ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 september 2013, 12:49
BerichtOnderwerp: When I say"I am a christian"
 
When I say

When I say, “I am a Christian”
I’m not shouting, “I’ve been saved!”
I’m whispering, “I get lost sometimes
That’s why I chose this way”

When I say, “I am a Christian”
I don’t speak with human pride
I’m confessing that I stumble -
needing God to be my guide

When I say, “I am a Christian”
I’m not trying to be strong
I’m professing that I’m weak
and pray for strength to carry on

When I say, “I am a Christian”
I’m not bragging of success
I’m admitting that I’ve failed
and cannot ever pay the debt

When I say, “I am a Christian”
I don’t think I know it all
I submit to my confusion
asking humbly to be taught

When I say, “I am a Christian”
I’m not claiming to be perfect
My flaws are far too visible
but God believes I’m worth it

When I say, “I am a Christian”
I still feel the sting of pain
I have my share of heartache
which is why I seek God’s name

When I say, “I am a Christian”
I do not wish to judge
I have no authority
I only know I’m loved

Als ik zeg.

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Ga ik niet schreeuwen, "Ik ben gered!"
Ik ben fluisterend, 'Ik ben de weg soms kwijt
Daarom heb ik voor deze manier gekozen

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Spreek ik niet met menselijke trots
Ik beken dat ik struikel -
Heb God nodig als mijn gids

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Probeer ik niet te sterk te zijn
Ik belijd dat ik zwak ben
en bid voor kracht om door te gaan

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Ga ik niet opscheppen over succes
Ik geef toe dat ik gefaald heb
en kan niet altijd de schuld te betalen

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Denk ik niet dat ik alles weet
Geef toe aan mijn verwarring
Nederig vragend om te worden onderwezen

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Ga ik niet beweren perfect te zijn
Mijn gebreken zijn goed te zien
maar God gelooft dat ik het waard ben

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Voel ik nog steeds die steek van pijn
Heb zo mijn deel van hartzeer
dat is waarom ik Gods naam zoek

Als ik zeg, "Ik ben een christen"
Wens ik niet te oordelen
Ik heb geen gezag
Ik weet alleen dat ik Geliefd ben


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 9 september 2013, 12:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 september 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Door de weg (oftewel, by the way) ter info voor nieuwkomers of hen die dit nog niet wisten, men mag gerust niet leden uitnodigen (vriend of vriendin) om ook mee te gaan naar de BBQ-pickninck.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 september 2013, 14:14
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
WILLEMIJN232 schreef:
Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest....Knipoog smiley

Dat is mede de reden dat ik deze topic heb geopend. Het is zoiets als dat men een pracht cadeau krijgt, dank je wel zegt, maar de verpakking erom heen laat zitten. Als Jezus naar de Hemel gaat, belooft Hij een helper die meer kan dan Hij zelf kon. Die helper wil ons ook gebruiken als werktuig om Jezus groot te maken mede door ons te doen beseffen, Wie Jezus is en wat Hij gedaan heeft.

Typt men Heilige geest in de zoekmachine gelijk Google of Bing, Staan er heel veel linken waar men veel kan leren over wat de Geest allemaal doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 00:20
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Nou vooruit Knipoog smiley

Nee, hoor. Af en toe zo'n zinnetje Fries kan geen kwaad toch? Het is een mooie taal. En voor de niet-Friezen een uitdaging om te lezen wat er staat.
Zolang hij het in niet in theologische discussies of andere verhitte gesprekken gebruikt...

Redactie CM

http://www.oersethelp.nl/ misschien kan de niet fries hier wat mee mocht men toch willen weten wat er geschreven is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 18:06
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Stukje gekopieerd uit de cip nieuws brief over de werking van de Heilige Geest

God, die ons hart aanziet, weet wat onze motivatie is. Hij geniet van Zijn kinderen die oprecht naar Hem verlangen. En wedergeboren als we zijn, hopelijk ook vervuld met de Heilige Geest, hebben we Gods Geest al Die in ons woont. Niet kwart, niet half, maar helemaal. Wij zijn het zelf die struikelen en met vallen en opstaan door het leven gaan in een proces van heiliging dat doorgaat totdat de Heer ons thuis roept. Soms lopen wij enorme omwegen en het is juist dan dat we afstand tot God ervaren. En God snapt dat. "Hij weet wat maaksel wij zijn" (Ps.103:14)...

Maar Hij is niet veranderd. Hij verhuist niet! Wij maken omwegen!

Het recept is dan ook eigenlijk heel eenvoudig. Het is niet 'meer van de Geest', maar 'minder van onszelf'! In oprechte dienstbaarheid onszelf wegcijferen, ons verootmoedigen, "de ander uitnemender achten dan onszelf".

Weet je wanneer ik Gods nabijheid ervaar? Als ik voor Hem aan het werk ben en af en toe in de stilte zijn zachte stem mag horen, die me de weg wijst. En heel af en toe mag ik een aanraking van Zijn Geest ervaren in de stilte.

Toewijding is het antwoord; (hernieuwde) toewijding aan Hem en aan het werk dat Hij voor ons heeft klaarliggen. Dicht bij Hem blijven en vragen om Zijn leiding bij alles wat we doen. Dan kan de Geest krachtiger in ons en door ons werken.

Dat is: 'meer van de Geest'!




Bron: Gerard Wassink


klopt we ten delen maar de Geest is veel meer en kan ook zonder dat Hij in ons is werken op aanvraag. Dat er dingen gebeuren en wij die niet verklaren kunnen, kan het werk van de Geest zelf zijn, soms door gebed van velen.

Ik heb deze topic geopend, ook om ervaringen met elkaar te kunnen delen in hoe de Geest ons helpt zonder dat Hij in ons is, bijvoorbeeld doelend op gebeurtenissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 15:19
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
SHANITA130 schreef:
Ja, iemand ze zin doordrijven in de naam van God...Hoe Is Het Mogelijk he?

Al onze zonden kunnen vergeven worden behalve die tegen de Geest, misschien dat we daarom ons nu niet geheel open kunnen of durven stellen voor wat voor goeds Hij nog voor ons in petto heeft. Houdt misschien ons ego het ook tegen om geheel vervuld te worden van de Geest??

In de trant van, een beetje van God en veel van me zelf. Hoe kan men vervuld raken van de Geest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 15:11
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Misschien beter om dit bij het subforum Gebed te plaatsen?

Redactie CM

Het was nieuws dat zij haar spullen kwijt is door die brand , dus mag er gerust dan gebed gevraagd worden omdat het als nieuwsfeit is gebracht.
Natuurlijk kan het dan ook nog wel bij afdeling gebed geplaatst worden, niets mis mee, er wordt toch al te weinig gebeden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:23
BerichtOnderwerp: Blokkeren
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Onderwerp is veranderd en verplaatst.
Er is twijfel of dit topic levensvatbaar is...Smiley die vol vragen zit
Zie ook mijn reactie op Anna.

Redactie CM

Die vraag kan men bij meerder topics stellen, maar als het niet zo is blijkt dat vanzelf wel.
Bedankt voor de reacties, doet me goed. Ik lig er niet wakker van, beslist niet. Maar ik vind het zo kinderachtig, zelf iets schrijven via de mail, (ook niet kwetsend hoor) en dan gauw de vingers in de oren stoppend door t egaan blokkeren.

Hopelijk wel goed geschreven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:48
BerichtOnderwerp: Bijbelteksten
 
KLUS667 schreef:
Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon

Helemaal mee eens Klus, Ik mag door Jezus mij een kind van God noemen met alle voordelen die dat met zich mee brengt. Puur om wat Jezus ons leerde bidden , "Onze Vader".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:41
BerichtOnderwerp: Blokkeren
 
Is iemand zielig als die een ander blokkeert en zo dus geen mail meer kan ontvangen en zelf wel nog mails stuurt?
Komt mij de gedachte boven drijvend dat men zich verheven voelt boven hen die op ander wijze met hun talenten wel goed zijn, maar door de blokkeerder of ster als minderwaardig worden bestempeld, puur omdat eigen ego niet gestreeld wordt als men wel zijn/haar best doet als men niet naar zijn/haar pijpen kan dansen.

A men iemand blokkeerd om geen kritiek (zelfs opbouwende) meer te kunnen ontvangen, is het een zwakte bod, jammer zeer jammer.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 3 september 2013, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 00:56
BerichtOnderwerp: chatbox
 
HENK546 schreef:
ga niet you tube dingen in typen in de chatbox stoort ander leden dus doe het prive want niet alles is toegestaan als men op die site kijkt die soms in de chat STAAT KAN AANSTOOTGEVEND ZIJN BEDANKT ALVAST

Als het jou stoort kan ik begrijpen, maar hoe weet je dan dat ook andere leden zich er aan storen? Zou ik het over een mooi lied hebben wat ik gezien heb op You Tube, waarom dan niet delen in de chat. Voor je er erg in hebt is het weer uit het schermpje verdwenen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 00:50
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
Na de oproep van CM schiet ik nog wat in, Maar dan met een wat andere insteek.

Is het niet opvallend dat in de Bijbel alle mogelijke relaties de revue passeren- tot aan een relatie met iemands stiefmoeder toe- en dat alleen bij man/vrouw gesproken wordt van een geaccepteerde intieme sexuele liefdesrelatie, nl. het huwelijk? Talloze malen wordt de man/vrouw relatie genoemd in allerlei opzichten, terwijl homofiele relaties alleen in negatieve, veroordelende zin genoemd worden.

Voor degenen die dat laatste er niet in kunnen lezen, is het niet opvallend dat er op geen enkele wijze positief gesproken wordt over een intieme sexuele relatie of over een relatie als van man/vrouw in trouw en liefde tussen man en man/ vrouw vrouw?
Mbt de meest belangrijke relatie in het leven wordt ALLEEN gesproken over de man/vrouw relatie, ja zelfs wordt meerdere malen de verhouding van Christus met zijn kerk getekend als die tussen bruid en Bruidegom, en voor de spitsvondigen Knipoog smiley , als man en vrouw (ef 5: 25; openbaringen 21). Verder wordt er, als het gaat om leefregels etc. in de kerk zowel in het OT als in het NT ALLEEN uitgegaan van de man vrouw relatie of van ongehuwden, in allerlei verbanden, tot aan het kiezen van ouderlingen toe. Nergens lees je iets als Kleopas, de man van Cornelius of i.d. En dat terwijl homosexuele relaties tussen mannen al vroeg in de oudheid bekend waren.

Ook zonder de bekende teksten laat de Bijbel m.i. dan ook geen ruimte voor een homosexuele relatie (in liefde en trouw). De conclusie dat dit door God gewilde liefde is mbt een relatie van een dergelijk belang - een huwelijk!- vind ik ongeloofwaardig als daar dan in heel de Bijbel geen enkele aandacht aan geschonken wordt, anders dan negatieve.

Lees bijv. eens wat Jezus zegt in mattheus 19:
4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Als reactie op de al eerder vermelde site die Thomas noemt: lees dan deze ook eens,ook al eerder vermeld http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/homsleutel.htm

En dan nog eentje waar ik het zelf niet helemaal mee eens ben maar ter info: http://www.edudivers.nl/faq/gods_bedoeling_niet_in_de_war_brengen

Leven vanuit het Woord alleen is arm en geeft geen enkel recht op een leven met God als onze tijd er hier op zit. De Geest geeft ons inzicht in wie Jezus was en wie Hij is. Pas als we door inzicht van de Heilige Geest, Jezus aanvaarden als de opgestane Heer, dus dat Hij voor onze zonden gestorven is, maar ook zin opstanding belijden, mogen wij door genade Zijn volgelingen zijn. Hij gaf leefregels, en dan in het bijzonder het Grote Gebod. Mijn vraag is moet het woord baas zijn of Jezus overwinnign aan het kruis.

Een mening gestoeld op het woord is niets mis mee, maar waar blijft de bevolen Liefde voor hen die "anders" zijn? Wat voor opbouwends zit er in jou mening verscholen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 14:55
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Eindelijk weer eens gekookt en lekker aan tafel gezeten om zo de maaltijd te nuttigen, zou zo niet meer weten hoelang dat het geleden is dat we dat op zondagmiddag hebben gedaan, meestal nuttigden we 's avonds onze warme hap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 14:50
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoelde het niet voor mensen die een andere mening dan je zelf hebben, maar meer persoonlijk voor een ieder. Wie ben jij om de ander de oren te wasen omdat hij/zij een andere mening heeft. En daar bedoel ik geen pittige discussie mee maar meer de aanvallen op het persoonlijk geloof van de ander. Ik vind dat pijnlijk om te lezen, heb ik hier al eerder geschreven.

Hier een korte reactie, het gaat mij niet om een ander zijn geloof en mening maar, om de tekortdoening aan Gods liefde in Zijn gegeven Zoon Jezus.
Wij mogen de Bijbel als leerboek gebruiken en daar onze mening ook op stoelen, maar beslist niet vergeten dat Jezus kwam voor alle zondaren en zo wij als hetero's ook elke dag onze fouten cq zonden doen, waar we steeds weer om vergeving mogen vragen, kunnen wij één zonde niet apart gaan zetten, omdat wij er geen "last"van hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 13:54
BerichtOnderwerp: Bijbelteksten
 
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.

Prijs de Heer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 13:46
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, is het niet beter om in plaats van elkaar de oren te wassen de voeten te wassen?

Volkomen met je eens, dat is wat ik dus probeer te zeggen maar men helaas de voeten van de homo's niet wassen wil, met een, "want in de Bijbel staat". Juist Jezus als voorbeeld nemend , en hoe die omging met hen, die Hem zo nodig hadden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 22:39
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat is het toch ene hardnekkige leugen,die maar blijft rondzoemen,dat men homo s afkraakt, veroordeelt,poten ramt en wat dies meer zijn,wanneer ik of een andere recensent, duidelijk maakt dat de homoseksuele levenshouding en uitvoering daarvan,een abominatie is.

Dan is toch de spreuk: de barmhartigheid der goddelozen is wreed, net zo ongepast ?
Waarom is de vrijzinnige bijbelinterpretatie wel redelijk,maar de rechtzinnige niet?

Is er hier een hetze tegen homo s gaande?
Ik dacht het niet....wel een uitwisseling van standpunten.

En de bijbel weggooien kan altijd nog.......


Maar dan kunnen ook het zo goed een koran gaan lezen.
Of Mein Kampf van Hitler en dat als woord van ene God gaan bezien.
Of Friedrich von Nietsche als verlichte denker en filosoof gelijk geven.

Dan is het niet belangrijk wat er staat geschreven.....maar wat wij voelen.

Leef jij volgens de wet of uit de Geest? Ben jij een bewust belijdend christen of een geleerde christen? Is het werkelijk de Geest die jouw laat inzien wie en wat en hoe Jezus is, of haal jij alles uit de Bijbel en geef je daar een eigen interpretatie aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:49
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ook al ben je het totaal niet met elkaar eens, blijf respectvol naar elkaar toe. Jezus had veel geduld met mensen. Met de botte bijl bereik je niks.

Redactie CM

Hopelijk viel deze wel op, waarom blijft men willens en wetens Jezus werk in de vernieling helpen met vrachten aan Bijbelteksten. Hij bepaald (als hij terug komt) wi emet Hem mee mogen naar de Hemel. Wij mogen onder geen beding aansprak maken door teksten op te zoeken waar we anders denkende cq geaarden.

Wij mogen alleen leren uit Gods Woord en kunnen geen enkel recht (ook afkraken homo's) op grond van Bijbelteksten doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 10:15
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FLIKKER DIE BIJBEL OVERBOORD (of leer begrijpend lezen) EN NEEM JEZUS ALS VOORBEELD[b]
Hij had een hekel aan de meeste wetgeleerden en farizeeërs, vooral omdat die precies wisten wat waar geschreven stond. ook vandaag de dag zegt Hij nog steeds, "volg Mij", neem dan wat dat voor consequenties met zich mee brengt voor lief en leef. Als je dat doet gebruik dan pas de Bijbel als leerboek en stap af van Gods troon om anderen met de Bijbel wel even op hun fouten te wijzen.

de waardeloze reactie van, dan kan ik mijn hele leven zondig leven en op het laatst me bekeren, men dus Jezus erg tekort doet en Hem dus niet lief wil hebben. Kan Hij dan Zijn woorden: "Ik heb u niet gekend" dan uitspreken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 01:18
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
THOMAS968 schreef:
In geen geval en zeker niet op basis hiervan. Zolang er nog mensen bestaan met een andersgeschapene geaardheid, zolang er nog medegelovigen zijn die ze buitensluiten en veroordelen, zolang er nog christelijke en islamitische potenrammers zijn, zolang er nog mensen zijn die namens God sprekend mijn andersgeaarde broeders en zusters in Christus de grond in trappen en beweren in liefde te handelen, gaat het door, net zo lang tot we deze mensen als gelijkwaardige christenen behandelen en ze zich thuis mogen voelen bij gelovigen en in het geloof dat ook hen zalig maakt.

Thomas, Christus stierf ook voor de fundamentalisten maar was het niet met ze eens.

Ook een amen van mij hier op.
Men heeft nog steeds niet in de gaten warom Jezus hier is gekomen en hoe Hij ons heeft voorgeleefd. ook wat Hij allemaal heeft gezegd deert hun nie, men heeft misschien een verkeerde bril op en weet nog niet dat we een God van Liefde hebben en hangen nog te vel het OT aan.

Wat men zegt doet men niet en blijven zo toch veroordelend bezig en zo de plaats van God te menen mogen overnemen. Ook gaat en voorbij aan het feit dat Jezus zegt oordeel niet opdat gij niet veroordele worde, doet hun niets.

Als men met de Bijbel in de hand zijn naaste veroordeelt cq verloochend, waar is men dan werkelijk mee bezig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 01:05
BerichtOnderwerp: geloof
 
ROLF230 schreef:
Je kunt alleen maar iets geloven als je het zeker weet, is het niet zo?
Want als je het niet zeker weet, wat is je geloof dan waard?
Omdat je het niet kunt zien, wordt het geloven genoemd, want als je het kon zien hoefde je het niet te geloven. Dan kon je tegen een ander zeggen: Kijk maar voor jezelf, je ziet toch dat het zo is?

Daar ik niet meer zeker weet, geloof ik niet meer. Noem mezelf dan ook geen christen meer. Heb mijn profiel er op aangepast. Zal na afloop abo dan ook natuurlijk stoppen hier. Of ik kom tot geloof, wie weet. Bij ... is alles mogelijk, is het niet zo?

Geloven is juist niet zeker weten, maar bij het christendom is het dus anders. Als men vraagt hoe heeft die club gespeld en men zegt ik geloof 3- 0 gewonnen is dat geen zeker weten, maar waarom ik wel zeker weet dat God bestaat een zeker weten is, gewoon als ik de natuur zie, kan dat niet vanzelf ontstaan zijn. Mede door wat we nu al weten over DNA en RNA, en hoe alles erfelijk is vastgelegd, is het Gods onmogelijk spontaan gebeurd. Als je ziet waar wij als mensen toe in staat zijn om te creëren, doet dat zwaar afbreuk aan wat de natuur creëerd , dus moet er wel Iets zijn geweest wat boven alles heeft gestaan.

Dit is maar een begin, God manifesteerd zich op heel veel manieren, het is de kunst omdat te zien. Velen kunne daar getuigenis van afleggen en is ook wel gedaan in ander topics.

Inderdaad bij God is alles mogelijk, onderzoekt alle dingen en behoudt het goede, dit houdt wel in dat jegeen dingen met doen, waar je al bij voorbaat wet dat het fout is.

Succes met je zoektocht en Gods zegen


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 1 september 2013, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 00:13
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
het vuur is gedooft, waakvlam nog, hoop ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:46
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARCOVH807 schreef:
Pieter, wij kunnen en mogen inderdaad niet oordelen. Want wat voor het menselijk oog een zonde is, kan bij God juist een vreugd zijn of gebruikt zijn om een ieder z'n ogen te openen dat het zonde is.

Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat. Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt.

Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen.

Overigens vind ik dit de grootste dooddoener die er is:


Dan zouden wij dus niemand mogen aanspreken als deze persoon bijv vloekt, hoererij pleegt en niet volgens de 10 geboden leeft en echt tegen alle regels in gaat zoals God deze door zijn Zoon en Heilige Geest gegeven heeft, of lees ik je hier verkeerd en bedoel je iets anders?

Jezu skwam ook niet met vrachten teksten aanzetten bij de overspelige vrouw. Hij had schijt aan wat de menigte zei over wat er geschreven stond. Hij kon haar zonden vergeven en dus heen zenden met "ga heen en zondig niet weer". Als wij na ee nzonde berouw totnen wil Hij die vergeven, ook bij die vrouw (waarvan hij wist dat ze weer zondigen zou op welke manier dan ook, bijv vloeken).

Mag jij de eerste steen gooien omdat jij "gelukkig"hetero bent? Wij hebben onder geen beding het recht"om anderen iets aan te zegen met "in de Bijbel staat". JEZUS BEPAALD EN VERGEEFT, ook hen waarvan wij denken dat die fout zijn. De Bijbwel is een persoonlijk leerboek, geen wetboek waarmee als rechters anderen kunne veroordelen, dus ook homofile niet.

lewel ik vind homofilie ook niet goed op Bijbelse gronden, maar het enige wat ik kan is bidden, niet vingertje wijzend maar geheven handen (staat geschreven bidt met geheven handen),

We moeten zoveel mogelijk Jezus Liefde tonen, dat is moeilijk omdat het soms tegen onze normen en waarden ingaat. Soms was Jezus controversioneel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: Daten
 
JANE410 schreef:
Aantal bezoekers maar 600. Zie veel hogere cijfers bij anderen. Of komt dat omdat ik regelmatig weer even weg ben?
Ach jullie zijn natuurlijk veel leuker/populairder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt het zij zo Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hoho niet zo negatief Knipoog smiley , heeft niets met frequenties site te maken. zou ik zo populair zijn had ik al een vrachwagen dates gehad Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 09:08
BerichtOnderwerp: wat is de eeuwigheid?
 
De Eeuwigheid kan onvoorstelbaar mooi, volmaakt en al wat nog meers goeds is, zijn, mits we er voor gekozen hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 09:04
BerichtOnderwerp: leiding van God
 
WITHGOD126 schreef:
Ik vraag gebed voor Gods leiding in mijn leven en die van mijn familie.
Ik wil rust ,vrede,en vergeving in de familie.Ook mbt het opzetten van een bedrijf,dat de Heer mij openbaart wat ik moet doen.Genezing voor Jeremia die heel veel pijn heeft en niet kan lopen.

gebed is het machtigste wapen, goed dat je er om vraagt. en heb al gebeden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Barbecue middag 8 september in Friesland
 
Heb me al helaas afgemeld ivm superdruk weekend, zoals voorbereidingen trouwerij zoon, die zaterdag nachtwacht bij de feestweek, dan ook nog beeldtechniek bij onze startzondag, toch kriebelt het wel, maar laat toch verstand zegevieren.

Het zijn meestal fijne ontmoetingen zonder verplichtingen en kan men zo elkaar ook wat leren kenne ne weet je wie je voor je hebt als men reageert op CM, op welke wijze dan ook.

Ik wens iedereen toch een fijne ontmoeting met elkaar en dta het maar moge smaken.

Gods zegen allemaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 20:32
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CORTAZAR588 schreef:
de Heer oordeelt datklopt.
Wij hoeven niet te oordelen , dar klopt ook.
Wie zonder zonde is werpe ..........., stimmt auch.

Enne veroordelen stoot de homoseksuele mens af.......ja is waar.

Maar feit blijft dat en het lichaam van een man niet met die van een andere man compatibel is ( = passen niet in elkaar ).
Noch vrouw -vrouw....a

Ik weet dat het niet als argument wordt gezien,maar het is wel van enig belang.
Daarnaast is de uitspraak : God heeft ben zo gemaakt net zo n onzin al te zeggen
dat rookverslaving of alcohol verslaving iets is wat God zou willen.
De leugen ven de duivel,dat God de homoseksuele mens zo heeft gemaakt......is weerzinwekkend.

Maar aangezien het een wijdverspreide fabel is, zijn er veel mensen die daar genoegen mee nemen.
homoseksuele relaties ,net als wat voor afwijkend gedrag dan ook maar is een manier van de satán om de perfectie van God in diskrediet te brengen.

de Eeuwige maakt geen fouten.
Homoseksualiteit is hoe spijtig ook abominatie ........en dat veranderen wij met al onze
psychologisatie en veralgemenisering niet.

Het is een schande om de naam van de Heer hierin te betrekken alsof zou Hij dit willen.
Zijn woord is klip en klaar ......

Wat is daar zo moeilijk aan ?



Kussende smiley

In hoeverre bij jij vrij van zonden? dat we ons aan Zijn Woord moeten houden en daarvan leren is gewoon een feit. Ik ben er stellig van overtuigd dat Jezus het laatste woord heeft, zo een moordenaar het Paradijs in de hemel belooft dat ook kan doen met een ieder die een zondig leven heeft en dat belijdt en hem om vergeving vraagt, Hij zal zeggen heden zult gij met Mij in het parardijs zijn.

Vergeet niet de gelijkenis van de dagloners, een nauw betrokken heeft op Zijn wederkomst. Wij kunne nu met onze vinger wijzen naar hen die "fout" zijn, maar Hij is en blijft Baas. Zijn Overwinning is vele malen groter dan wij kunnen beseffen. Laten wij eerst eens de balk uit ons eigen oog trekken en dan pas met helder zicht de splinter bij de ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 12:21
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
NATASCHA642 schreef:
helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....

veel plezier en mooi weer gewenst en liefs van mij Lachende smiley

Succes met de verhuizing en tot ziens op de daarna volgende BBQ-picknick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:13
BerichtOnderwerp: geloof
 
ZEELAND736 schreef:
Fijn als je dat zo mag enkan voelen,
!

klopt, ik vind het rijkdom door God gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
Pagina 7 van 39