ChristianMatch
 


Forum

Hokjes
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:11
 
LIESBETH326 schreef:
1. Er zijn mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, mensen zijn die open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc.

2. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen en alleen vissen in de eigen vissenkom.

3. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die niet alleen vissen in hun eigen vissenkom, maar wel verwachten (soms zelfs eisen) dat de gevangen vis in de eigen kom (over)komt.

4. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die ook open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc. En die bereid zijn om met de gevangen vis te zoeken naar een kom waar beiden zich in thuis voelen.

Ik maak de inschatting dat het merendeel zich kan vinden in categorie 1 of 4, misschien wel iedereen die in dit topic tot nu toe gereageerd heeft. Ik zou bijna zeggen... zoek de verschillen tussen 1 en 4... Engeltje smiley

Vandaar dat ik het ook met Robbedoes eens kan zijn dat dit eigenlijk niet echt een zinvolle discussie is...


precies....iedereen kan zich wel vinden in 1,2,3 of 4

vind t ook niet veel zinvols meer.... wens iedereen succes met vissen !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:13
 
LIESBETH326 schreef:
Ik ben christen,
ik denk niet in hokjes
en ik ben lid van een pkn-gemeente...

Beste mensen, het één sluit het ander niet uit.... Dat is wat ik probeer(de) aan te geven, maar wat me blijkbaar niet lukte... Boze smiley

Daarbij zet jij dus dan blijkbaar bij voorkeur PKN in je profiel, waar een ander juist het christen zijn, het niet in hokjes denken centraal stelt. Je bent het dan dus gewoon met die ander eens, alleen je zegt het even anders Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Geloof is iets wat je met je partner moet kunnen delen. En als dat niet kan, omdat de ander dat anders beleeft, kun je je enorm eenzaam gaan voelen. Om deze situatie te voorkomen, vind ik het belangrijk dat je van tevoren al weet uit welke richting de ander komt. In mijn ogen geeft dat veel meer duidelijkheid vooraf en weet je wat je kunt delen met elkaar.
Dat is ook echt wel iets wat ter sprake komt in de contacten, ook bij de mensen die in hun profiel hebben staan niet in hokjes te denken. Er is dus blijkbaar geen probleem Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:48
 
HENK710 schreef:
Dat is ook echt wel iets wat ter sprake komt in de contacten, ook bij de mensen die in hun profiel hebben staan niet in hokjes te denken. Er is dus blijkbaar geen probleem Lachende smiley

Henk,,,,, ik denk dat er wel verschil is in het denken in hokjes of iemand in een hokje zetten hoor....


Laatst aangepast door
NISHA834
op zaterdag 24 april 2010, 02:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:38
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgende keer Marijan laten schrijven, kun jij dan schrijven, ik had het kunnen schrijven ... Knipoog smiley

Als Liesbeth druk is, schrijf ik wat meer. En als ik druk ben, neemt zij het stokje over. (Dat zijn mijn woorden hoor, 'k weet niet hoe Liesbeth daar over denkt Twijfelende smiley Knipoog smiley )

Liesbeth, bedankt voor al je bijdragen! Ik heb een lekker rustig weekje (w.b. het forum) gehad. Lachende smiley Zo delen we onze tijd efficiënt in hè. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:50
 
MARIJAN072 schreef:
Als Liesbeth druk is, schrijf ik wat meer. En als ik druk ben, neemt zij het stokje over. (Dat zijn mijn woorden hoor, 'k weet niet hoe Liesbeth daar over denkt Twijfelende smiley Knipoog smiley )

Dit stukje zou door mij geschreven kunnen zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zo goed Cross? Knipoog smiley

En Marijan, ik had je al een beetje gemist...
Ik dacht, ze zal toch niet in een ho(e)kje gekropen zijn? Zijn we meteen weer ontopic... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op zaterdag 24 april 2010, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:50
 
NISHA834 schreef:
Henk,,,,, ik denk dat er wel verschil is in het denken in hokjes of iemand in een hokje zetten hoor....

Idd... en er zijn ook hokjes met lage hekjes... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:53
 
LIESBETH326 schreef:
Idd... en er zijn ook hokjes met lage hekjes... Knipoog smiley
mogen de hekjes helemaal verpulverd worden door de hakselaar of opgestookt in de kachel. lekker warm Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:16
 
DANIEL777 schreef:
mogen de hekjes helemaal verpulverd worden door de hakselaar of opgestookt in de kachel. lekker warm Clown smiley

Eens zullen er geen hokjes, hekjes en hoekjes meer zijn... 'Het zal worden één kudde, en één Herder' (Joh. 10:16).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:38
 
LIESBETH326 schreef:
Dit stukje zou door mij geschreven kunnen zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zo goed Cross? Knipoog smiley

En Marijan, ik had je al een beetje gemist...
Ik dacht, ze zal toch niet in een ho(e)kje gekropen zijn? Zijn we meteen weer ontopic... Coole smiley met zonnebril

Soms is het best goed toeven in m'n eigen ho(e)kje! Knipoog smiley

Maar meestal kom ik er wel weer uit hoor. Lachende smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 24 april 2010, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:39
 
LIESBETH326 schreef:
Eens zullen er geen hokjes, hekjes en hoekjes meer zijn... 'Het zal worden één kudde, en één Herder' (Joh. 10:16).

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:40
 
in sommige winkels kom je ook hokjes tegen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:46
 
MARISKA601 schreef:
in sommige winkels kom je ook hokjes tegen. Knipoog smiley
raar he Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:48
 
MARISKA601 schreef:
in sommige winkels kom je ook hokjes tegen. Knipoog smiley

IK heb ze ook gezien appart he waar zouden die toch nu weer voor zijn....

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 16:26
 
PEACEDOVE820 schreef:
IK heb ze ook gezien appart he waar zouden die toch nu weer voor zijn....

Clown smiley



verstoppertje spelen? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 16:28
 
MARISKA601 schreef:
verstoppertje spelen? Clown smiley
wie weet Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 02:15
 
LIESBETH326 schreef:
Dit stukje zou door mij geschreven kunnen zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zo goed Cross? Knipoog smiley

En Marijan, ik had je al een beetje gemist...
Ik dacht, ze zal toch niet in een ho(e)kje gekropen zijn? Zijn we meteen weer ontopic... Coole smiley met zonnebril


Ja Liesbeth, zo ist goed.
En Marijan die zou zich zelf wel eens in een ander hokje / vakje willen indelen. Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 20:22
 
CROSSROAD317 schreef:
Ja Liesbeth, zo ist goed.
En Marijan die zou zich zelf wel eens in een ander hokje / vakje willen indelen. Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 21:49
 
MARISKA601 schreef:
in sommige winkels kom je ook hokjes tegen. Knipoog smiley

hier op CM heb je ook hokjes

en als ik iemand lees in zijn reacties dan merk je ook gauw of diegene in hokjes denkt

en ik scan zelf ook wel eens in wat voor hokje die ander zit

maar ik hou van hokjes met doorgeef luikjes....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:42
 
JONATHAN890 schreef:
hier op CM heb je ook hokjes

en als ik iemand lees in zijn reacties dan merk je ook gauw of diegene in hokjes denkt

en ik scan zelf ook wel eens in wat voor hokje die ander zit

maar ik hou van hokjes met doorgeef luikjes....

Toch maar pashokjes met schuifwanden gebruiken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:49
 
Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Een hokje is als een gevangenis, daar kun je voor kiezen maar ook eruit komen.
Ik ben vrijgekocht waardoor ik uit mijn hokje kon gaan.
Wel eng, omdat ik daarmee weer in een nieuwe wereld terecht kwam die ik niet kende.
Dus opnieuw gekonfronteerd te worden met een eigen identiteit in een wereld die ik niet kende.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt gehad in tegendeel.

Ik weet dat een hokje veiligheid bied zolang je erin blijft. Dat is wat de kerk doet en het liefst ook wil.


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 27 april 2010, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:13
 
MAR907 schreef:
Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Het is denk ik maar net hoe je die zin uit dat liedje leest. Ik vermoed, kan de totale tekst niet reproduceren helaas, dat de zinssnede meer te maken heeft met de beleving van een kind, die in zijn eigen directe omgeving iets mag betekenen als Kind van God in deze wereld. Ten opzichte de gehele wereld is die ruimte vrij beperkt, aldus volgens mij de bedoeling van deze zinssnede. En ja, dat geldt voor iedereen: onze betekenis voor de gehele schepping is ietwat beperkt...maar kan wel enorme uitwerking hebben in en op onze omgeving!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:36
 
wie durft er uit zijn hokje te komen Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:47
 
GRACE585 schreef:
wie durft er uit zijn hokje te komen Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley
heb je een vuurtje voor me Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:52
 
DANIEL777 schreef:
heb je een vuurtje voor me Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
er is een liedje dat heet fikkie steken van herman boon
kon t helaas niet op you tube vinden anders had ik t hier voor je neer gezet Clown smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 27 april 2010, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:58
 
Ik kan me inmiddels goed voorstellen als mensen niet meteen al duidelijk zijn over het kerktype waar ze naar de kerk gaan.

Om maar een voorbeeld te noemen:
Ik ben in een PKN-kerk gedoopt als kind. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, en de laatste tijd merk ik zelfs hoe goed het is geweest dat mijn ouders mij lieten dopen. Van meet af aan een fundament onder je bestaan, dat is heel fijn!
Maar nu: gisteren werd mij gezegd dat de kinderdoop wegens procedure- fouten (want vond niet plaats op de manier waarop in het Nieuwe Testament gedoopt werd) ongeldig is.
Hoe bont kun je het maken, denk ik dan, om heel eenzijdig te stellen dat procedurefouten een reden zijn om de doop ongeldig te verklaren.......
Blijkbaar zijn er mensen die niet begrijpen hoe pijnlijk en beledigend dat over kan komen. Allereerst pijnlijk voor de kerk (die voor de kinderdoop koos,) omdat de kerk in hun ogen verkeerd bezig was. Vervolgens pijnlijk voor de gedoopten omdat het fundament onder hun voeten alsnog weggeslagen wordt.
Hoewel ik vasthoud aan de kinderdoop als zijnde een zeer geldige vorm van dopen (en dus ook vind dat de kerk er goed aan gedaan heeft) vind ik het nogal kwetsend en pijnlijk als anderen daar luchtig over doen.

Dus ik begrijp hoe langer hoe beter als mensen niet meteen gedetailleerd en duidelijk zijn over hun opvattingen.... want mensen kunnen wel degelijk gekwetst worden door opvattingen van anderen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:00
 
MAR907 schreef:
Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Een hokje is als een gevangenis, daar kun je voor kiezen maar ook eruit komen.
Ik ben vrijgekocht waardoor ik uit mijn hokje kon gaan.
Wel eng, omdat ik daarmee weer in een nieuwe wereld terecht kwam die ik niet kende.
Dus opnieuw gekonfronteerd te worden met een eigen identiteit in een wereld die ik niet kende.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt gehad in tegendeel.

Ik weet dat een hokje veiligheid bied zolang je erin blijft. Dat is wat de kerk doet en het liefst ook wil.
Je beschouwt een hokje als iets negatiefs. Ik niet. Je bent toch wie je bent en waarom zou je anders willen zijn?
Als ik kijk naar een winkelcenturm zie ik daar een Aldi en een Albert Heijn. Beide hebben hun klanten en doelgroepen. Als ik kijk naar kerken zie ik refo's en pinkster, baptist en Leger des Heils, PKN. Allemaal hun eigen identiteit en hun eigen mensen. Wat is er op tegen dat je zegt dat je ergens bij hoort? Bij vereinigingen is men trots dat je ergens bij hoort. Hier lijkt het wel alsof je je schaamt.....vreemd.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 april 2010, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Als ik kijk naar kerken zie ik refo's en pinkster, baptist en Leger des Heils, PKN. Allemaal hun eigen identiteit en hun eigen mensen. Wat is er op tegen dat je zegt dat je ergens bij hoort?

Wat is er op tegen dat je de saamhorigheid ondanks de muurtjes wilt benadrukken, aangezien God de door mensen gemaakte grenzen doorbreekt? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:26
 
MAR907 schreef:
Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Een hokje is als een gevangenis, daar kun je voor kiezen maar ook eruit komen.
Ik ben vrijgekocht waardoor ik uit mijn hokje kon gaan.
Wel eng, omdat ik daarmee weer in een nieuwe wereld terecht kwam die ik niet kende.
Dus opnieuw gekonfronteerd te worden met een eigen identiteit in een wereld die ik niet kende.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt gehad in tegendeel.

Ik weet dat een hokje veiligheid bied zolang je erin blijft. Dat is wat de kerk doet en het liefst ook wil.

Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.


volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:24
 
ARJAN007 schreef:
Ik kan me inmiddels goed voorstellen als mensen niet meteen al duidelijk zijn over het kerktype waar ze naar de kerk gaan.

Om maar een voorbeeld te noemen:
Ik ben in een PKN-kerk gedoopt als kind. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, en de laatste tijd merk ik zelfs hoe goed het is geweest dat mijn ouders mij lieten dopen. Van meet af aan een fundament onder je bestaan, dat is heel fijn!
Maar nu: gisteren werd mij gezegd dat de kinderdoop wegens procedure- fouten (want vond niet plaats op de manier waarop in het Nieuwe Testament gedoopt werd) ongeldig is.
Hoe bont kun je het maken, denk ik dan, om heel eenzijdig te stellen dat procedurefouten een reden zijn om de doop ongeldig te verklaren.......
Blijkbaar zijn er mensen die niet begrijpen hoe pijnlijk en beledigend dat over kan komen. Allereerst pijnlijk voor de kerk (die voor de kinderdoop koos,) omdat de kerk in hun ogen verkeerd bezig was. Vervolgens pijnlijk voor de gedoopten omdat het fundament onder hun voeten alsnog weggeslagen wordt.
Hoewel ik vasthoud aan de kinderdoop als zijnde een zeer geldige vorm van dopen (en dus ook vind dat de kerk er goed aan gedaan heeft) vind ik het nogal kwetsend en pijnlijk als anderen daar luchtig over doen.

Dus ik begrijp hoe langer hoe beter als mensen niet meteen gedetailleerd en duidelijk zijn over hun opvattingen.... want mensen kunnen wel degelijk gekwetst worden door opvattingen van anderen.....

Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 3 van 7