ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 05:40
BerichtOnderwerp: leven
 
Er is één weg,die uit de diepte leidt,
één hand,die u kan trekken uit het slik
En van doffe wanhoop en van eenzaamheid:
Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.

Er is één waarheid,die niet wreed verwondt,
en die genade gelden laat vóór recht:
Ik ben de Waarheid,die de Vader zond,
Ik heb de leugen ‘t zwijgen opgelegd.


Er is één leven,glanzend als de zon,
waarin gij leven kunt verlost en blij:
Ik ben het Leven,dat de dood overwon;
en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 05:29
BerichtOnderwerp: leven
 
HANNAH810 schreef:
nou dat gedicht met zout verwachten we dan bij deze van jou, mar!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

hier komt het:

LEVEN

Het leven schets
zich soms summier.

Had net op het toilet
een goed begin
een mooi zin.

maar weer geen:
papier.

leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 02:12
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
HARALD940 schreef:
Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël.
Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.

En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof.
islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof.
Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan.
Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.


Een moslim zal nooit zeggen dat hij met gelovige christenen behoort tot de kinderen van Abraham.

En dat mogen wij toch wèl zeggen. Wij zijn weliswaar niet de natuurlijke nakomelingen van Abraham. Wij zijn geen Joden. De Farizeeën zeiden het echter zonder één moment te aarzelen: Wij hebben Abraham als vader en alle andere mensen niet. Jezus protesteert daar heftig tegen:”Zeg niet meteen bij jezelf:Wij hebben Abraham als vader. Want ik zeg jullie God kan uit deze stenen kinderen van Abraham verwekken” (Luc.3:8).

Kinderen van Abraham zijn alle mensen, die uit de belofte aan Abraham en uit het geloof van Abraham leven. Abraham is de vader van alle Christusgelovigen. Waarom ? Omdat we net als Abraham Gods stem in Christus gehoord hebben en op weg gaan zoals Abraham, blindelings vertrouwen op wat God beloofd heeft

Er zijn twee soorten van Abrahamskinderen. Natuurlijke en geadopteerde. De natuurlijke kinderen van Abraham zijn de Joden. De geadopteerde kinderen zijn al die mensen die door Gods Geest zo zijn aangeraakt, dat zij in Jezus Christus zijn gaan geloven. Dat zijn die mensen van wie Jezus gezegd heeft dat God bij machte is om uit de stenen van de tempel kinderen van Abraham te verwekken (Luc. 3 :8)

In de Bijbel lezen je dat de ware nakomelingen zij zijn, die Christus toebehoren: “En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte (Rom. 3:29)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:58
BerichtOnderwerp: leven
 
BETUWE775 schreef:
Leven

leven alleen al is een geluk
kijk eens in de wereld
mensen maken elkaar stuk

honger, oorlog en pijn
in veel landen op deze aarde
zal vrede en hulp niet beter zijn

kan het niet alleen
steun elkaar in alles
geef de mens hoop die plots verdween

soms is het bij jezelf ook geen feest
dan zijn er ook problemen
en handel je ook niet als een beest

je praat met elkaar
ook al lukt dat niet altijd
vlieg elkaar niet gelijk in het haar

los het op zonder ruzie
geen geweld of pijn
vriendschap is echt geen illusie

het is realiteit
mensen van vlees en bloed
maak geen stommiteit

respecteer elkaar in elke vorm
kleur of afkomt maakt niet uit
het geeft je leven kracht het is enorm

laat een ieder genieten hier op aard
help zelf mee om de vrede te bewaren
dan is het leven voor een ieder de moeite waard


Betuwe Boy
Knipoog smiley


Mooie woorden, (zonder smaak en kleurstoffen) Knipoog smiley , mis wel "het zout der aarde" in het gedicht welke beschreven wordt.
Want dat heeft het antwoord op deze woorden en wordt het smaakvol om te lezen en te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: spreuken
 
MARRY942 schreef:
Nou Mar, zo simpel als jij het stelt is het niet....heb ik ervaren in het leven..ben je familie van Salomo?

Geen familie van Salamo, wel een kind van de Heer.
Is het zo simmpel?? Ja, want er staat zo beschreven.....
Dat is wat de Here Jeus de mensen leerde, het gloof.
Wat doet het?? Het haalt het vleselijk denken bij de mensen weg.
Het denken vanuit je ikje in het verleden dat duister is, haalt Hij weg en leert de mens om naar de toekomst te leven, een levenswandel met God te lopen.
Geeft dat rust? ja, de Heer zegt immers mijn juk is zacht en mijn last is ligt.

Mat_11:29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.

Zo simpel allemaal, maar de ikje van ons (welke zich geweldig vind) loopt vaak voor de Heer inplaats van achter Hem.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:56
BerichtOnderwerp: spreuken
 
MARRY942 schreef:
Dat klopt inderdaad Jolan, ik bid elke dag of God (óók míjn!) tong in toom wil houden.

Wat als je wel kwaad spreekt dan??? Heeft God je dan niet gehoord???
De tong hebben wij als mens zelf in de hand.... De Heer leert ons in de bijbel hoe we dat kunnen doen. (hoe en wat).

God is niet verantwoordelijk voor onze tong.


Jacobus zegt dit erover:

Jacobus 1:26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij religieus is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, deze religie is ijdel.


Het antwoordt wat Jacobus op je gebed zegt is:

Jacobus 1:21 Daarom, afgelegd hebbende alle vuiligheid en overvloed van boosheid, ontvangt met zachtmoedigheid het Woord, dat in u geplant wordt, hetwelk uw zielen kan zaligmaken.
1:22 En zijt daders des Woords, en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging bedriegende.

Wow de antwoorden zijn al gegeven, je hebt het in je hand.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:31
BerichtOnderwerp: spreuken
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley

Voor de wijsheid te bidden is niet nodig...want die heeft iedereen al.... Je hebt het gelezen.... Dus het Woord van God is de wijsheid welke iedereen heeft ontvangen...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 14:06
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
PIETER649 schreef:
Deze week weer een vervolg op de soap die afgelopen zomer speelde.
Laura Dekker, 14 jaar, wil graag een wereldreis maken, solo met een zeiljacht.
Uiteraard maakt iedereen zich daar druk om, ze is onder beheer van jeugdzorg gesteld en die stelden dat zij te weinig ervaring had.
Nu staat jeugdzorg bekend om hun nautische kennis, dus het zal best zo zijn.
Gelukkig mag Laura van jeugdzorg wel op reis als ze meer ervaring heeft... dus legt jeugdzorg haar boot aan de ketting en geeft haar een vaarverbod. Zieke smiley

Van pure ellende is Laura weggelopen en via St Maarten vandaag weer in Nederland gearriveerd. Omdat er geen wachtlijsten bestaan bij jeugdzorg en justitie kon zij vanmiddag direct voorgeleid worden bij de rechtbank.
De verwachting is dat Laura als onhandelbare tiener uit huis word geplaatst.
Evenals tientallen andere moeilijk opvoedbare meisjes zal ze dan wel in een jeugdgevangenis geplaatst worden omdat jeugdzorg op dit terrein toevallig wel een wachtlijst heeft.
Dan zit ze in ieder geval droog als het regent, tussen andere meisjes met vergelijkbare problemen zoals loverboys, prostitutie, drugsgebruik etc.

Triest dat in Nederland een meisje met pit zo kapot gemaakt moet worden. Het sterft in Nederland al van de vegeterende ongeinteresseerde asociale jeugd... wees er nou eens trots op dat er 1 tussen zit die ergens anders over droomt dan een ontmoeting met een popster!
Dit meisje hoefde geen subsidie, wou alles alleen doen maar word nu geslacht door het systeem. Zieke smiley

Inderdaad Pieter. Ze heeft gelijk om niet terug te willen naar Nederland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: Eindtijd-bijbelstudie Frank Ouweneel
 
XABIA794 schreef:
Ik was onlangs naar een lezing van hem geweest in Eindhoven.
Ik vind ze toch best goed en ik heb er veel aan gehad. Het valt me dan ook wel op dat je een hoop mensen zowel tegen als voor hebt. Zal ook wel weer met de beleving te maken hebben.
In ieder geval ben ik het met een hoop van zijn uitleg best eens, zeker als je je focust op het brede beeld van Gods plan.
Natuurlijk zoals alles, is het goed om alles eens te toetsen.

Hier ben ik met je eens.

Frank Ouwenheel ken ik ook. Diverse opnames van zijn cd's zijn opgenomen in de gemeente waar wij naar toe gingen.
Hij is iemand welke vanuit de oude testament de mensen leert hoe God is voor Zijn Volk.
Alleen wat de toekomst betreft (NT), gaat hij van de Darby leer uit...
Daar kan ik persoonlijk niet met hem op een lijn zijn....

Vergadering komt voort uit de broederschap welke zijn ontstaan heeft, uit bisschop Darby. Deze persoon was ook RKK...
De evangelische kerken/gemeente basseren de eindtijd op de leer van Darby inplaats van wat werkelijk in de NB beshreven staat.
Openbaringen is een apparte boek welke de hele bijbelse geschiedenis en toekomst beschrijf in symbolen.

Hetgeen dat de mens verloren heeft in de Paradijs en door de Heer weer hersteld wordt, wordt beschreven in de Openbaringen van de Here Jezus.
Aan de ene kant beschrijft Openbaringen hetgeen dat gebeurd met de Vrouw van de Here Jezus, aan de andere kant wat er gebeurd met de vrouw van het beest.

Eigenlijks is Openbaringen het symbolische uitleg van de hele mensheid en de bijbel.
Hetgeen dat interresant is: waar staan we nu in deze tijd. Wat zegt de Heer en God tegen ons.....


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 28 januari 2012, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 01:44
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
HARALD940 schreef:
Joden en Christen haat heeft de islam altijd al wel gehad, van het begin af aan.
Joden en Christenen waren het ook verplicht aan moslims om belasting (djizja) te betalen.


Dat hoeft nu niet meer, maar moslims zien Joden en Christenen, en andere niet-moslims nog steeds als minderwaardig aan moslims.
De islam laat dan ook 2 kanten zien, moslims en niet-moslims, en de een moet heersen over de ander, niet andersom.

Wat ik nu ga zeggen is totaal off-topic....

De Islam heeft het symbool van een maan en een rijzende ster in hun vlag....



Wat betekend het.

De rijzende ster was de geboorte van een relatie (huwelijk) met de zon en maan god.....de ster is de islam....komt voort uit de chatolisme (god van Isis,Horus, Seth, dus zonnegod).
De maan zijn de (af)goden welke het licht van de zon "lenen". Daaruit is o.a. Koran ontstaan.

Dus met andere woorden de Islam is het leger van de zonnegod om de God van Israel (en christenen) te verdrijven.
Vandaar de catacombe in Rome.

De geschiedenis verteld veel feiten. Helaas leert men dat niet!!!
Ook niet in de kerken.....
Kan er veel meer van zeggen, het hoort hier niet.....


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 28 januari 2012, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
ik vraag me wel eens af, waarom het woord "schuld(-loos)" bij scheidingen uberhaupt nodig lijkt te zijn;
wat heeft het voor zin een schuldige aan te wijzen vraag ik me af?
de situatie verandert er niet door, en het veroordelende in het woord doet mensen soms onnodig pijn.

in mijn persoonlijke situatie kies ik ervoor de feiten, hoe onrechtvaardig het ook kan voelen, te accepteren en oplossingen te vinden voor de akkefietjes die zich aandienen nadat je echtgenoot de deur dichttrekt.
dat lijkt me iets progressiever dan je richten op de veroordeling die om de hoek komt kijken bij het aanwijzen van een 'schuldige".

bovendien; mijn ervaring in de contacten met de mensen hier op de site zijn zodanig, dat al hoor je iemand vertellen hoe "schuldig" hij of zij is/was aan de scheiding, en je de moeite neemt zonder te veroordelen door te vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen, je vaak heel goed kunt begrijpen hoe iemand vanuit een moeilijke situatie die grote fouten heeft kunnen maken;
wanneer je iemand wél veroordeeld/schuldig verklaard, dan hoor je dus vanzelfsprekend ook niet de pijn die aan de situatie voorafging, omdat er eenvoudigweg de ruimte niet is voor de ander, om zichzelf te zijn en emoties te delen.

Ben ik met je eens...

Hoe denk je er erover dat de kerk een tweede huwelijk en een scheiding veroordeeld?
De kerk gaat daarin scheef en gaan aan het verlossings werk van de Here Jezus voorbij.
Ze gaan daaarmee voor de Heer staan inplaats van achter Hem.
Zelf vind ik het jammer dat er zoveel kerkmensen zijn welke gebukt gaan met schuldgevoel en veroordeling welke de kerk hun mensen oplegd.
Dat komt niet overeen met Gods wil.
We mogen weten wie we in Christus zijn.... De NB staat er vol mee... Ben blij dat de kerk van de Heer niet bedoeld is om te veroordelen.


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 27 januari 2012, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
MARIAN519 schreef:
Maar zijn de moslims dan een deel van het volk Israël? Smiley die vol vragen zit

Absoluut niet. Aanhangers van de islam heten moslims.

De islam heeft zijn oorsprong in de 7e eeuw vanuit de Arabieren.
De Islam geloof is door Mohammed onstaan. Mohammed was getrouwd met een non vandaar de burka's.

In 1928 ontstond er een Joden haat waaruit de Hamas is onstaan uit de Islam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Eindtijd-bijbelstudie Frank Ouweneel
 
BERT168 schreef:
het was natuurlijk te verwachten dat dit een discussie op gang zou brengen maar ,daar is niet in 1 zin een antwoord op te geven mar.
wat wel belangrijk is, is dat voor een ieder geldt dat hij zeker weet dat hij een keuze heeft gemaakt voor Jezus,en als dat zo is, dan is het een extra informatie die een christen niet persé hoeft te weten om behouden te worden.
wel is het natuurlijk heel mooi dat God ons in de toekomst laat kijken wat er staat te gebeuren,maar daar is iedereen vrij in om dat te geloven of niet,of om het aan te nemen of niet, wat de bijbel over de eindtijd zegt.

daar kan je een lange maar ook een korte discussie over houden.
om behouden te worden is het niet relevant om te weten,maar wel enorm interessant.

dus voor de geïnteresseerden onder ons,is het zeker een aanrader om er eens naar toe te gaan of om het te onderzoeken.

Dus wanneer iemand kiest voor de Heer, blijft het onzeker dat deze behouden en het eeuwig leven heeft.?????

Typisch een "believe" en niet "het geloof (faith)".....
Het geloof betekend zekerheid, welke de Here Jezus bracht, zekerheid en niet een hoop op....
De kerk brengt niet meer dan hoop, zelf voorgangers zeggen ik hoop dat of ik denk dat het.....
Wat zegt de bijbel??? Waar zijn de antwoorden te vinden???


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
MARIAN519 schreef:
In Ezechiël 2 zegt God: " Mensenkind! Ik zend u tot de kinderen Israëls, tot de rebellerende volken, die tegen Mij gerebelleerd hebben; zij en hun vaderen hebben overtreden tegen Mij tot op dezen zelven huidigen dag.

4 En deze kinderen zijn hard van aangezicht, en stijf van hart; Ik zend u tot hen, en gij zult tot hen zeggen: Zo zegt de Heere HEERE

De profetie gaat dan denk niet over de moslims.. Smiley die vol vragen zit l

Weet het wel zeker..... Want Moslim is niks meer dan een volks naam zoals wij Nederlanders genoemd worden.

Wel hangt de Moslim hoofdzakelijk het geloof van "Islam" aan.
Islam hebben hun rustdag op " Het hoogtepunt van de week ligt voor moslims op vrijdagmiddag, vergelijkbaar met de sjabbat voor joden en de zondag voor de christenen. " Islam is gericht op "Mekka"......
(WIKEPEDIA)

Waar Ezechiel over spreekt is al gebeurd maar de "kerk" gooit het naar de toekomst.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:22
BerichtOnderwerp: Eindtijd-bijbelstudie Frank Ouweneel
 
MOMO697 schreef:
In sommige delen van de wereld groeit de christelijke kerk juist enorm.
Als je naar deze lezing was geweest dan had je dat geweten Knipoog smiley

Je zegt het goed "christelijke kerk".
Maar wat zegt "kerk van God" in de bijbel ????

Ik hoor liever hetgeen dat de Here Jezus zegt over diegenen welke geheiligd zijn door Hem in deze tijd.........
Het eeuwig leven hebben ze al, waar maakt de "christelijke kerk" zich nu dan druk om????


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: fabeltjeskrant
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach Bert, je hebt me eens verweten dat ik soms te consistent ben. In mijn geval maakt het niet veel uit, omdat ik geen dwaze exen achter me aan heb, maar ik vind wel, dat ik hier op de site chatuliem ben...

Volegns mij is CM een grote Fabeltjes krant, want hier zijn ook katten. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
JOLAN931 schreef:
Moeten we niet altijd met onze partner leven op die manier dat het ons niet in beslag neemt zodat er geen tijd meer over is voor God?
Niemand weet wanneer Hij terug komt, het zou dus ieder moment kunnen zijn.

Maar dat wil toch niets meer zeggen dat God op nummer 1 moet staan, en daarna pas je partner komt....meer niet.
Ik vraag me af wat dit te maken heeft met scheiden. Ik zie hier geen goede reden in om een scheiding goed te praten namelijk

Dat is niet wat God zegt.
God liefhebben boven alles, en je naaste (ook partner) als jezelf,.......
Nu wordt het moeilijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
hihi,
ben ik het toch alwéér niet met je eens!!
errug ben ik he?
johannes maakte de wegen klaar voor de Heere Jezus, die de weg tussen God en de mensen vrij zou maken.
net als toendertijd een wegbereider de wegen netjes maakte als de koning ze nodig zou hebben.

Engeltje smiley oke; oke; ik mag mijn mond een poossie houden, I KNOW

Hahaha, Clown smiley dat is wat ik ook bedoel. Je bent niet erg hoor, wel .......... Engeltje smiley
De Here Jezus is diegene welke de paden recht maakt voor ons.
Lees ook de teksten daarvoor, Johannes heeft het over "want deze is het" (wie was het?).

In Math 3 vers 2 staat het antwoordt op het eeste gedeelte van .....Onze Vader......

Ook voor nu, Hij heeft die onderwijs doorgegeven aan zijn apostellen en deze hebben het weer de mensen onderwezen waaruit de huis gemeentes toen ontstaan zijn. Dat is het NT.
Wie waren het niet eens met Johannes???

Maar nu voor ons 2000 jaar later???? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:13
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
met alle respect, mar; maar deze teksten gaan over johannes de doper, hoor. Knipoog smiley en niet over de kerkgemeenschap.

Hannah je hebt hellemaal gelijk. Knipoog smiley
Idd was Johannes de weg voorbereider, van diegene welke de paden van de kerk van toen recht zou maken.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:05
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HERMAN388 schreef:
Ga je voor je eigen kerk beginnen?
Wat wil je zeggen dan voor de kerkmensen?

De Here Jezus was met Zijn kerk begonnen.
Helaas lopen de traditionele kerken voor de Here Jezus, in plaats van achter Hem....en dat de roep is:

Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Mar_1:3 De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht.

Luk_3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!.

M.a.w. "de kerk" is scheef gegaan...Deze zouden de mensen horen te leren "wat en hoe" Hij het bedoeld heeft en wat de wil van God is....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:55
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Dus bidden is een overbodig iets?

Het dopen kan dan ook geschrapt worden, want Jezus is al gedoopt.
Het Heilig Avondmaal vieren kan ook wel geschrapt worden want, Jezus ging ons daarin voor.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, en de bijbel hoeft niet meer gelezen te worden, want dat doet de voorganger in de kerk wel.

De kerkgang dan ook maar afschaffen?


ik vind je antwoord niet kloppen.


Precies,.... je ikje (hersenspinsel) zegt het.....
Het is niet hetgeen dat ik zeg of in de reactie beweer.....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:30
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Er word in Mar zijn beredenering een regel uit het Onze Vader geschrapt heb ik het idee.

Mijn idee is, dat hele "onze vader" geschrapt is. Lachende smiley
Het is al vervuld door De Here Jeuzus de Messias...
Heb ik niet zelf bedacht.... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:55
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
ik ben het met je oneens wat dat betreft, mar.

Dat begrijp ik....

Het onze vader.... is een gebed vanuit uit de oude (oordelend) verbond van God.......
De Here Jezus was toen nog niet aan het "kruis" geweest, had het nog niet vervuld, waarvoor Hij hier op aarde was gekomen.......
De Joden snapten er toen ook niks van, vandaar dat zij Hem vroegen "hoe moeten wij nu bidden tot God"???(Yawhey)?

De sleutel is, dat de Here Jezus het antwoord is op de ...Onze vader gebed.....
Hij heeft het vervuld en dat was daarop het antwoord van God (later)....

Voor mij is de "Onze Vader" een groot dank gebed geworden.
- dank God dat het Koninkrijk gekomen is door de Heer.
- dank God dat mijn zonden zijn vergeven door de Heer.
- dank God dat ik niet verzocht wordt door de boze, Hij heeft het over wonnen.
- dank God dat er dagelijks brood is, want de Heer is het levend wordende woord van God waar wij dagelijks van kunnen eten. Immers de Heer zegt "Ik ben het broods des levens".
Enz, enz.

Dus het Onze Vader is een dank gebed geworden (dat is het nieuwe verbond).
Vandaar dat je niet eens kunt zijn met mij.

De traditionele kerk houdt de mensen nog steeds onder de oordeel van God uit OT daarom wordt ook nog de "Onze Vader" weekelijks liefst dagelijks hardop uitgesproken, zodat men daarin blijft geloven (een believe).
Terwijl de Here Jezus gekomen is om ieder mens daarvan te verlossen....
Dat is wat "het geloof" doet..... waar de Heer over spreekt....

Verlost zijn in de Heer betekend (dat is de vrucht ervan), niemand hoeft zich drukt te maken om wederom een relatie aan te gaan.
Het leert ook om een ander te kunnen vergeven. De vraag is "Wat en hoe"??? Dat leert de Here Jezus ons nu om dat te kunnen doen....

Denk je, dat de Here Jezus dingen heeft gezegd dat wij als mens het niet kunnen volbrengen???
Ook een ander vergeven is mogelijk. Alleen niet vanuit onszelf. De Heer en de apostellen, leert ons in het NT, "wat en hoe"!!!!

Tja, zal de Heer "het geloof (Faith)" nog vinden wanneer Hij terug komt????


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 15:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
dat mensen hem VRAGEN OM VERGEVING?
lijkt me luid en duidelijk in de bijbel terug te vinden, dat een ieder die om genade vraagt die ook daadwerkelijk zal ontvangen.

ps. is het zo raar als iemand op een bericht reageert op een forum, mar? Geschokte, onthutste smiley
Het was grappig bedoeld Smiley die vol vragen zit .

Hetgeen ik bedoelde te zeggen is, dat genade een gift is van God welke de wereld al ontvangen heeft. Daar hoeven we niet om te vragen.
En ieder die in de Here Jezus gelooft, heeft het eeuwig leven. Hoeven we ook niet om te vragen.

Mischien dat Matheus meer duidelijkheid geeft.

Mat 6:14 Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.
Mat 6:15 Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.

Of is dit niet een antwoord vanuit de bijbel op vergeving van hoe en wat?


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 23 januari 2012, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Vrij zijn Weekend 2 en 3 maart
 
ESTHNA266 schreef:
Ga jij ook naar het vrij zijn weekend? Ben je er al vaker geweest of juist niet.... Deel hier je ervaring of vragen

Zelf ga ik voor het eerst.

Voor meer info:
http://bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_rsevents&view=events&layout=show&cid=20&Itemid=339

‘Kiezen voor Jezus maakt je leven niet makkelijker maar moeilijker!’ zegt Wilkin van de Kamp onomwonden als we hem vragen of hij iets meer wil vertellen over het thema van het komende Vrij Zijn Weekend in maart.

Vreemde uitspraak voor iemand welke weet dat de Here Jezus een verlosser en bevrijder is.
Dus niet kiezen voor de Heer dan, het wordt alleen moeilijker en zwaarder volgens hem gezegd door Paulus.

Mijn bijbel zegt en leert anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 18:47
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
BERT168 schreef:
Carien:

Leuk om ons mee te laten genieten Chat,

ik had nooit verwacht dat Bert zo hard zou rijden!!
Een gevaar op de weg dus?

bert168 :
ik had één moment even bijna 160 km/uur,maar toen hadden we de wind in de rug.
mijn auto is zo licht dat ik op een gegeven moment de auto maar heb uitgezet,en me/ons heb laten meewaaien door de wind!
daarom was de auto ook zo stil en was het net een 6 cylinder,
van Chrysler uiteraard....

Een bijzondere auto, waar het waait van binnen in de rug. Een cabrio mischien Smiley die vol vragen zit



Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 23 januari 2012, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan
 
CARIEN982 schreef:
Leuk om ons mee te laten genieten Chat,

ik had nooit verwacht dat Bert zo hard zou rijden!!
Een gevaar op de weg dus?



Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 23 januari 2012, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
 
PIETER649 schreef:
De SP staat in de peiling inmiddels op 30 zetels Zieke smiley

Wat een jalouzie is er toch in het land bah.
Ik rij graag in een comfortabele auto met veel pk´s onder de motorkap, ik ben blij met mn vrijstaande huis en ik geniet van mn nieuwe vijver met koikarpers die inderdaad duur zijn.
In april komen er nog n paar bij, kost weer n fortuin.

Moet ik me nou gaan schamen daarover???? Zijn jullie gestoord ofzo? Ik werk er voor he.

En weet je wat? Als je zelf ook meer luxe wil, moet je niet klagen, maar er voor werken...
Maar goed, werken voor je brood en n beetje meer, lijkt af en toe vloeken in de kerk op cm.

Tja dat wordt van de kansel af geleerd. Anders is de voorganger (en de rest) werkloos. Zieke smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 23 januari 2012, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
antwoord; ja

wedervraag; en wanneer ontvang je die genade van de gestuurde Zoon van God?
als je VRAAGT OM VERGEVING.

Gompie.. Coole smiley met zonnebril jij geeft reactie.

Antwoordt: de gestuurde Zoon, is de genade voor heel de wereld....

1Jn_4:9 Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.

Gal_1:4 Die Zichzelven gegeven heeft voor onze zonden, opdat Hij ons trekken zou uit deze tegenwoordige boze wereld, naar den wil van onzen God en Vader.

Wat is de wil van onze Vader???


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: Your ID in Christ, dagelijkse overdenkingen
 
MOMO697 schreef:
2 Korinthe 2:14-17

Iets wat mij al een geruime tijd bezighoud en afvraag is, wat is de geur dat ik verspreidt, wat zijn de vruchten die ik draag en verheerlijk en draag ik Jezus uit? Draag ik Zijn Naam, voor ieder te zien en te lezen? Elke dag weer, zijn dit keuzes die we moeten maken. Wie volg ik vandaag?



Wanneer een mens wandelt naar het vlees, draag hij de geur van dood. Een mens die wandelt naar de Geest, draagt de geur van Leven, de geur van Christus. Daar is geen tussenweg.

Het is zo ontzettend belangrijk, om iedere dag weer, een keuze te maken om God te volgen. Mensen te stimuleren het goede te doen, door ze bemoedigen in hun goede werken.

Ik heb veel om me heen gezien, dat er zoveel schade is ontstaan bij mensen, door woorden. Lieve mensen, het is onze verantwoordelijkheid, voor niemand een uitzondering, dat we elkaar aanmoedigen, wanneer mensen besluiten zich uit te strekken naar de gaven van de Geest. Wanneer iemand wil ontdekken wat zijn of haar plek is, binnen het Lichaam van Christus en Zijn Leven wil uitdragen.

Wij, het Lichaam van Christus, behoren een vangnet te zijn, om mensen op te vangen, wanneer ze gestruikeld zijn. Ze opnieuw op te richten, door Gods Woord te verkondigen en ze te helpen door te gaan op het punt waar ze gevallen zijn. Stimuleren om de overwinning daarin te behalen.

Lieve broer/zus, wij allemaal maken fouten en vallen iedere dag een paar keer, maar het is zaak om opnieuw op te staan en door te trekken, net zolang totdat wij de overwinning hebben behaald.

Een ding heb ik geleerd, op het moment dat ik mijn eerste Woord van God ontving is, dat Hij niet kijkt naar de dingen die ik fout doe, maar Hij kijkt naar de dingen die ik goed doe en daarin bemoedigd Hij mij en moedigt Hij mij in aan, zodat ik mag groeien en mag open bloeien en veel vrucht mag gaan dragen. Weet dat dit ook voor u, en de mensen om geld.

Fouten zijn er om van te leren. Daarom leer van uw eigen fouten, maar ook van de fouten van mensen, zodat deze u zullen behoeden voor grotere fouten. Die veel vergeven is, zal veel vergeving geven. Word u bewust van Gods genade over uw leven, zo zal u ook genadig zijn voor anderen.

Begin deze dag maar, de heerlijke geur van Christus te verspreiden, door mensen te bemoedigen met een oprecht hart. Zoek naar het kostbare goud, wat in een ieder mens te vinden is, en haal het naar voren, zodat het zichtbaar word en mag uitgroeien tot een prachtig hart, van puur goud. Want God heeft in ieder hart iets kostbaars gelegd, iets unieks. Want onthoud, God heeft in een ieder mens een speciale zegen gelegd, want Hij heeft ieder mens lief en wil dat geen van hen verloren gaat. Aan ons de taak, om Zijn Hart daarin te laten zien en Zijn leven uit te dragen, zodat er leven komt.

Zie door Gods ogen, naar uzelf en naar de mensen om u heen, dan zult u zien, dat vele struikelblokken op uw weg, niet door anderen, maar door uzelf zijn aangelegd, want niemand kan u stoppen, dan alleen uzelf. U heeft een keus, laat u zich stoppen, of neemt u Gods getuigenis aan voor uw leven en begint u met Hem te wandelen en Zijn leven te spreken?
Verspreidt u Leven of dood? Aan u de keuze.

Gods zegen in uw wandel met Hem,

Amanda Jansen
[url][url]www.youridinchrist.org[/url][/url]


Zat mij af te vragen wat nu betekend:

2Co 2:14 En Gode zij dank, Die ons allen tijd doet triomferen in Christus, en den reuk Zijner kennis door ons openbaar maakt in alle plaatsen. 2Co 2:15 Want wij zijn Gode een goede reuk van Christus, in degenen, die zalig worden, en in degenen, die verloren gaan;

De kennis van Christus???? = Goed doen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 47 Volgende
Pagina 2 van 47