ChristianMatch
 


Forum

Hokjes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:17
 
wat een herkenning, jolan!
de bijbel is er duidelijk in overigens;
je bent vrij om te trouwen "alleenlijk IN de Heere"
dus een werkelijk gelovige man/vrouw.
kerkgemeenschappen tellen daarbij niet voor God, al is het wel zo dat iedere kerkcultuur invloed heeft op de invulling van je levensstijl, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:29
 
wat dachten jullie van deze onderstaande lied tekst van onze christelijke broers en zussen.
Is echt een levensles voor ons. Ik ben zelf bijv. Rk, maar ik respecteer de andere gelovigen.
Kijk bijv. naar de geboorte van het Kindje Jezus. zowel herders als wijze koningen kwamen Jezus aanbidden. Hierbij de songtekst:


ELLY & RIKKERT HOKJES VAKJES LYRICS

Ik praat een beetje moeilijk
- Je bent een stotteraar
Ik hou van rustig aan doen
- Je bent een treuzelaar
M'n tanden staan naar voren
- Een echte beugelbek
En ik heb ze verloren
- Je hebt een fietsenrek

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Ik hou van mooie kleren
- Je bent een modepop
Soms heb ik last van pukkels
- Hé vieze puistenkop
Ik kom uit Suriname
- Je bent een zwarte piet
Mijn vader is een Marokkaan
- Ha ha een Islamiet

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Ik voel me vaak niet lekker
- Je bent een ouwe zeur
Ik draag een keurig brilletje
- Een echte directeur
Vergeet ik weer m'n schooltas
- Je bent een sloddervos
M'n haar is niet gewassen
- Hé vuile luizenbos

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Katholieke elastieke
Openbare klapsigaren
Allochtone bruine bonen
Tuttebellen halve zolen
Asociale kannibalen
Vette dikke lomperiken
Rare kwasten en fantasten
Domme schele criminelen
Oliebollen dikke trollen
Uitslovers aanstellers
Aso's...


Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:52
 
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:43
 
Heej hier allemaal hokjes bedoel je deze soms? Clown smiley




Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 6 mei 2010, 13:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

zoals ik al eerder zei chat heb ik bewust ik denk niet in hokjes geschreven omdat ik mijzelf in die zin niet vastpin in een kerkgemeenschap,en als ik dan met iemand praat komt er al snel uit dat ik momenteel in een evangelische gemeente kerk en wat mijn manier van geloven voor mij betekend
,maar ook in de evangelische of pinkstergemeentes zitten onderling grote verschillen ,zoals jij zelf ook wel weet .want dan ligt bv.de veroordeling van de gescheiden persoon of in jou geval als voorganger er al meteen terwijl dat niet in alle evangelisch gerichte gemeentes is.dus tja wat zegt dan het hokje evangelisch of pinkster.etc.dat zegt dan uiteindelijk toch niets over je persoonlijke geloofsbeleving,tenminste voor mij niet.


Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 6 mei 2010, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

Dat is jouw goed recht, Chat. Het profiel is er niet voor niets! Daar mag je zeker wel naar kijken. Goed, dat je daar eerlijk voor uitkomt. Bij het zoeken naar een partner komt het veel nauwer, dan bij het zoeken naar gewone vrienden. Het kan juist ook verfrissend zijn, als je vrienden hebt die anders over bepaalde dingen denken.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 6 mei 2010, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:30
 
HENK710 schreef:
Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen? Knipoog smiley

daar wil ik op zeggen...Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:33
 
HENK710 schreef:
Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen? Knipoog smiley

Zeker weten!

Maar als iemand voor een andere optie kiest, dan zegt dat toch ook niet per definitie dat die dan wel in hokjes denkt? Ook ik probeer de hokjes niet op de voorgrond te plaatsen, al vul ik bewust wel een kerkelijke gemeente in. En ik kijk ook over kerkmuren heen. Door het invullen van de kerk waar je bij hoort, vertel je ook iets over jezelf. 'k Krijg het gevoel dat sommigen het omdraaien; als je een kerkgenootschap invult, denk je in hokjes. Of wordt dat niet bedoeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

Deels ben ik er met je eens.
Weten welke kergang/achtergrond iemand heeft, zegt nog niks over de persoon zelf.
Het kan ook een behoefte zijn om ergens bij te horen en daar ook deel aannemen.
Dat kan plaatselijk zelfs verschillen aangaande de "naamplaatjes".
Daarom denk ik zelf niet in hokjes. Dat wordt wel voor mij gedaan. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 6 mei 2010, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:47
 
MARIJAN072 schreef:

Zeker weten!

Maar als iemand voor een andere optie kiest, dan zegt dat toch ook niet per definitie dat die dan wel in hokjes denkt? Ook ik probeer de hokjes niet op de voorgrond te plaatsen, al vul ik bewust wel een kerkelijke gemeente in. En ik kijk ook over kerkmuren heen. Door het invullen van de kerk waar je bij hoort, vertel je ook iets over jezelf. 'k Krijg het gevoel dat sommigen het omdraaien; als je een kerkgenootschap invult, denk je in hokjes. Of wordt dat niet bedoeld?

Je vertelt inderdaad op beide manieren wel iets positiefs over jezelf. Dat is eigenlijk wat ik ook probeer duidelijk te maken. Want er wordt nu door enkelen gedaan alsof de optie "niet in hokjes denken" verfoeilijk zou zijn en dat vind ik gewoon jammer. Het is dus niet zo dat ik vind dat een wel invullen van kerknaam betekent dat je wel in hokjes denkt...want dan heb ik een probleem met mezelf Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:50
 
HENK710 schreef:
Je vertelt inderdaad op beide manieren wel iets positiefs over jezelf. Dat is eigenlijk wat ik ook probeer duidelijk te maken. Want er wordt nu door enkelen gedaan alsof de optie "niet in hokjes denken" verfoeilijk zou zijn en dat vind ik gewoon jammer. Het is dus niet zo dat ik vind dat een wel invullen van kerknaam betekent dat je wel in hokjes denkt...want dan heb ik een probleem met mezelf Clown smiley

Dan zijn we het helemaal eens, Henk! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

Hallo Chatuliem,

En als je nu zoekende bent? En je plekje nog niet gevonden hebt bij een kerkgenootschap?
Ik heb trouwens ook ingevuld niet in hokjes denken omdat ik graag over kerkmuren heen wil kijken.......
Dus ik denk niet dat het altijd een kwestie is van er niet eerlijk voor uit willen komen maar meer van open staan voor anderen.
En wat is daar mis mee?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:48
 
effe tussendoor.....


ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Chatuliem,

En als je nu zoekende bent? En je plekje nog niet gevonden hebt bij een kerkgenootschap?
Ik heb trouwens ook ingevuld niet in hokjes denken omdat ik graag over kerkmuren heen wil kijken.......
Dus ik denk niet dat het altijd een kwestie is van er niet eerlijk voor uit willen komen maar meer van open staan voor anderen.
En wat is daar mis mee?

Willemijn
Wat voor de een als positief ervaren wordt, kan voor de ander als negatief gelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat voor de een als positief ervaren wordt, kan voor de ander als negatief gelden.

Gelukkig heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel. Het is veelal maar net van welke kant je het bekijkt. Neem de discussie over de kruishanger elders op het forum. De een ziet het kruis enkel als martelwerktuig, de ander ziet ook het reddende werk dat Jezus aan het kruis verricht heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:50
 
MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....


ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit


Tja het is niet anders Mariska Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:54
 
MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....


ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit

Welkom in de wereld van het grootste deel van NL...alle ruimte dus Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:58
 
Ik vind het een heel mooi onderdeel van de vragenlijst dat je ook in moet vullen bij welke kerk je hoort. Zonder daar vooroordelen over te hebben, denk ik dat het heel veel over iemand kan zeggen naar wat voor kerk hij of zij gaat. Door een bepaalde kerk in te vullen, vind ik niet dat je zegt dat de andere kerken niet goed zijn of zo. Je kunt dan nog steeds over de kerkmuren heen kijken.
Wat mij betreft is het heel goed om regelmatig jezelf af te vragen waarom je bij een bepaalde kerk hoort. Is dit uit gewoonte of omdat j er zelf voor kiest en je je er thuis voelt. Hopelijk is het het laatste en dan kun je daar toch juist voor staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:05
 
MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....


ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit

Welkom bij de club Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.

nou als mensen mijn profiel lezen staat er toch echt....... ik ben christen en denk niet in hokjes...

Maar verderop kan men toch heel goed lezen waar ik wel voor sta
En dat vinden mensen over het algemeen heel fijn, open enz. zoals het er staat.
En ik denk vandaag niet in hokjes, en morgen ook niet
En als iemand wil weten welk hokje ik zondags zit, en doordeweeks bijbelstudie doe, dan zal ik ze dat vertellen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOSHKE872





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 18:26
 
PAULUS505 schreef:
wat dachten jullie van deze onderstaande lied tekst van onze christelijke broers en zussen.
Is echt een levensles voor ons. Ik ben zelf bijv. Rk, maar ik respecteer de andere gelovigen.
Kijk bijv. naar de geboorte van het Kindje Jezus. zowel herders als wijze koningen kwamen Jezus aanbidden. Hierbij de songtekst:


ELLY & RIKKERT HOKJES VAKJES LYRICS

Ik praat een beetje moeilijk
- Je bent een stotteraar
Ik hou van rustig aan doen
- Je bent een treuzelaar
M'n tanden staan naar voren
- Een echte beugelbek
En ik heb ze verloren
- Je hebt een fietsenrek

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Ik hou van mooie kleren
- Je bent een modepop
Soms heb ik last van pukkels
- Hé vieze puistenkop
Ik kom uit Suriname
- Je bent een zwarte piet
Mijn vader is een Marokkaan
- Ha ha een Islamiet

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Ik voel me vaak niet lekker
- Je bent een ouwe zeur
Ik draag een keurig brilletje
- Een echte directeur
Vergeet ik weer m'n schooltas
- Je bent een sloddervos
M'n haar is niet gewassen
- Hé vuile luizenbos

Hokjes vakjes
We stoppen iedereen
In hokjes vakjes
Als ze anders zijn dan wij
Blokjes plakjes
We snijden iedereen
In blokjes plakjes
Als ze anders zijn dan wij

Katholieke elastieke
Openbare klapsigaren
Allochtone bruine bonen
Tuttebellen halve zolen
Asociale kannibalen
Vette dikke lomperiken
Rare kwasten en fantasten
Domme schele criminelen
Oliebollen dikke trollen
Uitslovers aanstellers
Aso's...


Groeten van Paulus

Een leuke gedicht Paulus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7