeeld.

Vorig jaar januari is een zoon van twee lieve kringleden in een depressieve bui van een flat gesprongen. Hij kon de kwelling van het leven niet meer dragen ... Het was voor hem genoeg geweest. 21 jaar. Pure wanhoop. Ik heb daarover een gesprek met God moeten hebben en ook gehad.

Toen dat verhaal een plaats had gevonden en het weer rustig was, ontmoete ik in maart via een andere contactsite een vrouw in Rijnsburg. Net tot geloof gekomen. Ik mocht haar helpen de vele vragen die ze had over het geloof te beantwoorden. Dit duurde twee weken toen plots bleek dat haar oudste dochter uitval had van een been. Het bleek ruggemerg kanker te zijn en in october hebben we haar op 17 jarige leeftijd naar het graf gebracht.

Ik heb ervaren dat dit contact niet toevallig op mijn pad is gekomen, dat het alles te maken had met mijn eigen proces. Ik was bezig met de dood van kinderen van de leeftijd van die van mij. Eerst mijn oudste zoon, daarna mijn dochter. Het was voor mij de volgende levensles. En levenslessen zijn meestal niet ervaringen waar we zelf bewust voor kiezen. Maar onbewust was ik wel met dat thema bezig.

Voor die vrouw was ik de juiste persoon op de juiste tijd, ik heb heel veel Liefde van God uit mogen delen. Voor mijzelf was het weer een harde les, waarin ik veel heb geleerd over gebedsgenezing en healing. Maar ik ervaar daarin wel door God te zijn gezegend, ik mocht weer bruikbaarder worden voor Hem.

de achterkant van de medaille....

(oops, weer veel te lang voopr velen ....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 19:44
 
JOL252 schreef:
Ik zie dat niet als off-topic maar in het verlengde ervan. Maar als er een nieuw topic geopend moet worden omdat het hier niet kan, be my guest.

Die verantwoordelijkheid als gelovige is interessant. God heeft ons als mede-arbeiders bedoeld en autonomie gegeven. Wat nog een groter wonder is, is dat Hij ons (toe)vertrouwd terwijl Hij weet waar de mens allemaal toe in staat is. Als je eigen verantwoordelijkheid hebt is voorbeschikking van elk moment in je leven nog maar de vraag. Dat al die momenten, voorbeschikt of niet, in Zijn Hand en Zijn aandacht zijn staat voor mij buiten kijf. Maar je hebt eigen keuzevrijheden gekregen en niet voor niets.

God geeft ons inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Hij heeft er zelf voor gekozen om de mens de vrije keuze te geven om Hem wel of niet te gehoorzamen. Ik kan zelf op een gegeven moment de beslissing nemen om linksaf of rechtsaf te gaan. Die vrijheid geeft God. Hij wil niet dat wij hem volgen omdat het moet, maar omdat wij daarvoor kiezen. Uit liefde geeft God die vrije keuze en het is aan ons om die liefde te beantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:13
 
LYDIA448 schreef:
Mijn ouders hebben mij laten dopen toen ik een baby was.
Naar ik aanneem hebben ze absoluut het plan gehad om ons kinderen op te voeden zoals ze hebben beloofd bij de doop van hun kroost.
Ware het niet dat er toch iets niet is goed gelopen, want voor mij heeft het nooit geleefd.
Het was een gegeven waar ik mee opgroeide, meer niet.

Ik ben gescheiden van mijn eerste man, op het pad van de scheiding heeft God zich flink met mij 'bemoeid', hij heeft me zeg maar mijn scheiding 'goedgekeurd'.
Hierover zullen de meningen ook weer verdeeld zijn maar is absoluut niet aan de orde.

Later ben ik hertrouwd.

Binnen deze relatie zijn (ja, zoals overal) verschillende zaken voorgevallen.
Maar in 1 jaar tijd zijn er een aantal voor MIJ zeer destructieve aanvaringen geweest waar ik zó de weg bij kwijt raakte dat ik op internet op zoek ging naar....
Tja, naar wat?
Naar geestelijke bijstand, laat ik het maar zo noemen.

En om een lang verhaal kort te maken, kwam ik in contact met iemand en die schreef mij heel simpel een mailtje met 1 zinnetje wat mijn hart diep raakte.

'ik heb een christelijke levensovertuiging'...

En dat zinnetje sloeg binnen, dat maakte dat ik zoiets had van: DAT WIL IK OOK.
Daarmee begon het mosterdzaadje bij mij te ontkiemen, en met een noodgang!

Al met al, God heeft mij hierin behoed voor ernstige misstappen die er gegarandeerd waren gekomen als God niet had ingegrepen, dat is mijn overtuiging.

Dus op de vraag: ' Zet God de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats?' JA!


Mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:17
 
ZOEKER064 schreef:
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je tegen eigen verantwoordelijkheid aankijkt in hoeverre dit off-topic is of niet.

Zelf geloof ik dat het mechanisme wat hier werkt (dat je altijd in het nu aangerijkt krijgt wat voor jou nu nodig is) altijd werkt. Voor ieder mens, los van welk geloof ook maar.

Voor mij valt dit onder het thema Law of Attraction, hebben we het al eens eerder over gehad. Werkt net zo zeker als de zwaartekracht ;)
Dat is zo door God geschapen, het is een soort van natuurwet.

Daarmee is alles wat naar je toekomt een antwoord op jouw (heel vaak onbewuste) vraag. In die zin ben je dus altijd verantwoordelijk voor wat zich als antwoord voor doet.

Daar zou ik zeker een ander topic voor openen. Mijn abbo verloopt morgen dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren. Even vanuit eigen verantwoordelijkheid geschreven: ik laat mijn abbo morgen verlopen, dus ik zal dat niet meer starten.

Dat is iets heel anders dan: was het Gods wil dat iemand veel te vroeg sterft ... ik denk dat je ook een topic zou kunnen openen over Uw wil geschiede. Het thema is dan of je gelooft dat God keuzes maakt voor jou ... En is het alleen God of zijn daar nog veel meer partijen in aan het werk ... En is het Gods beslissing en Zijn wil wanneer iemand sterft. In hoeverre zijn we met een dergelijke blik slachtoffer van een wrede God?
Dat ligt iets meer in de lijn van dit topic.

Om af te sluiten met een persoonlijk voorbeeld.

Vorig jaar januari is een zoon van twee lieve kringleden in een depressieve bui van een flat gesprongen. Hij kon de kwelling van het leven niet meer dragen ... Het was voor hem genoeg geweest. 21 jaar. Pure wanhoop. Ik heb daarover een gesprek met God moeten hebben en ook gehad.

Toen dat verhaal een plaats had gevonden en het weer rustig was, ontmoete ik in maart via een andere contactsite een vrouw in Rijnsburg. Net tot geloof gekomen. Ik mocht haar helpen de vele vragen die ze had over het geloof te beantwoorden. Dit duurde twee weken toen plots bleek dat haar oudste dochter uitval had van een been. Het bleek ruggemerg kanker te zijn en in october hebben we haar op 17 jarige leeftijd naar het graf gebracht.

Ik heb ervaren dat dit contact niet toevallig op mijn pad is gekomen, dat het alles te maken had met mijn eigen proces. Ik was bezig met de dood van kinderen van de leeftijd van die van mij. Eerst mijn oudste zoon, daarna mijn dochter. Het was voor mij de volgende levensles. En levenslessen zijn meestal niet ervaringen waar we zelf bewust voor kiezen. Maar onbewust was ik wel met dat thema bezig.

Voor die vrouw was ik de juiste persoon op de juiste tijd, ik heb heel veel Liefde van God uit mogen delen. Voor mijzelf was het weer een harde les, waarin ik veel heb geleerd over gebedsgenezing en healing. Maar ik ervaar daarin wel door God te zijn gezegend, ik mocht weer bruikbaarder worden voor Hem.

de achterkant van de medaille....

(oops, weer veel te lang voopr velen ....)

Zeker, de keerzijde van de medaille,
Ik heb even geen woorden voor je, ben diep geraakt door wat je schreef........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 12:45
 
JANS221 schreef:
God geeft ons inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Hij heeft er zelf voor gekozen om de mens de vrije keuze te geven om Hem wel of niet te gehoorzamen. Ik kan zelf op een gegeven moment de beslissing nemen om linksaf of rechtsaf te gaan. Die vrijheid geeft God. Hij wil niet dat wij hem volgen omdat het moet, maar omdat wij daarvoor kiezen. Uit liefde geeft God die vrije keuze en het is aan ons om die liefde te beantwoorden.


Ben het met je eens dat wij die vrije keuze hebben. Want wat valt er anders te beoordelen aan goud, hout of stro aan wat wij gebouwd hebben op het fundament...? Is een beetje off topic maar komt wel voort uit het onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 22:34
 
JOL252 schreef:
Ben het met je eens dat wij die vrije keuze hebben. Want wat valt er anders te beoordelen aan goud, hout of stro aan wat wij gebouwd hebben op het fundament...? Is een beetje off topic maar komt wel voort uit het onderwerp.


Ja, ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen twee stellingen die hier genoemd worden. Ten eerste een God die jou kent en van jou en je omstandigheden afweet en ten tweede een God die alles voor jou regelt en al heel jouw leven uitgestippeld heeft.
In het eerste geloof ik wel, in het tweede niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 22:54
 
JANS221 schreef:
Ja, ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen twee stellingen die hier genoemd worden. Ten eerste een God die jou kent en van jou en je omstandigheden afweet en ten tweede een God die alles voor jou regelt en al heel jouw leven uitgestippeld heeft.
In het eerste geloof ik wel, in het tweede niet.


Stel dat het tweede wel zo is.. dan zijn er heel wat vragen meer over oorlog, onheil, honger, ziekte .. en alles wat het leven soms inhouden kan voor een mens. Dan komen we eigenlijk in een soort fatalisme in de hand werken geloof terecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:41
 
(Jol!) Net antwoord gehad van de fam Bus van st. Immanuel (wonend en werkend in Roemenië) m'n doos niet-tandbedervende snoepjes voor de kinderen is aangekomen! Lachende smiley wie van de parmantige discussie-deelnemertjes hierboven maakt ook nog even wat over?

320751163 tnv stichting Immanuel Bedum

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 10:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:45
 
KEITH722 schreef:
(Jol!) Net antwoord gehad van de fam Bus in Roemenië, m'n doos niet-tandbedervende snoepjes voor de kinderen is aangekomen Lachende smiley wie van de parmantige discussie-deelnemertjes maakt ook nog even wat over?

320751163 tnv stichting Immanuel Bedum

a

Ik had nog enkele tandborstels...maar die hebben ze nu niet nodig omdat ze een doos met niet-tandbedervende snoepjes van je hebben gekregen... Boze smiley ...zit ik hier mooi met die tandenborstels...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:32
 
FRANKT627 schreef:
Ik had nog enkele tandborstels...maar die hebben ze nu niet nodig omdat ze een doos met niet-tandbedervende snoepjes van je hebben gekregen... Boze smiley ...zit ik hier mooi met die tandenborstels...

Als ik ook zo een doos koop, hoef ik dan nooit meer naar de tandarts? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:32
 
Twee keer nog wel...CM had last van een vlaag van enthousiasme denk ik...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 februari 2013, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:06
 
TESSYBEAR731 schreef:
Als ik ook zo een doos koop, hoef ik dan nooit meer naar de tandarts? Coole smiley met zonnebril

hangt vd tandarts af natuurlijk Coole smiley met zonnebril anders:
http://www.yunofoods.nl/ Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:26
 
Ja dat doet God maar ook de NIET JUISTE MENSEN , om in te zien en je te laten vallen soms om weer te kunnen opstaan ,


Heerlijk dat er ook foute mensen zijn waardoor je ziet hoe het niet hoort en ja ik neem er van mee op weg wat ik denk dat goed is voor mij .

En ja de rugzak leeg handtas vol ga ik weer verder vol goede moed en veel lol

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:36
 
ALTJE848 schreef:
Ja dat doet God maar ook de NIET JUISTE MENSEN , om in te zien en je te laten vallen soms om weer te kunnen opstaan ,


Heerlijk dat er ook foute mensen zijn waardoor je ziet hoe het niet hoort en ja ik neem er van mee op weg wat ik denk dat goed is voor mij .

En ja de rugzak leeg handtas vol ga ik weer verder vol goede moed en veel lol

Anita


opmerking verwijderd k.
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 8 februari 2013, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:39
 
KEITH722 schreef:
(Jol!) Net antwoord gehad van de fam Bus van st. Immanuel (wonend en werkend in Roemenië) m'n doos niet-tandbedervende snoepjes voor de kinderen is aangekomen! Lachende smiley wie van de parmantige discussie-deelnemertjes hierboven maakt ook nog even wat over?

320751163 tnv stichting Immanuel Bedum

a



hey!!! Top!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 17:55
 
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6