| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:03
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | is dit sola mar?
(want fuut-e-fuut-e-fuut, wat klonk die reactie me boos in de oren!!) |
......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:05
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Waarom moet het niet plaatsen van een foto altijd met angst geassocieerd worden? Er zijn vele mogelijkheden waarom iemand kiest om geen foto te plaatsen. En het getuigt denk ik vooral van mannelijkheid als daar respect voor opgebracht wordt, hoe graag je misschien zelf ook die foto zou willen zien (wat niet echt weggelegd is voor elke man, maar dat terzijde).  |
En getuigt het dan ook van vrouwelijkheid als een vrouw respect opbrengt voor het feit dat een man - om wat voor reden ook - geen foto bij zijn profiel zet? Niet alle vrouwen konden dat respect opbrengen, gezien het gedram/gezeur dat ik meegemaakt heb......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:10
|
|
|
|
Dit is wat ik vind... ik vind het zelf wel prettig om te weten hoe iemand eruit ziet... een foto zegt echter zo weinig over een persoon, je leert iemand pas echt kennen als je diegene ontmoet...!! maar een foto is wel het begin en het kan je een beeld vormen (dat moet dan nog maar blijken bij de ontmoeting of dat klopt ). Iemand die er voor kiest om geen foto te plaatsen, ja zou dat zelf jammer vinden, maar ik vind tegelijkertijd dat als iemand daarvoor kiest dat ook gewoon moet kunnen, zonder gelijk een etiket opgelegd te krijgen van angst, verlegenheid of wat dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:11
|
|
|
|
Ja Ar, het was vooral even een reactie op de opmerking van Chatuliem over hoe mannen in elkaar steken die ik met de term mannelijkheid wilde tackelen... Menselijkheid is inderdaad eigenlijk het beste woord, aangezien het voor mensen geldt ongeacht hun geslacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Maar we dwalen af van het topic.
Het ging om het scheppings doel. Laten we het daarbij houden.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best. |
Lees even goed wat ik schrijf alsjeblieft. Onderzoeken is niet satanisch, maar hetgeen dat de wetenschap in hun theorieen willen verklaren.
Wat het weerverwachting betreft, die kan ik zelf ook bepalen. Heb het toevallig geleerd op de zeevaartschool.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het kan wel zo zijn zoals jij het ervaart. Maar voor mij is het niet volledig. Ik heb vrouwen gekend, ook hier op de cm, die zichzelf geweldig en mooi vonden, prijzen zichzelf de hemel in. Als man loop je daar dan alleen er maar bij. Waarom zou ik als man daar om moeten vragen??? Deed God dat ook bij Eva? Ik ben er wel maar je ziet mij niet!
Een persoon die gezien mag worden mag zich ook laten tonen, daar is niks mis mee.
Ik zelf zoek de persoon achter de woorden en wil het hart zien. Dat gaat niet zonder een uiterlijk. Kleding zegt ook iets.
En het is goed om niet alle mannen over èèn kam te scheren, het waren mijn "holle klanken". |
Hé Mar, Jij vraagt mij om niet alle mannen over één kam te scheren (vlg. mij deed ik dat ook niet, maar zo kwam het blijkbaar wel op je over)... En vervolgens doe jij hetzelfde wat de vrouwen betreft... Leanne over één kam scheren met de vrouwen die jij kent van cm die zichzelf blijkbaar onterecht goed voordeden...
Maar goed, ik denk te begrijpen wat je bedoeld, dus zal er verder niet over 'zeuren'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit is in mijn ogen gewoon een smoes. Je bent verlegen en je bent bang dat een man je om je uiterlijk afwijst. Het oog van de man is wel belangrijk. |
Vergeet niet dat het altijd een smoes behoeft te zijn. Een goed uitziende persoon steld zich ook kwestbaar op, met een foto. Ik weet ook dat op datingsite`s zowel mannen als vrouwen hier gebruik en/of misbruik van maken helaas....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het kan wel zo zijn zoals jij het ervaart. Maar voor mij is het niet volledig. Ik heb vrouwen gekend, ook hier op de cm, die zichzelf geweldig en mooi vonden, prijzen zichzelf de hemel in. Als man loop je daar dan alleen er maar bij. Waarom zou ik als man daar om moeten vragen??? Deed God dat ook bij Eva? Ik ben er wel maar je ziet mij niet!
Een persoon die gezien mag worden mag zich ook laten tonen, daar is niks mis mee.
Ik zelf zoek de persoon achter de woorden en wil het hart zien. Dat gaat niet zonder een uiterlijk. Kleding zegt ook iets.
En het is goed om niet alle mannen over èèn kam te scheren, het waren mijn "holle klanken". |
Maar eigenlijk zijn we het dus eens Mar,alleen is onze aanpak anders. En ik heb nooit beweerd dat ik mooi ben(zul je van jezelf vinden zeg,yek).......ik probeerde juist uit te leggen dat dat voor mij in een man niet belangrijk is.
De woorden van de anderen over mij moet je met een hele flinke korrel zout nemen hoor,ik ben zo doorsnee als een mens maar kan zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:45
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Hé Mar, Jij vraagt mij om niet alle mannen over één kam te scheren (vlg. mij deed ik dat ook niet, maar zo kwam het blijkbaar wel op je over)... En vervolgens doe jij hetzelfde wat de vrouwen betreft... Leanne over één kam scheren met de vrouwen die jij kent van cm die zichzelf blijkbaar onterecht goed voordeden...
Maar goed, ik denk te begrijpen wat je bedoeld, dus zal er verder niet over 'zeuren'...  |
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | wat staat er op het menu? |
Broccoli met een .... (hoe heet zo'n ding ook al weer)....
Nou, het was lekker in ieder geval!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:51
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Waar waren we gebleven....de G:
De I:
De laatste voor vandaag, heb het er maar druk mee:
De J:
Nou, puike nummers, alleen Graceland is niet echt een land, maar een het landgoed van Elvis. Griekenland misschien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Meer dan jij denkt |
Zonder de vrouwelijke SGP-stemsters, zou de SGP ws. maar 1 zetel in het parlement overhouden. Ook zo dubbel: ze zijn eigenlijk voor huismannenkiesrecht, maar profiteren en passant van algemeen kiesrecht voor mannen èn vrouwen.
Eén troost: ook andere partijen moesten in het verleden erg wennen aan vrouwen in hun gelederen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:59
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Godsdienst en overheid kunnen in elkaar verwikkeld raken, door traditie (feestdagen etc). Door kun je met elkaar overleggen en over discussieren. En afspraken over maken. Maar, en dat heb ik wel eens een keer over gehad, dat de vrijheid van godsdienst en mengsuiting wel heel goed in geburgerd is in onze samenleving en kunnen worden vastgelegd. Nu kom je op het punt dat de overheid de SGP gaat onderdrukken om een regeltje te gaan veranderen. Dit onder invloed van een of andere emancipatieclubje (en dat zij voor elkaar gekregen, niet de overheid). Dus de overheid wordt beinvloedt door dat clubje En daar ben ik het niet mee eens. |
Hoe doe je dat, Mario, die letters zo groot maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | is dit sola mar?
(want fuut-e-fuut-e-fuut, wat klonk die reactie me boos in de oren!!) |
Ten voeten uit Hannah....soms.....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 11 april 2010, 23:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:13
|
|
|
|
Maandag 26 aprilMaandag 26 april:
VOLBRENG ALLES!
Er zal geen grens zijn aan wat je kunt volbrengen, realiseer je dat. Geef nooit èèn taak op, omdat die boven je kracht zou gaan, en laat ook geen gedachte van die aard toe, tenzij je ziet, dat het niet MIJN wil was, dat je die taak op je nam, dit gebied IK je. Denk aan het nietige scheutje van het sneeuwklokje in de harde grond. Het is er zelfs niet zeker van, dat het door het zonlicht en de warmte zal worden begroet als het zich moeizaam een weg naar de oppervlakte heeft gebaand, wat lijkt die taak zijn kracht te boven te gaan. Maar de innerlijke levensdrang in het bolletje stuwt het omhoog; die volbrengt deze taak. Het KONINKRIJK der hemelen is hieraan gelijk.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 26 april 2010, 23:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:13
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Hoe doe je dat, Mario, die letters zo groot maken? |
Haha, wel een leuke reactie. Maar dit is eigenlijk niet het off-topic topic hè?!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 11 april 2010, 23:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:22
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: |  |
Jouw dag kan zeker niet meer stuk, Susannah.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:52
|
|
|
|
Hoi allemaal,
Een paar uur geleden kreeg ik een telefoontje uit Lapland van een oude noorse christenvriend van ons. Jan vertelde dat hij uitgezaaide alvleesklier kanker heeft, de artsen kunnen hem niet meer helpen, doen er niks meer aan. Jan kent de Heer, en gelooft in gebedsgenezing. hij vroeg gebed voor genezing, kracht en troost.ook voor zijn familie.
Hij heeft mij gevraagd te komen, graag gebed voor mij , inzicht en voorziening Gods.
Willen jullie meebidden voor Jan Myrvall?
Lieve groet en zegen,
Martha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 00:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik moet zeggen,de groep die in Groningen ging stappen,dat klikte goed,er is geen onvertogen woord gevallen en die mensen zijn me nog steeds dierbaar.
Ik merk aan mezelf dat ik bepaalde onderwerpen in de box ontwijk omdat mijn mening vaak afwijkt en soms is zwijgen goud
Rell,ik vind het heel jammer dat ik afgelopen week niet mee kon praten over je open onderwerp(je weet vast wel wat ik bedoel),ik was druk,misschien nog een dunnetjes over doen?Ik vind het nl. top dat je er zo open over was! | euhm welke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 00:06
|
|
|
|
| MARTHA725 schreef: | Hoi allemaal,
Een paar uur geleden kreeg ik een telefoontje uit Lapland van een oude noorse christenvriend van ons. Jan vertelde dat hij uitgezaaide alvleesklier kanker heeft, de artsen kunnen hem niet meer helpen, doen er niks meer aan. Jan kent de Heer, en gelooft in gebedsgenezing. hij vroeg gebed voor genezing, kracht en troost.ook voor zijn familie.
Hij heeft mij gevraagd te komen, graag gebed voor mij , inzicht en voorziening Gods.
Willen jullie meebidden voor Jan Myrvall?
Lieve groet en zegen,
Martha |
Dat zal ik doen Martha! God's grote wijsheid toegewenst bij het nemen van je beslissing en sterkte!
Ariënne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 01:25
|
|
|
|
Rell, hoe zit dat met het stadion van VVV, hebben ze al een betonvloer onder de grasmat gelegd, want die 7 - 0 verlies tegen ajax sloeg natuurlijk nergens op.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 03:01
|
|
|
|
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best. |
Daar waar de mens door middel van de wetenschap bepaalde zaken in de bijbel wil vervangen door zogenaamde "verlichte" inzichten, verkregen door de (moderne) wetenschap, is de mens inderdaad als handlanger van de duivel bezig ja....... of wil je dat soms ontkennen Maris. Dat is hier de issue.....
En dan hebben we het niet over de weersvoorspellingen of over het bepalen of je een hartvervetting hebt of dat je cholesterolgehalte misschien te hoog is of dat je bloeddruk niet goed is.
Je gooit gewoon alles op een onwarbare hoop.
De bijbel heeft zo het een en ander te zeggen over mensen, die iets aan de bijbel willen toevoegen .....lees daar maar eens Openbaringen erop na.
Openbaringen 22 :
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 07:09
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Rell, hoe zit dat met het stadion van VVV, hebben ze al een betonvloer onder de grasmat gelegd, want die 7 - 0 verlies tegen ajax sloeg natuurlijk nergens op.....  |
euhm kiek ajax VVV was een uit wedstrijd voor VVV.... enne VVV zit in een behoorlijke dip ik hoop dat ze tegen NEC 3 punten pakken dan staan ze redelijk veilig... en ja die 7-0 deed ffkes auw...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 08:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | (en ik heb haar foto's vrijwel allemaal "gestolen"/plaatjes op de pc opgeslagen) |
Ik ook ze zijn ook zo mooi En heb Leanne mogen zien in Groningen en het is echt een schat... dus Leanne... gewoon doorgaan met plaatjes plaatsen kunnen wij ze weer "pikken"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:20
|
|
|
|
|
koffietijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | koffietijd. |
Nu al koffietijd Maris?
Ik heb net gegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:40
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Daar waar de mens door middel van de wetenschap bepaalde zaken in de bijbel wil vervangen door zogenaamde "verlichte" inzichten, verkregen door de (moderne) wetenschap, is de mens inderdaad als handlanger van de duivel bezig ja....... of wil je dat soms ontkennen Maris. Dat is hier de issue.....
En dan hebben we het niet over de weersvoorspellingen of over het bepalen of je een hartvervetting hebt of dat je cholesterolgehalte misschien te hoog is of dat je bloeddruk niet goed is.
Je gooit gewoon alles op een onwarbare hoop.
De bijbel heeft zo het een en ander te zeggen over mensen, die iets aan de bijbel willen toevoegen .....lees daar maar eens Openbaringen erop na.
Openbaringen 22 :
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.  |
Dus jij beweert dat alles wat de wetenschap beweert een toevoeging is aan de bijbel, of het weglaten van bijbelgedeeltes? Daar ben ik het gedeeltelijk meeeens. Velen ontkennen het bestaan van God. Zij gaan uit van de evolutie theorie van Darwin.
Maar ik blijf bij mijn standpunt , dat vele mensen geboren worden met een bepaalde aanleg. Aan ons is het hoe wij er mee omgaan. Het kan ten goede gaan, maar ook ten slechte.
En er van uitgaan dat het slechte van een mens alleen aangeleerd gedrag is, gaat er bij mij niet in. Een mens word met zonde geboren, als is hij/zij zich er niet bewust van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:41
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Nu al koffietijd Maris?
Ik heb net gegeten.  |
ik begin de dag met koffie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:51
|
|
|
|
Hoi Mariska,
Zou het niet zo kunnen zijn dat God de mens heeft gezegend met verstand en redeneringsvermogen én hoe wetenschappers die talenten kunnen gebruiken in Gods koninkrijk? Wij zijn zelf door God verantwoordelijk gesteld voor de wereld waarin wij leven ander s zou hij toch wel ingrijpen bij natuurrampen, terrorisme, hongersdood, oorlogen edg? Dus misschien hebben wij die wetenschap ook wel nodig om het in "goede"banen te lijden? Hij greep toch ook niet in toen zijn Enige Zoon ter dood werd gebracht?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 april 2010, 10:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 10:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik begin de dag met koffie. |
Ik begin de dag met mn dieren verzorgen, als ik klaar ben.... een boterhammetje met een kopje thee.
Om 10 uur neem ik mn eerste kopje koffie met ontbijtkoek.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |